Toukokuun Tömistelijät *syyskuussa*

Mä oon kirjotellu niin ahkerasti tuolla Fb:n puolella, että tää palsta on vähän jäänyt. Aion kuitenkin täällä heilua myös jatkossa ainakin jonkin verran.

Mulla vaihtelee oireet ja oireettomuus päivän mukaan. Ainoo mikä näköjään pysyy, on tää uskomaton väsymys. Siis en muistanu että tää voi olla tämmöstä. Jouduin torstaina lähteen töistä flunssaoireiden vuoksi ja vetelin kotiin päästyäni 5 tunnin unet. Ja illalla väsytti jo aikasin, yöunet nukuin myös pitkät. Hohhoijaa. :D
Välillä on vähäistä pahoinvointia, keskittyy iltoihin lähinnä. Välillä turvottaa, välillä on repäisykipuja ym. Mut melko vähän siis noi yleisesti ottaen oireita... Nyt rv 5+3.

Ootteko varaillu neuvola-aikoja? Mä ajattelin ens viikolla soitella.
 
Tiitu_7 Täällä vasta 4+3 ja jäätävää väsymystä myös ilmassa. Töiden jälkeen tunnin päikkärit ja kasilta oon jo kaatuus sänkyyn yöunille. Turvotus jatkuu ja etova olo. Oon siis tosi yllättyny et oireilee jo näin aikaisin, tuo etova olokin alkoi jo pari päivää sitten..
Varhaisultran varasin rv 7, jotenkin haluaa mennä sinne, ku eka odotus niin kaikki on niin uutta. Neuvolaan soitin sillä asenteella, että otan kyllä ajan vasta tuon vu jälkeen, mutta he itse ehdottivat rv 9 ... aika jännä et noinkin myöhään??

Sheldon: kuinka pitkällä oot? Kun digi näyttää 3+ niin silloin raskausviikkoja pitäisi olla yli 5 jo plakkaris :)
 
Viimeksi muokattu:
Yleensä eka neuvola on ensiodottajilla siinä rv 8-9 tienoilla. Uudelleen odottavat saatetaan ottaa vasta rv 10.

Eilen kun tein digin oli menkoista laskettuna just 5+1. Eli ei sinänsä vielä mitään kauheeta paniikkia, onhan se hedelmöittyminen voinut olla pikkuisen myöhemmin kuin ovispäivänä yms.

Mulle vois lisätä noi pari puuttuvaa tietoa, la 19.5. Ja 2.lapsi/28/SeKs kiitos.

Sheldon 5+2
 
Viimeksi muokattu:
ei oo todellista.kirjoitin äsken pitkän litanian ja vastailin teidän kysymyksiin niin sitten mun viestiin oli pompsahtanut joku ihme liitetiedosto :( Jouduin sitten poistaan koko piiitkän kirjoitukseni kun en saannut liitetiedostoa erikseen poistettua

Pääasia mikä mun kirjoituksessa oli,on kokoaikainen huonovointisuus joka vaan pahenee:sick: mutta oon tosi onnellinen siitä:love: ku tiedän että nyt varmaan kaikki ok ku oireita on
 
Täälläkin on palannut 24/7 huono olo, mikä lie tuo yksi päivä, kun ei turvottanut eikä oksettanut. Eilen piti pariin otteeseen käydä kumartamassa posliinialttaria. Ehkä pitäis tehdä niin useammin, sillä paino on noussut 3kg :eek: Normaalipainoinen olen, mut silti hirvittää. Omasta mielestä suurin osa on kyllä tuota turvotusta, kun olen lisännyt vain hedelmien syömistä ja vichyn juomista, jopa viikonloppuherkuttelu on paljon normaalia vähäisempää.

Mä odotan maanantain vu:n ja varaan sit nlan, jos on aihetta. Aika nopsaan se kyllä sit tulis, koska nyt vkoja jo 7+3.

Ihmeen vähällä väsymyksellä olen nyt selvinnyt, tai sitten tää huono olo jättää väsymyksen varjoonsa.
 
Miten tää väsymys onkin näin kamalaa?!?!? En yhtään muistanu, tai no muistan mä että esikoista odottaessa nukuin joka päivä töitten jälkeen muutaman tunnin päikyt, mutta nyt kun ei voi nukkua päikkyjä, niin on ihan tööt olo, niinku ihan koko ajan. No, jaksaa jaksaa :) Ja nyt on tullu kuviohin vielä huono olokin, koko ajan pitää muistaa syyä jotakin. Aattelin, että tää taitaa olla joku ikälisä tähän hommaan, kun on nyt niin paljon oireita, sillon nuorempanakin oli oireita, tai väsy tais olla ainut ;)

Neuvolan varasin, ja on joskus 9+ jotain viikolla. Muutama viikko vielä siis aikaa. En oo käyny koskaan varhaisultrissa, meillä neuvolassa sitten ultraillaan.

Jos menis ihan hetkeksi tuohon sohvalle... ;)

Liinar 5+6
 
Tervetuloa uusille!! Jännä viikko tulossa.. 3pv ar ultaan, jossa näkee onko tuol ketään.. Sit vasta varaan neuvolan jos on.. Olo on huono koko ajan. Yritän vaan sinnitellä ettei tarvisi kovin paljoa pönttöä halailla.. Ja väsymys on kamala.. yöt kun muutenkin on risaisia edelleen, eikä päivällä saa montaa minuuttia torkkua.. ehkä tää joskus helpottaa :)

maisakaarina 7+0
 
Ei terve! Siis onko muilla närästäny?? Mulla närästi koko eilisen päivän! Tää on aivan uutta, koska aiemmissa raskauksissa närästystä on ollu vasta viimesellä kolmanneksella ja yleensä öisin heränny siihen tunteeseen. Mut että tällee alussa ja iiihan koko päivän.. Hyi :sick: Sit siihen vielä sellanen etova olo päälle.. Ei kiva!!
..Ja mielialan vaihtelut! En muistanukkaa millanen hirviö musta tulee raskaana ollessa. Ottaa ihan pikkuasiat niin päähän ja toisaalta sitte itku saattaa tulla naurukohtauksen jälkeen ihan ilman syytä.. Alkaa vaan itkettää.. Toki voi vaikuttaa sekin kun lopetin tupakanpolton plussaukseen et ehkä silläkin syynsä hermoromahuksiin o_O Toivottavasti mun mieli tasottuu ihan kaikkien kannalta!
Kukkiiks muilla naama? Mulla ollu aina yleensä suht hyvä tasainen iho ni nyt! Leukaperät aivan näppylöillä! Vois oireista päätellen jo aatella, et tyttöö oottas. On vaan jotenki ihan sellanen olo et poika tullee.. Unissa oon kyl synnyttäny tytön, mut silti.
Ootteko muut nähny vauvaunia?? Viimeki yönä mun tyttövauva jo puhu heti synnyttyään ja valitti kauheeta meteliä ja häslinkiä ympärillään ja sitä kun maitoo joko tulee liikaa tai sitte ei ollenkaan :LOL::LOL:
Noo elämä on (y)

Uusille tervetulloo ja meille kaikille jaksuja oireidemme kanssa :love:

Hantta81 6+3
 
Hei :)
Viikonlopun menoista selvitty ihan kohtalaisesti.Olo pysyi lievänä ällötyksenä eväiden syönnin ansiosta ja ihan hyvin jaksoin kummankin päivän pienten kanssa(mies reissussa),mutta iltasin kun päästiin kotia niin ei jaksanut enään yhtään mitään.Toki iltapala syötiin,käytin lapset suihkussa ja luin iltasadun,mutta siivoaminen on kyllä jäänyt viikonloppunaKIN tosi vähälle ja sille täällä kyllä näyttääkin.

Pissahätä on mulla nykyään yölläkin ja huomaan sen jos joudun herätä lasten takia,mutta useinkaan en jaksa nousta vessaan ja aamulla onkin sitten vatsa jo ihan kipeänä siitä pissahädästä.

Finnejä puskee yhä minunkin naamaan ja Se olikin yksi ekoista "raskausoireistani" ku yleensä ei ruukaa juuri finnejä olla.Kipeä finni tullut nyt pakaraankin ;)

hihii viikko+2 yötä varhaisultraan :) tällä hetkellä tunne että hyviä uutisia sieltä tulee.

Rakastava äiti rv.5+5
 
Hei kaikille!
Täällä plussattiin perjantaina, laskurin mukaan la olisi 28.5..
Itselle kolmas lapsi, miehelle eka oma. :p

Vielä vähän sulatellaan uutista, ihanaa mutta niin jännää! Itsellä edellisestä raskaudestakin jo 8v!
 
Täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Todella ylläriylläriraskaus koska olen vasta synnyttänyt mutta siitä tuonnempana lisää.
Mut voi lisätä listalle

jen_915/2.lapsi/33v./SeKS L.a kuukautisten mukaan 9.5.

Eli nyt menossa sen mukaan rv6+6
 
Mulle ei ole tullut finnejä, mut naama kyllä rasvoittuu normaalia enemmän, erityisesti otsa.

Tänään särkeny päätä, kuulunee kuvioon.

Oksettaako ketään muuta hajusteet? Normaalisti lotraan itse hajuvesien ja hajustettujen voiteiden yms. kanssa, mut nyt jo oman deodorantin haju ällöttää, samoin hajustettu pyykinpesuaine, tiskiaine, jopa konetiskitabletin aika mieto tuoksu inhottaa.

Ja vitsit tätä turvotusta, en voi iltaisin näyttäytyä missään, kun näytän siltä, et puolivälissä jo mentäis -syömiseen liittyy selvästi, mut jopa hedelmät turvottaa. Tavallinen ruoka ei mene alas millään eli ruisleipä, jogurtti ja hedelmälinjalla mennään.

Jen, samma här, todellinen ylläripylläri täälläkin, iltis oli jo tehtynä ja reilun vuoden vanha :LOL:

Huomenna totuuden hetki.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!! Ja tsemppiä Ollakovai ultraan tänään!! Odotamme uutisia. Mulla kukkii selkä, joka muuten ei sitä ole tehnyt. En muista että edellisessä olisi ollut. Täällä taitaa olla muitakin joilla tulee pienellä välillä lapsia? Mun nuorin on nyt 10kk, ja toinen 2v. Touhua riittää mut lapset on ihania.

Maisakaarina 7+1 ja kaksi päivää ultraan jännää..
 
Oi ollakkovai ja maisakaarina ihana,kun teillä ultrat ihan just :) odotan uutisia ja pidän peukkuja :)

Tervetuloa uusille.
jen_915. Minkä ikäinen vauva sinulla on?

Hajut ällöttää täälläkin.En tykkää vahvoista hajusteista muutenkaan(mutta oon silti käyttänyt esim.hajuvettä juhlissa) ja pyykitkin tulee pestyä hajusteettomalla,mutta nyt ällöttää normaalit hajutkin.Esim tänään kun kinkkupaketin avasin,niin lehahti nokkaan kamalat lemut :)
Oksentaa mun ei oo tarvinut vielä kertaakaan,mutta selvästi koko ajan vahvistuu tämä ällötys olo.

Nyt tuntuu että ultraan on iäisyys,ku muutamalla Se oli ihan käsillä....ehkä mää jaksan odottaa...vielä viikko ja 1yö :)
 
Onnea uusille plussanneille! :)

7+3 menossa ja nää viimeset kolme päivää on ollu lähes oireettomia. Tai no, väsynyt oon ollu ja vatsaa turvottaa (mies ei ollut huomannut niin mitattiin sentit mittanauhan kanssa: +6 cm silkkaa turvotusta :eek: ). Mutta pahaa oloa ei oo, vaikka viimesen kk:n ajan ollu etova olo. Osaa tähän sitten suhtautua, kun toisaalta ihanaa, kun on näläntunne ja pystyy syömään, mut toisaalta heti pikku huoli kolkuttelee.

Meillä on vuosia menty melko hajusteettomalla meiningillä, koska monet hajustetut tuotteet aiheuttaa mulle ihottumaa. Shampoot, ihonhoitotuotteet, pyykinpesuaineet ja muut siivousaineet ja dödöt on kaikki hajustamattomia. Aiemmin kun hajut ällötti, saattoi alkaa yökkäyttää vaikka jääkaapin avaaminen tai banaanin haju. :sick:

Mutta nyt vähän jännittää, kun tällä viikolla käy aika paljon kyläilijöitä, osa yötäkin (vain ma ja to ollaan kaksin). Mitenhän salailu onnistuu, kun vielä ei tekis mieli huudella...

Ultra vasta sitten se rv 12, neuvola sitten ensi viikolla. Vähäsen jännittää, että onko kaikki kunnossa. Osais nyt vaan nauttia, mutta näköjään sitä järkeväksi ja rauhalliseksi itseään luulleestaki voi muuntua ylihuolehtivaksi hermoilijaksi. :ROFLMAO:
 
Tsempit kaikille varhaisultraan menijöille!
Mulla on reilun 3kk ikäinen vauva eli jos tää raskaus menee loppuun niin lapsille tulee alle vuosi ikäeroa. Hirvittää todella.
Mulla ei kauheesti oireita mutta herkistynyt hajuaisti ja väsymys nyt päällimmäisinä.. Mahakipuja myös, luulen et osittain ainakin suolistosta koska mulle on tullu taas kamalat ilmavaivat kuten edellisessäkin raskaudessa..
Mut juu, shokkihan tämä on ollut koska ei todellakaan suunniteltu näin nopeesti toista lasta mut näin kävi :)
Mulla on ihmeen rauhallinen fiilis kummiskin kaiken suhteen. Ehkä panikoin sit ekan raskauden aikana oireista ja vaivoista niin paljon ettei enää tartte :D
Ei ollut mun eka raskaus mikään maailman ihanin ja helpoin joten toivotaan tästä iisimpää.
Jennii rv7+0
 
Täältä liittyy kanssa yks mukaan keskusteluihin. Muutaman viikon seurannut sivusta, ja nyt uskaltauduin laittaan ensimmäistä viestiä. (y)

Plussa tehty tasan 2 viikkoa sitten, ja ensimmäinen neuvola ens viikon keskiviikkona. Noin 3 viikon ajan ollu selviä oireita, tissit todella kipeet ja turvonneet ajoittain, ja etovaa oloa lähes joka päivä, välillä myös öisin. Pissalla saa ravata max 3 tunnin välein. Kaikki on niin uutta ja jännää, ensimmäinen siis tulossa :)


La 4.5. norman91 / 1. lapsi / 24v. / KHKS

- Vapaapäivästä nauttiva norman91 ja 7+5 ;)
 
Kasvot rasvoittuvat tosiaan nopeasti ja yöllä saa ravata vessassa. Muita oireita ei onneksi ole lievää pahoinvointointia lukuunottamatta. Toivottavasti vatsakivut ja kipeät rinnat eivät enää palaakaan, koska tällä hetkellä on oikein hyvä fiilis :)
 
Vu:ssa käyty ja syke näkyi selvästi, ultran mukaan 8+2 ja menkoista 7+5 eli aika hyvin vastaavat toisiaan. Nyt jos vähän aikaa iloitsen, ennen kuin alan pelätä veriseulaa ja nt-ultraa :D

Mä kohta laitan vanutupot sieraimiin, en kestä tätä mun hyperhajuaistia :sick:

Ja uusille tervetuloa pahoinvoivaan ja turvonneeseen joukkoomme :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Sheldon ja norman91
Hienoja uutisia Ollakovai <3

Itellä vielä vajaa 2vk kun pääsen ekaan neuvolaan ja sielä ultrataan sitten syke. Sain aikaistettua sitä, olis ensin ottanut vastaan vasta lokakuun puolivälissä. Mutta pyysin tän epävarmuuuden takia ja hyvin ymmärsi. Vaikka en kyllä uskallakaan iloita ennen nt-ultraa jos sinne asti päästään. Vuosi sitten sielä nähtiin sikiön hyvin vakavat vammat mitkä johti raskauden keskeytykseen. Kunpa nyt olis paremmin.
 
Ollakovai ihania ultrakuulumisia sulla <3 :)
Ite ei muuta nyt niin paljo ootakkaan kuin omaa ultraa johon nyt tasan viikko aikaa.Tuntuu että sitten tämä tulee todellisemmaksi kun omin silmin näkee ja kuulee.Ja sitten uskaltaa paremmin luottaa kaiken menevän hyvin,jos ultrassa kaikki on hyvin.
Mutta kyllä minäkin saatan alkaa veriseulaa ja niskapoimu ultraa Sitte niiden lähestyessä stressaan.
Se veriseula on vähän kakspiippunen juttu.Mulla siitä tullu neljästi hyvät tulokset ja Sitte on saanut mielenrauhan,mutta kerran oli "riskiryhmä" tulos ja sen jälkeen stressasin raskauden loppuun saakka vaikka ultra kumos tuon veriseulan tuloksen täysin.Erikoislääkäri sen teki ja vakuutteli että kaikki on niinkuin pitääkin eikä syytä huoleen,mutta silti pelkäsin ja ihan turhaan.Täysin terve tyttö syntyi.

Tervetuloa uusille :)
Jen ihanan pieni ikäero tulee sun pienille.Minä nään tuossa monta hyvääkin puolta.Sulla isompikin sitten vielä niin pieni että varmasti nukkuu vielä pitkiäkin päiväunia(saat levätä jos nukkuvat yhtä aikaa),ihanasti lapsilla seuraa toisistaan,isompi helppo pitää myös kärryissä eikä hän sitten karkaile joka suuntaan niinkuin vähän isompi isosisarus vois tehdä :)
Onhan tuossa silti varmasti sulateltavaa kun tulee heti uudelleen raskaaksi.

maisakaarina oliko sulla ultra tänään?
huh mikä olo...pakko mennä jääkaapille :)
 
Huomenna vasta ultra. Ja sekin illalla. Joten vielä saa jännätä. Mua myös pelottaa tuo nt ultra, koska en tiedä sit mitä tekee jos käry käy.
Ollakovai ihania uutisia!! <3
Ei toi lasten pieni ikäero ole mikään paha asia. Joutuu vähän miettimään kotitöitä etukäteen mut muuten menee rutiinilla. Ja lapsista seuraa kun kasvavat.

Maisakaarina 7+2
 
Minäkään en yhtään tiedä mitä sitten tehdään jos jotain poikkeavaa löytys nt ultrassa :( Toivon vaan että sieltä tulee hyviä uutisia,eikä tarvi mitään liian raskaita asioita miettiäkään.
Tulipas suollettua niin raskaita ajatuksia että päädyin poistamaan ne kaikki:censored: Alko ahistaan liikaa.
Kaikille nyt vaan toivotaan hyviä uutisia joka ultrasta :love:

Kamala aamu ollut tänään.Ekaa kertaa piti ihan yökkiä kun jouduin siivoon keittiötä heti aamusta nälkäisenä ja pahoinvoivana.
Sen jälkeen siivosinkin koiran läjiä :poop: ja ku..a lattialta taas yökkien ja sen jälkeen sai mies vihasen puhelun:devil: En tajua miten ei älyä että jos minä lähetän lapset aamulla kouluun ja valmistelen päivän ruuat,otan hoitolapset vastaan ja ylipäätään hoidan seitsemää lasta,niin miten yhellä ihmisellä on niin vaikea mahuttaa omaan aikatauluun se koiran käyttö..ärrrrr:devil: Paljo helpompi sillä on se koira käyttää yksin kuin mulla koko porukan kans ja minä joutusin sitä ennen syöttään kaikki lapset,pukeen pienet ja ottaan omat ja hoidokit mukaan niin kyllä se mielestäni kuulostaa paljon hitaammalta ja monimutkaisemmalta touhulta.
Nyt tuon kakkatouhun jälkeen ei sitten ookaan maistunut mikään ja olo on yhä tosi huono ku oon väkisillä vääntänyt suuhuni vain muutaman hedelmä palan ja leipää.Jouduin myös vesisateen takia kuskaamaan koululaisia ja ajoin koululle kolme kertaa! Toivottavasti loppupäivä on parempi.

sheldon toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin:love:
Todella ikävää että oot joutunut kokemaan nuin raskaan asian:cry:

Vaikka oon tästä pahoinvoinnistani tosi onnellinen(mulla sen loppuminen liian aikasten ei luultavasti tarkottas mitään hyvää,ku mulla se on ruukannut kestää aika pitkälle),niin välillä niin ärsyttää ku väsymys on kans nyt ihan kauheeta,enkä jaksa tehä oikein mitään niin sanotusti ylimääräistä.Siivoaminen on se yksi "ylimääräinen" juttu:ROFLMAO: tällä hetkellä,mutta ärsyttääkin sitten kauheena kun on niin paha siivo eikä jaksa tehä sille mitään.Jotenkin on myös olo jo nyt että ois kiire saada koti kuntoon joka paikasta ennen vauvan tuloa(meillä se tarkoittaa myös laajennusta) ja sitten harmittaa kun ei jaksa tarttua toimeen.

Neuvolaa en oo vielä uskaltanut varata vaikka neuvolasta sanottiin kun isompia käytin,että ois hyvä varata heti että kerkee sitten saada ajan ajoissa sinne rv.9 neuvola ajan ja verikoe ajan myös.
Jotenkin sitä vaan haluais oottaa sen varhaisultran ensin,että näkis onko siellä edes ketään.
Mutta tää olo ei varmaan voi tyhjästäkään tulla:LOL:
Eli kyllä minä uskon ja toivon että siellä joku on:love:

Rakastava äiti rv.6+0:love:
 

Yhteistyössä