Toukokuun Tömistelijät 2016 *Huhtikuussa*

Ihania synnytystarinoita - tuntuu ihan hassulta että kohta on omakin synnytys edessä - iiks!

Täällä on kanssa yhdet Lindexin kaarituettomat liivit ja ajattelin ne pakata mukaan synnärille, käyn ostamassa isompia sitten maidon noustua, jos tarvis (y)

Henttis - mä ajattelin pakata miehelle löysähkön vetoketjullisen hupparin mukaan, sinne saa pienen sitten lämmittelemään helposti :love: Napillinen olisi tietysti vetoketjua parempi, mutta sellaista ei taida miehen kaapista löytyä. Ja mahtavaa että pieni on pyörähtänyt oikein päin, toivotaan että pysyykin niin! (y)

Mimmi - vaikuttaako raivotarjonta synnytyksen kulkuun mitenkään? Itsellä on neuvolalääkäri ensi viikolla ja jännitän kovasti onko pieni oikein päin, hikkaliikkeet tuntuu kyllä lähtevän tuolta alhaalta, eli voisi toivoa että pää osoittaisi jo alakertaan, mutta kiva silti saada varmuus. Ja tsemppiä vatsataudin kanssa, toivottavasti muut pysytte terveinä!

Zenmama - uskon että ottaa päähän, kuulostaa omaan korvaankin tosi erikoiselta! Voisiko tuohon pyytää jonkun toisen lääkärin mielipidettä, vai onko tähän tyydyttävä? Ärsyttävää joka tapauksessa :mad:

Rudebox - mun pitää kanssa ostaa varmaan normitoppeja imetystopeiksi ainakin alkuun, tuntuu ettei ainakaan HM:n topit itstu ollenkaan :confused:
 
Ihana lukea synnytyskertomuksia meidänkin ryhmästä! :)

Pioni tosiaan huppari voisi olla hyvä! Niitä kun on kaapin täydeltä jo valmiiksi.. :D
Mimmi onko tauti alkanut hellittää?
Zenmama eikö tosiaan voisi pyytää myös toisen lääkärin arviota asiasta.:? :(

Eilen kävin katselemassa noita imestysrintsikoita, onko muilla kokemuksia h&m vs lindex? :D Hinnassa ei suurtakaan eroa. Malli siis http://www.hm.com/fi/product/14331?article=14331-C
Pitäis seuraavan kerran ihan jaksaa mennä kokeilemaan, että miten noitta ympärysmitta asettuu molemmissa, se vaan tuntuu aivan kamalalle ahtautua sinne sovituskoppiin. :(
 
Zenmama eikö tosiaan voisi pyytää myös toisen lääkärin arviota asiasta.:? :(

Eilen kävin katselemassa noita imestysrintsikoita, onko muilla kokemuksia h&m vs lindex? :D Hinnassa ei suurtakaan eroa. Malli siis http://www.hm.com/fi/product/14331?article=14331-C
Pitäis seuraavan kerran ihan jaksaa mennä kokeilemaan, että miten noitta ympärysmitta asettuu molemmissa, se vaan tuntuu aivan kamalalle ahtautua sinne sovituskoppiin. :(
Päästiin kompromissiin toisen lääkärin kanssa. Menen tiistaina yksityisvastaanotolle ja katsotaan vauvan kasvua vielä kertaalleen. Tähän asti sikiö on kasvanut keskikäyrällä, mutta kiihdyttänyt kasvuaan kuukaudessa pompsahtaen +2 käyrälle. Tllöin painoa olisi laskettunapäivänä reippaasti yli 4kg. Jos poikanen siis on edelleen viikossa kerännyt huomattavasti massaa, otetaan julkisella puolella lapsivesipuntio josta selviää keuhkojen kypsyys ja veren happipitoisuus. Teholle tai hengityskoneeseen en vauvaa halua minäkään. Noh, vähän rauhoitti päätä tämä puhelu, mutta katellaan tiistaina lisää. Ainahan on mahdollista, että synnytys käynnistyy itsestään? Joo ei ole, kaikki menneet kaksi viikkoa yli ja syntyneet käynnistettyinä :eek:

Haha, eilen oli mun zen todella hakusessa! Yöllä pohdinkin, että pitää ottaa tää harjoituksena. Antaa ajan kulua ja vauvan kasvaa. Syntyminen ei ole mun päätettävissä ja kaikella on tarkoituksensa :cautious:

Zenmama 36+
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset pirpana ja StaRR synnytyskertomuksista :)

Zenmama hienoa että sait rauhan :)

Pioni1 tuolla tarjonnalla se kait helpoiten pitäisi tulla ulos :) ja mullakin hikka tuntuu ihan alhaalla tai sitten koko kyljen matkalta vauvan pepppuun saakka kun samassa kohtaa majaillut pitkään selkäranka mun kylkeä vasten.

Ja vatsatautihan se yöllä siirtyi mullekkin. Mikään ei oo pysyny nyt sisällä. Supistuksia tullut aika reippaasti kipeitäkin, ja nyt en enää oikein erota vääntääkö vatsaa vai supistaako kun koko ajan selkä ja vatsa kramppaa. Illalla jos ei ala rauhoittumaan ajattelin soitella synnärille, jos sais jotain ohjeita..

Huvikseen kokeilin eilen alakautta muuten löytyykö kohdunsuu vielä kun sitä vauvaa yrittäessä tuli ronklattua. En ainakaan ite sitä tuolta erota tai yletä (pehmeä ja sisäsuu sormelle auki pari viikkoa sitten lääkärin mukaan), mutta vauvan pää tuntuu selkesti kun onkin niin alhaalla, ei kyllä sänkypuuhat huvita enää kun tästä toipuu :eek:

Mimmi & möhkis 37+1
 
Mimmi - tsemppejä sinne! Kyllä kaikki hyvin menee, mutta kurjaa että jouduit kokemaan tuollaista :(

Onnea vielä Pirpana ja Starr! Ihana lukea teidän kertomuksia :)

Henttis, aivan loistavaa että tyyppi kääntyi itsekseen! Yeah! Kyllä hän nyt varmasti on pyörinyt tarpeeksi ja rauhoittuu sinne oikein päin.

Zenmama, hyvä että hait toisen lääkärin mielipiteen. Kuulostaa kyllä tosijännältä ettei ne käynnistäisi aikaisemmin kun kyseessä kuitenkn on isompi vauva. Ihan outoa.

Minulla tämä pikkumies aiheuttaa aika paljon särkyä joka menee reisiin asti. Tuntuu todella ilkeältä, plus että koko vatsa n kosketusherkkä potkuista.
Nyt me varmaan saadaan tämä koliikki-ADHD-eiikinänukkuva-vauva :D kun meidän tytöt oli niin helpot aina! Jaiks!

Ei vaan, vähän mietityttää josko se viittaisi alkavaan synnytykseen, kun hän on niin kovin levoton. Mitä te luulette? Onko teillä synnytykset alkaneet siitä että vauvaa möyrii kuin viimeistä päivää?

Nyt mulla pitäisi olla kaikki valmiina sairaalakassia myötä!
 
Rudebox mä en yhtään muista miten esikoisesta myllerrys meni. Erilaiseksi ne liikkeet ainakin muuttui (lähinnä muljahtelua)

Taas omanapaista päivittelyä kun yksinään tylsää :) (mieskin oksentaa nyt kotona ja esikoinen miehen siskolla hoidossa nyt terveenä)
Hyviä supistuksia tulee kätilön mukaan 3-5 min. välein. Alakertaan ei oo katottu ollenkaan, vaan nyt seuraillaan lisääntyykö ja meniskö vauvan sykkeet normaaleiksi. ei nää mun mielestä nyt vielä niin paljon tunnu eli ehkäpä pääsen yöksi kotiin. Painoarviokin oli 2844g, joten mun puolesta saisi vielä viikon/pari kasvaa. Ja ei oo mitään sairaalakassia ainakaan mukana kun piti vaan liikkeet tulla tarkistamaan :D
 
maisakaarinalle onnea :love: eikö olekin maailman ihanin tunne kun vauva on vihdoin maailmassa ja raskausaika historiaa?

mimmille tsemppejä, pääset kotiin tai sitten kohta on vauveli sylissä :)

Meillä poika vielä teholla, kasvaa ja nyt on alkanut maitokin maistumaan ihan pullosta eikä kaikkea tarvitse letkuttaa (y) ollaan joka päivä käyty nyt perhehuoneessa siellä hoitamassa vauvaa. sinivaloissa edelleen. Johonkin kirjoitukseen piti tässä kommentoida jo hetki sitten että kukapa sitä vauvaansa teholle haluaisi mutta meillä kaikilla on erilaisia tilanteita ja vauvojen hyvinvointi tärkeintä. Hyvässä hoidossa siellä ollaan ja toivotaan että kohta meidänkin nyytti tuhisee jo täällä kotona.
Mieluummin hoidossa hetken kuin että joutuisi sitten kotoa käsin hyppäämään erinäisten ongelmien vuoksi sairaalassa koko ajan jos liian aikaisin kotiutettaisiin. Me ollaan siitä onnekkaita että asutaan sairaalan lähellä ja joka päivä tosiaan käydään siellä edes muutama tunti. Pitää ottaa huomioon tässä oma jaksaminen kun synnytyksestä aikaa vasta se 4 vrk ja esikoinen vasta reilut 10kk. Mutta meille on tärkeää että alusta asti ollaan koko perhe yhdessä.
Jännityksellä odotellaan lisää toukovauvoja (y)
 
Paljon onnea pojasta maisakaarina!:love:

Starr toivottavasti saatte pikkuisen pian kotiin! (y)

Kotona yhtenä kappaleena :) jos tulee vielä vähänkin lämpöä tai tuntuu että synnytys olisi käynnistymässä niin pitää mennä heti takaisin. Eipä nämä supistukset tästä taida mitään saada aikaiseksi sen verran laimeita on, vaikkakin aika tiuhaan tulee. Noh ainakin vauva on kuulemma kiinnittynyt (y)

Mimmi & möhkis 37+2
 
maisakaarinalle onnea :love: eikö olekin maailman ihanin tunne kun vauva on vihdoin maailmassa ja raskausaika historiaa?

mimmille tsemppejä, pääset kotiin tai sitten kohta on vauveli sylissä :)

Meillä poika vielä teholla, kasvaa ja nyt on alkanut maitokin maistumaan ihan pullosta eikä kaikkea tarvitse letkuttaa (y) ollaan joka päivä käyty nyt perhehuoneessa siellä hoitamassa vauvaa. sinivaloissa edelleen. Johonkin kirjoitukseen piti tässä kommentoida jo hetki sitten että kukapa sitä vauvaansa teholle haluaisi mutta meillä kaikilla on erilaisia tilanteita ja vauvojen hyvinvointi tärkeintä. Hyvässä hoidossa siellä ollaan ja toivotaan että kohta meidänkin nyytti tuhisee jo täällä kotona.
Mieluummin hoidossa hetken kuin että joutuisi sitten kotoa käsin hyppäämään erinäisten ongelmien vuoksi sairaalassa koko ajan jos liian aikaisin kotiutettaisiin. Me ollaan siitä onnekkaita että asutaan sairaalan lähellä ja joka päivä tosiaan käydään siellä edes muutama tunti. Pitää ottaa huomioon tässä oma jaksaminen kun synnytyksestä aikaa vasta se 4 vrk ja esikoinen vasta reilut 10kk. Mutta meille on tärkeää että alusta asti ollaan koko perhe yhdessä.
Jännityksellä odotellaan lisää toukovauvoja (y)
Joo mä varmaan marmatin kiukuissani siitä tehosta jotain :unsure: Ei, ei kukaan halua vauvaa sinne. Tuntuu vaan, että lääkärit kuvittelevat mun haluavan tietentahtoen vauvan ulos, hinnalla millä hyvänsä :eek: Aion lääkärin tapaamisella pyytää kirjallisena kaiken. Mun kohdalle on sattunut hoitovirheitä nyt niin pljon 20 vuotisen raskaus- ja äitiysaikana, että en aio yhtään enää ottaa vastaan mukisematta. 5,5kg pojan alatiesynnytys, hoito ja imetys oli oikeasti tosi rankkaa ja traumatisoivaa. Vaikutti pitkään ihan kokonpieneen poikaan suhtautumiseeni ja edelleen mulla on isoja ennakkoluuloja poikavauvoja kohtaan (n) Mutta juu, en mäkään jaksa aina ymmärtää sitä viimeiseen asti luonnon kuuntelemista, kun sillä voi sitten olla ikäviäkin seurauksia. Mutta tiistaita odotellessa, katsotaan kuinka käy. Vaikka mun näkemys on, että aikaa pelaavat ja kohta ollaan joka tapauksessa lasketussapäivässä ;)

Zenmama 36+
 
Heippa pitkästä aikaa!☺Ja onnea vauvoista❤
Lukenut olen useasti,mutta jääny kirjottamatta..
Meillä menossa tosi raju vatsatauti. Koko poruka oksentaa ja ripuloi. Pakko myöntää että tuntuu tosi pahalta tän mahan kanssa yökkiä. Kahteen pv ei oo oikeen mikään pysyny mahassa.. Vauva kuitenki liikkuu normaalisti niin kai sillä on siellä kaikki hyvin
Ens ke olis aika käynnistyslääkärille. Saa nähdä millon ne lupaa käynnistellä. Vauva on kiinnittyny ja kanavaa ei enää juurikaan ollu. 3cm olin auki viimeviikon lääkärissä. Supistelee välillä kovastikki,mut sit loppuu. Voi ku pysyis käynnistykseen asti. En halua syöksysynnyttää autoon tai kotiin
Jännittäviä nämä vikat viikot!
Tsemppiä kaikille tulevaan☺
Senis ja beib 35+4(?)
 
Viimeksi muokattu:
Seinisipe paranemisia sinne! Ja hui kun kuulostaa olevan ihan lähtökuopissa jo!

Pirpana kiva kuulla että teillä vauvan kanssa arki lähtenyt rullaamaan hyvin :)

Mä muuten mietin sitä kun aina sanotaan pahoinvoinnista yms. että vauva kyllä ottaa äidiltä tarvitsemansa ravinnon, mutta meillä se oma kuivuminen vaikutti ihan suoraan vauvan vointiin ja aika nopeastikkin..

Plaah ja nyt sitten tuli huuliherpeskin parin vuoden tauon jälkeen :mad: en muista enää tuliko viimeksi juuri ennen esikoisen syntymää vai heti sen jälkeen. Ainakaan pariin ekaan viikkoon en uskaltanut vauvaa pussailla..

Mimmi & möhkis 37+3
 
Pikainen heippa tältä!
Maisakaarinalle onnea pienestä! Ja pirpana ihana että vauvan kanssa on alkanut menemään hyvin. :)
Seinisipe kiva kuulla sinunkin kuulumisia. :)
Ollaan oltu hieman reissussa, joten vastailu on jäänyt. Inhoan kännykällä kirjoittamista, milloinkahan tähän saisi jonkun kätevän appin. :| :D
 
Heips kaikille ja onnea jo vauvautuneille <3

Mä täällä lueskelen taustalla ahkerasti mutta olin taas unohtanut salasanan ja tää kännykällä kirjoittelu ei tosiaan oo mitään herkkua...

Nyt kuitenkin jaksoin nollata salasanan että pääsin kysymään niinkin tärkeää asiaa, kuin että oliko tässä jengissä joku jolla oli hepatogestoosi nyt tai aiemmissa raskauksissa?

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa vuonna 2009, todettiin raskausviikolla 38+1 ja käynnistys olisi ollut 38+4 mutta lähti sitten rivakamman sisätutkimuksen ja kalvojen irroittelun seuraksena itsekseen käyntiin ja poika syntyi 38+2.

Pari viikkoa sitten alkoi taas pienesti kutisemaan, mutta tällä kertaa jalkojen sisäsyrjät ja käsivarret joten en ihan heti miettinyt sen enempää. Sitten kuitenkin viime viikolla neuvolassa asiasta sanoin ja sain lähetteen labroihin. Näitä ei ilmeisesti mitenkään aktiivisesti kontrolloida vaikka olis aiemmissa ollut, vain silloin kun tulee oireita. Onneksi kuitenkin neuvolan kätilö on asialla ja laittoi lähetteen, koska taas vaikuttaisi, että on kehittymässä siihen suuntaan - nyt vasta maksa-arvot yli viitearvojen (74), sappi vielä normaalin rajoissa (4). Alkoi kuitenkin vähän jännittämään... Edellisen, aavistuksen vaikean raskauden jälkeen toivoin vain normaalia ja ns. helppoa odotusta, mutta sainkin supistuksia jo viikolta 15 alkaen ja nyt sitten tämä maksa-arvojen nousu. Höh.

Nämä tulokset tarkistin nyt illalla kanta.fi -palvelusta, neuvolan kanssa en vielä ole ollut yhteydessä mutta ajattelin aamulla puhelinajalla soittaa ja kysyä, että kuinka pitäis edetä.

Anteeksi omanapainen postaus, pyörii nyt vähän päässä :unsure:

Muoks.
Eivissa ja Katkis 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Jotain tarinaa synnytyksestä. Käynnistykseen lähdettiin vauvan koon ja hepatoosin takia. Klo 14 alkoi oksitosiini tippa, sitä ennen tilanne oli 3cm auki ja 2cm kanavaa jäljellä. Säännölliset napakat supistukset alkoi klo 16. Klo 17.10 tuli lääkäri puhkaisemaan kalvot, silloin tilanne 5cm auki ja kanava lähes poissa. Silloin oksitosiini laitettiin tauolle. Heti alkoi kunnon supistukset ja tilattiin spinaali. 17.35 sain spinaalin, joka ei kuitenkaan tällä erää autanut. Meni tunsin kipeitä supistuksia sisäreisissä. Vähän ajan kuluttua tuntui kun vauvan pää alkoi syntymään. Kätilö oli silloin muualla ja opiskelija oli vaan paikalla. Onneksi tuli nopeasti takaisin. Ponnistusvaihe kesti 9min jonka jälkeen ihana pieni poika maailmassa. Istukka syntyi myös 2min päästä. Loppupeleissä koko synnytys kesti 1t55min. Hyvä kokemus ja hyvät kätilöt. Muistoksi pari tikkiä.

Mulla on ollut 3x hepatoosi. Nyt tuli vasta vk 37 arvot nousuun. Ja pitää kontrolloida vk 34 lähtien jos kerran on ollut.
Kotona oltu jo pari pv. Ihanaa!

Maisakaarina ja poju
 
Maisakaarina ihana oli lukea teidän pojun syntymästä. :) Hyvä alkaa henkisesti valmistautumaan omaankin koitokseen.
Mimmi vitsit tuota huuliherpestäkin! Jospa menisi nopeasti ohi ja pääsisit pusuttelemaan ja nauttimaan vauvasta heti synnyttyä. Ja joo tosiaan jännä että tuota "vauva ottaa kyllä oman tarpeensa mukaan" sanotaan ja sitten just joku oksennustauti vaikuttaa niin radikaalisti kuitenkin vauvaan..

Seinisipe joko teillä on toivuttu? Tulehhan kertomaan sitten lääkärikäynnin jälkeen kuulumisia! :)

Tosiaan me oltiin reissun päällä nyt vähän aikaa ja varmaan pidemmän matkan reissut olikin nyt sitten tässä ennen lapsen syntymää.
Oma vointi on tosiaan pysynyt tosi hyvänä niinä päivinä, kun olen saanut itseni usealle kävelylenkille päivässä. Istuminen kipeyttää selkää ja saa olon muutenkin tukalaksi. Öisin en edelleenkään herää edes vessaan, mutta varmaan tähänkin on tulossa muutos ihan lähiaikoina.. :D
Vauvan vaatteet on pesty, mutta pinnasänky notkuu edelleen turhaa tavaraa. (n)

Henttis ja S 35+4
 
Onnea vauvauntuneille!

Eilen oli tosiaan ultra ja vauvan kokoarvio 3,8kg. Lääkäri epäili taas la:n paikkansa pitävyyttä, koska vauva kasvanut koko ajan tasaisesti omalla käyrällään ja todella sopusuhtainen. Eikä mitään syytä ole löytynyt neidin suureen kokoon.

Äitiyspolille laitto lähetteen jossa mietitään mites tästä eteenpäin. En tiedä millon pääsen sinne.

Toivosin että pikkuinen alkaisi syntyä itsestään ennen mahdollista käynnistystä. Pieniä merkkejä on ollut synnytyksen lähestymisestä, mutta ota niistä nyt selvää.

Sydämentykytyksiä on tullut taas viime päivinä todella paljon ja helposti, mutta onneksi ovat olleet hyvin lyhkäsiä. Vähän huolestuttaa miten ne synnytykseen vaikuttaa.

Mies lähti taas työreissulle, joten koiraa täytyy jaksaa lenkityttää vaikka väkisin. Aamuisin olen ihan hyvin pystynytkin ja sillon käydään siis vähän pitempi lenkki. Loppupäiväksi nivuset ja alakerta kipeytyykin sitten niin ikävästi että jää ihan pissalenkkien varaan.

Lauantaina meillä on muutto omakotitaloon jos ei olla synnyttämässä. Onneksi on apukäsiä tiedossa. Vähän jos jaksaisin tässä viikolla pakkailla niin hyvä olis.

38 + 0
 
Monaelena täällä pidetään peukkuj, että pieni päättäisi syntyä ilman käynnistelyjä! :) Vitsit olen hieman kateellinen teidän muutolla, minäkin haluan. :D

Onko teillä muuten käytössä/hankittuna minkälaisia rintapumppuja?
 
Pirpana voi vitsit teidän vauva kuulostaa ihanalle tapaukselle unien suhteen. Toivotaan että pysyykin sellaisena. :D Millanen asukki hän oli mahassa ollessa? Että voiko luonnetta verrata nyt ja ennen syntymää, jos nyt ymmärrät mitä tarkotan.. :D
 
Hui kun oli nopea synnytys maisakaarinalla - kiva että kaikki meni kuitenkin hyvin (y)
Millaisia arvoja sulla oli tuossa hepatoosissa nyt loppuraskaudessa? Olitko lääkkeillä pitkään? Jännä että nämä käytännöt vaihtelee niin paljon... Meillä nimenomaan sanottiin neuvolassa ettei kontrolloida ilman oireita.
Nyt kuitenkin menossa uusiin labroihin huomenna ja katsotaan sitten mihin suuntaan arvot menossa. Kiva vaan, että tulokset saan vasta maanantaina eli viikonloppu on vielä raavittava ja laskettava liikkeitä... Lääkärin mukaan on ihan ok, että maksa-arvot on korkealla raskausaikana, mutta kätilö sitten kuitenkin laittoi lähetteen labraan, kun tuo hepatoosi oli todettu edellisessä raskaudessa.

Pirpana: mulla alkoi myös vähän hassusti tämä, mutta nyt viime yönä kutisi sitten jo kämmenetkin ja myös päivän mittaan on ollut kaikkea epämääräistä syyhyä.

Monaelenalle tulossa ihan kivan kokoinen beibi, tsemppiä ja toivotaan että lähtee ilman käynnistystä :)

Henttis: mulla oli esikoisen aikaan ensin Ainu (Medela) käsi- ja sähkökäyttöinen pumppu kun imetys ei onnistunut ollenkaan. Sillä ensin pari kuukautta pumppasin (hammasta purren) kaiken minkä irti sain, kunnes sain ystävältä lainaan Aventin vastaavan vekottimen ja sittenhän sitä maitoa alkoikin tulla :D voin sanoa, että eroa oli kuin ladalla ja ferrarilla!
Nyt ostin sitten omaksi tuon Aventin pumpun jo odottamaan. Fiilis on ettei tule nytkään imetys onnistumaan, ongelma on siis liian matalat rinnanpäät joihin ei edes rintakumit auttaneet viimeksi - synnärillä hoitajatkin sanoivat ettei ole niinkään vauvan imuotteesta kiinni. Toivon tietysti, että tällä kertaa imetys onnistuisi ja tuo pumppu olisi turha hankinta, mutta pelaan varman päälle :)
 
Alat oli 149 ja sappi 7.1. Pari pv ennen käynnistystä otettiin. Lääkkeitä ei ollu tässä raskaudes, koska arvot nousi noin lopussa. Ja vauvan koko arvioitiin isoksi se oli toinen syy käynnistykseen. Jännä tosiaan, että käytännöt vaihtelee noin paljon.
 
Hello!

Pirpana - ihanalta kuulostaa teidän vauva-arki! Tuollainen tapaus meillekin kiitos! :)

Henttis - suosittelen Aventiksen pumppua. Kokeilin pikaisesti sitä eilen, että pelittää ja kyllä vain! Aivan loistovehje(y)

Maisakaarina - ihana synnytyskertomus. Ja nopeeta toimintaa! Just tuollaisen synnytyksen haluaisin itsekin kokea :)

Eivissa, täälläkin neuvolatäti oli varuillaan verenpaineesta ja proteiinista. Jotain pientä kutinaa on ollut, muttei suoranaisesti jalkapohjissa tai kämmenissä. Täytyy vaan seurailla. Esikoisen kanssa mulla oli myrkytys, ja muistan vaan että turposin kuin pallo ja kutina oli jotain aivan kauheeta. Mutta se tuli sitten ihan loppusuoralla.

Nyt tarttis vaan muistaa mihin kaikkeen pitää reagoida - ylävatsakivut, päänsäryt, jatkuva mahakipu, tuplanäky jne jne. Hohhoijakkaa!

Nyt on ollut ihan hyvä olo, olen käynyt pitkillä koiralenkeillä. Illat ovat hankalimmat, silloin ei mikään asento ole hyvä,ja vaikea hengittää. Ja melko kipeitä suppareita jotka vihlovat reisiin asti vaivaavat.

Mies oli hammasleikkauksessa tänään, ja on ollut aika romuna sen jälkeen. Raukka. Mutta nyt kyllä tuntuu siltä että olisi hyvä jos hän olisi kunnossa! Onneksi ehtii toipua tässä nopeasti vielä (y)

Voikaa hyvin, ja te joilla nyytit maailmassa jo nauttikaa niistä!!!:love:

Rudebox rv38
 
Kiitokset synnytyskertomuksesta Maisakaarina :) olipas nopeaa!

Monaelena, toivottavasti lähtee pian itsestään tulemaan! :)

Pirpana tänne myös kiitos yksi tuollainen tapaus :D

Henttis esikoisen kanssa oli Emma käsikäyttöinen pumppu, oli ihan ok (heruin hyvin pumpulle) sen kuukauden mitä kesti ennen kuin hajosi. Eli en voi suositella muuten kuin halvan hinnan puolesta ihan satunnaiskäyttöön (oli silloin 2v sitten prismassa 17€)
Nyt täällä myös Aventin käsikäyttöinen pumppu ja eilen kokeilin ihan vaan pari kertaa painaa kahvasta. Kipeää teki, en muistanutkaan että niin kivuliasta, pitäisiköhän vähän rintoja totuttaa ettei olisi ihan ruvella sitten vauvan syntyessä? Rintakumit kyllä oli viimeksi aivan pelastus kipeille nänneille ja nytkin valmiiksi hommattuna!

Mimmi & möhkis 37+6
 

Yhteistyössä