Toukokuun Tömistelijät 2016 *Maaliskuussa*



27.4
Ollakovai...?/4.lapsi/-/- *Tyttölupaus

1.5
Ludo/1.lapsi/25v/- *Poikalupaus
Naperonmamma/1.lapsi/-/OAS

2.5
pirpana-/3.lapsi/25v/KOS
Cristal3/4.lapsi/28v/TYKS *Tyttölupaus

5.5
maisakaarina/5.lapsi/34v/K-SKS

6.5
Maya3.14/-/-/-

10.5
monaelena/1.lapsi/33v/OYS *Tyttölupaus

12.5
mimmi92/2.lapsi/24v/KOS *Tyttölupaus
longo/3.lapsi/-/-

13.5
Rudebox/3.lapsi/39v/JS *Poikalupaus

14.5
Jensku80/1.lapsi/35v/LKS *Poikalupaus
Rockwell/1.lapsi/31v/TYKS *Tyttölupaus?

16.5
buam/4.lapsi/34v/Oys *Tyttölupaus
ToKa89/2.lapsi/26v/TAYS

18.5
Zenmama/5.lapsi/40v/KOS tai NKL *Poikalupaus

19.5
Monsterii/1.lapsi/19v/TAYS

20.5
Odes/3.lapsi/-/KAKS
Eivissa/2.lapsi/33v/VKS

21.5
StaRR/2.lapsi/33v/SEKS *Poikalupaus
Wiimis/2.lapsi/-/- *Tyttölupaus

22.5
Pioni1/1.lapsi/-/- *Poikalupaus
Jepulis<3/3.lapsi/32v/TAYS *Tyttölupaus
Mimmi & Mamma/2.lapsi/27v/JS *Tyttölupaus
marrasmamma91/2.lapsi/25v/- *Poikalupaus

23.5
Ghibli/1.lapsi/27v/K-HKS *Tyttölupaus

24.5
seinisipe/3.lapsi/27v/KOS *Tyttölupaus

27.5
henttis/1.lapsi/22v/KYS *Tyttölupaus?

28.5
Merianna/3.lapsi/-/-


http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016.2457632/unread

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-syyskuussa.2459064/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-lokakuussa.2461049/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-marraskuussa.2462967/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-joulukuussa.2465033/

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-tammikuussa.2467028/page-7

http://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toemistelijaet-2016-helmikuussa.2469553/


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta!! :>
Tuskin haittaa, selkeyttää ainakin listaa kummasti. :) Taitaa aika moni olla siirtynyt fb:seen.
Vitsit Pirpana saat olla ylpeä, mulla ei hajuakaan mistään tarvittavista hankinnoista vielä. Vaatetta tuli sukulaisilta kamalasti (ja lisää tulee..), mutta kaikki muut on vielä lähtökuopissa. En jotenkin edes tajua mitä kaikkea sitä tarviikaan. :D
Meillä oli tänään ensimmäinen perhevalmennus ravitsemuksesta. Sen mukaan hyvillä mielin sais paino nousta vielä 8-10kg. Saappa nähdä mennäänkö vielä reilusti sen yli... :D

Miettikää! Ensi ketjussa me jo odotellaan alkukuun synnyttäjien synnytyskertomuksia!! :D
 
Kiitos Pirpana ketjusta :) mulla paino varmaan 11-12kg luokkaa noussut tällä hetkellä.. En halua edes mennä puntarilla :cautious: Hirveä kriisi jalkojen kanssa.. Järkyttävät selluliitti pallerot :LOL:

Henttis tuntuu vielä kauhean kaukaiselta ajatukselta synnytys :rolleyes: Ei sitä käsitä oikein ennen kuin se on oikeasti käsillä ;)

Mulla ollut selkä tänään tosi huonona. Istunut 400km tänään autossa, kun autoremppaa piti tehdä, että menee leimasta.. Noh nyt sen kyllä tuntee nahoissaan :unsure: meillä pieniä hankintoja edelleen.. Harsoja, tutteja, tuttipulloja varalle, jotta mies saa syötettyä. Maidon tiedänkin riittävän, kun edellisistäkin niin hienosti riittänyt.. Tai toivon tälläkin kertaa riittävän :) niin ja kertakäyttö liivinsuojia pitänee ostaa alkuun.

Tässäpä tää tänään..:p

Cristal ja poppis 31+1 :)
 
Kiitos pirpana ketjusta! Ja hyvä tuo karsinta (y)

Tuntuu kyllä ihan oudolta että tännekkin ketjuun tosiaan alkaa varmaan ensi kuussa ensimmäisiä vauvoja tupsahdella :)

Täällä myös kroppa ahdistaa. Painolla ei sinäänsä mitään väliä, mutta käsiin ilmestynyt ihan järkyttävät allit, selässä makkarat ja peppu ja reidet ihan järkyttävät. Erehdyin katsomaan lomakuvia elo-syyskuulta ja en edes tajunnut että silloin olinkin ihan hyvässä kunnossa.. päätinkin nyt ottaa näin viimeisille kuukausille kunnon kuntokuurin.. tai edes sen verran tehdä mitä pystyy..

Täällä myös pitäisi vielä korviketta muistaa ostaa ja vanulappuja. Viimeksi jäin arpomaan kauppaan että mitkä noista nyt oli niitä mistä vanut lähtee irtoamaan, enkä sitten ostanut mitään. Esikoisen ripsistä kun sain kerran jonkun merkkistä nyppiä irti..

Mä myös tykkään noista kertis suojista, tai mitä nyt sen 5vko ajalta kokemusta viimeksi oli todella tarpeen. Nyt olenkin ajatellut, jos imetys ei suju (tai maito ei pullostakaan kelpaa) ja maitoa tulee yhtä hyvin niin voisin sitten luovuttaa sitä.

Mimmi & möhkis 29+5
 
Okei nyt minäkin ryhdistäydyn hankintojen suhteen! :D Meinasi henki salpaantua, kun tajusin että ENSIKUUSSA jään pois töistä, mitä? Missä välissä aika meni, koska vastahan odottelin kuumeisesti plussaa ja join greippimehua. :'D Naurattaa ajatellakkin niitä aikoja kun vauvakuume huuruissa oli valmis melkein mihin vain saadakseen sen hemmetin plussan ja seuraavassa hetkessä viimeinen kolmannes häämöttääkin.
Tuntuu kun olisi herännyt talvi-unesta ja tämä kaikki tapahtunut sillä aikaa.. :D
Joo takaisin hellan ääreen ja siivoamaan! "Minä vaan nopsaan käyn kaksplussassa", just joo. :D
 
Hei pitkästä aikaa ja kiitos uudesta pinosta!

Mä en oo kerenny kirjoitella. Enkä juurikaan edes ole käynyt lukemassa teidän juttuja. Ollu niin kiirekiire!! Nyt sairaslomalle jäin viikko sitten niin on taas aikaa surffailla nettiä läpi :D
Kanava lyhentyny taas, joten makoilla pitäs vaan. Viikon välein on nyt seuranta sairaalassa. Progesteronihormonia saan päivittäin, jospa siitä olis apua.. Supistelee kyllä mutta ei kipeesti. Kohdunkaulassa joku rakenneheikkous niin ns.harkkasupparitkin sitten tekee tuhoja siellä. Ahdistavaa, en tykkää olla paikallaan! Toki mielummin kotona, kun että sairaalassa makoilen. Jospa nyt tälläkertaa saisin olla kotihoidossa.

Kävin synnytystapakeskustelussakin viikko sitten. Menin sinne siis sen vuoksi koska olen ns.syöksysynnyttäjä. Toukokuun alkuun lupailtiin sitten käynnistys. Olo on kyllä todella huojentunut. Jospa se sinne asti nyt pysyis siellä masussa. :love: Onko täällä muita syöksysynnyttäjiä?

Hankintoja en oo tehny juurikaan. Muutaman vaatten ostanut. Tuplat meillä on jo ennestään. Ja vaavisänky löytyy omana. Ei edes muista enää mitä kaikkea vauvalle pitäs olla :rolleyes: Edelliset vauvatavarat myin viimeksi pois. En oo yhtään sellainen säilyttelijätyyppi. Kaukalo olis yks tärkeimmistä ostolistalla(y)

Seinis 28+
 
Seinisipe tsemppiä loppuraskauteen ! Toivotaan että pikkuinen pysyis kasvamassa yksiössään toukokuulle asti!
Voi näitä vapaa päiviä, kun on aikaa ajatella. Montakohan hyvää nimivaihtoehtoa sitä on tullut pyöriteltyä päässä, puhumattakaan ristiäisten tarjoiluista.. :D
 
Mulla ei edelleenkään mitään hankittuna, ei edes sitä äitiyspakkausta. Jos syntyisi nyt, joutuisi olemaan sairaalassa ja ehtisin tehdä hankinnat ennen kotiuttamista. Jos syntyy vasta laskettuna aikana (suunnilleen edes), kerkiän tehdä hankinnat yhden päivän aikana koska tahansa sitä ennen. Tilaan varmaan kaiken jostain nettikaupasta. Tälläin viidennen kohdalla ei jaksa enää samalla tavalla haahuilla ja fiilistellä vauvajuttuja :D
Mulla alkaa myös ajatukset ja katse siirtyä synnytyksen jälkeiseen aikaan. Ahdistaa jo valmiiksi, että juuri kesää vasten olen turpeimmillani, eikä vatsa ehdi palautua ehkä koko kesän aikana. No juu, yksi kesä sinne tai tänne, mutta ahdistaa silti. Mulla myös kertyy yläkroppan suurin osa painosta raskauden aikana; allit, hartiat, jenkat, yläselkä, kaksoisleuka. Lähtee vasta imetyksen loputtua sulamaan pois :(
Painoarvio vauvalla jo 1900g, kun se normaalisti näillä viikoilla on 1100-1300g. Kaikki lapseni ovat olleet isokokoisia ja vaikka noudatan radi-dieettiä, ei se näköjään hillitse omaakaan lihomista. Nythän se sikiön massakausi vasta alkaa, saas nähdä millainen sumopainija sieltä syntyy.

Zenmama 29+
 
Seinisipe toivotaan että pysyisi vielä toukokuulle masussa!
Täällä ainakin kaukana syöksysynnyttäjästä, tosin kalvojen puhkaisusta taisi mennä pari tuntia niin oli sylissä, oliskin ihanaa jos tällä kertaa menisi vedet..

Zenmama oho, kasvetaanpa siellä vauhdilla!

Mä tajusin just että hain pelkästään sitä äippärahaa, vielä pitäis äitiysavustus- ja lapsilisätkin hakea..

Pitäisiköhän tänne tehdä vähän jotain hankintalistaa, itseltä varmaan puuttuu vielä kaikkea mitä ei edes muista tarvitsevan? :)
Kaikilla kyllä varmaan hiukan eri näkemys tarpeellisesta :)

Mäkin mietin jo että pistäiskö kaiken pieneksi jäävän heti kiertoon, varastot ihan täynnä tavaraa, ja saahan tarvittaessa taas sitten uudet hankittua..

Mimmi & möhkis 29+6
 
Hei! En ole jaksanut kirjoitella mutta olen seurannut ketjua koko ajan.

Mulle vois päivittää synnäriksi OYS ja nyt viime viikon ultrassa saatiin viimeinkin TYTTÖLUPAUS

Näin viime viikon alusta sairaslomalle ja huomenna taas lääkäri niin toivoisin saavani lisää sairaslomaa nyt äitiysloman alkuun 29.3 saakka. Mulla on ollut joulukuusta asti sydämentykytyksiä, joiden takia olen välillä joutunut lähtemään töistä kesken päivän pois. Nyt lisäksi alkanut tuntumaan painetta alavstsassa ja kohti tuntuu painavan valtavasti ja häiritsee ihan arkiasioissa. Viime päivinä alkaneet myös supistukset. Eivät ole kivuttomia, mutta eivät erityisen kivuliaitakaan. Ovat kestäneet monta tuntia kerrallaan ja tulevat ihan muutaman minuutin välein. Alkanut vaan tuntia siltä ettei tuota työntekoa kannata enää yrittää...

Muuten onkin mennyt hyvin. Vauvan kooksi arvioitiin viime viikon ultrassa jo yli 1700g. Jos samaa vauhtia kasvaa niin yli 4-kiloinen tulee. Lääkäri puhuikin jo että synnytys todennäköisesti käynnistetään aiemmin jos sama tähti jatkuu.
Itselle ei onneksi painoa ole tullut, kuin 3kg. Eikä tarvitse enempää tullakaan kun lähtöpainoa jo aika paljon. Sokerirasituksessa arvot olivat hyvin lähellä raja-arvoja, joten nyt aloitin tarkkailla ruokavaliotani enemmän... En halua viiden kilon vauvaa

Mielestäni kaikki vauvantarvikehankinnat alkaa olla tehtynä. Meillä oli sellainen työnjako, että minä ostin vauvantarvikkeet ja miehelle jäi talon hankinta
Oltiin jo valmistauduttu siihen että taloa ei löydy ennen vauvan syntymää vaan joudumme jäämään tähän 43 neljän kaksioon vauvan ja koiran kanssa. Viime viikolla onneksi kumminkin lykästi ja meidän tarjous meni läpi! Kaiken lisäksi talo on ihanan rauhallisella alueella, mutta koulut, päiväkodit, kaupat, kuntosali ja uimahalli kumminkin kävelymatkan päässä. Muutto on luultavasti vasta huhti-toukokuun vaihteessa eli pahimpaan mahdolliseen aikaan. Pitää vaan osata olla ottamatta stressiä siitä.

Alkaa olla aika norsumainen olo, mutta onneksi aurinko ja liikunta piristää. Kävelemään en ole paljoa enää pystynyt iskiaksen takia, mutta potkurointi on ollut helpompaa kun koko paino ei ole lantion päällä. Tänään kävin taas myös vesijumpassa (jota suosittelen muillekin mahan kasvattajille), sopivan kevyttä raskaana olevallekin ja näistä vaivoista kärsiville, kun menee tuohon kaikenikäistenryhmään. Ja ihanan rentouttavaa tuo vedessä lilluminen

Huh, tulikin sitten pitkä teksti kun viimein aloin kirjoittelemaan kuulumisista

Hyviä vointeja kaikille!

-Monaelena-
30+1
 
Kiitos pirpanalle uudesta pinosta :)

Rupee ne meidänkin kuukaudet vähäneen,hui!

Hankintoja oon tehnyt maltillisesti, aina vähän jotakin. Hirveesti ei mitään tarvii ostaa, kun entuudestaan kaikkea jo on. Äitiysloman aikana suunnitelmissa pestä katsoa vauvan vaatteet, lähinnä erotella pojan ja tytön vaatteet.

Sf-mitta menee keskikäyrällä.
Viimeksi oli neuvolassa puhetta mahdollisesta strelisaatiosta. Sen kun voisi samalla sitten tehdä, kun sektionkin. Hoituisi helposti samalla. Tää kun nyt on kolmas ja kaikki sektiolla, niin ei sitä hirveesti neljää suositella. Mut aika lopullinen päätös (n)
 
Otetaas ensin äidille

-siteitä
-liivinsuojia
-maidonkerääjä
-rintarasvaa
-imetysliivejä/paitoja
-rintapumppu

Ja vauvalle

-vaunut
-kantoreppu/liina
-pinnasänky (+patja, peitto, lakanoita)
-hoitopöytä/alusta
-sitteri
-istuin autoon
-itkuhälyttimet
-leikkimatto
-amme
-patjansuojuksia
-pukliliinoja
-vaatteita
-vaippoja
-tutteja
-tuttipulloja
-korviketta
-ruokalappuja
-syöttölusikoita (kätevä antaa esim. D-tipat, tottuu lusikkaan pikkuhiljaa etukäteen)
-vauvaöljyä
-talkkia
-rasvaa (sinkki, perus ym)
-hammasharja
-kuumemittari
-kuumelääkettä
-vauvaharja
-kynsisakset
-makuupussi
-kertakäyttö vaipanvaihto alustoja (käteviä yleisissä vessoissa/hoitohuoneissa!)
-uimavaippoja
-pyyhe/pyyhkeitä
-puhdistusliinoja
-rintakumi
-D-tippoja
-disflatyl/cuplaton tippoja (nämä kylläkin ehkä vasta vatsavaivojen ilmestyttyä)

Lisäilen pirpanan kattavaan listaan vielä :)

-hoitolaukku
-nenän niistäjä (oli kätevä kun eka flunssa iski 4vko ikäisenä)
-keittosuola tippoja ^
-kylpyvesimittari
-pumpulipuikkoja (navan puhdistus)
-desinfiointi aine (jos napa tulehtuu)
-pullo/tuttiharja

Ja sama juttu en itse koe kaikkea välttämättömänä, ja monen asian saa kaupasta vasta sitten kun tuntuu että tarvitsee :)

Hei tuli mieleen tuosta rintarasvasta, millaisia ohjeita olette saaneet bepanthenin suhteen? Jorvissa kätilöt '14 sanoivat, ettei tarvitse pestä välissä pois ennen imetystä, mutta muualta kyllä lukenut että pitäisi pestä?

Ja vihdoin poksuu 30+0
 
Tulin tuohon listaan kommentoimaan, että kaikkia ei kannata heti ostaa. Esim ruoka lappuja tarvii vasta 4kk eteenpäin. Ja hammasharjan saa ilmaiseksi ensimmäisellä käynnillä hammashoitajalla. Usein ei silloin ole edes hampaita tullut. Mun lapsista 1:llä oli tullut hampaat esille alle 6kk. Bepanthen pitää pestä pois, on uusi suositus. Parempi rasva on lanolin pohjainen lasinoh jota saa ainakin meiltä ihan s marketista. Pieni tuubi maksaa kyllä aika paljon. Ja keittosuolatippoja parempi mielestäni on physiomer liuos jota ei tarvii tiputtaa nenään vaan menee suihkeena ja poistaa ylimääräisen eritteen nopeasti sekä kosteuttaa limakalvoja. Apteekista löytyy.

Täällä ei ihmeitä. Maha kasvaa ja olo on tukala. Mut kyl se tästä.

Maisakaarina 31+0
 
Jepulis täällä kanssa suunnittelilla pestä vauvanvaatteet vasta äitiysloman alettua ja hommata sitten loput tarvikkeet. Sitäkin olen miettinyt tosiaan, että vaikka vauva syntyisi nyt, niin eihän me kotiuduttaisi hänen kanssaan kuitenkaan pitkäänpitkään aikaan, joten siksi(kään) ei kamalaa stressiä ole hankinnoista. Uskon että jaksan mieleltänikin paremmin, kun jätän mahdollisimman paljon tekemistä siihen kun jään kotiin.
Pienessä haavemaailmassani jo kuvittelin, että onpas kiva kuivata kaikki lapsen vaatteet sitten ulkona, kun takapihalle porottaa aurinko iltapäivällä, mutta sitten tajusin että mites toi pahin siitepölykausi... Se siitä sitten. :D
Hankintalistat vaikuttaa hyvinkin kattaville! Onneksi tuosta aika moni asia jota en edes miettinyt(kuten kynsisakset.. :D) tuli pakkauksen mukana. :) Kuumemittarikin tuli pakkauksessa, mutta ollaan kyllä harkittu korvakuumemittarin hankkimista, saappa nähdä.

Muoks. Sitä vaan vielä, että nyt ainakin olen huojentunut kun otettiin 2015 äippäpakkaus! Netissä onkin jo joita kuvia tämän vuoden pakkauksesta (joka virallisesti kai julkistetaan vasta huomenna?!) ja ainakin noiden kuvien perusteella tämä 2015 on enemmän meidän näköinen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja voi vitsit tätä keväthepulia, kun aurinko paistaa ja linnut alkaa visertää ja vesi tippuu räystäästä (okei ei nyt, kun pakkanen pamahti taas yli kymmeneen :cautious:). Oon vakaasti edelleen sitä mieltä, että tämä kevät on varmaan parasta odotusaikaa, vaikka muistakaan vuodenajoista ei kokemusta ole. Ihana jäädä kotiin touhuamaan keväällä, kun muutenkin olen niin vannoutunut kevätihminen. :D
 
Hei pitkästä aikaa,

Täällä voidaan hyvin ja kasvetaan hurjaa vauhtia. Pari viikkoa meni sumussa flunssan ja särkyjen vuoksi, mutta nyt taas olo on mitä mainioin. Äitiysloma on jo ihan kulman takana. IHANAA.

En usko, että tällä kierroksella ostetaan juuri mitään valmiiksi. Esikoisen kohdalla ostin valmiiksi monia tuotteita, joita KAIKKIEN sanottiin tarvitsevan, mutta monet tuotteet kuten Lansinoh jäi meillä käyttämättä. Osalle ei ollut tarvetta ja osaa en vaan halunnutkaan vauvan herkälle iholle laittaa. Esim Liberon mainoskassin olisin voinut jättää sairaalan. Sieltä taisin käyttää tyyliin pelkät vaipat :D Mies voi sitten käydä kaupassa, jos akuutisti jotain tarvitaan.

Synnytys alkaa jo hieman mietityttämään. Oletteko miettineet mitä haluatte/otatte mukaan sairaalaan? Olen nyt pyrkinyt olemaan syömättä salmiakkia ja lakritsia, joten ainakin karkkiöverit on suunnitelmissa. Viimeksi pakotin miehen lupaamaan, että hän huolehtii sairaalaan pullon kuohuvaa. Ylevä ajatus, mutta yllättäen 20h synnytyksen jälkeen ei skumpat olleetkaan päälimmäisenä mielessä. Tällä kertaa siis karkkia. Paaaaljon karkkia.

Kokemattomana en viimeksi tajunnut ottaa sairaalaan kuin yhdet imetysliivit ja kun kukaan ei siellä näyttänyt missä liivinsuojia on niin maidon yllättäen noustua olinkin siellä sitten märissä liiveissä. Ei niin kiva. Eli karkkia ja liivejä. Tarvisikohan sitä sitten vielä jotain muuta? :D

Tens-laitetta olen myös harkinnut. Viimeksi multa evättiin lähes kaikki kiva lääkitys, mutta tuota ne ei ainakaan voi kieltää jos itse sellaisen tuon paikanpäälle.

Wiimis ja pikkuinen 28+5
 
Kiitos maisakaarina tiedosta! :)

Henttis mun mielestä myös pakkaus aika poikamainen, joten rahana ainakin nyt lähtee hakemus..

Wiimis, synnärille lähtee varmaan mukaan ainakin lakupussi, kun en ole nyt viitsinyt kuin muutaman silloin tällöin syödä :love: toimii ainakin vatsa myös, jos kerralla pussin vetäsee :D lisäksi
-nevolakortti, puhelin + laturi, hiusharja, hoitoaine, hammasharja + tahna, dödö ja liivinsuojia!
Vähän sama juttu kun en sieltä mitään tarvikkeita kysellyt, niin olisi enemmän suojia tarvinnut + kivempi ne tissi rasvat on siinä suojassa kuin ainoissa liiveissä :) viimeksi taisin kotiutua suunnilleen samoissa vaatteissa kuin sairaalaan tulin..
 
Miettikää jos haluaisitte hankkia sellaisen "korsetin" tai pitkän liinan jo sairaalaan litistämään vatsaa. Mulle sellainen laitettiin kolmannen lapsen kohdalla jo synnytyssairaalassa ulkomailla. Oli muuten ihana! Jälkisupistukset, selkäsäryt, löllyvä vatsa...kaikki poissa! Lisäksi nopeutti vatsalihasten palautumista yhteen. Ei jäänyt mitään pömppöä. Suosittelen! Nyt edessä ensimmäinen sektio ja ainakin ulkomaiset sivustot kovasti suosittelevat kyseisiä liivejä/liinoja/vöitä/korsetteja myös sektion jälkeen. Tiedä sitten, miten se haavan kanssa asetellaan ja miten mukava on päällä, mutta hankin sellaisen kuitenkin jo sairaalaan mukaan. Sairaalakassiin pakkaan myös imetyspaitoja ja -liivejä sekä mukavan imetysyöpuvun. Sinne kamalan sairaalan aamutakin alle on ihana pukea jotain omaa ja käytönnöllistä. Myös ne omat imetysliivit ja liivinsuojia. Korvatulppia ja silmäsuojat ovat ihan ehdottomat myös, en pääse kuitenkaan omaan huoneeseen.

Laitoin muuten äkkiä eilen äitiyspkkaushakemuksen menemään. En tykännyt yhtään uudesta 2016 pakkauksesta. Paitsi makuupussi oli söpö, mutta muuten toivon saavani 2015 pakkauksen.

Zenmama 29+
 
Zenmama mä oon jo varmaan 20 viikkoa googletellut tuosta vatsan sitomisesta ja synnytyksen jälkeisistä tukivöistä yms. Hienoa kuulla että siitä oikeasti on ollut apua. Ei sillä, viimeksi vatsa palautui omasta mielestä hyvin tekemättä mitään (niin hyvin kuin n. 35kg laihtumisen ja arpisen nahan kanssa voi :)), en vaan jaksa uskoa että nyt kävisi yhtä hyvä tuuri, joten kaikki apukeinot valmis kokeilemaan :D muotoilevat alushousut ajattelin synnärille ottaa vatsaa tukemaan ainakin aluksi ja kotiin sitten jotain järeämpää :)

Pirpana hyvä että kaikki kunnossa! :) meilläkin nokkamukit jäi käyttämättä kun ei vaan tahtonut juoda siitä ja 9kk oppi vahingossa lasista juomaan..

Meidänkin naapurilla oli syntyessään suussa hammas :D esikoiselle ja itselle tullut 3kk iässä ekat ja nopeaa tahtia loputkin. Täällä muuten ei saanut ilmaista hammasharjaa, tosin eka käynti oli vasta n. 1v3kk iässä kaikki hampaat puhjenneena :)
 
Pirpana tosiaankin kiva kuulla kaiken olevan hyvin! :)
Wiimis, tänä aamuna luinkin tuosta Tens-laitteesta, onko kellään siitä kokemusta ?=)

Ja nyt ainakin töissä jaksan toistaiseksi ihan hyvin. Kyykistelyt ja nostelut tuottaa välillä ongemia, onneksi maha on edelleen viikkoihin nähden hyvinkin pienikokoinen. Välillä täytyy pysähtyä ja hengitellä, kun sukkapuikkokipuilua on toisinaan.
Ei jotenkin mitään hajua mitä kaikkea sinne synnärillekkin kannattaa pakata, onneksi on internetin ihmeellinen maailma apuna ja koti lähellä synnytyssairaalaa, että mies voi tarvittaessa hakea pikaiseenkin jos jotain todella tärkeää unohtuu. :D
 
Ensimäiseksi anteeksi etten nyt reagoi suuremmin ihmisten kirjoituksiin. Oma olo hiukan nuutunut :oops: Ihanaa silti, että keskustelijoita tullut aktiivisemmaksi (y)

Ajattelin kuitenkin kysyä, kun aika vähän tietoa löysin. Eli seisovalteen, etenkin vauvan liikkeet sattuu alapäähän aika kovaa ja välillä hiukan paineen tuntua.. Mutta vihloo ja ihan siis sattuu. Edellisessä raskaudessa samaa. Mistähän johtuu? Toinen on matalat verenpaineet. Tyttöjen odotusten kohtaan tämä siis ollut enemmän, kuin poikien. Tiettyyn aikaan aamusta on ihan tuskaa yrittää selviytyä, kun sydän hakkaa, huippaa ja hengästyttää. Pakko aina istua alas.. Muilla ollut matalia paineita?

Cristal ja poppis Rv 31+4 :love:
 
Cristal täällä myös vauvan liikkeet sattuu ja muutenkin kaikkia erilaisia tuntemuksia alakerrassa kuin ekasta.. nyt on vaan myös ylävatsalla todellaa kipeä kohta ja pieni kiljaisu itseltä pääsee aina kun samaan kohtaan työntää jotain.

Pirpana hui, onneksi ei pahemmin käynyt! :eek:

Plaah, täällä oli tänään tylsää, joten kasasinpa jo nyt pinnasängyn lastenhuoneeseen. Onpahan joku paikka nyt mihin laskea kaukalo, sitteri yms. rojut mitä tänne jo kertynyt pyörimään.. meidän makkariin hommattiin pieni matkasänky jos vaikka ekaan syöttöön saakka öisin siinä nukkuisi ennen kuin tod.näk. jää viereen.

Milloin muut on ajatellut alkaa pesemään vauvanvaatteita? Mä jätän varmaan ihan viimeisille viikoille, vaikka tuntuu että nyt hyvin jaksaisi ja olisi aikaa..

Mimmi & möhkis 30+2
 
Pirpana hui kamala, onneksi selvisit säikähdyksellä ! :confused:
Cristal minulla on matalat verenpaineet, neuvolantädin mukaan ihan hyvät, lääkäri ihmetteli hieman että eikö edes huimaa yhtään. :D
Mimmi minunkin tekisi jo mieli alkaa peseskellä, toisaalta ihana kuivata toukokuussa sitten ulkona JOS ei ole kamalaa siitepöly kevättä. :cautious: Haluaisin jo kovasti tehdä vauvalle pedin odottelemaan, mutta siinä ei vaan taida ihan kamalasti olla järkeä. :D

Täällä toivutaan suonen vedosta, monta päivää toinen jalka ollut niin kipeä, että kaikki liike on ollut yhtä tuskaa. Nyt sitten flunssaa iskee päälle. Yritin nukkua ennen yövuoroa, mutta mini aloitti zumbatunnin, se siitä sitten. Saappa nähdä missä kuosissa sitä ollaan kun yötyöt on tehty ja saa pari päivää huilata.:(
Viime viikolla pieni myös opetteli hikkaamaan. Onhan se yksi ihmeellinen möhkö koko tyyppi. :love:
 

Yhteistyössä