Toiveena vauva 2017-2018

Miljamaaria tänään alkoi kp1/26 & yk 2 :)
Minulla on ulkomaalainen mies, niin osaa avata tuota suutaan aivan eri tavalla kuin suomalaiset ;) olin kyllä hieman ihmeissäni, kun hän kyseli ovulaatiosta...oli kuulemma asiasta jostain jotain lukenut :LOL::love:
Minähän olin jo ennen häneen tutustumista vannonut, että lapset ovat tehty :whistle: hän oli se joka perheenlisäyksestä rupesi puhelimen. ..

Mamablue ihana lopputulos :love:

Enerik kyllä voi alkaa heti yrittää saada lasta, kun kierukan on poistattanut (y) me käytettiin kumia sen vuoksi, kun olin lääkekuurilla ja mies saa helposti minulta hiivan ( vaikka itsellä ei olisikaan) Jos minulla antibiootti-kuuri :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: MamaBlue
Hei vaan kaikille! :)Täällä varmaan joku ehkä vielä minut muistaa, mutta aika paljon taitaa olla uusia. Onnittelut joka tapauksessa kaikille plussanneille :love:, tsemppipeukut vielä plussaa odottaville (y) ja lämpöiset halaukset menetyksiä kohdanneille. :(

Kopsaan tähän nyt saman viestin, jonka jo aiemmin postasin tuonne kolmekymppisten ekakertalaisten ketjuun.

Pahoittelut jo etukäteen pitkästä omanapaisesta viestistä :whistle:, mutta haluan kertoa tarinani, jos siitä olisi jollekin apua…

Olen siis kirjoitellut täällä Kaksplussassa eri ketjuissa kesästä 2016 saakka ja siitä asti olen yrittänyt tulla raskaaksi. Vauvaa vaan ei kuulunut ja hakeuduin sitten helmikuun alussa lapsettomuusasioihin erikoistuneelle gynekologille. Mulle tehtiin kaikki tutkimukset (labrat ja aukiolotutkimus). Kaikki oli muuten suht kunnossa, mutta mun AMH arvo tuli takaisin 0,2, eli käytännössä ihan olematon. Tieto musersi minut ihan totaalisesti ja ajattelin, että luovutan… minusta ei koskaan tule äitiä. :cry:

Minulla on kuitenkin maailman ihanin lääkäri, joka valoi minuun uskoa ja sanoi, että raskaaksi tuleminen on ihan mahdollista, ja tuo matala arvo kertoo vain lähinnä siitä, että aikaa ei ole hukattavaksi. Yhteistuumin päätettiin kokeilla Letrozolia ovulaation tukemiseen. Ovuloin kyllä joka kuukausi omin avuin muutenkin, mutta dpo7 otetun progesteroniarvon mukaan ovulaatio oli hieman heikko (arvoni oli viitearvojen alarajalla 25 nmol/ml). Aloitin Letrozolit 25.3. alkaneessa kierrossa, 1 tbl (2,5mg) / päivä, kierron 3-7 päivät. Mitään sivuvaikutuksia ei tullut. Kp 11 kävin ultrassa ja 2 melkein kypsää follikkelia siellä näkyi, yksi molemmilla puolilla. Ovulaatio oli kp 13 ja dpo 7 mitattiin taas progesteroniarvo ja se oli melkein tuplaantunut edelliseen, lääkkeettömään kiertoon verrattuna, ollen nyt 46 nmol/ml. (y) En oikein tiennyt miten nuo Letrot vaikuttaa luteaalivaiheeseen (olin lukenut, että se voi pidentyä parilla päivällä, vaikkei raskaus olisi alkanutkaan), joten uskalsin testata vasta dpo 14, kun menkat oli päivän myöhässä (mulla normaali luteaali 12pv). Ja sain kun sainkin tikkuun elämäni ensimmäisen, haaleista haaleimman plussan. :love: Olin niin onnellinen, vaikkakin huolestunut siitä, että dpo14 viivaksi se oli tosi haalea. Sitten tuli dpo15 ja testasin innoissani uudelleen ja ajattelin, että viivat ovat varmasti vahvistuneet, mutta ei… samanlaiset hailurat, kuin edellisenä päivänä. Dpo 16 viivat olivat lähes kadonnet ja arvasin jo siitä, että kyseessä oli kemiallinen raskaus. :unsure: Dpo 17 alkoi sitten vuoto. :cry: Soitin lääkärille, joka vahvisti epäilyni, mutta sanoi, että voin aloittaa saman tien uuden Letrozol kierron.

23.4. alkoi siis uusi kierto ja söin Letroja samalla annoksella kp 3-7. Tällä kertaa minua ei ultrattu. Ovulaatio oli kp 12 (mittaan siis lämpöjä ja käytän ovistestejä). Paneloinnit ajoittuivat taas oikeaan kohtaan ja tämän kierron tuloksena sain äitienpäivänä 14.5. (dpo10) haalean, mutta selkeästi näkyvän plussan tikkuun. :love::love::love: Tälla hetkellä meneillään on dpo 13 ja plussat ovat vahvistuneet päivä päivältä. Eilen digitesti näytti ”Pregnant 1-2”. Olen haltioissani ja vaikka tiedän, että moni asia voi mennä pieleen. Olen silti luottavainen ja uskon, että tämä toukka pysyy kyydissä loppuun saakka. Olen nauttinut ja aion nauttia joka hetkestä ja tunteesta. ❤ Oireita ei vielä hirmuisesti ole, rinnat on arat ja ajoittaista kuvotusta esiintyy :sick:, jos ei muista tarpeeksi usein laittaa suuhunsa jotain. Ja lisäksi jo perjantaista asti olen ollut JÄRKYTTÄVÄN väsynyt. :sleep: Meinaan nukahtaa väkisin, kun pääsen töistä kotiin. Tänään lisäksi karsea turvotus. Loppupäivästä teki tiukkaa istua työpisteellä... :confused: Otan kuitenkin innolla vastaa jokaisen oireen ja toivon koko sydämestäni, että tämä kestää loppuun saakka. :) Olen varannut varhaisultran omalle gynelle 20.6. ja jos kaikki menee siihen saakka hyvin, toivon näkeväni toukan köllöttelevän kohdussani ja vahvat sydämenlyönnit. Ensi maanantaina ajattelin soitella neuvolaan. :)

Kaikille hirmuisesti plussatuulia ja tsemppiä. (y) Tiedän, että kaikille tuo kyseinen lääke ei toimi, mutta minulle se oli kuin olikin ihmelääke ja uskon vahvasti, että sen asioista heikko ovulaatio tehostui, minkä myötä progesteroni nousi kunnollisiin lukemiin ja se mahdollisti myös sen, että alkion on mahdollista kiinnittyä. :love::)

MamaBlue ja ”puolikas tomaatin siemen” 3+3 :ROFLMAO::LOL::barefoot::love:
Muistan @MamaBlue, ihana uutinen, paljon onnea ja ihanaa odotusta :love:
 
Kiitos @Tiituu ja @Lumi87 ❤ Onhan tämä kyllä ihan uskomatonta. Olin jo ihan luovuttanut ja tehnyt surutyötä sen suhteen, että tämä jää minun osalta haaveeksi, mutta onneksi lääkäri ja hyvä ystävä kannustivat eteenpäin ja loppujen lopuksi näin pienestä oli asia minun kohdallani kiinni. :love:

Lumi mä olen joskus käynyt vilkuilemassa tässä ja pitkään yrittäneiden ketjussa, että mitä vanhoille "tutuille" kuuluu ja olin niin iloinen, kun huomasin, että olit plussannut. ❤ Olikos se niin, että juuri ennen ensikäyntiä...? Ihan huikean hieno juttu, onnea ja ihanaa odotusta sinullekin!! :love::love:

Mä myönnän, että vaikka nautin suuresti tästä kaikesta ja olen jokseenkin luottavainen, niin mua silti pelottaa, että ne viivat taas katoaa, joten olen tänäkin aamuna varmuuden vuoksi testannut. Mutta kyllä ne katoamisen sijaan vaan vahvistuu! ❤
 
Miljamaaria, mulla kierrot on joo ollu semmosta 60 (mutta nyt ollu myös 30-33 päivää kierrot) päivääkin parhaimillaan. Tk lääkäri määräs terolut kuurin siihen, mutta sit yksityisen gyne (lapsettomuushoitojen gyne) käski lopettaa ne koska ei pystytä tutkii mahdollista ovuloimattomuutta. Ja
Silloin sanoi että munasarjat näyttää puhtailta kun kävin gynellä, gyne määräs mulle myös Thyroxin kuurin kun oli vähän korkea kilppari arvo kun raskautta yrittävällä pitäis olla vissii alle 2.5 mulla oli 2.8. Aloitin syömään gelee royalea ja foolihappo lisää.


En tiedä sekottiko ne terolut vai mitkä kun menkat alko sit niiden takia kp26, Kp24, lopetin ne sit sen gynen kehotuksesta ja silti kierto oli hetken sekasin alkoi taas menkat kp16 ja kp14. Nyt oon menossa jo kp29 ja bongasin oviksen! Illalla tein liuska ovistestin siihen tuli hetkessä toinenkin viiva ja nyt aamusta clearblue kaksoishormoni ovistestin ja antoi pysyvän hymynaaman! <3 :)

Kp29
 

Attachments

@Aivotar Uusi kierto, uusi mahdollisuus (y) Mikään ei ole tympeämpää kuin menkkojen odottelu silloin kun tietää ettei ole raskaana. Ei edes mitään jännitettävää. On sulla kyllä ihku ukko :love: Oma ei taida tietää mikä ovulaatio on :ROFLMAO:

@Alinah92 Ohhoh, kylläpä kierrot heittelee :censored: Ihan hyvä et se toinen gyne käski lopettaa terot, jos ovulaation kanssa oikeasti on häikkää niin sitä ei saisi selvitettyä kun keltarauhashormoni pakkotuottaa kuitenkin menkat. Toivottavasti syy selviää ja kierto tasaantuu, kuumeillessa pitkät kierrot on niin haitarista :mad: Hienoa että bongasit oviksen! Ei sun kroppa sitten ainakaan täysin ovuloimaton ole (y) Nyt vaan piinailemaan! :love:

ON: Kp6. Letrojen aiheuttama rintamuksen kihelmöinti on enimmäkseen loppunut mutta metut ajatti aamulla vessaan :cautious: Oma moka, otin iltanapin tunti syömisestä, aiemmin ei ole tullut mitään oireita kun olen ottanut lääkkeen ruokailun ohessa. Muuten elo on oireetonta ja tasaista ja odotan jo kovasti ensi perjantain ultraa :love: Kypsä, hedelmöittymiskykyinen munasolu olisi jo puoli lottovoittoa! :love: Sitten olisi edes mahdollisuus tulla raskaaksi, tähän asti mahdollisuus siihen on ollut niin olematon ettei ole tarvinnut ihan tosissaan jännätä raskaustestin tulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandee ja Alinah92
Miljamaaria onhan tuo :love: netti oli myös kertonut hänelle, että kannattaa pidättäytyä seksistä pari päivää ennen ovulaatiota, että hänen veijarinsa ovat juhlakunnossa :LOL: sanoin kyllä, että harrastaneet jos siltä tuntuu ;)
Hienoa, että raskautumisessa pystytään auttamaan (y) Toivottavasti pian tärppää kaikilla :love:
 
Hei, vieläkös tänne mahtuisi mukaan jutustelemaan? Jonkin aikaa olen tätä keskustelua jo lukenut, mutta vasta nyt kun mieskin näytti vauvahaaveelle varovaista vihreää valoa uskaltaisin liittyä mukaan porukkaan :D

Ollaan siis 23v pariskunta, ensimmäinen lapsi haaveissa ja tjot-meiningillä mennään, eli mitään "yrittämällä yritystä" ei ole (vielä :whistle:)
 
@Aivotar Hienoa et ottaa asioista selvää, siitä näkee että on sydämellään mukana ja haluaa vauvan. Mä olen sen luontoinen että musta todella näkee ulospäin mitä asioista ajattelen ja joskus tuntuu aika yksinäiseltä tämä kuumeilu kun kumppanista on tuollainen "kivikasvo" :p

Tervetuloa mukaan @Marsha (y) Ja tsemiä alkavaan piinailuun @Mun&sun :love:

Täällä rinnat aristaa, on tuikkimista oikealla munasarjan paikkeilla, menkkajomoja ja fiilis ailahtelee. Ja nythän on siis vasta kp8 :ROFLMAO: Hitto mä en yhtään muista miltä tuntuu kun ovuloi (todistettavasti ovuloin viimeksi 4 vuotta sitten :ninja:) tai onko jotain tällaisia oireita ollut ennen. Tein hätäpäissäni eilen illalla ja tänään aamulla ovistestit ja sen sijaan että olisivat olleet kalmanvalkeita, niihin piirtyi jotain haamuista. Ei siis todellakaan plussaa mutta odotin valkoista tikkua :barefoot:

http://aijaa.com/2eN4d4

Niin, ja yleensähän mulla ovis vasta kp19-20...
 
  • Tykkää
Reactions: Mandee ja Alinah92
Miljamaaria minun mies on juu sydämellä mukana :love: minä kanssa kp:llä 6 (tänään ) ihmettelin kananmuna limoja :eek: ja hieman vasemmalta jomottelikin :confused: tässä kierrossa En testaile ovulaatiota...:X3:

Alinah92 Tsemppiä piinailuun (y)

Mun & sun toivottavasti tärppää kuitenkin :)

Ja Marshalle tervetuloa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Kiitos :) kiva päästä jakamaan ajatuksia, lähipiiri kun pidetään pimennossa suunnitelmista kunnes on jotain konkreettista kerrottavaa ;)

Tässä kuussa elellään jo kp 27/28, eli vielä ei ole mitään piinailtavaa. Palailen tarkemmin asiaan ensikuussa :D

Minut voisi lisätä listalle jos sopii? :)
 
  • Tykkää
Reactions: girahvi
Yhyy. Mulla alko menkat. laskin nuita kiertoja nii 19pv. Ollu lyhimmillää ja 31pv. Pisimmillää. -.- kiva. Laskeskelin ovulaatiopäiviä nuille kierroille, vaan en tiiä. Petyn aina iha hirveenä ku sitä vauvaa ei ookkaa. T. Omanapa
Tervetuloa @Marsha mukaan. Enskuussa sit jännäillää. :)
 
Ihan kuin jotain pientä vihlontaa ois äsken ollu tuola alakerrassa, oiskohan kiinnittymistä.... vitsit, toivotaa parasta! :) nyt rauhoitun ettei tiputa sit viikonpäästä korkeelta alas. Vai voiko se kiinnittyä jo dpo4... onko liian aikaista? Eikö se tapahdu dpo6 jos on tärppi käynyt..

Tai sitten ne menkat alkaa sieltä nyt, että jää liian lyhyeksi ovulaation jälkeinen vaihe...
Vähän on pientä menkka tuntemusta..
 
Ihan kuin jotain pientä vihlontaa ois äsken ollu tuola alakerrassa, oiskohan kiinnittymistä.... vitsit, toivotaa parasta! :) nyt rauhoitun ettei tiputa sit viikonpäästä korkeelta alas. Vai voiko se kiinnittyä jo dpo4... onko liian aikaista? Eikö se tapahdu dpo6 jos on tärppi käynyt..

Tai sitten ne menkat alkaa sieltä nyt, että jää liian lyhyeksi ovulaation jälkeinen vaihe...
Vähän on pientä menkka tuntemusta..
Mulla oli tästä maaliskuisesta jännä homma sillon kesäkuussa kun jäbå alkusa saanu.. Ekanakkii ovis sattu viikonlopulle, jolloin mies oli 130km päässä.. seksiä oli kyllä pe aamuna ennen lähtöäsä ja ma iltana kun tuli takas..

No seukks vkl oli juhannus ja tää tyttö pämppäs melko huolella, ku joskus pari kybäsenä viimeks ollu niin huonossa hapessa että muisti menee.. :p Isäntä antoki mulle uuden nimen "kaunisniemen laatoittaja", kun oli oksennuksellani kaunisniemeä laatoittanut.. no joo, mutta asiaan. :ROFLMAO:

Juhannusiltaa seuraavana aamuna (eli miun laskujen mukaan dpo 6) kurkotin pussaamaan tuota ukonkutalettani, ja samalla älytön vihkasu vas puolella.. sanoin ihan miehellekkii ku säikähhin ja piti ihan sohvalle mennä makaa.. olin varma että jtn repes yms.. , mut siitä oon aatellu että vissiin se kiinnittyminen voi kun voikin jtn kipua aiheuttaa tai sit oli vaan iloinen yhteensattuma.. mut tuossa tuo hymynaamainen poijjanpollukka hujoutuu..:love::love: (--> sormi osu vahingossa tohon :sick: ja en ällyy miks en saa kännyllä harhaiskunaamoja deletoitua.. o_O)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92

Yhteistyössä