Toukokuun Tömistelijät 2016 *Huhtikuussa*

Mä olen myös komentanut miehen alakertaan nukkumaan jo aikoja sitten. Nukun itse tosi huonosti ja vieressä kuorsaava äijä vaan ärsyttää enemmän, kaikella rakkaudella :whistle:
Olen jokaisen neljän lapsen kohdalla vähän haistellut millainen tyyppi on kyseessä ja sen mukaan on sitten nukutettu sylissä, vieressä tai omaan sänkyyn. Esikoisella oli tosiaan sydänvika. Minä onneton nuori äiti iloitsin, kun toinen nukkui heräämättä
12h omassa huoneessaan, omassa sängyssä. No joo, nukkui koska ei olisi jaksanut olla hereillä. Ja jollen olisi ymmärtänyt viedä sairaalaan jossain vaiheessa, pieni olisi nukkunut lopullisesti pois. Tästä jäi vähän traumaa ja seuraava lapsi nukkui äp-laatikossa oman sänkyni vieressä ensimmäiset pari kuukautta. Poika oli kuitenkin tooosi iso ja voimakas, vaati ruokaa prin tunnin välein myös yöllä ja känisi unissaan paljon. En siis saanut itsekään nukuttua. Niinpä hän sai oman sängyn ja huoneen hyvin nopeasti muutaman kuukauden iässä, eikä onneksi kapinoinut vastaan. Kolmonen oli malliesimerkki siitä, millaista on, kun vauvan uskaltaa opettaa rytmiin jo 1kk ikäisenä. Ensimmäisen kuukauden nukuin itse vauvan huoneessa ja imetin pienestäkin itkusta. Sen jälkeen siirryin imettämään 3-4h välein ja vauva oli heti juonessa mukana, nukkui omassa huoneessa sängyssään 6-8h yöunia ja oli aina ja kaikkeen tyytyväinen vauva, kun osasi ennakoida tulevaa. Tästä innostuneena suunnittelin tietysti neljännelle lapselle samaa systeemiä. Mutta ei, tämä lapsipa ei suostunut nukkuman missään muualla, kuin vieressäni. Niinpä mulla oli vauvan huoneessa oma leveä sänky, jossa nukuin vauvan kanssa vieretysten ensimmäiset 8-9 kk. Sen jälkeen totutin vauvan omaan pinnasänkyynsä, mutta onneton mies, joka teki valtavan pitkiä työpäiviä vauvaa ikävöiden, otti tavaksi nukuttaa beibi viereensä isoon parisänkyymme. Kannoin vauvan siitä öisin omaan sänkyynsä, mutta aina se taapersi väliimme. Niinpä minä huonounisena jäin nukkumaan sille toiselle isolle sängylle vauvanhuoneeseen :ROFLMAO: Hetki jo ehdittiin miehen kanssa iloita samassa pedissä nukkumisesta, mutta taapero (nyt 2,5v)
aloitti uudestaan öiset kävelynsä meidän sänkyyn. Ja minä siis komensin kuorsaavan äijän alakertaan (jossa sillä on oikeastaan aika kiva ja hiljainen tila itsellään joogamattoineen, sohvineen, sänkyineen jne. Aikamoinen poikamiesboksi (y)) ja taapero nukkuu mun sängyn vieressä matkasängyssä, joka siirretään miehen sängyn viereen vauvan synnyttyä. Uutta vauvaa varten mulla on pieni Babybjörnin ensikehto oman sänkyni viereen, mutta luulen vauvan jatkavan vieressäni ensimmäisen imetyksen jälkeen. On se vaan niin helppo jatkaa unia vaikka samalla kun toinen syö. Varsinkin, kun sektioarven kanssa ei kamalasti ehkä nostella vauvaa yksin muutenkaan. Ja se sitten onkin vinkeätä herätä toinen tissi paljaana, iso maitolammikko sängyssä ja vauva onnellisena kuorsaamassa vieressä :)
Toive olisi siirtää uusin tulokas melko nopeasti omaan sänkyynsä ja omaan huoneeseen. Koska asutaan väliaikaisessa asunnossa, ovat taapero ja vauva samassa huoneessa. Ehkä se taaperokin siitä innostuu nukumaan yönsä samassa huoneessa vauvan kanssa? (y) Niin varmaan joo...

Zenmama 35+
 
Meilläkin siis tarkoitus tehdä pienelle sänky äippäpakkauksen laatikkoon, se nukkuuko hän sitten siellä yhtää kokonaista yötä jäänee vielä arvoitukseks.. :D
Neuvola oli tänään, pt:ssä tyyppi on edelleen. Viikon päästä ultraan ja lähete äippäpolille kääntöyritystä varten. Alan olla asian kanssa tällä hetkellä melko sinut, mutta sektio on edelleen mielessä mörkönä. Ehkä suurimmaksi osaksi siksi, että tuntuu kuin jäisi jostain paitsi jos syntymäpäivä on suunniteltu ja jotenkin se normaali synnytys vaan olisi niin paljo enemmän minun juttu. No pääasia kai että syntyy tavalla tai toisella. :censored: Eikä neuvolassa puhuttukaan asiasta vielä mitään, jättäävät kai sen polille.
Aamulla iloitsin että paino ei ole viikossa ainakaan noussut yhtään, tais oma vaaka taas näyttää jotain höpöjä, nimittäin neuvolan vaaka näytti +1050g/vko. :mad:
 
Henttis - voi vitsi tuota perätilaa, ymmärrän hyvin että sektio ahdistaa. Onneksi on vielä toivoa että vauva kääntyy ihan itsestään (tai kääntyöyrityksen aikana) ja toisaalta olen kuullut kuinka moni on toipunut nopeasti ja hyvin sektiosta huolimatta. Ja muuten meilläkin on itkuhälytin vielä ostamatta, joko olette päättäneet minkälaisen ostatte? :) Itse mietin myös tuota peitto-asiaa! Meillä vauva tulee nukkumaan ensimmäiset kuukaudet vaavi- sängyssä ja siihen äp:n peitto on aika suuri. Uskon että silläkin pärjäisi (saahan sen taiteltua?) mutta ystävä lupasi lainata pientä vauvapeittoa (en tiennyt että näitäkin on olemassa) niin ongelma ratkesi sillä :love:

Mimmi mä olen myös lukenut vadelmanlehtiteestä ja mietin pitäisikö sitä alkaa juomaan, tehosta en tiedä, mutta tuskin siitä myöhäisillä viikoilla voi haittaakaan olla? :D

Pirpana onpa sulla jo raskaus loppumetreillä! :) Itse odotan kanssa täysiaikaisuutta - joskin pelkään että sorrun silloin liiaksi "joko nyt" ajatteluun ja lopulta saan itseni ihan hermoheikoksi, kun hyvin todennäköisesti odotus jatkuu vielä LA:nkin yli :barefoot:

Zenmama - tsemppiä kipujen kanssa! Mä en ole laittanut miestä vierashuoneeseen mutta välillä mietin olisiko raukan parempi nukkua siellä, nukun itse sen verran levottomasti ja heräilen useasti yöllä vessaan :whistle:

Maisakaarina - miksi käynnistys? Pahoittelut jos olet sen jo sanonut ja on mennyt ohi :) Itse kanssa mietin että pitää hieman priorisoida oman to-do listan tehtäviä ihan siltä varalta, että vauva päättäisikin olla ajoissa!

Starr me mennään melkein samoilla päivillä, täällä tänään 34+4 :)

Täällä on tullut jalkoihin kauheasti turvotusta ihan yhtäkkiä!! :unsure: Ananasta on ostettu ja sitä syön nyt urakalla toivoen, että laittaisi nesteet liikkeelle, vettä pitää myös tankata normaalia enemmän. Onko muita ideoita turvotuksen vähentämiseen? Öisin ärsyttää jatkuva vessassa ravaaminen :mad: Tuntuu että alkaa olemaan vaikea nukahtaakaan enää kun kömpii hitaasti ensin vessaan ja sitten takaisi... Onneksi nyt on alkanut äitiysloma ja pystyy nukkumaan aamulla myöhempään, jos yö on mennyt heräillessä :) :) :)
 
Pioni1 eipä oikein ole vinkkejä turvotuksen vähentämiseen. Itsellä jalat turpoaa vähän millon sattuu, mutta nyt taas vaihteeksi sormukset mahtuu (n)

Henttis toivottavasti pian kääntyisi ihan itsestään!

Tälläkin vauva saa nukkua missä nukkuu parhaiten, joko tuossa matkasängyssä mun yöpöydän tilalla tai sitten meidän välissä, esikoisen huoneessa myös (tai no kaipa se on myös vauvan huone kun tässä nyt muutama vuosi ajateltiin asua :)), jossa pinnasänky odottaa aikaa kun nukkuu koko yön heräilemättä, jolloin tarkoitus siirtää sinne :)

Selkäkipu on nyt ollut ihan järkyttävää. Vasen jalka meinaa yhtäkkiä pettää alka kun vihlaisee niin kovaa. Just ehtinyt ottaa jostain tukea ettei sentään kaatunut ole, mutta tällö menolla sekin vielä tapahtuu. Olisko kellään tähän vaivaan mitään vinkkejä? Kipu tulee siis tuohon ihan alaselkään, vasemman pakaran yläpuolelle. Yrittänyt venytellä ja mies hieroa, mutta ei tunnu auttavan..

Mua alkanut tuleva synnytys jännittämään ihan hirveästi, tai siis se että milloin lähtö tulee :barefoot: n. 3 viikkoa olisi siihen kun esikoisesta alkoi supistukset. Kaikki on laitettu valmiiksi, mutta silti tuntuu että pää ei ole vielä mukana siinä että ihan kohta saattaa tapahtua.. Sairaalakassia en ole pakannut vielä ollenkaan, vauvalle katsoin vähän kotiutumisvaatteita valmiiksi.

Mimmi & möhkis 36+0
 
Mä en tee pieniä lapsia ja joka kerta on tullut enempi ja vähempi repeämiä, sekä noi sokerit. Eivät aloittaneet enään insuliinia vaikka on ylityksiä, vaan ruokavalio ja käynnistys oli lääkärin kommentti. Mulla ei myöskään noi koko arviot ole koskaan pitäneet paikkansa. Tällä kertaa lääkäri jopa kuunteli, kun sanoin tuosta arviosta. No sen näkee sitten viikon päästä mitä lääkäri sitten sanoo.

Maisakaarina 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Pirpana kiitos peukuista ja varpaista! :D(y)

Mimmi minulla oli samanmoista kipua juurikin vasemmalla puolella raskauden puoliin asti, kunnes hommasin kunnon työkengät ja kaput! kipu oli poissa. o_O Muuten mikään venyttely ym. ei kyllä auttanut.

Pioni me ollaan katsottu ihan noita perus Philipsejä. Kestäisi varmaan lapselta toiselle, jos arvostelut pitää paikkansa. :)

Aivan hullua miten lähellä monella alkaa h-hetki olla! :p

Alkaa vissiin hormonit tehdä tehtävänsä, aamu alkoi pikku pyykin silityksellä. Yleensä en silitä edes verhoja jos ei ole ihan pakko.. :D

Nyt kohti synnytysvalmennusta, hui!

Henttis ja S 34+1
 
Moi!

Kyllä loppu jo häämöttää meillä!

Kävin perjantaina synnytystapa-arvioinnissa, ja sain sektioajan 10.5!!! Jaiks!
Vauva on kuulema silloin 3,5kg, eli 3pvää enne LA.
Nykyään pääsee myös ihan sektioinffoon noin viikkoa ennen?! Wowza.

Tällä hetkellä vauva todennäköisesti asettautuu - ihan kaameaa vihlontaa reisiin ja alavatsassa polttaa... Onko muilla ollut tällaista?
Mulla on korkea kipukynnys johtuen mun migreenisairaudesta, ja istun kuitenkin täällä ja hikoilen kivusta...??? Todella outoa.

Sektio jännittää kyllä vähän, mutta lääkäri totesi että jos synnyttäisin "normaalisti" riskit olisivat vielä suuremmat. Joten ei mitään järkeä edes yrittää.

Saatiin sänky valmiiksi pikkuherralle, mutta aluslakanoita täytyy vielä hankkia hänelle.
Hän tulee varmasti nukkumaan vähän omassa sängyssä ja minun vierelläni vaihdellen, ja mökillä hän saa nukkua äitiyslaatikossa. Ajattelin ripustaa sen kattopalkista meidän sängyn jalkopäähän :)

Tämä sivusto ei toimi iPadilla kauheen hyvin, ja nyt en muista mitä kukakin kertoi, enkä näe teidän kommentteja :( preggobrain vauhdissa :)
Mutta tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!! Kohta kohta meillä on pienet ihanat nyytit kainalossa.

Rudebox rv37
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Zenmama
Rudebox iiks, ei enää pitkä aika :) täällä ollut alavatsalla lähinnä menkkakipuja, reisissä ei mitään.

Henttis täällä myös toinen laiska silittäjä :) ihan pakon edessä jonkun pöytäliinan (juhlat) saatan silittää, mutta vauvan vaatteita en ole koskaan jaksanut :D

Voitko rintatulehdus tulla jo raskaana ollessa?

Tissit ihan pinkeät ja tulikuumat, vähän väliä saa liivinsuojia vaihtaa, maito siis taitaa jostain syystä ainakin osittain jo noussut kun kunnon pakkaumiakin löytyy :eek: pumppaamaan en viitsisi vielä alkaa ettei nyt ainakaan lisää ala tulemaan, mutta jotain helpotusta olisi mukava saada!

Mimmi & möhkis 36+3
 
Piti vielä lisätä hankinnoista - itkuhäläri on vielä kaupassa. Ajattelin myös tuota Philipsin perushäläriä. Vaikuttaa hinta-laatusuhdeltaan fiksuimmalta.

Ruokaa en ajatellut laittaa valmiiksi pakkaseen. Ollaan aikaisemminkin selvitty ilman, ne pienet kun nukkuvat niin paljon niin olen tykännyt saada jotain muuta tekemistä. Plus että meillä asuu kasa foodieita, jotka ei oikein välitä pakastetusta ruoasta... I know, I've created monsters:barefoot:

Nyt tyyppi on selväst matalammalla kuin eilen illalla, luulen että hän sitten onnistui asettumaan lähtökuoppiin. Thank god!

Vielä ajattelin yrittää käydä uimassa, ja vähän pidempiä koiranlenkkejä olen toistaiseksi jaksanut. Hitaasti mutta kuitenkin. Yritän ottaa ilon irti nyt kun vielä voi kävellä metsäpoluilla!(y)

Sairaalakassi on pakkaamatta vielä. Haluaisin uuden weekend bagin... :rolleyes: Nyt jos ikinä olisi hyvä syy investoida, eikö vaan?!:p
 
Mimmi, kokeile käydä saunassa ja hiero kevyesti rintoja?
Itselläni on ollut pari kertaa kunnon tulehdus, ja kokemus oli sen verran kaamea etten ole sen jälkeen uskaltanut ottaa mitään riskiä rintojen suhteen - käytän Ruskovillan "pannulappuja" liivien sisällä kokoajana, jotta ne ei vilustu. On toiminut mn kohdalla hyvin(y)
Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Rudebox, hui sehän on tosiaan jo aivan kohta! Ja kyllä just nyt on oiva tilaisuus uuteen weekend bagiin. ;)

Mimmi onko sulla neuvolaa tms. lähiaikoina jossa voisit asiasta kysästä? o:

Me käytiin eilen minun äitin kanssa sukulaisilta tulleet vauvan vaatteet läpi. Otin sitten kassin pinkkiä mukaan, pulassa ollaan jos tyyppi on poika. :D Voiko muuten perus neuvolan/tk:n ultrassa erottaa sukupuolta vai pitääkö olla siihen ihan paremmat laitteet? :eek: Mietin vaan että saisikohan sitä tällä viikolla 100% varmuuden minin sukupuolelle kun on kontrolli tuosta pt:stä. :rolleyes: Saattaisi niin sanotusti peto päästä irti.:D
 
Mulla lapsivesipunktio tänä aamuna tehty ja taas oli gynekologi sitä mieltä että vauva on reilunkokoinen. Jouduin osastolle ja jos keuhkot vauvalla kypsät niin käynnistetään synnytys..muuten pistetään kortisonit mulle ja odotellaan.
Alakerran tilanne kypsä jo,2 sormelle auki ja lääkäri väläytti et saattas käynnistyä pelkällä oksitosiinitipalla..
Mä olin niin vaan käymässä tuossa toimenpiteessä ja sen jälkeen lähdössä kotiin. Vaan eipä käynytkään niin ja nyt ollaan pian kohta tositoimissa. Otettiin varuilta jo streptonäytekin jos tässä synnyttämään pääsee kohta.
Ei tän näin äkkiä pitäny käydä mut nyt mennään näillä eikä muuta voi. Mies hoitaa poikaa kotona ja tiedän että ne pärjää mutta vähän ahdistaa olla ekaa kertaa pienen lapsen luota pois.. Mut kaikki hyvin kotona varmasti joten keskityn nyt tähän omaan tilanteeseen.
Huhhei. Tänään selvii tuota tulosta punktiosta ja kuulee vähän mitä tapahtuu seuraavaksi.
Alakertaa juilii mutta muuten ihan ok olo..
Tuosta itkuhälyttimestä sen verran et me ostettiin jokunen päivä sitten philips avent perushälytin ja uskon et on ihan jees.
StaRR 35+2 raportoi sairaalasta
Ps. Mulle vois vaihtaa synnytyssairaalaksi keski-suomen keskussairaala koska ollaan muutettu eri puolelle suomea reilu kuukaus sitten..
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Moro pitkästä aikaa!

Olen kirjoitellut tuolla huhtikuisissa, kun oma la on 27.4., mut nyt kun lähes koko porukka on siellä jo jakaantunut, niin tulin kiusaamaan teitä:)

Itselläkin käynnistys ensi vkolla, perusteena insuliinihoitoinen radi. Sokerit pysyneet hyvinä, vain aamulla piikitän, ja vauvakin vielä normaalikokoinen, mut ihan hyvä, et ei oteta sitä riskiä, et tulis jättiläinen. Muuten kai ihan ok olo, mut väsymys on ihan jotain järkkyä. Aivan vetämätön olo, vissiin unenlaatu jo aika surkea.

Starrilla jännät paikat, tsemppiä!

Itkuhäläreistä sen verran, et jos meinaatte nukuttaa vauvaa ulkona vaunuissa, eikä ole pistorasioita hirveesti ulkona, niin kannattaa tarkistaa, et se baby unit toimii myös pattereilla -mä kun etsin vähän aika sitten häläreitä, niin en meidän kaupungista löytäny sellasia, vaan piti Verkkokaupasta tilata. Sillä lailla tulivat kyllä hirveen paljon halvemmaks, mut toi yllätti, et se baby unit oli monessa mallissa selkeesti suunnattu vaan sisäkäyttöön (vissiin keskieurooppalainen trendi, kun ei siellä varmaan vauvat ulkona nuku)

O ja 38+5
 
Moro pitkästä aikaa!

Olen kirjoitellut tuolla huhtikuisissa, kun oma la on 27.4., mut nyt kun lähes koko porukka on siellä jo jakaantunut, niin tulin kiusaamaan teitä:)

Itselläkin käynnistys ensi vkolla, perusteena insuliinihoitoinen radi. Sokerit pysyneet hyvinä, vain aamulla piikitän, ja vauvakin vielä normaalikokoinen, mut ihan hyvä, et ei oteta sitä riskiä, et tulis jättiläinen. Muuten kai ihan ok olo, mut väsymys on ihan jotain järkkyä. Aivan vetämätön olo, vissiin unenlaatu jo aika surkea.

Starrilla jännät paikat, tsemppiä!

Itkuhäläreistä sen verran, et jos meinaatte nukuttaa vauvaa ulkona vaunuissa, eikä ole pistorasioita hirveesti ulkona, niin kannattaa tarkistaa, et se baby unit toimii myös pattereilla -mä kun etsin vähän aika sitten häläreitä, niin en meidän kaupungista löytäny sellasia, vaan piti Verkkokaupasta tilata. Sillä lailla tulivat kyllä hirveen paljon halvemmaks, mut toi yllätti, et se baby unit oli monessa mallissa selkeesti suunnattu vaan sisäkäyttöön (vissiin keskieurooppalainen trendi, kun ei siellä varmaan vauvat ulkona nuku)

O ja 38+5

Just olin kirjottamassa samaa asiaa pattereista! Ja toinen asia, mikä ärsyttää monissa häläreissä, että siitä toisesta osasta ei voi puhua baby unittiin. Muistan pari kertaa yösyötöllä, kun istuin vauva sylissä imettämässä ja koitin viestiä miehelle jotain (olisinko pyytänyt vettä juotavaksi tms.), eikä se pölvästi ( <3 )unenpöpperössä tajunnut, ettei siitä meidän huoneen kapulasta kuulu puhe vauvan huoneeseen :sleep::confused:

Zenmama 35+
 
Viimeksi muokattu:
Starr! Jännää, tsemppiä sulle.

Mulla olis viikon päästä ultra ja hyvällä tuurilla sen jälkeen käynnisteltäs jos vauva kasvanu samaa vauhtia. Luultavasti on koska sf-mutta oli viime viikolla jo 34.5 eli ihan yläkäyrillä mennään. Nyt alkaa pikkuhiljaa oikeesti jännittää vaikka tähän asti oon suhtautunu hyvin rauhallisesti tulevaan.

Vielä oon jaksanu liikkua aika paljon. Mun liikuntainnostus on vaan pahentunu loppua kohti. Nyt oon käyny ihan kolmea kertaa viikossa salilla + vesijumpat ja lenkit päälle. Paino on noussut n. 4 kg ekasta neuvolakäynnistä. Ylipainoa olikin melkein 30 kg jo ennen raskautta niin hyvä ettei oo enempää noussu. Nyt tuntuu kyllä että saa olla tosi tarkkana mitä syö muuten pompsahtaa vielä monta kiloa ennen h-hetkeä.

Ootan jo kovasti että sais vauvan maailmaan, pääsis uutta kotia laittaa ja sitten jossain vaiheessa taas liikkumaan normaalimmin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Starr kovasti stemppiä sinne!

Monaelenallakin jo jännät paikat! :)

Kiitokset rudebox vinkeistä, suihkussa lypsin pahimmat paakut pois, täytyy keskiviikkona neuvolasta kysäistä miten kannattaa toimia..

Apuva sivu vaihtu niin enhän mä taaskaan muista mitä piti kirjoitella, mutta yritetään :D

Henttis meillä ainakin nla lääkärissä (eli ihan neuvolan laitteella) sanoi että tässä ei vois sukupuoli näkyä selvemmin, ja nyt näin itekkin että ihan tytöltä näytti, kun rakenneultrassa oli mun mielestä vaan jotain epämäärääistä, eikä se kätilökään ihan satavarmalta vaikuttanut :D varovaisesti siltä lääkäriltä viimeks kysyin et voisko se sanoa kummalta näyttää, jos asento sellainen että näkyy..

Itkuhäläreistä ei oo kokemusta, hommattiin cobran radiopuhelimet itkuhälytin toiminnolla, kun mä en oikein ottanut selvää noiden tavallisten pakkasen kestävyydestä kun valmistajan tietojen mukaan käyttölämpötila +10-40astetta. Osassa taas ei lukenut siitä mitään..

Mimmi & möhkis 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Mulla lapsivesipunktio tänä aamuna tehty ja taas oli gynekologi sitä mieltä että vauva on reilunkokoinen. Jouduin osastolle ja jos keuhkot vauvalla kypsät niin käynnistetään synnytys..muuten pistetään kortisonit mulle ja odotellaan.
Alakerran tilanne kypsä jo,2 sormelle auki ja lääkäri väläytti et saattas käynnistyä pelkällä oksitosiinitipalla..
Mä olin niin vaan käymässä tuossa toimenpiteessä ja sen jälkeen lähdössä kotiin. Vaan eipä käynytkään niin ja nyt ollaan pian kohta tositoimissa. Otettiin varuilta jo streptonäytekin jos tässä synnyttämään pääsee kohta.
Ei tän näin äkkiä pitäny käydä mut nyt mennään näillä eikä muuta voi. Mies hoitaa poikaa kotona ja tiedän että ne pärjää mutta vähän ahdistaa olla ekaa kertaa pienen lapsen luota pois.. Mut kaikki hyvin kotona varmasti joten keskityn nyt tähän omaan tilanteeseen.
Huhhei. Tänään selvii tuota tulosta punktiosta ja kuulee vähän mitä tapahtuu seuraavaksi.
Alakertaa juilii mutta muuten ihan ok olo..
Tuosta itkuhälyttimestä sen verran et me ostettiin jokunen päivä sitten philips avent perushälytin ja uskon et on ihan jees.
StaRR 35+2 raportoi sairaalasta
Ps. Mulle vois vaihtaa synnytyssairaalaksi keski-suomen keskussairaala koska ollaan muutettu eri puolelle suomea reilu kuukaus sitten..
Miltä se lapsivesipunktio muuten tuntui näin loppuraskaudessa? Multa on otettu ennen viikko 15 näyte ja se oli tosi kivulias monta päivää testin jälkeenkin. Toki silloin punktioon liittyi vahvasti keskenmenon pelko, mitä nyt ei meidän viikoilla enää tarvitse pelätä. Mutta siis millainen testi oli ja miten nopeasti vastaukset tulevat? Tsemppiä!

Zenmama 35+
 
Viimeksi muokattu:
Miltä se lapsivesipunktio muuten tuntui näin loppuraskaudessa? Multa on otettu ennen viikko 15 näyte ja se oli tosi kivulias monta päivää testin jälkeenkin. Toki silloin punkgioon liittyi vahvasti keskenmenon pelko, mitä nyt ei meidän viikoilla enää tarvitse pelätä. Mutta siis millainen testi oli ja miten nopeasti vastaukset tulevat? Tsemppiä!

Zenmama 35+
Pelkäsin kamalasti etukäteen mut ei tuntunut juuri miltään. Vähän nipisti,ei muuta.
Maha pestiin/puhdistettiin ja sit lääkäri ultralla koko ajan seuras ja toinen työnsi neulan sopivaan kohtaan ja imi lapsivettä. Koko homma oli ohi nopeesti ja thats it.
Laastari tuossa mahassa on mut ei ole kipeä tai mitään.
Ainoastaan tuon punktion jälkeen on enemmän särkenyt selkää ja supistellut mut kaikki ok..
Jännittää kovasti. Käyrillä tasasin väliajoin oon..
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Voi pirpana onnea!! <3 :love: apua ihan kyyneleet tuli. Se kävi kyllä nopsaan!

Piti vastailla vaikka kenelle ja vaikka mitä mutta nyt ei kyllä pysty, pirpanan uutinen mykisti aivan täysin. :rolleyes:

Sen verran omaa napaa, että nyt ei kyllä ole hajuakaan kääntyikö vauvaa vai huijasiko se. Aivan järkyttävää muljuamista aamulla ja selkeästi ainakin erikohtaan itsensä parkkeerasi entä aijemmin, tuntui että oksennus tulee kun tyyppi "hieman" vaihtoi asentoa. Kylkiluut hellänä ja tämän päivän ajateltu leffamaraton siirtyi, kun sohvalla ei kärsi istua. :cautious:
 

Yhteistyössä