***Toukokuun Toivotut***

Kai sitä vois vähän edes kirjotella, kun noita tuttuja oireita on ruvennu pukkaamaan, vaikka en vielä yhtään uskalla luottaa tähän raskauteen... Ultra on kunnalliselta "seurantana" ja raskaudenkeston määrityksen takia 30.9. Siihenkin tuntuu olevan aivan ikuisuus. Huhhuh.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ne jos mitkä on mukavia. :heart:

Ja iiiiiso, lämmin :hug: niille jotka kamppailee epävarmuuden ja tuhrujen kanssa. Sepä ei ole kivaa hommaa se.

Galluppiin en ole koskaan tuprutellut säännöllisesti, joskus opiskeluaikana viihtellä tuli sauhuteltua, mutta ongelmaa ei siis nyt ole. :)

Naive ja Sissi oletettavasti 5+0
 
Varovaisesti voisin liittyä tähän ketjuun mukaan. LA olis n. 28.5 kun en muista alkoko elokuun menkat 17, 18 vai 19 pv :D
Ja tää onnistu siis toisesta yrityskerrasta. Esikoinen on nyt 1v 7 kk. Eli hänestä tulis reilu 2v isoveli, hope so.
Nyt alkanu kauhistuttaa et miten jaksaa kahden kanssa kun yhdessäkin on välillä kestettävä, kun alkaa olla tuo paha ikävaihe ovella.
Siinä nyt tärkeimmät näin alkuun.
Niin ja muita oireita ei oo ollu ku väsymystä, oon tarvinnu parina päivänä nyt päikkärit. Lisäoireita odotellessa

Villany 21v ja toinen tulossa
 
kivaa alkanutta viikkoa kaikille!

Täällä ollaan hyvissä ja positiivisissa fiiliksissä :)
Toisaalta mahaa kourasee välillä kovaakin kun ton esikoisen perässä juoksen, mutta kai se on ihan normaalia.
Ja mulla on alkanu ne tosi mahtavat liitoskivut... :( tosin vielä tosi lievinä, ne oli tosi inhottavia viime raskaudessa.

Tiuhtille on pitäny jo pitkään sanoa ISOT kiitokset listan päivittelystä :) :flower:

tupakoinnista mä poltin pitkään ennen kun tulin raskaaksi esikoisesta, lopetin, mutta en heti plussaan vaan muistaakseni seuraavana päivänä.

Me ei olla vieläkään kerrottu tästä uudesta tulokkaasta kenellekään, luulen että tulee ainakin miehen suvulle pienenä yllätyksenä, että näin "pian" toinen.

Aika menee siivillä, kohta alkaa tosiaan kesäkuisia odottajiakin jo tulla :))
Meillä on ollu tytön kanssa niin mukavia päiviä tässä, ollaan leikitty ja naurettu ittemme ihan uuvuksiin :) ootan tosi paljon jo uutta kaveria mukaan leikkeihin :)

Tänne oli muitakin k-hksläisiäkin ilmaantunut, kiva :wave:

Nyt kattoo Boratia :D

Mukavaa iltaa!


Epi ja Paavo 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ollut aika kiireinen viikonloppu takana ja eilen se pahoinvointi sitten iski. SIkäli oli aika tarkkaa että oli juuri 7+0 tai ainakin varmaan melkien.

Tänään sama toistui ja oikeasti niin pahana että oli pakko syleillä pönttöä aamusta. Ja sitä ellotusta sitten jatkui pitkin päivää. Syönyt olen vaikka mitä, kamala olo silti. Nyt hieman parempi ja taidankin painua nukkumaan...
 
Olipa kiva lukea hyviä ultrauutisia :) Toivottavasti näitä tulee pian paljon lisää!
Ja Pikkumyy87 toivottavasti saadaan sinutkin toukomammoihin!

Mulla ensimmäinen neuvola takana ja eka ultra-aika varmistu, 5.10. Sinänsä mahtavaa, koska se on kunnallinen ja tehdään pitkän matkan takia, siis ettei tulisi turhaa reissua keskussairaalaan. Kuulosti hieman karulta neuvolantädin noin ilmaisemana, mutta tottahan se on... Jos vain aika menis äkkiä, kummasti se alkoi yhtäkkiä madella :D

Tupakoinnista: Lopetin, kun sain tietää odottavani esikoista. Ehdin polttaa 13 vuotta ja ensimmäinen viikko ilman tupakkaa oli aivan kamala, hermot olivat niiiiiiin ratkeamispisteessä jatkuvasti :( Mutta oli se sen arvoista! Typeränä juttuna (hävettää vieläkin) tunnustan, että poltin tupakan silloin kun tajusin synnytyksen alkaneen :O Mies oli työreissussa, enkä uskonut hänen ehtivän synnytykseen mukaan. Itkeä vollotin portailla ja poltin mieheltä varastetun tupakan odottaessani kyytiä... No ehtihän se mies paikalle kuitenkin :D

Typeriä kommentteja lapsiluvusta :O leeta 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Heipsan! Tunkeilen tuolta maaliskuunmammoista. Halusin vaan tulla kertomaan lohduttavan tarinan niille jotka nyt vuotaa! Mulla vuoti verta tummaa, ruskeeta, välillä kirkasta rv 6-10! Ja loppu sit. Kävin paniikis varhaisultrassaki, siel ei löytyny mtn vikaa, muutaku et vauva oli vähä pienempi ku ois pitäny päiviin nähden.. No kävin sit 11+5 oikees ultras :D Eli np-ultrassa Jorvissa ja pikkunen oli kasvanu kii ne päivät mitä oli jäljes ja kaikki on hyvin!!!!!! Eli ei vuodot oo aina keskemenosta!!! :))) Täällä ollaan viikolla 14 ja kaikki hyvin :) <3
 
Pikkuhiljaa uskallan ehkäpä itseni tänne lisäillä... Tänään tein toisen testin (eka lauantaina) ja positiivinen siihen tuli. :) Laitoin miehen tekemään toisen testin kun en uskonut testiä ja ONNEKS miehen testi oli negatiivinen. :D
Elikkä esittelen vielä toisen kerran lyhyesti: olen 21-vuotias tamperelainen, mies on samanikäinen kanssani. Meillä on elokuussa 2010 syntynyt poika, elikkä vajaa kaksi vuotta lapsille tulee ikäeroa jos kaikki menee hyvin. Myös kissa perheestä löytyy. :D
Toinen lapsi oli meillä suunnitelmissa, mutta ei ihan näin pian... minipillereiden kanssa on tapahtunut joku moka? (ei ehkäissyt, olenkin unohtanut ottaa pillerin tms.). Että pikkuinen "järkytys" asia toisaalta oli, mutta nyt onnellisella ja hyvillä mielin. :) Mies taisi enemmän järkyttyä ja oli omissa oloissaan koko illan, mutta kun olin jo nukkumaan mennyt, niin tuli pussaamaan ja alko yhtäkkiä puhumaan nimistä. :D Oli kuulemma lukenut mammapalstaa ja saanut kriisiapua alkujärkytykseen. Nyt tästä kun vielä asian molemmat tajutaan niin päästään kunnolla odotuksen alkuun. :) Onnellinen asia kuitenkin tämä meistä on. :)
Viikoista on paha sanoa, kun menkat on edellisen synnytyksen/imetyksen jälkeen olleet vähän mitä sattuu välillä. Heinäkuun puolessa välissä oli menkat, mutta olivat tavallista lyhyemmät ja niukemmat. Mutta uskoisin siis, että viikkoja noin 4-5 ja la menee tuonne toukokuun loppuun.
Esikoisesta raskaustestit eivät kylläkään näyttäneet positiivista vielä edes viikolla 5, positiivisen tuloksen sain kun menkat jo pari viikkoa myöhässä ja viikkoja noin 6! Mutta kai tuossa hcg-hormoonimäärässä voi olla eroja samalla ihmisellä eri raskauksissa? Oireetkin olleet nyt jo voimakkaammat; lauantaina testin tein sen takia kun oli kauhean krapulainen olo, vaikken mitään ollut juonut! Nyt koko ajan on etova olo ja väsyttää + kauhea turvotus mahassa ja ilmaaa. :D Mutta neuvolaan soittelen varmaan huomenna noiden viikkojen takia.. jännittävää. :)
Ja tuohon tupakkagalluppiin: monta vuotta ehdin polttamaan ennen esikoista, plussan jälkeen lopetin! nyt synnytyksen jälkeen on muutaman kerran tullut poltettua, mutta taas saada sekin tapa. :D
Uudelle tulokkaalle ei vielä ole muodostunut masunimeä, lisäilen sitä tänne jos sellainen muodostuu. :)
Elikkäs siis helimarja/toinen lapsi (poika 08/10)/synnytyssairaala TAYS/la vielä epävarma :D
 
Täällä ilmoittautuu yksi jännittäjä joka kuitenkin nyt rohkaistuu ja yrittää alkaa nauttia raskaudesta :) Plussattu on 3 testiä viikonlopun aikana ja tissitkin senverta kipeet että kai se tarvii alkaa uskoa. Toivottu ja yritetty lapsi yrityskerrasta 2 !! nyt sitten koitan olla miettimättä mitään kurjia juttuja, niinkauan kun menee hyvin niin saa mennä :) Huomenissa tarttis alkaa kanssa neuvolaa soittelemaan.

Alustavasti tulisin mukaan tiedoilla Syli84/ ikä 27/esikoinen "Hemmo"/ LA 13.5 / TAYS

Kuikuilin että meitä oliskin monta TAYSiin menijää :)
 
Tupakkikeskusteluun voin osallistua senverta etten koskaan oikein ole polttanut, nuorempana joskus alkon kanssa mutta siis ihan vaan teinimeinigillä ;)

Täällä raskausoireet olleet suht harmittomia, mahaa ruvennut turvotteleen nyt kun ruuansulatus jotenkin epätahdissa, pieniä nippailuja alavatsassa ja pissalla oon kyllä juossu.. nyt viimesen parin päivän sisään alkanu oikeesti rinnat oleen jo häiritsevän kipeet. Kiva kun kuppikoko on nytkin 80E niin saa nähä mitä sit toukokuussa ;) Vähän on ollu öklötysoloo myös ilmassa mut oon koittanu nyt syödä niin hyvin kun pystyn et ehtii saada jotain ravintoaineitakin jos vaikka ens viikolla ei sit pystykään.

T: Syli84 ja Hemmo 6+2 (saa nähä muuttuuko tää projektinimi..)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,
minutkin sais lisäillä listaan..oon taustalla seurannu viikon :) eli sain testiin selkeen plussan viime keskiviikkona.LA olis laskurin mukaan 23.5 ja viikkoja nyt 4+6. Kolmas lapsi tulossa,ennestään pojat 9v ja kohta 3v,ikää mulla 29. Synnäri olis LKS
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!:flower::hug:

Tuhruilun ja vuotojenkanssa kamppaileville tsemppiä!

Itsellänihän kävi vuosi sitten niin, että olin n. rv 11 kun järkyttävä mahakipu alkoi ja samalla alkoi verenvuoto jota kesti pari päivää.
Pääsin sit ultraan, jossa selvisi, että olin odottanut kaksosia joista toinen oli menny kesken. Tässä sylissä nyt sitten istuu tämä toinen kaksosista, puolivuotias rakkauspakkaus. :heart:

Jollaina muullakin tais olla 6kk ikäinen vauva täällä? Vieläkö imetät?
Minä täysimetin 6kk ja nyt huomaan maidon vähentyneen. Vauva herää yöllä useita kertoja syömään, kun aiemmin heräs kerran.
Raskaana ollessa maidon tulo kuulemma vähenee ja sen kyllä olen huomannut.

Tupakointi en polta, enkä ole koskaan muutamaa kokeilu kertaa lukuun ottamatta polttanutkaan.

Testin aion vielä tänään tehdä uudelleen. mies ei vielä usko tuon yhden testin perusteella, että raskaana olisin. :D
Tosin eilen illalla tuumas, että mussa alkaa näkymään niitä samoja hormoonihirmu piirteitä mitä näkyi tämän kuopuksen aikaan.. :whistle: Apua, toivottavasti musta ei taas tuu semmosta.

Mahaa turvottaa jo nyt ja etovaa oloa on niin ja väsyttääää!! Oireita siis löytyy tälläkin kertaa.
Lonkat on kipeät. Voiko tuo olla raskausoire?

4+4
 
Villany Lohdutuksen sanana, että kyllä ne lapset oppii toinen toisiinsa. Isompi oppii siihen, että pienenpi saa olla enemmän sylissä, kannetaan ym... Meillä auttanut suuresti se, että isosisko saa olla äitille avuksi. Saa antaa tuttia pikkuveljelle, syöttää pullosta, hakea vaippaa, ym. Kannattaa myös selittää isolle, että pieni on pieni ja tarvitsee huomiota erillailla. Ollaan myös katseltu isomman vauvakuvia ja puhuttu, kuinka tämäkin on ollut todella pieni. Ja sitten kääntöpuolena, tuntuu että pieni on oppinut siihen, ettei kaikki tapahdu salamana. Varsinkin näin talveen päin mentäessä, ulos lähtiessä pukemiset ym, vievät aikaa ja se on vaan jokaisen kestettävä. Meillä tytöllä ollut järkky uhma jo hyvän aikaa, mutta pikkuveljeä lähinnä naurattaa siskon riehuminen.:D

Syömisestä sen verran, että joo, voisin syödä koko ajan! Iso miinus siinä on vielä se, että esim salaatti ällöttää, mutta kaikki hiilari/pikainen ruoka himottaa. Ja nää on näitä himoja mitä ei vaan voi vastustaa! :ashamed:

Lapsien määrä: Meillä tyttö 2v ja poika 6kk
 


Jollaina muullakin tais olla 6kk ikäinen vauva täällä? Vieläkö imetät?
Minä täysimetin 6kk ja nyt huomaan maidon vähentyneen. Vauva herää yöllä useita kertoja syömään, kun aiemmin heräs kerran.
Raskaana ollessa maidon tulo kuulemma vähenee ja sen kyllä olen huomannut.



Meillä tosiaan poika 6kk ja imetykseni loppui n. 2kk sitten. Epäilin silloinkin mahdollista raskautta, koska alkoi raivoaminen rinnalla ja maitoa ei riittäänyt. Jonkinlaiset kuukautisten tapaiset sitten tulivatkin pian imetyksen loppumisen jälkeen, joten ehkä mahdollinen keskenmeno. Tiiä tuosta, kun en silloin kerennyt testailemaan. Meillä aloitettiin juuri unikoulu viimeyönä, yösyönnin pois jättämiseksi. Paino noussut niin tasaisesti, eikä kiinteät päivällä meinaa aina maistua, niin suosittelivat neuvolassa harkitsemaan yösyönnin lopettamista. Ja tuosta heräilystä, meillä poika heräillyt koko viime viikon pitkin yötä, kun aiemmin oli se 2 kertaa! Eli pullo rupesi olemaan tarpeen aina kun vähän havahdutaan.
 
Huomenia :wave: tervetuloa uusille :kiss: lisäilen kohta puoleen listalle!

täällä olis tänään eka neuvola jo :O HUI! :D

syömisestä, mä syön aika samoja määriä ku ennenki, ehkä hiukan useasmmin käyn napsimassa jotain kaapista.. mutta mikään makea ei uppoa :x suolaset on hyviä! maustekurkut, meetwursti, suolanen paistettu kananmuna, fetajuusto.. :p suklaata en edes pysty ajattelemaan ku ällöttää!!!! enkä mä normaalisti kovin suolaisia ruokia syö :D hedelmät on ainoat makeat mitä pystyn syömään!

-Bambi-lle kiitokset kun jaksoit kertoa kokemuksestasi meille :) toivottavasti rauhoittaa osaa!

vuotojen kanssa kamppaileville tosi isot tsempitykset, toivotaan parasta! kukaan ei saa tippua! :heart:

helimarja, ihana ylläri =) varmasti vie aikaa totutteluun! iso asiahan lapsi on! itse toisaalta toivon että sitten joskus uusi raskaus ilmoittaisi itsestään yllätyksenä, jottei enää koskaan tarvii lähtee siihen "kamppailuun" :D ja vaikkakin meille lapsi oli tervetullut, oli se shokki miehelle :D meillä vaan tilanne oli se että meillä meinasi vuoden yritys mennä "hukkaan" kun mulla aloitettiin uusi lääkitys, hain jo e-pillerit ja kaikki koska silloin ei saa raskaaksi tulla, mut se tärppäskin ku vähiten odotti :D

mymosa ihana kuulla että kaikki on hyvin :kiss: mie tiesin sen! musta tuntuu että ultraaja ei ekalla kerralla vaan ollu tarkkana ;) Onnea odotukseen!

Li, ei se minusta tee kenestäkään huonoa äitiä, jos ei röökiä saa heti lopetettua! sitä en kiellä etteikö se olisi inha tapa, mutta älä ota siitä nyt stressiä kumminkaan! katselet rauhassa tilannetta ja päätät päivän jona et vaan enää polta, pinna on kireellä ja mieliteko ihan kamala, mutta kyllä sä siitä selviit :) meinaan jos poltat koko raskauden ajan, joutuu lapsesi sitten synnyttyään kokemaan ne vieroitusoireet! ehkä se thaimaan matka on hyvä ajankohta kun et saa lentokoneessakaan polttaa, aloitat vaan lakon silleen että kun heräät niin et polta kotonakaan ennen ku menette :) tsemppiä! :kiss:


josko kokeilis kaffen keittoa :D en oo pystyny aamukaffia juomaan reiluun viikkoon, ennen se piti saada heti herättyä!!!!! nyt tekis jopa vähä mieli mut samalla on sellanen krapulaolo :x

ja enää YKSI YÖ ULTRAAN =)

tiuhti ja Pikku T :heart: 6+2
 
Yeb
Heippa:wave:

Minäkin varovaisena ilmoittaudun mukaan, kävi miten kävi tällä kertaa :) Viimeiset menkat (ekat edellisen synnytyksen jälkeen, kesti siis 15kk ennen kuin alkoivat..) alkoi 04.08. mutta plussa tuli testiin vasta viime lauantaina, kierto siis on lähempänä 40 päivää kuin 28.

Meillä on ennestään kaksi lasta, tytöt 06/07 ja 04/10. Keskenmenoja takana kolme joten senpä takia minä olen hyvin epäuskoinen :( Toivotaan kuitenkin parasta! Tällä kertaa mä oon se skeptisempi enkä osaa ollenkaan edes asennoitua raskauteen, siksikin pinoudun tänne, josko alkaisi tuntumaan todellisemmalta :)

Luin ketjun eilen illalla puhelimella, mutten sillä jaksanut esittäytyä ja nyt en muista mitä piti kommentoida. Muistan vain että täällä oli todella monella epävarmat ajat, toivon kaikille niille voimia!:hug:

Yeb / 30 / kolmas / TYKS / LA vielä auki
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
DsariaL ja mörkö/toinen/PKKS
lily-rose
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa/kolmas/K-SKS/21v.
Kiket/toinen/SeKS/26v.
helimarja/toinen/TAYS/21v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.

27.4

Jazzi/ensimmäinen

30.4

mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.

2.5

epipremnum ja Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto ja Onni/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

5.5

Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5

hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

8.5

Tanyaz/toinen/KOS/26v.

10.5

NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.

11.5

pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/ensimmäinen/30v.

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Toukkistelija

13.5

tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/ensimmäinen/TAYS/21v.

14.5

Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas

15.5

salailija/kolmas/OYS/26v.

16.5

Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.

19.5

marenda/neljäs/K-SKS/28v.

20.5

Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.

21.5

Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS

23.5

Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

24.5

Suppis/ensimmäinen/23v.

25.5

neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.

28.5

Villany/toinen/21v.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä ultaraan lily-roselle ja neuvolaan tiuhtille :)

Mulla myös eka neuvola tuolla iltapvälä :D Vähän jännittää, tosin en tiedä edes miks.. :D

Tupakoinnista, poltan :ashamed: mut oon päättänyt et nyt se loppuu. Aattelin neuvotella neuvolatädin kanssa noista purkista jne mikä olis sit hyvä tapa. Se tapa mulla on se pahin mistä päästä eroon.
Nyt suomeen on tullut tää uus sähkötupakka mikä on vissiin koettu tosi tehokkaaks lopetustavaks. Siitäkin aattelin koittaa ottaa selvää, mikä se on oikeesti koska se vois auttaa pääsemään ens noista vierotus oireista eroon ja sit olis ehkä helpompi päästä tavastakin et sormis on jotain ku kävelee :D Se on mulla se pahin, odottaminen tai jos lähen kävelee johonkin tekee mieli röökiä.
Mut oon mä pystynyt paljon vähentämään nyt, onneks. Eikä oo silleen ees tehnyt mieli röökii.. Kavereiden kanssa on pahinta olla ku ne polttaa... :/

Muhun voi lisätä tohon listaan et oon öö 27vee, oikeesti tosin marraskuuhun asti 26 :D Ja Tyks olis sairaala :)

:hug::hug: ja voimia epävamoille odottajille, toivotaan nyt kaikki sydämmen pohjasta että olis kiakki hyvin :heart:

t:tiuhti ja vissiin rv 8 tasan :heart:
 
Tervetuloa uusille!:wave:

tiuhti_ Joo, olen kanssa hyvillä mielin menossa äitiyspolille, pääasia, että vauvalla ja minulla on asiat hyvin =)

Tupakoinnista En ole oikeastaan koskaan polttanut, mitä nyt muutaman kerran joskus kokeillut. Enkä minäkään ymmärrä raskaana olevia naisia jotka polttaa! Oli aivan kamalaa katsoa naapurin rouvaa joka maha pystyssä sauhutteli ja monta kertaa päivässä!! :kieh:


Tänään käyty varhaisultrassa, ja ihan oikeassa paikassa se pieni on :heart: Pahoinvointi jatkuu, mutta jatkukoon! =)

Kiena & Tirri 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hei ja tervetuloa uudet! :wave:

Oih, täällä öklöillään nyt oikein urakalla. Varsinkin tunti ruuan jälkeen tulee paha olo, ihan sama mitä syö. Onneksi tämä pahoinvointi näyttää painottuvan edes aamupäivän puolelle ja helpottavan hieman iltaa kohden.

Tupakoinut olen mutta nyt jo reilut neljä vuotta olen ollut täysin polttamatta. Lopettaminen on ollut minulle helppoa vaikka useamman vuoden ehdin aktiivisesti polttaakin. Päätöksessä pysyminen on välillä tehnyt tiukkaa, minkä vuoksi en polta edes viihteellä vieläkään.

Mitenkäs te muut harrastatte liikuntaa ja kuinka rankkaa? Käyn välillä juoksulenkillä ja sitten harrastan noita ryhmäliikuntalajeja, steppiä ja combattia pääasiassa. Yritän liikkua mahdollisimman paljon, sitten kun mahaa alkaa olla niin varmaankin täytyy lajeja vaihtaa ja keventää muutenkin. Sinnilläkin yritän uhmata tätä pahaa oloa! :D

Toivottavasti kuuluu mukavia ultrakuulumisia lily-rose!
 
Helimarja meillä kävi samalla tavalla kuin teillä, tuleva vauva oli yllätys. Meillä tosiaan on nuo kaksi ihanaa poikaa, ja enempää ei ollut tarkoitus saada. Aluksi mä olin aika järkyttynyt suorastaan, epäilin raskautta viikon ennenkuin uskalsin tehdä testin. Tein sen testin illalla just ennen töihin lähtöä (yövuoroon siis menin) ja ei ollu ihan fiksu ajoitus, itkin sen koko yön töissä. Mä luulen, että eri elämäntilanteessa olisin heti ollut tosi iloinen yllätyksestä, mutta nyt sattui vähän hankalaan kohtaan. Tai siltä se tuntui musta ja miehestä. Onneksi pian ajatukset selkeni ja nyt mä odotan NIIN INNOLLA :heart: etten voi itsekään enää ymmärtää sitä reaktiota plussan jälkeen. Ja kuten ehkä olette huomanneet, pelkään keskenmenoa ihan kauheasti (mulla on vieläki yks testi tallessa, jonka voin sit tehdä jos pelottaa kovasti :ashamed: Nimittäin sillon mun km aikana testiviiva oli aina haalea ja haaleni vaan ennen vuodon alkua koko ajan. Sen takia ostin tonne ton varatestin et voin karkottaa pelkoni jos viiva onkin vahva. Joo olen vähän höpö.)

Mulla ei ole pahoinvointia ollenkaan, ainut on et kahvi ei aamulla kovin maistu. Mulla ei kyllä edellisissäkään raskauksissa ole pahoinvointia ollut. Edelleen oireina on kipeät tissit ja jännän painavan tuntuinen maha, en osaa selittää mutta tiedätte varmaan :) Niin ja mielialanvaihtelut, mä olen ihan kauhea! :vampire: Sääliksi käy välillä mies ja lapsiparat. Yritän sit mennä toiseen huoneeseen rauhoittuun jos oikeen kiehuu...

Mun liikunnanharrastus on ihan olematonta ja säälittävää. Mä käyn kävelylenkillä silloin kun jaksan. Jotenki tuo vuorotyö ja lapset vie musta kaikki mehut. Mies tekee usein pitkää päivää niin en edes pääsis liikkumaan. Pitäis tässäki asiassa ottaa itseä niskasta kiinni, ettei pääsis toi paino repsahtamaan nyt. Mä olen edellisissä raskauksissa lihonu 20kg molemmissa, ja nyt en millään halua taas!! Oon jo muutenki arpinen ja venynyt ja löysänahkainen :D

Tulkaa sit kertoon ultra- ja neuvolakuulumisia!! itellä vielä niin pitkä aika ekaan neuvolaan et haluan kuulla teidän juttuja :D Ja ne ultrakuulumiset ihan jännittää :) Mä en yhtään tiiä miten täälläpäin maailmaa menee noi ultrat, ku edelliset lapset tein eri kaupungissa.
 
Terkut Rodoksen auringosta :)

Eilen aamuyöstä kotiuduimme ja ekaan neuvolaan 4,5h yöunilla :) Neuvolassa vain juteltiin ja täyteltiin lappuja, sydänääniä ei kuunneltu kun heillä kuulemma niin vanha kone ettei näillä viikoilla vielä kuulu. Tänään aion varata ajan yksityiselle ultraan, koska normaaliultra menee vasta sinne viikoille 11-13 ja ensimmäinen lääkäriaika nevolaankin menee vasta sen jälkeen. Eli siis en saa kuulla edes sydänääniä ennen tuota ekaa ultraa.
Meidän neuvolatäti oli ihan jees, mutta minusta on hassua etteivät he ota enemmän tosissaan verenvuotoja ja kipuja. Valitin että niitä molempia minulla on ollut, mutta hänestä asiassa ei ollut mitään hälyttävää, vaan käski vaan sitkeästi odottamaan ekaan ultraan joka on kuitenkin vasta noin kuukauden päästä. Minusta olisi todella hassua olla ns. turhaan raskaana tämä aika jos en kuitenkaan ole. No mutta se tästä purkautumisesta :)

Minulla on alkanut hirveä koko päivän kestävä ellotus, mutta toivon että se olisi vain stressistä eikä niin että oikeasti pahoinvointini olisi ympärivuorokautista. Nännit on kipeät ja mahassa tuntuu outoja tuntemuksia. Eli kyllä oireita piisaisi, mutta jotenkin usko raskauteen on mennyt sen verenvuodon myötä.

Sain muuten kauhean paniikin kun huomasin juuri että tämän aamun pahoinvointiin syömissäni suolakekseissä on pellavan siemeniä :O Mutta toivotaan ettei tuosta yhdestä pienestä pussista ole kovin paljoa haittaa.

Mutta tarrasukkia ja liimaa ja kaikkea tarvittavaa muillekkin epävarmoille ja todella paljon onnea kaikille uusille plussanneille :)

Päivitys tietoihin: LA muuttui 4.6.

Sadettaja* ja möykky 7+4 (Neuvolatäti sitkeästi vaihtoi meidän lasketun ajan vaikka kuinka sanoin että kiertoni ovat pitemmät kun 28pv)
 
:flower:Oih Tiuhti ja Rouva Möppiäinen,ihan tuli kyynel silmään onnenkantamoisen toivotuksista ja varmasti siitä oli hyötyäkin!
Oltiin vaan ensin jääkaappi ostoksilla,siksi vasta infoamassa teitä:whistle:

Kaikki hyvin ultrassa!:heart: sieltä löytyi yksi sikiö sydämen sykkein:heart:
Ainostaa suurena kysymysmerkkinä tuli arvioitu la koon mukaan,vastasi rv 6+5-7+1 eli la olis 7-10.5 välillä.Merkkasi nla korttiin tuon jälkimmäisen,eli 10.5!Kiva mutta ihmettelempä että näin ollen olen plussan saanut 5-6päivää hedelmöittymisestä:O
Syytä vuodolle ei löytynyt....

Tervetuloa uusille!:flower:

Tiuhtille päivitystä:Lily-rose la 10.5.2012
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onnea kovasti kaikille hyviä uutisia saaneille, toivottavasti muillakaan ei enää ongelmia tule.

Eilen tuhrutteli puoli päivää ja iltaa kohti alkoi sattua enemmänkin vatsaan. Yöllä tuli ihan verta ja joku isompi hyytymä, aamulla taas vähän tuhrua ja päivällä vertakin. Tiedä nyt sitten mitä helvettiä tämä taas on.. :headwall:

Epäilin pahinta jo kun oireet loppui kuin seinään joitain päiviä sitten, melkeinpä uskon että pieni on silloin luovuttanut ja nyt vuotaa pois, mutta miksei vuoda kunnolla, sanokaa nyt vielä että tämä on joku keskeytynyt keskenmeno ja pääsen kaavintaan tai saan tulehduksen tai jotain muuta mukavaa vielä tähän päälle.. Kuvittelin että meidän ongelmat lastensaannissa kulminoitui esikoisen vuosikausien odotukseen mutta vitut, näemmä.

Ihanasti tipahti tänään postilaatikkoon neuvolan kaikki esitietopaperit, pitikin ehtiä soittamaan.. Täytyy olla sinne yhteydessä joku päivä ja kysellä kauanko pitää odottaa ja miten ja missä saa tarkistettua onko homma selvä vai pitääkö jotain tehdä. Vituttaa ihan suunnattoman paljon, suoraan sanoen.
 
Hei kaikki!
Vieläkö mahtuu mukaan?

Täällä plussa tuli testiin jo perjantaina ja eilen vielä varmistelin. Viikkoja vasta 4+2 (jos nyt oikein olen laskenut). Näillä mentynä la olisi 27.5.

Perheeseeni kuulun minä 28v, mies 31v ja poika vm. 08. Eli toinen raskaus kyseessä. Ekasta on kuitenkin jo sen verran aikaa, että kaikki tuntuu niin uskomattomalta. Jännittää ja samalla on jotenkin hämääntyneen onnellinen olo.

Mulla alkoi raskausoireet hetimmiten. Nyt osasin jo niitä tunnistaa, esikoisesta luulin, että mussa on joku vikana. Silloin menin kaikille ihmetttelemään olotilaani ja arvasivathan nuo minua paremmin mistä kyse... Ekaksi rinnat kasvoivat ja alkoivat aristaa, mahaa alkoi nippailla ja nyt alkaa jo lievästi äklöttää. Flunssakin iski päälle, sattumaa tai ei, mutta samoin on nyt ollut molemmilla kerroilla.

mimilii 4+2
 

Yhteistyössä