Toukokuun Tömistelijät 2016 *Joulukuussa*

Mulla ollu alusta lähtien vahva poikaolo. Mies on toista mieltä, saa nähdä kumpi on oikeassa.
Olen muutamana yönä nähnyt kaameita unia keskenmenosta. Kai mielessä pyörii näillä viikoilla, että kunpa kaikki menisi vielä hyvin ja pääsis 'turvallisille' viikoille. Liikaa lähipiirissä tapahtunut kaikkea ennen 30 vka. Jännä miten sitä miettii vaikka on edellisiä raskauksia takana. Kai se on myös sitä kun odottaa niitä kunnon potkuja joita tuntee ihan kädelle. Välillä on päiviä ettei kerkiä tajuamaan pienen liikkumista ollenkaan.
Mukavaa viikkoa kaikille!

Maisakaarina 18+4
 
Maisakaarina, minäkin näin viime yönä unta keskenmenosta. :( mitenkä ne onkin niin todellisia.
Hei onko teistä kellään alkanut raskauspahoinvointi vasta alkuraskauden jälkeen? Täällä mennään viikoilla 15+ ja ensimmäistä kertaa oksennan koko raskauden aikana (okei Noro oli asia erikseen.. :D). Mietin vaan olenko napannut vielä jostain oksennustaudin vai nytkö ne koko raskauden kadoksissa olleet oireet alkoi. :|
 
Mä oon ihan paniikissa, eilen illalla myöhään huomasin esikoisellani kihomatoja!! Aamulla soitto neuvolaan. Lääkkeet haettiin heti aamulla ja kaikki muut paitsi minä en ole ottanut. Odotan soittoa neuvolasta, terveydenhoitaja ottaa selvää saanko ottaa lääkkeen. Voi jessus et mua puistattaa ajatus niistä madoista. Huomenna alkaa siivous, plaaahh!
Onko kellään kokemuksia madoista??
Ihan itkettää tämäkin asia!

Jepulis<3+ 16+1
 
Henttis - täällä ainakin kannatetaan ideaa! :) Omaan rakenneultraankin on vielä aikaa, jännittää jo! Pahoinvoinnista - ei ole varsinaisesti lisääntynyt, mutta jostain syystä oksennusrefleksi on todella herkässä! Hampaita pestessä, yskiessä, pahojen hajujen kanssa alkaa aina kakominen, tätä ei ole ollut ennen!

Jepulis - tsemppiä matojen hävittämiseen!

Veikkailen täällä olenko alkanut tuntemaan jo pieniä, todella hentoisia liikkeitä! Muutamina iltoina on tuntunut kummallista ja aivan uutta "möyrimistä" ja vasemmalla alhaalla pientä elohiirimäistä kuplintaa! Jos muistelen oikein, gyne on joskus sanonut että kohtu on hieman vasemmalle kallellaan eli voisi hyvinkin olla ensimmäiset liikeet! Alkaisipa liikkeet jo voimistumaan niin saisi aina päivittäin varmistuksen siitä, että pieni on menossa mukana ja voi hyvin!
 
Mä oon ihan paniikissa, eilen illalla myöhään huomasin esikoisellani kihomatoja!! Aamulla soitto neuvolaan. Lääkkeet haettiin heti aamulla ja kaikki muut paitsi minä en ole ottanut. Odotan soittoa neuvolasta, terveydenhoitaja ottaa selvää saanko ottaa lääkkeen. Voi jessus et mua puistattaa ajatus niistä madoista. Huomenna alkaa siivous, plaaahh!
Onko kellään kokemuksia madoista??
Ihan itkettää tämäkin asia!

Jepulis<3+ 16+1
Rauha vaan. Matolääke ei imeydy vaan tappaa madot suolessa. Voit siis syödä huoletta kihomatokuurin (Pyrivin?). Koko perhe kannattaa madottaa samaan aikaan ja tehdä siivous samalla. Meillä oli myös päiväkodissa kihomatoja kuukausi takaperin, mutta onneksi taapero ei niitä saanut. Aikaisemman radkauteni aikana silloinen eskarilainen sai kihomatoja ja syötiin koko perhe pari matokuuria.

Zenmama
 
Maanantaina otettiin koko perhe lääke. Ja eilen siivosin 14 tuntia!!!
Pesin lelut ja laitoin vielä saunaan. Ja sittenkin vielä laatikot varastoon. Saunotin myös patjat,tyynyt ja peitot koko päiväksi tuulettumaan. Pyykkiä ihan sikana! Pyyhin kostealla kaikki mahdollsiet ja mahdottamat. Nyt jatkuu ovenkahvojen ja hanojen pyyhkeily. Eiköhän tästä selvitä!
 
Pioni1 eiköhän ihan muutaman viikon sisään ala tuntumaan kunnolla :)

Jepulis<3 toivotaan että saitte madot häädettyä!

Henttis meille kävi ekan kanssa ihan samoin :D nyt kyllä odotan rakenne ultraa ennen mitään hankintoja..

Täällähän alkaa jo alkukuun odottajilla puoliväli ihan just! Huh niin se aika vaan menee vaikka laskettuun aikaan vielä n. 5kk. Omaan elämään ei mitään uutta. Liikkeitä tuntuu, eikä niitä voi olla huomaamatta, jos vähänkin pysähtyy päivän aikana.

Mimmi & möhkis 18+0
 
Jepulis meillä oli kerran niitä matoja, ja ne on kyllä ihan kaameita... mäkin siivosin kuin pieni eläin ja olin "hieman" hysteerinen... noh, nehän kuoli ekalla kerralla sitten onneksi. Ja kämppä tuli siivottua vähän niinku perusteellisemmin :)
Meillä on nyt päätäitä, ja ne on kanssa inhottavia. Viikon sisään pesin esikoisen hiukset 4krtaa, ne tyypithän ei kuollut! Todnäk jo resistenttejä niille shampoille... Nyt tosin näyttää hyvältä. Mutta just nuo petivaatteiden vaihto, vaatteiden pesut ja vaihdot, siivoamiset ja kampaamiset vie kyllä voimat!

Minä kävin eilen neuvolalääkärissä, ja sydänääniä kuunneltiin. Oli ihana kuulla että tyyppi elää ja on mukana vielä. On ollut vähän epävarma olo, kun kaikki muut tuntevat liikkeitä ja mun mielestä ne ei ihan vielä tunnu. Ja painoakin on tullut mulle vaan 2,4kg tähän mennessä. Mutta nyt täytyy varmasti vaan rauhoittua ja yrittää ottaa iisisti eikä stressata joka asiasta. (yeah right!)

Mulla on tyttöolo. Eihän me varmasti osattaisi tehdä poikaa ;) !

Ei olla ostettu vielä mitään. Sitten r-ultran jälkeen saattaa olla että täytyy hankkia jotain alennusmyynneistä :)
Kyllä tämä edelleen vaan tuntuu kovin epätodelliselta.
Vaikkakin vessaa halaillaan päivittäin.. :)

Rudebox huomenna 19viikkoa
 
Vitsit mitä vitsauksia tähän maailmaan mahtuukaan! Miksihän moisetkin eliöt on luotu, pah!
Rudebox milloin sinulla olikaan ru?=)

Minunkin tuntemat "liikkeet" taisivat jäädä vatsataudin jälkeiseksi kuplinnaksi, nyt ollut yli viikon ihan hipihiljaista. Tosin sydänäänet kuuluu melkein heti ja todella selvästi, päivääkään en ole katunut dopplerin ostoa, vaikkei se usein käytössä olekkaan. :)
Meilläkin vaatehankinnat jää ru:n jälkeiseen aikaan, vaunut tulivat näppärästi käytettyinä kohdalle ja paketti oli niin hyvä ja kattava, niin mieskin tuumasi että miksipä ei. :D Noh nyt on testattu illalla ja ihailtu ja voivoteltu, onhan ne ihanat. :love:
Viime yönä näkyi taas keskenmenounta, vauva syntyi näillä viikoilla (15+6) ja oli melkein oikean vauvan kokoinen ja näytti japanilaiselle (?!), hän selvisi ja päästiin kotiin ja kaikki ihmettelivät asiaa. Mistähän nämä kertoo.:D:D

Henttis ja Sintti 15+6
 
Sullahan on Pirpana ru jo ihan kohta, ihanaa!! :) Itse pitää odottaa joulun jälkeiseen aikaan. Ja meillä ei kyllä riitä mielenlujuus siihen, ettei selvitettäisi sukupuolta, ollaan sen verran utelijaita :D Mutta ihana yllätyshän tuo on jättää synnärillekin!

Me ei olla myöskään tehty mitään hankintoja, olen koko ajan ajatellut että alan sitten joulun jälkeen katsomaan pikkuhiljaa mitä tarvitsee, ja kohta joulu on jo täällä! :oops: Etenkin vaunujen ja autoistuimen osto tuntuu ihan valtavalta viidakolta, ei oikein tiedä edes mitä ajatella. Jos jollain on hyviä vinkkejä kestävistä ja "helppokäyttöisistä" vaunuista kaupunkiajoon niin otetaan kiitoksella vastaan! Vauva tulee liikkumaan jonkin verran autolla, mutta enimmäkseen minun kanssa kävellen ja julkisissa.

Hoitopöytä laitetaan varmaan pesukoneen päälle, lisäki hankinnassa on ainakin vanna, pinnasänky ja perussetti vaatteita (äitiyspakkauksen lisäksi). Yritän pitää ostostelun minimissä, mutta samalla olisi kiva että kaikki välttämätön löytyisi kotoa vauvan synnyttyä, ettei ainakaan heti tarvitse olla kaupoilla.

Tällaista Vaavi- sänkyä olen myös ajatellut. http://www.vaavi.fi/
Pinnis varmaan ostetaan jo ennen syntymää valmiiksi, mutta tämä voisi olla aika ihana ja helposti liikuteltava ensisänky :love: Löytyykö joltain kokemusia?
 
Henttis, mulla on ru 29.12 - joten täytyy odotella vähän vielä!
Hui mikä uni sulla!
Se on jännä unissa kun hyväksyy kaiken aika rauhallisesti eikä pahemmin kyseenalaista mitään. Siis tottakai lapsi voi olla japanilaisen näköinen, of cooose! :D
Mäkin näin unta että lapsi oli syntynyt, ja pidin sitä keittiönkaapissa ns säilössä. Tottakai. Sieltä vaan esille kun piti ruokkia tai vaihtaa vaippa, ja sitten takasin kaappiin. (y)

Pioni, meillä oli tuo vaavisänky esikoisen kanssa, ja se oli kyllä tosihyvä!
 
Rudebox mulla samana päivävänä ultra :)

sukupuoli aiotaan kysyä, unohtui laittaa että vahva tyttöolo on

Pioni mäkin oon miettiny tuota sänkyä, tosin nyt kun asunto yhdessä tasossa niin ehkä pärjäis pelkällä pinniksellä

Pirpana mä oon kanssa lukenu noista sykkeistä, esikoisesta pyöri aina n. 140 kieppeillä ja poika tuli, nyt ollut 150-160.

Mimmi & möhkis 18+1
 
Voi eeei, nyt mä kumoan teidän syke-analyysit - meidän tyttöjen sykkeet oli siinä 150-160, ja niin on tämän tulevankin tyypin syke... ounou! Ei sääntöjä ilman poikkeuksia :D

Mimmi, kiva päästä välipäivinä fiilistelemään pikkutyyppiä <3 Jos malttaa odottaa vaan rauhassa!

Meillä oli tuo sänky vaikka olikin vain yksi kerros. Oli niin kätevää siirtää häntä mukana. Toisen kanssa meillä oli Stokken sänky, ja siinähän on myös pyörät. Tosin ei niin kovin näppärä ja kevyt verrattuna siihen Vaavi-sänkyyn.

Rudebox 19
 
Pirpana- meilläkin jo suunnitteilla kolmannen lapsen yritys heti perään (tai siis tarkoitus olla ilman ehkäisyä kuten ekankin jälkeen) ja ihan varmana jos tulee toinen poika kaikki luulee että sukupuolen takia sitä oltaisi tekemässä. Noh eipä sitä vielä edes varmaksi voi tietää mihin lapsiluku lopulta jää, oma jaksaminenkin ja lasten luonteet varmaan paljon vaikuttaa :)

Ja nyt ei siis ole kumpikaan sukupuoli toiveissa erityisesti, tyttö olisi kiva kun ei sellaista ole, poika taas olisi ehkä helpompi kun kokemusta ja esikoiselle varmaankin mieluisampi leikkikaveri ja kaikki samat lelut, vaatteet yms. menis..

Mäkin noita imetysasioita miettinyt kun ekan kanssa ei sujunut kuin 5vko. Nyt olen päättänyt yrittää kaikkeni sen eteen. Sen verran paljon harmittanut jälkikäteen että tuli luovutettua niin helpolla. Toivoisinkin että seuraava olisi edes vähän yli 3kg syntyessä, ettei tarttis niin paljon stressata painon noususta ja verensokereista yms.
 
Rudebox - kiva että on hyviä kokemuksia! Meillä on kanssa asunto yhdessä kerroksessa, mutta ajattelin silti että olisi kätevä tuossa kärräillä pientä ja sen saisi kätevästi oman sängyn viereenkin. Mutta onhan tässä aikaa vielä miettiä. Ostitteko siihen jotain reunasuojia yms? En edes ajatellut sellaisten hankkimista ennen kuin näin nettikaupassa ja nyt mietin onko sellaisille tarvetta, ei kai noin pieni vielä kovin kovasti heilu? :D

Pirpana - rintatulehdus kuulostaa inhottavalta, toivottavasti vältyt siltä tällä kertaa! Itse en ole imetysasioita ehtinyt sen enempää miettiä kuin että meinaan imettää jos maitoa riittää hyvin, mutta en halua ottaa vastikkeiden käytöstäkään huonoa omaatuntoa tai paineita. Olisi muutenkin mahtavaa että pieni oppisi syömään sekä rinnasta että pullosta, saisi isäkin välillä hoitaa yösyöttöjä (vaikka sitten pumpatulla maidolla). Mutta voi olla toiveajattelua ja 6kk menee sen verran nopeasti, että jos imetys onnistuu ja maitoa riittää niin kyllä sen yksinkin jaksaa :) Iskälle voi jättää sitten vaipanvaihtohommat ;)

Mimmi - onko tyttöolo suurempien sykkeiden vuoksi vai onko jotain muitakin siihen viittaavia "oireita"? Harmittaa kun ensimmäistä odottaessa ei voi yhtään spekuloida ololla suuntaan tai toiseen kumpi olisi tulossa kun ei ole vertailukohtaa :D Sykkeet oli meillä neuvolassa 150.

Täällä on kanssa välipäivinä rakenneultra, ihanaa!! :)
 
Pirpana- mulla tuli maitoa ihan riittävästi, maitokin nousi 2 päivässä, mutta tuo esikoinen ei vaan suostunut syömään kunnolla sitten enää kuukauden iässä. Rintakumia käytin 2 ekaa viikkoa ja muutaman viikon sujui ihan hyvin kunnes tuli syömislakko. Tai siis korvike kelpasi pullosta, mutta pumpattu maito ei. Pumppukin hajosi sen viikon aikana ja mä luovutin sitten kokonaan. Neuvola veikkasi syyksi menkkojen alkamista, että maku maidossa olisi jotenkin muuttunut (korviketta sai jo Jorvissa juuri verensokereiden takia). Siellä ainakin kaikki alle 3kg painoset joutuu automaattisesti seurantaan.

Pioni1 ei mulla muuta syytä ole, kuin että tässä raskaudessa ei ole ollut paljoa pahoinvointia tai muita oireita kun taas esikoisesta oli kaikkea ja paljon + unien perusteella, noh muutaman viikon päästä toivottavasti selviää kumpi siellä majailee :)
 
Rudebox, joo kamalia noi on, mut mitä enempi niistä on puhunu niin melki joka toisessa perheessä niitä on ollu.
Ja jotain positiivista tästä hakee niin tuleepahan siivottua kunnon joulusiivous :)
Toivon kuitenkin, että saatiin ne häädettyä tällä erää ne heti pois!
Tsemppiä teille, että saisitte täit pois!!
Tulisi pakkasta niin, taudit häviäis!

Mä en edelleenkään tunne kunnon liikkeitä,joitakin hentoja. Höh!

Vaunut löysyin kirppikseltä, olis siistit ja hyvät. Kaukalo ja pinnasänky puuttuu. Mut onpahan tässä aikaa hommailla.

Jepulis<3 16+6
 
Eipä sitä osaa edes ajatella mitä kaikkea siihen vauvan syntymään tosiaan konkreettisesti kuuluu, joten kiva oli lukea teidän kertomia kokemuksia imetyksestä. :) Tällä hetkellä en koe imetystä itelleni mitenkään erityisen tärkeäksi, että vastustaisin korvikkeita ja pulloa, mutta uskon tämän(kin) asian muuttuvan mielessä vielä monen monta kertaa.
Meilläkin ajatuksena se, että vauvan syntymän jälkeen en ala popsia pillereitä ym, vaan annettaisi sitten toiselle lupa tulla kun haluaa. Saappas nähdä mitenkä sekin asia vielä muuttuu vauva-arjen koittaessa. :D
Meidän vaunut lähti tänään mummolaan säilytykseen ja voi että kaipaan niitä jo nyt. :D
Täällä joulu menee töissä, mutta vietetään miehen kanssa samalla ensimmäistä (ja viimeistä?) kahdenkeskistä joulua, tuleepahan tämäkin koettua. :) Myös joululahjaksi kasaamani isyyspakkaus on lähes valmis, jihuu!

Ajatelkaa, ensi Jouluna nämä pienet eivät olekkaan enää ihan niin pieniä. :love:
 
Moikka,
Mut vois lisätä tänne toukokuun listoille kanssa.
StaRR/2.lapsi/33v./SeKS ja laskettu aika siis 21.5.2016

Sen verran minusta että synnytin 6kk sitten esikoisen jota yritettiin miehen kanssa 7 vuotta. Sit yhtäkkiä yhdestä kerrasta synnytyksen jälkeen pamahdin raskaaksi joten toista odotellaan. Uskomatonta.
Väsynyttä vauva-arkea siis elellään ja siihen päälle raskausväsymys ja vaivat. Mutta näillä mennään.
Raskausdiabetesdiagnoosin sain viikkoja sitten kun oli ed. raskaudessakin ja nyt tällä kertaa sok.rasituksessa oli paastoarvo hieman koholla. Muut arvot vielä normaalit. Silti heti alotettiin iltainsuliinit jo kun ed. raskaudessa oli niin isot insuliiniannokset yms. Silti lapsi syntyi normaalipainoisena(3,5kg) eikä siis radi vaikuttanut. Syntyi kyllä silloin jo rv37+0..
Menossa mukana myös siis miesystävä jo 8 vuoden ajan ja tuo pikkupallero joka täytti juuri 6kk. Kiukkuinen kuin mikä suurimman osan päivästä kun tekee hampaita ja tällä hetkellä menossa melkein totaalikieltäytyminen kokonaan juomisesta(tuttipullo). Yötkin tosi repaleisia kun valvotaan. ääh. Ehkä tää tästä :cool:

t. kroonisesti väsynyt StaRR rv17+0



 
Onnitelut StraRR nopeammasta plussasta! Ja tervetuloa mukaan :)

Tulipa äsken siivottua kämppä kokonaan :) nyt voikin alkaa odotella joulua. Lahjat tuli viikko sitten jo hankittua ja nyt kun on siistiäkin niin vois alkaa kaivelemaan joulukoristeita jostain muuton jäljiltä. Mennään aattona käymään mun äidillä ja siitä miehen vanhemmille loppuillaksi. Näin tehty viimeiset 6 vuotta :) harkinnassa kyllä ollut jos olis vaan oman perheen kesken aaton joku vuosi.

Unohtanut kokonaan varata toisen sokerirasituksen, noh aikaa vielä reippaasti, mutta tuo lähin labra aika ruuhkainen, joten jos vaikka maanantaina muistais :)

Mimmi & möhkis 18+2
 
Pirpana- sullahan on jännät ajat meneillään, huiks!
Täällä tuntuu että turvotus ois tullu takas, ainakin metrin oon leventynyt joka suuntaan ja kaikki ahistaa, vaikka oonkin päättänyt, että syön normaalisti ja terveellisesti, mutten tuijota kiloja. Silti plaah tätä fiilistä. Jospa tämä olo menispareilla yöunilla ohi.. :sick:
 

Yhteistyössä