**Toukokuun Tömistelijät 2016**

Tervehdys,

Aloitin ketjun uusille toukokuisille, mutta en ole ylläpitäjätyyppiä. Löytyiskö joku joka jaksaisi päivitellä tietoja etusivulle?
Ja jos saataisiin joku fb ryhmä joskus myöhemmin aikaiseksi.

Plussasin pari päivää sitten ja la on 9.5.
Plussa tuli yk2 ja toinen lapsi kyseessä.

En edes kehtaa laittaa viikkoja tähän kun oon niin aikaisessa..
Mutta toivo ja usko on kova että pysyisi matkassa:geek:


Muoks..

Uutta ylläpitäjää ei vielä kyselyistä huolimatta ole löytynyt, ja päivitin kaikki ennen 6.9 klo 19.45 liittyneet, paitsi yhden kun en nähnyt la päivää.
Mutta aijon jatkaa tuolla fb puolella kun se on niin paljon helpompaa.



29.4 Gorthaur/3.Lapsi/ 31v/-
30.4 papupata78/ 3.lapsi/ 36v/KYS
30.4. Kvart Över/3.Lapsi/ 36v/ KOS
1.5 pushka/-/-/-
1.5 Ludo/1. Lapsi/ 25v/-
3.5 Mrs.80/ 3. Lapsi/34v/-
4.5 ollakkovai/ 4.lapsi/
3.5 Nata_90/2.lapsi/25v/ TYKS
6.5 Toothie/ 2.lapsi/31v/-
8.5 maisakaarina/5.lapsi/34v/K-SKS
9.5. Allu13/2.Lapsi/ 31v/ -
12.5 mimmi92/ 2.lapsi/ 23v/KOS
14.5 samsukka/ 5.lapsi/ 32v/-
17.5 Tittu_7/2.lapsi/ 28v/-
18.5 rakastava äiti/6.lapsi/ 35v/ OYS
 
Viimeksi muokattu:
Mä tulisin myös tähän pinoon! Ilmoittauduin jo tuonne huhtikuisiin kun LA olisi 30.4. mutta kun kaksi ensimmäistäkin on menneet pitkäksi ja nytkin veikkaan itse oikeaksi lasketuksi 2.5. on tämä varmaan mulle oikea paikka :)

Ylläpitäjäksi ei minustakaan enää ole, kahden ekan kanssa jaksoin olla kyllä aktiivinen, mutta nyt on duunipäivät usein sen verran hektisiä ja kotona vapaa-ajasta pitää huolen lapset ja remppa.

Mä plussasin maanantaina ja viikkoja siis kasassa nyt huimat 4+6 :D
 
Moi!

Saisinkohan minäkin liittyä tänne, vaikka LA on huhtikuun lopussa 26.4? Kolmatta odotan nyt rv 5+5, mutta kaksi edellistä lasta syntyneet rv 41+6 ja rv 42+0. Eka käynnistelemällä, mutta lopulta hätäsektiolla ja toka ballonki-käynnistyksellä alateitse. Joten äärimmäisen skeptinen olen siitä, että tämäkään tulisi laskettuna aika saatika itsestään o_O

26.4., vaimo85, kolmas, 29v
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Hei! Mäkin ilmoittautuisin tänne mukaan. Oviksen mukaan laskettu aika olis 1.5. ja ensimmäistä lasta odotetaan.

Takana on 3,5 vuotta tjottailua ja yksi keskenmeno kolme vuotta sitten. Oltiin juuri suunnittelemassa hoitojen aloittamista, kun plussa viimein ilmestyi testiin :)

1.5., Ludo, ensimmäinen, 25v.
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Minkäslaisia oireita teillä on vai onko vielä suuremmin mitään?

Mun tissit on järkkykipeät, nippailua enempi ja vähempi alamahalla ja kuvotusta jos on pidempään syömättä. Mun huonovointisuustaipumus on koko päivän mittaista (ollut kaikissa), eikä vaan aamuun painottuvaa. Jotkut hajutkin on alkanut jo häiritsemään. Niin ja huimaus! Ihme et sitä on jo nyt melko paljon o_O

Pientä vuotoa mulla oli hieman ennen kuukautisia ja niiden alkupäivinä, sittemmin pysyi viikon verran poissa. Nyt taas on eilisestä lähtien tullut vaaleanpunaista valkovuotoa pyyhittäessä, mutta ei housuihin saakka. Koitan olla hermoilematta, koska kaikissa raskauksissani on lievää vuotelua ollut. Ja normaaliahan se on tässä vaiheessa, mutta saisi silti jäädä tulematta :cautious:
 
Mun oireet on aika vähäisiä vielä. Alavatsalla tuntuu pientä painontunnetta varsinkin iltaisin ja tissit on melko arat ja kovat. Pikkusen etoo ja närästää pitkin päivää, mutta ruoka kuitenkin vielä maistuu, eikä oo ollu oksentaminen lähellä toistaiseksi.

Kaikki oireet toivotan kyllä tervetulleiksi, ensimmäisessä raskaudessa oireita ei ollut nimittäin lähes ollenkaan ja menikin sitten kesken viikoilla 10+0.

Ja vaimo85, kyllähän pienet vuodot on aika yleisiä ja varsinkin jos sulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut samaa, niin tuskin on syytä huoleen. Ymmärrän kyllä, että on hankala olla hermoilematta, itse oon ihan samanlainen ;)

Mites onko kukaan muu varannut vielä neuvolaa? :LOL: Mä soitin jo tällä viikolla, kolmen viikon päästä aika.

Ludo 5+0
 
Ludo: Joo, en mä panikoi. Aamun jälkeen ei oo taas mitään näkynyt. Ja r.oireet on kumminkin melko vahvoja. Mut vaikka etoo ja etoo, niin multa ei kovin helposti oksennus tuu. Katotaan alkaako kuinka kovasti oireet voimistumaan kun huomenna on rv 6+0.
Mun ihan eka raskaus pääty abortus inhibitukseen v. 2007. Todettiin rv11+5 ja oli menehtynyt jo rv8+5. Silloin tuli rusehtavaa vuotoa ennen ku tuo todettiin ja raskausoireet oli poistunut juuri noilla viikoilla kun oli menehtynyt. Ja sen asian vaan vahvasti vaistosi tuolloin. Sittemmin vaikka seuraavassa kahdessa raskaudessa ja tässä ku on lievää tiputtelua tai vuotelua ollut, niin tokihan se aina lievästi pelästyttää, mutta kaiken kaikkiaan on ollut aina melko varma siitä, että kaikki on ok. Niinku kahdessa edellisessä olikin, ekassa vuotelun syyksi selvisi kohdunsuun polyyppi.

Toivottavasti sulla Ludo menee nyt kaikki hyvin!

Mä ajattelin huomenna soitella neuvolaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei.. En tiedä kiroanko tämän raskauden tällä kun tulen tänne. Plussannut ekan kerran melkein kaksi viikkoa sitten. Km rv15+5 ja rv 5-6

Nyt olisi rv 5+4 oireita on jonkun verran.. Lisääntymässä päivä päivältä. Tosiaan la olis 27.4 mutta ei mulla ikinä lapset ole tulleet ennemmin. Yliajan menevät.

Neuvolaan soitin siksi että pääsen siellä ultraan aikaisin eli mulla on neuvola puolentoista viikon päästä ja katsotaan ultralla onko siellä nyt elämää.

Theran/ 36v/ 4.lapsi/27.4.2016 ja tuota väriä tai tummennusta en saa toimimaan puhelimella.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Tervetuloa uudet!!

Tänne vaan kaikki muutkin jotka vielä miettii onko se viiva tarpeeks punainen:D

Päivittelin vähän nimiä. Ilmoittakaa jos joku meni ohi tai tiedot väärin.

Oireita, no rinnat nyt hieman kipeytyneet. Edellisestä ei vielä tässä vaiheessa. Ja oikea lonkka kipeytyy tietyissä asennoissa. Se oli ensimmäisiä oireita edellisessäkin.
 
Tervetuloa kaikille :)

Oireita on enenevissä määrin, rinnat kipeät ja"kesto-krapula" olo, jatkuva nälkä. Välillä vatsaa nippailee.
Neuvola myös varattu ja ultra sitä kautta reilun parin viikon päästä. Tänään viikkoja kutakuinkin 5+0.
 
Hei kaikki!
Ite tein positiivisen testin lauantaina, toista lasta odotan siis nyt. Vau.fi:ssä koitettiin myös saada fb-ryhmää kasaan ja muutama jo sieltä innostui mukaan (vaikka vau:lla on ryhmien mainostus kielletty jostain ihmeen syystä :O ) Aion perustaa facebook-ryhmän toukokuisille tässä lähipäivinä, jos joku haluaa ryhmään mukaan, ni laittakaa mulle sähköpostia osotteeseen ann_n(a)hotmail.fi ni lähetän teille sähköpostitse kutsun fb-ryhmään. Jos joku ei vielä uskalla lähteä ryhmään mukaan, ni myöhemminki varmoilla viikoilla saa toki liittyä :) Ryhmä tulee olemaan salainen, eli kukaan ei nää että liityt siihen ja ryhmää ei myöskään löydä facebookista hakemalla. Pelkät ryhmän jäsenet näkee ketä ryhmässä on ja mitä siellä kirjotetaan. Ainoa keino päästä mukaan on sähköpostikutsu, jonka siis saat mullepäin viestiä laittamalla. Täällä foorumilla en aio kirjotella, koska on itelleni niin vierasta puuhaa... Eli tää jää varmaan mun ekaks ja vikaks kommentiks täällä :D
Jään odottelemaan sähköposteja!
Laitoin sulle mailia :)
 
Hei kaikki!
Ite tein positiivisen testin lauantaina, toista lasta odotan siis nyt. Vau.fi:ssä koitettiin myös saada fb-ryhmää kasaan ja muutama jo sieltä innostui mukaan (vaikka vau:lla on ryhmien mainostus kielletty jostain ihmeen syystä :O ) Aion perustaa facebook-ryhmän toukokuisille tässä lähipäivinä, jos joku haluaa ryhmään mukaan, ni laittakaa mulle sähköpostia osotteeseen ann_n(a)hotmail.fi ni lähetän teille sähköpostitse kutsun fb-ryhmään. Jos joku ei vielä uskalla lähteä ryhmään mukaan, ni myöhemminki varmoilla viikoilla saa toki liittyä :) Ryhmä tulee olemaan salainen, eli kukaan ei nää että liityt siihen ja ryhmää ei myöskään löydä facebookista hakemalla. Pelkät ryhmän jäsenet näkee ketä ryhmässä on ja mitä siellä kirjotetaan. Ainoa keino päästä mukaan on sähköpostikutsu, jonka siis saat mullepäin viestiä laittamalla. Täällä foorumilla en aio kirjotella, koska on itelleni niin vierasta puuhaa... Eli tää jää varmaan mun ekaks ja vikaks kommentiks täällä :D
Jään odottelemaan sähköposteja!
Moi!
Laitoin s.postia :)
 
Aiti mamma, hieno juttu!

Ja muille, keräillään porukkaa vaan kasaan. Osa haluaa kuitenkin jäädä vain tänne jutteleen, niin on hyvä ylläpitää tätäkin :)
Tänne on ehkä alkuun alempi kynnys liittyäkin kuin fb ryhmään.



Huonoja oloja täällä hiukan..
Allu 4+0:ROFLMAO:
 
Hmm.. musta se on vähän kakspiippunen juttu jos laskettuaika on huhtikuussa ja liittyy toukokuisiin. Itselläni on kahden lapsen lasketut olleet 25. ja 28.pv ja liityin ihan kyseisten kuukausien ryhmiin. Se on nimittäin vähän typerääkin kun joillakin on kaikki ultrat niin paljon ennen muita ja vauvat sitten monesti syntyykin paljon aikasemmin, on varmasti hienoa olla ensimmäinen kaikessa ja hehkuttaa omia kokemuksiaan ensimmäisenä. Arvatkaa miltä tuntuu olla loppukuun odottaja ja odotella jopa varmaan kaksi kuukautta (hiukan liioiteltuna) "jäljessä" omia ultriaan tai synnytyksiään näiden perssä. Se nyt on selvää että joillakin on alkukuussa ja joillakin loppukuussa, mutta se että olisi todellakin edes samassa kuussa olisi HENKILÖKOHTISESTI minun mielestä reilu diili. Tuo on tosiaan vain minun mielipide eikä kenenkään kannata loukkaantua siitä. Ultrat on ajallaan ja lapset syytyy ajallaan, odottaa ja malttaa täytyy :) mutta toivottavasti ymmärrätte edes vähän mitä haen takaa...
 
  • Tykkää
Reactions: rosmariina
Uskomatonta... Joku ihan oikeasti vetää herneen nenään siitä että on "väärässä" kuussa vaan siksi että kateus loppukuusta nostaa päätään kun oma ei oo syntynyt. Tuskin kukaan kilpajuoksua pitää että hähää mun syntyi ensin?? Tai ainakin toivon kovasti että olis niin aikuinen että ei kilpailis.
 
Jep, herneen vedin nenään ja sehän paistaa tuosta mun kirjoituksesta todella hyvin? :D Heitetäämpä sitten kysymys näin päin: mikä vaikeus on mennä omaan ryhmäänsä kun LA on huhtikuussa, niin sillon se on huhtikuussa. Mikä on se este mennä siihen omaan ryhmään? Vastaa tuohon vaikka itsellesi ensin rehellisesti ja mieti sen jälkeen, todellista vastausta ei ole tähän pakko kirjoittaa ;)
 
Mä voin vastata tähän rehellisesti :)
Menkoista laskettuna oma laskettu aikani on 30.4. eli juu, huhtikuussa. Kuitenkin tiedän, että ovulaatio on ollut kp 16 tai 17, joten oikea laskettu aika tulee olemaan 2. tai 3.5., voi olla että sitä muutetaan ultran jälkeen tai sitten ei. Lisäksi edelliset kaksi ovat syntyneet rv 41+, eli tiedän oman kantoaikani olevan tuon n. 41 viikkoa keskiarvo 40:n sijaan.
Olen siis aika varma, että tämä vauva tulee syntymään toukokuussa ja siksi haluan olla mieluummin toukokuisissa kun huhtikuisissa. Mistään kilpajuoksusta ei tässä hommassa ole kyse :)

KÖ 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Niin ja ihmiset on sanonut ihan selkeästi että toukokuulle varmuudella menee. Jos sua kovasti häiritsee niin etsi toinen ryhmä. Muissakin ryhmissä on ihan samasta syystä "vääriä" la. Ja ensimmäistä kertaa jotain häiritsee..
 
Tai sitten ensimmäistä kertaa joku sanoo ääneen. Ja tulipa vaan sellanen olo että jos on edelliset raskaudet menneet yliajalle niin onko sitten v*tuttanut olla se viimeinen vai mikä siinä on ollut niin hirveää olla LA:n mukaisessa ketjussa. Eikö se sitten ole ihan ok olla siinä oman kuun ketjussa jos kerta asia ei teitä millään tapaa häiritse että kuka kokee mitäkin ekana. Mun lasten lasketut oli 25. ja 28.pv ja syntyivät 10. ja 13.pv joten mitään aihetta mulla ei ole senkään myötä "räyhätä" että olisin ollut katkera. Ja nyt taitaa laskettuaika olla 3.5 eli alkukuu ;) kammottavan kilpailuhenkinen olen juu maar! Lapset syntyy ajallan ja ryhmä elää tavallaan, tulee keskosia ja käynnistettyjä. Mutta LA on LA ;) Tähän ryhmään en todellakaan tule mukaan se on selvää, kunhan kävin vihdoinkin sanomassa mielipiteeni.
 
  • Tykkää
Reactions: Theran

Yhteistyössä