TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Meille syntyi 20.5 poika!

Poika syntyi sektiolla, niin kuin esikoinenkin.
Jostain syystä poika ei vain laskeutunut, joten sektioon oli mentävä.

Pojan mitat:

Paino: 3730g
Pituus: 51cm
Päänym: 37cm

Poika on vielä vauvateholla antibioottikuurin takia.
Pojalla ilmeni syntymäpäivänään streptokokki b ja keltaisuutta.
Luultavasti ensi maanantaina poika pääsisi jo kotiin.

Bruschetta
 
Huomenta!

Onnea Jurristi ja Bruschetta :hug: :flower:

Mä eilen vähän miettisinkin, että mitä sulle Bruschetta kuuluu. Aattelin, et oot varmaan päässy synnyttämään, kun ei ole mitään kuulunut =)
Kurjaa, kun pikkuinen on joutunut jäämään sairaalaan mutta toivottavasti saatte hänet sitten maanantaina kotiin :hug:

Mä uskon kuuluvani niihin, jotka kärvistelee täällä vielä kesäkuussakin ison mahan kanssa. Mitään kun vaan ei tunnu tapahtuvan. Onneksi olo on kuitenkin suhteellisen hyvä.
Mieliala heittelee laidasta laitaan ja alkaa olla jo kova ikävä normaaleihin vaatteisiin, tuorejuustoon, maksaruokiin... Ja tietysti olisi jo kiva päästä näkemään minkä näköinen tuhisija masussa on asustellut :heart:

Ihanaa, kun olet Jurristi päässyt noin äkkiä kotiin! Mä toivon kanssa kotiutuvani vauvan kanssa mahdollisimman nopeasti JOS kaikki on hyvin.

Nyt taas siivoomaan :headwall: =)

Räppänä rv 40+1
 
hihhii :wave: täältä löytyi tämmöset:

http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html

Ja tuossa kun on että pitää hieroa jalan sisäsyrjästä jotain paikkaa, niin netissä törmäsin ihmisiin joille terapeutti ite sanonu että oikea paikka on ulkosyrjä, ja jollain taas oli terapeutti hieronu kumpaakin. Mutta uskon että apua voi saada ihan kummasta puolesta vaan.
Mulla on mies ja minä hierottu sisäsyrjää ja suppareita kyllä tuli.

Eilen ilta taas hankala. Hirveitä viiltoja kohdunkaulalla kun tyttö mesoaa päällään venytellen kohd kaulaa. Illasta yöhön poltteli ym mutta aloin nukkuun koska arvasin ettei se taaskaan mitään meinaa, ja jos meinaa, herään kyl kovaan kipuun sitten.

fangis 39+4
 
Yks vakkari
Taas uteliaana täällä palstalla :D
Fangikselle ois taas kyssäri, että tiedätkö jo tulokkaan sukupuolen??

Onnittelut vauvautuneille ja jurristille sen verran, että nyt pääset testaamaan niitä LAATUVAUNUJA ;) mistä olet kommentoinut... samat on meillä ja hyviksi todetut :D
 

ONNEA UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: !

Voi kun itsekkin pääsis sit noin nopeasti laitokselta kotiin... Mä kun olen molempien kanssa joutunut olemaan ekstraa...

Miekin yhä vaan odotan ja odotan... Ihana ois päästä jo tosi toimiin mutta en kyllä oikeasti usko että tämä vaavi syntyy tän kuun puolella. Korkeintaan 3 vko jäljellä mut kyl aika kuluu tosi hitaasti.

Jaksamisia yhä vaan kaikille meille iso mahoille! Kyllä ne vaavit joskus syntyy!!!!!

Hepotyty ja toko 39+4 (LA MAANANTAINA =) )
 
Bruschetta kiittää kaikkia onnitteluista!

Käytiin tunti sitten pojan luona ja kaikki oli hyvin.
Poika söi tissiä aika pitkään ja sai vielä 30ml pullosta maitoa lisää.
Sinne se muru jäi taas nukkumaan ja puoli kahdeksan menemme uudelleen hoitamaan ja syöttämään pientä. :heart:

Minunkin puolesta kaikille raskautuneille oikein paljon onnea. :flower:
 
yks vakkari
vai tyllerö tulee :D voi kun mukavaa, saapi isoveikka pikkusiskon :saint:
Toivottavasti sun synnytys menee tällä kertaa nopsempaan kuin tuo eka ja niinhän se usein onneksi meneekin.
=) :flower:
 
kiirettä pitää :D :heart: synnytys käynnistettiin tosin 2pvä söin käynnistystabuja mut ei ne paljoa auttanu kohdunsuun sai aukeen yhen sentin ja kaulakanavan vähä lyhentyyn..oksitosiinitippaan laitettiin 3pvä:nä sain vaan hirveitä supistuksia :eek: kohdunsuun avautui 3cm,lopuks tehtiin hätäsectio ku vauvan sydänäänet alkoi heikentyä,leikattiin nukutuksessa ku spinaalipuudutusta eivät saaneet oikeeseen kohtaan =) herättyäni kysyin heti kumpi vauva oli (vaik kyl tiesin,mut varmistin..) ja et missä mieheni ja vauva on.hyvin olen toipunut leikkauksesta ja maitoa tulee hyvin.onnea kaikille uusille vauvautuneille kans!! :flower:
 
täällä sitä vieläkin kärvistellään...
Tänään kokeilin piimäkuuria (ei saa muuta syödä tai juoda kuin piimää) sillä pitäs synnytyksen käynnistyä... näitä vanhan kansan uskomuksia.
Olin aamusta asti juonu kuin hullu sitä piimää, neuvolassakin terkka nauroi vähän. :ashamed: No kolmen aikaan olin kärttyinen, päätä särki ja maha vaan murisi, tuohon mennessa piimää oli kulunut kaksi litraa. Päätin siis luovuttaa ja söin. En tiedä miten joku tuohon pystyy, mutta vois kai se jollakulla toimia.
Huomenna sitten mökille saunomaan...
Äidilläni on huomenna syntymäpäivä, tulisko vauvalle sama synttäri?

Neuvolassa tänään kaikki muu ihan ok taas, mutta hemoglobini oli tipunut 90. Minulle kun kaksi viikkoa sitten laitettiin suoneen neljä pussia verta ja nostettii hb 70:stä 101, ja nyt se oli jo laskenut noin... mikähän siinä on kun ei pysy millään, lisäraudasta huolimatta...
sf-mitta oli pudonnut sentin joten on vauva vähän tullut alaspäin...

jaksamisia teille kaikille..

hippimamma ja "pikkusisko" 40+6<br><br>
 
aika kuluu kuin siivillä...
onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä teille jotka odotatte h-hetkeä.
kerittiin vauvan kans olla 2 vkoa kotona kun iski rs-virus!!joten takas saikulle kaheks vkoa.nyt ollaan kotona,onneksi.on aika rankka tauti,noin pienelle.vauva nyt 4,5kg ja 54cm,hyvin kasvaa.aurinkoista kesää kaikille. B)
 

MOI TÄNNEKKIN!!!

Käväsin vauva puolella lukemassa uutisia. Voi että kun sais nyytin jo itsellekkin kainaloon...

Viime yönä ehdin jo toivoa että lähtö tulee kun oli niin tukala olo pari tuntia mutta eipä tullut ei. Mulla kun ei ole ollut aikasempien kanssa tollaisia vääriä hälyjä vaan kun on alkanut olla tukalaa ja supistamaan niin on saatu myös tulos mutta nyt sit oli tollanen turhauttava yö. Oli aamulla vähän pettynyt olo mutta kylllä tämä tästä; ei ole enää paljon jäljellä...

Nyt kyl täytyy lähteä etsimään jotain ruokaa tytöille!
Jaksamisia!!!!!

Heootyty ja toko 39+5

 
hihhii
Mulla menee kohta hermot kun tää ei tuu ulos. Kävin eilen reilun 2 tunnin lenkin pojan kans. Sinnillä meni loppumatka kun rupes vihlomaan alamahaa niin vietävän paljon et tuntui et kuolen! =)
Yöllä sit tuli supistuksia 2.15 minuutin välein ja olis ihan varma et jossain vaiheessa lähdetään...mut ei!
Päivällä käytiin kaupassa ja oli kyllä sellaista lyllerrystä et huh huh,...ihmiset katto tosi pitkään. Nyt oonki sit ollu monta tuntia pitkälläni kun sattuu joka paikkaan! Pari naapuria sanoi et mun meno on sen näköistä et viimestään ensyönä mennään. Toivottavasti!
Pesin kyl kylppärin oikeen huolella ku se haisi niin pahalle. Ja nyt sit sattuu selkään!
No jään odottelemaan supistuksia! Ja toivon niitä myös muille! :kieh:
 
Täällä nautitaan kauheasta flunssasta :snotty: ! Mies oli viime viikonlopun kuumeessa ja vähän pelkäsinkin että tarttuuhan se vielä muhunkin. Nyt onkin sitten pitkästä aikaa sellanen olo, ettei vauvan tarttis ihan heti syntyä :LOL: . Sais parannettua ensin itteään niin, että silmät sietäis päivänvaloa ja pystys minuutin olemaan ilman nenäliinaa niin ois mukavampi synnyttää ja hoidella vauvaa... Nyt se limatulppa sit lähtee, nenän kautta :LOL:

Stiina & toukka 40+3
 
roosa 78
Heippa pitkästä aikaa! Tulin ilmottelemaan että meille syntyi 20.5 klo 13.40 prinseessa ja mitat olivat komeat 4,335kg ja 53,5 cm ja pipa oli 36cm. Synnytyksen kestoksi ilmoittivat huimat 1h ja 45 min josta ponnistusvaihe 5 minuuttia ja kaikki kivut ja tuskat unohtuivat pienen rakkauspakkauksen nähtyäni :heart: Nyt vietämme aika kiireistä vauva aikkaa kun perheessämme on neljä prinsessaa yhteensä,mutta onneksi oma maito on rittänyt . Vauva herää yöllä kaksi kertaa syömään,kahen maissa ja viiden ja kuuden välillä ja muutenkin on kiltti vauveli ilmottelee vaan kun tarvii evästä ja masu vaivoilta on ainakin toistaseksi vältytty mutta nyt on parasta mennä itekkin nukkuun :) roosa 78
 

Heippa!Päätinpä minäkin pistäytyä vielä täälä kun tässä KAI rupee nää viimeset päivät,viikot,oleen ennen kun tuo masuasukki tuolta päivänvaloon tulee :heart:
Jokos oot lähteny synnyttään vai millasia tuntemuksia sulla nyt on ollu?Katselin vaan tuolta etusivulta että sulla ainakin on l.a.huomenissa niinku meilläkin :wave: Kenelläs muulla on huomenissa,28.päivä,laskettuaika?Ja joko on sellasiakin jotka on jo saanutkin oman vauvelin vaikka oliskin l.a.huomenna vasta ollu??? :attn:
Itsellä nyt ollu iltasin jonkunlaista painon tunnetta tuola alhaalla ja toiveikkaana ootellu sit että mihin suuntaan ne siitä johtaa,mut hyvin oon yön sit nukkunu ilman mitään kummosempia kipuja.Äiti jo kovasti oottaa että lähtisin synnyttään kun se on sitte lapsenhoitajana =) Soittelee joka päivä tai poikkee kyseleen tuntemuksia.Kehottaa liikkumaan paljo ja saunoon yms.Mutta toi saunominen on nyt parina viime kertana jääny,kun ei oo ollu mukava olo sen jälkeen:liian kuumat oltavat kun on veri vaan kohissu suonissa! :D Vauveli mönki illallakin niin että tuntu et' se koittaa punkea ittensä väkisin ulos,mut sit rauhottu....Nyt aamulla se tuola venyttelee jalkojaan"ihanasti"oikeelle kylkiluihin ja nostaa peppuaan kovasti ylöspäin :/
Jokainen päivä on nyt sitä jännittämistä ja odottelua vaan....
 
HELLOU!

Mullakin laskettu aika HUOMENNA! Saunassa yritin eilen ajaa vaavia ulos mut enhän siellä jaksanut kauaa olla joten se siitä... Muutenkin alkaa tuntumaan turhalta kaikki koti konstit joten taidan vaan tyytyä odottamaan ja toivoa että vaavi syntyisi pian. Mun täti tilas syntymä päiväksi 31.5 kun silloin hän itse täyttää 50v. Oishan se aika kiva "lahja" :D . Sitä ruskehtavaa limaa on tullu multakin mutta se kun yksistään ei juuri mitään merkkaa joten kärsivällisesti odotetaan...

Ai niin ONNITTELUT UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: !

Me olemme jo todella katoava luonnonvara joten yritetään vielä nauttia olemassa olostamme. Ei enää kauan kestä kun meillä kaikilla on nyytit kainalossa!

VOIMIA KAIKILLE ISO MAHOILLE VIIME METREILLE
:hug: !!!!

Hepotyty ja toko 39+6

P.s Jos joku haluaa äitiyspaketin mukana tulleen kesto vaipan niin mä voin antaa. Itse en ole ikinä kestoja käyttänyt ja en usko että alan käyttämäänkään. Paketti on avattu kun tytöt sen avasi mut vaippa on käyttämätön.
<br><br>
 
mullakin on huomenna laskettu aika :wave:

olen menossa polille käväsee tänää!
olin sairaalassa viimmeviikolla raskausmyrkytysepäilyn takia ja sain paineesee lääkityksen ja pääsin kotia sillä ehdolla että menen heti takaisin jos olo huononee.. ja nyt on kyllä sellanen olo ettei oikeen uskalla kotona olla!
pakko mennä takasin vaikkakin en halua sinne köllöttelee,mut eipä tässä muukaan auta.. vauvan hyvinvoinnistahan tässä on kyse!!

PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE :flower:
ja jaksamisia muille masujen kanssa :hug:
 
Tulin myös ilmottelee että meille syntyi poika 23.5. Painoa jässikälle oli kertynyt 3775 ja pituuttakin 53 cm. Synnytys oli aika rankka mutta laitan siitä tarinaa myöhemmin. Onnea kaikille vauvautuneille ja muille jaksuja masujen kanssa..
 

Yhteistyössä