TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

merika,matamimimmi meilläkin tua Helmi tulee miehen suvusta :) Meillä kun tyttö syntyi, kätilö sanoi " voi kuinka on aivan helmen näköinen " :D ( Mutta eipä se ihan siitä kuitenkaan tullut ;) )

Kynsistä Joo kasvaa kanssa aivan hurjaa vauhtia! N. kerran viikossa leikataan, joskus olen imetyksen aikana leikannut koska siinä Julia on yleensä niin rauhassa.

Rinnoista Ennen oli b ja nyt d, mutta ottaisin mielelläni vaikka a kupin :D Jostain syystä tykkään pienistä rinnoista itselläni :D :D

Liivinsuojista Käytän varmaan halvimpia :LOL: rainbown merkkisiä mutta ihan hyviä mielestäni :D

Meillä julia kans koko ajan nyrkit suussa ja kuola valuu, valuu välillä tutinkin alta :D

 
rinnoista: ekaa muksua ku aloin odottamaan mentiin b kupeilla...sit toista ku aloin odottamaan..oli c kuppi...ja nyt on sit jo d kuppikokona... :(
ja ku oon ite tosi hoikka ja pituuttakaan ei ny kauheasti ole 164cm. niin noi tissit ei oikeesti sovi mulle.. :( ja d:n kuppeihin tulee varmaan jäämään tän viimoisen jälkeen nämä utareet. :(

rintaraivarit: on ollu nyt taakse jäänyttä elämää. koville otti pahimmat päivät mut sitkeällä sisulla huijausasentoja etsimällä päästiin toivottavasti pahimman ajan ylitse. nyt tissitellään normaalisti sylikkäin vihdoin. =) et jos vaan voimia riittää niin kannattaa vaan puskea sitkeellä sisulla raivarikaudet läpi. nähtävästi ne on tosissaan voitettavissa. =)

muksu on tosi tyytyväinen ja yhtä hymyä lähestulkoon aina. =) ja leluihin tartutaan jo ite ja suuhun viedään kaikki =) on vaa sääli ku tämä vauva aika menee niin kovalla vauhdilla. kohta ne jo liikkeelle lähtee yms... :(

weiss: :hug: tosi kurja juttu sulle kyllä. parempi on elää ilman tuollaista miestä. :hug: raskastahan se varmasti on ku on pieni vauvakin. mutta tuollainen ihminen ei sua ansaitse. :hug: jaksuja kovasti :hug:
 
Hannanna: Minä olen kuullut myös puhuttavan, että pienirintaisilta naisilta maitoa tulee paremmin, tiedä tuota sitten. Omalla kohdallani pitää ainakin paikkansa, maitoa on riittänyt.

Vaipat: Täällä täyskestoillaan. Ja ihan hyvin on sujunut. Pyykkiä pestään noin joka toien päivä ja meillä tämä on toiminut mainiosti ! -ennen pyykkivuori kasautui mahdottomaksi, nyt moista vuorta ei pääse kertymään kun voi pestä vaippojen seassa muutkin pyykit. Kerran laitettiin kerttis-vaippa kaupunkireissulle, kun ajattelin sen pitävän kauemmin.. KATIN KONTIT, sieltä falskasi kakat housuun, mitä TOSI harvoin tapahtunut kestoilla.. joten pyykkiä tuli kerttistäkin käytettäessä. Itseäni vielä piristää mukavan näköiset vaipat ja imut. Voi pukea koko mukelon vaikka vaippaa myöteen sävysävyyn
:D (turhamaistako.. eipä...)

Weiss: Voimia sinulle! Onneksi asia selvisi ja pääset mokomasta miehestä eroon ja omaan rauhaasi ja elämääsi, jonka voit rakentaa turvalliseksi ja onnelliseksi !

Levottomat yöt: Täällä myös. Tuntuu, että kukaan muu tässä talossa ei nuku kuin Luukas itse. Herra pyörii ja hyörii ja äheltää ja lussuttaa nyrkkiä hirmuisella volyymillä !


Jokeltelu:[/b] "Jutteleeko" teidän vaavit paljon? Luukas pitää hirmuista höpötystä lattialla tai meidän sängyllä. Olisipa hauska tietää mitä hänen päässä liikkuu... :)
 
Ai niin, mulla on ollu aika plöysä päivä; vieläkin aamutakki päällä... oon vaan ollu ja möllötellu Maijan kans ja aattelin että meenkö unillekin pukematta päivävaatteita, oonkohan taas jotenkin epänormaali............................... kauhean huono omatunto tästä laiskottelusta. :(
 
Kirsikkatomaatti: Mäkin kävin vasta äsken suihkussa :LOL: Tosin kävin kyl jo aamulla vaunulenkillä, etten ihan kokonaan oo sisällä ollu, mutta jotenkin tuo suihkussa käynti jäi... Eikä mitään huonoa omatuntoa! Ei saa sullakaan olla :)

Nannista: Joo nan2 on 4kk iästä eteenpäin. Joku jossain sanoi, et siinä 2:ssa olis ainaki enemmän rautaa tms. Tiedä sitten. en oo huomannu vertailla ravintosisältöjä. Meillä käytössä tuo jauhe ja sitä ei kai Suomessa oo saatavilla ku 1:stä? Vai tietääkö joku mistä sais? En tiedä voiks sitä jauhetta sit tarpeen mukaan käyttää, vaik oliskin 1:stä. Pitää kysyä neuvolasta, vaikka ei siellä mitään tiedetä :| Meillä tosiaan sellanen juuri valmistunut nuori tyttö, jolla ei ole juurikaan työkokemusta EIKÄ omia lapsia... Googlaa sitte kaiken mitä kyselen. Jee.
 
summer Juu, suppoja suositteli Nean kummitätikin ja kuulemma oli itse laittanut pojalleen jo ennen rokotusta! Ajattelin itse laittaa neuvolassa punnituksen yhteydessä - saan samalla kysyttä, että varmasti on ok antaa niitä 3kk ikäiselle!

Liivinsuojista olen parhaiksi todennut Natusanit! Päästää vähiten läpi (minulla kun öisin suorastaan valuu maitoa :p ), kun taas esim. Ainut ovat ihan liian ohkaisia minulle. Kerran erehdyin ostamaan Salesta joitain halpissuojia ja olivat sitten ihanan "muovisia" ja kivikovia :eek: Väärä paikka yrittää säästää :D

Matkarattaina meillä on Britax Vigour 4+. Ovat todella kätevät, kun runkoon saan kiinni niin turvakaukalon, vaunukopan kuin ratasosankin! Ja itse asiassa ovat olleet meillä ihan päivitäisessä käytössä näin kesäaikaan, kun tuntuu jotenkin raskailta ja kuumilta tuollaiset "oikeat" vaunut (meillä Briot).

Pienet tisut täälläkin :wave: PieniB- kuppi oli ennen raskautta, nyt C, ja maitoa tulee suihkuamalla. On tosiaankin ärsyttävää, kun ihmiset ajattelevat onnistuneen imetyksen vaativat D- lollot :kieh: Esim. oma äitini imetti minua vain 3 viikkoa ja hänellä on F- rinnat!

Kynsisakset ovat olkkarin pöydällä aina odottamassa - niitä saa jatkuvasti olla leikkaamassa! :eek: Itse koitan tehdä sen neidin nukkuessa ja hän kun nukkuu niin vähän sisällä päivisin niin aikamoista touhua on.. Tänään sain toistamiseen leikattua kynnet hänen ollessa hereillä, mutta en tosiaankaan uskalla niin kovin lyhkäisiksi leikata. On pian pala pois pienestä sormesta :ashamed:

Meillä ollaan jo 4. päikkäreillä: kahdet n.45min. unet veti klo 9 ja 11 aikoihin, sohvalle sammahti n.klo 14 ja nukkui reilu puoli tuntia (toinen kerta muuten Nean elämässä, kun nukahti sohvalle! =) ) ja nyt on taas vaunuissa. Tuntuu, että koko ajan saa olla nukuttamassa... No, pääasia, että nukkuu!
 
Jaahas, unohtui kommentoida...

Jokeltelu on meillä ollut päivittäistä jo kuukauden: kauheeta mölinää pitää neiti :D Rakastaa jutella eri ihmisille, mutta myös pehmolelut ja mobile kelpaavat paremman puutteessa. Ja joskus jutustelee yksin tuijotellen sohvaa :LOL: Olisi tosiaankin mielenkiintoista osata lukea vauvojen aatoksia!
Ja kädet ja jalat on täälläkin löydetty muutama viikko sitten! On hauskan näköistä kun toinen tiirailee nyrkkiään silmät kierossa :LOL:
 
Heissulivei!

Kakkaajavauvojen omistajat (muuten en osannu sanoa :D ) miten saatte kakan pois vauvanne vaatteista. Meillä ei nimittäin ihan tavan pesussa kakkatahrat lähde pois... Nyt on kyllä ollut hyvä kun on aurinko paistanut, niin viimeistään auringon paisteessa saan ne tahrat pois. Mutta jos vaan on hyviä vinkkejä tahrojen poistoon, niin otan kernaasti vastaan! =)

Täällä Vili kanssa änkee sylissä istumaan koko ajan, mutta ei sitä makuu asennossakaan väkisin voi pitää, niin olen sitten puoli istuvassa asennossa häntä pitäny.

Kiloklubi, minulla se perjantaina vasta hyvin alkoikin! Olin päättänyt, että viikonloppuna pidän sen namipäivän, niin sehän oli sitten silloin heti perjantaina :D Mutta täysimetyksellä kun menen niin en pysty ihan laihduttamalla laihduttaa, mutta herkkuja pyrin sen kerran viikkoon syömään ja liikuntaa mahdollisimman paljon.

Isotrinnat täältäkin löytyy DDkupeilla mennään ja rinnat oikein korostuvat kun olen pikkuinen muuten. Kuten majj ottaisin mielelläni vaikka A kupit!! Mies kyllä tykkää :D :p

OnnellisuusG, olen lyhyesti sanottuna onnellinen tämänhetkisestä elämäntilanteestani; ihanasta miehestäni ja täydellisestä lapsestani :D :heart:

Jotain muutakin höpöteltävää oli, mutta kun en millään muista, seuraavalla kerralla sitten koitan muistaa :D

P.S. Oletteko käyttäneet pikkuisianne jo saunassa?
 
Jokeltelua on täälläkin jo kuukauden verran ollut. Ai että se on ihanaa herätä aamulla vilin nauruun ja höpötykseen :D :heart: Käsiä ei ole ihan täysin vielä löydetty, kovasti pitää naaman edessä, mutta katsetta ei ole vielä kohdistanut niihin.

On se vaan jännä miten ne lapset kehittyvät niin samalla lailla!! =)
 
kakka pois vaatteista mä pesen kyllä ihan heti, tai siis ainakin viruttelen näkyvät pois ja laitan "väliaikaisnarulle" odottamaan oikeaa pesua.

tisseistä ymmärrän kyllä teitä pienempirintaiset, että tuntuu pahalta kun arvuutellaan maidon riittävyyttä rintavarustuksen perusteella. Mutta vähintään yhtä ikävää on lukea ikävään sävyyn kirjoitetut jutut meistä "lollo-tissisistä". Itselläni normivarustus on c/d, nyt imetyksen ollessa parhaassa ja tasaisimmassa vauhdissa e/f. Ja ei, minulla ei ole riipputissejä vaikka isot ovatkin. Täysimetyksellä siis täälläkin mennään :wave:
 
jokeltelua on meilläkkin ollut jo varmaan kuukauden päivät! poitsu villiintyy täysin, ku äiti tai iskä rupattelee hänelle!!

nyrkit löydetty

tissit on c-kokoa, ennen b. Ja ihan tyytyväinen oon niihin.

painonpudotus on vähän hakusessa.. tai sitten vaan oli turvotusta aamulla, kun 400g oli tullut jostain lisää, vaikka en oo herkkuja edes syönyt. Tänään on kyllä livenny homma käsistä, mutta jos taas huomenna tsemppais. ilokseni huomasin perjantaina että vanhat housut menee jo jalkaan, mutta kiristää hiukka.. onko kellään vinkkiä miten tän turvotuksen saa pois??? sormet on vaihteeks ihan turvoksissa. argh

saunominen meillä on saunottu viikon vanhasta lähtien!! Ja poika tykkää tosi paljon. en tosin neuvolassa oo uskaltanu kertoa että saunotetaan...

nyt poitsun viereen
 
Hui! Älkää nyt ymmärtäkö väärin, en suinkaan tarkoittanut että isot rinnat roikkuvat tai ovat kamalat lollot. Yritin vain kuvata sitä, että vaikka mullakin on iso kuppikoko, niin silti rinnat näyttävät pieniltä jostain kumman syystä. Ja että jos olisivat toisenmalliset ts raskaammat, niin varmaan näyttäisivätkin isoilta vaikka kuppikoko olisi sama :D Toivottavasti ymmärsitte....
 
Paljon on taas tullut tekstiä tänään, joten yritän edes osaan kysymyksistä muistaa vastata :D .

Matkarattaat : Meillä on maxi cosin turvakaukalo, niin hankittiin Gessleinin Swiftit, joihin kaukalon saa kiinni. Ne on ihan ok, ehkä työntöaisa vai mikä se on nimeltään, saisi olla hieman enemmän työntäjään päin kallellaan. Jalat saattavat osua rattaiden takapyörien välissä oleviin osiin. Mutta kyllä niillä hyvin kauppareissut yms. pikkuisemmat matkat taittuu. Rattaiden istumaosan saa myös makuuasentoon, joten senkin puolesta ovat näppärät.

Kädet : Tyttö ei varmaan täysin ole käsiään vielä löytänyt. Syö kyllä nyrkkiä, mutta huitoo välillä itseään aika voimalla päähän :D . Leluista yrittää ottaa kiinni, mutta aivan vielä ei ole kädet hallinnassa.

Jokeltelu : Tyttö höpöttelee paljon. Viime päivinä tosin pääasiassa kiljahdellut. Aluksi se oli hauskaa, mutta nyt alkaa ottaa kiljuminen korviin :D . Ihan selvästi tyttö testailee korkeimpia ääniään.

Saunominen : Ei olla vielä viety tyttöä saunaan.

Vauvauinti Mietinnässä, että osallistuttaisiinko. Toisaalta kyllä huvittaisi, mutta täällä päin järjestetään uintia lauantaiaamuisin. En tiedä tulisi aina lähdettyä, viikonloppuaamuina on niin mukava vaan olla möllöttää.

Liivinsuojista : Olen kuullut kehuja apteekista ostettavista Pigeon liivinsuojista. Niissä on semmoinen muovinen ulkopinta, joten eivät vissiin päästä maitoa läpi. Kalliita ovat kyllä kuulemma.

Reissaaminen : Ollaan käyty vauvan kanssa muutamalla pidemmällä reissulla. Automatkat on sujuneet hyvin. Vauveli on nukkunut tyytyväisenä :) .

Onnellisuus : Onnellinen olen tämänhetkisestä elämäntilanteesta...ihana mies ja vauva. Muutenkin kaikki on mallillaan :heart: .

Katrinainen Meilläkin levottomia öitä. Tyttö kyllä nukkuu, mutta matkustaa sängyssään laidasta laitaan unissaan. Välillä huitoo käsillään ja peitto lentää :D . Luultavasti ohimenevä vaihe. Vauvelit näyttää testailevan taitojaan yölläkin. Odottelenkin, että meidän neiti kääntyy varmasti pikapuoliin selältä masulleen...kova yritys on käynnissä päivittäin, käsi vaan on tiellä :D .

Nyt tarjoamaan tissukkaa pikkuiselle.
 
Vauvauinnista: Tänään on testattu ja meni ihan ok :saint: Poika ei nukkunu oikein kunnolla päikkäreitä, joten oli hieman väsynyt sinne mentäessä. Ehdittiin ehkä vartin verran olla altaalla ja sitten meni kaverilla hermot ja lähdettiin suihkuun :) Puoli tuntia siis olis ollu koko aika. Kivaa oli kyllä!

Reissaaminen: Ollaan käyty muutaman sadan kilsan päässä mökillä ja sukuloimassa. Reissut on menny oikein hyvin. Ulkomailla ei oo käyty, eikä varmaan nyt ihan heti olla menossakaan.

Kädet: Joo tosiaan niillä huiskitaan joka puolelle ja pidetään tuttipullostakin kiinni, kun syödään :) Jokeltelua on myös tullu jo jonkin aikaa ja kovasti poika juttelee äidille ja isille ja välillä kissallekin :D
 
Hei kaikille.
En ole ehtinyt/jaksanut vauvan syntymän jälkeen kirjoitella tänne, koska vauvalla on ollut iltakoliikkia, mutta jos joku ystävällisesti viitsii päivittää myös minun tietoni, eli tyttövauva syntyi 4.5.2008, TAYS, paino 3460 ja pituus 50 cm. Eli aika "tilastovauvan" mitat. Nyt on koliikki vähän jo helpottanut, mutta tänään oli 3 kk neuvola ja sai rokotuksen, minkä vuoksi ollut kärttyinen koko illan, annoin supon ja nyt nukkuu..onneksi.
 
JOKELTELU: jep, aurora on höpötellyt jo muutaman viikon ajan

SAUNA: ei olla vielä ehditty, ei tosin olla itekkään käyty saunas vähään aikaan.. tarttis kyllä viedä aurora joku päivä saunan lämpöön

tervetuloo kaikille uusille palstalle!!

meillä aurora ei ole nukkunut sitten 13:30 jälkeen, tai no ehkä parit vartin unet, jos niitä nyt uniksi voi sanoa ja nyt 21 pintaan teki parin vaipan verran kakkaa ja simahti samantien unille :D

 
birdie: Tuon takia ajattelin oikeasti käydä vaa'alla vasta perjantaina :) Mulla varmaan heittelee päivittäin kilonkin verran paino just nesteiden vuoksi, joten saisin joka toinen päivä hepulin ja joka toinen päivä riemuitsisin laihtuneeni :LOL:

Herkkuja on nyt tullu täälläkin vedettyä, kun on hirvee synttärisuma :| Nytkin jääkaapissa suklaakakku... No, olen koittanu syödä maltillisesti sitä. Oon sit koittanu käydä kävelylläkin, et kuluis veks.

Supoista / särkylääkkeestä: Mikä ero noissa lasten särkylääkkeissä on sellasella nestemäisellä Panadolilla ja noilla supoilla? Ostin tuollaista nestemäistä, kun näyttää kelpaavan 3kk eteenpäin vaiks kuinka kauan. Riittänee toviksi. Auttaako supot nopeammin? Toivottavasti pärjätään tuolla nestemäisellä. Rokotukset tosin vasta parin viikon päästä.

Babybiosta:
Meinaatteko ostaa liput etukäteen? Ja ketä olikaan tulossa? Treffattaisko me toukokuiset ennen/jälkeen leffan vai mennäänkö vain kaikki ihan ominemme sinne? :)

naukuri ja poika kohta 3kk (perjantaina)
 
Sain kerrankin meidän söpöliinin yöunille ennen kymmentä, jes! Saa äippäkin omaa aikaa tälle päivälle edes pikkuisen hetken, pian täytyy kömpiä nukkumaan.

Tisuista b-kuppi normaalisti, nyt c...joten ihan tämmöiset "minilollot" omistan :D . Maitoa tulee sen verran, että iltaan asti pärjätään ilman lisämaitoa. Ennen yöunia annan lisäksi korviketta.

Vauvan kynnet leikkaan 1-2krt/vko. Kasvavat tosi nopeesti.

Nyt hyvää yötä! :wave:
 
Täällä huudetaan taas ihan hysteerisesti, Eeva ei ole nukkunut puolenpäivän jälkeen kun pari puolen tunnin pätkää ja torkutellut hetken kantoliinassa. Nyt se on ihan yliväsynyt mutta ei vaan nukahda. Istuin tunnin sitä kiikuttamassa keinutuolissa ja vähän rauhoittui, mutta säpsähti heti hereille itkemään kun meinasi uni voittaa. Alkaa äiskää jo vähän väsyttää koko touhu.
Raapiiko muiden vauvat silmiään ja poskiaan? Kuulostaa aivan karmealta, mutta sitä E täällä väsyneenä harrastaa. Tuskin se ihan tietoisesti, mutta itkiessään huitoo ja repii mitä käteen sattuu ja joskus ne on omat posket ja silmät menee samalla. :( Sillä on hereilläkin ollessa koko ajan niin hirveä huitominen päällä, että takoo päätään välillä, mutta silloin sentään kädet nyrkissä eikä repimällä. Toi silmien tökkiminen on vaan vähän huolestuttavaa..
 
weiss
Kiitos kaikille tuesta ja kannustavista, ihanista sanoista.
Kiitos katrinainen, itku pääsi kauniista sanoistasi.
Elämä on ihan solmussa nyt. Mie koitan silti imeä kaikki pienetkin hymyt ja ilot lapsistani, enkä anna tuon p-pään pilata tätä kallista aikaa. Päivä kerrallaan eteenpäin ja vaikka sydän on särkynyt, se jonain päivänä on valmis elämään uudestaan. Pienistä palasista kerään voimia huomiselle.
Vauvalla on kaikki hyvin, esikoinen huolestuttaa. Tulee varmasti olemaan vaikiaa.
No, mie jään varmasti nyt taustalle kummittelemaan ja luen kuulumisianne aina kun jakselen, kirjoittelenkin kun saan ajatukseni kokoon. Haluaisin vaan tietää miksi, miksi juuri nyt, kun mie haluisin elää elämän onnellisinta aikaa ja nauttia tuosta pienestä pojasta, miksi?
Kiitos ja iso halaus kaikille ja palaillaan! :heart:
 

Yhteistyössä