***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***




Laskettuaika--Nimimerkki--Monesko lapsi--Synnäri

28.4
Aina äiti----5.----TAYS


29.4
Nöösi----2.----EKKS


30.4
katinkas----5.----OYS


1.5
mee86----2.----KOS
katherine----2.----?


2.5
enkuli85----3.----?


3.5
UlriikkaEleonoora----1.----?
wabisabi----1.----?
Carjer----4.----OYS


4.5
Tuuliina84----3.----K-SKS
Sihistin----2.----OYS


6.5
valdemaria----2.----KYS



7.5
äiti x4----5.----LKS
Iksu81----2.----?
tatskattu----2.----KOS
sirpaleina----2.----K-SKS
Tuuli71----1.----?


8.5
Jadey----3.----KOS
zikiziki----2.----EKKS


10.5
Sanasa----?----JS tai NKL
Saana12----2.----?


11.5
Pilvis----2.----OYS
koiramamma----2.----K-SKS
Heissu----2.----KOKS


12.5
esteri234----2.----TYKS
mustajuuri----2.----?
tanttis----4.----VKS


13.5
Vadelmaunelma----1.----NKL tai JS



14.5
Naga Morch----5.----KYS
fariini----4.----ÅCS
Phoebsi----2.----PHKS


15.5
kielovanamo----1.----K-SKS
Galway----2.----KOS/HP


16.5
cissus----1.----PHKS
Tiipula----1.----?



17.5
leena77----3.----OYS
MaiMei----1.----KOS tai NKL
felis catus80----?----SatKS


18.5
Luhtavilla----4.----LKS
apsi----2.----K-SKS
poplin----1.----?
Kayla----2.----HYS


19.5
nepula----3.----TAYS
sweetpearl----2.----VAS
Catalia----2.----KOS (NKL?)
Linttu----2.----?


20.5
Calypso----2.----TYKS
la Mariposa----2.----OYS
Lumpe----1.----?


21.5
Lilya----2.----K-HKS


22.5
rikupi----1.----VKS


23.5
fyssari86----1.----LKS
Milliz----2.----TAYS


24.5
Pieni tiikeri----1.----KOS
haaveilija87----1.----TYKS
TOUKKA----2.----KAKS


25.5
JA82----3.----LS
Tiudeliini----1.----K-SKS


26.5
TUUtikki----2.----NKL?
Ansukka----2.----MKS
ciba----2.----JS


27.5
Diipeli----2.----OYS
Jennile----2.----SeKS
riina82----2.----SeKS


28.5
rusina+mama----2.----?
Minsku82----2.----PS


29.5
Jossuliini----2.----OYS
Kinsella----2.----KYS
miuku1980----2.----Ras



30.5
Maybaby----5.----KOS
Haidih----3.----HYS
elinal23----1.----TAYS
Nelli79----1.----?


31.5
Supuliini----1.----TAYS
Chira----6.----LS




Laskettuaika ei vielä tiedossa


mikäkesä----4.----?----SeKS
siippa----3.----?----VAS
tuplataanko----3.----?----?
lyrae----1.----?----?
Eni----1.----?----?
Mustikka83----?----?----?
emilii80----?----?----?
hanipöpö----?----?----?


Toukokuisia jo 84 =)




Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1829975-aaatoukokuuntoivotutaaa2011aaae-lokuussaaaa/ http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1833262-toukokuun-toivotut2011-syyskuussa/






Surun kohdanneet

Cappuccino
taaperotx5
Champion
Sanmar82
A
karvatonkoira
alibaba2
kaz
Minnäi
Neiti-81
Bebel
viidenmamma
Rominas
riikka086
Jonna_91








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS/HP = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Uus pino, jippii! :cool:
Että voi ihmistä väsyttääääääää!!!! |O|O|O

Hurja väsymys iski eilen. Kesken päivän putosin kuin eno veneestä sohvalle pariks tunniks kun vauvakin nukkui. Ja tänään sama juttu, heti klo 9 tuli otettua muutaman tunnin unet ja taas olis ihan valmista kauraa unten maille. Paha olo uupuu edelleen ja se herättää pientä levottomuutta, mutta muuten kyllä samanlaisia oireita löytyy, mitä aiemmin joten ei syytä huoleen, ehkä...

Ja joku ihmeellinen himo PARSAAN on ilmestynyt! :LOL: Normielämässä en ole sitä voinut koskaan aiemmin oikein sietää... Muuten ei mitään ihmellisyyksiä ole ruuan suhteen.

Nyt kinkkukiusauksen ääreen

Maybaby 7+3
 
Karvatonkoira :hug:

Ja äitix4 kiitos uudesta pinosta! minustakin tuo etusivun listaus on nyt selkeämpi :)

Heti siirryn tökerösti omaan napaan,elikkäs tänään aamupäivällä mulla nipisti/vihloi alamahaa niin kovaa että olin ihan varma että kohta alkaa vuotaa ja kunnolla! Mutta ainakaan tähän mennessä ei ole mitään muuta lotissu ku valkkaria ja sitä kans tulee|O Tosin mulla muutenkin turvottaa ihan hulluna ja maha oli kovalla joten liekkö sitten siitä johtui ku enää ei ole mitään.

Oon ihan ihmeissäni tästä oksetusolosta edelleen,joku kerta vielä se laatta lentää,sen verran öklöttää koko ajan että ei varmaan suuria ponnisteluja tarvis :whistle: Niin ja joku puhui jotain sukupuolesta,jännä että mä oon kokoajan mieltäny pikkuisen tytöksi,vaikka meillekkin on ihan sama kumpaa sukupuolta on, kunhan saatais terve vauva :) Esikoisesta oli koko ajan poikaolo ja piti paikkaansa,saapas nähdä nyt sitten.

Diipeli ja kultsukka 6+1 <3
 
kiitos äitix4 päivityksistä ja tuo lista on tosiaan paljon selkeämpi nyt!

tajuttoman huono olo ollut tänään, hyvin lähellä oli kyllä ettei lentänyt laatta;( ja tosiaan toinen päivä tän hirveän hedarin kanssa, ja kun terkkariin soitin ja neuvolaan niin oli kuulemma hemppa ok eli ei johdu siitä, mutta kun koko niska kipeä niin varmasti sitten siitä johtuu.. sain sit voltarenia kuulemma käyttää, lämpöpussia oon kokeillut, särkylääkkeitä kolme päivässä ja hierontaa mutta ei auta:headwall: ihan kauheaa on!

ja nyt takas sohvalle!

minä ja masuasukki 8+4
 
Pitää tulla tännekin valittamaan kun on ihan törkeen huono olo!! YÄÄÄÄÄK! Pientä kuvotusta on ollut aiemminkin, mutta hyi olkoon, nyt on ihan kauheeta. Nukuin päikkäritkin koulun jälkeen ja kun lähdin hakemaan poikaa päiväkodista niin tajusin, että nyt on olo muuttunut ihan hirveeksi. Vielä pitäis jaksaa yksin pojan kanssa touhuta kun puoliso on pelaamassa jalkapalloa (Oi mikä yllätys, ovi kävi ja tulikin kotiin, luulin, että pitää odottaa myöhempään). Mullahan ei kahdessa aiemmassa raskaudessa (1 onnistunut, 1 vähemmän onnistunut) ole ollut mitään huonoja oloja, että en mitenkään innolla odottanut tällaista. Mielelläni olisin ollut ilman nytkin. Toivon vaan, ettei kestä viikkotolkulla!

Anteeksi valitus, tuntui että maailmankirjat on sekaisin ja harmitti tää olotila!

-C 7+0
 
Kiitos äiti x4 uudesta pinosta! Ja kiva kun jaksat päivitellä =) Eipä uskois, et huomenna on jo lokakuu..

Ja sitten A ja karvatonkoira teille paljon jaksamisia! :( :hug:

Täällä onkin muutama vähähiilihydraattista noudattava, hitsi oon kateellinen. Ite ehdin olla sillä melkein puolisen vuotta, viimeiset raskauskilot lähti ja olo koheni muutenkin. Nyt ei oo voinu sellasta kunnolla syödä : / Etova olo ja väsymys jatkuu jo neljättä viikkoa, siitä varmaan johtuu. Haluaisin palata jo takasin siihen, mullakin tulee esim. hiivasta maha kipeeks. Muutenki haluais syödä mahdollisimman luonnonmukasesti.

Noiden kahden oireen lisäks hiukset tippuu päästä ja ukko ärsyttää niin paljon, että huh. Tekis mieli vaan pakata kamat ja häipyä pojan kans. Tosi tervettä. Sydänäänet on pieneltä kuulunu aina kun oon kuunnellut, siltiki vähä huolettaa kun mitä tahansa voi käydä. Eipä kait muuta.. jään murisemaan itekseni.

-Nöösi ja murmeli 9+6
 
alibaba oon tosi pahoillani :'( paljon jaksamisia sinne teille :hug: Nyt on vähän liian paljon tullut ikäviä uutisia.

Mullakin pelko hiipii taas persuksissa ku tuota mahaa nippailee vähän väliä,koko päivän ollu ihme turvotus päällä ja välillä vihlaisee tosi kipeesti :/ oon jo googlettanu kaikki tuulimunasta kohdunulkoseen mutta eikait se auta ku rauhottua ja malttaa odotella. Nyt tekis mieli vaan lepäillä ja ottaa rennosti mutta mitä vielä,koko viikonloppukin on töitä samoin kuin seuraava joten mun seuraava vapaapäivä on 16.10! sorry tää valivali...

Mutta paljon vauvaliimaa kaikille!
 
iltoja kaikille=)

Ensimmäisenä suuret halaukset kaikille surun kohdanneille:hug:

Joku kirjoitteli unista tuolla syyskuun ketjussa..
Mulla tämä on yks raskausoire. Näen jo ennen plussaa niin hulluja unia, että tiedän melko varmasti olevani raskaana. Siis niissä ei ole päätä eikä häntää:ashamed:
Olen aikaisemmista raskausksissa nähnyt myös unia, että joku lapsistamme katoaa ja etsin ihan pakokauhun vallassa häntä. Nämä unet on ahdistavia:|
Tässä raskaudessa näin sitten ensimmäistä kertaa myös että ultrassa löytyi kahdet sykkeet:whistle: Oli todella todentuntuinen uni.:D

Eiköhän pää taas tyhjennyt kun tänne pääsin, ei pysty muistamaan mitä piti kommentoida..

Omasta mahasta sen verran, että kun oliskin kunnon oireita.: / Ei ole muuta kuin kylmä ja nälkä. Aamulla välillä puskee hikikohtaus. Ei edes väsytäkään vielä. Eikä ällötä. Hajut nyt ehkä haisee voimakkaammin..?
Vatsaa ei edes turvota. Muistelisin kyllä että tuon kuopuksen kohdalla oli sama homma näillä viikoilla ja vauhkona testailin että tuleeko vahvat viivat?!
Olen jo himotestaajana testannut 6 testiä, joten enää en kehtaa ainakaan apteekkiin mennä:kieh:
Koitan kärvistellä vielä viikon ja jos mitään vuotoja ei ala niin soitan neuvolan ajan. Mulla on yks varhainen km takana, niin siksi jotenkin hermoilen tässä alussa. Ja kun sitten oireet ja oksut kurkkuun tulevat, niin kiroan olotilaa alinpaan...:whistle:
Flunssa koittaa nyt vielä iskeä, mies on ihan kipeä. Lapset toistaiseksi terveitä. Tänä syksynä on jo vedetty yks 4 viikon räkäralli ja vatsatautiakin osalla porukasta.

Chira rv 5+2
 
Hei, saako vielä liittyä seuraanne? Olen 31-vuotias nainen ja 2 vuoden yrittämisen jälkeen 2. ICSI-hoidon tuoresiirrossa tärppäsi. Mulla siirrettiin 4 päivän ikäinen alkio 10.9. ja plussatestin tein 22.9. Perjantaina 24.9. olin veritestissä ja HcG oli 426 eli kai ihan ok, laskettu aika on 30.5.2011. Oli pakko aamulla varmistella eli tein neljännen raskaustestin ja näytti raskaana 3+.
Lapsia ei ennestään ole eli aika lailla jännittää mutta innoissamme olemme molemmat miehen kanssa! Ultraan ollaan menossa kahden viikon päästä eli 7+5. Tsemppiä kaikille!
 
Heippa!

Halaukset kaikille surun kokeneille.. :hug: ja onnea uusille listalaisille! =)

Aamusta on huonoa elämää... Mikään ei maistuisi.. mutta pakko jotakin laittaa suuhunsa. Mutta sitten kun alkaa vaan vähän väliä laittamaan jotakin suuhun, olo paranee ja iltaisin on ollut jopa kova nälkä. Kaurapuuro maistuu todella hyvin, samoin jauhelihakastike ja perunat, nami! Kahvia ei voi kuvitellakaan...

Miehetön arki loppuu tänään, kun suuntaan rakkaani luokse! =) Mukavaa! Vaikka en tiedä mitä sitten yhdessä jaksaakaan tehdä.. Koetetaan jaksaa, me joiden miehet tekee pitkää päivää, tai on armeijassa tai koulussa tai jossain muualla mutta kauempana! välillä viikolla tuntui hieman haikealle, että pitää yksin täällä jaksaa huonossa olossa... Mutta sitten tuli taas urhea minä esiin ja muistutti, kuinka itse olen tätä halunnut ja pärjäänhän minä ;)

voimia jokaiselle ja vauvaliimaa kaikille!
Ansukka 6+1
 
Viimeksi muokattu:
hei vaan!

alibaba2 iso :hug: ja onnea uuteen yritykseen!

tervetuloa kaikki uudet!

on tosiaan vähän liian paljon noita suruutisia nyt tullut.. alkaa aina vaan pelottaa kun kuulee lisää:( eli tarrasukkia kaikille!

minä ja masuasukki 8+5
 
Täältäkin iso hali Alibaba ja muut surun kokeneet!! Miksi onkin niin, että tähän maailman suurimpaan lahjaan liittyy tällaisia riskejä, vai onko se just sen takia.. Voimia toipumiseen!

Ja Nelli tervetuloa joukkoon :) Meitä on täällä muutamia muitakin lapsettomuustaustaisia, itsellämme tärppäsi jo inssistä, joten tällä erää ainakin jäi uupumaan kokemukset rankemmista hoidoista, ICSI olis sitten ollu seuraava askel, mutta voi sitä onnen määrää, kun tajuttiin, että meille olikin tarkoitettu ihan toisin :)

Ansukka kirjotti ruuan maistumisesta ja nälästä. Mä oon ihan toivoton tässä asiassa, oon nyt useampana yönäkin heränny ihan tajuttomaan nälkään ja on pitäny käydä popsimassa puolikas banskua että saa uudestaan unen päästä kiinni. Ja heikotuksesta huolimatta (tai sen takia, en tiiä) on lähes jatkuva nälkä koko päivän. No, onneks oon nyt oppinu, että en syö jättisuuria annoksia kerralla, koska nälkä tulee joka tapauksessa taas tunnin tai parin kuluttua. Aamulla kävin vaa'alla ja onneks painoa ei oo vielä tullu ku puol kiloa (ja senkin laitan osin flunssan piikkiin, kun en oo tällä viikolla oikein päässy ulkoilemaan). Vatsa on kyllä iltaa kohti varsinkin niin turvoksissa, että alkaa olla kohta ihmeissään sen suhteen, mitä laittaa päälle.

täältä myös voimia jokaiselle!

kielovanamo 7+5
 
alibaba2 ja karvatonkoira:hug:

Eipä täälläkään oo tällä hetkellä oikeen hurraamista.
Eilen neuvolasta tultua alko ihmeellinen tunne vatsassa, sitten tuli semmosia ihan menkkakipuja ja juilintaa. Ruskeaa tuhrua tuli ku kävi vessassa. Seuraavalla vessareissulla lorahti sitten jonkin verran verta ja pari kertaa senki jälkeen. Siteeseen asti ei tullut. Tänä aamuna tuli paperiin enää hiukan ruskeaa tuhrua. Mitä lienee tämäkin, aikaisemmin saadussa keskenmenossa vuotoa tuli kyllä koko ajan. Täytyy tässä seurailla tilannetta. Aika ärsyttävä tilanne:kieh:
 
Pahoittelut surun kohdanneille :( :hug:

On: Soittelin eilen neuvolaan, ja antoi ajan jo ensi tiistaille, ihmettelin että joko mä tuun nyt jo vai, niin oli tosi hyväntuulisen ja iloisen kuulloinen neuvolan "täti" ja sanoi, että joo joo, tule vain, on kivempi kun ei tartte odotella jne..Ja se varhaisultra onkin sitten torstaina....Kyllä mua vähän hirvittää jo oikeasti, koitan olla ajattelematta asiaa...Paha olo alkaa silloin tällöin rantautua tänne, muutamana päivänä ollut hetkiä jolloin iskee tosi kuvottava olo, ja eilen illalla tuli kyllä niin huono olo, että oli pakko vain valvoa ja olla pystyasennossa, ettei tule ylös.:x...Olen nukkunut aika huonosti, levottomia unia, mun kädet puutuu(ihan uus juttu??), mittailin veranpaineitakin jos olis ollut siitä, mutta ne ok, ja heräilyjä ja vessassa ramppaamista monesti yössä, mutta nyt viime yönä, kun sinne sänkyyn asti uskalsin mennä niin sain nukuttua enemmän kuin hyvin=)...Ja kellokaan ei ollut herättämässä kun on vapaapäivä, joten nukuin tyytyväisenä kymmeneen asti:D, lapsetkin olivat lähteneet niin hiljaa kouluun aamulla etten ole kuullut mitään....

Hyvää viikonloppua kaikille:flower:

JA ja jurmu 6 + 2
 
Meille on myös pesiytynyt armoton väsymys ja pahoinvointi. Kirjoittelemaan ryhdyn siis nyt harvemmin mutta lukemassa lähes päivittäin käyn.

Kävimme maanantaina varhaisultrassa ja pieni vauvan alku löytyi masusta. Sydän pamppaili hurjasti ja kaikki oli kuten pitikin. Ainoastaan pienehkö (ja harmiton ) hematooma löytyi kohdun yläosasta, lienee tullut istukan kiinnittymisestä. Laskettu aika hieman heitti omista laskuista mutta katsellaan sitten tarkka aika nt-ultrassa.

Neuvolassa käytiin samana päivänä ja siellä normaalit kuviot, lähetteen laittoi tuohon nt-ultraan ja otti nämä normalit verikokeet, painot jne. Mies taas osasi edustaa itseään audit-testissä :headwall: kaikkea ei varmaan pitäisi ottaa ihan niin kirjaimellisesti! noh, onneksi on sama hoitaja ollut jo kohta 3v että tietää jo meidät jutut ja kieron huumorintajun :whistle:

Muuten toivotan kaikille hyvää vointi ja jaksamista! Nyt vähäksi aikaa vielä maate ennen kuin pitää lähteä työmaata kohti!

Koiruus ja Osmo rv 8+2
 
Voi että kun täällä tuntuu olevan nyt paljon surun kohdanneita... :( Iso halaus teille kaikille ja paljon voimia!!! :hug:
Tervetuloa uusille odottajille mukaan ketjuun! :) Ja suuret kiitokset äiti x4 uudesta pinosta, hyvältä näyttää! :) Toivotaan että on ihan vaaratonta vuotoa ja kaikki maha-asukilla hyvin! Tuli mieleen, kun katsoin, että synnytät LKS:ssa, niin oletko aiemmatkin synnytykset tehnyt siellä, ovatko olleet positiivisia kokemuksia siis sairaalasta jäänyt, henkilökunta, huoneet, varustelut (esim. onko ammetta..) yms.? :) Me muutettiin miehen kanssa tänne etelästä reilu vuosi sitten opiskelun perässä, joten täällä meinaan synnyttää, ainakin ensimmäisen lapsen.. :)

Alkaa pikkaisen tuo varhaisultra jo jännittää, kun siihen on enää 4 yötä, jaiks! Toivottavasti kaikki on hyvin! Jos ja kun kaikki on hyvin niin sitten saakin kertoa porukoille, hauska nähdä miten reagoivat... :D Miehen vanhemmat varmasti itkee onnesta, mutta omista en tiedä.. toki haluisivat jo lapsenlapsia ja rakastavat lapsia, mutta toivovat että muutettaisi sinne eteläsuomeen ennen kuin aletaan lapsia tehdä, joten sen tähden voivat ns. aluksi pettyä.., mutta eiköhän hekin onnellisia ole, muuttakoot sitten tänne, jos välimatka heistä tuntuu liian pitkältä! :D meistä on vaan hyvä, ettei liian lähellä asu, pysyy paremmin välit kunnossa.. ;)

Pahoinvointia on ollut vaihtelevasti, eilen yökkäilin lähes koko päivän ja juoksin pönttöä halailee, tänään ollut ihan siedettävä ja toissapäivänä ei tuntunut mitään, kolmeen tuntiin ja nautin täysillä siitä olotilasta! Tosin pitää muistaa, että jos on kauhea pahoinvointi niin silloin sitä hormoniakin (kai) erittyy riittävästi, jolloin pienellä pitäisi olla kaikki hyvin.. Meidän dogilla alkoi eilen ekat juoksut, mukava siivoilla pieniä veritippoja lattialta.. :D katotaan nyt pitääkö sille ostaa pöksyt vai vuotaako vain vähän..

Ostin eilen kirpparilta jo pari lastenleffaa, pienen merenneidon ja madagaskarin (tai no aikuisille sopii myös), kun oli niin edullisia! Tosin siihen menee hieman aikaa, että pikkuinen niitä pääsee katsomaan.. :D tekis mieli jo ostella vaikka ja mitä, mutta ehkä ei vielä parane.., odotetaan nyt rauhassa.. :)

Ajattelin nyt vääntää itselle viikon ruokalistan, ja yrittää noudattaa sitä, saa nähdä miten käy.. oon hyvä tekee suunnitelmia, mutta huono noudattaa niitä! :D Ajattelin että jos siinä olisi ruuat mitä laitan itselle viikon aikana niin tulis syötyä monipuolisesti ja terveellisesti, pientä ajatellen.. ja kun käy kaupassa niin ostais vain niitä mitä siinä on lueteltu, mutta saapi nähdä miten käy... :)

Nyt syömään!

-Fyssari & Masukki (eli Maha-Asukki :)) 6+6
 
Voi hurja ku monella huonoja uutisia. Kovasti voimia teille surussa.

Itellä poks 7+0, jee. Aikasemmin menny kesken ennen tätä rajapyykkiä... Voihan se vieläki. Ja ultrasta tiistaina voi löytyä mitä vaan tai sitte ei mitään... Kauhian synkkiä ajatuksia. no onneksi on viikonloppu ja kovasti touhua niin ehkä (joopajoo) pelot häipyis mielestä.
Mulla uutena oireena tullu pyörrytys... inhottavaa. Esikoista kun odotin jouduin jäämään saikullekkin pyörrytyksen ja pyörtyilyn takia. Oli tosi pelottavaa ku pyörryin portaissa... onneksi ei käynyt kummallekkaan mitenkään. hui.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Positiivisia ajatuksia ja tarrasukkia.

Mariposa ja toukka 7+0
 
fyssari 3 olen tehnyt LKS:ssä. Ensimmäinen meni vähän niinku tutustuessa koko hommaan=) Toista tehdessä osas jo vähän vaatia ja pistää pikkasen vastaanki jos jotain ehdottivat. Poika syntyi myös LKS:ssä se kokemus oli kaikista paras ku sattu tosi mukavat kätilöt jotka kuunteli toiveet ym.

Henkilökunta on väliin tosi kiireisiä, oma kätilöhän jokaisella on joka käy katsomassa ja tutkimassa tilanteen aina välillä ja tieten silloin ku kelloa pirauttaa=) Suurin osa henkilökunnasta on ollut mukavia, mutta aina on joukossa myös niitä leipääntyneitä liukuhihna työntekijöitä. Tosin voi olla että niistä on jo osa eläkkeelläkin.

Perhehuoneita on muistaakseni kaksi jossa saa rauhassa perheen kesken hoitaa vauvaa. Isäkin sai olla ilmeisesti sielä yötä ( en ole ihan varma ) sen saa yleensä ensisynnyttäjä. Muut huoneet on sitten 4 hengen, paitsi jos on joku ruuhka-aika synnärillä ni sitten voi olla huoneissa useampikin.

Noista varusteista en ole ihan varma, ku itse olen kaikki tehny siinä sängyllä :) Jakkara ilmeisesti ainakin on, siitä ammeesta en osaa sanoa.

Sairaalamainenhan se on tuommonen isompi paikka, mutta kyllä siellä on ihan hyvä synnyttää. Ja on ainakin kaikki valmiudet jos jotain sattuu.

Onko sinulla mahdollista käydä tutustumassa synnärillä. Itse kävin silloin ekaa odottaessa ku neuvolan kautta pääsi tutustuu. Tiesi sitten vähän millaseen paikkaan oli menossa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä