***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***




Laskettuaika--Nimimerkki--Monesko lapsi--Synnäri

28.4
Aina äiti----5.----TAYS


29.4
Nöösi----2.----EKKS


30.4
katinkas----5.----OYS


1.5
mee86----2.----KOS
katherine----2.----? poikaolo


2.5
valdemaria----2.----KYS poikaolo
enkuli85----3.----?


3.5
UlriikkaEleonoora----1.----?
wabisabi----1.----?
Carjer----4.----OYS


4.5
Tuuliina84----3.----K-SKS
sirpaleina----2.----K-SKS tyttöolo
Sihistin----2.----OYS


6.5




7.5
äiti x4----5.----LKS poikaolo
tatskattu----2.----KOS tyttöolo
Tuuli71----1.----?


8.5
Jadey----3.----KOS
zikiziki----2.----EKKS


10.5
Sanasa----1.----JS poikaolo
Saana12----2.----?
Iksu81----2.----?


11.5
Pilvis----2.----OYS
koiramamma----2.----K-SKS
Heissu----2.----KOKS


12.5
Phoebsi----2.----PHKS
esteri234----2.----TYKS
mustajuuri----2.----?
Marsku----3.----?
tanttis----4.----VKS


13.5
Vadelmaunelma----1.----NKL tai JS
tipsu----2.----K-SKS



14.5
MaiMei----1.----KOS tai NKL poikaolo
Enie----5.----KYS
fariini----4.----ÅCS tyttöolo



15.5
kielovanamo----1.----K-SKS
sweetpearl----2.----VAS poikaolo
Galway----2.----KOS/HP
cissus----1.----PHKS poikaolo


16.5
Tiipula----1.----?



17.5
leena77----3.----OYS
felis catus80----?----SatKS


18.5
Luhtavilla----4.----LKS tyttöolo
nepula----3.----TAYS tyttöolo
apsi----2.----K-SKS tyttöolo
poplin----1.----?
Kayla----2.----HYS tyttöolo


19.5
Lilya----2.----K-HKS poikaolo
Catalia----2.----KOS
Linttu----2.----?


20.5
Calypso----2.----TYKS tyttöolo
la Mariposa----2.----OYS tyttöolo
Lumpe----1.----?


21.5



22.5
rikupi----1.----VKS


23.5
fyssari86----1.----LKS



24.5
Diipeli----2.----OYS tyttöolo
Pieni tiikeri----1.----KOS
haaveilija87----1.----TYKS
Haidih----3.----HYS tyttöolo
TOUKKA----2.----KAKS


25.5
lyrae----1.----KOS poikaolo
JA82----3.----LS
Tiudeliini----1.----K-SKS
ciba----2.----JS tyttöolo
TUUtikki----2.----NKL? tyttöolo


26.5
Ansukka----2.----MKS poikaolo



27.5
Jennile----2.----SeKS
riina82----2.----SeKS


28.5
rusina+mama----2.----?
Minsku82----2.----PS
eltza----4.----OYS
Maybaby----5.----KOS poikaolo


29.5
Jossuliini----2.----OYS
Kinsella----2.----KYS
miuku1980----2.----Ras tyttöolo
Chira----6.----LS



30.5
elinal23----1.----TAYS
Nelli79----1.----? tyttöolo


31.5
Supuliini----1.----TAYS





Laskettuaika ei vielä tiedossa


mikäkesä----4.----?----SeKS
siippa----3.----?----VAS
tuplataanko----3.----?----?
Eni----1.----?----?
Mustikka83----?----?----?
emilii80----?----?----?
hanipöpö----?----?----?


Toukokuisia jo 87 =)




Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1829975-aaatoukokuuntoivotutaaa2011aaae-lokuussaaaa/ http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1833262-toukokuun-toivotut2011-syyskuussa/






Surun kohdanneet

Cappuccino
taaperotx5
Champion
Sanmar82
A
karvatonkoira
alibaba2
kaz
Minnäi
Neiti-81
Bebel
viidenmamma
Rominas
riikka086
Jonna_91
Milliz








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS/HP = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on marraskuun pino pystyssä =)

Pahoittelut Jonna_91:hug:

(.) ei ihmeempiä, ajoittain huono olo vaivaa edelleenkin ja päänsärky. Muuten kaikki ok. Seuraava neuvola ois keskiviikkona.

Nyt ei tämän kummempaa.

äiti x4 ja pallero 13+2 (14+2)
 
Mulla olis huomenna neuvola, ja viimeisen kuukauden aikana on tullut mässäiltyä oikein kunnolla. :whistle: Vaakaa odotellessa... Terkka on ihan hillittömän empaattinen joka välissä, vaikka ei tarvitsisikaan. Viime käynnin jälkeen soitin neuvolaan, kun luulin, että keskenmeno tuli. Pikkuisella on onneksi kaikki hyvin verenvuodoista huolimatta, mutta en halua ajatellakaan, millaisen voivotteluvirren th saa huomenna aikaan.

Torstaina olis sitten ultra :) Silloin taitaapi olla viikkoja koossa 12+1.
 
Tää marraskuu yllätti mut ihan täysin :xmas:
Kyllä on ollu synkeä syksy, oikein SYKSY mutta ei ole ihme tuon KESÄN jälkeen. Oli kyllä paras kesä aikoihin. Ja viime talvi, voi kun tääkin talvi ois ees lähes samanlainen. Ehkä vähän vähempikin lumi riittäis..

Jonnalle :hug:
Voi kun ei tulis enää yhtään suru-uutisia tähän pinoon!

Tervetuloa uusille!! :flower: Unohdin viimeksi toivottaa. Kiva kun porukka kasvaa!

Kiitos Luhtavillalle vinkistä! Vielä kun jaksais sitä toteuttaa :ashamed: Tuun yleensä just ns. väärään aikaan tänne saitille ja sit hätäpäissäni kirjoitan kiireessä.

Töissä/kotona: Mä olen nyt hoitovapaalla ja kävi niin onnellisesti, että pääsen sitten suoraan siirtymään uudelle äippälomalle. Onneks ilmoitin tän hoitovapaan tarpeeks pitkälle kevääseen vaikka oishan sen voinu sit sumplii, mut meni just nappiin näin. Esikoisen ja kakkosen välissä olin töissä 8 kk.

Rokotteista: Luulen, et otan kausi-influenssarokotuksen itselleni sekä lapsille. Mäkin saan sen ilmaiseksi, kun on tuo astma ja kuulun perussairauden takia siihen ryhmään jotka sen saa. Ja lapsethan saa sen ilmaiseksi tietty.

Miehen sairaala-/piikkikammo: Mun miehellä on piikkikammo. Ekassa synnytyksessä sain epiduraalin ja mies lähti siksi aikaa pois huoneesta kun se laitettiin. En siihen mitään hänen tukeaan ois tarvinnutkaan ku mulle on tehty kaks alaselän leikkausta epiduraalissa ja siks sen laitto oli tuttua. Ja onhan siinä se kätilö painamassa polvia leukaan :D Ja se ois muuten pyörtyny ja oksentanu siihen paikkaan :whistle: Onneks se pystyi olemaan sen syntymän ajan siellä huoneessa (siis ettei oo sellaista kammoa eritteisiin tai vereen) kun siinä sitä tukea tarvitsee eniten - ponnistaessa. Oon kuullu et jotkut miehet pökrää siinä tohinassa. Se vois olla tylsää.

Ois muuten kiva jos jotenkin merkattais nicin perään kenellä itsellään on mikäkin olo, siis pojasta tai tytöstä. Sit jos rakenneultrassa selviää/haluaa ottaa sen tiedon vastaan, niin vois kattoo miten oma fiilis vastas todellisuutta. Onko ideaa?
Mulla ei ole sellaista vahvaa oloa, mutta vois laittaa mulle tyttöolon johtuen siitä myöhäisestä oviksesta ja hiljaisesta viikosta lakanoiden välissä. Jotenkin kun kuuli et vauva olikin viikon pienempi, tuli sellainen olo et tyttö sen on sit pakko olla :cool:

No just joo, unohtui yks tärkeimmistä.. Kiitos äitix4:lle uudesta pinosta!!
 
Viimeksi muokattu:
Jonnalle :hug: ja tsemppiä uuteen yritykseen, kun sen aika on! Ihan liian moni on täällä joutunut kohtaamaan surun... :( jospa nää huonot uutiset nyt jo pikku hiljaa loppuis.

Täällä oli tänään np-ultra ja kaikki oli ok. Laskettu aika muuttui, virallinen on nyt 28.5. (saa muuttaa tuonne listaan) eli tänään olis rv 10+2. Saatiin ens viikon torstaiksi uus aika kun kamu oli niin pieni ettei saatu niskaturvotusta laskettua. Mutta itselleni tuli nyt rauha, kun olo on ollut nyt jonkin aikaa "ihan liian normaali". Kaikki raskausoireet on kadonneet ja oon ollut melkeinpä elämäni kunnossa.

Tyttö/poikaolosta... Mulla on 3 ekaa kertaa ollut tosi vahva poikaolo ja pojat olen myös synnyttänyt. Nyt toi viimeisin raskaus sitten oli vähän epämääräisempi, ei ollut niin varmaa oloa. Tyttöä toivoin tosi paljon kun noita poikia jo oli se 3 mutta kuitenkin poikaolo voitti lopulta ja poikahan sieltä tuli-jälleen kerran. Nyt on taas poikaolo, ehkä siks, etten uskalla edes toivoa tyttöä... :LOL: Tuntuu, että mun tehtävä on olla vaan poikien äiti. Tyttöä toivon nytkin ja se olis aivan mahtavan ihana juttu ku tytöntyllerö saatais vielä... katotaan nyt kunhan päästää tammikuun alkuun ja rakenneultraan. Jännää...

Mä olen nyt vielä äitiyslomalla. Hoitovapaa tais alkaa 15.3 ja jään uudestaan äitiyslomalle huhtikuun lopussa joten enpä ehdi kauaa hoitovapaalla olemaan...

Rokotusta, siis sika, en ottanut enkä aio ottaa influenssapiikkiä nytkään. Kauhee kalabaliikki tuli silloin siitä sikapiikistä ja taudista, mutta mun mielestä se oli ihan turhaa ihmisten pelottelua jo sillon ja olen kyllä edelleen sitä mieltä. Meillä terkkari sanoi viimeks neuvolassa, että saa nähdä kuinka moni sen "uskaltaa" nyt ottaa härdellin jälkeen. Niitä sikarokotteita on vieläkin jäljellä, hirveesti jäi ylimääräisiä kun niitä tilattiin niin paljon.

Jaaha-jospa sitä kahlais vaikka tuon lokakuun pinon loppupään läpi niin pysyis taas kärryillä. Ja sit lautapeli-iltaa viettämään poikien kanssa.
Hyviä vointeja kaikille!

Maybaby 10+2 (ja nyt nuo viikot on siis varmat =) )
 
Viimeksi muokattu:
Höhlä kävin tuolla lokakuun pinkassa kirjoittelmassa kirjanmerkin kautta vielä |O
Kopsaampa raapustukseni nyt tännekin.


Jonna_91 :hug:

Poikamaha/tyttömaha Niinhän sitä yleensä sanotaan tosiaan että poikamaha kasvaa eteen ja tyttömaha sivuille. MUTTA tämä ei pidä paikkaansa. Tästä on itseasiassa tehtytutkimuskin jonka mukaan muistaakseni noin 40% näistä ns.poikamahoista olikin lopulta tyttöjä syntyessään

Pahoinvointi tyttö/poika Tämäkin on ihan täysin raskaudesta kiinni. Itse oksentelin vähän esimmäisestä tytöstä, toisesta tytöstä en lainkaan ja kaksosista (tyttö ja poika) oli hyperemesis gravidarum joten kaikki lensi pihalle. Nyt ei ole ollut pahoinvointia juuri lainkaan alkuviikkojen muutaman keran jälkeen joten hauska nähdä kumpi tulee.
Anoppini on saanut 3 poikaa ja kaikista oksentanut oikosenaan ja taas eräs sukulaiseni on 2 tytön odotuksen aikana oksentanut ihan oikosenaan

ON: Täällä ei mitään uutta. 4 antibiootti kuuri peräkkäin pissatulehdukseen sitten lähti käyntiin ja taas olis perjantaina kontrollinäytteen vienti. Nyt jos ei asetu niin otetaan järeämmät lääkkeet käyttöön. On kuulemma sen vuoksi niin tiukassa parantua kun oli se munuaisaltaan tulehdus.
Torstaina oliskin äitipoli ja diabetespoli. Np ultra siis, jännityksellä odottelen mitä löytyy vai löytyykö mitään. Sydän ääniä en ole nyt saanut kaksosilta kuunneltua

Naga Morch 12+2
 
Kiitos äitix4 uudesta pinosta!
Pahoittelut Jonnalle :hug:

Maybaby, kiva että kaikki oli ultrassa hyvin. Itsellä tosiaan on ollut sama fiilis vahvasti että pelko siitä että kaikki ei ole kunnossa kun olen elämäni kunnossa... Mutta kai se sit on niin että raskaana voi olla vaikka ei olekaan pää vessanpytyssä :D

Rokotuksista niin en aio ottaa influessarokotusta vaan siksi että en koe sitä tarpeelliseksi.

Tyttö/poikaolosta Meillä on jostain syystä vahvasti tyttöolo vauvasta, mitään teoriaa ei ole enkä ole sitä mitenkään "järjellä" saanut mutta ihan alusta asti kun ollaan miehen kanssa vauvasta juteltu niin hän on ollut tyttö :) Emme ole vielä päättäneet että selvitämmekö sukupuolen etukäteen. Mies haluaisi uteliaana tietää mutta itse epäröin, toisaalta olisi kiva jännittää mutta toisaalta olisi kiva saada konkreettisemmaksi pikkuinen ettei koko 9kk ajattele häntä tyttönä ja sitten ylläty kun tulee poika ;)

Itsellä tänään 11. raskausviikko käyntiin ja hui miten aika on mennyt... Nyt alkaa olla konkreettisesti niitä aikoja että voi alkaa kertomaan asiasta. Parin viikon päästä on NP-ultra ja sitten ajateltiin että ei enää salailla vaan kerrotaan ilouutisesta :)
Minulla edelleen huoli mielessä oireettomuudesta ja varsinkin kun tuntuu että varhaisultrasta on jo liian kauan että se ei käy enää todisteeksi. Mutta ei kai se auta kun vaan pitää pelot kurissa...

Nelli ja Kultahippu 10+0
 
Joukoissa ollaan vielä, vaikka kirjoittamiset ovat jääneet vähälle viime kuussa.

Jonnalle :hug:

Tyttö/poika oloista
: Mul oli esikoisesta rakenneultraan asti olo, et ois poika, mut sit just ennen ultraa sanoin miehelle, et pitää kyllä ruveta miettimään tytön nimeä. Ultrassa asia ei selvinny, mut tyttö kuitenkin tuli. :D Nyt oon hitusen enemmän tytön kannalla, kun tiedän ettei hommailtu ihan oviksen aikaan. Lisäksi naama kukkii taas oikein lahjakkaasti. Eikö sitä sanota, että tttö vie äitinsä kauneuden? ;)

(.) Mulla on 90% valveajasta kamala öllötysolo. En onneksi oksenna, mut mitään en oikein saa syötyy. Ruuanlaitto on yhtä tuskaa. Paino vaan tuntuu laskevan, onneksi siihen on kyllä varaa. Oon kyllä niin onnellinen, kun nää viikot on takanapäin, sit joskus. Toisaalta varmistaa kyllä oloa, että kyllä täällä raskaana ollaan. :)
Ens viikolla ois np-ultra ja sitä seuraavalla muistaakseni sokerirasitus (hyh).

TUUtikki +PIKKUmyy 10+0 (poks!)
 
Dopplerilla kuuntelijat - millaisia sykkeitä olette pikkuisilta laskeneet? Onko syke löytynyt helposti?

Lisää numerologiaa:
Nt-ultrassa käyneet - millaisia niskaturvotuslukemia olette saaneet?

Miehen piiki/sairaalakammosta: tässä osoitteessa kaikki kammot mitä kuviteltavissa on. Ei pysty edes kotidopplerilla sydänääniä kuuntelemaan, ei edes omiaan! Täytyy varmaan huumata se jotenkin synnytyksessä. Omat ilokaasut matkaan, elleivät isälle anna!

MaiMei 12+0
 
Huomenta!

Nyt en muista kävinkö jo eilen tuonne lokakuun pinoon kirjoittamassa ultrakuulumiset, muttä joka tapauksessa kaikki oli just niin kuin pitikin =) Olo on tosi helpottunut ja onnellinen, lähimmät kaveritkin sai kuulla uutisen ja tänään ajattelin valaista pomoa asiasta. olen työnantajan painajainen, äitiyslomasijainen joka jää itse äitiyslomalle - jo toistamiseen :D

Piikkikammoisesta miehestä, niin eihän siinä synnytyksessä välttämättä niitä piikkejä pahemmin tarvitse katsella. Mulla kun ei ollut mitään puudutteita niin ei muhun muistaakseni tuikattu yhtäkään piikkiä, ennen kuin sitten lopuksi kun laitettiin muutamat tikit. Ja tosiaan jos noita puudutteita saa, niin voihan sitä siksi aikaa tosiaan mennä pois salista, ei niiden laitto varmaan kauaa kestä. Jos on kovin dramaattinen synnytys, niin se on varmasti kyllä kova paikka myös isälle vaikkei sen kummempia kammoja olisikaan. Ei sitä normisynnytystäkään varmaan ihan helppoa ole seurata, kun puoliso on siinä tuskissaan eikä kuitenkaan voi asiaa kauheasti itse helpottaa. Mutta suurin osa miehistä kuitenkin selviää siitä kunnialla ja on loistavana tukena :)
Ilokaasua mä yritin hengitellä pariin otteeseen, mutta mua ahdisti se maski niin pahasti ettei siitä tullult mitään. Käskin sitten miehen kokeilla tuntuuko se aine edes miltään. Kertoi että kyllä se vähän päähän menee, mutta ei ne muutamat hengittelyt ainakaan vielä miestä kovin sekaisin saaneet ;)

Jos tuo kerhopuoli vilkastuu, niin mä varmaan siirryn kyllä enemmän sinne, eli kaikki jäseniksi ilmoittautuneet ruvetkaa tarinoimaan sielläkin :)

T: Linttu ja Möykky 11+4
 
Huomenia!

Tehdään pikainen merkkaus, kiitos äiti x4 uudesta pinosta!

Influenssarokotteesta: Olen ottamassa rokotteen. Tapaan tk-työssäni niin paljon sairastuneita, joten musta olisi tyhmää jättää rokote ottamatta. Olen varmaan ottanut jo neljänä vuonna rokotteen, eikä ole influenssat jyllänneet. Enkä ole koskaan muutenkaan saanut rokotteesta mitään kummempia oloja.

(.) Viikonloppuna tuli heitettyä tän raskauden toiset yrjöt. Hammaspesu oli liikaa. Päivittäin ällöttävää oloa vaihdellen. Odotan jo että olo on jokseenkin normi. Mullekin jää syömisen jälkeen suuhun jotenkin huono maku. Pakko ottaa purkkaa tms. pastillia. Toissapäivänä mulla oli kamala päänsärky, johon heräsin vielä keskellä yötä. Kotona oli lapsen Pamol 250mg tabletteja... : / Kaksi sellaista onneksi jotenkin lievitti kipua, mutta muutaman tunnin päästä tilanne vain jatkui. Kävin apteekista hakemassa aikuisten parasetamoolia jatkoa varten.

Viikonloppuna oli aikaa onneksi hoitaa parisuhdettakin. Nyt on taas mukavat fiilikset sen suhteen. Katsottiin yhdessä se neuvolan antama videokin. Jonka jälkeen mies oli kyllä lievästi sanottuna aika järkyttynyt! Kieltämättä mustakin ko. video oli.. hmm. No ei se kovin positiivista kuvaa antanut vauva-ajasta. Keskusteltiin sitten ja muistutin selvinneeni ensimmäisen lapsenkin kanssa mukavasti. Vauva-aika on ollut kyllä yksi ihanimmista jaksoista elämässä! joten mä jaksan odottaa sitäkin aikaa positiivisin mielin. Keskustelun jälkeen mieskin rauhoittui ;)

Tyttö/poika-olo: Hmm. Jotenkin vaikea uskoa että masussa olisi poika. Vaikka raskaus onkin ollut ihan erilainen. Miehellä on ihan selkeä poikafiilis. Aiotaan kysyä rakenneultrassa kumpiko lienee. Ihanaa päästä sitten ostelemaan mekkoja tai niitä poikien vaatteita! Eka raskaudessa vauvan sukupuoli selvisi vasta synnytyksessä. Kaikki oli suurinpiirtein sitä mieltä että poika siellä on, mutta tyttö kuitenkin tuli!

Ansukka ja Onni-Unelma 10+5.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki!

Jonnalle kovasti voimia ja paljon +++++tuulia sitten, kun niiden aika koittaa. Ei yhtään lohdullista sanaa osaa sanoa, vaikka itselläkin yksi km takana, se vaan, että on oikeus olla surullinen ja vaikka vihainen koko maailmalle. TSemppiä.

Onko täällä porukka kerhoilemassa? Hyvin näyttää täälläkin kuitenkin juttua olevan, onneksi. Itse en perusta kerhoista, tämä niin helppoa täällä :)

Poikaolo eller hur no en tiedä onko minulla siksi hiukan poika-fiilis, kun toivon niin kovasti poikaa;) mutta maha on pystympi (joo, ei kuulemma vaikutusta) ja karvoja käsiin on tullut, mitä ei tyttöä odottaessani muistaakseni ollut...voi olla ihan vaan tunne kysymyskin, en tiedä. Tytöstä ollaan myös ikionnellisia, ihan oikeasti pääasia on, että saadaan terve lapsi. Eikä sitäkäänä vähemmän rakasteta, jos ei ihan terve olekaan.

Poikaa vaan olen miettinyt, kai se on niin, että molemmat haluaa=) vaikka täytyy sanoa, että kaksi tyttöäkin kuulostaa todella suloiselta=)

tuutikiks hei, miten muistan legendan sanovan (heh heh..) että just oviksen aikaan hommailu tuottaa pojan ja ei oviksen aikaan tytön...niin kuin kirjoititkin, jännää nähdä miten on. Itsellä juuri oviksen aikaan harrastettiin ja saas nähdä tuottaako pojan...;)

parisuhdeasiaa huoh...täytyy sanoa, että raskasta on...ihan kede olen teille, joiden miehet huomioi ym. teitä...täällä tämä toisen odottaminen on edennyt kummempia fanfaareja (tai edes kotityöapuja toisinaan) ja muutenkin mies työpäivän jälkeen harrastaa useana iltana viikossa urheilua, mikä sinänsä positiivista, mutta ollaan tytön kanssa muutenkin tuhottoman paljon kahdestaan.

Ja sellasta epäkypsää käytöstä saa katella kyllä miehen niinkuin 2-vuotiaankin taholta...jotenkin ton 2-vuotiaan ymmärtää (sekin välillä raskasta) mutta miehen ei enää jaksais:stick:

Ihanaa tämä odotusaika siis...no ei, kyllä vauvaa kovasti ootetaan, mutta pelottaa kyllä miten pysytään kasassa...kun vääntöä tulee pikkujutuista ja ilmapiiri on negatiivissävytteinen turhan usein:ashamed:

Itsestähän sekin on kiinni puoliksi sanotaan,mutta musta tuntuu (niin kas kummaa) että ei sekään enää iha riitä.:|

No, keskityn nyt niihin asioihin joista todella nautin, kuten tyttö ja työt joita teen keikkaluontoisesti, aivan silkkaa happea tähän kotieloon=) ja ne hyvät ystävät joita saan usein tavata!!:)

Tsemppiä kaikille odotukseen, palailen taas!

Kathe ja vinski 14+2
 
Voi BLÄÄÄH!!|O Kirjoitin tosi pitkät stoorit ja netti pätkäisi juuri kun lähetin sen ja eihän tänne ole tullut mitään :( No yritetääs uudestaan :D

Elikkä ekana Jonnalle voimia ja:hug: Tuntuu niin pahalta teidän kaikkien menettäneiden puolesta.:(


Äitix4 kiitos uudesta pinosta :) Mun laskut olivat menneet vähän mönkään ja mulla onkin la 19.5 vaikkei sillä niin suurta merkitystä olekaan :) Jos haluat niin voit sen vaihtaa mutta ei haittaa minua :)

Täällä mentiin eilen päivystyksellä äitipolille ultraan kun neuvolantäti ei enää löytänyt sykkeitä. Menin neuvolaankin siksi että kotidoppleri ei ollut pariin päivään yhtäkkiä löytänyt mitään eloa kohdusta ja halusin tarkistuttaa asian. Noh, ultraan päästiin saman tien ja siellähän se pieni murmeli viuhtoi ja potki minkä jaloistaan jaksoi! Kyllä tuli tippa linssiin molemmilla ja ukon kanssa huokaistiin helpotuksesta, tuntui kun iso kivi olisi otettu harteilta. Tehtiin sitten samalla mittauksia ja vastaa viikkoja, mutta menen vielä perjantaina ultraan uudestaan kun labratulokset eivät olleet käsillä eilen. Syy sykkeen kuulumattomuuteenkin löytyi, istukka edessä vaimentaa kuuluvuutta. Ihanaa kun meillä näin, mutta tulee sellainen tunne ettei kehtaa oikein yleisesti iloita kun lähipiirissä ja täälläkin on ollut niin paljon surua ja menetyksiä.

Tuosta tyttö- ja poikaolosta, itselläni on selkeästi poikaolo vaikka salaa ehkä toivonkin tyttöä :) Toki poika on meille ihan yhtä tervetullut. Miehellä taas on tyttöolo, saas nähdä kumpi osuu oikeaan :)

Influenssarokotteesta itse aion sen ottaa sillä tulen odotusaikana työskentelemään sairaalassa, tuntuu turvallisemmalta näin.

Nyt tuli vähän lyhyempi kun en muista mitä kaikkea alunperin kirjoitin. Ihanaa marraskuuta kaikille!:heart:

Lilya ja murmeli 11+5

Ainiin ja se veilä piti laittaa että aion laittaa tuon dopplerin myyntiin, ei sovi kaltaisilleni hysteerikoille ollenkaan:saint: Ettehän muuten käytä sitä kovin usein? Itse en edes älynnyt kysyä neuvolasta sen käyttöä ja hoitaja sanoi ettei sitä kovin paljon saisi käyttää siki ettei tiedetä aiheuttaako se vauvalle jotakin. Minä en edes tiennyt tuota, olenpa hälmö kun en ottanut aiemmin selvää:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa saa taas aikaiseksi kirjoitella.

Jonna olen tosi pahoillani :hug: .

Kiitokset uudesta pinosta! Lasketun ajan sais mulle vaihtaa, se olis nyt sit 10.5. Viime viikon nt ultrassa kaikki oli ok. Sydän sykki ja kädet viuhtoi. Niskaturvotus oli 1,3, joku muistaakseni halusi tietää lukuja. =)

Tyttö/poikaoloja myös kyseltiin. Mä en kyllä osaa vielä tässä vaiheessa oikein sanoa mitään. Ei oo mitään niin selviä "oireitaakaan" mistä vois päätellä. Varmaankin kysytään sitten rakenneultrassa kumpiko ois tulollaan. Ehkä ennen sitä ois tullu jotain oloja =) .

Piikkejä siis rokotuksia. Sikapiikin olen ottanut alkuvuonna, flunssapiikkiä en ole ruukannut ottaa enkä varmaankaan ota nytkään. En ole asiaa kauheasti miettinyt kyllä.

En jaksanut enää kahlailla tuota lokakuun pinoa, pitää joskus katella ja kommentoida jos kommentoitavaa on :)

Poju kuumeessa, pitää lähtee sen kanssa levähteleen.

Mukavat viikonjatkot!

Iksu ja ipana 13+0
 
Korkkaan uuden pinon, kiitos äitix4! Kirjoittelen myöhemmin tarkemmin, eilen oli np-ultra ja kaikki hyvin! Laskettuaika on siellä varmistettu samaksi mitä neuvolakin sanoi eli 12.5... kaksi päivää aikaisemmin kuin omat laskut siis.
 
Neuvolasta ulos puhtain paperein :) En ollut syömingeistä huolimatta lihonut paljoa, vaikka niin pelkäsinkin. Terkka halusi kokeilla, joko sydänäänet kuuluisivat. Dopplerin taustakohinalta ei kuultu sykettä, mutta se rekisteröi liikettä kohdussa ja antoi kuitenkin sykelukeman, eli kyllä siellä eloa oli.

Kovin nopeaan on kuluntu tämä aika varhaisultran jälkeen, siellä oli ihan pakko käydä mielenrauhan vuoksi kun keskenmeno vaikutti todennäköiseltä. Olisi ollut ihan hillittömän pitkiä viikkoja, jos olisi pitänyt odottaa sitä ylihuomisen np-ultraa.

Terveydenhoitaja korjasi äitiyskorttiini alkoholonkulutukseni ennen raskautta, huomasin meinaan korttia lukiessani, että käyttötiheydeksi oli kirjattu 3-4 kertaa kuussa. :confused: Totuus kuitekin on, että viimeiseen kahteen vuoteen olen juonut yhteensä kolme 0,33:sta siideritölkillistä. Eipä tuolla kai suurta merkitystä olisi ollut, mutta ei silti ole kiva, että tiedot ovat pielessä.

Tyttö- vai poikaolo? Esikoista odottaessa alkuun suorastaan pelkäsin, että saan pojan, miten osaisin olla semmoisen äiti? Ja poikahan sieltä tuli ;) Tällä kertaa on hiukan enemmän tyttöolo, sillä viimeksi vietin puolet raskaudesta pää pöntössä, tällä kertaa vaivaiset kolme kertaa tähän mennessä. Mutta kumpaa toivoisin? En tiedä. Saa nähdä, mitä meille annetaan :)

Influenssarokotusta ei ota meillä kukaan, ei lapsikaan, vaikka rokotusohjelmaan suhtaudun myönteisesti.

apsi ja pikkuinen, 11+6 :)
 
kiitos äitix4 uudesta pinosta!

tervetuloa kaikki uudet!

täällä kaikki suht ok, en ole enään hirveästi miettinyt keskenmenoa vaikka en vieläkään ole niitä sydänääniä päässyt kuulemaan. mutta ei vaan jaksa koko ajan stressata, jos on mennyt kesken niin en sitä pysty kuitenkaan muuttamaan vaikka olisin kuunnellut sykkeitä:) mutta joskus vielä hankin sen, varsinkin kun löysin halvalla yhdestä nettikaupasta:D

niskaturvotus: oli meillä 0,9..

rokotus: en ole ottanut flunssarokotuksia koska en koe flunssaa mitenkään pahaksi enkä sikapiikkiä ole ottanut enkä aio ottaa koska sekin on kausiflunssa joka kuuluu smaan joukkoon kun muutkin. ainoa ero on että media päätti tehdä tästä vähän isomman jutun tällä kertaa:p kun tilastoja kattoo niin sikainfluenssaan ei ole sen enempää kuollut kun muihinkaan kausiflunssiin.. tytär ja mies otti sikapiikin kun kuuluvat riskiryhmään muttei olis varmaan muuten ottanut.

tyttö/poikaolo: onhan se ihan kiva lisätä siihen nikkiin mutta ehkä sitten rakenneultran yhteydessä jos on ottanut/saanut selville kumpi tulossa niin vois sanoa myös et mitä arvas itse koska minä en varmaan tuu muistamaan sitten että kenellä oli mikäkin olo kun tulee rakenneultra vastaan:) mulla ainakin tällä hetkellä ei mikään olo, mutta toivon poikaa, mutta en voi uskoa että kävis semmoinen tuuri joten varmaan tyttö tulossa, mutta tosiaan en voi sanoa kumpaankaan suntaan vielä mitään:D

minä ja masuasukki 14+2
 
Jonnalle suurensuuri voimahali :(

Mä en tosiaan ole pannut merkille noista oloista, mutta pistän nyt tyttöoloksi, pelkän pahoinvoinnin vähyyden perusteella. Muuta en ole niin perusteellisesti kerinnyt seurata. Ja eikös sitä myös sanota, että jos on tyttö niin naama kukkii, kun tyttövauva vie äidin kauneuden...? Noh, naaman perusteella voin todellakin sanoa että se on tyttö! (kjeheh...)

Mitähän muuta sitä kertoilis... pää lyö ihan jotenkin tyhjää. Nyt on ollut muutama päivä vapaata töistä ja olen sen käyttänyt hyväksi kovasti siivoillessa, heti alkoi alavatsaa särkeä. Piti ihan rauhoittua tänään siltä imurinvarressa riehumiselta.

Ens maanantaina on nt-ultra, jei! Mä en jaksa odottaa. Taidan tänään taas pitkästä aikaa kuunnella hieman sydänääniä rauhoittuakseni :)

Sisko kyselee koko ajan että joko olen kertonut sille ja sille... jotenkin musta tuntuu että haluaisin kailottaa kaikille, mutta odotan silti. Vain muutama tosi hyvä ystävä tietää ja töissä pari työkaveria, ja nekin vahingossa. Suhde omaan äitiini ja isääni on sen verran vaikeasti selitettävissä oleva, että heille aijon kertoa todellakin vasta sitten kun "riskiraja" on hyvin pitkälti ylitetty ja on pakko jo suorastaan kun maha pullottaa.

Noh, eipä tässä muuta tälle päivälle. Ultraa odotellessa :)

Haidih rv 10+1
 
Heippa!

Päänsäryistä: Mua alkaa jo vähän ihmetyttään tää mun pääkipu. Se alko perjantain ja lauantain välisenä yönä ja näin sillon just hirveää painajaistaki. Ei särje koko aikaa, mutta ylösnoustessa tai kumarasta noustessa vihloo vasempaan ohimoon, välillä ei juuri ollenkaan ja välillä tosi kovin. Ei tunnu ku pari kolme tykytystä ja sillä siisti, paitsi et nyt tuntuis et alkaa jomotteleen jo muutenki. Päänsäryt sinänsä ei oo mitenkään outoja mulle, mutta tää liikevihlonta vähän ihmetyttää ja ei todellakaan oo mukavaakaan. Mullahan on myös niska todella jumissa ja purentakiskoa pidän yöllä, kun narskuttelen ja puren hampaita, että voiskohan johtua ihan vaan lihaksista kuitenkin? Lisäksi on vielä matala verenpaine.
Olis ihana jos olis vertaistukea tai joku tietäis muuten vaan jotain sanoa tähän!

miuku+pimpula 10+2
 
Käväsin liittymässä kerhoon, katotaan jos osaan sitä puolta käyttää hyväksymisen jälkeen ;).

ON: Oksu olo alkaa helpottaa, tänään VAIN kerran, tosin en voi avata meidän toista jääkaappia, koska siellä on meetwursti pkt, ja se haju etoo niin paljon, että nousee joka kerta mulla ylös kun vahingossa olen sitä avaamassa, huoh...
miuku1980: juuri tänään lueskelin tota äidille/isälle vihkosta jonka saa neuvolasta, ja siinä juuri puhuttiin 12 viikon kohdalla(muistaakseni) päänsäryistä jne, ja että ovat"normaaleja" siinä vaiheessa raskautta...En nyt muista niin tarkkaan mitä sanottiin, mutta jos sulta löytyy kirjanen...

JA & jurmu 10+6
 
katherine Tuosta sinun parisuhdetilanteesta... Samassa veneessä ollaan :hug: Minäkin olen paljon tytön kanssa kahdestaan kotona, eikä mieheltä hirveää sympatiaa raskautta kohtaan tipu. Sitä jotenkin vielä ylireagoi, kun hormoonit on sekaisin... Mutta kyllä mies voisi joskus olla jossakin asiassa huomaavainen :/ Olen aika 100%sen varma, että samat asiat ja hommat mä täällä teen synnytyspäivään asti. Ja mekin kinastellaan varsinkin nyt joka asiasta, mä en kuulemma ymmärrä ja mulle on turha yrittää selittää mitään, kun tajuan kaiken väärin. Mut mun mielestä se on taas toisinpäin :D

tyttö/poikaolosta Mulla on taas vahva tyttöolo, niin kuin oli viimeksikin. Tosi vaikea ajatella, että se lapsi edes voisi olla poika :D Vaikka meille on aivan yhtä tervetullut poikakin kuin tyttö! :) Meille on tullut pieni sisäpiirin vitsi siitä, et mies on akkavaltaisessa huushollissa, joten jos tuohon on uskomista niin tyttö on seuraavakin tulokas. Meillä kun on 2naaras kissaa, minä ja meidän tyttö :D Tuli hankittua sitten syksyllä miehelleni henkiseksi tueksi yksi kollikissa :D

ON: Ultrassa kävin viime viikko sitten maanantaina LA aikaistui eli nyt olisi tämmönen aika annettu 4.5.2011, että jos 4x äiti olisi niin kiltti ja vaihtais mun LA:n tonne listalle :rolleyes:
Niskaturvotus oli 0,84 eli ihan normaali, ja nämä todennäköisyysarvot downiin ja muihin kromosomihäiriöihin oli tosi pienet.
Vieläkin on välillä äklöttävä olo ja nyt uutena vaivana on tullut pääkipu, mistä en normaalisti kärsi kuin kerran vuodessa. Nyt lähes joka aamu on semmonen niskajumitus hedari... Ja tuosta tulikin mieleen, että nukun tosi rauhattomasti ja lähes joka yö on jotenkin epämukava nukkua :/ Hohhoijaa, loppuis nyt nämä alkuraskauden oireet ja tulisi se raskauden keskivaiheen energinen autuus :)

Sirppis ja papu 13+6
 
Kiitos äitix4:lle uudesta pinosta. :)

Oloja: Täällä alkaa pahoinvointi jo hellittää. Välillä on huonompi olo, mutta pääsääntöisesti pystyy jo asioita tekemään enempi. Odotan kyllä innolla sitä kun loputki huonosta olosta häipyy. Muutama päänsärkykin on mahtunu tälle ja viime viikolle, semmoista vähän toispuoleista. Jumeista todennäköisesti.

Tyttö-/poikaolo: En ole oikeastaan huomannu itselläni minkäänlaista oloa kumpaankaan suuntaan. Mutta en ole kauheasti edes ajatellut asiaa, itelle on oikeastaan sama kumpi sieltä tulee. :) Meillä mies haluais tietää ultrassa etukäteen kumpi tulossa, ite haluaisin säästää yllätyksenä. Mies perusteli, että on sitten helpompi ostaa vaatteita, mutta en näe ongelmaa pukea vauvaa "väärän värisiin" vaatteisiin. Ja ainahan voi käyttää neutraaleja värejä: vihreää, keltaista, ruskeaa, jne. En muutenkaan ole kauhean innoissani perinteistä rooleista, että puetaan pojat siniseen ja tytöt punaiseen.

Unista: Viime yön innoittamana ajattelin mainita, että on ollut kyllä tosi jänniä unia. Oon useasti nähnyt unta, että edesmennyt isäni olisi elossa. Muutamia painajaisia on ollut myös, mutta myös erittäin mukavia unia. :)

(.) Sain tänään pitkästä aikaa tiskattua tiskivuoren pois! Eikä ällöttänyt suuremmalti. Tein myös pannaria uunissa miehelle ja itselle. :) Lisäksi yliopistolla tuli tän periodin ensimmäinen päivä vietettyä, tuntui melko rankalta vaikka lyhyt päivä olikin. Jouduinkin sitten ottamaan torkut kun kotiin pääsi. Tai oikeastaan vaan simahdin sohvalle. :D

Nt-ultraa pukkais ensiviikolla. Ja sokerirasitukseen pitäisi tilata aika. :x

lyrae ja esikoinen 10+4
 
pikapäivitys täältä... meiän 1 veelle pamahti eilen korkea kuume ja on yhä kuumeessa. Siinä on sitten taas yöunet ollu heikoilla ym hauskaa :( Tänä aamuna mulla rupes aamupalan jälkeen oleen kummaa heikotusta, ihan kuin oisin ollu humalassa, kävely oli epävakaata, otin tukea seinästä ja portaikossa jouduin meneen karhunkävelyä... Arvatkaa säikähdinkö?? Loppuhuipennus oli tunnin heikotuksen jälkeen se, että oksensin ihan hulluna ja sitten rupes helpottamaan. Soitin paniikissa naapurissa asuvalle kaverillekin, että jos joudun tästä päivystykseen lähteen, kun tuntu siltä että saatan pyörtyä kesken kaiken, niin ottaa lapset sitten hoitoonsa. Neuvolaankin soitin, mutta ei sieltä oikeen apua tullut, päivystykseen käski lähtee jos olo heikkenee. To mulla on nlalekuri, katotaan samalla sit pissanäyte, hg ja verenpaine, että onko niissä nyt jotain.

Sellanen päivä täällä. Päätä särkee myös koko ajan :( ei auta paratabsitkaan.

nepula 11+5
 

Yhteistyössä