Toukokuun Tömistelijät 2016 *Huhtikuussa*

Pirpanalle tuhannesti onnea!
Mulla alettiin käynnistämään eilen synnytystä,6h olin oksitosiinitipassa salissa ja kun muutamaa hassua supistusta kummempaa ei tullut niin nukuin yön salissa. Tänä aamuna puhkaistiin kalvot muutama tunti sit ja nyt tehostetaan taas oksitosiinilla..
StaRR 35+3 edelleen yhtenä kappaleena synnytyssalissa
 
Pirpanalle tuhannesti onnea!
Mulla alettiin käynnistämään eilen synnytystä,6h olin oksitosiinitipassa salissa ja kun muutamaa hassua supistusta kummempaa ei tullut niin nukuin yön salissa. Tänä aamuna puhkaistiin kalvot muutama tunti sit ja nyt tehostetaan taas oksitosiinilla..
StaRR 35+3 edelleen yhtenä kappaleena synnytyssalissa
Tsemppiä sinne Starr - ei siinä enää kauan mene kun sinäkin pääset tuoksuttelemaan pientä nyyttiä!!!
 
Heii mitä mukaan sairaalakassiin??=) En muista onko siitä ollutkin puhetta, mutta kertaus on opintojen äiti ja sitä rataa..:D
Mulla on nyt pakattuna
Imetysliivit, liivinsuojuksia, imetykseen sopiva toppi ja pyjama, sukkia, flipflopit suihkuun, dödö, peili (asiat tärkeysjärjestykseen), minikokoiset pesuaineet suihkuun, hiusharja, hammasharja ja -tahna, pillillinen lasipullo vettä varten, kaksi erilaista tukiliiviä tukemaan vatsaa ja sektiohaavaa, homeopaattiset lääkkeet, korvatulppia, silmäläpät (koska en salettiin saa omaa huonetta ja aina mun huonekaverina on joku, joka tarvitsee apua 24/7 ja hoitajat ramppaa huoneessa jatkuvasti), vauvalle kotiinlähtövaatteet, itselleni kotiinlähtövaatteet (leggingsit ja imetysmekko), 20€ käteistä, kuulokkeet, laturi ipadille ja puhelimelle, lakupussi, luumuja, pari kirjaa (jotka jää taas lukematta)... Ja äitiyskortti, puhelin ja ipad sitten tietysti lähtiessä.

Esikoista synnyttämään lähtiessä oli mukana myös papiljotit, iso kasa meikkejä ja Cosmopolitan-lehtiä. Juu ei, mitään niistä en tarvinnut :D

Zenmama 35+
 
Paljon onnea Pirpanalle ja Starrille! :) Ekat toukokuun ryhmän vauvat, ihanaa! :love:

Itse olen myös miettinyt tuota sairaalakassia ja mukaan tekisi mieli pakata iPad yms. mutta miten kun jokaisessa ohjeessa sanotaan, että arvoesineet pitää jättää kotiin? Osaako joku kokeneempi sanoa onko kamat siellä valvomatta? Eikös omat jutut oteta mukaan joka paikkaan?
 
Paljon onnea StaRR!

Pioni1 mulla ainakin Jorvissa kulki reppu (jossa siis kaikki tavarat ja omat vaatteet) mukana jokasessa huoneessa, jossa olin. Oli myös perhehuone, enkä poistunut sieltä koko sairaalassa olon aikana (mies haki ruuat yms huoneeseen). Nyt kun kättärillä todennäköisesti joutuu huoneen useamman kanssa jakamaan niin luulen että puhelin taitaa olla ainut "arvoesine" :) eikös sairaaloissa yleensä ole jokaiselle lukollinen kaappi kuitenkin?

Ja tosiaan pitäis varmaan jotain kassia alkaa pikkuhiljaa kasailemaan itselle ja myös esikoisellekkin, vaikka kyllä mieskin saa sitten tarvittavat tuotua..
 
Paljon onnea Pirpanalle ja Starrille! :) Ekat toukokuun ryhmän vauvat, ihanaa! :love:

Itse olen myös miettinyt tuota sairaalakassia ja mukaan tekisi mieli pakata iPad yms. mutta miten kun jokaisessa ohjeessa sanotaan, että arvoesineet pitää jättää kotiin? Osaako joku kokeneempi sanoa onko kamat siellä valvomatta? Eikös omat jutut oteta mukaan joka paikkaan?

Joo kyllähän ne kamat siirtyy mukana paikasta toiseen, mutta itse jätän kalliit kellot, sormukset ja korut kyllä kotiin. Yleensä on lukolliset kaapit, mutta ei sitä tuu laitettua kaikkea kaappiin vaikk suihkureissun ajaksi. Ja kun ei koskaan tiedä millainen tyyppi sitä huonekaveriksi sattuu. Ja vaikka se huonekaveri olisi tosi rehellinen äiti, saattaa huone täyttyä yhtäkkiä tän vieraan naisen vielä vieraammista kavereista ja sukulaisista. Että joo, lompakon jättäisin myös kotiin ja mukaan vähän käteistä ja vissiin kela-kortti...

Zenmama
 
Onnea StaRR!!
Meillä ei saa vierailla kun isät ja sisarukset huoneissa. Itse olen kyl ottanut puhelimet ja lompakon mukaan ym. tarvikkeet. Ja aika paljon siel huoneessa tulee olemaan. Onhan siellä lukkokaapit. Sairaala tosin ei ole vastuussa jos jotain häviää. Omia yövaatteita en viitsi sinne raahata. Sairaalan vaatteet ja tossut kelpaa. Eikä tarvii itse pestä kun kuitenkin likaantuu. Kotia lähtö vaatteet ja lukemista sekä herkut ja puhelin. Saippuat ja hiusharja, sekä dödö. Niillä pärjää. Mies tuo sitten vauvan vaatteet kun tulee hakemaan.

Maisakaarina 37+6
 
Täälläkin käytäntönä että huoneisiin saa tulla vain isät ja sisarukset. :)

Juurikin tuota omaa yöpaitaa esimerkiksi mietin. Monessa netissä löytyvässä listassa se mainitaan, mutta mietin että onko sillä oikeasti ollut kamalaa merkitystä? :D
Lisäksi mietin monesta listasta löytyvää tyynyä. Onko sairaalan tyynyissä aina se muovi siellä sisällä? Olen siis ollut yötä sairaalassa tasan kerran vuonna 2000 ja siitä en muista oikeastaan mitään, niin siksi koko sairaala maailma tuntuu niin oudolle. :whistle:
En vaan haluaisi että nekin pienet pätkät unta mitä saa otettua niin menisi pilalle tyynyn takia.. :unsure::whistle:

Sitten tuohon ihokontaktiasiaan! Mietin että pitäisikö miehelle varata esim. kokoa isompi t-paita mukaan ? :cautious:

Täällä potkut tuntuu napakasti nyt vasemmassa kyljessä, saappa nähdä mikä tarjonta se pienellä huomisessa ultrassa on. (n) Tähän asti potkinut tuonne alaspäin, selkeästi kääntynyt mutta en tiedä miten päin.
 
On sairaalan tyynyis muovit hygienia syistä. Oma kokemus on et ei siel muutenkaan tule paljoa nukuttua. Joten sama tuo nukkuuko sairaalan tavarois. Olen huono nukkumaan vieraissa paikoissa. Ja kyl sitä hetken nukkuu kun tarpeeksi väsyny jos on hiljaista. Ihokontakti, täällä ainakin isä sai sairaalapaidan siksi aikaa. Yöpaita taitaa olla makuasia. Sairaalassa on mekkoja ja housuja. Ja mekossa on napit edessä jotta saa imettettyä helposti.
Liivit on myös makuasia. Itse en tykkää kaarituista imetyksen aikana. Mulla on lindexin liivit ja tykkään kovin.
 
Mäkään en usko että sairaalassa tulee kovin paljoa nukuttua (tai ei omassa huoneessa edes onnistunut viimeksi), omia vaatteita/tyynyä en ota paitsi kotiutumisvaatteet ja jotkut imetys tai kevyen tuen urheiluliivit (jotain mihin saa ja liivinsuojat). Mä en pysty nukkumaan jos liiveissä on yhtään mitään kovia saumoja joten kaarituet tai hakaset yms itselle ehdoton ei..

Neuvolassa käyty, ultrattiin tarjonta, vaikka sanoi olevansa raivotarjonnasta käsikopelolla ihan varma. Ja RT siellä ihan alhaalla ollaan. Verenpaineet taas vähän koholla ja käski olla herästi puhelinpalveluun yhteydessä, jos vielä nousee tai tulee jotain myrkytysoireita. Painoa nyt tullut yht. 21kg. Sf mitta 32cm ja nyt oli sitä mieltä ettei vauva miltään kovin pieneltä tunnu. Ja mun mielestä tää on tuntunut koko ajan esikoista isommalta. Noh sen koon näkee sitten myöhemmin :)

Mimmi & möhkis 36+6
 
Neuvolaterkkuja. Sf 31, painoa tullut +500g / vko, yhteensä +9kg ensimmäisestä neuvolapunnituksesta, mutta mun omien laskujen mukaan +13kg. Turvotusta on jonkun verran. Hassua,
Että täällä Helsingissä ei ainakaan mulla ole enää neuvolakäyntiä ennen synnytystä. Eipä niitä kovin montaa kerennyt tulemaan, lääkärintarkastuksiakin vain yksi virallinen ja muut omia yksityisellä käyntejä.

Imettsliiveihin vinkkinä ehkä semmonen, että ei kannata ostaa kuin yhdet tai kahdet ennen maidon nousua. Rinnat voi kasvaa ihan tosi paljonkin. Lindexiin oli tullut kivoja, toppimaisia imetysliivejä. Isoin koko on L. Menee mulle nyt, mutta jää taatusti pieneksi jahks maito nousee rintoihin. HM:n liivit on tosi pieniä ja niissä on mun mielestä joku hassu leikkaus, joka painaa. Kaarituellisia liivejä mulla on muutamat tallella edellisestä imetyksestä, mutta en mä niillä osaa nukkua. Oma yökkäri on mulla mukana, koska vihaan niitä rumia sairaalakaapuja. Ei ole mulla ikinä sotkeentuneet, tosin nyt on edessä sektio ja voi olla sottasempaa puuhaa. TYYNY! Jes, kiitos muistutuksesta. Oma tyyny on tosi hyvä juttu!

Zenmama 36+
 
Tuota ajattelinkin noista liiveistä, että jos nyt ostaisi yhdet ja sitten myöhemmin toiset. :) Kaarituettomat itselläkin mielessä. En tosin tiedä vieläkö lindexiltä niitä saa, kun nettisivuilta en ainakaan aamulla löytänyt?
Kiva lukea teidän neuvolakuulumisia!=) Mimmi toivotaan että paineet ja muut oireet pysyis kurissa loppuun asti, eihän olis enää onneks montaa viikkoa.

Huominen ultra alkaa vähän jänskättää, toissa päivänä oli sentään varmuus siitä että tyyppi on pt, mutta nyt ei kyllä minkäänlaista käsitystä. :D
Jos hän on kääntynyt niin on lääkärillä käynti neuvolassa jossa otetaan strepto, jos ei niin äippäpolille ja tuo neuvolalääkäri käynti jää pois.

Hankin viime viikolla myös jumppapallon, ai taivas jokaisen euron arvoinen kyllä!(y)
 
Sairaalakassista löytyy mulla ainakin tyyny, se on mulle tärkeä. Ja omat pesuun liittyvät aineet - tuntuu paremmalta kun tuoksuu itselle :)
Ja iPad, puhelin ja laturi, sekä kotiinlähtövaatteet. Myös hyvät siteet jotka ei ole 5cm paksut, kuten sairaalan siteet ;). Muuten hyödyntänyt kyllä sairaalan kaikki tavarat!

Pirpanalle miljoonasti onnitteluja!!!

Ostin Cubuksesta aika hyvät topit, kahta eri kokoa! Ne saa toimia taas imetysliiveinä, niitä oikeita kun en koskaan ole käyttänyt. Puristaa ja on epämukavat jotenkin.

Saa nähdä jos pikkumies pysyy yksiössään 10.5 asti - kovin rauhatonta meininkiä viime aikoina on ollut... Auts!
 
Zenmama oho onpas sulla sitten vähän käyntejä :eek:

Täällä juhlitaan täysiaikaisuutta mattojen ja pyykin pesulla, esikoiselle iski vatsatauti illalla ja koko yö meni 20min. välein suihkussa ravatessa kun raukka oskensi aina päällensä. Kyllä todella yöllä toivoin ettei synnytys käynnisty. Huomasin myös että kylläpä sitä on jo yhden valvotun yön jälkeen väsynyt, toivottavasti hormonit auttavat kestämään tälläkin kertaa!

Mimmi & möhkis 37+0
 
Voi ei mimmi paranemisia esikoiselle ja peukkuja ettei tarttuisi muihin! :(
Rudebox, täytyisi itsekkin käydä noita siteitä ostamassa tosiaan. Oliko sinulla 10.5 sektioaika vai muistanko väärin?

Täällä iloitaan hyvistä ultrakuulumisista! Tyyppi on pyörähtänyt tosiaan oikein päin.(y) Lääkäri tosiaan sanoi että voihan ne vauvat pyörähtää pt:hen vaikka synnytyssalissa, mutta tältä erää pääsi kyllä iso helpotuksen huokaus!
Haaroväli oli edelleen tyhjä eli vissiin tässä voi alkaa uskoa, että meille tulee pieni prinsessa. <3 Ihan pikkuisen taisin eilen pestä jo pinkkiä vaatetta, hupsista. :whistle:
Tätä hymyä ei varmaan voi tälle päivää sammuttaa, saan ainakin hetkeksi päästää irti sektioajatuksesta.(y)
Myös virallinen äippäloma on startannut. :p Nyt menen hipelöimään noita kaikkia ihania vaaleanpunaisia vaatteita ihan luvan kanssa. Apua mitkä hormoonit.:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Jumaliste menee hermo! Tänään oli sektioinfo ja lääkäri ei suostunut antamaan sektioaikaa päivääkään ennen laskettua aikaa! :mad: Joo ei, en todellakaan halua vauvan joutuvan hengityskoneeseen tai teholle tarkkailuun epäkypsien keuhkojen vuoksi, mutta en myöskään ymmärrä miksi pitää väkisin antaa vauvan kasvaa jättiläiseksi radin takia?! Viikkoja nyt 36+ ja poikanen vatsassa vastasi viikkoja 39+
Ei sitten muuta tällä erää :(
Zenmama
 
Nyt päivitän vähän meidän pojan tietoja eli poika syntyi siis 19.4. Paino 3670g, pituus 49cm ja päänympärys 35.3cm.
Kalvot siis puhkaistiin ti aamulla kun oksitosiinitippa ei muutamaa hassua supistusta lukuunottamatta tehnyt mitään.
Synnytyksen kokonaiskesto siis reilut 4h ja ponnistusvaihe vain 5min.
Sain epiduraalin ja pudendaalin ja kaiken kaikkiaan jäi tosi hyvä mieli koko touhusta,mitään ei jouduttu leikkaamaan eikä tullut yhtäkään tikkiäkään. Periaatteessa tuntuu etten olisi edes synnyttänyt joitakin jälkisuppareita lukuunottamatta joihin auttaa ihan muutama burana päivässä.
Liikkumaan olen pystynyt,toki huono olo tulee jos liikaa rehkii.
Vauva on teholla sinivalossa keltaisuuden vuoksi ja sitten kun bilit lähtee kunnolla laskuun niin syöminenkin alkaa maittamaan. Vielä edelleen nenämahaletkussa. Ollaan käyty miehen kanssa vauvaa hoitamassa ja soittelen sairaalaan aina kun siltä tuntuu.
Voi ihme miten ne vauvelit on pieniä! Ei sitä muistakaan vaikka esikoinen vasta 10kk :whistle:
Toivottavasti saataisiin pikkurakas jo pian tänne kotiin mutta ollaan kyllä sitä mieltä että ensin hoidetaan syömispuoli kuntoon ja vahvistutaan ja sitten päästään viettämään arkea kotiin.

Zenmama: onpas ärsyttävää. Mulla nimenomaan vauvan koon ja insuliinihoitoisen radin takia pidettiin tärkeenä käynnistää ettei vauvalle tule ongelmia kohdussa. Tsemppiä!

henttis: toivotaan et typy pysyy oikein päin loppuun asti eikä sektiota tarvita (y) hieno juttu tuo rt:hen kääntyminen.

mimmille voimia! Inhottava tauti, toivottavasti ei tartu suhun enää tässä vaiheessa.
 

Yhteistyössä