***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Weiss, kiitokset pinosta! Kiva jatkaa juttua ja jakaa kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa!! Pieni korjaus tietoihin: tyttö syntyi 16.5 viikoilla 40+3 eikä 15.pvä, niinkuin listaan oli kirjattu.
Kurpitsa. Meillä sama homma, tyttö nukkuu yöllä parhaiten vieressä. Oma korisänkynsä on aivan kiinni meidän sängyssä, mutta niin vaan kitinä alkaa omaan koppaan nostamisen jälkeen, vaikka olisi kuinka syvässä unessa ollut... Tänäaamuna herätessäni tajusin, että typy oli nukkunut koko yön vieressä ilman, että olin edes yrittänyt siirtää omaan koppaansa syöttöjen jälkeen... :)
Ani79 ja rimpsessa 3vkoa 3pvää
 
Ani: mä luovuin jo omaan sänkyyn siirtämis yrityksistä aika päiviä sitten :D ei mamma nuku ollenkaanmuuten, kauhia kitinä alkaa jos äippä hävii vierestä. mieskin on aika hyvin oppinut et kolmas makaa samas pedis..aluksi pelkäsi kauheesti koska esikko nukku omas sängys alusta alkaen
 
Täältä kanssa ilmottaudun joukkoon mukaan :wave: Ihana jatkaa samalla porukalla eteenpäin.
Täällä poika kasvaa kovaa vauhtia.Onneksi saimme kiltin vauvan joka ei turhaa huutele. Tosin yöt on välillä risasia mahavaivojen takia, mutta kapalo on auttanut aikasta hyvin. Ja viime yönä poika nukkui paitani uniriepuna :) Tosiaan meil mennään yö unille 01 ja seurava syöttö on 04.30 ja sit taasen 7.30. Nyt koitamme nostaa lisää maitoa ja vauva usein rinnalla ja pumppaan 2h välein. Keskiviikkona onkin ekan neuvola (täti ei vielä ole katsonut ollenkaan vauvaa) niin on kiva nähdä miten vauveli on kasvanut.
Mites teil kel vauva kellastunut niin kuinka kauan vauvan silmät on olleet kellertävät? Meil pojalla on jonkin verran vielä keltaset ja jännään joudutaanko kokeisiin.
Sectio haava haittaa vielä. Saunaan uskaltauduin lauantaina ja särkylääkkeet lopetin toissa päivänä. Mut vielä on vaivoja silleen etten pysyt kun vasemmalla kyljellä nukkumaan. Selällään tai oikeella kyljellä makaaminen ei onnistu. Onko muilla viel vaivoja?
Mut taasen kutsu käypi, mutta jatkan tällä palstalla mukana oloa. Niin ja poika syntyi rv 39+4
:)
mintsi ja lepakkovauva 2vko + 4 pvää
 
summer: meillä oli lenssu pojalla myös. käytin päivystyksessä kaiken varalta ja laittoivat vielä lastenlääkärille näytille sairaalaan kun on niin pieni kyseessä. ja siellä lääkäri sanoi että noin pieni pitää ehdottomasti käyttää aina näytillä. meillä oli kyl vain tosi tukkoinen mut räkää ei valuttanu ulos. pari kertaa oksensi limaa kyllä. nyt on jo pirteä kaveri.
ottivat tulehdusarvot varuilta. korvatulehdukset yms on kyl harvinaisia noilla pienillä.
mut jos on kovin räkäinen nii käytä ennemin näytillä vain.
 
nemika, jeps katson aamulla tilannetta uusiks. Keskiviikkona meillä on neuvolalääkäri, että onneks sillon lääkäri viimestään tarkistaa tilanteen..

Ootteko muut ottaneet rotavirus rokotteen vauvoille? Tai onko jollain aikasemmin kokemusta? Siis sehän annetaan suun kautta. Meidän sairaalassa jyväskylässä sai ilmasiks mukaan ne, jos halus. Olivat jotenkin tilanneet tms.liikaa. Nehän on oikeesti kalliita. Otin sitten mukaan.
6 viikkosena annetaan eka. Sehän ilmeisesti ehkä tulee rokotusohjelmaan joskus lähivuosina.
 
summer: juu ja meidät ne olisi osastolle mielellään ottaneet ku pieni kyseessä. mutta poika oli nii pirteä kuitenkin ja söi todella hyvin. eikä ollut sinistymistä eikä hengityskatkoksia nii päästivät sitten kotiin ja sanoivat että osastolle pääsee jos siltä tuntuu tai menee huonompaan. mut hyvin toivuttiin alle viikossa taudista. aamulla saattaa tovin turista vielä mut menee itsestään ohitse onneksi.
parantumisia sinnekin. ite myös toivun paraikaa taudista. onneks mulla meni tukkosella ololla pahin ohitse.muu porukka piti kunnon kuumeen samalla.

toivotaan että pian helpottaa sielläkin :hug:

meillä poika nukkui kolme yötä upeasti. illalla 23 nukahti ja aamulla heräsi vasta syömään..
kyllä teki terää unet. viime yönä tosin sit kolme kertaa syötölle. mut kiva lepo oli väliin kuitenkin.

nemika+jäbä 7viikkoa (sunnuntaina vihdoin nimen kera) :D
 
Minuakaan ei ole listaan laitettu, eli 4.6.08, 4kg/50cm poika. laskettuaika oli 29.5, eli syntyi rv 40+6.

Kirjottelen enemmän kyllä tuolla kerhon puolella mutta luen ja kommentoin täälläkin minkä ehdin :wave:

sarbba & poju 5vrk
 
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan :) Kiitokset weissille pinosta :flower:

Meillä nukutaan yöt niin, että nukkumaan mennään 22-23 about ja ekat syöttö 01-02. Muista syötöistä en tiedäkään, koska en katso kelloa. Jos katsoisin kelloa, niin saattaisin vaan ahdistua kun edellisestä syötöstä on vasta niin ja niin vähän aikaa. Eli ei siis kelloa meidän makkariin. Tuon ekan syötön tiedän kun harvemmin ehdin itse nukkumaan ennen sitä. Aamulla noustaan vaihtelevasti; joskus viideltä |O ja joskus vasta 9:n jälkeen. Mutta jos herääkin viideltä, niin nukahtaa uudestaan parin tunnin päästä ja nukkuu sitten 9-10. Ja meillä nukutaan kans vieressä. Ja niin lähellä äitiä kun vaan mahdollista :heart: Olen joka yö siirtänyt pojan kauemmas ja silti se on aina kiinni iholla kun herää syömään....en tiedä miten saa itsensä venkoiltua. Öisin syö pääsääntöisesti vain rintaa, päivällä menee jonkin verran vastiketta. Päivärytmi on sitten sellanen, että ottaa yhdet pitemmät päikkärit noin 15-18.30, muutoin vaan max tunnin unia. Tänään valvo sitten tosta 18.30-22, eli aika paljon on jo hereillä...ja sylissä koko ajan. Välillä tuntuu, että en saa kyllä tehtyä yhtään mitään kun poika on koko ajan kiinni. Liina on, mutta en osaa oikein sen kans pelata ts hirvittää käsitellä esim kuumaa vettä etc kun poika on liinassa...mutta aikansa kutakin =) Oikeesti meillä ei voi vielä rytmistä edes puhua, koska vaihtelee uni- ja syöntiajat melkein päivittäin. mutta noin on nyt mennyt useimmiten...

Massuvaivoihin meillä on cuplatonia ja Rela-tippoja. Jonkin verran auttaa, mutta suurin ongelma on pojan huono imuote elikkä imee ilmaa niin rinnalla kuin pullostakin. Muutama yö ja päiväkin on mennyt ihan kitistessä...rassukka.

Muutoin olo on tasaantunut ja oma vointi on hyvä. Kunhan vaan noi kilot vielä tippuis niin olis jotai mitä laittaa päälle :)

Annaliina ja muru 4 vk
 
annaliina: sitä täälläkin toivotaan et kilot tippuis, täl viikol piti lähtee vaunuttelee pitempii lenkkejä mut eilen oli niin hirvee tuuli jotta oli naapurin pihastakin lähtenyt 4 mutterilla kiinni ollut metallinen kaariportti taivaan tuuliin :eek: joten siihen ilmaan en lähtenyt, olis varmaan vaunutkin lähtenyt lentoon, no tänään sitten sataa :LOL: olis se kiva jos esim.farkkuihinsa mahtuis mut nyt pitää ahtautua vain verkkahousuihin..

kiukutteleeko teillä esikoinen? meillä poika 3v on aina ollut kiltti ja tottelevainen mut nyt käyttäytyminen on yhtä riehumista ja päätöntä menoa, ei kuule mitään mitä sanotaan eikä tottele. on ruvennut imee sormia mitä ei ole koskaan aiemmin tehnyt, vaatteiden vaihto menee itkemiseksi melkein joka kerta yms...menee hermo. johtuukohan tuo vauvan tulosta taloon ja hakee tuollalailla huomiota, vai johtuuko ihan iästä vai mistähän on kyse??oon ihan neuvoton. pitäskö ottaa kovemmat otteet vai hellemmät, sen ku tietäis??!!

itekin aamuni aloitin itkulla kun tunnen itseni huonoksi äidiksi

:'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
kiukutteleeko teillä esikoinen? meillä poika 3v on aina ollut kiltti ja tottelevainen mut nyt käyttäytyminen on yhtä riehumista ja päätöntä menoa, ei kuule mitään mitä sanotaan eikä tottele. on ruvennut imee sormia mitä ei ole koskaan aiemmin tehnyt, vaatteiden vaihto menee itkemiseksi melkein joka kerta yms...menee hermo. johtuukohan tuo vauvan tulosta taloon ja hakee tuollalailla huomiota, vai johtuuko ihan iästä vai mistähän on kyse??oon ihan neuvoton. pitäskö ottaa kovemmat otteet vai hellemmät, sen ku tietäis??!!

itekin aamuni aloitin itkulla kun tunnen itseni huonoksi äidiksi
perhe on muuttunut mu
:'(

Meillä ihan sama homma! Poika just 3,5-v ja muuttunut ihan kuin toiseksi lapseksi. Usein tulee mullekkin itku kun ei saa esikoiseen oikein mitään otetta. Mua on kaverit lohduttaneet että aika parantaa kun hän huomaa että perhekuviot on muuttunut eikä häntä olekkaan hylätty. Tietäispä vaan kuinka kauan siihen omalla kohdalla menee... :/

Vanhat vaatteet meni päälle jo pari päivää synnytyksen jälkeen. Raskauskilot on varmaan jo kadonneet, tosin ylimäärästä on vähän omasta takaa. Vatsa on vaan ihan kamalan näköinen raidallinen raskausarvista ja höllyvän läskinen. Nyt täytys keskittyä kiinteyttämiseen :p

Vilma ja poitsu 2,5vko
 
kurpitsa: meidän 4v oli 6viikkoa vauvan syntymästä kuin enkeli. kaikki turha kiukuttelu jäi taakse ja toinen oli ku ihmisen mieli. mut auta armias mikä sille nyt on tullut. kiukuttelua ja kauheata kiusantekoa pitkin päivää. :( ja hermot on menny tuhannen kertaa täällä.
kai se on huomion hakemista pääasiassa noilla pienillä. vaikka yritän olla tosi paljon sen kanssa niin silti tuota päätöntä menoa myös täällä. onha se vauvan kanssa vietetty aika kuitenkin toiselta pois. ja on kai ne mustiksia tavallaan ku äiti hoitelee nyt pienempää ja oma paikka perheen "vauvana" on mennyt toiselle.
alku oli nii hieno meillä tosiaan mutta en tiedä mikä piru tuoho pimuun on iskeny nytte.

täällä myös vieressä nukutaan ja onneks yöt on tosi rauhallisia vaikka heräilisikin syömään.
päivällä tosin syliin osaa jo pyytää jos jumppalelun alleki jättää..ja kauhea kitinä alkaa ja ku syliin nostaa nii tulee melkose maireet hymyt äipälle sitten. :D et pienestä toiki temppu osataan nähtävästi.
mut nyt kiiruusti talliin ku poika nukahti hetkeksi. pappiki tulee kasteesta sopimaan tarkemmin kotiin tänään.
jaksuja ja ihanaa vauva-arkea kaikille!!!!

nemika+jäbä 7 viikkoa :D
 
ja noista "otteista" noihi taaperoihi. alkuun yritin mahdollisimman hellimmin kautta tehdä sääntöjä selväksi. mutta tuntui et pimu alkoi hyödyntää sitä vain. joten nyt tein selvät pelisäännöt minkä mukaan pelataan. ja niistä ei lenkkiin anneta.
esim. ulkona meni ööveriksi tytön leikit. niin se oli varoitus ensin ja ku ei mennyt jakeluun nii välittömästi sisälle loppuillaksi ja leikit loppu siihen. tuli sitten illalla nöyränä tyttönä anteeksi pyytämään ja tajusi jopa tehneensä väärin. ja pystyi jopa kuuntelemaan ku puhuin asian selväksi. ja lupasi ettei toistu enää temput. ( turha luulo tietty :LOL: )
mutta päätin etten enää pehmittele liikaa kun nuo hyötykäyttää sen kuitenkin omaksi hyväkseen. yhdessä oloa ja hellittelyä lisään muuten mutta pelisäännöissä pysytään nyt ettei toinen mene niskanpäälle enää.
kurja mieli on täälläki ku joutuu uhkailemaan..kiristämään...mut turvaton olo se on toisella jos paikkaansa hakee ja saapi riekkua miten vain. aikansa kutaki täytyy toivoa.
 
Moikka!

Kiva, kun tuli uusi ketju, kiitti Weiss!

Täällä menee vauvan kanssa hyvin. Tää on kyl tyytyväisin vauva,mitä meidän perheessä on ollut. Vaikka kaikkihan noi on " helppoja" olleet ts. ei ole ollut koliikkia, itkuisuutta tai muita mahavaivoja ( kopkop). Vauva ei todellakaan itke turhia. Joskus pirauttaa pienet itkut, jos pääsee nälkä yllättämään. Maitoa tulee, ja rinnanpäät on taas kerra ihanan arat :x . Kai se siitä korjaantuu... Poika nukkuu öisin kivasti, saa itsekin levättyä.
Meillä isommat sisarukset ( 6v. ja 2v. ) on ottaneet vauvan hyvin vastaan. Hiukan nuorempi tuntui käyvän ylikierroksilla, mutta on jo tasaantunut. Nyt olenkin vauvan ja ton 2v: n kanssa kolmistaan kotona, kun isäntä lähti esikoisen kanssa sunnuntaina Ruotsiin ja tulee vasta huomenna. Toi 2 v . on ollu kuin unelma, mahtaako nauttia äidin täydestä huomiosta ;) :D

Meillä vauvan vasen silmä rähmii edelleen. On siis kokoajan rähminyt hiukan. Mun mielestä ei ole tulehdusta, vaan olisko kyynelkanava vaan tukossa. Vedellä olen putsaillut. Neuvolatäti tulee vasta perjantaina käymään, jos hän sitten katsois onko aihetta lääkäriin.

Mutta sateista tiistaita kaikille!

Sädis ja Ryttyläinen 1vko 1pv
 
Huomenta!

Löysinpä minäkin tänne :)

Listaan voipi päivittää Onnin syntymän eli 4.6 poika, rv 41+6, 3405g, 50 cm

Täällä elo menee ihan ok. Maitoa on jouduttu antamaan Nannin muodossa lisää, vaikka omasta takaakin tulee, mutta on niin kova poika syömään :) Rytmi on sellaista 3-4 tunnin unet ja tunti kaks hereillä. Yöllä herää kerran tai kaksi. Sairaalassa jopa vetäs yhtenä yönä 6 tuntia putkeen! Oon ottanu sellasen linjan, että kun paino nousi ( ensiksi laski 160 g ) yli syntymäpainon jo sairaalassa, niin en suotta herätä. Kova imemis refleksi on; jos ei oo tissi suussa, niin sit tutia lussuttaa tai nyrkkiä. Iskän nenä on myös kova sana :)

Sädetikku Meillä esikolla oli kanssa sama rähmimisvika ja kyynelkanava siis tukossa. Sama homma on vieläkin, jos on esim. kovassa nuhassa. Kanava menee heti tukkoon ja alkaa rähmiä. Lääkäriltä olen saanut reseptillä Oftan Akvakol silmätippoja ja niistä on apu. Yksi mahdollisuus olisi kyynelkanavan huuhtelu ( aikaisintaan lapsille se tehdään muistaakseni reilun vuoden iässä, kun nukutuksessa tehdään ) mutta niin pahana en rähmimistä neidin kohdalla pidä, että huuhteluun asti lähdettäisiin. Ja kun eipä tuo näytä tyttöä vaivaavan.

Kysymys kaikille poikavauvojen äideille Onko teidän vauvoilla tisut? Muistan neidin kohdalla, että oli ( johtuu hormoneista ) mutta kun tällä meidän miehellä on ihan mahottomat daisarit :) Mutta kyllä sillä pippelikin on :)

Joopa. Nyt tarjoilemaan neidille vesivärejä!

Mukavaa päivää kaikille!

PP ja Onni 6 vrk :heart:

Ai niin on muuten niin isänsä näköinen poika, että jos en olis 9 kuukautta mahassani kantanut, niin väittäisin miehen käyneen vieraissa ;)
 
Huomenta!!

Lueskelin noista teidän taaperoiden käyttäytymisistä...ymmärrän ehkä, kun ovat vielä aika pieniä...että äitin huomioo ehkä kaipaavat...meillä 6v ollut oikea kiukku säkki ja mustasukkainen vauvasta...on ollut 6 vuotta huomion keskipisteenä ja äidinpoika....joten kestää varmaan jonkinaikaa, että mustasukkaisuus helpottaa...mullakin välillätullut itku, kun on tuntunut et oon tosi huono äiti :'( ( välillä on nimittäin palanut pinna 6v kiukutteluun :ashamed: ) Eiköhän ajan kanssa helpota tää tilanne..

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 2vk ja 3pv
 
Heippa!

Ilmoittaudumpa minäkin tänne =) . Kerhopuolelle ehdin myös jo kirjoitella, mutta kirjoitellaan nyt sitten useampaan paikkaan.

Meillä vuorokausirytmi alkaa pikkuhiljaa myös muodostua, toki vaihteluitakin vielä on. Yöunille neiti nukahtaa n. klo 23-24. Sitten heräillään syömään n. klo 4-5, ja seuraavan kerran 7-9 välillä. Päivunille tyttö nukahtaa n.klo11 ja päästelee pari tuntia sikeitä. Seuraavat unet ajoittuu alkuiltaan n. klo16-19. Tällä kaavalla ollaan menty nyt jonkin aikaa. Yöllä tyttö saattaa kyllä nukkua kuusikin tuntia putkeen, jos on oikein väsynyt.

Pääsin viime viikon aikana suurin piirtein eroon rintakumista. Tyttö päätti yhtenä päivänä, että en huoli pelkkää tissiä lainkaan ja sitten seuraavana päivänä nappasi heti kiinni ilman rintakumia :D . Siitä se sitten lähti. Nyt ollaan useampi päivä pärjätty kaikki muut syötöt ilman kumia paitsi myöhään illalla neiti ei jostain syystä saa rinnasta otetta. Hermostuu ihan hirveästi, pyörittää päätänsä ja alkaa itkeä. Tyttö on ilmeisesti silloin niin väsynyt, että ei saa siksi rintaa suuhunsa. Nukahtaakin silloin yleensä muutaman imaisun jälkeen rinnalle. Mutta olen niin iloinen, kun ei tarvitse joka syötöllä pelata niiden rintakumien kanssa.

Käytiin eilen ensimmäistä kertaa pitkällä automatkalla vauvan kanssa. Aamulla lähdettiin aikaisin ajelemaan 200 kilometrin päähän ja illalla palattiin kotiin. Kaikki meni tosi hienosti! Tyttö nukkui mennessä ja tullessa ja perilläkin oli kuin enkeli =) . Uskallan siis toistekin lähteä pikkuisen kanssa reissaamaan. Seuraava reissu onkin kyllä jo juhannukselle tiedossa.

Vanhoista vaatteista suurinosa menee päälle. Farkut eivät ehkä näytä kovin hyviltä :D , tyhjä vatsanahkareppu tursuaa... Niitä en vielä käytä, mutta kesäiset pellavahousut yms. menee hyvin jalkaan. Parisen kiloa on vielä raskauden aikaisia kiloja jäljellä, mutta olisin tyytyväinen, jos niiden lisäksi lähtisi vielä toisetkin pari. Enköhän ne saa tässä kesän aikana karistettua.

Minkä ikäisenä teidän vauvat ovat näyttäneet ensimmäisen valloittavan hymynsä :)? Itse odotan innolla, että milloin neiti väläyttää ensimmäisen hymynsä lepertelevälle äipällensä tai isukillensa. Toissapäivänä neiti hymyili hiukan, kun juttelin sille...mutta vielä en ole takuu varma oliko se sellainen "aito" hymy.

Nyt meen kotihommiin. Tyttö nukkuu rauhallisesti terassilla vaunuissa. Taitaa terassin katolta kuuluva sateen ropina nukuttaa mukavasti =) .

Mukavaa tiistaita kaikille!

-Marimint ja tyttönen 1kk 5pvä
 
meillä on kanssa tuo esikoinen selvästi mustis vauvasta,ei edes vilkase vauvaa mulle alkanut tiuskiin jos jotain kysyn ja ikää on kohta 14v :LOL:
eiköhän poika joskus totu pikkusiskoon :|
harmittaa tuo ikäero toivoisin että niistä tulisi silti läheisiä.
minkäs sille voi kun näin pitkään joutu haikaraa odoteleen.

eeti kiitos neuvosta menen tänään apteekiin hakemaan maitohappobakteereita.
eilinen ilta selvittiinkin ilman itkua en tiädä olisko sillä vaikutusta kun aloin antaa mahatippoja säännölisesti 8 tunnin välein.

syömisestä meillä menee maitoa nykyään 2-3tunnin välein yölläkin herätään 2xkertaa syömään.
olen kanssa alkanut suunniteleen vellin syötämistä iltaisin,pojalle muistaakseni aloin kanssa velliä syöttää 6-8 viikon ikäsenä mutta ei ollut silloin mahavaivoja.
no nyt täytyy mennä tyttö huutelee maitoo

nuppu 5viikkoa
 
Moips!
Sain tytön hetkeks nukahtamaan, niin piti tulla äkkiä kirjottamaan.

Hymyjä alettiin saada tuossa viiden viikon iässä.

Meillä tuo 5v ei ole ollut mustis...ainakaan vielä. Toivottavasti ei olekaan. Samanlaisia kiukkuja kun ennen vauvaakin. Mulla on vaan aina paha mieli, kun ei pysty niin paljoa sen kans hommaamaan kun ennen. Nytkin sitten yritän pelata sen kans jotain ennenkun vauva herää.

Paino on hyvin tippunu, mutta maha ei tarpeeks. Farkkuja et saa vyötäröltä kiinni. Ja kun oon muuten hoikka ja melkein lähtöpainossa, niin ikävästi tuo maha pömpöttää. Ei mikään kauhean iso, mutta näkyy ihan liikaa kuitenkin. Hyvä jos muillakin...
Ja sen eron kyllä huomaa, että esikoisen jälkeen vartalo oli ihan toisenlainen. Palautu paljon nopeemmin kun nyt...se mahakin hävis sillon heti. Nyt ei varmasti nopeeta...jos ees koskaan häviää. Onhan kaikki venyny...palautuuko enää ikinä...???

Velliä aloin esikolle antamaan aika ajoissa ja maistatin muutenkin soseita aika ajoissa. Tietysti eka pieniä maistiaisia. Kaikestahan ei kannata neuvolassa mainostaa..tai ainakin ite opin sen. Muistan että sitten alko masukin vähän helpottamaan ja tulemaan pisempiä unia yöllä. Sillä maissivellilläkös sitä aloteltiin?

Onhan nää niin erilaisia nää meidän lapsukaiset. Poika tosiaan nukku öisin huonosti ja itki mahaansa. Söi usein öisin. Päivisin nukku kunnon unia ja sain sillon itekin nukkua..esikoinen kun oli.
Tää typy sitten nukkuu öisin hyvin. Päivisin sitten vaan pieniä torkkuja. Joskus jopa tunnin ja sillon mä kerkiän tehdä vaikka mitä.
Esikoisen jälkeen sanoin aina kaikille, että miks ette nuku kun vauva nukkuu päivisin ja tee niitä hommia sitten kun se valvoo. Niin saa itekin huilattua. No, eipäs se niin yksinkertasta olekaan...nyt sen ite huomaan. Jos huilaisin aina kun tyttö nukkuu, niin jäis kyllä hommat tekemättä kotona. se kun ei hereillä oikein viihdy missään..mites sitten teet mitään. Ja tietysti nyt on tuo vanhempi tuossa joka kaipaa huomioo jne.

 
meillä on se hyvä puoli ettei esikoinen ole lainkaan mustis siskostaan, päin vastoin tahtoo hänet syliteltäväksi koko ajan, pusuttelee ja silittelee päätä kun vauva itkee ja on muutenkin kiinnostunut vauvasta. siksi en ymmärräkään tuota käyttäytymistä mutta ehken enää itse kerkeä niin paljon olemaan esikoisen kanssa kuin olen aiemmin keriinnyt kun olen niin paljon vauvassa kiinni. mies on nyt ollut paljon esikoisen kanssa joten ehkäpä kaipaa enemmän huomiota multa. nyt päätinkin huomioida esikoista enemmän aina kun vauva nukkuu, tehdään jotain kivaa ihan kaksistaan. jospa se tästä helpottaa..
olen huomannut myös saman jotta jos mä korotan ääntäni enemmän niin siitäkös esikoinen hermostuu enemmän ja sit onkin oikea sotatanner käynnissä eli yritän jatkossa oppia olemaan rauhallisempi.

hitsi ku haluttais lähtee vaunuttelemaan, mut mun tuurilla alkaa kuitenkin sataa kaatamalla kun olen tien päällä. tällä hetkellä ei näyttäis satavan mut otanko riskin ja lähden ja sit tuun takas ja näytän uitetulta koiralta...

 
Meillä on kanssa nyt tullut mustasukkaisuus kuvioihin...mulla hermo pinkeenä kun ei mitään muuta kun pahan tekoa tuolla esikolla mielessä välillä pääsee huuto ja siitä sit huono omatunto :(

miten teidän vauvat viihtyy lattialla yksin?
meillä viihtyy hyvin maallaan erityisestija pääseepä herra mahalta selälleenkin kun mahallaan olo riittää uskomaton pakkaus...mut omin silmin nähty miten se tapahtuu..käsillä nostaa ihteäsä ja siitä si hups....
 
Minä ilmoittaudun kans mukaan!

Täällä on vauva-arki lähteny yllättävän kivuttomasti käyntiin. Tyttö syö hyvin, nukkuu yöt yhdellä heräämisellä ja muutenkin ihan ok. Silmäkin on jo kunnossa, antibiootti puri siis onneks. Meillä ois ristiäiset kolmen viikon päästä ja nimikin on jo valmiina, huh :heart: .
Eilen alotin Jekovitin ja ei vielä huomannu et ois käyny mahaan, mut saa nähä sit ku annos suurenee..5 tippaa ois sit perjantaina jo, eli täys annos..Viikonloppu sit varmaan itketään mahakipuja :'(

24.päivä ois neuvolakäynti, jänskättää et miten hyvin omalla käyrällään kasvaa.. :eek:

D ja tytöntylleröinen 3 vk 1 pv
 

Yhteistyössä