Toukokuun Tömistelijät 2016 *Maaliskuussa*

Rudebox 2013 pakkauksessa tuli muistaakseni vain 1 harso. Mä ostin lastentarvikkeesta, pikkuhurmurista ja tokmannilta kuvioituja harsoja. On vielä pakkauksissa eli en tiedä oikeetaan millaisia on.
Samoja tais olla myös "poikien" väreissä



Mimmi & möhkis 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on nyt knssa kaikki hankittuna. Hassua, sillä viikko sitten ei ollut mitään! Meillekin tuli Bugaboot (Donkey) ja räpsyttelin lstentarvikeliikkeessä niin kauan ripsiä, että kotiin lähti myös Stokken uudesta Home-mallistosta katoksellinen pinnasänky ja hoitopöytä sekä Babybjörnin Harmony ensikehto, jonka saan kätevästi oman sänkyni viereen hyssyteltäväksi. Mun öihin on tullut paljon iloa isosta C-tyynystä, joka on reilusti yli metrin mittainen. Saan sen ihanasti jalkojen väliin, tukemaan vatsaa ja vielä tyynyksikin. Rintapumppu, tuttipulloja, tutteja, vaippoja...kaikki on nyt hankittu. Ergon imetystyyny odottaa vielä postissa. Turvakaukaloksi meille valikoitui Cybex Cloud Q Plus ja reissuperhe kun ollaan, siihen alle käsimatkatavaroiksi lentokoneeseen mahtuvat Mountainbuggy Nano -matkarattaat. Saa sen kaukalon adaptereilla kaikkii muihinkin meidän vaunuihin, mutta muita vaunuja ei saa viedä koneeseen sisälle ison koon takia. Ei kyllä aina saa turvakaukaloakaan, siksi ollaan ruvettu ostamaan oma paikka jo alle kaksivuotiaallekin koneesta. Ensi kesänä saadaan varata perheelle yksi kokonainen rivi vierekkäisiä paikkoja koneesta :ROFLMAO: Harsoja myös hankittu iso pino, melkein niistä valkoisista tykkään eniten.

Että mitäs nyt sitten loppuraskaus tehdään?:whistle: Siivoan ja leivon pakkaseen? Juu ei. Kulutan aikaa. Synnytystapalääkäri, eli käytännössä päivä jolloin sektioaika annetaan, on vasta 26.4. Tuntuu olevan hemmetin pitkä aika! En yhtään tykkää ajatuksesta joutua Naistenklinikalle, mutta minkäs teet.

Ruokavalio pitää sokerit hyvinä, mutta olen ketoosissa. Syön aamulla ja illalla rahkaa marjoilla ja päivällä omenan, siinä kaikki "sokerinen" kasvisten ja salaatin lisäksi. Yhtään enempää en voi, sillä muuten sokerit hyppää tosi paljon. Ketoosi on mulle tuttu olotila, koska olen ollut vhh-ruokavaliolla enempivähempi vuodesta 2005 lähtien. Toki nyt ei ole ollut ajatuksena laihtua vaan pitää verensokeri tasaisena. Pariin viikkoon ei ole paino noussut, paitsi onneksi vauvalla. En oikein tiedä miten tuosta ketoosista diabeteshoitajalle tai -lääkärille sanoisi :unsure: Onkohan siitä kenelläkään edes kokemusta, asia kun on eri kuin ketoasidoosi.

Kantorepuista! Kuopuksella oli käytössä Ergo, jonka hankin siinä vaiheessa kun Babybjörn alkoi painaa liikaa olkapäitä. Ergoonhan pitäisi hankkia se pienennin vastasyntyneelle, onko sitä hankala käyttää tai tuleeko repusta jo tosi kuuma, kun toppuksia on niin paljon?

Zenmama 31+
 
Viimeksi muokattu:
Noista harsoista, minäkin ostin tokamnnilta kolme kuviollista harsoa ja rakastuin niihin, kunnes menin ikeaan ja ostin ikean harsoja. Toki käyttökokemuksia ei ole mutta ainakin laadultaan ja pehmeydeltään ennen pesua tuntuvat monta kertaa mukavammilta kun nuo aijemmat ostokset. Myös Carlsonilla näytti olevan harsoja ihan irtomyynnissä, taisivat olla melkeinpä nuo samat mitä tokmannilla kolmen kappaleen pakkauksessa. :) Ja ainakin täällä päin ikeasta löytyi kahdella kuviolla jos vihreä ei nappaa. :>
 
Onko muilla muuttunut ruokailutottumukset raskauden aikana mitenkään kummallisesti?
Täällä ollaan huomattu suolaisen ruuan tärkeys. Ennen riitti aamupalaksi jugurtti ja hedelmä, nyt tuntuu että elimistö huutaa ihan oikeaa kunnon suolaista ruokaa melkein heti aamupalan jälkeen. :| Ennen riitti yksi lämmin ruoka, nyt ei mahdollisuuttakaan pärjätä sillä samalla määrällä.

Zenmama täällä taidetaan myös skipata pakkaseen leipomiset, muutenkaan kahvileipää ei mene, niin hakee vaikka mies pikana kaupasta jos tulee yllärivieraita. Lisäksi esim. miehen vanhemmat tietää ettei meillä ole ikinä pullaa ym. kahvilla ja tuovat aina omat pullat. :D

Ja tosiaan kiva kuulla neuvolakuulumisia! :) Täällä pitäis selvitä soittamaan lastenneuvolan puolelle siitä ennen synnytystä tapahtuvasta kotikäynnistä... Onko kellään kokemuksia siitä? Tuntuu jotenkin ahdistavalle .. :unsure:

Taisin alkuviikosta sortua kokeilemaan vauvan sänkyyn lakanoita, voi taivas miten ihanat äp-pakkauksen lakanat olikaan paikallaan! En oikein lämmennyt niille pakkauksesta katsoessa, mutta paikallaan ihanat! :love:
Millä pesuaineella olette muuten pesseet vauvan vaatteet? :eek:
 
Henttis täällä ruokailut vähän vaihtelee. Yhessä vaiheessa oli että teki mieli syödä lämmin ruoka jo aamupalaksi :) nyt ei ole oikein mitään ruokaa tehnyt pariin viikkoon mieli. Täysi olo koko ajan. Lähinnä ruisleipää ja rahkaa tullut nyt mussutettua.

Pesuaineista, vielä en ole pessyt mitään, mutta hajusteettomia käytetään kaikille, tällä hetkellä taitaa olla neutral käytössä, joten sillä siis. Mä vähän vaihtelen, neutralin, miniriskin ja omo sensitiven (ei muuten omasta mielestä ole täysin hajuton!) välillä :)

Muok. Meillä ei kai tule mitään kotikäyntiä, ainakaan ei ole ollut puhetta. Esikoisesta oli ainoastaan kotikäynti vauvan ollessa 6pv ikäinen ja silloin otettiin mitat ja tarkistettiin imetysasentoa yms.

Mimmi & möhkis 32+0
 
Viimeksi muokattu:
Plaah tällä ollaan flunssassa koko perhe, noh ensimmäinen vasta tämän vuoden puolella, jos jotain positiivista yrittää etsiä (y)

Huhtikuisissakin jo ensimmäinen vauva :)

Pirpana mulla taas on tullut joku ihme ällötys pizzaa kohtaan, on sitä tullut kyllä välillö tilattua, mutta syöminen jäänyt yhteen palaan kun maistuukin yhtäkkiä pahalta:eek: ja normaalisti pizza kyllä maistuis melkein aina :ROFLMAO: hampparit on jees tällä hetkellä :D

Mimmi & möhkis 32+1
 
Mimmi tsemppiä paranemiseen!
Minä viime viikolla lueskelinkin huhtikuisia, pitäpä käydä katsastamassa. :)
Tosiaan meillä tuli neuvolastaa lappu, että varata aikaa lastenneuvolan tädiltä, haluaavat tutustua perheisiin ennen lapsen syntymää. Sisko sitten kertoi tämän olevan uusi yleinen käytäntö, muttei vissiinkään kovin yleinen sittenkään.. :D
Täälläkään ei tee mieli pizzaa tms ja hedelmienkin himo on laantunut, mutta uusi rakkaus onkin jäätelö. :D Varsinkin tiikerijäätelö on suuri rakkauden kohde.
 
Ainiiin!! Toissa päivänä se ilmestyi, tänään se näkyy "selvästi" nimittäin linea negra! Niinköhän tuo pikku tyyppi onkin kasvattanut pippelin, kun kuulema poikaan viittais se. :D Navan yläpuolella on ollut haalea viiva jo pidemmän aikaa. :)
 
Henttis mulla oli esikoisesta (poika) linea negra, näkyi tosin paremmin vasta synnytyksen jälkeen, nyt ei ole ainakaan vielä ilmestynyt :)

Täälläpäin ollut äitiys- ja lasten neuvola samassa, ainakin just noissa neuvoloissa joissa itse olen asioinut, eli täti pysyy koko ajan samana :)

Mulla taitaa nyt kotona ollessa olla liikaa aikaa lueskella vähän kaikkia ketjuja, vauvakuume puoltakin tulee vielä seurailtua :D
Ärsyttää kun tuli lisää lunta, just ehti takapiha sulaa ja hirveät suunnitelmat tein kukkien/kasvien istutusten suhteen.. Kaipa se täytyy kohta sitten aloittaa vauvanvaatteiden pesu ja lajittelu kun ei ole muutakaan tekemistä :)
 
Oi ihanaa huhtikuisten vauva, mä olen lueskellut sitä kanssa kun on ollut kiva katsella sillä silmällä, että mitä itsellä on edessä :D

Täälläkään ei ole linea negraa näkynyt, vaikka pojan pitäisi olla matkalla. Mua ärsyttää kanssa lumentulo ja "takatalvi" vaikka vielä taitaakin olla ihan normaalia tähän vuodenaikaan nähden tämä sää. Mutta silti, ehdin jo innostumaan kuivista teistä ja ihanista + 5-6 asteisista kevätpäivistä.

Minkä verran teidän pienet liikkuu? Tuntuu että täällä vauva jumppaa ihan jatkuvasti, välillä mieitin nukutaanko täällä ollenkaan :whistle: Ihaniahan ne liikkeet ovat ja kauhea huoli heti jos osuu hiljaisempi ajanjakso kohdalle, mutta etenkin töissä välillä haittaa keskittymistä kun pieni pistää menemään niin että koko maha heiluu :barefoot:
 
Mun teki aluksi mieli syödä vain vaaleaa leipää, juustoa, suolakurkkuja ja karkkia. Kaikkea höttöhiilaria kului ja se johtui jatkuvasta huonovointisuudesta ja väsymyksestä. Sitt
Ainiiin!! Toissa päivänä se ilmestyi, tänään se näkyy "selvästi" nimittäin linea negra! Niinköhän tuo pikku tyyppi onkin kasvattanut pippelin, kun kuulema poikaan viittais se. :D Navan yläpuolella on ollut haalea viiva jo pidemmän aikaa. :)
Mulle tuli myös pojasta tuo viiva masuun ja näyttäs taas tulevan...poika ja viiva ;)
 
Pioni1 täällä tuntuu olevan liikkeellä koko ajan. Yölläkin, kun herään niin tuntuu potkuja.. Hyvähän se on ettei ole tarvinnut olla kertaakaan liikkeiden vähyydestä huolissaan, mutta toivottavasti ei ihan yhtä paljon ole sitten mahan ulkopuolella herreillä :D

Mimmi & möhkis 32+2
 
Tietääkö kukaan nostaako flunssa verenpainetta?

Pari päivää ollut pää kipeä ja turvotustakin löytyy, joten lainasin äidiltäni verenpainemittarin ja lukemat 157/94. Eli selkeästi molemmat koholla mun normaaliin verrattuna. En oikein tiedä pitäsikö huolestua vai johtuuko kaikki tästä flunssasta..
 
Huoh! Tänne iski eilen illalla norovirus. Oksensin yön aikana kaiken + vatsahappoja ja panadolin jonka otin kamaliin vatsakipuihin. Kuumekin nousi, mutta se laski jo. Aamuyöstä sain pari hörppyä vettä pysymään sisällä ja nyt tein lasillisen laimeaa mehua joka ehkä saattais pysyä...
Oksentaminen sai aikaan vatsakramppeja ja supistuksia ja vauva kovasti potki vielä kipeitä paikkoja. Välillä luulin jo että joko tässä synnytyskin käynnistyy samaan soppaan...

Pitäis jaksaa jollakin tapaa tuo karvalapsi käyttää edes pissalenkillä. Mieskin on mökillä ja tulee vasta iltapäivällä kotiin. Onneksi tuolla otuksella ei näytä vielä olevan kiire.
 
Pioni minä veikkaan tämän tyypin olevan melko rauhallinen. Tietty vertailukohdetta ei ole ja välillä hän riehuu kamalasti, mutta ei ainakaan minusta mitenkään hullusti. Liikkeitä tuntuu lähes aina kun pysähtyy, mutta lähinnä hän myllertää. :D Varmaan isänsä tyttö? tulossa. :D

Mimmi mikä tilanne siellä? :(

Monaelena tsemppiä ja paranemisia paljon! Pidettiin miehen kanssa molemmat norovirus pari kk sitten ja se kyllä vetää ihmisen heikoks.:(

Pirpana aika hullua, 6 viikkoa huii! Ja kevät kun menee niin äkkiä muutenkin.(y)
 
Viimeksi muokattu:
Tällä paineet vähän laskenut, joten varmaan flunssan tekosia, kuten päänsärkykin. Vaaka vaan näyttää että +22kg ja ei mitään toivoa että sormukset enää menisi. Tissitkin yhtäkkiä kasvanut pari kokoa :D Huomenna neuvola niin kysäisen sieltä noista paineista..

Pesukone pyörii koko päivän kun esikoinen oksensi eilen iltapalat meidän sänkyyn, onneksi tais johtua vaan liiallisesta herkkujen syömisestä eikä mistään vatsataudista. Jännä muuten kun sängystä puuttui petari niin mä nukuin paljon paremmin! Lonkkiin ei särkenyt yöllä ollenkaan kun pääs pepppu uppoamaan paremmin patjaan kyljellään nukkuessa :D mies kyllä valitteli kuinka huono tossa oli nukkua..

Monaelenalle paranemisia, ei varmasti kovinkaan mukavaa enää näillä viikoilla sairastella!

Pirpana hui kun viikot käy vähiin! :)

Mimmi & möhkis 32+4
 
Voi nukkuminen kuinka se on alkanutkaan tuottaa tuskaa. Tai no nukahdan suht hyvin kun pönkkää tyynyn mahan alle ja reisien väliin, mutta unet loppuu joka aamu aivan liian aikasin. Pitää kai olla onnellinen että yöt on harvoin katkonaisia, muuta kun pyöriminen alkaa kun mies lähtee töihin (jos itse menen vasta iltavuoroon tai oon vapaalla). Illalla mukavaa asentoa on vaikea löytää ja vasen käsi kutisee kamalasti jos koitan sillä kyljellä nukkua. Miksihän vain vasen?:D

Mimmi toivottavasti tosiaan ei olisi mahatautia. :|

Tasan kuukausi äippälomaaan wuhuuu!

Henttis ja Sintti 30+3
 
Henttis mä oon myös ottanut käyttöön ylimääräisen peiton jalkojenväliin, mahan tueksi ja tyynyksi, siitä saa hyvän pötkön muotoiltua :D ja mä nukun aina oikealla kyljellä, öisin herään että särkee ja ähinän kanssa vaihdan kylkeä, kunnes 15 min. päästä käännyn takaisin kun en osaa nukataa niin päin. Ja sama juttu kun herään aina miehen herätyskelloon 5.00, yleensä en enää nukahda uudelleen. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, varsinkin jos tuo ei sitten edes nousekkaan silloin! (Käy aamuisin punttiksella ennen koulua)
 
Noniin neuvolassa käyty; painoa +21kg alusta, nyt 2kg/vko tahtia :( kyllä ärsyttää, mutta kun en vaan voi sille mitään, että nousee koko ajan. Sf mitta 29,5 eli keskikäyrää mennään :) Paineita täytyy nyt seurailla kotona ja jos peräkkäisinä päivinä alapaine vielä yli 90 niin soitella aikaa. Nyt oli ihan ok 140/84. Pissa kuitenkin puhdas niin ei ollut turvotuksesta huolissaan. Vauva RT. 2 viikon päästä lääkäri katsoo kohdunsuun tilanteen ja 4vko päästä th haluaa harjoitella uuden ultralaitteen käyttöä ja varmistaa vaauvan tarjonta :)

Mimmi & möhkis 32+5
 
Mimmi hyvä että kaikki on tosiaan kuitenkin hyvin. :)

Pirpana tsemppiä kipujen kanssa, onneksi jo helpottamaan päin. Eihän sitä varmaan tosiaan hoksaa jos muutenkin on kotona jo. :D Pidetään peukkuja että mini pysyisi yksiössään vielä ainakin sen kolme viikkoa.(y)

Täällä pääsiäissuunnitelmat lyhyesti: töitätöitätöitä. Nyt alkaa tuntua jo melko raskaalle varsinkin iltavuorosta aamuun hypyt ja tänään maha olikin erilailla kipeä kun koskaan aijemmin. Pitäisi varmaan hidastaa tahtia mutta luonne ei anna periksi. Eiköhän tämä reipas kolme viikkoa mennä jollain opilla eteenpäin, sitten saa jo alkaa valmistautua hyvillä mielin pienen tuloon. :>

Eilen töissä olin hieman huolissani liikkeistä, koska tyyppi on aina hiljaa kun olen itse liikkeessä. Noh tulin kotiin ja kävin saunassa, istuin sohvalle ja 10 liikettä tuli varmasti alta kymmenessä sekunnissa. :D millähän me saadaan tämä yksilö nukkumaan synnyttyä jos nyt tykkää nukkua kaikki ne ajat kun minä olen liikkeessä. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä