Toukokuun IVF/ICSI/PAS

Terveisiä Kuopiosta :wave: Tänään lähti PASista yksi 4-solunen huurunenä kotiin mukaan :heart: Kovasti toivotaan, että tällä kertaa pysyy matkassa mukana. Toivottakaa tarrasukkia \|O

Täällä on ilmeisesti keskusteltu lugejen laitosta. Mie ne tyrkkään ihan vaan sormella sisään ja pesen kädet :D Meiän IVF-hoitaja sano, että sillä ei ole merkitystä miten syvällä ne on, kunhan ei tipu pois :D

Mie täällä aika harvakseen kirjottelen, vaikutan enimmäkseen tuolla Lapsettomien kerhossa :) Nampula nyt kuitenkin varmaan muistaa minut :D <br><br>
 
skorppari75
iltaa!!
Mulla menossa kierron alku päiviä. Ihmettelen kun on niin oudot menkat! Nyt jo kolmatta päivää todella pientä tiputtelua. To pitäis alkaa Gonalia piikittelemään ja ma uä. Mietin pitäiskö soittaa lekuriin huomenna ja kysyä voinko aloittaa piikittämisen jos ei enempää vuoda? Terolut kuuri takana 10 vrk, joten taitaa olla nyt kaikki pahasti sekaisin. Oli kuitenkin viime kierrolla limakalvo normaalisti paksuuntunut. Joten vuodettavaa olisi. Outoa! Vastaavaa kellään muulla? Ja voimahaleja kaikille :flower:
 

Heippa!Tulin äsken töistä ja väsyttää ihan sairaasti :( Tätä väsymystä on taas riittänyt ja öisin ei saa kunnolla nukutuksi,en tiedä mistä sekin johtuu..Viikonloppuna kun olin yövuoron en meinannu toipua siitä ollenkaan ja jalat olleet siitä lähtien todella kipeät.Tämä meni nyt tähän valitukseen koko viesti :ashamed: Aikasemmin tuolla kyseltiin lugeista ja niiden määrästä,itsellä menee 3x2kuulaa päivässä.Ja niistähän sitä vasta oireita riittääkin vatsa turvoksissa,tissit pirun kipeet jne.Ei aikasemmassa hoidossa ollut läheskään tälläista oirehdintaa.Vatsassa parina viime päivänä ollut pientä kivun tunnetta mutta ei sellaista menkkajuilintaa vaan ihan erinlaisia tuntemuksia..
Baby81:Hyvä että otit yhteyttä päivystykseen ja pääsit hoitoon,äläkä vielä sure noista veriarvoista,ei kait ne vielä tässä vaiheessa mitään näytä :snotty:
Kaikille onnea piinailuun ja vielä hoidoissa oleville hyviä "saaliita" :heart:
Ja käyhän Helinäkeiju kertomassa testin tulokset ;)

Terkuin Kiikka pp5
 
Nassukka
Mulla ei vieläkään mitään kummia oireita, normaaleja luge-juttuja mut ei muuta... Millos muilla oli testi-päiviä? Mulla nyt menossa pp 7 ja testata pitäs vasta 25 päivä, kamalan pitkä aika vielä. Onneks töissä kuitenkin aika hulinaa ei tarvii kauheesti miettiä omia tuntemuksia. Kai se ois paineltava apteekkiin hakemaan lisää lugeja ja sitten töihin... Hyvää ja aurinkoista päivän jatkoo kaikille!!!
 
pp13 kohta loppumassa ja pitäisi yövuoroon raahautua. nukuinkin vaivaset "yöunet" töiden jälkeen, 9:30-17:30! B) .
edelleenkään ei mitään kummempaa oiretta ole, aika ajoin vain jomottaa mahaa ja rinnoissa ei ole mitään uutta.
huomenna saisi testata, iik ja apua!
 
Miulla on vaan ilmavaivoja nuiden lugejen kanssa, ei muuta kummallista :) Epämiellyttäviä tietysti nekin sillon, kun ei voi vapaasti päristellä :ashamed:

Nassukka Me testataan melko samaan aikaan :wave: Miulla testi olis 29.pv :)

HelinäKeiju Miten siulla kävi? Tänäänhän siun piti testata? :heart: *odottaa jännityksellä*

mimoniandra ja pp1<br><br>
 
heissan taasen
On ollut pitkiä päiviä töissä, joten olen vaan käynyt seurailemassa mitä muille kuuluu. Ensimmäiset alkavat jo testaileen, jännää =) toivottavasti plussia alkaa tipahdella jokaiselle.
ite pitäs vielä odotella reilu viikko, 26.pv olisi testipäivä. Olokin on tasoittunut ekoista luge-päivistä, tissit varmaan räjähtää, mutta muuten ok olo. Selkä on ollut kipeä, mutta se johtuu täysin 9-10h työpäivistä.

Mutta taidan lähteä koiran kanssa tuulettumaan ulos...
 
tunnustan, etten uskaltanut tänään vielä testata :snotty: .
pikkasen jo etukäteen pelottaa se vastaus, en nimittäin usko että olisi onnistunut. olen nimittäin "niin" oireeton. lukuunottamatta sitä mahan jomottamista!
luget loppuu sunnuntaina, joten pakko varmasti sunnuntai aamuna testata, en nimittäin myöskään halua pilata viikonloppua.
 
Voi sun kanssas Helinäkeiju,jännitin koko päivän puolestas miten käy.Oltiin kylässä monta tuntia ja heti kotiin tultua syöksyin koneelle katsomaan miten sun on käynyt ;)
ON:Eipä mitään uutta taivaan alla,tissit edelleen todella arat ja yöunet olleet huononlaiset,aamuöisin joku kummajainen minua valvottaa :kieh:
Pitää lähteä pesuille ja lepäilemään,aamuvuoroon pitäs jaksaa nousta..
Kanssasisarille paljon piinailuonnea!!!

Kiikka pp7
 

Voi ei Helinäkeiju - olen todella pahoillani teidän puolesta :( .
Olin aivan varma että plussaat kun ei vuotosi ei ollut alkanut aikaisemmin.

Baby; Olen ymmärtänyt ettei verikokeestakaan voisi vielä siirron jälkeen heti nähdä onko raskaana vai ei. Alkiohan kiinnittyy n. 6 päivän tienoilla ja sitten vasta rupeaa erittymään sitä raskaushormoonia. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä. Joten nyt vaan kiltisti piinaillet meidän muiden kanssa :) .

Itse olen ruvennut jo nyt valimistumaan nega uutiseen ensi viikolla, koska mitään oireita plussa uutisen puolesta ei ole vieläkään ilmennyt. On vain pelkät luge oireet eli rinnat on kipeät sekä ääretön väsymys. Ennen riitti kuuden tunnin yöunet nyt ei tunnu riittävän edes yhdeksän tuntia.

 
:hug: Helinäkeiju Sinulle,tiedän tunteen :heart:

Itseäni testaus alkaa pelottaa jos sieltä taas nega pamahtaa,miten sen oikein kestää jälleen kerran..Mutta vielä tässä ei olla toivoa menetetty.
Voimia kaikille :hug:

Kiikka pp8
 
Voi Helinäkeiju :hug: Olen niin pahoillani :( Miten teillä menee jatkot?

Mie täällä kokoajan jännitän, ettei vuoto alkais. Meillä on meinaan sellanen tilanne, että ovulaatio tuli vasta kp20 eli menkat voi alkaa ihan millon vaan :eek: Alkio siirrettiin kp23. Maanantaihin mennessä, jos ei ala niin voin hengähtää :) Sillon olis kp30, eikä miulla ole ikinä aikuisiässä ollu niin pitkää kiertoa *ei ainakaan muista* Tänään oli valkovuodossa aavistuksen vivahdetta oranssiin, toivottavasti ei rupea tuhruttamaan :/

Tsemppiä kaikille :wave:
mimoniandra pp3
 
kiitos lohduttavista sanoista ja :hug: . elämä rupeaa taas pikkuhiljaa voittamaan. vuoro vaan ei ota kunnolla alkaakseen, eikä menkkakipuja missään. outoa?
kerroin, että vasta syksyllä mentäisiin passiin, mutta mennäänkin todennäköisesti jo ennen lääkäreiden lomia. maanantain asoitan omalle lääkärille ja kyselen jatkot. meillä kun painaa se laki päälle, joka tulee voimaan 1.9.07. meillä lahjasiittiöt "käytössä" ja kaikki meidän käyttämättömät alkiot hävitetään sen lain voimaan tullessa. todennäköisesti ehkä kerkeää 2 passia tekemään ennen sitä.
se laki ahdistaa ja vihastuttaa ja aiheuttaa sterrisä, miten tässä sitten raskautuisi kun koko ajan päässä takoo ajatus siitä laista, että ei siihen syyskuuhun NIIN kamalan pitkä aika enään ole.
oltiin miehen kanssa ajateltu kesä vaan olla vapaana mun "hormonihöy´ryistä", mutta toisinpa käy.
 
sesty
Mari: Ole nyt positiivisellä mielellä äläkä ajattele ettei siirto onnistunut. Koska teet testin? Minä meen tiistaina ultraan ja sitten päätetään sen siirtopäivä. Vaikka täytyy myöntää että epäilen jo nyt miten se tulee onnistumaan. Olisi ehkä pitänyt lähteä näihin hoitoihin jo ennemmin.
 
Helinäkeiju: Olen tosi pahoillani teidän puolesta. Koita jaksaa :hug:

kiitos Mari että valat vielä uskoa meidän onnistumiseen.
No ensiviikko tuo tiedon tullessaan. Eipä itselläkään ole muita oireita kun rintojen kipeys.

Mukavia piinistelypäiviä kaikille.
 
Pahoittelut myös minulta, Helinäkeiju! Toivottavasti mielesi on jo hiukan kohentunut tuon ikävän uutisen jälkeen :hug:

Mulla on sellainen fiilis, että valitettavasti taidan jälleen kerran liittyä tuohon negaajien kerhoon. Ei ole kertakaikkiaan mitään raskausoireita, vain ihan olematonta rintojen pakotusta silloin tällöin (lugeista varmasti) ja sellaista juilintaa alavatsalla että menkat kohta alkaa. Tänä aamuna menin sitten hätähousuna kokeilemaan testausta Clearbluella... Negahan sieltä tuli. Nyt on pp9 menossa, joten en tiedä miten luotettava tuo tulos oli, mutta toisaalta Clearbluella pitäisi voida testata jo 3 päivää ennen kuukautisten alkamista... No, veritesti on ke, joten silloin sitten tiedetään varmasti. Enpä ainakaan odottele liikoja.

Vähän masentava sunnuntaiaamu siis täällä menossa. Pahoittelen synkeää sävyä... :ashamed: Todella ihanaa kuitenkin että on tällainen palsta olemassa eikä tarvitse yksin näine ajatuksineen kärvistellä!
 
Sesty: Mielialat muuttuu lähes tunneitain. Välillä voisi vaikka itkeä kun tuntuu että elämä on niin epäreilua. Menkkamaiset vatsaväänteet alkoi viime yönä että kaipa se vuotokin pian alkaa.
Labra aika on keskiviikolle. Ja eikös täällä rupea olemaan monella muullakin testipäivät baby, Katia, Kiikka, Miina, Nassukka, Tintti, Wilsson (anteeksi jo etukäteen, jos unohdin jonkun listasta). Joten tulee todella jännittävä viikko kun tuuletellaan teidän plussa uutisia täällä oikein urakalla.

Ja nyt piha hommiin kun on taas näin upea keli!
 
Helinäkeijulle iso :hug:

Omaa napaa sen verran, että huomenna alkais sumut. Mutta yksi tyhmä kysymys olisi teille jo sumut läpi käyneille... Että kun Synarelan ohjeis luki, että pitäis käyttää ehkäisyä sumujen ajan. Niin oikeesti! Onko näin? Siis kun ei lääkäri eikä hoitaja mitään maininnut. Onko teistä kukaan käyttänyt/ollut käyttämättä? Kiva kysymys, mutta kun mietityttää. ;)
 
HelinäKeiju: Pahoittelut sulle! Tosi kurjaa... Mutta mun lääkäri lohdutti taas perjantaina kun soitteli ettei tarvitse olla huolissaan niistä lahjasiittiöistä. Meillä myös ne siis kuvioissa. Miehet ovat kuitenkin valmiita ja halukkaita lahjoittamaan vaikka täytyykin nimellisenä se tehdä. Täältä Pohjois-Suomestakin on tullut paljon yhteydenottoja että miten he voivat lahjoittaa. Mua ainakin lohdutti tieto valtavasti ettei mahdollisuudet lopu vielä syyskuuhun... Meillä ei tosin ole pakkasessa yhtään alkiota.. Se mun lääkäri kertoi että ne tappelee vielä siitä ettei pakastettuja alkioita tarvitsisi hävittää. En vain tiedä missä vaiheessa se asia on.. Missähän kenties olet hoidossa kun sulle ei kerrota tälläisia asioita? Jos saan kysyä.....

Oma napa:Mulla ei myöskään mitään oireita mutta toisaalta yritän olla kuvittelematta mitään. Oon ottanut pari kertaa lugen suun kautta ja on tullut aivan hirveät huimaukset mutta alakautta ei mitään oireita...

Piinailemisiin! Miina pp7
 
Heippa täältä yökönhommista!Ajattelin joutessani kirjoitellakun ei meinaa olla mitään tekemistä..
Nampula:Mulla oli käytössä viime hoidoissa sumut eikä lääkäri ainakaan kieltänyt sekstailua,eikä kyllä käskenyt ehkäsyä käyttää,kait jos sattuis "vahinko"näitten sumujen aikana sattumaan olis aika harvinaista ja vaaratonta..
Itselläni tässä ei mitään kummempia, samat vaivat vaivaa edelleen eli tissit kipeenä ja väsymys pukkaa kun ei yöllä saa kunnolla nukutuksi,viime yönä kylläkin nukuin ihan hyvin.Tänään kun oli niin hyvä ilma tuli oltua melkein koko päivä ulkohommissa niin nukuin sitten iltamassa parin tunnin päikkärit ihan kevyesti että jaksas tämän yön täällä töissä valvoa eli tänä yönä ei ainakaan nukuta sitten yhtään :LOL: Pelottaa tässä että jos menkat alkaa,viime hoidoissa tuhruvuoto alkoi pp11 ja huomenna on se päivä :snotty: Mutta täytyy tässä toivoa ja uskoa niin kauan kun sitä toivoa on jäljellä..
Jännä viikko tiedossa monella,osalla vielä punktiot edessä ja me osa päästään jo testailemaan,Hui!Käyttekös te muuten veritestissä vai tikutteletteko itse?Mulla on torstaina veritestiin meno ja perjantaina sitten saan tulokset mutta tilasin netistä noita herkkiä testejä,pitää varmaan uskaltautua tässä lähipäivinä testaamaan jos ei vuoto sitä ennen ala.

Jännitävää tulevaa viikkoa kaikille :hug:

Terkuin Kiikka pp10
 
Iso :hug: Helinäkeijulle!

Nampula: Meille lääkäri sanoi, että sumujen aikana voi harrastaa ihan normaaliin tapaan seksiä, siis ilman ehkäisyä. Sumut voi aina keskeyttää jos tulee raskaaksi. Toisin on esim. piikitettävällä lääkkeellä, jota ei voi peruuttaa. Eli puuhastelemaan vaan! =)

Vietin sitten lauantain oksennellen... 5 tunnin jälkeen soitin keskussairaalaan, pitäisikö tulla käymään, pelkäsin hyperiä. Ei onneksi ollut mitään, todennäköisesti ylireaktio lääkkeistä. Eilen olinkin jo voimissani ja pihatöissä.

Huomenna aamupäivällä olisi punktio TAYS:ssä, vähän jännittää! Perjantain ultrassa näkyi yht. 12 follia, hyvin oli kasvaneet kun maanantaina niitä oli vain 8 kpl. Toivottavasti kaikki saisi siirtokuntoon. Tylsää kun joka vaihetta on erikseen mietittävä.

Voimakkaita plussatuulia testailijoille ja tsemppiä piinailijoille! Oliko muita tällä vkolla punktioon+siirtoon menijöitä?
 

No niin tämä tyyppi ei sitten kestänyt kiusausta vaan tein testin aamulla.
Negaahan tuo näytti, mutta kun vilasin liuskaa uudestaan n. 5 minuutin päästä niin siinä oli heikko haamu! Ohjeessa muistaakseni sanottiin että tulos ei luotettava jonkun ajan jälkeen. En nyt muista oliko se 5 vai 10 minuuttia. Onko kellään kokemuksia tuosta Aconin testistä antaako se herkästi haamuja?

Voi rähmä mitä menin tekemään, nythän tämä vasta tuskaksi muuttui. Keskiviikkona pääsisi labraan veritestiin.
 
ollaan hoidossa Felicitaksessa Helsingissä, eikä siellä ole sanottu mitään mahdollisuudesta, ettei alkioiuta hävitetä.
odottelen, että "ultra ja suunittelu-paikkani IVF-hoitaja" tulee asioiltaan, jotta voin varata pas:in suunittelun. tämä felicitas on siis vain toimenpiteen suoritusklinikka. aika hankalaa, mutta näin kuitenkin.
menkat ei vieläkään ihan normaalit, vuotaa kyllä, mutta ei kunnolla ja apikat aivan sika kuivat. normaalisti käytän ob:tä, mutta pikkasen hankalaa on nyt. :LOL: ongelmat itse kullakin!
 

Yhteistyössä