*** Toukokuun toivotut 2012 ***

Päivitetään tätäkin taas pitkästä aikaa :)

Täällä oltaisiin kohta täysiaikaisia ja jännitys sen kuin kasvaa... Mä niin haluisin tän nyytin syliini vappuna, olis valmiiksi jo juhla päivä :heart:
Pikkuisi ostoja pitäisi vielä tehdä, mutta ei mitään dramaattisen tärkeitä enää puutukkaan. Olen miettinyt tuota kantoreppua että kuinkas tarpeellinen se olisikaan, kait sekin on näitä mielle yhtymiä ja tykkääkö sitten olla edes siinä vai ei... ??

Sf-mitta palannut onnistuneesti käyrilleen jos on eri mittaajaan uskominen mutta ens viikolla menen taas neuvolassa käymään. Koko oli viikko sitten 2400g eli pieni tapaus tulee eli arvioituhan olisi siinä 3kg molemmin puolin, tosin minä itse olin 2,8kg eli ei mitään hurjia lukuja, mutta kääk toivottavasti sitä osaa sitten käsitellä, että helpompi isompi siltä osin olisi, mutta onneksi mulla on itselläkin pienet kädet, mietin vain että miten mies saa laitettua sillä mitään kun sen kädet on merkkiä kaivinkoneen kauha.... :LOL:

Minkä paksuinen vanupuku tai päälipuku olis hyvä näillä keleillä olla??
mulla olisi yks tosi hyvä, mutta se on aivan liian iso jos kerta täältä toi pikku sintti tulee.

tv. LittleEternal ja 37+1
 
Pikaisia omanapa kuulumisia. Tänään kävin äippäpolilla. Pikkuisella ihanuudella kaikki kunnossa. Äidin olo pyllystä mutta sinnitellään.

Lääkäri sanoi että saan jääädä osastolle jos haluan. Tulin mielummin kotiin. Osastolle olen kuitenkin tervetullut jos yhtään tuntuu siltä.

ti.17.4 rv 35+2 tehdään lapsivesipunktio missä katsotaan vauvan keuhkojen kypsyys. Sitten jään jo mahdollisesti osastolle tai lähden vielä käymään kotio. Se päätetään sitten. Mutta jos vain vauvan keuhkot riittävän kypstä niin sektio tehdään mahdollisimman pian.

Lääkäri epäili vahvasti että ensiviikon loppuun mennessä on vauva sylissä. :heart:

Aivan ihanan mahtavaa ja jännittävää. Ihan ekstaasissa kyllä jo odottelen tuota ihanaa tapahtumaa.

Kotona onkin jo kaikki valmiina vauvan tuloon. Sunnuntaina käy ukkoni hakemassa siskoni meille. Hän onkin meillä sitten koko viikon niin on kolmella isommalla lapsella vahti sitten kotona.Saan mie pitää miehen sairaalassa kaverinani.
Tai kyllähän mie sairaalassa pärjäisin yksinkin. Mutta mulle ja miehelle on tosi tärkeetä että sektion jälkeen, kun minä olen vielä heräämössä, saa mieheni olla vauvan kanssa ja hoitaa häntä. Luotetaan nyt siihen että pikkuinen on niin hyvävointinen ettei tartte erityishoitoa keskolan puolella vaikka ajoissa syntyykin.
Edellinen tuli rv 36+1 ja hänet saimme heti vierihoitoon.


t. Marenda joka on luultavasti viimeistä täyttäviikkoa raskaana ja IhanaRakasArmasKultaMussukka rv 34+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Täällä ainakin haluttais tietää ketkä samankuisista on jo poksahtaneet, noin niinkuin lopullisesti. :D Osaa sit alkaa panikoimaan itsekin.

Tänne ei uutta. Tänään käyty lääkärissä tarkistelemassa vaavin asentoa, ja oli vihdoin heittänyt kuperkeikalla itsensä oikein päin. On tosin tuntunut alapäässäkin jo välillä, jomottaa luita juuri niin että joku sinne painaa.
Pari päivää ollut tosi outo olo muutenkin, toissaillalla oksensin oikein kunnolla kolme kertaa ja mieskin jo huolestui. Joku nopee pöpö vaan ilmeisesti.

Tänään olisi ollut myös oman neuvolan viimeinen valmennuskerta, lastenhoitotunti. Olin ajatellut mennä, mutten sitten enää jaksanut. Totesin että jos en tulevaa lasta osaa hoitaa niin tuskin se yksi tunti treenausta kovinkaan auttaa. Muutenkaan ei ole tullut noissa valmennuksissa käytyä, mutta sairaalaan jos joskus pääsisi tutustumaan.

Ollaan saatu vihdoin aloitettua vauvanhuoneprojekti. Oli pientä draamaa tämän huoneasian kanssa - samainen huone ollut tähän saakka miehen lasten huone heidän täällä ollessaan eli 2vkl/kk. En itse nähnyt fiksuksi sitä että vierashuoneesta olisi tehty vauvan huone, kun sille kuitenkin enemmän käyttöä. Joten tytöt saavat muuttaa vierashuoneeseen ja vauva saa oman huoneen. Näin sen mielestäni pitää mennäkin, mutta tytöt ovat juuri siinä iässä että eivät ihan osaa asiaa samoin ajatella... :/ En ota stressiä, viimeiset kuusi vuotta kuitenkin elelty tyttöjen ehdoilla, nyt on jo oman ekan ja yhteisen vuoro!

Tällä porukalla Facebook-ryhmä? Minäkin tulisin mukaan, jos mahtuu!

Mame_ rv 33+3
 
hui hui kohta siis Marenda pääsee päivittämään vauvakuulumisia :heart:

Little-eternal me hommataan Manduca kun metsässä kulkijoita ollaan, eli lasketaan sen varaan että vauva tottuu kanniskeluun ;) isompana saadaan sit tutuilta kunnon kantorinkkaa lainaan. Lisäks sain halvalla kunnollisen trikooliinan kaverilta ja pienempiä matkoja senkin kanssa pääsee. Kantotakista haaveilin, mutta siihen on rahaa sit joskus kesällä, toisaalta voi olla että menee pidemmänkin aikaa ennenkun ite jaksan mettään lähteä niin oma pukeutuminen ei oo vieä niin tärkeässä osassa. MaMidea oli aineki hyvänolosia missä mm irrotettava fleece eli moneen keliin ja lämpötilaan sopiva takki.

ny ei enää jaksa, silmä lupsuuu

Syli84 ja Hemmo 35+3
 
Viimeksi muokattu:
huomenet kaikille!
täällä voidaan paksusti :D väsymys painaa ja lonkat kipeenä, paastosokerit päin peetä, mut muuten kaikki vauvalla ok. Tämän päivän ohjelmassa onkin verensokerin vuorokausi mittaus näin kotosalla. Eli joudun mittailee tavallista useemmin noita sokereita :/ Maanantaina toimitan nuo arvot sitten ä-polille ja sittenpä siellä päätetään tod. näk. mahdollinen käynnistyspäivä. Tarkoitus olisi ettei vauveli pääse kasvaa liian isoksi. nyt jo hieman jännittää tuo vauvan koko kun sf-käyrä on menny koko ajan 0.5 cm yläkäyrän yläpuolella.. hmm.. Jospa ei enää kauaa.. ;)
Viimeksi kun kävin nla:ssa, niin kätilö/th totesi että voi syntyä millon vaan :) Saas nähdä onko yhtään nopeenpi kuin 1v6kk sitten se synnytys.. silloin menin käynnistykseen pe aamuna ja ma aamuna poika näki päivänvalon :D. Jospa nuo paikat ois vielä "pehmeet" ja nyt ei tarviis kärvistellä niin kauaa.

äitijapojat ja pikku iita rv 36+1
 
Meidän pinossa onkin kaikki aika hyvin päässy turvallisille viikoille. Vasta 2 syntynyttä. Tässä odotellaan sitä vauva ryntäystä. Ensimmäisillä on jo vauvat täysaikaisia. Jännät ajat meillä :)

Olothan on myös jo viikkojen mukaiset eli joka paikkaan koskee ja liikkuminen hankalaa. Aika kypsä olo alkaa olla... noh, ei ois joka tapauksessa enää pitkä aika, vaikka päivät matelee.

SS ja "mini" 36+4
 
tosiaan.. olot alkaa olemaan jo sen mukaiset! täällä 3 yö nukuttu tosi surkeesti! pissalla saa ravata ja lonkkia särkee sekä kädet puutuu! turvotustakin on aika paljon, ei mene enää surin osa kengistäkään jalkaan! onneksi kohta alkaa olemaan jo sen verta kuivat kelit, että voi siirtyä crokseihin :D

massu on lakseutunut, maanantaina neuvolassa katottiin niin 2cm laskeutunut edellisestä mitasta, eli edellinen oli 34cm, nyt 32 ja joo, se tosiaan roikkuu jo! :D

kaikki muuten okei neuvolassa, proteiinit pissassa oli +/- niinku se on ollu jo kolme viimistä kertaa, turvottaa.. paineet oli hyvät :) toivottavasti ei paineet nouse ettei tuu mitää myrkytystä!

täällä poksutaan, nyt ollaan jo sitten turvallisilla vesillä ja mun puolesta saa alkaa jo häätökin :D

POKS POKS 36+0
tiuhti ja pikkumies :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hi hi Tiuhtilla siis painovoima alkaa tehdä tehtäviään :) mä tässä kans oottelen että onko mitta laskenu seuraavalla kerralla, nyt pysyny 29cm ja 2 viikkoo oli väliä ja terkka sitä mieltä ett taitais tyyppi olla jo aika matalalla lantiossa :) oon koittanu kattoo että olisko maha lösähtäny alaspäin mut emmää tiiä..

paksu olo täälläkin, naapureitten kanssa pihalla juttelin tänään ja sanoin et oon aika valmis vauvan tuloon vaikka sanotaan että aina parempi jos lapsi kasvaa rauhassa masussa ja blaa blaa. Pitkästä aikaa vähän tein pihahommia, rapsuttelin nurmikkoo haravalla, istutin pääsiäiskukkien sipulit maahan ym. Välillä istuskelin rauhassa kun tuntu että meinais supistaa mutta ilman isompia kiristyksiä selvisin kun en hirveesti nostellu mitään :)

pesin hirveen läjän harsoja ja niistä tuli ihanan pehmeitä :heart: huomenna tarttis vähän lakanoita ym sälää laittaa koneeseen, äitini löysi mun vanhan vaunupeiton ja mm hellyyttäviä isoisoäitini käsin tekemiä vauvanpaitoja lähes 28 vuoden takaa... pakkohan mun on ottaa ne käyttöön :heart:

syli84 ja Hemmo 35+5
 
Viimeksi muokattu:
kopsaan tähän kerhopuolen juttuni:

murh tää kaksplus on aiheuttanu ärsytystä kun sivut ei vaan suostunu toimiin, sitku sai viestit luettua ni ei suostunu lähettään mitään mitä kirjotin, :mad:tällanen erakko ärsyyntyy ku vaivasena tämmönen netissä roikkuminen on vaan niin mukavaa puuhaa:D

Nyt sit oon niiiin poikki aineki hetkellisesti että eipä tästä kirjottelusta meinaa tulla mitään. Eilinen päivä meni rippijuhlareissussa ja yöllä sain ihmeen paljon/hyvin nukuttua kun oli vaan niiin poikki.

Mulla on tullu nyt joku ihme saunahimo, siis voisin lämmittää saunan vaikka joka päivä. Mietittiin ukon kanssa että yks tekijä on se kun meillä on puusauna niin jotenkin alitajusesti haluan hakeutua sen turvallisen tulen ääreen. Niinhän ne luolanaisetkin on synnyttäneet nuotion lähellä jottei petoeläimet hyökkää vastasyntyneen/äidin kimppuun...

Mä oon saanu ihan sikana voimaa hilhentymisestä, rentoutumisesta ja itteni/kroppani kuuntelusta. Ja aika hienoja fiilareita nousee tollasista iikiaikasista jutuista, tunnen jotenkin syvää yhteyttä kaikkiin maailman naisiin ja luontoon ja tähän kiertokulkuun.. nää ajatukset on auttanu ihan sikana valmistautumisessa ja rentoutumisessa ja oon saanu yhä lisää turvallista oloa ja innolla odotan synnytystä.

Ja tää kevät on ihan mahtavaa kun kaikki herää/syntyy/kasvaa ja vihertää, ihana aika saada vauva :heart:

Voimaa ja rauhaa kaikille ihanille naisille :heart:

Syli84 ja Hemmo 36+0 POKS POKS POKKKSS!!
 
hellurei :)

täälläkin aletaan olemaan jo silleen "kypsiä" tilanteeseen, mä haluaisin jo vauvan ulos! ei jaksais vaan enää odottaa, kaikki on niin valmista, paitsi tietysti mä vielä vähä panikoin koko hommaa, samoin isi :) mutta kyllähän me pärjätään kuhan pikkumies tulee ulos :D

jotenki minäki oon alkanu luottamaan synnytykseen ja uskon kestäväni kipuakin :D eihän kukaan siihen kipuun ole kuollut! mutta mä oon kauheen kipuherkkä ihminen niin siksi sitä varmana pelkää..

en ole kirjotellu mitään synnytystoiveita koska en osaa, enkä todellakaan tiedä mitä haluan sillä hetkellä oikeesti! enhän tiedä vielä mihin mä oon joutumassa tai kuinka kipeää se oikeesti tekee :D kunhan lapsi on terve syntyessään :heart:

pinnakin on kireällä koko ajan, en jaksa ketään tai mitään, haluaisin vaan tällä hetkellä jotenki muurautua kotiin ja laittaa puhelimen kiinni! löhötä ja olla.. toisinaan taas siivota ja tehdä hulluna kaikkea :D mutta kotona! YKSIN! en jotenkaa jaksa edes ukon läheisyyttä nyt, onko tää ihan normaalia ennen synnytystä?

enkä voi olla ajattelematta, että ultran mukaan olisi jo viikot 37+4, eli tasan viikon edellä.. noh eihän ne enää laskettua muuta mutta kirje tuli postissa että 39 viikolla uudestaan kontrolliin :)

mulla oli lauantaina ja eilen supistuksia melkein koko päivän, hiipui illalla, juurin ennen saunaa :kieh: mä olin jo niin varma :D varsinki ku olen ollut niin väsynytkin! siis ihan lamaannuttavan väsynyt! perjantainan nukuin 3h päiväunet, menin 11 nukkumaan ja heräsin lauantaina 9 maissa :) sama homma lauantaina.. eilen sitten menin jo 9 nukkumaan ku ei vaan vilmät pysnyt auki! ja heräsin äsken eli 9.45 kun ukko soittaa että miten menee... "ööööhhh.. nukuin vielä :D"

nyt aamukaffen keittoon ja koiran kanssa kävelylle ENNENKU ALKAA VESISADE TAAS, nyt paistaa aurinko :cool:

tiuhti ja pikkumies :heart: 36+4
 
on toi iha normaalia... mulla oli tosi voimakas "ryömin pesäluolaan valmistautumaan jälkeläisen tuloon" - vaihe tos puoles välis jo, nyt on ajoittain välillä hellittäny mutta selvästi alkaa taas tosissaan nostaan päätään :D eli täällä kans yks joka vois ihan hyvin muurautua näihin omiin ympyröihin ja olla vaikka just ihan yksin.

arska paistaa täälläki, unet jäi johki 3 tuntiin ni nyt semmonen yliväsyhype päällä, neuvolassa imetys-ym valmennusta tänään iltapäivällä ja saa nähä pysynkö hereillääää....

Syli ja Hemmo 36+1
 
POKS 38+0!

Tiuhti, mulla on kans alkanut tulla kotimörköilyfiilis päälle, ihmisiä jaksaa nähdä ihan pieninä annoksina jos ollenkaan! Varmaan ihan normaalia henkistä valmistautumista tulevaan :)

(.) Kätilöystävä teki eilen vyöhyketerapiaa ja sisätutkimuksen. Naurettiin, että tästä läheisemmäksi ei taida ystävyys enää mennä :D no, olikin aika yllätys, että kohdunkaula on kadonnut ja oon sormelle auki! Ystävä teki vielä sen jonkun "kätilönpyöräytyksen", eli irrotti kalvot. Hän oli aivan varma, että yöllä tulee lähtö! Mutta kas kummaa, täällä sitä pällistellään yhä... yöllä kyllä supisteli ja odotin vaistomaisesti koko ajan vesien menoa, mutta siihen se sitten jäi. Ehkä tässä päästään punkemishommiin kuitenkin jo tämän viikon puolella :)
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose
Polilla ollaan ja odotellaan perjantaita.
Eli eilen tulin lapsivesipunktioon missä tarkoitus katsoa vauvan keuhkojen kypsyys. Pelkäsin punktiota etukäteen muttei ollutkaan yhtään kamala kokemus.

Miut passitettiin osastolle odottelemaan tuloksia. Pian kuitenkin lääkäri tuli sanomaan että näytteen mukaan oli päässyt verta eikä tuloksia saada.

Tekivät sitten päätökset että mie jään osastolle tarkkailuun ja lepäilemään. Ja PERJANTAINA TEHDÄÄN SEKTIO.

Osastolla on ihan himskutin tylsää vaikka onkin mukavaa juttuseruaa ja netti. Lisäksi vaivaa ihan suunnaton koti ikävä. Varsinin lapsia kohtaan. Ja itku on herkässä.
Mutta koetettava pärjäillä ja odoteltava perjantaita.


Ihana kuitenkin että tälläkertaa päästään suunniteltuun sektioon. Eli mieskin pääsee sitten leikkaukseen mukaan ja saa olla ensihetkestä alkaen vauvan luona.


t: Marenda ja Pikkuinen pyllistelijä rv 35+3
 
Viimeksi muokattu:
poks 37+0 :)
Huikeeta miten aika on menny!!! 8) Alkaa olla joillain kyse enää päivistä, toisilla viikoista :) Oon huomannu saman kotona möröttämis tarpeen.

Maanantaina kävin ä-polilla, eivät antaneetkaan käynnistyspäivää, koska vauveli sokerihommeleista huolimatta ei ollutkaan kasvanu "liian" suureksi, kokoarvio oli nyt 2,8kg. Kohdunsuu oli reilusti sormelle auki, kanavaa jäljellä, mutta aivan pehmeet paikat.. eli ei onnistuisi ilm. ballonki käynnistyskään, eikä mulla kuulemma lääkkeellisesti käynnistetä. Sokereissa paljon heitoa, mutta lekuri totes ettei menis enää kauaa, niin ei enää aloiteta piikitystäkään. ja jos ei mitään olisikaan kahteen viikkoon tapahtunutkaan, niin sillon ä-poli käynnillä katottas kohdun suun tilanne, ja mahdollisesti kalvot poksautettaisiin :O)

ja ja ja... eilen bongasin noin pikkurillinpäänkokoisen limatulpan köntin pikkareissa, ja tänään hieman isomman klöntin :) Kyllähän tuo koko eilis illan supistelikii sit aika napakasti, ja yölläkin tuli parin tunnin ajan suppareita :) kestoa supistuksella oli reilu minuutti, ja sitten ku supistukset loppu niin sittenpä jatkoin hyvillä mielin unia :D

äitijapojat ja iita rv 37
 
marendalle tänneki tsempit, ihan kohta on vauva sylissä :heart:

kerhon puolella jo avauduinki tosta neuvolan valmennuksesta, mulla iski siis oikeestaan eka kunno vitutus-ahdistus-ärsytys mielialanvaihteluhetki ton johdosta :D menin sit kaupan kautta kotiin ja ostin kaikkee hyvää ja semmosta mille oon allerginen + hyvää kahvia ja oon siis kahvinjuontiinkin nyt repsahtanu taas viimesen viikon aikana :ashamed: kotona puhisin olotilaani ja onneks ukko ymmärsi, kun sain syötyä tajusin et verensokeriki tais olla alhaalla ja vituttaa siksi, suihkussa laulelin ja olo rupes helpottaan pikkuhiljaa.

Tänään vika neuvolalääkäri ja vauva on tosissaan lähtökuopissa :) mulla paikat kiinni, vähän kohdunsuu pehmennyt mutta 2cm jäljellä eli voi viihtyä viel pitkäänki vaavi masussa. On kyllä niin alhaalla et lekuri sano ettei ihme jos on ollu vähä tukala olo. Sanoinki et joo, on ollu semmonen pää perseessä -fiilis ni arvelinki et alhaalla ollaan :LOL: ja oon siis ensisynnyttäjä mutta siitä olotilasta ei kyl voi erehtyä.. Edelleenkään ei oikein nähty kumpi olis tulossa mutta enempi rakenneultrassa vaikutti tytöltä mutta kumpaankin varauduttu kun tää tapaus on ollu semmonen väkkärä ettei oikein kuvattavaks tai haarojensa esittelyyn oo suostunu :)

mieelialahommiin liittyen kysyin nukahtamishommista, en haluis nyt että mulle tulee joku hirvee valvominen ja sit romahdus ja lääkäri laitto varuiks Opamox-reseptin ja oli mun kanssa yhtä mieltä että mieluummin pelataan varman päälle kun ei ollenka. Viimeseen asti oon ilman mutta nyt ollut näitä keskittymisvaikeuksia ja unille rauhottumisvaikeuksia joista en oo varma että onko vaan yliväsymystä vai lievää hypomaniaa ni en ota riskejä. Sanoi että toi Opamox rauhoittaa vauvaakin mutta poistuu nopeasti eli liikkeet jatkuu samanmoisina kun äiti heräilee unilta.

onko muut mammat joutunu käyttään unilääkkeitä tms nyt?


joo aika, mihin se menee?? vaikka hankalina päivinä tuntuu menevän niiiin hitaasti mutta kuitenkin, justhan me jännitettiin ekoja ultria yms....

ei vitsi hillitön lumisade ulkona:O hyvä et sain pidäteltyy ukkoo ettei vaihtanu kesärenkaita.. taitaa Tampereen seutu olla taas sekasin liikenteen puolesta...

Syli84 ja Hemmo 36+3
 
Viimeksi muokattu:
On se jännä juttu kuinka sitä synnytystä alkumetreillä mietti ja vähän pelkäskin, nyt vaan toivois että pääsisipä jo synnyttään! :D Kypsä olo alkaa oleen, niinkun tuntuis olevan monella muullakin täällä.

marendalle jaksamista sinne osastolle, varmasti on tylsää, mut äkkiä se perjantai tulee ja si ei vähään aikaan ookaan tylsää! =)

Tänään oli neuvola, proteiinit virtsassa +/- eli huomenna labraan näytettä, kun verenpainekin vähän nousussa. Sf-mitta senkun kasvaa, eli oli jo 35,5cm ja tosiaan tänään 37+5! Ja moni sanonut et onpa se masu laskeutunu, mutta eipäs niin vaan ookaan :ashamed: tai siis joo, vauvan pää alhaalla, niin tiä si johtuuko tästä mun lyhyydestä ettei toi mitta oikein laske...Ja olis NIIN KIVA et jotain alkais tuntuun tuolla alakerrassa! eilen oli EHKÄ ensimmäiset jomottelut alavattalla ja selässä, mutta eipä ne mitään isompia. Häpyluu on tosi kipee ajoittain ja sukkapuikot välillä viiltelee. Mutta yhtään kipeetä supistusta en oo bongannu, harkkoja tulee sillon tällön. Ehkä ne si rytinällä alkaa ja tää möllykkä syöksyy ulos :p

Vauvan liikkeet tuntuu ja näyttää välillä tosi inhottavilta! Mutta hyvähän se on et liikkuu :heart:

:heart:37+5:heart: näillä mennään ja toivottavasti pian pääsis tositoimiin!
Jaksamista kaikille! :flower:
 
marenda - vautsi, tsemppiä ja jaksamista osastolle! Pian se pikkuinen onkin jo täällä. :)
eskapismille myös peukut, olispa mullakin tuollanen kaveri. :D

Ei oo vieläkään ketään synnyttäneiden listalla, tahtoo tietää!

Syli84: täällä menee nukahtamiseen apuna Ketipinoria ihan pikkuriikkinen annos, tarvittaessa myös Azona. Ei siis mitään virallista nukahtamis- tai unilääkkeitä, nuo auttavat kyllä siihen että uni tulee.
Muuten alettiinkin lääkitystä purkamaan jotta ennen laskettua aikaa saadaan mahdollisesti kaikki pois. Vähän jänskää miten käy, mutta tarkoitus on uusia lääkitys kokonaan sitten synnytyksen jälkeen - olisi nyt liian rankkaa. Ja josko sitten ne ECT-hoidotkin tulisi kyseeseen, nyt kun en niihin päässytkään.

Minäminää: kävin tänään ostamassa ystäväni avustuksella ekat vauvanvaatteet IHAN ITE. Paljon olikin jo muualta tulleita, suurin osa tältä kyseiseltä kummitytön äidiltä. Hän vaan niin kovin kauhistui kun sanoin etten ollut mitään itse vielä ostanut, että pakotti kaupoille. :D Löysin iiiiihanan ristiäismekon, mulla ei perheessä olekaan omaa vaan on lainattu serkuilta. Ja tää oli niin ihana että oli pakko ostaa, saadaanpa sitten perheeseen oma mekko.

Onko muuten kellään täällä kokemusta ei-suomalaisesta virallisesta sylikummista? Ilmeisesti jollain tavalla onnistuu, vaikkei ev.lutiin kuulukaan kunhan kuuluu johonkin vastaavaan muualla maailmassa. Ystäväni oli valmis jopa liittymään kirkkoon päästäkseen kummiksi, mutta tämä olis pitänyt tehdä n. vuosi sitten jotta kelpais. :D

Voinnista vähän vielä valitan, pikkuneitiä ei hirveesti kiinnosta mamman vointi kun omaa jumpaansa vetää. Rakko on kovilla, välillä tuntuu että tökkisi tosi kovasti sormella. Häpyluu myös tosi kipeäksi tullut sen jälkeen kun pieni kääntyi "oikein" päin, on ilmeisesti aktiivisesti levittelemässä paikkoja. :D Omat vatsan peitteet on tosi ohkaset, joten kaikki liikkeet näkyy ja tuntuu...

Mame_ rv 34+4
 
fairytale joo liikkeet on jo aika inhoja... viimeyönä meinas jo tulla itku kun olisin muuten nukahtanu jo moneen kertaan mutta vauva kääntyili ja vääntyili, pelästyin jo että kiepsahtiko perätilaan kun niin kovasti väänsi että melki jo teki kipeetä :$ kuitenki sit rauhottu lopulta kun olin nukahtanu ja nyt tuntuu käteen ja omaa peppua kohden mun mielestä ihan selvä raivotarjonta edelleen (jossa ollut jo moonta viikkoa että tuskin enää palaa perätilaan kun lääkärikin sano että periaatteessa olis pääkin jo kiinnittynyt??)mut hurjalta tuntuu kyllä välilä noi jumpat :O

mame kuulostais siltä että oot kuiteki saanu mielialaan apua? ihanaa jos sait nautittua vauvanvaateostosista :heart: mullakin tullu nyt jo ihan eri fiilarit pintaan ja innoissani oon laittanu vaatteita valmiiks ja tilannu kestovaippoja yms...

iihana aurinkokin jo vähän pilkahdellut!!! voisin repsahduksen kunniaksi laittaa kupillisen kahvia ja tehä kanavoileivän ja juoda apelsiinimehua nam :p kutisen seuraavan viikon ja maha sekasin mut hei, pieni hinta herkuista, täytyy elää vaarallisesti ;)

valoa ja iloa edelleen mammoille ja ikiaikaista naisvoimaa :heart:

Syli84 ja Hemmo 36+4 ihihi iiikkk! ei kauaa...
 
Onnea äitipojat täysistäviikoista. Ja hienoa että äippäpolilla kaikki kunnossa. Nyt sitten pääset vain odottelemaan että pieni tahtoo syntyä. Toivotaan kovasti supistuksia.
Kiitos Syli84 ja Mame Huomenna tähän aikaan on jo pikkuinen sylissä.

Mie olen nyt sairaalassa ottanut tuota opamoxia, nukun muutenkin huonosti vieraissa paikoissa. Saatika sitten täällä. Kaippa se vähän auttaa. Vauvaan en ole kyllä huomannut mitään vaikutusta. Pikkuinen nukkuu edelleen päivät ja yöt melskaa.

Nyt kyllä keksinyt uuden hauskan leikin. Juoksutetaan kätilöitä. Eli kun otetaan sydänkäyrää (kolmesti päivässä) Niin on hienosti paikallaan että saadaan äänet kuulumaan. Ja kun kätilö poistuu huoneesta,karkaa vauvakin käyrältä. Hyvää käyrää ollaan kuitenkin saatu ja pikkuinen voi oikein hyvin.
Huomenna sitten nähdään itse ihanuus.

Kyselivät jo että haluaako isi ottaa vauvan sektion jälkeen kenguruhoitoon ja tuodaanko vauvaa sitten luokseni heräämöön. Ja tottakai me halutaan noin.

Toivottavasti FairyTalella proteiinit ja verenpaineet kunnossa. Sinnekkin toivotaan paljon supistuksia.
Onnea Mamelle ensimmäisistä omista vauvanvaate ostoksista ja kastemekon löytymisestä.

Huomenna on tosiaan se suuri päivä. Aika tuntuukin nyt kuluvan ihan törkeen hitaasti. Mutta kaippa se kuluu. Mies tulee tänne heti aamusta.
Sen jälkeen alkaakin taas uusi arki.

Miun pikkuinen mahtuu vielä liikkumaan ihan miten tahtoo. Yöt varsinkin pyörii ja kätilöt pääsevät aina aamukäyrälle arvailemaan miten päin nyt on.


t: Marenda ja Pikkiriikkinen rv 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
marendalle kauheat tsempit huomiseen :heart:

meidän toukokuisiin on syntynyt muistaakseni 3 vauvaa :) mutta en viitsi päivittää ilman lupaa tänne, eli odotellaan tietoja!

tänään ainakin yksi on saanut vauvan :heart: kuulumisia odottelen!

ONNEA vielä kerran vauvautuneille :heart:

äitijapojat, onnea täysiaikaisuudesta :heart:

Mame_, mä luulen että se menis saman kaavan mukaan kuin sellainen joka ei kuulu kirkkoon, eli voisiko olla niin ettei pääse sylikummiksi? en ole tosiaankaan varma asiasta.. ja täällä myös liikkeet alkaa olemaan inhoja, varsinkin kun on nyt keksitty että potkitaa mammaa kylkiluihin, kipiää kyllä tekee!!!

FairyTale, toivotaan jotta pääset pian tositoimiin niin olot helpottaa :) sulla kuitenkin jo viikotkin hyvät! toivottavasti sulla ei oo alkava raskausmyrkytys! mulla myös proteiinit pissassa +/- mutta paineet pysyttelee alhaalla, ainakin vielä! :)

täällä olis POKS POKS 37+0 eli täysiaikaisia ollaan :heart: nyt saa alkaa totinen häätö! mie haluan pikku-ukon jo ulos :D ei jaksais enää :ashamed:

toissayönä heräsin ihan helvetilliseen kipuun joka kohdistui oikealle nivuseen tai kohdunsuulle, tuonne alavatsaan sisälle jonnekkin.. siis ihan kauheeta oli! samaan aikaan alkoi jomottavat aaltoilevat selkäkivut, ne oli varmaan supistuksia ja ajattelin että lähtö tulee! kipua kesti 3h!!! ei auttanut 1g panadolia tai mikään.. ravasin vaan kämppää ja yritin nukkua! yhtäkkiä kipu laantui, eikä tullut enää!

viime yönä heräsin yhteen kunnon supistukseen, ja se siis loppui taas lyhyeen.. muuten nukuin tosi hyvin :) mutta alan olla kyllä niin valmista kauraa jo, että mä toivon tosiaan että tulis jo ulos!!!

mulla on myös viikon ajan ollut menkkamaisia jomotteluja alavatsalla, mitähän lie? supistuksia? toisinaan tuntuu yhtäjaksoisena mutta kuitenki aaltoilevana.. joskohan tää alkais pikkuhiljaa kielimään synnytyksestä? =)

mammoille kauheesti tsemppiä loppuaikaan! huhtikuuta on enää puolet jäljellä, sitten olisjo toukokuu! niin se aika vaan on mennyt, ihan huomaamatta lipunut! hetki sittenhän oli syksy ja me plussattiin :) 9kk odotus palkitaan :heart:

tiuhti ja pikkumies :heart:
 
Jännittää marendan ja lily-rosen puolesta! Kohta saadaan lisää vauvoja toukokuisiin! :heart:

(.) Eilen (rv 38+2) oli siis neuvola, eikä mitään uutta auringon alla. Th toivotti tervetulleeksi ensi viikollakin, mikä aiheutti kokopäivävitutuksen en halua, en suostu! :mad: Mun mielenterveys alkaa olla jo vaakalaudalla! Ja sitten vituttaa olla näin itsekäs, totta kai se olisi vauvalle parempi pysyä muhimassa vielä hetken... Mutta joo, painoa oli tullut +600g/vko, sf 33 ja paineet jälleen loistavat. Toivoin salaa, että paineet olisivat nousseet ja enteilisivät synnytystä, mur. Kaveri on tällä viikolla tehnyt jo kolmesti vyöhyketerapiaa, mutta sillä ei ole kyllä ollut mitään vaikutusta... ei supparin supparia. Eiköhän tässä mennä keposesti vapun yli :cool:

Kyllästynyt Eska & oloonsa ilmeisen tyytyväinen Onni 38+3
 
eskapismi ihan samat fiilarit, ja mua oikeesti ihan hävettää välillä kun aattelen että tarttis olla onnellinen kun kaikki hyvin jne mut sit taas seuraavassa hetkessä toteen et sais tulla ASAP.. Mutta toisaalta sit oon miettiny että mitä tässä häpeilemään, toki ennen aikojaan tulo ei vauvalle oo hyvä mutta ei sekään jos mä oon ihan sipissä ja romahdan totaalisesti kaikkien vaivojen ja univelan alle jo ennen syntymää :kieh: ja nyt oon tosissaan ihmetelly kun mulla ruvennu mieleiala vaihteleen vasta nyt ihan vikoilla metreillä?? tänään kerenny jo oleen pitkästä aikaa masennukseen viittaavia ajatuksia/pelkofiilareita tms ja sit kuitenki ihan ok olo. Jos lähiviikkoina tää vuoristoratailu jatkuu tai rupee oikeesti ottaan tuulta alle niin suosiolla nukun sit pari yötä sen opamoxin kanssa, en rupee ottaan yhtään riskejä :p Ärsyttävintä on ehkä just nyt kuitenkin se etten pysty käymään kävelyllä, en oikein ees lyhyelläkään.... se auttais tän mielen hallinnassa pitoon plus kropan pikkuvaivoihin ja hillitsis tota painon nousua.. mut ei, kun ei, lääkärineuvolaan pyöräilyn jälkeen oon ollu haarat niin kipeenä et meno on taas semmosta laahustamista, tuntuu että kaikki liitokset on halkeemassa samanaikasesti :LOL:

sori valitus mutta täälläkin yks suht kyllästynyt mami..

sokerikoukku on kai nyt tullut jäädäkseen.... ukon kans vedetty varmaan kolmatta viikkoo joka päivä jotain makeeta.. mut ainoostaan mä oon lihonu :D nyt koitetaan olla ostamatta valmiina herkkuja, et jos haluaa tarvii siis tehdä itse. Nooh, laitoin pannukakun uuniin hetki sitten :ashamed: ja arvatkaa vaan kun meitä on vaan 2 syömässä niin kaloreja kertyy :p

Ja marendalle jo valmiiksi onnittelut, nythän siellä pitäis olla jo käärö sylkyssä :heart:

T Syli84 ja Hemmo 36+5
 

Yhteistyössä