TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Elokuussa 2010~~

Hirveästi on nyt ollu puhetta tosta sikainfluenssarokotteesta ja siitä narkolepsiasta... itse en niinkään ole huolissani, vaikka rokotteen otin raskaana ollessa ja samoin esikoisellekkin otettiin silloin..mut toki se jonkun verran aina takaraivoon kolkuttelee.. toivottavasti ei sit mitään tuu.. :ashamed:

Otitko rokotteen itselle/lapsille ja mitä mieltä oot nyt siitä?? ihan mielen kiinnosta piti vielä kysyä, ja kiva kuulla mietteitä tosta... =)
 
Sikainfluenssarokotteen otin joulukuussa kun siis olin raskaana.. Vielä ei ainakaa mitää oireita mistään suunnasta, ei mulla eikä Einolla.. Ja yleensä kun mä oon joka talvi monta kertaa kipeenä, niin keväällä ei tullu ku yks poskiontelontulehdus.. Oon asiaa miettinyt, mut ei se sillä parane.. En mä ainakaan jaksa siitä itteäni syyttää tai mitään, ei sillä mitään voita. Toivon, että kun tähänkään asti ei oo mitää tullu, ni tuskin tuleekaan. =)
Uskon jotenkin, että toi narkolepsia on tullu niille, kenelle se olis tullu joka tapauksessa.. Mut ei voi tietää tarkemmin.. Tutkimattomia ovat elon tiet! :D
 
Hyvää alkanutta viikkoa!

Meillä oli tänään harvinaislaatunen nukkumaanmeno neidillä. Armoton karjunta ja itku iltapesujen jälkeen. Ei mikään tuntunu aluks auttavan, ennenku aloin miettii että hampaitako pukkaa o_O No suuhun yritin kuikuilla, ja joku pehmeä "nystyrähän" siellä ikenes näky ja tuntu. Et oiskohan.. No otin sitten neidin hammasharjan ja sillä hieroin ikeniä ja hetkeks tuntu helpottavankin. Huuto sitten jatku viel tovin, ja sitten vaa neiti simahti.. :heart: Puol tuntia sitä kesti, korva on ny lukossa :D Nostan kyl kovasti hattua niille, jotka kamppailee koliikin kanssa. :flower:

Rokotteesta minä otin raskausaikana, rv 15 paikkeilla. En edelleenkään ajattele rokotetta pahana, sillon ajattelin että mieluummin rokote kuin se sikanuha. Kuuluin riskiryhmiin, niin raskauden kuin astman yms takia.
Ja ennenkun toi narkolepsia yms. pystytään todistamaan kunnolla ton rokotteen yhteyteen niin, sitä ennen en ota edes kantaa.

vierastamisesta meillä on kerran isännän äitiä vierastanu. Mutta eipä vielä oo muuten.

syömisvälit, en oo kertoja laskenu. Meillä syödää päivisin n. 2-4 tunnin välein vaihtelevasti ja vaihtelevin annoksin 60-180ml kerta.

vaatekoko on 62 ja 68. Pari 56 venynyttä bodya menee viel ja 56 housuja menee parisen kipaletta ja yhet 50 potkuhousut menee viel :D

Kääntymisestä ei oo vielä tapahtunut. Heilumista puolelle toiselle sillon tällön..

Mutta nyt täytyy itekki alkaa painua pehkuihin..

Miikulainen ja Tirppa 3kk 1vko ja 5pvä :heart:
 
:confused:

Piti tulla uus palsta korkkaan.. huhheijaa, menee aikaa ennen kun tähän tottuu :rolleyes:

Joo. Taas heräilty vähän väliä yöllä syömään ja aamu alkoi niskapaskoilla ja nyrkkipyykillä.. Päikkäreitä odotellessa...
 
Onpas täällä ilme muuttunut :O Noh, ehkä silmä tottuu, kun oppii käyttämään :D

Tuosta vierastamisesta, on tää meidän baby vaan niin outo, ku huuto alkaa pelkästään vaarin ja mummin sylissä. Kaikkia muita ihmetellään tai sitten heille naureskellaan.

ALM Meillä päiväset syötöt vaihtelee kovasti, välillä mennään 2h välein ja välillä on 4h taukoja. Eiköhän se oo hyvä merkki, kun tyttö on tyytyväinen :)

vendela hienoa, että maito riittää :wave: Hyvin on teidän vaavi kasvanut :) meillä ei vielä kääntyillä.

pikkuinkkari hienoa, että hoitaja löytynyt :)

Ronya en oo kyllä huomannu sun ilmoittautumista, menny multa ihan ohi :confused: :ashamed: Pahoittelut!! Laitatko tiedot vielä tulemaan ja oikein tummennuksen kera, niin ei jää huomaamatta. Meillä on sama juttu, että tyttö saatu aluille hormoonihoidoilla, joten nyt ei ehkäisyä käytetä, ehkä kortsua sillon tällöin ;)

Nappula onnistuuko nyt tummennukset näiden uudistusten myötä?

sikarokotteesta itse sen otin ja kyllä nyt on mieltä hieman kaihertanut, että pitikin se mennä ottamaan. Täytyy vain toivoa kädet ristissä, ettei mitään jälkijuttuja tuu :ashamed:

miikulainen meillä oli eilen illalla sama juttu. Tyllerö ei yhtään tykänny, jos sen sänkyyn laitto -> alko huuto ja niin neitiä sitten pidettiin tai isukki piti puol yhteen asti yöllä sylissä ja välillä vaunuissa.. Kyllä tuli mieleen, että onneks ei oo muuten ollu tällästä.

Mietin tässä, että pitäskö siirtää perjantain rokotukset seuraavalle viikolle.. meillä isukki koko viikonlopun tössä 24/7, joten en kyllä yksin jaksais hoitaa kituavaa tyttöä (laiska mamma :ashamed: )

Jihuuu, BB alkaaa :D Tänne hommattu jo 24/7 päivien iloksi :whistle: :rolleyes: Nyt pitää mennä ootteleen, ku mies tuo kohta mäkkäristä ruokaa :p (ja sitten ihmettelen, että miks paino ei tipu)
 
Moikka!

Joo kylläpä olikin vaikeeta kirjautua tänne sivustolle :confused: ennekun tajusin,et pitää kirjautua tolla käyttäjätunnuksella :xmas:

Vierastuksesta meillä ei ole sellasta havaittavissa. Poika on kaikkia kohtaan kuin aurinko hymyilee vaan :D

Mulla on silmätulehdus molemmissa silmissä. Oli eka tolla meidän 2v:llä ja sit tuli miehelle ja mulle.
En menny lääkäriin oon laittanu tippoja mitä lääkäri määräs pojalle. Oon joskus saanu samoja tippoja silmätulehdukseen. On onneks auttaneet.

Meillä olis lauantaina pojan 11- vuotis synttärit. Täyttää 1.9 kyl mut pidetään ne nyt lauantaina. Saa nähdä mikä metakka on talossa ku saman ikäsiä poikia on sit 9 täällä:whistle:

Meillä mies on tän viikon yö vuorossa. Nyt vetää tuolla sikeitä Henkan kanssa. Kävi tänään ostaa pojalle polkupyörän synttärilahjaks. Ostettiin sellanen täysjousitettu fillari.

Sikarokotteesta otin sen sillo raskauden aikana. Ja en oo kyl ollu huolissaan.

Joo pitää munkin ostaa sitä sappisaippuaa. Oon laittanu aina ruokalapun ku syödään porkkanasosetta ja harsot heti likoon jos niihin on tullut porkkana pukluja. Mut siitä huolimatta ei oo harsot lähteny puhtaiks :mad:

Meillä nukutaan edelleen yöt ilman syöttöjä. Eilen illalla kävi nukkuu 21.30 ja aamulla herätin syömään puol 6. Ja sit jatko unia tonne puol 10.

Mut nyt käy kutsuhuuto makkarista.

baby dream ja Henkka
 
Viimeksi muokattu:
Öh, onpas tämä outo tämä uusittu sivusto! Kesti hetkenaikaa, et löysin tänne ketjuun edes tieni ja tää ainakin toimii huomattavan paljon hitaammin kuin ennen. Noh, eiköhän tähänkin totu!

Meillä oli tänään 3kk neuvola ja hyvin oli poika rintamaidolla kasvanut, suluissa 2kk mitat :)
paino 5784g (5260g)
pituus 58cm (54,5cm)
eli kovin on vieläkin pieni meidän herra, vaatteista käytetään vielä pääasiassa kokoa 56 mut käytän myös jo kokoa 60 ja 62 :)
Sit saatiin kaksi piikkiä :( osallistuttiin nyt miehen toiveesta siihen rokotetutkimukseen, joten sen myötä sitten tuli 3 piikkiä lisää, hmph. Poika oli niin kiukkuinen asiasta ja huusikin sitten koko loppu neuvolakäynnin, kehtaakin piikittää! Itsellä on jotenkin flunssainen olo, joten toivottavasti rokotuksista ei pojalle tuu mitään ihme oireita, kun nyt vaan ei jaksais!

Mä aattelin aloittaa vauvajumpan ensi kuun alusta :) katselin neuvolassa ilmoitustaululla kun siitä oli tietoa niin jos vaikka jaksais siellä käydä niin ei tulis vaan könnättyä kotona. Neuvolatäti kyseli, että eikö mua kiinnostais joku vauvakahvila, mutta ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa. Sit mietin josko alkais käymään kuntosalilla niin jos nää läskit vaikka joskus kaikkoais.

Mä vähän nyt tossa neuvolakäynnillä aloin pohtiin, että riittääköhän mun maito ihan sinne 6kk:n asti... musta tota painoa oli tullut kuitenkin loppujen lopuksi aika vähän ja neuvolatäti sanoi, että ei oo kasvu ihan sitä, mitä olis ollut odotettavissa, mutta kuitenkin täysin riittävää. Noh, kuukauden tässä nyt ainakin katselen ennenkuin alan mitään soseita ees harkitseen.

possurokote en ottanut joten nyt ei tarvii jälkikäteen moista murehtia :) minusta koko juttu oli jo sillon syksyllä niin ihmeellistä paniikin lietsontaa ettei oikeasti käynyt missään vaiheessa edes mielessä moisen rokotteen ottaminen saati et olisin antanut lapsiin sitä piikittää!

tatomira ja pikkumies tasan 3kk
 
possupiikki otin sillon rv 13 sen ja kyllä ottaa päähän!! :headwall: täytyy vaan toivoa parasta, jos nyt näin voi sanoa... Hieman olen huolissani.

Oih, Alisalla bb 24/7...! Mä meinasin jättää väliin, mutta katsotaan nyt ekan jakson jälkeen, onko kiinnostavia tyyppejä talossa. Viime kauden jätin kattomatta kun en tykännyt tyypeistä ja alkuraskaus väsytti niin etten jaksanut valvoakaan, mutta sitä ennen on parina vuonna ollut 24/7 ja aiemmat kaudet oon katsonut ja oon kyllä ollut totaalisen koukussa... Hyvä vai huono asia, tiiä sitten... Olishan tuosta 24/7 nyt "seuraa" päivisin :popcorn:

Kääk että muuten kelit viileni kertaheitolla! Meillä on sisällä jo aika viilee, varsinkin lattianrajassa viltillä että kahdet pitkät vaatteet on tytöllä päällekkäin päällä.. Niin siis sukkikset+collarit ja body+huppari tms..

No juu, kauppaan mars!
 
Jopas on ilme muuttunu täällä :O

Sikarokotteesta Mä otin sen rv 11+6 ja isommille lapsille se otettiin samalla, en oo siitä huolissani ollu missään vaiheessa. Mulla ei itse asiassa oo ollu yhtä ainoaa flunssaa tuon rokotteen ottamisen jälkeen :D

Vaatekoko on meillä pääosin nyt 68-74cm. Todella harva 62cm enää menee.

Soseita me alotellaan ens viikolla kun ikää on sitten 3½kk. Perunamössöllä alotellaan. Sillä oon isompien lastenkin kanssa alotellu.
 
Äitiliini 1978 Meillä on ihan samanlaista. Herra osaa jo kääntyä itse selältä mahalleen eikä kauaa selällään pysykään mut eipä hää kauaa mahaltaankaan viihdy! Ensin jutellaan ja sit äänenvoimakkuus vaan nousee ja kiljahtelu muuttuu pikkuhiljaa itkuks. Oon joko kääntäny takas selälleen tai ottanu syliin siinä vaiheessa kun ääni alkaa olla käskevä :D

Vierastamisesta Sitä ei meillä vielä osata. Vähän katsellaan alta kulmien jos on vieras syli mutta ei varsinaista vierastamista.

Kääntyilystä Joa tosiaan on jo reilu pari viikkoa osannut kääntyä selältä masulle ja viikonloppuna meni puolivahingossa toiseenkin suuntaan mut sitä ei vielä osata kunnolla.

Meillä kans tartutaan hienosti esineisiin ja leluihin ja yrittipä herra napata multa viinirypäleen kädestä tänään! :LOL: taitaa olla kohta valmis niille kiinteille.

Rokotteesta Tätä mä kommentoinkin jo jollekin palstalle. Ihan alkuun mun täytyy sanoa että en kadu että otin sen rokotteen koska en ikinä saa tietää miten ois asiat ollu jos olisin jättänyt ottamatta. Tein sen päätöksen niiden tietojen pohjalta mitä mulla sillon oli ja koin että mun oli hyvä se ottaa ja sainkin sen vissiin rv 10 tai jotain siihen suuntaan. Olisko ollu peräti eka neuvola rv 8? Enivei, Joalla todettiin sitten se kaihi synnärillä ja silmälääkäri totesi että se on alkanut jo ihan alkuraskaudesta. Leikkauksessa havaittiin myös kehittymättömiä kuivuneita verisuonia joiden perusteella operoiva lääkäri ajoitti kehityshäiriön alkaneeksi ennen raskauden toista kolmannesta. Ja nyt sitten simppeli laskutoimitus 1+1=possurokote? En välttämättä olisi muuten edes osannut siihen tätä liittää ellei kaikista testeistä olisi tullut negatiivisa tuloksia ja tapasin muita kenellä oli sama tilanne. Yleensä näitä tapauksia on n. 5vuodessa ja nyt samalle leikkauspäivälle osui 3 ja tiedossa myös muutama muu. Näistä lapsista niillä keiden äidit olivat ottaneet rokotteen vasta yli puolen välin niin kaikilla oli toispuoleinen kaihi kun taas Joalla tiivis ja molemmissa silmissä. Tätä nyt ei varmasti ikinä tulla vahvistamaan ja nämä ovat vain minun omia ajatuksia. Mutta onhan tuossa miettimistä...

Syömisestä vielä sen verran että meillä syödään päivisin n. 2h välein ja yö menee yhdellä syötöllä.

Nyt pitääpi mennä ku poitsu kaipailee :)
 
Apua mitkä uudet sivut :eek: No ehkä näihin oppii ja tottuu :)

Sikarokotetta en ottanu ja oon nyt ihan tyytyväinen päätökseeni mitä nyt on kuunellut uutisia. Mutta eikös tuo ollu jokaisen oma asia ottaako vai eikö. :)

vaatekoko meil on nyt 68cm ja 74cm, jotkut 62cm menee. Yks aamu laitoinki bodyn päälle, ei menny kii ja tätä toistin kolme kertaa. Poika ei enään tykkää yhtään pukemisesta, kamala huuto aina tulee ja äitee vaan aina kiusaa kun ei alasti anna olla :D

Ruokailusta ollu puhetta, tänään meil on vedetty 2tunnin välein 160ml maitoa. Vakio määrä on se 160ml n. 2-4tunnin välein.

Vaippojen määriä en tiä, en oo ajatellu :D Vaihtelen aina kun on tarve, tälleen päästä heitän nii oiskos 5vaippaa päiväs. Öisin ei vaiheta jos ei kakkaa (sitä ei ikään oo ollu).

Tääl kans hankittu BB:n 24/7 :cool: Mies osti jonkun mittarin autoon, kyselin silt et paljo kaikkineen makso ja tuli melkeen saman hintaseks joten ilmotin et ostan sit BB:n, eihän se oikeen innostunu. Ja tuo sen mittari ei ollu mikään tärkee, ison pojan leikkikalu :LOL:

Tääl oon kamalas räkätaudissa ja koko ajan pientä lämpöä yllä, eilen tosin oli ylu 38. :kieh: Toivotaan vaan ettei poikaan tartu.
Oonkohan tän kertonu teille jo :confused: :D

Mutta nyt tyhjään jääkaappia ja BB :popcorn:
 
siis onko bb jo alkanu?? :eek: multa menny ihan ohitte, yleensä oon ainaki sillon tällön seurannu (sit jääny koukkuun ja joka ilta ollu pakko kattoo :D )

sikarokotteen otin kans odotusaikana.. mua ei kauheena huoleta, en jotenki osaa pelätä sitä kuitenkaan vaikka siitä koko ajan jotain ikävää lukeeki... :|

ihan kiva oikeestaan nää uudet sivut, alkuun oli kyl hankala edes löytää tätä ketjua =)
 
Moi vaan!

Oon niin laiska etten jaksa lukee teidän kaikkien kirjotuksia..

3kk neuvola tänään ja hyvin kasvaa tyttö

paino 6320g (5560g)
pituus 59,5cm (56,5cm)
p. ympärys 40,3cm (38,5cm)

yhdistelmä rokotteen sai Ella myös ja itkuhan siitä pääsi, mutta ei oo nyt illalla ollu yhtään sen kärttysempi kun yleensä. Hieman ehkä uneliaampi.

Saatiin lupa alottaa kiinteet ja tänään jo perunasosetta tein pakkaseen kunnolla. Meillä kiinteet myös siksi kun maito ei enää täytä mahaa, älyttömiä määriä syö ja syöttövälit silti lyhyitä.

Ella on alkanu nyt jokeltelemaan paljon ja melkein jo kierähtää mahalleen, ihan vielä ei ymmärrä kääntyä. :)

Vauva uinnin tiedotustilaisuus on torstaina ja uimaan mennään varmasti, Ella tykkää niin kovasti vedestä.

Näin pikaisesti kuulumiset, täytyy mennä.

Riikka ja Ella reilu 3kk
 
Mun mielestä tää uudennäkönen sivusto on jotenki raikkaampi :) Tykkään, vaikka muuten onki aikalailla hakusessa et mitenkä tää toimii :D

marjutti86 joo, jos on 24/7 ni näkee jo tänää :D muuten vasta huomenna.. ainaha se jäljes tulee se lähetys edelliselt päivält ;) Huomista ootellessa (ellen sorru 24/7.. ennen ei oo ollu, mut nyt jotenki kutkuttais:ashamed::cool: ) !!!

Eino kääntyi tänään kaks kertaa mahalta selälleen.. Ja selältä mahalleen kääntyilyt jatkuu vaan.. Hermot tuppaa menemään vaan jos ei pääse kääntyy mahalta selällee ja kun eteenpäinkään ei pääse! :D

Tänään maistettiin peruna-parsaa (höystettynä pienellä määrällä luumua, että maha pysyy hyvänä) ja kyllä maistui :D Ennen kiinteitä kakkas kerran päivässä, nykyää kaks kertaa.. Ja kyllä huomaa et nukkuu yölläkin pitemmän pätkän putkeen, silti herää viimeistää kuuden maissa syömään ja sit jatkaa 2-4h unia :)

Nyt pikkumies jo vetelee hirsiä, niin ajattelin nauttia jäätelöä ja katella telkkaria.. LIVltä alkaa 22 dokkari Tavoitteena täydellinen synnytys ja ajattelin ihan mielenkiinnosta katsastaa.
B)
 
Katoin tänään palstaa aiemmin ja olin ihan ihmetyksissäni että mitä on tapahtunu :D
En meinannu edes tänne löytää eka :p Menee kyllä tottuessa aikaa.

Tänään alko bb tuolla maksullisella puolella, ja huomenna alkaa sit tulee subilta :p Ekana ja tokana vuonna oli 24/7 mut sitten loppas innostus. Nyt sitte viime vuoden BB:tä seurasin loppupuoliskon. Täytyy parit ekat päivät kattoa subia, jos inspais. Mutta musta menettäny hieman makuaan BB joka vuos enempi ja enempi..

Neiti nukku taas ihanan pitkään aamulla ja yhdessä otettiin sitten 3 tunnin päikkäritkin tänään. Tuli tarpeeseen :)
Huoltomies käväsi tänään ja testas ton meiän ikivanhan uunin. Jei vastukset heikot ja tiivisteet poissa, joten uusi uuni tilaukseen huomenna! Oijoi, en malttas oottaa millään :p

Mutta nyt alkaa olee neidin iltapesujen aika :wave:

Miikulainen ja Tirppa
 
Huomenta :wave:

Mä meinasin ihan subilta seurata bb:ta. Meillä mies ei voi sietää sitä :x

Onneks alkaa olla nää mun silmät jo parempaan päin.

Mä ajattelin aamul,et jos alottas nyt syksyllä potkunyrkkeilyn. Huomasin lehtee lukiessa aamulla,et oli juttua siitä ja eka kerta eli tutustuminen ei maksa mitään. Kestää aina kerrallaan 1,5h. Vielä ku sais jonkun kaverin houkuteltua mukaan : /

Meillä Henkka tykkää kattoo juniorilta pikku väkeä. Toinen nauraa ja jokeltelee oiken kunnolla. Meillä taas tuo 2-vuotias tykkäs pienempänä kattoo Late lammasta.

Meillä ei Henkka vielä kääntyile mut eiköhän tuo vielä kerkee ;)
Meillä poju vetäs eilen porkkana/peruna sosetta teelautasellisen :p ja siihe päälle 100ml. maitoo. Ja kyllä sit uni maittokin.
Henkka kävi eilen yöunille 7:ltä. Herätin syömään 22.30 sen takia ettei tarvii sit yöllä syötellä ;) ja siitä nukku puol 6 ja sit syötiin ja nukku vielä 9. Nytkin vetelee unia |O

Mut eipä sit muuta.

baby dream ja Henkka jolla hyvät unen lahjat :heart:
 
Päiviä kaikille tasapuolisesti ja KAIKILLE uusille tervetuloa myös minun puolestani :wave:

Nyt on sitten tämän kesän loma reissut kierretty, ja hyvin meni vaikka matkaa kertyi pitkälti yli 1000km :whistle: Kaikki muksut jaksoivat tosi hyvin olla autossa pitkiäkin pätkiä.

En ensin meinannut löytää koko sivuja kun täällä on tapahtunut muodon muutos. Käytiin tänään Nikon kanssa 3kk lääkärin tarkastuksessa ja kovasti kehui... Samalla saatiin ensimmäinen rokote. Eipä ollut Niko moksiskaan rokotteesta... nauroi vaan ;) Seuraava rokote saadaankin parin kuukauden päästä.

Mittoja meiltä ei tältä reissulta otettukaan... Täytynee odotella seuraavaa neuvolaa.

Pikaisesti selailin kirjoituksianne :whistle: ja joku taisi kysellä, että mistäpäin kukakin on. Me asutan Mikkelin liekeillä.

Sitten taisi olla puhetta sika rokotteesta. Me ei otettu kellekään kyseistä rokotetta eikä olla otettu muitakaan flunssa rokotteita ja hyvin ollaan terveinä oltu. Eikä aiota vastaisuudessakaan ottaa mitään sika-, lintu tai flunssa rokotteita. Turhaa lietsontaa taas koko juttu.

Eni way... luoja miten tulee VETTÄ!!! Eipä ole koko kesänä saatukaan kunnon sadetta :O

Niko kuuluu kutsuvan... täytyy mennä :wave:
 
Sikarokotetta en ottanut, eikä käynyt edes mielessä. Töissä kyllä kovasti koittivat kiristää ottamaan, mutta onneksi pidin pääni! :D heh...

JIPIIIII, viime yö meni meillä erinomaisesti! Sain nukkua kunnon yöunet! :D Ihana, levännyt olo ollut tänään, alkoi jo hermot olla kireällä minulla sekä miehellä, joka joutui aina vielä huonojen yöunien jälkeen kampeamaan töihin! Ei käynyt kateeksi. Mutta toivottavasti jatketaan taas näin...

Meillä syödään päivisin noin 2h välein... Ensimmäinen päivä meillä on neuvola, jolloin tiedän miten poitsu kasvaa... Toivottavasti painoa olisi tullut, itse hieman epäilen :(

Hitsi, minuuu niin jännittää miten Manulla menee eka yökylä reissu mummolassa viikonloppuna! Minulta ei ole suostunut pullosta juomaan |O Toivottavasti mummilta maito maistuu pullosta...
Tarkoituksena olis lähteä kaveriporukalla keilaamaan uuteen keilapaikkaan ja sitten suunnistaa vähäksi aikaa yöelämään :D Mukava päästä tuulettumaan hieman ja nukkua kunnolliset ja yhtenäiset yöunet! :)
 
Moi!

Neuvolassa tänää pyörähdetty, pojalla painoa 6,540kg ja pituutta 62 senttiä! :D Eli ihan miehekkään kokonen jätkä jo!Rota litkut juotiin irvistelyn kanssa..Ens kuussa onkin sit lääkärineuvola ja saadaan rokotteet, jännityksellä ootan sitä kiukkua... :whistle:
Neuvolassa oli myös mielenterveyshoitaja paikalla, jouduin viime viikolla täyttää jonkun mieliala lomakkeen ja tänää sit analysoitiin sitä, ihan terve kuulemma oon.. :p Synnynnäisiä vikoja ei lasketa... :LOL:

Yöt on meillä ollu taas tosi rikkonaisia, th:n kanssa siitä puhuinkin ja se mulle neuvo et ala antaa vähä kiinteitä jos oikein hankalaks menee, esim. osta maissia, keitä ja survo..Sehän ei käytännössä meidän ruokavaliota muuta koska maissivelliä tuo jo saa, olis vaan ehkä vähän täyttävämpää noin..Täytyy nyt kattoo jos tossa 3kk mailla sitä kokeilis..

Kädet meillä on edelleen suussa ja kuola vaaaaaaluuuuuuu, th sanoi et taitaa ikenet kutista ja mä luulen samaa..Onneks ei kuitenkaa vielä ole kitissy hampaita, vaikka meillä välillä julmetut huutokonsertit onkin kun äiti on tyhmä eikä viihytä.. :D Kamalasti seuraa ympäristöään ja mieluiten sais koko ajan tapahtua jotain, juttua tulee kans kovasti aina kun Juhista jää kattomaan tai hymyilee sille...Pärinä on kans kiva uus juttu, mä en oikein nauti siitä et ensin tulee pikku puklu ja sitten ne puklut päristellään äitin naamalle... :p
Käsiä on kans kiva hieroo yhteen ja huitoo koko ajan, syömisestäkää ei meinaa välillä tulla mitään kun pitää tunkee kättä suuhun, repiä pulloa jne jne.. :) Voi tota oppimisen iloa... :heart:

Sikarokotetta
En sillon viime talvena ottanut ja ihan tyytyväinen olen siihen päätökseen.

Niin ja me asustellaan Seinäjoen liki, entisiä Jyväskyläläisiä.

Mutta mä jatka ihmettelyä kun poika alko päikkäreille!Voikaa hyvin!

Maira ja Juhis 2kk2vko
 
Heipsan!

Tänään oltiin neidin ja ystävän kera shoppailemassa sekä kahvilla kävästiin, löydettiin vaikka mitä ihanaa taas neitoselle. Mm. keinuva lelu, pelle jota voi mätkiä eikä se kaadu :p Heiluteltiin sitä neidille kaupassa ja sepäs vasta naurut sai aikaan toiselle :D Pakko ostos siis :whistle:

Automatkalla kaveri kerto sitten videosta,
YouTube - Funny Car Crash - Hilarious
Ja arvatkaapa aloinko nauraa räkättää auton ratissa, kyllä viereisellä kaistalla ajavalla tais olla hauskaa katottavaa x) Täytyski joskus kokeilla videossa olevaa juttua! :LOL:

Meillä kans neiti kaipaa kovasti seuraa touhutessaan, asiaa olis niiin paljon! :heart: Hermothan siinä menee toisella, jos pyykkiä erehdyn nostamaan kun hän touhuaa ^^

Mutta nyt sitä ollaan äänistä päätellen herätty, seuraneidiks siis ! :wave:

Miikulainen ja Tirppa :heart:
 
Just ehtii kirjottaa ennenku alkaa BB :D

Maira Miks et anna maissia purkista? Maissi on kotikonstein hiukka vaivalloinen soseuttaa riittävän sileeksi.

Meillä tänään poika 3 kk ja käytiin neuvolassa:
7955g - 63 cm - 43,3 cm ( 6780 - 58 - 41,6) aika jöötti :O

Saatiin nla rokote, 2. rota ja reseptillä eka pneumokokki. Kauhistuin kun sanoivat apteekissa sen hinnan 90e :x ja kyseessä eka piikki, näitä tulee yhteensä 4 kpl :rolleyes: Tsiisus!!! ..no turha itkee turha parkuu ku eka piikki on laitettu ni kait ne on otettava muutki, mut olis voinu joku valaista et on aikas kallis pumpsi. Olis pitäny pinnistää synnytys kesäkuulle ni sais sen rokoteohjelmassa ilmasiks prkl!!
Noin muuten pojasta oli karseinta pituuden mittaus :eek: ..sitten taas eka rokote oli ihan piece of cake kun perään vaan vähä hymyilytti :cool: ..tokasta piikistä menikin sitten pää punaseksi taas. Uuvuttava reissu kerrassaan kun sen jälkeen uni maittoi turvakaukalossa 2 tuntia, ni saatiin shoppailtua ukon kanssa rauhaksiin =)

Yöt meillä sujuu yhä oikein hyvin. Eka pätkä on sen 9-10t =) Päivällä lyhyempää tirsaa, paitti jos on isin kanssa ni sitte nukutaan pitempiä :LOL: Isi on vissii niin mälsää seuraa siis..

HM ja 'pikku' ukko 3 kk ja sen iso sisko 1,5v :heart:

Nyt :popcorn: ja BB
 

Yhteistyössä