Toiveena vauva 2017-2018

Kiitos @Lumi ja kovasti sulle tsemppiä myös! Oliko toi pco sulle ihan yllätyslöydös siis? Aikamoista. Toivottavasti kuitenkin nyt kun mahdollinen syy lapsettomuuteen löytyi niin voidaan sit hoitojakin kohdentaa paremmin. Eikä tarvii täydellisessä epätietoisuudessa olla. Mullakin jotenkin turta olo tai semmonen etten oikein tiedä mitä tässä pitäisi tuntea tai ajatella mistään. Mielikuvat pyörii tulevaisuudesta yksilapsisena perheenä mutten haluis ajatella sitä vaihtoehtoa. Ja onhan tässä meillä vielä mahiksia vaikka onkin vaikea uskoa siihen ja yrittäminen tuntuu ylivoimaisen vaikealta just nyt.

@N23 kyllä näkyy toinen viiva! Toivottavasti vahvistuu :love:
 
@Tiituu mulle on tässä pitkin matkaa sanottu, että munasarjoissa paljon pieniä rakkuloita. Kuulemma kymmeniä per puoli ja kun lisäksi kierroissa on ongelmaa niin kuulemma puhuu jonkun koulukunnan mukaan vahvasti pco:n puolesta. Asettaa vähän lisähankaluuksia kun joko vastetta ei välttämättä lääkkeille oikein ole tai voi villiintyä useampikin rakkula kerralla kasvamaan. Mutta ennemmin otan tämän ongelman itselleni kuin esim. miehelle simppaongelmia, niitä kun ei oikein voi korjata. On tässä vuoden aikana niin paljon tullut jo vastoinkäymisiä, että jotenkin helpottavaakin että jotain myös selviää ja tietää, että hoitoja on olemassa. Pitkä matka tässä voi olla edessä, mutta askel kerrallaan eteenpäin ja täytyy yrittää uskoa ja luottaa, että jotain hyvää on vielä edessä.

Mäkin olen pyöritellyt kauheasti ajatusta, että mitä jos jäädäänkin yksilapsiseksi perheeksi. Tuntuisi kauhean haikealta ajatukselta, mutta lääkärin sanoin tässä on useita hedelmällisiä vuosia edessä niin täyttyy luottaa tulevaan. :)
 
@Lumi87 juuri luin jostain että suurinta osaa lapsettomuudesta kärsiviä voidaan nykyään auttaa. Jotenkin se tuntui musta huojentavalta vaikkei me missään hoidoissa ollakaan. Näitä miettii kun esikoisen yritysaikana tosiaan jo ehdittiin saada lapsettomuustutkimuksiin ensikäyntiaika. Mitä tämä yritys nyt sitten tuo tullessaan. En mäkään oo valmis luopumaan vielä tästä toisen lapsen toiveesta. Saanko kysyä minkä ikäinen olet? Olet ehkä sanonutkin. Noita hedelmällisten vuosien jäljellä oloa mietin et mikä oli lääkärin näkemys että minkä ikäisellä niitä vielä on hyvin jäljellä :). Mä kun stressaan iänkin puolesta jo vähän et mahikset hupenee tyyliin päivä päivältä. Täytän siis 34.
 
@Tiituu täytän pian 30. Esikoisen syntyessä olin nuori, 22v. Varmaan hedelmällisyyteni huipulla. :ROFLMAO: Lääkäri kuulosti siltä että hyviä vuosia on ihan reilusti vielä edessä niin uskon että sullakin on ihan hyvä tilanne.

Ja apuja on kyllä monenlaisia ja nyt meidän tapauksessa tiedetään mitä hoidetaan. Aika kevyitä hoitoja nyt vasta kuitenkin kokeilussa. Toivon sydämeni pohjasta, että teille ei tässä yrityksessä tarvita ensikäyntiaikaa. <3
 
Huhhuh, en muistanutkaan miten piinallisia nää piinapäivät on. Tänään kp 17/28-29 ja dpo 3. En oo koskaan tikuttanut ovulaatiota, mutta seuraan limoja ja omia tuntemuksia. Yleensä oviskipu on sen verran voimakas, että sen kyllä huomaa, ja monesti pystyy paikallistamaan puolenkin. En kyllä aio testata ennen kuin vasta kp 28, ettei tuu turhia pettymyksiä. Reilu viikko vielä...

Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille!
 
Onnea @Norway ! :love: @N23 joko testasit uudelleen? Kyllähän tuo sinun aiempi haamukin tihrustamatta näkyi!:)

@Lumi87 sinulle pidän peukkuja, että nuo piikit tepsivät. Ikä on puolellasi, siinä lääkärisi on varmasti oikeassa.

Muillekin piinailijoille tsemppiä, viikonloppuna olisi hienoa lukea lisää plussauutisia! :)(y)

Olen 30v ja hämmentää, miten kuluneiden 4v (ja etenkin viimeisin vuoden) aikana on kierto muuttunut. Nuorempana oli aina tasan 28vrk (menkat alkoivat aina 28. pvän aamuna). Nyt sitten heittelee useammalla päivällä mikä ei tietenkään ole vielä paljon, mutta selkeästi eri tavalla toimii kroppani kuin nuorempana. Aion hakeutua gynelle kuukauden tai parin päästä jos en tule raskaaksi, sillä aiemmat raskaudet ovat saaneet alkunsa varsin helposti ja mulla kuukausi kuukaudelta menkkakivut (ja oviskivut) vain pahenevat. Niinpä nyt kun kesästä suunnilleen on oltu ilman ehkäisyä ja seksiä luonnollisesti eniten oviksen aikaan kun halut mullakin suurimmillaan, niin alkaa mietityttää, etten ole tullut raskaaksi. Eihän tässä hätää ole, erilaista vain kuin aiemmin. Nyt tikkujen kanssa vasta vähän aikaa menty. Mutta mietityttää kumminkin, onkohan syynä kaikkeen (kierto, kivut, raskaus ei ala) myös jokin fyysinen syy.

Nyt menossa kp 28/27–31, dpo 11. Kaapissa ei ole testejä, mitään oireita tai syytä epäillä raskautta ei ole. Kuukupin otin jo käyttöön eilen, hirveästi venyvää valkkaria sinne vaan kertyi, vaikka menkkakivut kyllä jo paikalla. Oviksesta päätellen kyllä kipuilen vielä ainakin sunnuntaihin saakka ennen tädin tuloa.
 
Verikokeissa käyty ja nyt vaan ootellaan tuloksia tosin mulla ei oo mitää hajua mitä näytteitä ne nyt edes otti. Kauhee lista niitä koneella olevan mut en älynny kysyä mitä otetaa.

Oma vointi on iha kaamee,oksettaa,rinnat sattuu,itkettää ja sitä rataa.
 
@Hannah4 itsellä meni 7kk että tasapainottui kierto, olin siis syönyt 7v ehkäisy- ja minipillereitä..

Kun kierto tasoittui, päivät hupeni 24 :ROFLMAO:

Kannattaa käydä alkuviikosta hakemassa testi, jos ei vuoto ala, itsekin varsin epäuskoisena tein plussan :ROFLMAO:
Kiitos tsempistä! :love: En ole hormonaalista ehkäisyä käyttänyt yli vuoteen joten siitä ei ole kyse varmaan mun kohdalla. Kauan kyllä meni että kropan tunnusti omakseen kun pillerit jätin!
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Mahtuuko mukaan? Tuolla hätähousu testailijoissa ja keskenmenon jälkeen yrittävissä olenkin kirjotellut, mutta ei näitä tunteiden purkukanavia ole koskaan liikaa, eihän?

Meillä siis toivotaan 10/2013 pojalle(tärppi yk2) sisarusta, 10/2016 raskaus (tärppi yk1)päättyi keskenmenoon 6+2 viikolla. nyt ollaan sitten yritetty siitä lähtien, laimein tuloksin. Mitään kummosempia hormoonihäiriöitä, eikä muitakaan syitä pitäisi olla taustalla ja kroppa käy kun kello, silti ei tärppää.
Takaraivossa mietityttää, että olisiko km voinut kuitenkin jotenkin "vahingoittaa" mun sisuskaluja, vaikka km meni ihan oppikirjamaisesti, ilman lääkkeitä tai kaavintaa.
 
N23
Jännää aikaa niin monella! :love: Testailin aamulla(dpo10) ja viiva on vahvistunut mutta edelleen vaalea. (y) Oliko se että rskaushormoni tuplaantuu 2päivän välein? Muistaako joku? Huomenna siis vois olettaa että on kunnon viiva. :) Testeinä raskauskeijun onestep-liuskat. Ehkäpä haen apteekista digin ja testaan vielä alkuviikosta sillä :p
 
Onnea plussista :):)

Tuntuu et tässä ketjussa nyt rytinällä plussanneita ja luultavasti minä yksinäni kohta täällä.:(

Mää käytin 11kk pillereitä ja mietin että voiko johtua siitä oisko enään mitään hormoneita kehossa vai oisko jo normalisoitunut. Mulla kuitenkin kierto ollut lähes säännöllinen heti alkuun 25-27pv ja dpo 12-13 alkaa menkat
Toisaalta mietityttää oma ikä pian 35v ja kohtu taakse päin kallistunut vaikuttaako ne raskautumiseen.Aina ennen tärpännyt ekalla paitsi yhessä kolmannella) Mutta nyt siinäkin jo tupla määrä yritystä kun yk 6 menossa. (ens viikolka yk 7) huoh.

Omaa vitutus oloa lukuunottamatta
2päivää menkka jomotuksia. kyljissä ja selässä.

Dpo 9 21/25-27

Näin ekan unen joka liittyi raskaaksi haluamiseen
unessa olin tehnyt raskaustestin johon tuli 3 selvää viivaa.Ihmettelin vaan miksi viivoja kolme tuli.Kunnes heräsin. Piti googlettaa unen tarkoitus.Ja kyllä tässä yritetään saada muutosta elämään.:)
 
@N23 Näin se menee, että kahden päivän välein tuplaantuu.
@tänttähäärää Sitten me jäädään kaksistaan tänne :D Mulle ei ole sitä onnea suotu, että tärppäisi alle puolen vuoden. Olin myös 34 kun tulin edellisen kerran raskaaksi ja mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu ja kirsikkana kakussa vieläpä vain yksi munasarja. Ja kyllähän se tärppi sitten jossain vaiheessa tuli, yk 8.
Joku täällä mietti jäljellä olevista hedelmällisistä vuosista. Ystävä meni lapsettomuushoitoihin 34-vuotiaana ja hänellekin oli sanottu, että hyvin on aikaa tehdä vaikka kaksi. Mutta heille ei sitten vauvaa kuitenkaan tullut sillä kertaa. Edelliset 2 oli tärpänneet heti ensimmäisestä inseminaatiosta.

Onnea plussanneille!:love:

@Norway Minun eka raskaus 21-vuotiaana päättyi keskenmenoon. Kun tulin uudelleen raskaaksi, niin en panikoinut yhtään. Jotenkin oli sellainen tunne, että tämä kestää loppuun saakka. En nyt muista ikääsi, mutta jostain luin, että nuorilla naisilla ensimmäinen raskaus menee useammin kesken kuin vähän varttuneemmilla.
 
Ikävä päivä, töissä yksi taas raskaana.. tuntuu todella pahalta nyt ajatella että joutuu seuraamaan toisen mahan kasvua. Julmaahan tämä on. En usko ollenkaan että olisi tärpännyt, niin kuivat paikat on kuin yleensäkin tässä vaiheessa. Piinapäiviä vielä aika monta ennenkuin kierron loppu tuo taas jonkinlaisen lopun tähän vaikka sekin tulee tuntumaan lamaannuttavalta. Olisiko helpompaa jos pystyisi vaan päättämään että ei enempää yritystä ja lapsiluku jää tähän? Tällästä pohdintaa tänään..
 
@Norway Onnea :love:

@tänttähäärää ja @Suffeli80 mä olen myös täällä edelleen, ette jää kahdestaan  :) t. 34 v, niinikään taaksepäin kallistunut kohtu, molemmat munasarjat kyllä tallessa, esikoinen tärppäsi yk 16 ja nyt menossa yk9. Eli todennäköisesti en täältä ihan heti lähde minäkään. Tässä asiassa elämä ei ole mulle antanut helppokulkuista tietä.

@Naadis tervetuloa :). Mäkin tuolla km ketjussa välillä kirjoitan mut enempi täällä.
 

Yhteistyössä