Tori.fi ostajat/myyjät

  • Viestiketjun aloittaja Vieras125
  • Ensimmäinen viesti
jepss
No mä just kammoan tollasia jankkaajia jotka yrittää väen vängällä sopia tapaamisen vaikka jo sanoo että ei käy. Etenkin jos kohteessa ei edes lue että mahdollisuus noutoon! Niistä vasta tuleekin sellanen fiilis että kuka helvetin hullu siellä yrittää tavata. En mä ainakaan aio ikinä tavata noita huutisostajia, siksi mulla ei luekaan toimitustavoissa sitä noutoa, kaikki vaan ei sitä suostu tajuamaan.
Sitten sen pitäisi näkyä hinnoissa eikä ihmetellä kun kauppa ei käy ;)
Mikä järki maksaa kalliita postikuluja jos samassa kylässä asutaan parhaimmillaan 1km säteellä :D
Ja en, en jankannut :) Kysyin toisesta kohteesta enisn mutta sitten huomasin sen yhden toisenkin jutun ja ajattelin kun oli sen verran kalliimmasta tavarasta kyse että tokihan varmaan sovittaa saisi kun näin säästyisi myös ne postit ja varmasti olisin ostanut tuolta samalla kerralla enemmänkin,
mutta joillekin ei vaan se raha kelpaa ;)
Kyllä itse ainakin olen aina antanut sovitusmahdollisuuden jos en omaan kotiini niin vaikka sinne kirjastoon :)
Kyllä tuollaisesta myyjästä kun nyt jälkikäteen katsoin niitä palautteita tuli mileeni että näinköhän on ihan kaikki inkkarit kanootissa mukana.
Kerroppa sitten mikä sinulla on syynä että et anna tulla vaikka kotiisi sovittamaan jotakin,
tai et suostu vaikka sinne kirjastoon?
Pelkäätkö ihmisiä vai oletko jotenkin epärehellisesti hankkinut tavarat ;)
 
eitod
No ei nyt tosiaan tarvitse päästää kotiinsa mitään vieraita sovittamaan jotain vaatteita/tavaroita!

En ikinä lähtisi oletuksesta, että se on normitapa, vaan poikkeus joka tarvitaan ihan muutamassa tapauksessa.
 
no huoh
Sitten sen pitäisi näkyä hinnoissa eikä ihmetellä kun kauppa ei käy ;)
Mikä järki maksaa kalliita postikuluja jos samassa kylässä asutaan parhaimmillaan 1km säteellä :D
Ja en, en jankannut :) Kysyin toisesta kohteesta enisn mutta sitten huomasin sen yhden toisenkin jutun ja ajattelin kun oli sen verran kalliimmasta tavarasta kyse että tokihan varmaan sovittaa saisi kun näin säästyisi myös ne postit ja varmasti olisin ostanut tuolta samalla kerralla enemmänkin,
mutta joillekin ei vaan se raha kelpaa ;)
Kyllä itse ainakin olen aina antanut sovitusmahdollisuuden jos en omaan kotiini niin vaikka sinne kirjastoon :)
Kyllä tuollaisesta myyjästä kun nyt jälkikäteen katsoin niitä palautteita tuli mileeni että näinköhän on ihan kaikki inkkarit kanootissa mukana.
Kerroppa sitten mikä sinulla on syynä että et anna tulla vaikka kotiisi sovittamaan jotakin,
tai et suostu vaikka sinne kirjastoon?
Pelkäätkö ihmisiä vai oletko jotenkin epärehellisesti hankkinut tavarat ;)
Täysin rehellistä kauppaa käyn. Hinnat ovat olleet varmastikin ihan kohdillaan kun tavara on mennyt. Postikulut ovat useimmiten mulla kuuluneet hintaan tai olen käyttänyt esim. Postin helposti - kuoria, jotka on olleet edullisia.

Ehkä se on vaan se, että on niin erilaisia ihmisiä. Ymmärrän hyvin, että jos samalla paikkakunnalla asuu, niin ihmettelet että "miksi ei onnistunut, onpa tyhjä myyjä". Sitähän en tiedä mikä muilla on syynä siihen, ettei ostajia halua tavata. Mutta itse olen ihan puhtaasti sen verran ujo että en tahdo tavata ostajia. :)
 
"ABC"
Tori.fi palvelussa ollut jonkun verran tavaraa myynnissä.
Mielelläni en ketään kotiini ota mutta,
tuohon lähi ABC:lle olen sopinut muutaman kerran tapaamisen kun myin yhdet kengät.
Vaikka kuinka kengistä mitan laitat ei voi tietää onko jalan mallille hyvä sovittamatta,
samoin olen myynyt 2 uudet rintsikat jotka tilasin tyhmyyttäni postimyynnistä ja ei sitten sopinee joten luonnollisesti taas käveltiin lähi ABC:lle ja ostaja ehdokas kävi wc:tiloissa sovittelemassa.

Jos ei anna svitusmahdollisuutta niin voi sitten varautua kaikessa rauhassa pitkiin myyntiaikoihin.
Minä vaan haluan nopeasti minulle kelvottomasta tavarasta eroon.
 
"ABC"
[QUOTE="ABC";29793157]Tori.fi palvelussa ollut jonkun verran tavaraa myynnissä.
Mielelläni en ketään kotiini ota mutta,
tuohon lähi ABC:lle olen sopinut muutaman kerran tapaamisen kun myin yhdet kengät.
Vaikka kuinka kengistä mitan laitat ei voi tietää onko jalan mallille hyvä sovittamatta,
samoin olen myynyt 2 uudet rintsikat jotka tilasin tyhmyyttäni postimyynnistä ja ei sitten sopinee joten luonnollisesti taas käveltiin lähi ABC:lle ja ostaja ehdokas kävi wc:tiloissa sovittelemassa.

Jos ei anna svitusmahdollisuutta niin voi sitten varautua kaikessa rauhassa pitkiin myyntiaikoihin.
Minä vaan haluan nopeasti minulle kelvottomasta tavarasta eroon.[/QUOTE]

Yhden käden kirjoitustaidossa vielä harjoiteltavaa
 
reilu peli
No ei nyt tosiaan tarvitse päästää kotiinsa mitään vieraita sovittamaan jotain vaatteita/tavaroita!

En ikinä lähtisi oletuksesta, että se on normitapa, vaan poikkeus joka tarvitaan ihan muutamassa tapauksessa.
Itse en kyllä missään tapauksessa ostaisi mitään arvokkaampaa tavaraa, jota ei näkemään tai kokeilemaan pääse. Poikkeuksena suhteellisen halvat, jotka eivät mitään sovitusta tms. vaadi ja joista on tarkat ja hyvät kuvat ja kuvaukset. Joka tapauksessa tulee epäilyttävä tunne heti jos ei ole mahdollisuutta noutoon. Siitä nyt vain tulee vaikutelma, että peli ei ole oikein rehellistä, ja että myyjä haluaa jotain salata, mitä ikinä se lieneekään

Tokihan myyjä saa noudon kieltää, mutta sitten jää myös tällaiselta kasvottomalta salamyyjältä ostamatta.

Mitä itse olen myynyt, olen omalla nimellä esiintynyt ja nimenomaan noutoa toivonut, sillä etenkin isompien pakettien lähettelyssä on oma vaivansa.
 
viaras
Alkuperäinen kirjoittaja öö..?;29792945:
Mitä kammoottavaa on "muovissa"?
En oo kuullukaan että polyester on yhtä kun muovia..
Muovi ei hengitä, kuten luonnonkuidut (villa, puuvilla, silkki...)

Se ei ole juhlavaatemateriaali. Polyesteri on päällä ikävän tuntuista ihoa vasten. Se on äärettömän ruma materiaali.

Polyesterista saa näppylöitä!

Riittääkö?
 
"myyjä"
Olen myynyt siellä vaikka kuinka paljon vaatteita, tavaroita. Enää en mene siihen että varailen tuotetta. Kerran tein sen virheen sohvan kanssa ja tämä "ostaja" soitti aina ja vaikutti todella kiinnostuneelta, mutta matkaa oli ja aina pidensi varausta milloin ei ollut kyytiä, milloin ei peräkärryä ja lopussa luopui varauksesta syynä että auto meni rikki.
Tällä aikana sohvasta oli kysellyt useampi ihminen ketkä olisivat hakeneet sen vaikka heti! Jatkossa jos myyn torissa en varaile tuotetta enkä suosittele sitä muillekaan. Se hakee kuka ensin ehtii!
Myös minulla on näitä kyselijöitä tuotteesta tullut sähköpostiin, mutta sitten eivät enää vastailekaan vaan jättävät asian sikseen mikä on himpunverran rasittavaa.
 
"myyjä"
Lisäyksenä vielä, että itse todellakin kerron tuotteesta kaiken, lähetän ylimääräisiä kuvia ko. henkilölle joka siitä on kiinnostunut ja lisäksi päästän sovittamaan vaatetta/kenkiä ym. mikäli itse haluaa.
Eihän kukaan osta tuotetta kaupastakaan jos se ei ole hyvä?
 
vierass
Ehkä se on vaan se, että on niin erilaisia ihmisiä. Ymmärrän hyvin, että jos samalla paikkakunnalla asuu, niin ihmettelet että "miksi ei onnistunut, onpa tyhjä myyjä". Sitähän en tiedä mikä muilla on syynä siihen, ettei ostajia halua tavata.
Minä en noista noudoista niin tykkää, kun meillä voi olla väliin vaikea niitä tapaamisaikatauluja järjestellä. Meillä muuttuu aikataulut monestikin päivän mittaan ja ne minulle sopivat ja varmat ajat eivät sitten ostajille juurikaan sovi. Jos joku ihan tästä lähi naapurustosta jotain ostaisi, niin silloin voisin lupailla kotiinkuljetuksella.

Isot tavarat kuten huonekalut menee noudolla, mutta jonkin yksittäisen pikkujutun takia en kyllä niitä aikataulutuksia viitsisi tehdä.
 
ihmejuttu
Kyllä aika kirjavaa porukkaa löytyy tori.fi:n ostajista. Useimmilla käytöstavoista ei tietoakaan. Sitten on näitä ihme tinkijöitä, joiden mielestä lähes uusi 700e tuote tulisi maksaa 5e kun ei heillä ole rahaa ja sä haluat myydä käytettyä tavaraa.Lisäksi vaaditaan, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto, että tuodaan tavaran 200km päähän.
Ja sitten on näitä, että jos myyt vaikkapa muutaman kuukauden vanhan iphonen edulliseen hintaan niin vaaditaan applen oheistuotteita mukaan. Paras oli kun ostaja vaati, että iphonen lisäksi siihen tulisi kuulua ipad.
Järki hoi! Älä jätä!
 
pöydän ostaja
Minä etsin tietokonepöytää ja sopivan mielestäni löysin Tori.fistä
laitoin viestiä voiko pöytää tulla katsomaan/noutamaan sillä hintakin oli sopiva eli 18€
Myyjä vastaa siihen että siihen samaan kuuluu se tuolikin,
minä ihmettelin että mikä hiton tuoli siinä ilmoituksessa mitään tuolia ollut :D
Myyjä pysyy tiukkana että kyllä siinä ilmoituksen kuvassa on myös tuoli,
ja näiden yhteishinta olikin 35€
Sanoin laitoin viestiä että edelleen siinä ilmoituksessa ei ollut tuolista sanallisesti saatikka kuvallisesti yhtään mitään mainintaa ja en ole kiinnostunut tuolista kun tuoli meillä on ja ottaisin vain sen pöydän.
Aikansa myyjä jankkaa että ilmoituksessa on kyllä tuolistakin kuva ja vinkuu että hinta on yhteensä 35€ ja hän ei erikseen myy.
Ilmoitin että se siitä sitten en sitten ota.
Yhtäkkiä myyjälle sopikin sitten että hän myisikin minulle sen tietokonepöydän erikseen ilman tuolia mutta 20€ :D
Oli minulla naurussa pitelemistä kun tyyppi itse laittanut Toriin ilmoituksen jossa myy pelkkää pöytää (edelleen ei tuolista kuvaa/mainintaa) ja hinta 18€
ja nyt myisi minulle pöydän armollisesti 20€ hintaan :D :D
Arvaa ostinko :D
Toivotin minä kohteliaana hyvää myynti onnea jatkoon :LOL:

Kyllä minä sen ymmärrän ettei tämä tori.fi mikään huutis ole mutta ei tainnut ihan kaikki muumit laaksossa olla tuolla myyjällä :D
 
vieras---
[QUOTE="myyjä";29793246]Lisäyksenä vielä, että itse todellakin kerron tuotteesta kaiken, lähetän ylimääräisiä kuvia ko. henkilölle joka siitä on kiinnostunut ja lisäksi päästän sovittamaan vaatetta/kenkiä ym. mikäli itse haluaa.
Eihän kukaan osta tuotetta kaupastakaan jos se ei ole hyvä?[/QUOTE]

Toimin myös muuten samalla tavalla, mutta missään tapauksessa en päästä vieraita ihmisiä asuntooni pällistelemään. Sitä riskiä en ota että tuote ei sitten kelpaakaan, eli. sen harmin joka tulee, jos ostaja ei sitten otakaan tuotetta, kestän, jos suostuu tulemaan tapaamiseen lähikadun varteen.

Huonolla säällä ABC tai vastaava. Kotiin ei koskaan. Ihmisistä ei ikinä tiedä, niin miksi heidän tulisi tietää kotiosoitteeni?
 

Yhteistyössä