TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

Edla: Älä siitä pottailusta stressaa. Nää on vielä niin pieniä, ettei oo mikään tarviskaan osata tehdä sinne mitään. Meillä on koko homma nyt tauolla; aamulla ja illalla vaan istutaan ja joskus sinne sit livahtaa pissi hampaiden harjauksen ohessa. Mutta ei poika osaa vielä itse edes sanoa, et sinne potalle pitäs päästä. Odottelen sitä ja sit ruvetaan kunnolla hommiin.

Mulla on paita likaisena, mutta vauvan kuolasta ja pukluista :D

katris:
Voi ei :( Onpa harmillista. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin! Äläkä tosiaan stressaa mistään huonosta äitiydestä. Eihän tuollaiselle voi mitään ja vaikka voiskin, niin ei se susta huonoa äitiä tee. Voimia!! :hug:
 
Astioista piti vielä sanomani :D Meillä poika syö samoilta lautasilta / kulhoista kuin mekin (eli Arabiat on päivittäisessä vaarassa ;)). Suurimmaksi osaksi kulhoista, koska matalalta lautaselta on vaikea lusikoida itse, kun ruoka tulee toiselta reunalta yli :) Ikinä ei ole lautanen lentänyt maahan, joten ei tarvi sitä pelätä. Mitään erityisiä lasten astioita meillä ei ole, paitsi nokkamukit, joista koitetaan vähitellen päästä eroon. Mut kaveri kans huomas jossain vaiheessa, et niiden melamiinisia Muumi-lautasia ei saa laittaa mikroon. Näppärä ominaisuus kyllä lasten astioissa ;)

Nyt oon tänään ahkeroinu tänne enemmän tekstiä ku aikoihin :D
 
Katrinaiselle jaksuja,ikävää jos taas raskausmyrkytys pukkaa :hug:

Edla,Meil on potan kans hiukan sama juttu,mut oon tyytyväinen et edes nyt malttaa istua kun aikasemmin ei... miä en ollenkaan vaivaa päätä sillä,oon satavarma et oppii potalle ennemmin tai myöhemmin =)

Mun paidat likaantuu siis pääsääntösesti ruokailussa ja pojan kuolasta kun nuohoo itteään mun sylissä...edes vauvana ei puklaillut yms.näin paljoa. :eek:

Nokkamukit...kellä vielä käytössä...tuli mieleen tosta Naukurin tekstistä tällänen kyssä. Meillä on vielä ihan syystä että edes juomisesta ei tulis niin kauhee sotku :p Osaa kyl periaatteessa juoda normi mukista/lasista mut kyl sielt sen verta hörähtää aina yli aika-ajoin,et hetki pysytään vielä nokallisessa =)

Samoten Naukurin tekstistä tuli mieleeni kysyä myös puuroista,kuinka monella syödään ilta ja aamupuuro?Meillähän on aamusin vedetty leipää jo vaikka kuinka kauan... keittelin itsepintasesti tota aamupuuroo ennenkuin tajusin et leipääkin voi antaa :saint: Siis kun poitsu söi vaan lusikan tai kaks ja musta se oli vähän ruuan haaskausta. Nyt syö mielellään leipää ja juo maitoa,illalla menee edelleen iso lautasellinen puuroa =)

Kyl on vauhdikkaan kuulosta arkee Naukurillakin...meil poika kans puree välillä,kuuluu vissiin ikään :/ Oiskohan joku puolivuotis uhma?

Meil poika on unessa,ollut jo tovin. Ihme et rauhottu,mummo ja vaari oli kylässä ja jotenkin villiintyy ihan mahdottomasti siitä...en tiiä miks,muiden kans ei käy niin. Puurokin jäi syömäti,kun rupes sylkemään sitä :kieh: Nukahti kyl ihmeen hyvin...

 
Teitäkin ehdin moikkamaan, kun pyörin nettiviidakossa etsimässä tietoa vauvan jatkuvasta itkemisestä... Meillä on tosiaan vauva itkenyt ihan alusta asti paljon, mutta nyt meno on mennyt ihan järjesttömäksi: itkee kaiken hereillä olo ajan eikä ts. "kohtauksittain" eikä sylistä saa laskea hetkeksikään. Nyt kokeillaan ihan toista taktiikkaa kuin tähän asti: laitoin vain koppaansa mahalleen ja silitin selkää kunnes rauhoittui ja nukahti. Muutaman kerran on pitänyt käydä tassuttelemassa, mutta nukkuu nyt ainakin hetken. Olen meinaan vähän huolestunut, kun 3-viikkoinen on hereillä vielä kasilta ja päikyiltä on herätty puoli neljältä :eek: Hän kun ei sisällä suostu nukkumaan päivisin - hyvä nyt kun tunnin pari joskus yöaikaan :ashamed: No, nyt on asia työn alla ja huomenna mennään lastenlääkärille ja torstaina vyöhyketerapiaan. Mamma on maidottomalla dieetillä ja d-tipat jätettiin pois. Disflatyliä ja Relaa maksimimäärät. Saas nähdä löytyykö mitään apua mistään vai onko meille syntynyt koliikkivauva :(

Meillä ei suurempaa uhmaa Nealla ole: on aivan enkeli ja ihana tyttö :heart: Hampaidenpesu tosin ei ole koskaan onnistunut - kuten ei pottailukaan - mutta muuten on kyllä kehittynyt hurjasti tuon siskon syntymän jälkeen. Iltapuuro meillä vielä syödään, mutta aamuisin ollaan paahtoleipä-jugurtti-hedelmä-linjalla. Astiat on mitä milloinkin, koska olen itse aina mukana syötöissä ja vahdin ettei kupit lentele lattialle :D Ja niin; joipa Nea mukistakin itse tässä toissa päivänä! Ihan yks kaks vaan heitti pillin syrjään ja tarttui mukiin ja joi itse =) Taidetaan mekin voida luopua vielä joskus niistä trippimaidoista B)

Raskaana oleville jaksamista ja etenkin katrikselle parempaa vointia! :hug:

Nyt jos hiipisi itsekin peiton alle, kun käärö ei ole varttiin huudellut kopastaan... Jos saisi vaikka tunnin pari unta itsekin :headwall:
 
Nokkamuki meillä kans samasta syystä käytössä kuin Repalla. Osaa kyllä juoda nätisti mukista/lasista, mutta kun en sattuneesta syystä pysty jokaista hörppyä pöydässä vahtaamaan, niin on helpompaa antaa juoda vielä nokkiksesta. Aina välillä annan "harjoitella" et saa juoda nokkamukista ilman sitä kantta ja tänään viimeks ne vedet pääty lopulta pitkin pöytää ja samaan aikaan neiti päätti alkaa huutamaan korvia vihlovasti ja sit arvoin et koitanko hiljentää neidin heti vai pelastanko pöydältä sen mitä on pelastettavissa... Eli tavallisen mukin kans sattuu ja tapahtuu :D

Repa: Meillä menee tuota leipää niin hintsusti, ettei voi antaa pelkästään. Päältä kyllä syö juustot ja kurkut sun muut, mut leipää vaan nakertaa vähän. Paitsi patonkia tms. söis vaikka kuinka paljon, mut sitä en edes periaatteessa rupea tuolle päivittäin syöttämään. Ruisleipä olis ihan hyvä vaihtis kyllä välillä, mutta kun ei niin ei. Onneks edes menee tuo puuro (aamuin illoin siis) niin saa kuituja. Ja eikö oo tylsää tuo pureminen? Ei ole meillä onneks pahasti päässy purasemaan, mutta silti. Jotenkin alkukantaista, et iskee hampaat kiinni toisen käteen tai jalkaan, kun suututtaa... :D

Ihanaa, poika nukahti pitkästä aikaa melko hyvin yöunille. Ikäväks rääkymiseks kyllä menny. Harmi. Melkein jo luulin, et olis menny ohi, mutta ei sittenkään.

Ai niin. Tää mamma saa hieman lepoa ens viikolla, kun mun vanhemmat tulee hakemaan pojan heille nyt lauantaina hoitoon!! LUKSUSTA! Meinasivat pitää pojan siellä niin kauan kuin viihtyy :D Katsotaan tuleeko yhden vai viiden yön jälkeen kotiin ;) Meillä on ristiäiset sit kuun vaihteessa, niin saan leipoa rauhas ja tehdä muut valmistelut. Tytön syntymän aikaan poika oli toises mummolas 4 yötä ja oli menny loistavasti. Saa nähdä miten nyt käy. Ainakin saa siellä isovanhempien jakamattoman huomion osakseen, mikä tekee varmasti hyvää.

Nyt soffalle. Neitikin EHKÄ simahti tuolla isin sylissä...
 
Srk:n kerhossa eilen kerrottiin jotain tarinaa Jeesuksesta ja hiirestä. Tänään nähtiin leikkiksellä päästäinen ja Eeva huusi ihan hysteerisenä "JEESUS!!". En meinannut pystyssä pysyä kun nauratti, lapsiraukalla mennyt puurot ja vellit sekaisin. :LOL:

Astiat on vähän mitä käteen kaapista osuu. Jotain muovisia Nalle Puheja on, mutta jos jotain pitää lämmittää mikrossa niin sitä varten on pieniä "tavallisia" (=keraamisia?) matalia lautasia. Ne on Rörstrandin Grön Anna -sarjaa ja loistavan kokoisia, varmaan jotain lasten mallistoa. Ja sit käytössä on myös ihan ne samat lautaset mitä muut käyttää. Lattialle ei ole päätynyt vielä yksikään, mutta pitää koputtaa puuta..

Potta on lähes unholassa täälläkin. Joskus siinä istuskelee vaippa päällä, harvoin ilmankin eikä koskaan silloin kun ehdotan. Mitään sinne kuitenkaan koskaan tule, mutta kunhan nyt istuu jos haluaa. Osaa kyllä ilmoittaa kun on pissa tulossa eikä ole vaippaa päällä, mutta se on 2 sekuntia ennen kun lätäkkö on lattialla. Kokeillaan pottaa sit 'tosissaan' joskus kun suhtautuu siihen vähän vähemmän vihamielisesti.

Katris, oli kiva kuulla sinusta.. vaikka parempia uutisia olis tietty ollut kivempi kuulla. :hug:

Puuroa menee vaihtelevasti. Yleensä aamuisin sellainen pienen pieni annos ja sen lisäksi leipää, muroja tms. silloin kun mä juon kahvia. Illalla sit enemmän puuroa, hyvällä tuurilla. Joskus kyllä herkutellaan ja syödään iltapalaksi pizzaa. :ashamed: Musta olis julmaa antaa toiselle puuroa ja syödä itse vieressä pizzaa, teen sit Eevalle oman pienen. Täytteeksi tomaattia, mozzarellaa, kinkkua tai jauhelihaa. Voileivän ainekset siis periaatteessa.. seliseli. :D

Repa, meillä nukahdetaan päikkäreille suunnilleen samalla taktiikalla. Tosin lukemisen tilalla annan pullon maitoa, sen perässä juoksee aina salamana sänkyyn. Ja sit mylläilee yksinään kun mä leikin nukkuvaa, kunnes kyllästyy ja nukahtaa myös. Iltaunilla sama homma. Hidastahan se on, mutta toimii. Tosin jos on ihan piipussa niin toki sit simahtaa nopeammin.

Annatteko joka päivä lihaa/kalaa? Oon kysynyt neuvolasta että pitäiskö, mutta en oikein saa mitään vastausta. Muuta kun että olishan se ihan hyvä.. Eeva ei nyt kuitenkaan joka päivä syö lihaa eikä aina kalaakaan, jos syödään molemmat samaa niin lihat on korvattu tofulla, soijalla, pavuilla yms. Mulla on ideat tosi vähissä lihan suhteen, kun en syö niin en osaa oikein sitä tehdäkään ja musta tuntuu että Eeva syö sit aina samaa; bataatticurrykanaa, jauhelihakastiketta tai makaronilaatikkoa. Tylsää.
 
Carmen: Meilläkin neiti kitisee suurimman osan hereilläoloajastaan ja sylistä ei voi juurikaan laskea tai huuto alkaa samantein. Mut en ole ajatellut sen olevan mitään muuta kuin vatsavaivoja. Paukutteleekin nimittäin aika paljon. Ja ennen kakkaamista huutaa aika paljon. Meillä saa pelkkää korviketta, enkä ole vielä ainakaan jättänyt d-vitskuja pois, kun huudot alkoi jo ennen niitä. Yöllä onneks nukkuu melko hyvin (yleensä 2 herätystä ), mutta päivällä saattaa helposti valvoa 4-5h putkeen esim. klo 8-12 tai 17-22/22:30. Päiväunia nukkuu 4-5h päivässä, joskus pidempinä pätkinä ulkona ja joskus lyhyempinä sisällä. Meilläkin siis nukutaan päiväsaikaan ulkona parhaiten. Mutta helposti siis näyttää onnistuvan monen tunnin valvominen ainakin meillä. Niin ja usein neiti rauhoittuu myös kantoliinaan. Oletko kokeillut? Jaksamisia sinne ja kerrohan sit mitä lääkärissä sanottiin!
 
ruuat: lihaa menee päivittäin. myös aamu ja iltapuuro edelleen joka päivä kuvioissa.
juomiset juodaan millo mukista..millo nokkiksesta ja millo pullosta.

potta: edelleen piilossa pesuhuoneessa..ei tykkää nii ei..enkä oo moneen kuukauteen edes kokeillu..ens kesää ennemmin haaveilen kuivaksi opetteluun ku voipi ulkonaki juosta vähissä vaatteissa. kyllä ne jokainen kuivaksi oppii ja potalle jne kun aika on sopiva.

jenni: aina yhtä ihana lukea sun kuulumisia. onnea pikkuisen uudesta taidosta. äkkiä se aika vaan menee =)

carmen: jaksamisia kovasti. onha se hyvä käydä lääkärissä varmistamassa. mut ole varovainen noiden dieettien suhteen. mä ku samoista syistä noita dieettejä kokeilin nii sit menin ite huonompaan kuntoon ja laihduin liikaa. jaksamista kovasti.. :hug:
rauhottuuko teillä uloskaan vaunuihin nukkumaan? jaksuja kovasti :hug:
 
Carmenille tsemppiä beibin kans...kuulostaa kovin meitin Kassulta vauvana... oli tyytyväinen pystyasennossa sylissä ja nukkukin vain niin tai sit liikkuvissa vankkureissa. Kaiken maailman jutut pojalta tutkittiin,mut mitään ei sit löytynyt. Mahavaivathan kesti yöllisinä10kk ikään asti :( Oon kuiteskin tyytyväinen et tutkittiin...olis ollut kauheeta olla tekemättä mitään... tsemppiä ja jaksuja :hug:

Naukuri,en tiiä syökö tääkään niin kauheesti sitä leipää,mut kun puuroa ei söis lainkaan,niin ei auta. Sekaleipä menis parhaiten kun on pehmeetä...ihan vehnästä en anna,täysjyvää.On pieniruokainen aamuisin,mut se on ihan ok =) Meil iskee välillä tosi kipeestikkin yhtäkkiä hampaat esim.takamukseen...huuto pääsee kyllä. Tylsistyksissään ja väsyneenä harrastaa :/

Marmotta,ehheh,toi jeesus juttu :LOL: Meil onneks mennään yöunille ihan vapaaehtoisesti,vieressä makaan mut käy kiltisti itekseen unille... päikyt pitää tosiaan huijata :/

Heppu nukku taas kivasti alkuyön,kolmenpintoihin heräsin taas siihen kun tuijotti mua ja sit ei meinannut saada unta taas millään,vaikeroi tunnin kaks kunnes simahti,vedeltiin sit 8.30 asti siitä hyvästä B) Tiiä mikä juttu toi nyt on. Sit oli kauhee kiire aapalle(aamupalalle)kun illalla oli puurot jääneet syömättä ;)

Miä vuodan taas kuin niagara...en tajuu :|
 
Moro taas muutaman päivän tauon jälkeen. Mulla tämä järjetön yskä jatkunut kohta kaks viikkoa eikä lopua näy. Onneksi muut ovat vielä välttyneet ko. taudilta.

Meillä käytössä pääasiaksi posliini lautaset, nokkamuki. Aamu- ja iltapuuro mukana kuvioissa vaihtelevasti. Toisinaan maistuu hyvin, mutta joinakin päivinä pitää saada sitä samaa mitä muutkin ipanat syö.

Potta ei tahdo kiinnostaa kuin housut jalassa.

Marmotta: Ihan mukavakin tuo kuitenkin vaihtelua lapsiarkeen vaikka ei sit parisuhteena elämän loppuun asti kantaisikaan. Saat ainaskin muuta tekemistä ja puhumista.

Lisää lapsi voi, voi, kun olis vielä nuori :) Sit meillä olis niitä varmaan tusina. Vielä en ole valmis heittämään kirvestä kaivoon, joten pakkailen pieneksi tulleet vaatteet varastoon. (En tiedenkään aivan kaikkia). Tosin kohta ollaan 40-kriisissä eli kovin pitkään en voi enään jahkailla lastenlukumäärän suhteen.

Muistaakseni kävin tännekin tilittämässä sitä koiraepisodia. Nyt tuli lauantaina siihenkin uus mutka matkaan. Tää edellinen omistaja oli halunnut kuitenkin avauttaa sen ja nyt saatiin välikäden kautta kuulla, että syyttä meitä koiran "tappamisesta". Ruumiita olis tullut lisää, jos ko. ämmä olis sillä hetkellä ollut lähempänä, mutta lälläri ei pystynyt edes puhelimeen vastaamaan, kun tiesi joutuvansa kantamaan vastuun puheistaan.

Sorry, vuodatus, mutta edelleen ottaa päähän miten eräät aikuiset voivat tuolla tavalla käyttäytyä.

Palaan myöhemmin uudelleen paremmalla ajalla ja mielellä :))
 
carmen: paljon jaksuja sulle! Hyvä että meette lääkäriin selvittämään mikä pikkuista vaivaa!1

marmotta: sun eeva on IHANA!!! Ihana kun toinen juttelee jo noin kovasti!! Saa tahatonta huumoria elämään... Mä niin odotan että poika rupee puhumaan... Nyt toistaa vaan takka, kakka, kukka jne... Ja usein kakka on takka ja kaikkea muutakin.

pottailu: ihan vaiheessa vielä. Poika suostuu silloin tällöin istumaan siihen, mutta ei siihen mitään tulosta saa.. ajattelin josko kokeiltas joskus sitä renkaan pienentäjää.. Edla: toi 20 minuuttia potalla kuulostaa mun korviin jo aika pitkältä ajalta!! Joten hyvinhän se neiti siinä viihtyy...

puuro: on kehissä joka aamu ja ilta.. Kun puuro on syöty poika saa leipää jos haluaa... Taidan olla aika natsiäiti, mutta oon sitä mieltä että meidän poika ei vielä 1,5 kk päätä mitä syö.. siis ok, jos ei oo nälkä, mutta jos tarjolla on puuroa sitä syödään kun ei kerran allergisia olla..

ja pizzaa ollaan täälläkin annettu... eli jos ite syödään niin poikakin saa pienen palan. viime perjantaina söi lenkkimakkaraa ja ranskiksia. jep. ei parane kertoa neuvolassa :D täytyy painottaa että ranskikset ja pizzat ei todellakaan oo jokapäiväistä ruokaa...

hampaidenpesu taistelu jatkuu yhä.. tosin pukemiskiukuttelun loppumiseen meni se 2 viikkoa.. joten ehkä parin viikon päästä helpottaa.. Periksi en anna.... Eli puren vaan hammasta yhteen...

muuten meille ei kummallista. poitsu on muutoin tosi sulonen ja kiltti, tosin omaa tahtoa löytyy häneltä tosi paljon.. mutta hyvä että luonnetta löytyy..

nyt pitäis mennä vääntämään pojalle makaroonilaatikkoa... Maistuu koko perheelle.

syksyistä keskiviikkoa
 
Kiitos kaikille tuesta! :hug: Tuonne syyskuisiinhan nää itkut pitäisi itkeä, mutta jos ette pahastu niin puran ajatuksiani tänne(kin) - mielummin ystäville kuin tutuille ;)

Lääkärissä käyty ja diagnoosina "virkeän, hyvinvoivan ja -kasvavan vauvan koliikkityyppiset oireet". Pääasia tietysti ettei mitään sairautta tms. todettu, mutta nyt sitten vaan jatketaan tätä hakuammuntaa ja kokeillaan kaikkia kuultuja jippoja mahavaivojen vähentämiseksi. Lääkärin mukaan yksi keino on aloittaa kiinteät kuukauden-kahden iässä, mutta se kuullostaa vähän turhan extremeltä omaan korvaani :eek: Vaan kai tuollainen 60-v. lastenlääkäri tietää mistä puhuu, jos sanoo, että nykysuositukset kiinteiden alotuksesta on viety väärään suuntaan: täysimetys 6kk ikään kuulemma vaan lisää allergioiden määrää, kun tavoitetila oli päinvastainen! No, mutta kokeillaan nyt tätä maidotonta dieettiä (nemika: mulla kyllä on mistä lähteä joten ei väliksi suurikaan kuihtuminen :LOL: ja vyöhyketerapiaa eka ja katsotaan siitä etiäpäin!

Ja hei; ei meidän yö ainakaan huonosti mennyt! Ennen ysiä tosiaan laskettiin koppaan ja siliteltiin/tassuteltiin kunnes kitinä lakkasi ja siitä veteli 24 saakka unia, sitten söi 05 ja lopulta heräso 08 :D Kuin Nea aikanaan =)

Lihaa/kalaa syödään 2krt/pvä, kun kasvispöpöreöitä ei me miehenkään kanssa koskaan syödä. Vaikka hyvä kai olisi.... Tosin; nakit ja uunimakkara taitaa mennä kyllä enemmän viljatuotteiden puolelle kuin lihajalosteisiin :LOL:

Talvikenkulit Nealle ostin kokoa 24 ja Vikingit. Kyllä taas "harmitti" maksaa 65e kengistä, jotka menee vain pienen hetken, mutta minkäs teet! Tosin olen alkanut jakamaan kaikki hinnat kahteen: me kun saadaan kaikki hankinnat kierrätettyä Anniinalle ja siinä kyllä säästää!

Mutta nyt vähän järkkäämään paikkoja ennen kuin jompi kumpi tuolta huutaa :p
 
Ruuista: Taitaa meilläkin mennä päivittäin jotain lihaa ainakin toisella aterialla. Joskus voi olla päiviä, et on kasvisruokaa / pastaa ja sit ei välttämättä ole lihaa lainkaan. Mut aika harvoin. Mut kyllähän monet antaa lapsilleenkin vaan kasvisruokaa. Pitää vaan huolehtia muuten sit proteiineista ja vitamiineista yms. kivennäisaineiden saannista. Täällä on kans syöty kotitekoista pizzaa ja hyvin on maittanut :) Yllätys. Mutta ei meidän pizzassa mitään ihmeellisyyksiä olekaan. Kaikkea on poika saanut muunkin ruuan joukossa, joten on meillä ruoka siinä missä muutkin.

Meillä taitaa taas olla ristiinnukkumispäivä. Poika meni just unilleen ja tyttö on nyt vedellyt 3h eli herännee ihan just. Ekaa kertaa elämässäni oon ottanu käyttöön energiajuomat! Tai jotain Teho-tabletteja nää on. Eikä oikein edes auta. Silmät luppaa silti. Noissa ristiinnukkumisissa on tietty lasten kannalta se etu, että voin keskittyä yhteen lapseen kerrallaan eli pojankin tuhmuuksien teko vähenee, kun saa äidin jakamattoman huomion. Mutta äidin kannalta olis kiva, kun olis kunnon lepohetkiäkin. Huomenna tulee onneksi pojan kummitäti leikittämään aamupäiväksi. Ihanaa!

Ai niin ja tytön eka oikea hymy bongattu tänään :D Hymyili ihan usemman kerran, kun juttelin hänelle. Ihanainen!
 
carmen: no tuohan kuulosti ihan meidän yöltä! meillä on varmaan ihan sama meininki kuin teilläkin, mut ajattelen sen vaan kuuluvan tähän vauva-aikaan. eilenkin tyttö kitisi lähes koko päivän. no, toivottavasti menee ohi jossain vaiheessa... ja tuo on kyllä kiva kun meilläkin menee kaikki vaatteet, kengät yms. toisellekin niin ei tunnu hankinnat niin kalliilta. ainoa mitä mietin on koot eli kun tyttö on eri vuodenaikaan syntynyt kuin poika, niin lieneekö toppapukujen ja talvikenkien koot kohdillaan. no, sen näkee sitten aikanaan. sori muuten kun puuttuu isot kirjaimet; neiti nuokkuu käsivarrella (kun muuten huutais...) ;)

 
carmen: vyöhyketerapia on hyvä juttu. toivotaan et helpottaa. meillä se toi itkuihin apua kovasti. kävin parilla eri hierojalla ja toisen hieronta ei auttanu juuri mitään mut toinen sai ihmeitä aikaan. jaksuja arkeen..

meidän sälli on tänään tasan 1½ v!!!!!
 
jossu: no onpas törkeetä syytellä teitä suotta..

talvikengät: vikingit kokoo 23 ja siel on se 2cm jotain sitä varaa

ilta/aamupuuro: nykyään syödään aamupalalla jogurttia /leipää ja sit iltapalalla teen puuroa, menee vaihtelevasti joskus 2,5 kauhallista tai sit pari teelusikallista riippuu mitä puuroa laittaa ja miten..

hampaiden pesu: A antaa hienosti pestä hampaat ilman pakottamista toista se vaan oli esikoisen kans jolloin väkipakolla hampaat pestiin mut eipä tuosta mitään traumoja jäänyt..hampaat kun on pestä joka päivä ja siitä ei poiketa..

enterorokko: on selätetty..tytöl on näpyt pienentynyt paljon mut nähtävissä viel, esikoisel tuli lievänä eikä tullut kuin ehkäpä kymmenkunta näppyä ilman kuumetta..on se kun en oo mitään rokkoja ennen sairastanut ja sit yli kolmekymppisenä sit iskee lastentauti ;) mullahan tuo virus kävi varmaan kaikki sisuskalut läpi ja oireilin toista viikkoa jos jotenkin mutta nyt näyttäs virus kaikonneen..viel pitää kävästä sisätautilääkäril kun hänen mielestään kaikki mun oireet ei selittyis tuolla viruksel..

 
Jossu,No jopas on otsaa... :hug:

Ruuat,Meillä ei syödä joka päivä lihaa eikä ihminen sitä päivittäin tarvikkaan...mm.kananmunassakin on proteiinia paljon jne. Meidän ruoka annokset on hyvin kasvispitoisia silloinkin kun niissä on lihaa.Poika rakastaa kasvis ja kala ruokia eniten. Makkaraa ja nakkeja on tosi harvoin,mut sillon kuin on on mahd.lihapitoista =)

Meiksi ei oo kyl ruoka-asioissa natsi... koitan välttää sitä ajatusmaailmaa et nyt tehdään näin vain koska äiti sanoo...vaan pyrin siihen et tietyt asiat tehdään koska on pakko´,mut esim.puuron sijasta voi saada leipää koska oikein valittuna se on ihan yhtä kuitupitosta ja hyvää ravintoo... ja isompaa saa sit esittää toiveita ruokalistaan,mut tietty mitään suklaavanukas illallisia ei tuu saamaan :D

Nemika,Onnee pojalle:flower:

carmen,hyvä et ei mitään vauvassa vialla...aika´korjaa... :heart:

Poitsu sai taas jotku ihme skodet nukkumaan mennessä... ihan normisti meni sänkyyn,peittelin ja sit alko kuin tyhjästä hysteerinen huuto :eek: En lakkaa koskaan ihmettelemästä et mitä siellä kupolissa oikein tapahtuu nukahtamisen aikaan
 
Marmotta: *reps* :LOL: Jeesus..

Pottailu: Meillä tuon ipanan unipupukin oppii potalle ennemmin kuin Luukas itse.. Pari päivää sitten laittoi pupun potalle istumaan ja itse meni ilman vaippaa potan viereen kakalle....

Ruuat: Meillä olisi varmaan kaikki MLL:sta lähtien oven takana jos tietäisivät :D.. Syödään toisinaan paljon kasvisruokaa ja voi mennä muutamakin päivä ilman lihaa.. Ja ihan samaa ruokaa Luukas meidän kanssa aina syö, en enää tee mitään eri versioita. Tortilloista Luukas ei taannoin tykännyt, siis niistä "kuorista", mutta täytteet meni ihan hyvin mausteineen päivineen :D. Itse käytetään suht vähän suolaa, niin en sitä suolaakaan pojalla mitenkään sen kummemmin rajoita. Välillä kyllä tosin kun intoutuu oikein napsimaan oliiveja tai fetajuustoja niin toppuuttelen.. Leivon aika usein ja minusta olisi ihan silkkaa epäreiluutta jos lapsi ei saisi meidän kanssa jälkkäriksi leipomuksia syödä, jos me itsekin kerran syödään. Muffinsseihin poika on ihan hupsuna.. kävi tonkimassa roskiksesta muffa-papereita ja söi niitä murusia.... Silloin taas piti hiukka puuttua :D . Niin ja puurot lakkasi uppoamasta muutama kuukausi sitten.. aamupalalla meillä syödään jugurttia ja iltapalaksi leipää tai muroja.

Onko muilla toukokuisilla taapeeroilla miten hoivavietti herännyt? Meillä Luukas ihan pari viikkoa sitten alkoi juottamaan vettä/ syöttämään leipää lelukoiralle/nallelle/vauvanukelle. Joskus myös tuo tuota vauvanukkea minun tissille :D Heh, toivottavasti jaksaisi olla vielä nuin innostunut ensi keväänäkin kun vauva tulee taloon....

Meillä oli pari viikkoa sitten vauvarokko. Oli nelisen päivää korkea kuume ja sitten kuume laski ja poika muuttui pilkulliseksi... Sitten tuli ilmeisesti virtsatietulehdus tai sitten joku pippelitulehdus. Ollaan antibioottikuurilla nyt sitten ja pari päivää oltiin kokonaan ilman vaippaa... Yötäpäivää.. Ja tuon pottaepisodin kuvauksen jälkeen voitte uskoa minkälaista se oli :D. Jessus, että olen kateellinen afrikkalaisille mammoille, jotka onnistuu tuon vaipattomuuden kanssa pienestä vauvasta lähtien !!
 
Puliiina: Meillä pojan suurta herkkua on maustekurkku :) Tooooosi terveellistä ;) Hoivavietti kohdistuu meillä vauvaan; poika tuo tuttipulloa, laittaa tuttia suuhun (välillä ihan väkisin...) ja muutenkin haluaa pitää vauvaa sylissä yms. Huvittaa katsoa ku toinen tohkeissaan touhuaa :) Samoin huolehtii päivittäin, että meidän kissalla on ruokaa. Jos kuppi on tyhjä niin menee kaapille, jossa kissanruuat säilytetään ja käy huutamaan. Näppärää :)
 
Meilläkin kanniskellaan ja paijataan nykyisin mielellään isosiskon nukkeja.

naukuri: Meilläkin noi isommat lapse ovat tietyssä vaiheessa mielellään pistelleet maustekurkkuja. Kokonainesta päästä haukkaillen. Nyt ei ole viel pikkumiehelle moista himoa iskenyt.

Talvikengät Kuoman vetoketju malli löytyy kokoa 22. Ja isompien jäljiltä kumiteräiset karvavuoriset toppasaappaat joiden merkkiä en tiedä kokoa 22/23. Tosin saattaa olla, että toiset joudutaan kevät puolella ostamaan, jos jalan kasvu menee samalla tavalla pyrähdyksittäin kuin tähänkin asti. Tosin ei näillä meidän leveysasteilla olla viimeisinä talvina kumisaapasta ja villasukkaa kummempaa pahemmin tarvittu.

Huomenna meille asennetaan (vihdoin ja viimein) uuteen tallin nosto-ovet.

Mulla alkaa jotenkin oleen pää aivan täynnä tätä kotona oloa. Varsinkin nyt, kun on syyslomaviikko menossa ja koko revohka kotona. Tahtoo TÖIHIN!!!
 
Onnea Nemikan 1,5 veelle! :flower: hui meidän pienet on kohta 2v!

Naukuri ja Carmen, tänne vaan kirjotuksia jos siltä tuntuu! musta on ainakin kiva kuulla miten vauvojen kanssa menee. Vyöhyketerapia kannattaa koittaa. Meillä oli ainakin jonkin verran apua siitä.

Ihana aamu, kun ei tarvi lähteä mihinkään. Saa vaan olla.
 
Hitsin, hitsi, koska tää flunssa loppuu (mun oma) nyt olis kaks viikkoa kökköoloa takana eikä loppua näy.
Esikoinen alkoi eilen yskimään joten kait noi muutkin tämän taudin kukin vuorollaan käyvät läpi. Jos jokainen on saman kaks viikkoa vuoronperään toipilaana niin johan sit ollaan joulussa, kun me päästään terveiden kirjoihin :LOL:
 
Jossu, ja sitten ensimmäisenä kipeenä ollut saakin jo uuden flunssan :/ mun ystävällä on 5 lasta ja odottaa kuudetta....se sanoo aina noista nuhista just tollai, että kun kaikki on olleet kipeenä niin uusi kierros alkaa. Paranemisia!
 
Olipa tullut taas tekstiä! :)

Katrinainen: Kiva kuulla sinustakin, vaikka ei ollutkaan niin hyviä uutisia, älä soimaa itseäsi huonolla äiti fiiliksellä, ethän sinä sille mitään voin ! :flower:

Hoivovietti: On ollut meillä jo jonkun aikaan, nuket on pop, mutta oikeita vauvoja ois vielä kivempi hoitaa. Kummipoikaa 10kk yrittää muka aina ottaa syliin vaikka ovat saman kokosia jne.. :)

Aamu- ja iltapalat: Aamulla syödään, jugurttia ja leipää ( leipää ei mene kyllä paljoa ) ja iltasin koitan keittää puuroa, ennen puuro oli lempiruoka, mutta nyt alkanut vähän tökkiä.

Hampaiden peseminen: Onnistuu tosi hyvin ! :) Hienosti avaa suunsa, ja jos sanon " mennään hampaiden pesulle" heti lähtee innoissaan kohti kylppäriä. Sitten kun on valmista annan neidin "harjata" itse omia hampaitaan ja näin on tosi tyytyväinen, sen jälkeen menee aina näyttämään isälleen kuinka puhtaat hampaat tuli! :LOL:

Pukeminen: Sekin sujuu hyvin, eipä taida vielä kertaakan olla saanut raivokohtausta kun vaatteet puetaan päälle. Päin vastoin alkaa itse hakemaan ulkovaatteita mitä pitäisi pukea, joskus saattaa tuoda vaikkapa 3 villatakkia ja kaikki pitäis saada päälle! :D Sit muutenkin ahkerasti koittaa itse pukea ulkovaatteita.

Ruoka: Melkein päivittäin ainakin toinen ruoka on liharuoka, mutta ei aina. Lohi on suurta herkkua ja jauhelija- tai nakki kastike.. Itsehän en syö kun broileria ja kalaa, niin senkin kannalta hankala tehdä toiselle liha ruokia, kun en niistä keksi.. perus keittoa, kastikkeita tms.. :) Jos ollaan itse tehty pizzaa niin oon antanut neidille palan, mut ei hirveesti tykännyt.. :D

Pottailu: Sujuu hyvin ! :) Osaa itse ottaa kädestä esim. mua tai miestä ja sanoo "kakka" jos tulee pissa tai kakka... Tai sit itse menee vessan oven eteen ja huutelee kakkaa. Joskus on ehtinyt tulla jo vaippaan, mutta hyvin tulee myös pottaa! :)

 
Nonniin nyt on taas lääkärissä piipahdettu ja tässä talossa ei sit käytetä lapsukaisen ruuassa enää minkään sorttista maitoa ei edes sitä soijaa mitä on juotu...ei juustoja ei mitään missä on maitoa. Viljat selvii ensi viikolla ja jos ei syytä muuten löydy niin pojan suolisto tähystetään. Itku tulloo :'( Reppana on niin ihottumalla...

 

Yhteistyössä