TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Elokuussa 2010~~

emv
Heippa pitkästä aikaa!

Me oltiin reilu viikko mökkeilemässä ja sukuloimassa ja sinä aikana en ole ollut netissä ollenkaan. Kesti hetken lueskella teijän jutut läpi. Uusille sivuille en päässyt alkuun vanhoilla tunnuksilla, vaan jouduin uusimaan salasanan kahdesti et lopulta pääsin tänne. Meinas jo hermostuttaa...:kieh:

Vierastamisesta, Sade on vierastanut jo useamman viikon jonkun verran, kattelee ja rypistää otsaa ja vilkuilee missä äiti. Mökkeilemässä huomattiin, et se saattaa viihtyä esim. isovanhempien hoidossa, kun vanhemmat rauhas saunoo ja kylpee paljussa, mutta kun tyttö sen parin tunnin päästä näki mut, niin oikein kunnolla alkoi saman tien parkumaan ja hetki meni rauhotellessa. Reppana!

Jälleen minipillerit, elikkäs vihdoin on koittanut se aika, etten enää vuoda lähes joka päivä. Nyt yli viikko menty jo ilman mitään vuotoa tai tiputtelua. JIPII! =) Sen sijaan kylläkin söin vti:n takia antibiootit mökkeilyn yhteydessä, se ei ollut niin jipii, tuli tosi rajuna ekana yönä poissa kotoa.

Meillä yhä mennään pelkällä mun maidolla ja toistaiseksi tyttö on kasvanut ja yöt sujuu tosi hyvin. Yhdellä syötöllä, joskus kahdella. Varmaan sit 5kk aletaan kokeilla perunaa maidon ohella. Meillä kanssa tarkoituksena skipata vellit kokonaan.

Haavemammalla kyllä hyvänkokoinen ukko!

Huvittaa kun Sade on muiden jutteluiden ohella tällä hetkellä hyvin lahjakkaaksi murisijaksi oppinut ja kurkkuääniä tykkään päästellä. Meillä siis oma hevilaulaja kotona, tykkää myös semmosesta sukkahousuhevikiljumisesta! :LOL: :rolleyes:

Tervetuloa uudet! :wave:

Me ilmoittauduttiin tänään vauvauintiin sekä semmoseen perheliikuntaan vauvojen ryhmään. Molemmat alkaa ens kuussa. Jee! :) Toivottavasti ne on kivoja.

Nukkumisesta olitte puhuneet. Sade siirtyi eilen kehdosta pinnikseen. Eli meillä oli tosi iso kehto lainassa, jossa kunnon korkeat reunat. Ystävä, jonka kehto on, sai lauantaina uuden vauvan, joten kehto käyty tänään palauttamassa. Nyt toka yö siis pinniksessä meneillään. Sade nukkuu yöt aika lailla omassa pedissään, mut toisinaan äiti ottaa aamulla viereen kun Sade syö noin klo:07 ja sit me vielä nukutaan 1½-2h ennenkuin noustaan.

Kääntyilystä, Sade kääntyili joskus aiemmin ja sit "unohti" koko homman ja keskittyi leluihin ja niiden syömiseen, repimiseen, niiden kanssa painimiseen ja nyt taas viime viikolla alkoi uudelleen kääntyillä, aloittaa kyljeltään, sit masulleen, siitä toiselle kyljelle ja sit selällee. Suurimman turhautumisen aiheuttaa se, ettei liikkeelle pääse vaikka kuinka jaloilla yrittää, ryömimään ois siis hätä. Äitistä tuntuu, et älä kiirettä pidä, ehdit kyllä.

Meille siis kuuluu hyvää :). Parisuhteelle teki hyvää viikon poissaolo kotoa, kun saatiin suurin osa ajasta olla ihan oman perheen kesken.

Hyviä vointeja kaikille!

-emv ja Sade 4½kk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Koskakohan näihin uusiin sivuihin alkaa tottumaan...

Bnjamin on löytänyt kätensä. Katselee niitä ihan totisena :D Lelut ei edelleenkään kiinnosta yhtään, mutta ihmisiä seurailee ja lattialla viihtyisi koko ajan hereillä ollessaan.

Joku kyseli imetyksestä. Mä imetän aina yhden rinnan kerrallaan.
Viime yönä taisin vahingossa antaa samasta rinnasta kaksi kertaa peräkkäin, kun aamulla toinen rinta oli ihan räjähdys pisteessä.

Mainitsinkohan jo että Vantaalla asutaan. Dementia.

Ensi viikolla meilläkin on 3kk neuvola ja sitten saadaan taas uusia mittoja.

zizilisko+Benjamin perjantaina 3kk:heart:
 
Huomenta :wave:

haavemamma jännää mite nuo pneumokokki rokotteen hinnat vaihtelee : / mä kysyin viime neuvola käynnillä sen hintaa ja th katto koneelta,ni täällä maksaa pyöristettynä 80e. Myö ei sitä otettu.

Meillä olis nyt lauantaina pojan 11- synttärit ja vieläku keksis sinne jotain ohjelmaa : /

Täällä on ollu vesisadetta eilisestä lähtien |O ei olla ulkoiltu nyt 2 päivään mut jos tänään. Jos tuo vesisade nyt hellittäs ees hetkeks.

Mut nyt pyykit kuivuu taikka sit kuivausrumpuun ku uloskaan ei voi laittaa.

Palaillaan :wave:

baby dream ja Henkka
 
Haavemamma Mä itseasias tänää ostin bonan purkkimaissia, täytyy kattoo jos jossain kohtaa uskaltaisin sitä vähän maistattaa..Vai teenkö hallaa jos maistatan?Kun tosiaan maissivelliä tuo jo juo, joten onko se nyt niin kamalasti eri asia? Ääh, vaikeita juttuja..

Mä rupesin ihmettelee tota "Pneumokokki on kallis rokotus juttua", mut niin tosiaan, te ette kuulu vielä siihen ryhmää joka saa sen automaattisesti, mekun saadaan kun kesäkuussa maailmaan tultiin, eli vajaan kk päästä annetaan Juhikselle se.

Saakeli et meinaa lähtee järki välillä ton jätkän kanssa, syöminen on ihan sirkusta kun se huitoo käsillää koko ajan pullon pois... :D Turhan paljon vauhtia pienessä miehessä.. :LOL:
Oon täällä nyt huuli pyöreenä vaatetuksen kanssa, täällä alkaa nimittäin ihan oikeesti olemaan tosi kylmä kun lämpötila ei juurikaan yli 10 asteen nouse ja tuulee niin maan prkleesti!Vanupuku alkaa käymää pieneks ja paikallinen kauppa ei tarjoile juurikaan mitään ulkopukua vauvalle!Onneks mulla on äitin ostama villapotkari ja siihen kuuluva takki+myssy (käsinkudottu), joten taidan ottaa sen käyttöön..Mut ei uskois et tää välikausi pukeminen on näin hankalaa, toppapuku kun on liian kuuma ja ohut puku liian kylmä jos tuulee... :p Enköhän mä tänkin taiteen lajin joskus opi..

Mutta mukavat päivänjatkot! :)

Maira ja Juhis
 
Heippa täältä! :wave:

Kuinka paljon teidän pienokaiset syö/söi maitoa ennen kun aloititte vellejä antamaan? Meillä meni maitoa 3-4 litraa päivässä ja kerta heitolla saattoi syödä 300-400 ml :p Sittenkään ei oltu tyytyväisiä kun puolituntia ja taas vaadittiin ruokaa. Yritä siinä sitten ehtiä tekemään jotakin ja sitten kun on vielä tuo siskokin vaatimassa osaansa huomiosta :whistle:

Nyt ollaan alettu laittamaan maissivelliä maidon jatkeeksi ja johan alkoi ruokailu välit harvenemaan. Nyt Niko syö 80ml velliä ja toiset 80ml maitoa ja sillä mennään 3-4 tuntia :) Maidonkin menekki väheni kummasti ja nyrkin jatkuva "lussutus" jäi samalla huomattavasti vähemmälle. :D

Kerkesin jopa maalaamaan lastenhuoneen... ja voitte kuvitella että tämä mamma osaa myös sotkea itsensäkin siinä samalla :LOL: Maalia löytyy päästä varpaisiin :LOL: mutta pääasia että sitä meni myös seinille. Nyt odotellaan maalin luivumista ja sitten pääsee sisustamaan... YES!!! :rolleyes:

Seuraavaksi pitäisi käydä Nikon ja muiden muksujen vaatekaappeja läpi ja etsiä hieman lämpimämpiä vaatteita etualalle... Ei nuo taida enää sortseissa viihtyä ulkona;)

Täytynee alkaa lähtee hakemaan poika pois hoidosta... näkyy kello käyvän jo sitä aikaa. Hyvästi hiljaisuus tältä päivää:LOL:

Hyvät päivänjatkot kaikille tasapuolisesti ja :hug: kaikille niitä tarvitseville :hug:
 
tatomira hienosti teilläkin rintamaidolla kasvetaan :) Täällä sama juttu, että ollaan vielä aika pieni kokoisia, mutta en oo huolissaan, ku kasvu tasaista ja pieniä on vanhemmatkin :D

ALM Juu, oon aivan koukussa tohon BB:n :D

riikka sielläkin hieno kasvuvauhti päällä :)

maira on tuo teidän pikkumies kyllä hurjasti kasvanu :) :heart: Täällä kans mietityttää välillä tuo pukeminen tuonne kylmään ulkoilmaan. aika vähällä ollaan vielä selvitty, kun vaunuihin on tyttö laitettu. Vaunut on kuitenkin suojanen paikka. Kauheesti mietityttää, että mitä autoon päälle, että tarkenee eikä hikoontuis aivan täysin.

HM ja sama teillä, hurjaa on kasvuvauhti :)

ronsutar teillähän on maitoa menny litratolkulla, huh huh! :D Meillä ei mitään hajua maidon määrästä, kun tissillä ollaan.

Ihanaa, kun neiti on alkanu päivälläkin nukkumaan 1-2 pitempää pätkää. Kerkee ite istua rauhassa koneella tai tehä muita juttuja :whistle: Huomenna olis neuvola, jota ootan kovasti, ku saadaan uudet mitat. Edelleenkin mietin, että josko ottais vain rotarokotteen huomenna ja ens viikolla sitte loput, ku tuo miekkonenki on töissä koko v-lopun...
 
Ompa kivat uudet sivut :).

Pneumokokkirokotus me saadaan rokotusohjelman mukaan. Muuten oltais osallistuttu siihen johonkin tutkimukseen mistä se oltais saatu. Aika suolanen hinta siinä tosiaan on :O.

Syksy tulee selkeesti ja ilmat on jo paljon koleempia. Meillä onneks on kiva välikauden puku lainassa, mutta menee aika pian jo pieneks. Aattelin ens kuussa pitää lastenvaatekutsutkin ja varailin jo päivänkin valmiiks.

BB:tä täälläkin seuraillaan, ainakin toistaiseksi. Viime vuonna jossain vaiheessa lopahti katsominen arkena kun työnohella ei vaan jaksanu. Nyt on eri kun ei tarvii joka aamu viiden jäljestä heräillä.

Kuolaaminen on myös melkoista täällä. Esikoisella aikoinaan puhkes eka hammas kolmen kuukauden iässä. Saa nähdä kuinka neidillä menee.

Selis ja mötkäle 2,5kk
 
moi:wave:

Ronsutar hui kamala kun teil on menny maitoa!! Meil meni se joku 2L jossainvaihees, mut ei nuo maitomäärät mun mielestä oo pienentyny vaik syödään iltasin velliä (160ml) ja päiväl n. 12aikaan puol purkkia sosetta (tai niin paljon kun poika päättää syödä).

Meille on puhennu eka hammas ainakin äitin mielestä, alhaalla näkyy kaks vaaleeta länttiä ja toisen kohalla "karhee" kohta. Pitää siis löydös mummulle näyttää nii voi varmentaa et onko vai eikö :D

Taas taistelen vaatteitten kanssa : / Ollaan lähössä taas reissuun pohjanmaalle. Venetsialaiset täältä tullaan :cool: niin et mitäs sitä pojalle pukee autoon päälle :O Mietin jos laitan gollege housut, lyhyt hihasen bodyn ja jonkun ohuen pitkähieasen siihen päälle ja ohuempi lakki. Autossahan tää on ehk pikkasen liikaa?! mutta jos joudutaankin pysähtyyn ja nouseen autosta nii "poks" ja poika on jäässä. Mietin joskos sen sit vaan kapalois jos pitää ulkoilmaan viedä?

Eilen tuli olo että missä se mun vauva on. :'( Puin kauppareissulle päälle tuulipuvun äijälle päälle ja se ei hukkunutkaan siihen. Samassa haalarissa se tuotiin toukokuussa kotia, sillon ei näkyny käsiä eikä jalkoja hädin tuskin naaman näki kun huppukin valahti aina silmille :heart: Eilen laitoin puvun päälle ja hiat pikkasen liian lyhyet (saa luvan mennä tän syksyn), jalatkin näky ja huppu pysy päässä eikä valahtanu silmille. Puku oli just eikä melkeen.. Voih, äitin iso (pikku) poika :heart:

Ai ja oonko sanonu et meil on jo 4 vaippoja, huhu.. No ne menee 7kg -> ja mun sisko punnitti Eetun nii saatiin painoa (omalla puntarilla) 7,6kg.. Se on aikalailla aina se 1kg kuukaudessa.

Nojoo, kai mun mitäs tarkistaa onko BB:ssä kukaan hereillä ja alkaa siivoon, pakkaan, hermoon ja ressaan lähtöä :D Ainii ja taas jäädään pojan kanssa mummolaan ja isi tulee kotia. Sil on iltaviikko eli aamusta iltaan töitä niin mietin et samahan se on jäädä sinne ja mun äiti tuo sit vkl takasin :) Jotenkin on huono omatunto kun jään, mutta helpompi mun on olla siel kun koko ajan pojan kanssa kotona kaksin. Tuun hulluks tääl ja ihan yksin, raskasta. Mut joo.

Moikka :wave:
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa!! :wave: Ja tervetuloa uusille!

Hyi että on kylmä, pitäs jo melkeen villasukkaa alkaa laittaan jalkaan kun lattianrajassa tuntuu niin viileeltä! Vauvan pukeminenkin alkaa tosiaan olla aika "hankalaa" kun on koko kesän tottunu meneen niin vähissä vaatteissa. Eilen ostin Prismasta ihanan Tuttan Teddy-haalarin, eli joskos sen ottaisi sitten heti käyttöön, tuntuu olevan aika lämpöisen olonen ja allekkin mahtuu vielä lisää lämmikettä tarvittaessa. Pienellä kasvunvaralla kun ostin. On kyllä tosi söpis! =)

Neuvolassa käytiin(3kk) ja hienosti oli poika kasvanu. Painoa oli tullut kilon verran ja pituutta nelisen senttiä! Tisulla mennään ja oli taas kiva kuulla, että vielä sillä pärjäillään. Ja näkeehän sen itsekkin pojasta kun tyytyväinen on. Juu ja rota saatiin ja yhdistelmäpiikki. Illalla oli sitten kahden tunnin huutokonsertti ja sen päälle kaksi tuntia kitinää. Kantamista siis nelisen tuntia, oli kyllä kurjaa kun ihan selvästi masua väänsi tuon rotan takia. Eikä oikeen pystyny toista auttaan. KAIKKI sympatiat niille, joilla itkuinen vauva!!!! Helpotti saada kyllä illan jälkeen se oma hymyileväinen ja tyytyväinen poju takas!

BB:n jätän suosiolla tänävuonna muiden katsottavaksi! ;) Mielenkiintoa olis kyllä ollut, mutta päätin etten sitä ala katsomaan. Menis koko loppuvuosi sitten sen ympärillä kun olis PAKKO aina se katsoa ja tietty lukea KAIKKI siihen liittyvät jutut jne. Ja tässä vauva- ja taaperoarjessa en halua sitä tähän mieltäni stressaamaan turhaan. Esikoisen vauva aikaan sitä olikin mukavaa aina katsella päivisin ja iltasin mielinmäärin kun oli aikaa erilailla.

Ilmottauduin eilen jumppaan ja muskariin tuon 2 v. kanssa. Saa sitten isikin joka viikko ainakin yhden kahdeskeskeisen hetken poikansa kanssa. Toivotaan, että poju sen hetken pärjää tissittä kun siellä ollaan. jJa kohtahan tuo sitten jo muutakin vetelee tissin lisäksi. Pullolle en taida nyt sen takia totutella. Imettää sitten vaan aina ennen lähtöä ja eihän siellä edes kauaa mene. Jumppaa odotan kanssa kovasti, saa vähän omaa aikaa ja jospa se tuota kuntoakin kohentaisi! =)

Meillä ei poika vielä kauheasti vierastele. Mutta muistan esikon kanssa, että vierasti pitkän aikaa AINA toista mummoa kun kylään mentiin, vaikka usein nähdäänkin. Helpotti kyllä aina pian, mutta mieleen on jäänyt se alahuulen rullalle meno ja kauhee itku päälle!?

Minipilleri resepti odottaa, mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi alottaa niitä. Se raskaustesti vissiin kaihertaa mielessä, kun se pitäs tehdä tk:n mukaan. Noh, jospa ne vaan alottas tekemättä sitä. Tuskin sitä nyt näin pian raskautus. Ja ehkäsyä on kyllä käytetty...

ALISA oli päässy rompetorille!! Oih, missäpäin Suomea ne oli?? Mäkin oon hurahtanut nyt ihan täysin kaikkeen maalaisromanttiseen ja vanhaan, ja valkoseen!! Pitäs koko sisustus uusia. Oon mä saanut hommattua jo yhden ihanan avainkaapin, siitä se lähtee! ;) Niin löysitkös sieltä jotain muutakin kun tytölles sen tuolin ja oliko se nukensänky?

Apua, en nyt muista YHTÄÄN mitä piti kommentoida.. : / Taidan lopetella tähän... Halit ja heipat!:)
 
Mulla kans aluks minipillereistä vuosi aika usein, nyt on ollut pitkään ilmaan vuotoa, pian alkaa kolmas liuska. Muuten vieläkin hormonien riskivaikutukset pelottaa...Jospa voisin käyttää ees parisen vuotta, ehkä sitten jaksais vaik alkaa miettii jo uutta perheenjäsentä, en tie..

Itekin olen yrittännyt välillä antaa pullosta tuota velliä, ettei pullosta imemisen taito jäis, kun täysimetän muuten. Hiukan tarttis maistatellakin jotain, edellisten lasten kohdalla vieny aikaa kuukausia. Te jotka haaveilette syötöttömistä öistä, ei suinkaan kiinteät aina niitä tee, voi jopa tehä lisälevottomuutta, kun vatsa totuttelee. Edellisten lasten kohdalla on ollut mulla aivan normaalia, että ne jopa tihentyvät lapsen kasvaessa, kunnes olen vieroittanut yösyönnistä heidän ollssaan siihen kypsiä. Jos joku on syötöittä yöllä, se on sen lapsen rytmi, monella lapsella se ei taas niin mene.

Meillä saattaa käydä niin, että meen loppusyksystä töihin ja mies jää muksujen kanssa kotiin, sitten imetys jää vähemmälle, niille ajoille kuin olen kotona, mutta sitten pitäis jo kiinteätkin vähän jo mennä.
 
Hihhei!

Onpa tässä ollut kummallista unirytmiä, herätty ihme aikoihin yöllä.. ja totesin, että taitaa Einokin noita hampaita kasvattaa.. Vähän tuntuu jo alhaalla ikenessä muhkuraa.. Äsken vasta nukahti päikkäreille ja vasta kun olin laittanut supon.. Kovin koitan välttää, mutta kun lämpöäkin oli..

Kovasti jo ootellaan, että vauvauinti alkaa.. Tuo on niin kauhea vesipeto, ettei meinaa amme riittää :D Mä tykkään.. Vois uinnista kehitellä ihan tosi pitkään jatkuvan harrastuksen, kunnes poika ei enää äidin kanssa kehtaa mitää harrastaa.. :| :LOL:

Tänään maistettiin porkkana-perunasosetta, voi vitsi ku oli hyvää. Oikeen ukkelia nauratti, joka lusikan jälkeen. Eikäpä oo vatsa paljoa meillä vaivannut, kun annan seassa pikkuisen luumua.. Komeet kakat kerran tai kaks päivässä! :LOL:

Kummipojan 1-v. synttärit vietetään huomenna.. Tänään meen hakemaan lahjan.. Jätän zumban väliin ja teen kotitreenin, äitini tulee katsomaan Einoa sitte joka tapauksessa, niin ei tarvii häntä roudailla edes takas, ku tänää ruokakaupassa jo käytii aamupäivällä.. Saa iha rauhassa kotona olla vaa.. :) <3

Niijuu, ja taisin liian aikaisin iloita, et muka ois hormonikierukkakivut hävinny.. NOT. Ja tiputteluvuotoki jatkuu.. Ärsyttävää.. Tahtois vaa olla vapaasti, ilman mitää rättejä housuissa.. Tosi ällöttävä olo toisinaan! :mad:

Noh, mut lisää kahvia ja lukis uusimman Cosmon ( :attn: irtonumeron! :saint: ).. JOO mä sorruin. :ashamed: Mut tarvii vähä jotai vastapainoa, pelkille vauvajutuille.. :whistle:

palataan taasen :wave:
 
Viimeksi muokattu:
perunaporkkanasosetta on täälläkin maisteltu, niin omatekoista kuin piltinpurkkia. Molemmista tykkäs neiti! :) Meil on kans luumupurkki varuilta kaapissa, jos kovaks menis massukka. Mutta toistaseks on massu ainakin kestäny ja toiminu hyvin :)

Cosmo poistatettiin kaupasta kans eilen. Käperryin sohvannurkkaan iltapalan, viltin ja lehden kera, neidin mentyä yöunille. Ihana oma rauhaisa hetki :p

Ronsutar, ootko neuvolassa puhunu että teil menee maitoa nuin paljon? Meille neuvolasta sano, kun mainitsin et helteillä meni n.1,5 L/vrk maitoa+vettä, että se on aika maksimirajoilla mitä sais antaa? Kuulemma vauvan munuaiset eivät kestä, eivät jaksa suodattaa niin paljon nestettä?

Tänään käyty varaa pöytä n.12 hengelle ens torstaiks, mennää isolla poppoolla juhlistaa siskon synttäreitä kiinalaiseen ravintolaan :p Paluumatkalla poikkesin sitten sushi takeaway jutun ohi, ja tarrasin mukaan pari sushirullaa, nams!

Meillä on alettu päristelemään urakalla, ärrrrrrräää vääntelee niiin kovasti :D
Massulteen ollessaan neiti jo kovasti peppua nostelee ja potkii vauhtia itelleen. Ryömimiselkeet ja tahto on kova! :D
Suuhun täytyy tunkea kaikki mitä vaan saa haalittua nyrkkeihinsä :heart: Liberokärpänen ja joku oranssi hahmo ovat suosikkeja :)

Pyykinnostoon! :wave:
Miikulainen ja Tirppa 3kk 2vko ja 1pvä:heart:
 
Heips taasen!

Nyt on pakko tulla hehkuttaa... :rolleyes: Tällä mammalla alkoi ENSIMMÄINEN viikonloppu vapaa sitten... :confused: ... 5 vuoteen! Mummo ja ukki ottivat koko kolmikon luokseen viikonlopuksi joten pääsee tämä mamma viettämään aikaa ystävien kanssa koko viikonlopun... :D

Tänään aloitellaan saunaillalla ja huomenna jatketaan keilailun ja syömisen parissa sekä saatetaan eksyä muutamalle siinä samalla :whistle:

Miikulainen89 juu otin asian neuvolassa puheeksi ja sanoikin että tarvii jotain vahvempaa vatsan täytteeksi. Nyt on maidon kulutus huomattavasti vähäisempää ja Nikokin paljon tyytyväisempi. Tällähetkellä menee maitoa sellaiset... reilu puoli litraa/pvä. ja ruokailuvälit harventuneet huomattavasti ;)

Nyt täytynee alkaa siirtymään taka alalle... alkaa porukkaa virrata saunomaan.

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti :wave: :wave:
 
Moi!

Ronsutar teillä on tosiaan menny huima määrä maitoa! :O
Meillä nykyään menee vajaa litra kun on vellikin nyt täysillä mukana :D
Ja meillä ainakin on sen ansiosta pojan yöunet pidentyneet... yleensä nyt nukkuu 7-9h putkeen ennen kuin herää...ja herää tossa aamuyöllä/aamulla syömään sit ekan kerran... ihan kiva saapahan nukkuu itekkin pitkän pätkän :whistle:

Me lähdetään huomenna mun tädin synttäreille koko porkukka, mut isi sit lasten kaa tulee aikasemmin kotia, ja mie saan viettää sukulaisten kesken hieman omaa aikaa! :D

En nyt ehi kaikkien juttuja lukemaan, kun olis vielä kotitöitä kuhan ton esikoisen sais vielä sänkyyn... sori! :ashamed: Lueskelen ne sit myöhemmin...

Sen verran luin, että jotkut on ruvennu seuraamaan bb:tä...minuu himottas kans ottaa se 24/7 nettiin mut en tiiä viittiikö sit, kun siihen jää sit liikaa koukkuun ja ei aina ehi sit kattoo, jos nyt vaan tyytys kattomaan noi koosteet telkusta....:saint:
Ärsyttää vaan kun siin on niin paljon mainoksia, sun muita äänestys ohjeitä välissä...eilenkin laskin ni puolen tunnin eestä oli niitä pelkästään...:kieh:

Nyt täytyy mennä, et vähä kerkee raivailla päivän sotkuja ennen bb:tä! Öitä! Ja mukavaa viikonloppua kaikille!! Haleja kans niitä tarvitseville!! :hug: :wave:



Toukomamma ja Santtu 3kk 1vko 4pv :heart:


P.S. Miten saatte laitettuu kuvia tänne? siis aijaa.com:in kautta mut mie en silti saa, osaisko joku laittaa tarkempaa ohjetta? kiitos jo etukäteen! jos joku viittii! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ronsutar, hauskaa vapaata viikonloppua sinne!

Pakko tulla hehkuttamaan tänne että meillä on nyt nukuttu jo kokonaisia öitä muutaman yönä putkeen. Vähän on energinen olo itelläänkin kun tulee nukuttu yli kuus tuntia ilman heräämistä:). Neiti syö juur hieman ennen yhtätoista (just sopivasti ennen BB:n loppumista:LOL:) ja heräilee seuraavan kerran kuuden jälkeen aikasintaan. Aikast mahtavat fiilikset on ollu, saapi nähdä onko vaan väliaikaista vai onko jo pysyvää yösyömisten lopetukset. Neiti syö aamusti aika nopsaan ja jatkaa sitten unia vielä parisen tuntia.

Kiinteitä ei oo vielä tarkoitus aloitella jos vaan tissimaidolla pärjäillään. Haluisin täysimettää sinne kuuden kuukauden kieppeille jos vaan mahdollista! Katotaan vaan mitä neuvolan täti meinaa. Noita maitomääriä on hirmu vaikeeta arvioida kun syöttää tissiä. Rinnalla olo hetket on kyllä vähentynyt ja lyhentyneet. Illalla selvästi tankataan.

Kävin jo "kuolaamassa" prismassa vauvauintiin uikkaria, vielä en raaskinu ostaa. NE pikkuuikkarit on vaan niin söpöjä:D.

Mites ootte palautunut synnytyksestä? Mulla on edelleen vielä raskauskiloja jäljellä ja selvästi nestettä kehossa. Osa vanhoista housuista menee jalkaan, mutta löysä maha on tossa eessä vielä. En oo vaan yhtään uskaltanut miettiä laihduttamista kun imetän vielä.

Selis ja mötkäle 2kk 3vko
 
Meillä oli eilen eka vauvauinti ja tosi hyvin meni kaikenkaikkiaan.
Vähän ihmeissään katseli kun mentiin altaaseen, mutta näytti nauttivan lämpimästä vedestä :) Näin ekalla kerralla polskuteltiin vain 20 minuuttia, mutta niin kivasti meni, että ehkä ensi kerralla jo ollaan se puolituntia. Lopuksi käytiin saunassa alalauteella lämmittelemässä.
Itku tuli vasta lähtiessä, kun puettiin hattu päähän.
Siitä pitikin kysyä, että onko muilla hattuongelmaisia vauvoja?
Meillä lähdetään joka kerta itkun kanssa pihalle ja aina se huuto alkaa siinä vaiheessa kun puetaan hattu päähän, vaikka olisi kuinka aurinkoa ollut ennen sitä.
Kesällä oli niin kuuma, että melkein koko kesä meni ilman päähineitä ja nyt sitten totutellaan.

Huomenna meillä on 3kk neuvola. Äsken tarkistin kellonajan, niin sattuu just taaperon päikkäriaikaan, että mitenköhän päästään. Pitää yrittää vaihtaa aikaa, jos tuntuu ihan mahdottomalta.

zizilisko+B 3kk
 
Hola!

Raskauskiloista.. Vanhat vaatteet alkaa pikkuhiljaa mahtua, mutta ylimäärästä on vielä.. Tosin oli vähän jo ennen raskauttakin.. Mutta koko kesän ollaan melkeen joka päivä käyty vaunuilemassa ja oon sen kerran viikossa käyny jumpassa, joka tosiaan nyt on vaihtunut Zumbaan.. Hiljaa hyvä tulee! ;)

Pipo-ongelma on myös meillä! Eino ei tykkää yhtään.. :| Ja on kyllä jo aiemminkin käytetty, nyt vasta on alkanut protestoimaan vastaan! Mutta kaitpa tuo tottuu vielä :p

Viikonloppu oli kiva! Tänään tein sunnuntaikakun in living colours: Sunnuntaileipuri kun mamma kävi kylässä. Hän kylvetti Einon ja sellasta.. Ja tänään Eino löysi omat varpaat! Ai että niille on nyt höpötelty ja niistä on pidelty kiinni :D Niin ja hammas pilkottaa jo pikkuriikkisen ja nysty tuntuu.. Vähän on tässä itkuisuutta ilmassa ollut, mut eiköhän helpota kun kokonaan puhkeaa! =) Kovin tartutaan ja suuhun viedään mikä käsissä on! :D Niin vaan se kasvaa ja kehittyy.. *huokaus* :heart:

Torstaina olis sitten piknikristeily kummipoika + vanhemmat, minä ja Eino ja kummipojan kummisetä.. Aamulla lähtö ja illalla takas. Vähän ehkä jännittää, että miten Einon kanssa jaksetaan.. Kaitpa tuo hyvin menee.. :O :D Ja viikon päästä sunnuntaina olis sitte se ensimmäinen vauvauintipäivä! En malta odottaa!! :) Vielä pitäs Einolle uikkarit hakea.. Can't wait!

Nyt hetki datailua ja sitte ZZzzz .. :wave:

ulB3 ja Eikka 3kk 2vko 2pv <3
 
Viimeksi muokattu:
Koskahan nää sivut on muuttunnu? Mä en oo taas hetkeen käyny :confused:

Mitähän mun piti sanomanikaan, kai mä tulin vaa vielä huikkaa tähän ketjuun ennenko uus alkaa ;)

Raskauskiloja mulla ei oo enään jäljellä yhtään, miinuksen puolella jo mennään.

Me oltiin jo viime kuun lopulla ukon kanssa viihteellä ja tytöt anoppilassa yötä - pumppasin maitoa mukaan ja hienosti noilla oli mennytkin, tosin ei meinaa pulloa huolia kuin sen verran että saa pahimman nälkänsä tyydytettyä; mutta kun lähettiin vasta illalla niin kävi melkein heti yöunille, huikkas nopeesti vähän maitoa yöllä kerran ja aamulla mä tulinkin jo takaisin niin ei pahasti päässy varmaan ees nälkä tulemaan. Nyt lauantaina käytiin ukon kanssa vaan hääpäivälounaalla lähikaupungissa ja sen aikaa oli pikkulikka vaan nukkunnu.

Mä totesin jotta likalla on maito/nauta-allergia :headwall:
Iho ollu tosi hurjassa kunnossa poskista ja lehahtelee punaseks, raapii ittensä verille ja huutaa ko vääntää mahaa, sattuu ja kutiaa. Mä oon nyt sitten ollu maidottomalla/naudattomalla dieetillä ja _kaikki_ oireet on kadonnu. Eilen otin ruokavaliooni kaurajuoman maidon tilalle ja se näyttäis sopivan - mulla kun ei kroppa taas kestä soijaa niin sitä ei voitu ottaa. Täysimetyksellä mennään edelleen kuitenkin ja se 6kk tavoitteena, mutta sen näkee sitten. Ens viikolla olis neuvola ja oon ihan varma että ne käskee ottaa maidon takaisin ja siedättää mutta en mä halua siihen lähtee kun tiedän että se vie meiltä kaikilta terveyden - on vähän sydäntä särkevää se huuto aamusta iltaan ja kuitenkin pitäis esikoistakin huomioida eikä vaan pikkusta kanniskella...
 
PikkuInkkari : Mummolassa meni yö erittäin hyvin! :)

Vietiin Manu päivällä joskus kahden aikaan mummolaan, oltiin itsekkin siinä tovi! Laitettiin äitini kanssa yhdessä poika päiväunille jolloin me poistuimme... Muutama kyynelhän siinä piti tirauttaa :'( Mutta hyvässä hoidossa se siellä oli. Pullosta syöminen meni hyvin ja nukkui paremmin kun kotona! :D Yöksi pumppasin omaa maitoa mukaan, mutta muuten joi korviketta!Itsellä oli hieman tukala olo illalla kun rinnat oli niin pinkeät ja kipeät, eikä pumpulla samalla tavalla saa tyhjennettyä :D Hyvin se menee, koita vain nauttia siitä että saat omaa aikaa! :)

Minun piti hillitä välillä itseäni soittamasta ja kyselemästä miten siellä menee :D Tyhjä olo oli kun kotiin tulimme, oli niin oudon hiljaista :D Mutta hauska ilta vietettiin!

Hmmm... Olisiko jollain antaa pientä vinkkiä miten saisin pojan yöllä nukkumaan ensimmäisen unipätkän pidempään. Menee nukkumaan siinä kahdeksan jälkeen, mutta nykyisin herää itkemään jo 23:00!!! Jolloin poju pitää nostaa viereen että se rauhoittuu... En usko että nälkä vaivaa, kun ei hän syö edes silloin kun ihan muutaman imaisun...
 
Viimeksi muokattu:
Raskauskiloja Mulla vielä on se joku 9, mutta enpä mä niiden lähtemisen eteen oo mitää vielä tehnykkää, eilen aloitin zumban ja nyt kun kelit on viilenny, pystyy taas kävelee, eli kyllä ne siitä lähtee jossain kohtaa..Anoppi justiinsa viikonloppuna sanoi et jos on 3kk synnytyksestä, on turha ottaa paineita, siinä kohtaa jos on vuos synnytyksestä eikä tilanne ole muuttunu, on syytä kattoo peiliin.. :D

Meilläkin on poika ollu yhden yön hoidossa, tosi omituistahan se on kun on niin hiljasta, mä ainakin kuulin ihan omiani et täällä muka vauva itkis jne.. :whistle: Hienosti oli yö hoidossa mennyt, joten mä luulen et ainoa jolla ottaa koville tää hoitojuttu on äiti.... :p

Meillä sitten varmaan nähtii pahaa unta viime yönä, 1 jälkeen alko jumalaton huuto, eikä rauhottunu ennenku otin syliin ja kävelin muutaman minuutin sen kanssa...Onneks kuitenkin rauhottu noin, eikä tarttenu tuntitolkulla haahuilla..

Mutta mua kutsutaan, joten menenpä pullon lämmittämishommiin.. :) Voikaa hyvin!

Maira ja Juhis 2kk3vko
 
KH Ite mietin tällä hetkellä myös tuota autoon pukemista. Eilen meillä oli tytöllä päällä sellanen fliishaalari ja siinähän se hikos oikein kunnolla : / Kauheen vaikee, ettei pue liikaa tai liian vähän, huoh! Niin ne venetsialaiset vain pyörähti, ekaa kertaa pitkään aikaan olin vaan kotosalla :D Teidän pieni mies kyllä kasvaa ihan hirmu tahtia, meidän tyttö ihna sintti teidän mussukkaan verrattuna :)

Vihuri Täälä ihan sama, että kaikki valkkonen ja maalaisromanttisen tyylinen tavara jää aina käteen :D Joo, keinutuolin ja sellasen nuken kehdon ostin. Sitte itelle pari maitohinkkiä, sellasta pienempää, emalivati, pari ihanaa vanhanaikasta (valkosta) tyynyliinaa ja 3 ruutunen ikkunanpoka :D Kyllä sieltä siis jotain jäi käteen :whistle: Ne oli tosiaan suomen suurimmat rompemarkkinat, sellanen 800 myyjää ja 30 000 kävijää :D Järjestetään Uudessakaarlebyssä, pieni kaupunki länsi-suomessa. Meillä alkaa sisustus oleen aikalailla valkosta tai siis kaikki lipastot, sängyt, tv-taso, hyllyt, kirjotuspöytä jne.. valkosia ja vähän sellasia vanhanajan tyylisiä :)

ronsutar ] Kiva, että pikkuisella meni hoidossa hienosti ja te saitte rauhassa rentoutua :)

selis mulla kilot hävis melkein heti synnytyksen jälkeen, ekan kuukauden aikana, mutta kyllähän tuohon mahaan sellanen löysä nahka jäi, joka olis toiveissa saada ainakin vähä pienemmäks. Mulla imetys ei hirveesti laihduta, kun oon pysyny jo 2kk samoissa kiloissa ku ennen raskautta. Olis kiva saada muutama kilo vielä pois, mut eipä se taida tällä herkkujen syömisellä... :ashamed:

Täällä on nyt 3 yötä menny yhellä syötöllä. Viime yönäkin oli 8h tauko, vähän hirvittää noin pitkä syömättömyys, mutta eiköhäns e tyttö pärjää, kun kerta hyvin nukkuu :D eilen oli ihana kuunnella, kun tyttö käkätti oikein kunnolla ääneen mun hassutteluille, on ne vaan niin söpiksiä, kun alkaa tulla uusia juttuja :)

3kk Neuvolassakin käytiin perjantaina, sattiin rotarokote ja loput haetaan huomenna.
Tytön mitat, suluissa 2kk:n mitat
Paino : 5575g (4915g)
pituus: 59.5cm (56.5)
py: 39.8 (38.3)

Tasasen varmasti kasvaa rintamaidolla :) Ehkä jo kuukauden päästä aletaan maistella kiinteitä. Suht pikkuinen tyttö on, mutta enpä ole huolissaan, kun tasaisesti kasvaa ja me vanhemmatkin ollaan tälläisiä sopusuhtaisia ja tynkäjalkoja :D

Alisa & tyttö tasan 3kk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips vielä kaikille viileän raikkaan elokuun merkeissä! Ihanaa kun on päässyt joka-aamu vaunulenkille Sannin aamupäikkäreiden aikaan; siinä kivasti piristyy itsekin ja tyttö tykkää nukkua vaunuissa pitkästä aikaa. Pukeminen ulos/vaunuihin/kauppaan/autoon on vähän vielä "haparoivaa" kun ei ole kesällä paljon tarvinnut tosiaan pukea...mut jospa se siitä pikkuhiljaa kun kokeilee :)

Synnytyksestä ollaan täällä palauduttu aika hyvin, ekan kk:n aikana tippui suurin osa pois, mut nyt on 2kk ajan pysynyt tiukasti se 1,5-2kg ylimääräistä raskauden alkuun verrattuna, vähän kuten tais olla Alisallakin...

Puksu: meilläkin tyttö käy unille 20-21 välillä ja herää nykyisin jo puolilta öin ekalle syötölle, ja 3h pätkillä mennään aamuun asti. Meillä on vissiin tiheän imun vaihe meneillään, koska aiemmin nukkui jo tyytyväisenä yön ekan pätkän 5-7h. Kieltämättä nyt tämä "takapakki" unissa ottaa hieman äipän jaksamisen päälle kun ei itse saa yhtään pidempää pätkää että saisi yhtään rentouduttua :( Kaipaisin itse jo niitä unia, mut vissiin tarvii nyt kasvatella sitä maidon määrää jotta riittää... Itse taas mietiskelin, että jos jotenkin sais sen ekan 3h jälkeen venytettyä seuraavaa unipätkää esim. siihen 5h, niin sais itsekin sen parhaan unen aamuyön aikaan eli 00-06 välillä...*huoh* mut taitaa olla turha toive...

Hyäkkäysvaunulle tsemiä ja haleja :hug: maito-nauta-allergian kanssa. Toivottavasti se tytön allergia asettuisi!

Alisa, hienoa että tyttö sielläkin kasvaa tasaisesti tissimaidolla! =) Meillähän on tytöt tällä hetkellä muuten aika samoissa mitoissa! Meidän Sanni oli 3kk kohdalla 5400g 58,5cm ja pipo 39,9cm.

..jahas nälkäinen tyttö kutsuu! ->
 
Alisa: Tässä nämä tiedot etusivua varten: poika syntyi siis 25.5., paino 3275g, pituus 49 cm. Ensimmäinen lapsemme, ja syntyi rv 39+2.

Taidoista: Täällä ei kääntyillä vielä, pää pysyy aika hyvin ylhäällä nyt kun olen lisännyt vatsallaan oloa. Esineisiin poika tarttuu, varsinkin leikkimatolla, mutta ei niin hyvin "irrallisiin" helistimiin tms.

sikainfluenssarokotteen otin viime marraskuussa, olisko ollut rv13 tai jotain. En viitsi suuremmin ajatella asiaa, mutta vähän kaduttaa kun rokotteen otin, liikaa hössötettiin tuosta taudista. Oman työn takia vaan oli oikeastaan pakko ottaa rokote, kun työpaikalla se tauti jylläsi ihan kunnolla. Nyt emme osallistu siihen pneumokokkirokotetutkimukseen, jotenki tuli vähän kielteinen suhtautuminen rokotteisiin kumminki.

3kk neuvolassa oltiin 5860g ja 58,5 cm. Pituutta ei ollut tullu nyt ku 1,5cm, painoa taas melkeen kilo. Jospa se tasottuu seuraavaan neuvolaan mennessä... Täysimetyksellä mennään ja kiirettä kiinteisiin siirtymiseen ei ole. Rotarokotteen jälkeen kakkaaminen on ainakin tuplaantunut ja mahasta kuuluu melkosta pulputusta. Mutta siitä toisesta rokotteesta ei tullut mitään oireita.

Synnytyksestä olen palautunut hyvin, kaikki kilot lähteneet, niitä tuli n.10kg yhteensä ja aika helposti häipyivät melkein itsestään. Hyvin olen syönyt kuitenkin ja maito on riittänyt, vaunulenkit ja ylenpalttisen mässäilyn välttäminen on riittänyt täällä karistamaan kilot. Pieni pömppömaha on jäänyt, mutta arpia ei tullut onneksi. Tuo alakerta ei kyllä ihan vielä tunnu omalta, en tiedä tuleeko se enää tuntumaankaan!

Hattuongelmainen vaavi on täälläkin, tosin ei enää niin paljon kuin pienempänä, ja riippuu vähän päivästä ja tilanteestakin. Jos on väsy ja ärsytys jo muutenkin niin hatun laittaminen aiheuttaa vielä vähän enemmän itkua/enemmän desibelejä...:) Mutta onneksi rauhoittuu aina kun hattu on saatu päähän ja otan pojan syliin, ulos lähtiessä ei enää itke.

Tällaista täällä, sitä piti vielä kysyä, että mitä puette tällä hetkellä vaunuihin päälle? Meillä laitettiin tänään fleecehaalari sisävaatteiden päälle, äitiyspakkauksen paksummat "hanskat", kypärähuppu ja myssy. Ja fleecehuopa vielä peitteeksi. Tämä tuntui ihan sopivalta, ei ole hikoillut eikä palellut, ja nukkuu pitkään ja sikeästi ulkona. Tuntuu vaan hankalalta tuo pukeminen, tällä varustuksella ei kuitenkaan kovin pitkään pärjää. Ehkä jonkun välikausihaalarin tms. joutuu ostamaan ennenkuin toppahaalariin voi sitten loppusyksystä siirtyä?
 
vendela sen verran korjaan, että paino on samanverran kuin ennen raskautta, mut ihan muuten vain haluisin pari kiloo vielä pois :D

Tää uus kaksplus on ihan syvältä!!! En voi enää lisätä ketään tohon meidän listaan, kun tulee, että "virhe, tekstissä saa olla korkeintaan 15 kuvaa, hymiöt mukaan laskettuina" :headwall: Eli muokkaamalla tuo ei ainakaan onnistu... Huoh! Joten Ronya tällä hetkellä en saa suo tuonne listoille, pahoittelut!

Vaunuihin puen päälle, ilmasta tietenkin riippuen, vaan villaneuleen ja lakin muiden sisävaatteiden päälle. Sitte fleece viltti päälle, niin tyttö on kyllä tarennut.
 

Yhteistyössä