Toukokuun Tömistelijät 2016 *Marraskuussa*

Tervetuloa Pampula81 :)

Henttis mähän mietin ihan tota samaa, jossain odotuskirjassa tais lukea rv 13 (12+0-12+6), että tämän viikon alussa pienenee..
Tosta lentämisestä, itsehän plussasin ulkomaan reissulla, joten kotiin oli vielä lennettävä, mutta tulevat lennot peruin ihan tuon veritulppariskin takia, kun sitä suvussa (kaikki normaali/alipainoisia) usealla ollut. Jotenkin en vaan halua ottaa riskiä että just sillä reissulla sattuis ensimmäisen kerran ja vielä istukkaan tulevan. Kaikkialla kyllä lukee että tietyille viikoille olisi ihan turvallista lentää :)
Risteilyllä ollaan nyt sitten muutaman kerran käyty :)

Vinkkejä miten oksennuksen hajun saa sohvasta ja auton penkeistä pois?Yököttää olla kotona kun kaikkialla haisee, vaikka pesuaineella ja höyrypesurilla olen yrittänyt hangata. Lapsi ollut kovassa kuumeessa ja oksennustaudissa nyt eilisestä, kauhulla odottelen millon itselle tarttuu..

Muok. Henttis ei meille ainakaan ole kummallakaan kerralla mitään veikkauksia annettu :)

Mimmi & möhkis 13+5
 
Piti ihan itsekkin tarkistaa tuo rokotus juttu, että miten se viimeksi meni ja mut siis lähes pakotettiin se ottamaan esikoisesta ja rv 22 laitettiin. Jankutti silloin edellisen kaupungin neuvolassa kuinka suojaa vauvaakin sitten influenssalta ja kuinka vastuutonta olla ottamatta yms... Itsehän siis vastustan kaikkia turhia rokotuksia (taudit jotka eivät ole perusterveelle hengenvaarallisia) enkä sikainfluenssaankaan koskaan rokotetta ottanut. Mutta jokainenhan itse punnitsee miten omassa tilanteessan kannattaa tehdä.
 
Voi Kelo tsemppiä, toivotaan heinäkuisen kanssa parempaa onnea ! <3
Voihan rokote, taitaa olla ikuisuuskysymys.. Minä otin sikainfulenssa rokotteen muistaakseni, enkä ole ikinä ollut niin kipeä kun rokotteesta seuranneet 24h.. Taisin myös viime vuonna ottaa rokotteen, kun koulu sitä toitotti, mutta nyt kun kantaa vastuuta myös toisesta, on päätös paljon suurempi jotenkin.. :cautious:
Onko muilla muuttunut kaksplussan sivu vihreäksi? :D
Lupasin itselleni, että jos huomenna ultrassa on kaikki hyvin, niin saan ostaa vauvalle jotain pientä, oi voi.. :D
 
Kelo toivotaan tällä kertaa parempaa onnea!

Henttis vihreä on mullakin :) Ääh mä yritin yks päivä kirppiksellä katella uudelle tulokkaalle jotain, mutta en sit osannutkaan ostaa mitään. Tuntuu jotenkin niin aikaselta vielä. Esikoisesta yhdistelmät lähti jo rv 18 tilaukseen, vaikka piti vasta rakenne ultran jälkeen ja pinnasänkykin tuli jo puolivälissä kasattua. Oikeastaan oli ihan kiva että kun melkein kaikki tuli uutena hommattua, niin sai rahanmenon jaettua vähän joka kuukaudelle :) Nyt jää kyllä hankinnat ens vuoden puolelle, kun ei paljon ostettavaa oikeastaan ole. Tähän asuntoon ajattelin hoitopöydän hommata kun kerrankin olis vessassa just sopivasti tilaa sille (aikasemmin ollut hoitotaso pesukoneen päällä). Jos tulee tyttö niin täytyy varmaan jotain vaatetta vähän ostaa. Siinäpä ne oikeastaan olis tai tottakai kaikkea pientä pitäis hommata, mutta varmasti lähemmäs kevättä menee.. Sisarusrattaat mä taisin jo reilu kuukaus sitten hommata ja oon kyllä ollu noihin ihan älyttömän tyytyväinen, vaikka en noita montaa kertaa oo kahden kanssa käyttänyt :)
 
Kelo pahoittelut keskenmenosta! Onnea tulevaan :)

Itse en oo koskaan ottanut influenssa rokotetta, joten en taida nytkään ottaa.

Tänään olin np ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vauva oli vaan huonossa asennossa, ettei meinattu saada just tota niskan turvotusta. Mutta saatiinhan se , kun aikansa sitä tönittiin :D

Vielä ei olla kerrottu lapsille, uudesta perheenjäsenestä. Mites muut, ootteko jo kertoneet?

henttis, tsemppiä ultraan :)
 
Kello on 23.45. Ihan karmiva nälkä taas.
Ja nälästä paha olo. Alkaa tympiä tää yösyöminen. Ei ole ihme, että paino nousee... Ja kun en saa nälältä, vessareissuilta, taaperolta nukuttua niin päivät menevät ihan sumussa. Vali vali :)

Meille tosiaan tulossa poika. Olen aika hämilläni. Kolme tyttöä ja yksi poika entuudestaan, mutta olen jotenkin kokenut olevani parempi äitinä tytöille... En ole ihastunut vielä mihinkään poikien vaatteisiin tai muutenkaan osaa kuvitella pientä poikavauvaa meille. Ehkä tää fiilis muuttuu. Tai muuttuuhan se, ainakin viimeksi muuttui.

Noista rokotuksista vielä. En siis todellakaan ole mikään asiantuntija! Ehkä jokaisen on hyvä kuunnella sisintään ja tehdä itselleen oikea ratkaisuja. Voihan olla, että juuri mun geeneillä rokotus olisi huono juttu, mutta lentäminen ihan turvallista. Ja jollekin lentämisen pois jättävälle taas rokotus on vaaraton, mutta lentäminen voisikin aiheuttaa veritulpan :) Elämä sitten heittelee ja keksii vaikka mitä kivaa jäynää matkan varrella.

Meen jääkaapille. Kokeilin parina iltana mansikoita ja jugurttia. Pah, nälkä palasi kahta kauheampana tunnin kuluttua! Tekisi mieli mannapuuroa, mutta en taida herättää perhettä tähän aikaan kolistelemalla kattiloita. Hulluja himoja sitä tuleekin. Kliseinen suolakurkkuhimo on sekin koettu, samoin kalapuikot ja vihreä Smurffi-limu (sekaisin!).

Zenmama ja "Nepomuk" 13+4 (on meillä jo nimi pojalle kyllä, eikä se ole tuo Nepomuk)
 
Pahoittelut Kelo keskenmenosta, ja onnea tulevaan!
Mintsi minkä ikäisiä on sun edelliset lapset, jos haluat kertoa?
Onnea Henttis ultraan!

Mulla on niin poikaolo tästä raskaudestakin, ennestään on myös poikia ja vain yksi tyttö. En aio ottaa nyt selvää katson osuuko intuitio kohdalleen. Ja samalla käsittelen tunnetta ettei enään saa kokea seuraavaa raskautta. Päätetty et nyt on viimeinen. Meinaatteko muut ottaa selvää sukupuolesta?

Maisakaarina 15+0
 
Myö meinataan ottaa sukupuoli selville. Haluan rempata vauvan huoneen "sukupuolen mukaan" ja neuloa joko vaaleanpunaisia tai -sinisiä nuttuja :)

Rokotuksen ajattelin ottaa, vaikka en yleensä noita kiertotauteja saakkaan, mutta en ota nyt riskejä sen suhteen. Olen asiakaspalvelualalla joten riski on suuri (vaikka pesenkin käsiä lähes fanaattisesti).

Joko sulla maisakaarina alkaa pahoinvointi helpottamaan?

Jensku ja mukula 13+5
 
Jepulis<3 me ollaan tolle 1v8kk ikäiselle alusta saakka yritetty muistuttaa että äitin mahassa on vauva (että oppis vähän varomaan) ja kyllä tuo mahaa taputtaa ja sanoo vauva. Ei vaan tahdo muistaa että ei voi tulla mahan päälle möyrimään. Miten nuo pienet voikaan olla niin kulmikkaita ja aina kyynärpäät edellä kiipeämässä mahan päältä..

Muille ei vielä olla kerrottu ja tuskin pysyy maha piilossa jouluun saakka, kuten aikaisemmin oltiin ajateltu. Ei jaksa sitä hössötystä ihan vielä kuunnella kun ei vielä oikein itsekkään ole sisäistänyt kunnolla että ehkä ihan oikeasti se vauva tulee :)

Maisakaarina ehdottomasti meinataan kysyä sukupuolta :) vaikka eipä sillä mitään väliä kumpi tulee, molemmat toivottuja. On vaan kiva sitten sukupuolen mukaan hommata vauvalle jotain :)

Mimmi & möhkis 14+0
 
Ohhoh onpas tänne tullut juttua, mutta kaksplussan sivu ei ilmoittanut niistä..
Pikainen oma napa. Ultrassa käyty, kaveri niin vilkas ettei ultraaja pysynyt perässä. Ei kohonnutta riskiä downiin ym. Kaikki hyvin ja hymyilyttää. <3 ollaan kerrottu isovanhemmille ja isoisovanhemmille, eli varmaan aika julkista pikku hiljaa vaikka ei pitänytkään vielä.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Niin ja tosiaan, mekin varmasti sukupuoli kysytään. Saatiinkin tänään jo rakenneultra-aika, hui! Kiva sitten valmistautua tulevaan. :) Ei tätä vaan vielä ymmärrä. Oli vaan niin mykistävä kokemus nähdä ensimmäinen oma pieni kunnolla, kateltiin sitä pitkä tovi niin tavan ultralla kun 4D:lläkin. Onni on kyllä näin hyvä julkinen terveydenhuolto!
Joko teillä on nimi vaihtoehdot valmiina? ;)
 
Ei ole täysin loppunut pahoinvointi. Tällä viikolla 2x joutunut halaamaan pönttöä ihan yhtäkkiä. Ruoka kyllä alkaa maistua vähän paremmin. Meil tulee myös olemaan 3 alle 3v muksua kun tämä syntyy, joten touhua riittää. Lapsille ei olla vielä kerrottu, jos eivät isommat ole arvannut.
Onnittelut Henttis hyvistä ultra kuulumisista!

Maisakaarina 15+0
 
Hei.
Vihdoinkin ehdin kirjoittaa tänne kuulumisia. Meillä oli talonrakennusprojekti, päästiin muuttamaan kolme viikkoa sitten. Huh huh, mitä touhua. Edelleen on laatikoita purkamatta, mutta suurin osa tavaroista on jo paikoillaan. Ollut ihan superväsynyt, kun ollu kaikenlaista puuhaa. Eikä väsymys oo vieläkään helpottanu, jospa puoleen väliin mennessä helpottais :) Työpäivän jälkeen oisin heti valmis nukkumaan.

Ollaan käyty neuvolassa pari kertaa ja sitte siellä np-ultrassa. Kaikki hyvin :) En oo ennen käyny np-ultarassa ja nytkin mietin, että miksi menin sinne, koska vaikka ois ollu jotain niin en vois ikinä tehä mitään, kun on kotona jo tuo yksi erityinen <3 Mutta seuloissa ei ollu mitään. Enkä oo muutenkaan ihme kyllä murehtinu tulevasta, eipä niihin voi ite vaikuttaa. Pikkuinen kasvaa hyvin ja liikkuu paljon :)

Täällä tosiaan vielä väsymystä, paha olo helpottanu jonkun verran, muistuttelee olemassa olostaan aina välillä.

Sukupuolta... ei olla mietitty, että kysytäänkö vai ei. Toisaalta yllätys ois kiva.

Niin ja väsyä lisää myös se, kun fiksuna aloitin vielä uuden koulun työn ohella, mutta valmistun jo tammikuussa.

Tosi nopsaa menee aika, justiin äskenhän sitä vasta plussattiin ja nyt jo näin pitkällä :) Meillä on kerrottu jo vanhemmille ja ystäville, muut huomaa kyllä jos mut näkee :) Maha on jo iso pallo, saa nähä miten isoksi kasvaa :)

Nyt iltapalan laittoon ja nukkuun :)

Liinar 13+4
 
henttis meillä nimi vaihtoehdot on jo melko valmiina:)

Me ei olla tosiaan vielä kerrottu lapsille, ehkä viikonloppuna.Meillä ennestään poika -09 ja tyttö -10 syntyneet. Vielä ei ole tyttö tai poika olo. Meinataan kysyä kumpi tulossa.

Väsymys kyllä on jotain kamalaa, joka ilta nukkuun viim kasilta.

Jepulis<3 ja 12+5
 
Liinar onnea uuteen kotiin! :love: Ja Jepulis tsemppiä väsymyksen kanssa painimiseen, jospa se alkais helpottaa piakkoin. :(

Anteeksi nyt vaan, mutta en voi vieläkään käsittää eilistä ultraa, olihan se ensimmäinenkin huikee kokemus, mutta toi oli jotain niin suurta, että en oo varmasti elämässä kokenu ennen mitään tuon tapaistakaan.. :D Ai mitkä raskaushormoonit hyrrää? :whistle::whistle:
Sisaret oli eilen kertoneet lapsilleen uudesta serkusta, oli ilmennyt lievää mustasukkaisuutta, ei minua mutta miestä kohtaa. :whistle:
 
Meilläkin oli eilen np-ultra, ja pirpana vastasi täydellisesti viikkoja (11+4 eilen).
Siellä se pikkuinen heitti kuperkeikkaa.. ❤
Mies oli mukana, on tosiaan miehelle ensimmäinen oma biologinen lapsi.
Nyt alkaa vasta oikeasti tajuamaan et meille tulee vauva! Isommille sisaruksille on kerrottu ja ovat kyllä todella innoissaan..

T. Merianna ja pirpana 11+5
 
Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista! :)

Täällä ei taas väsytä iltaisin ja tulee usein monta tuntia pyörittyä sängyssä kun muut nukkuvat. Ja aamulla tietysti ei sitten jaksais herätä..

Nimistä. Mies keksi jo ennen raskautta pojalle nimen :) tytön nimiä on jostain syystä meidän ollut ihan hirveän vaikea keksiä mitään mieluisaa, yritettiin jo esikoista odottaessa keksiä nimi varalle, jos ultran selvä poika oliskin synnyttyään ollutkin tyttö :) ja ei vaan keksitty mitään.

Mimmi & möhkis 14+1
 
Ompas täällä ollu paljon keskustelua :) Kiva lukea muidenkin kokoemuksia...
Me käytiin alkuviikosta siellä ultrassa, turvotusta oli 0,9mm, pituus oli 53,7mm ja tasan 12+0. Mitä pää-peppu mittoja teillä on ollut?
Kovin alkuun liikkui ja sitten meni nukkumaan kun ois pitänyt mittailla niskaa. Vähän jouduttiin herättelemään.
Istukka on suoraan edessä, että liikkeitä varmaan saa aika kauan odotella.
Mahan päältä ei juurikaan vauvaa näkynyt istukan takia.
Mutta olisi se aika outoa katsella että siellä se meijän vauva on <3
Tänään tuli vielä verikokeen ja ultran yhteistulos ja ei pitäisi olla riskiä mihinkään.

Itse mietin myös tuota rokotusta... Neuvola on vasta 5 viikon päästä, että mahtaako ne vielä silloin sitä antaa?
Olen kyllä myös paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa, että voisi olla ehkä hyvä ottaa... en vielä ole päättänyt...

Nyt on ollut jo pari päivää hyvin "normaali" olo. Ei muuta kuin hiukan ihoa kutittaa rinnoista ja vatsasta, eli toisin sanoen iho venyy ja kasvaa...rasvaa siis päälle. Kaikki keinot on käytössä ettei tulisi arpia...
Dopplerilla kuuluu syke samantien kun sen laittaa mahalla, ei tartte yhtään ettiä, joten 2sek kuuntelu riittää että siellä on kaikki hyvin.

Sukupuoli: aijotaan ottaa selville, ja halutaan mennä siihen 4D ultraan.
Nimi: on jo valmiina molemmille.
JA molemmat tulevat olemaan ihan julkista tietoa heti kun tiedetään ja vauvan synnyttyä kutsutaan sillä nimellä alusta asti, ei millään "teko"nimellä.
Itseasiassa ne ketkä tietää raskaudesta tietää myös jo tuosta nimestä :)

Vieläkö Facebookkiin otetaan mukaan?

Ninetta 12+3
 
Ninetta meillä oli ultra 12+4 ja oli 63mm, esikoisesta 12+2 59mm :)

Meillä varmaan lopullinen nimi päätetään vasta sitten kun on syntynyt, kuten esikoisestakin. Silloin oli nimi hyvissä ajoin myös valmiina, mutta haluttiin nähdä onko lapsi yhtään sen näkönen :)
 
Huh, aika rientää kuin iltamissa, nyt vkoja jo 16+2, puoliväli ei enää kaukana!

Narahdin elämäni ekan kerran sokerirasituksessa eli ensi vkolla alkaa kotiseuranta. Jee, mä kun niin tykkään pistellä itseäni (n) No, kai tää on oikeus ja kohtuus, kun tähän asti olen selvinnyt ilman ikäviä vaivoja, kuten liitoskipuja, peräpukamia tai raskausarpia.

Nimeä en ole miettinyt oikeastaan vielä ollenkaan, jos ru:ssa paljastuu sukupuoli, niin sit varmaan alan asiaa miettiä. Sit voi varmaan ekat hankinnatkin uskaltaa tehdä, vauvanvaate hyllyt jo vetää puoleensa. Ja ai että olen alkanut himoita sisarusrattaita, taas tänään katselin Bumbleridejä, vaikka puolittain jo päätin, et halvemmat Beemoot tai Gotlandit saa kelvata, kun käyttöikä on niin lyhyt. Saas nähdä. :)

Täällä myös iskenyt ihan järkky väsymys, vain reipas iltalenkki auttaa tähän horrokseen, mut nyt ei pääse lenkillekään, kun flunssa on taas iskemässä :(
 
Ollakovai hui kun oot jo pitkällä! :)
Mäkin kattelin noita beemoo rattaita, mutta en käyttökokemuksia onnistunut löytämään, joten ostin sitten phil & tedsit. Nuo saa ainakin sitten melko varmasti myytyä eteenpäin, jos säilyy hyvä kuntoisina :) Ihanan kevyet ollut hiekkateillä työnnellä noiden edellisten pieni renkaisten matkarattaiden jälkeen kun yhdistelmät pistin kiertoon vähän turhan aikaisin :)
 

Yhteistyössä