TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Baareista vielä... Meikä syntynyt 79 eli ensviikolla 29v ja siitähuolimatta musta tuntuu etten jaksa viihtyä noissa paikallisissa yökerhoissa...enemminkin viihdyn illanistujaisissa,pullo viiniä ja hyvää juttuseuraa..tai sit ravintolaan syömään ja siitä ehkä lasilliselle. Heltsinkis on muutama kiva rokkibaari missä tykkään käydä kun sinne aina joskus eksyy...
 
Repa, mäki oon 79 ja 3-kymppiä napsahtaa lasiin tammikuussa :)

Ei lähdetty sit uimaan, ku neiti veti herneet nenään, myöhästyttiin bussista, sit mulla ei ollu tamponeja valmiina ja mua ei oikein huvittanu lähtee. Joten nyt panostetaan sitten noihin kemuihin ja leipomiseen :D Mies ehdotti et vaihdetaan vuoden vaihteessa päivää johonkin arki-iltaan, ni hänki sit vois paremmin tulla mukaan.
 
Tää päivä on ollu niin :headwall:

Kakkupohja kaikessa väsymyksessä tehty...en tiiä kai sitä voi jotenkin syödä. Jos saiskin rauhassa vaan leipoo, mutta neiti huusi lattialla jne. En tiiä onko nyt omasta asenteesta vaan kiinni kun kaikki on menny aivan pilalle tänään. Voipi olla osaksi kun menkat alko ja kun koko yö meni valvoessa. No, neiti on räkänen ja nukkuu vartin pätkiä vaan. Reppana.

Marmotta, samat ajatukset oli baarissa! Kauhee ikäkriisi ollu tän päivän. Näin sun äitin ja isän kaupassa ja teki mieli mennä sanomaan sun äitille; että tosi kiva kun teet mulle kakun...tuun sitten illalla hakemaan!
:D
 
summer olis se varmaan tehnyt. :) Tosin siella on kotona nyt kriisi kun pikkuveli on sen ikainen etta ne on alkaneet kaljoitella kylilla ja puolen kylan mammat selvittaa kenen kullanmuru siella on valittanyt kaljat muille ja kuka on tehnyt kiljua ja missa. Etta ei se helppoa ole minkaan ikaisena. :D

Pakko muuten avautus yhdesta asiasta.. lahjojen antamisesta vanhemmille ihmisille. Siis onko muutkin huomanneet, etta jos antaa lahjaksi jotain, niin sita ei kayteta? Olen antanut miehen aidille lahjaksi Pentikin poroa ja Aaltomaljakkoa, Marimekkoa ja Iittalaa. Kaikki on jemmattu lasivitriiniin. Kun ne on liian hienoja kaytettavaksi. Ostin sille viime viikolla yhden huivin kun sattumalta loysin sen talvitakkiin taydellisesti sopivan. Mutta han ei ole edes avannut huivilaatikkoa, kun se on niin hieno ettei sita voi kayttaa. Ma olen sita mielta etta hienoja pitaa kayttaa sillakin uhalla etta ne hukkuu/menee rikki. Onpahan sitten tuottaneet edes jotain iloa jollekin joskus.. siella vitriinissa ne ei ilahduta yhtaan ketaan. Mietin vaan, kun sain miehen aidilta eilen helmet etta onko se sopivaa kayttaa niita illalla vai onko vaan laatikossa jemmaaminen osoitus siita, etta minusta ne on hienot.

Edla-mamma, tavarat on suunnilleen kasassa. Mysteeri taas vaan se, miten matkalaukkujen paino voi olla enemman kun tullessa vaikka puolet tavaroista jaa tanne. Aina sama juttu, ei ymmarra. Mies veti herneen nenaan ja ihan kunnolla kun tajusi etta jatan tavaraa tanne ja tulen siis takaisin. Varmaan kuuli naapureiden naapuritkin miten han ei kylla hyvaksy sita etta mina tai vauva ("your business", kuten mies Eevaa nimittaa, ihan kun se ei olisi ihminen tai ihan kun hanella ei olisi asian kanssa mitaan tekemista, stana) naamaamme taalla enaa naytetaan. Ja ei, ei han ei muuta mieltaan vaikka muistiterapiassa ja psykiatrilla kavisi sata vuotta. Ja miehen isa huutaa olemaan hiljaa ja miehen aiti itkee ihan hysteerisesti kun ajattelee ettei nakis Eevaa enaa. Toivottavasti Eevalle ei jaa muistiin tasta yhtikas mitaan, sen luokan hullujenhuone tamakin. Mutta hyva puoli on se, etta mies tekee mun lahdosta helppoa. Oikean paatoksen tein, ei harmita.

Paasen illalla ulos ilman Eevaa. Toki miehen oli siitakin nostettava mekkala kun haivyn noin vaan ja jatan vauvan tanne sen murheiksi. Ihan kun mies nyt siihen koskis edes pitkalla tikulla ja ihan kun en olisi asiasta sopinut sen vanhempien kanssa.. Menen kurpitsafestareille syomaan miehen kavereiden kanssa, varmaan yli 20 hengen porukalla. Hyva paatos talle reissulle. :)

Tulipa romaani..
 
Summer,mitä kakulle kävi?

Marmotta,pidä nyt hauskaa kun pääset ulos jos saisit edes vähän ajatuksia muualle. On toi vaan niin paska tilanne sulla ja etenkin eevankin takia :hug:

Mies pentele ei oo vieläkään tullut ja poika meni nukkumaan viimoset päikyt.

Sai taas ihan kauheen itkukohtauksen kesken vaipanvaihdon...tai oli se kärtynnyt sitä ennenkin mut siinä rupes sit huutamaan niin et kyynelet valu. Oli pakko ottaa keskenkaiken syliin kun ei rauhoittunut millään. Sit kun kanniskelin täällä alhaalla sylissä,niin tokeni. Mitähän noi oikein on...kun tosiaan ei normaalisti itke just ollenkaan. :ashamed:

Mää tairan taas olla yksinäni täälä...aivan huippua palstailla itsensä kanssa :LOL:
 
Repa, en mä tiiä...ehkä se on ihan ok. Kohosi sillai oudosti toiselta puolelta paljon enemmän kun toiselta. Mistäköhän johtuu?
Kiitos oikeesti kaikista neuvoista leipomiseen liittyen! Täytyy koittaa se rahkaseos kohta väsätä.
 
Repa; mä repesin tohon sun kommenttiin noista koskettimien kilinästä ja samoista ralleista :LOL: :LOL: :LOL:

Mä oon ollu pari päivää vähän huonovointinen. Vähän pelottaa mikä on; maha on kipeä, turvonnut ja aika uupunut olo. Oon huilaillu. Meen ens vkolla lekurille jokatapauksessa. Toivottavasti ei mitään vakavampaa. Itellä tunne että koko kroppa aivan sekaisin. Höh.

Rokotuksista ikäviä puolia Olen skeptinen ja tiedonhaluinen. Syystäkin. Terveydenhoitajat eivät tiedä niiden koostumuksesta yhtikäs mitään (eikä ilmeisimmin kuulukaan tietää), harvat lääkäritkään tietävät. Meillähän tyttäreni nyt 9v sairasti sen enkefaliitin (aivokuume), mikä ilmeisimmin tuli rokotteen seurauksena. Joo harvat saa ne vakavimmat taudit, mutta se siltikin voi olla juuri teidän pienokaisenne. Onneksi meille ei jäänyt mitään pysyvää vauriota, muten aivovaurio tai jopa menehtyminen tautiin on mahdollista. Mikään sairaus aivoissa on ehdottoman vakavaa, kuten tässä olemme Marmotan kauttakin saaneet todeta. Olen kyllä tämän meidän rokotusohjelman kannattaja, mutta kaikki ei ole hyväksi, varsinkaan jos ja kun rokotteen hyödystä ei ole kliinisiä tutkimuksen tuloksia tarpeeksi. On vain olettamuksia niin eikös silloin olla jo kyseenalaisella tiellä? Ko rokotteessa paasataan vain esim korvatulehduksien vähenemisestä. Noh, sekin on bakteerin tuoma sairaus mikä tulee just räkämällien seurauksena ja tietty on ihan korvan rakennekin määrää sen alttiuden. Oon vaan sitä mieltä että vaarattomat sairaudet voi mainiosti sairastaa ja toipua niistä onnellisesti, kun sitten saat piikkinä elävän bakteerin mikä menee aivoihin asti...............kolikon kääntöpuoli olemassa tässäkin asiassa. :D Olipa totellinen saarna!
 
London calling: juu..kurjaa tää ummetus juttu.. :( mut omalla tavalla ihana et on joku kohtalo toveri tällekin kakan laskennalle.. =) vaikka kenellekään ei tätä toivois. nyt käytös movicol junior plain reseptilääke. ja jopas tänään tuli sellane saavillinen tavaraa ulos aamulla. ja poika syöny ku hevonen sen jälkeen... :eek: täytyy toivoo et toimisi nyt joskus paremmin näiden meidän muksujen ruuansulatuski... :| mut siis iha järkky määrä tavaraa tänään lastattu ulos sälliltä.. =) ihme ettei oo korvista jo ulos tullu... :LOL: :LOL:

mut nyt saunaan ku sällikin uinuu jopa... =)

ja kiitos repa tsempityksistä :hug:
 
Marmotta: Olet ajatuksissa täälläkin. Olet hieno, vahva mamma :) Ja mainiota, että asiat näyttää senkin puolensa, että aluksi hirvittävän vaikealta tuntuva ratkaisu alkaa näyttäytyä vain ja ainoastaan oikealta.

Repa: Minua nauratti myös tuo koskettimien soitto-kuvauksesi.. :D On NIIN tuttua täälläkin tuo kuulokkeiden kanssa soittaminen.

Baareilu: Tämä neito nuorena oli oikea pörriäinen siellä. Aloitin jo ennen kuin laki sallii ja ilmeisesti tuli sitä harrastettua aivan riittämiin. En ole 2,5 vuoteen käynyt (nyt tulee ikää 31 v täyteen tuossa vajaan 2 viikon kuluttua), viimeeksi oikeastaan silloin kun tuon meidän isukin siellä tapasin :D .

Poika on unilla, nukahti niin kovin nätisti taas itsekseen pinnikseensä. Hyvän yön pusu ja soittorasia soimaan ja tutti suuhun. Kuinka sitä äkkiä asiat voikaan muuttua. Joskus sai poikaa kannella isukkikin vaikka kuinka ja kauan ennenkuin nukahti.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille =) Tämä tässä raivailee päivän tavarat paikoilleen (jessus tuota tavaramäärää täälläkin.. mitä se on sitten kun Luukas oikeasti itse leikkii ja raijaa tavaroita ympäriinsä.. :eek: )
 
marmotta mä luulen et anoppis vitriinissä olevat suomi desing tuottee on se kalleimpia aarteita - puoliks suomalaisen lapsenlapsen lisäks :) Yks tyttö kertoi kerran et hän oli au pairina just italias -perhe rakasti Alvar Aaltoo ja muuta suomi juttuu. Mikä sen hienompaa kun sit viel suomalainen au pair. oon käsittänyt et siel tykätään näist suomi jutuist. Ihanaa kun sulla on mukavat ns. appivanhemmat -puolustaa sua. :hug: Laita vaan helmet kaulaan :)
 
Huomenta, En sitten kerennyt eilen ollenkaan koneelle.

Kotiuduttiin hetki sitten vauva-uinnista, tuntui että J:tä ei tänään sinänsä kiinnostanut koko homma, sormien syönti oli vain pop! :D Mutta ainakin väsähti saman tien.
Meillä on nyt lähes joka päivä alettu kääntyilemään, ei koko aikaa mutta aina välillä. Tänäänkin kun oltiin uimassa, ja kun tultiin pois, laitoin tytön hetkeks pukukopin penkin päälle, siinä ajassa ehti 2 krt kääntyä. :)

Mutta nyt täytyy taas rientää :wave:
 
Moi! On hiljasta...kaikki isänpäivän vietossa.
Kakku onnistu ihan hyvin vaikka eilen kyllä sellasessa pökissä sitä väänsin...
Repa, mikä se oli se mansikkajugurtti-täyte mistä mainitsit? Ekaa kertaa käytin liivatetta ja onnistu jopa =)
Räkänen on tyttö edelleen. Yö meni hyvin siihen nähden kuinka tukossa se on. Syönti ei kyllä tahdo onnistua. Varsinkaan maidon imeminen on ihan tuskaa.
 
On hiljaista...ihan ymmärrettävää.....onnea vaan iseille :flower: !!....eihän sitä tiedä kuinka moni isi tätä meijän palstaa lukee, eivät vaan ole jäänyt kiinni ;) !!

Kakusta ei tullut ihan sen makuinen kuin odotin....vähän mauton tai jotain :( ...no kyl sitä syö ennen kuin selkäänsä ottaa....

Nyt lähden parturoimaan esikoisen hiukset....poju ei pidä sitä yhtään....mut pakko, kun näyttää jöröjukalta :eek: ....mie oon parturi-kampaaja ensimmäiseltä ammatiltani....siksi leikkailen pojun hiuksia...säästöä.....katsoin myös Edithin hiuksia ja tuumasin, et kohta pitää leikata otsa haivenia....menee silmille :D ...

Mukavaa päivää kaikille :) !!
 
Hello vaan,

nonni on sit saatu aamun "pakolliset" kuviot hoidettua. Herätys tapahtu, et vein likan iskän viereen makoilemaan ja juttelemaan... reilun vartin neiti joutu herätyshommia hoiteleen ennenku iskän korva havahtu ettei äiti taidakaan olla ihan lähimain :D Sit syötiinkin juhla-aamiainen, neiti veteli maissinaksuja tyytyväisenä meidän kanssa pöydässä:D ja sit iskä lähtiki duuniin... hohhoijakkaa, neiti vetää päikkäreitä tuolla ja taidan liittyä seuraksi :)

Ainii, mun suklaakakusta tuli aivan ihanaa :p Se oli eilen sellaisen 9 arvoinen ja tänään ku siihen tuli vielä maukas suklaakuorrutus, niin kyllä arvosana nousi 10. Loistavaa :p

Palaan tossa kirjottamaan sit ku taasen heräillään :)

Marmotalle tervetuloa takas suomeen ja toivottavasti lento menee kaikin puolin hyvin :)
 
Matami Joo mies varmaan lukiskin, mutta harmikseen me kirjotetaan vaan suomeksi :LOL: .

Marmotta :wave: tervetuloa vaan taaltakin kotimaan kamaralle. Ja jain miettiin, etta vaikkas mies raivoaa teille, etta tuutte takaisin niin ainakin olette aiheuttaneet tunnekuohun! Jospas teidan poissa olo herattaisi muistiakin hieman. Toivottavasti helmet oli kaulassa. Tosi kivaa kun anoppisi antoi sinulle ne! Yhdyn Merikaan Italialaiset on hulluna desingiin ja meiltahan loytyy :D !

Nyt siirryn tuohon pyodan toiselle puolelle omeplukoneen aareen!

Hauskat isanpaivat kaikille!
 
Huomenta päivää!
Vaadin miestä viime yöksi tuttitalkoisiin, kun rupee ärsyttään se 100 kertaa nouseminen ja tutin etsiminen.. sanoin sit et viikonloppusin ainakin se saa yhden yön sitä tehdä ja mä vaan käännän kylkee kun neiti kitisee. Viime yönä se sit meni osan kerroista.. oman osani ehdin minäkin sitä tehdä ja silti: NYT SE ON NIIN VÄSY et nukkuu tuolla melkein 2tunnin päiväunia! Tajuiskohan nyt miltä se tuntuu nukkua vajaasti viimeiset 1/2vuotta!?

Mekin askarreltiin kortti sillä mustikka-vadelmasoseella, jalanjälkiä ja kädenjälkiä, hieno tuli :)

Leipomisesta: Nyt kun te kaikki ootte niin kirjotelleet leipomisesta, pitihän munkin sitten.. mutta tein suolasen piirakan viikonlopuksi, fetaa ja kirsikkatomaatteja, sitä sitten kahvin kanssa kohta taas.. Mulla kun on koko ajan nälkä! Oliko se Repa kun valitti painon tippumisesta? anyway, mäkin meen jo alle sen mistä raskaus alkoi, niin paljon imee tuo omiin poskiinsa. Ja syödä saan koko ajan!

Suomi-design.. minä oon kans anopille vieny aaltomaljakkoa ja muuta iittalaa jne, mutta missä nekin lie.. ei näy, edes vitriinissä.. haaskeelle tais mennä. Toisin kun italiassa tuolla välimeren pohjukassa tuskin osaavat arvostaa, tai siis ne ei voi tajuta kuinka joku voi maksaa niin paljon esim kartio juomalaseista. Mähän olen raahannut itselleni kaikenlaista, mutta pitää olla paikallisia vieraita varten ihan halpiskamaa kun ne hajoo.. tavat ja eleet on vähän rennompia. Mies kerran antoi jollekin remonttireiskalle kartiosta juotavaa ja tottakai se oli kohta siellä kivilattialla.. siitä sitten tuli vähän juttua kun mä olin järkyttynyt mun "kallisarvoisen" kohtalosta. Mies sitten päivitteli sen kanssa suomalaisten hulluutta noihin iittaloihin jne. Siellä on ihan sama minkälaisesta lasista esim viinisi litkit, varmaan muovikuppikin akais saman asian.. mun mielestä taas puolet mausta tulee melkein siitä lasista ;)

Bataatti on tuol tytsille kai valmis, mennään vähän maistelemaan..
 
Summer, mä en täyttäny millään :D Se on sen verran mehevä muutenkin, että ei se mitään kaivannu. Suklainen kuorrutus siihen päälle vaan, niin kyllä se on herkkuu :p

IlonaS, multa on varmaan menny ohitte, mut missä sä oikein asut? Siis maata tässä mietin....

Marmotta
piti vielä tota eilistä viestiäs kommentoida, et joo, pakkaaminen on kumma juttu, se ei multa onnistu ikinä :D Hamsteri mikä hamsteri :LOL: Mut tohon sun mieheen, sehän on ihan eri mies varmaan minkä sä tunnet. Noi aivojutut on todella pelottavia, voi muuttaa persoonallisuuden ja kaiken. Onni onnettomuudessa on se, et Eeva ei onneks muista noista huudoista mitä mietit ni mitään myöhemmin. Toivottavasti se terapia ja se et te ootte suomessa, niin koodais sen miehen omaksi ihanaksi itekseen :hug:

Kyllä vitsit on hiljaista, ehkä mä alan pitää taas yhen naisen shöytä :LOL:
 
moikka.

Ja mukavaa isänpäivää myös meille äideille !!

Meidän isänpäivä on ollut tähän mennessä varsin onnistunut!! Poika on ollut mitä parhaimmalla tuulella kokopäivän, mies piti lahjasta ja anopin tekemä kakku oli tosi hyvää.. Appivanhempien kanssa meni mukavasti, anoppi on tosi nasta,.. joten ei valittamista... se tosin pelottaa, että anoppi on ostamassa meille tuparilahjaks ruokapöydän ja se siis tulee yllätyksenä meille... Saas nähdä mimmonen pöytä tulee,. parin viikon päästä selviää.. Hiukka pelottaa ;) onneks anoppi tietää aika hyvin meidän maun.. pakko avautua tänne kun pöytähomma on miehelle ylläri :LOL:

keski-suomen tapaaminen voisko sen siirtää toiselle päivälle?? Unohdin ihan tossissani että sillon on miehen synttärit.... ja meillä oli jo kaavailtu vähän juttuja miehen varalle..

marmottalle edelleen toivotan tsemppiä...

ei mulla mitään asiaa ollut.. tukka on lyhentynyt ja menee nyt nätisti kikkaralle.-.. olo on rentoutunut ja sillai... taidan mennä kattoon telkkuu
 
Iltoja..

Mulla alko aika katastrofaalisesti isänpäivä. Sen siitä saa kun koittaa tehä sataa asiaa kerralla. Väänsin aamulla sämpylöitä,ja kakkuun kinuskikuorrutetta ja poikaa piti viedä ohessa päikkkäreille,mies vielä nukkumassa. Nooooh,mää sitte lukitsin itteni ulos :headwall: :headwall: Poika nukku tyytyvisenä ja miä aamuhomeisena pengon kellarista vara-avainta enkä meinaa löytää millään. Soittelen ovikelloo,mies ei herää...alko jo paniikki nousta,mut sit löysin sen avaimen :D Kaikki onnistu loppujenlopuiks ok,kakku oli hyvää,mut olis sen kauniimminkin voinut pursottaa. Kinuski meni siinä säheltäessä hiukan jäykäks mutta annoin mennä kun tuli vaan oman porukan kesken syötäväksi =) Laitan kuvan jahka saan ne koneelle =) Ruoka onnistu sensijaan nappiin ja pojan päikkärit yms. ajottu tosi hyvin. Jaksoi hymyillä mummolle ja vaarille =)

Summer: Mikäköhän siinä pohjassa sit oli,vaikee näin sanoo...syitä voi olla useita. Mut hyvä että maistui kuitenkin =) En tainnut olla minä kuka mansikkajugurtti-täytteestä on puhunut. Kyllä mulla semmoseenkin kyllä ohjetta löytyy jos tarvii :D

Piti jotain muutakin rustata mut enpä nyt muista..... täytyy huomenna palata asiaan :wave:
 
Edla, Koti meillä on Israelissa, nyt kuitenkin syksy ollaan viihdytty Norjassa.

Hiljasta on. Meilläkin ihme kyllä nukahti parvekkeelle, ei tarvinnut lähtee vesisateeseen kävelyttään.

Rentouttavaa isänpäivää kaikille äideille myös!
 
Heips, nyt on sit sukuravittu :) Meillä oli isänpäivä vieraita - oli tosi kiva. Mun juustokakku vaihtuikin sit täytekakkuun. Laitoin sitä marianne-rouhetta,rahkaa, mangoa ja kermaa -tuli tosi hyvä. Ja kostutin maidol kuten joku teistä neuvoi. :p herkuteltua siis tuli.

majj meilläkin tänään maistu nyrkki ja neiti ei oikein tykännyt polskii. meillä syynä tais olla nälkä-koska vettä yritti juoda aina kun mahdollista.

Mut nyt oon ihan väsy- tänään raivasin pyykkivuoret, siivosin ja tein E:lle sosetta. Onneks mies auttoi ruuanlaitos tykätään yhdes kokata. Ihana mies. :heart: mut nyt meen köllöttää E:n kans sen viekkuun -aletaan katsoo leffaa.

Huomiseen :wave:
 

Yhteistyössä