TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

Minä myös kiittelen ruoka-ohjeistuksista! Totta että täältä saa paremmin apua, ihania ootte!
Tehtiin nyt niin, että puuroa maisteltiin neljä päivää ja näin ollen saatiin päivään kolmas ateria, eilen sitten aloitin toisen kasvissoseen päivällisaikaan ja näin ollen neljä ateriaa syödään nyt. Välipaloina sitten imetyksiä + aina ruuan päälle ja öisin. Muksun kaurapuuro on muuten meillä suurta herkkua, eilen tytölle tuli oikeen raivarit kun loppui kesken (tein vain puolesta desistä) ja kiireesti piti saada lisää :D Sillä ehkä saattoi olla merkitystä että maisteltiin omenaa puuron kanssa.. Vaikka on tuo mennyt alas ilmankin. Ihan sillä ostin tuota valmisjauhetta, kun se on nopeampaa valmistaa, katsellaan niitä puuron keittoja sitten myöhemmin kun alkaa annokset olla isompia (laiska minä :D ). Tyttö ei kyllä vaikuttaisi tekevän eroa noihin puuroihin eikä muutenkaan, ihan samalla lailla syö itse tehtyä ja kaupan sosetta. Ainut oli meilläkin peruna joka ei yksinään maistu. Meillä on syöty nyt perunaa, porkkanaa, bataattia, parsaa, kesäkurpitsaa, muutamia hedelmäsoseita ja sitä kaurapuuroa. Mäkin oon antanut alkuun kaupan valmista kun ei vielä tiedä tykkääkö, viikonloppuna olis taas tarkotus pistää sosetehdasta pystyyn. Hedelmä- ja marjasoseita annan valmiita, en suoraan sanottuna viitsi tehdä niitä. Sitten helpottaa kun syödään jo kaikkea niin voi tehdä valmiita aterioita pakkaseen, tuokin oli kyllä hyvä vinkki tuo kökkösten pakastus että se tulee kyllä kanssa käyttöön!

Täällä rouvaannuttiin viikonvaihteessa :heart:

Palaillaan taas, taitaa tyttö olla unien tarpeessa :wave:

ALM ja tyttö 5kk 9pv
 
ALM onnea kovasti :flower:

Tänään tuli testattua ekat luikkaat :whistle: menin kaverille käymään aamupäivästä ja olikin sit tie ihan lumen peitossa ja tällä mammalla kesäkumit alla. No laitoin luistoneston päälle et vähän jelppaa,onneks on noi kesäkumit ihan uudet et ei mitkään silestonet ;) Risteys meni vähän pitkäks,mut onneks ei käyny kuinkaan.

Pitää vissiin vaihtaa talvikumit alle.

Mut nyt siivoo tätä taloo ja ettii pieniä vaatteita varastosta,ku miehen kaveri tulee niitä hakee.

baby dream ja Henkka
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei taas pitkästä aikaa!!

Me jatketaan sairastelua ja tällä kertaa vuorossa onkin vesirokko Attella, ja vielä tosi rajuna. RAkkuloita on koko pieni mies täynnä. Onneksi kuumetta ei ole hirveesti!
Launtaina alkoi eli kohta pitäis alkaa parantumaan. Ens ma meillä on korvien jälkitarkastus ja toivon todella et ne olis parantuneet..

Hampaita meillä ei ole vielä bongattu vaikka kuolataan todella paljon ja kaikkea pitää tunkea suuhun.
Syömisestä aamulla ja illalla syödään yleensä puuroa, päivällä syödään kasvissosetta ja iltapäivällä kana/lihasosetta+maidot tietenkin päälle..Kova mies on syömään!
Nukkumisen kun vielä onnistumaan kunnolla, mut kai aika auttaa siihenkin..
Mutta nyt pikku-ukko menee jo neljänsille päikkäreillle tänään, taitaa vähän tauti väsyttää..

Tirpunen ja Atte 5kk+
 
ALM Tsiljoonasti onnea rouviintumisesta :flower:

Kiva kuulla että muillakin on ollut peruna pannassa: Ettei meitin esikoinen ole ainoa kummajinen. Meillä tosiaan kans ranskalaiset on ainoita jotka menee, ei edes bataatti-perunamuusi mitä meillä usein kun itse tykkään tosi paljon. Onneks nykyään on pastoissakin vaihtoehtoja ja jopa lisättyä proteiinia yms.

Puuroista kans annan valmiita jauheita kun ovat niin helppoja, voi valmistaa hetkessä just niin pienen annoksen ku tarvis ja toisaalta niissä on myöskin lisättyjä vitamiineja. Esikoisen herkkua oli puhtipuuro eli raaka-aineena tattari.
Riisi olis kans mukavan neutraali, mutta saattaa aiheuttaa ummetusta joten mä en oikein uskalla antaa sitä kun pikku-ukolla muutenki tulee pikku sikkare vaan useasti päivässä, eli pientä ummea havaittavissa jo nyt :| Siksi banaaniakaan en ole uskaltanut vielä antaa, vaikka se olis niin helppoa..

Ihan karsee keli oli tänään, hyh hyh. Ei edes ulkoiltu ku tukka lähti päästä jo ihan ku katsoi ikkunasta ulos. No eipä tuo neito( 1v8kk) sitten nukkunut päikkäreitä ollenkaan, mutta ilta sujui silti yllättävän hyvin kun oli äiti-taaperoryhmän kokoontuminen :) Tavataan siis edelleen esikoisen perhevalmennusporukan kanssa, tosi mukava homma!

Talvikiekot pitänee vaihtaa vkl:na.

Kiitos muuten ku joku ( ? en kyllä muista kuka :ashamed: ) kommentoi kierukka-asiaa. Mulla vuotaa juu kans siis edellleen, että saas nähä kauan.. Toisaalta tuntuu että naamakin kukkii aika rajusti, voikohan liittyä tohon hormonikierukkaan? Lääkäri kyllä sanoi että hormoni vaikuttaa vain paikallisesti??

Jep eiku telsun tuijotusta ja ajoissa nukkumaan. Saan ens yön nukkua kokonaan, ukko hoitaa sen yhden ja ainokaisen aamuyö syötön ( klo 5-7 ), kun nyt on ollut vähän sitä etten saa nukuttua syötön jälkeen, kun ukko kuorsaa. Joo en vaikka on korvatulpat päässä ja tyyny vielä pään päällä..toisinaan siirryn sohvalle.

Eiku öitä, koitetaas pysyä terveenä ja pikaista paranemista sairasteleville!

HM ja poika 4,5kk ja typy 1v8kk
 
Iltaa arvon kanssakulkijat! :)

Onnea A-L-M! :heart::flower:

Ja sit omaa napaa, meillä oli tänää 4kk neuvola, mitat oli 7.625kg ja 67.1cm, eli hyvää tahtia jäppinen kasvaa..Otin puheeks neuvolassa meidän nyt kolmatta viikkoa jatkuneet kitinät öisin, sälli siis kitisee yöt läpeensä, ei herää, vaan unissaa itku kitisee ja th oli heti sitä mieltä et tuo ei ole normaalia lapselle joka jo nukku yöt läpeensä ja olenhan minäki sitä ihmetelly, olis eri asia jos se heräis ihan kunnolla, sit sillä olis nälkä tai maailma vaan kiinnostais niin ettei malta nukkua...No, th sit anto illaks ajan lääkäriin et katotaan korvat ja äsken sieltä palauduttiin kotiin ja niinhän siinä kävi että korvatulehdusta pukkaa, reseptin sain kouraan ja huomenna hakemaan sitä..Poistin vielä sit perunan meidän ruokalistalta koska joku aiheuttaa nyt pojalle mahan kovuutta ja voi omalta osaltaan vaikuttaa sekin noihin kitinöihin jos mahaa koskee, saa nähä tuleeko vaikutusta..

Muuten meille ei mitään sen kummempaa kuulukkaa, tyyppi syö ja kasvaa, kovasti yrittää pystyyn ja siitä itseasiassa neuvolassa puhuinkin, katsoivat että herra istuu hyvässä asennossa, selkä suorana ja sanoivat että annan pojan istua jos se niin haluaa! :) Nauro vaan et eipä ole hetkeen nähnyt noin pientä lasta jolla olis noin kovassa kunnossa selkä- ja vatsalihakset.. Th sano myös et jos omaatte syöttötuolin niin anna pojan istua siinä pieniä aikoja, esim. kun itse syöt yms. pitää vaan tukea sit tyynyillä ettei kaadu siinä koska ei kuitenkaa jaksa pitää itseään pystyssä, suorana kauaa, et kai se on meidän sellanen kohtapuoliin sit käytävä ostamassa...

Mut nyt mä lähen iltapalalle, mukavaa viikon jatkoa kaikille! :)

Maira ja Juhis
 
ALM Onnea! :flower:

Eilen oltiin 5kk neuvolassa: suluissa 4kk mitat
6825g (6375g)
64cm (61cm)

Saatiin lupa viljoille, lihalle yms.
Saatiin uus aika ens vkolle, että laittavat rokotteen kun nyt oli ollu neidillä vähän kuumetta. Ja samalla pyörähdetään neuvolalääkärin pakeilla, terkkari haluaa hänen mielipiteen neidin päänmuodosta. Kun ei viime käynnillä noteerannu sanaakaan tuosta päänmuodosta. Siis neidillä on vähän lintassa päänmuoto toiselta puolen takaraivoa. Muuten oli kaikki oikein hyvin.

Mutta palaan ens vkolla sitten neuvolan jälkeen.

Yöt :)

Miikulainen ja Tirppa 5kk 1pvä :heart:
 
Onnittelut ALM rouviintumisesta! :heart:
Maira toivottavasti pikkuisen olo kohenee ja pääsette taas nukkumaan öisin..

Neuvolakuulumisia ihan tuoreeltaan, eli tänään aamulla käytiin 5kk-tarkastuksessa. Pojalla pituutta 68cm ja painoa jo 8,07kg. Eli pikkuhiljaa lisätään maistelua, mutta kiire ei ole, kun tuntuu tissimaitoa ihan riittävästi tulevan.

Puurottelu olis tarkotus alottaa seuraavana uutuutena, lihojen kanssa odotan kyllä vielä muutaman viikon. Ja nimenomaan iltapuuro, jos saatais ekaa unipätkää venytettyä tuosta 4 tunnista.
 
NAJ
ALM: Onnea rouvalle :hug: olikos teillä isot häät, jos sopii udella =)

Moni on käynyt jo 5kk neuvolassa meidän typy on loppukuun vauvoja, joten neuvola siintää vasta kuun lopussa. Hyvä kun on nelikuukautisneuvolasta toivottu :LOL: Jännityksellä odotan joko 6 kiloa pamahtaa rikki.

Olen tässä miettiinyt hyvää kutsumanimeä, jolla voisin tyttöä kutsua tällä palstalla, en oikeata nimeä haluaisi paljastaa ja esikoisen kaveri keksi Pikku Myy, eli tyttö olkoon tällä palstalla Myy. Ja kiukkuisena näyttääkin vähän pikkumyyltä.

Paranemisia kaikille sairaille, sairastaminen on kurjaa.

ENsi viikolla meillä onkin taas vipinää, kun miehen veljen tyttö tulee tänne kyläilemään syyslomanajaksi. VÄhän mietityttää kun meillä on omasta takaa aika paljon menoa, eikä autoonkaan mahdu koko porukka, että miten tuo täällä viihtyy. On kyllä jo iso tyttö (16v) että sen puoleen pärjää itsekseen mutta kurjaahan se on tänneasti tulla, jos me vaan mennä huidellaan pitkin maailmaa. Mieskin menee maanantaina töihin, tämän viikon piti syyslomaa.

Mun on pakko naputtaa niinkin turhasta asiasta kuin posti. Ärsyttää kun a)meille tulee milloin sattuu posti ja b) yleensä vasta 15-16 aikoihin, tänäänkin tulee MeNaiset jota olen odotellut ja haaveilin että saisin lukea sen ja juoda kupposen kahvia rauhassa, no haaveeksi varmaan jää. Myy nukkui 2,5h unet aamulla ja meni 13.30 takaisin nukkumaan, joten eiköhän tuolta kutsu käy kohta. Kaiken kaikkiaan ärsyttävän pieni asia joka ärsyttää. Ehkä liikaa kotona aikaa miettiä ylimääräisiä.

Myy onpi yhäedelleen oikein suloinen pakkaus, lattialla viihtyy vaihtelevalla menestyksellä, periaatteessa viihtyy, mutta nyt on alkanut punkea jalkoja masun alle ja pyllyä kohti kattoa ja sekös jos mikä väsyttää ja ärsyttää kun väsyttää. Eli lattialla ei kauhean pitkään välttämättä viihdy, paitsi iltaisin kun isot pojat ovat viihdyttämässä, niin unohtuu kaikenmoinen harjoittelu, kun täytyy vaan veljiä ihailla. Eilen koitettiin ekaa kertaa isoon pinnasänkyyn, pieneen (minun vaarini tekemään) sänkyyn vielä tyttönen mahtuu oikein hyvin, mutta ystäväni saa vauvan ihan näinä viikkoina (toivottavasti ei ennen lauantaitaita, silloin on baby showerit) ja he tarvitsivat sänkyä, joten lupasin tuota lainata. Ihan hienosti meni eka yö, huvittavasti Myy heräili taas kolmen pintaan ja ähisi nälkää, mutta kun äkkäsi lelun sängynpäädystä, loppui ähinä siihen lelua ihmetteli, välillä muisti taas että joku vaivaa ja alkoi ähistä, otin sitten pikkuisen ja annoin maitoa. Myy kun ei oikeastaan itke nälkää vaan ähisee ja puhisee. Ehkä Puhkukin olisi ollut ihan hyvä lempinimi =)

Nyt taitaa rattaista kuulua jotain, joten täytyy mennä

NAJ+Myy 4kk 2vko
 
Heippa..

Varoitan, omaa persusta vaan

Nojoo, vkl oltiin tuulettumassa minä, mieheni ja siskoni ja kivaa oli. Eetu oli ekaa kertaa yökylässä ja sinne jäi iloisesti, äiti rääky silmät päästä!
No sit saatiin yökylästä entero.. :mad: Eilen humpsahti 39lämpö, ei laskenu millään.. Suppoa, viileetä suihkua, huoneen tuuletusta.. Sit toinen suppo ja laski. Nyt on pojulla näppyjä joka paikassa, ei onneks viel suussa. Ihottumaakin on joka paikassa. Jaksaa leikkiä ja olla virkee, ei siis huolta. Tääl siis valvottu nyt urakalla : /
Kiitos kaikille kun ymmärrätte mun tuskaa mennä pihalle :) Äitee mulle kanto luontaistute kamaa, masennukseen ja pelkotiloihin.. Namnam.. Nyt on niitten syönit jääny sivuun ku itekki oon ollu kipeänä, ei oo siis mieli ylimääräsiä nappeja vedellä : /

A-L-M Onnea hirmusesti! Mikä on se salaisuus et saa miehen naimisiin?? :D Meil kyl suunittelilla mutta päivämäärää ei viel, mies sanoo et 10vuoden sisällä..

Nojoo, nyt on hinkattu omaa persusta ja pakko mennä syömään. Eetu nukahti kun kymmenettä kertaa vedin päivänsädettä ja menninkäistä.. Huoh.. Yölläki lauloin ja huomasin ku toistin vaan samaa lausetta, ei ihmekkää ku poika ei nukahtanu :D Mut nyt nautin ruuasta kun on hiljasta ja ennenku poika taas herevää..

Ai, elkää laittako miehiä apteekiin, se toi kaksia suppoja ja ei nyt muista voiko niit käyttää yhes.. :LOL: No onneks toinen supoista tuntu olevan tehokas Eetulle :)

Moiks..
 
emv
Heippa naiset pitkästä aikaa!

Me kans käytiin neuvolassa tiistaina, elikkäs 6kk neuvolasta oli kyse.
Paino: 7435g, Pituus: 69,2cm ja nuppi: 41,8cm. Kasvu on tasaista, eloisa tapaus ja asiat hyvin. Molempien käsien hyvästä käytöstä sai erityisesti kehuja.

8kk sit vasta seuraava käynti, silloin meillä th ja lääkäri. Ihan outoa kun nyt alkaa noi käynnit harvenemaan.

Meillä nyt 6kk lisättiin ruokavalioon puurot kasvisten ja marjojen lisäksi. Me mennään nyt 5 ruokailun ateriarytmillä siis aamupala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala. Sit imetystä aina kun tyttö haluaa. Öisin herää nyt kerran syömään, ennen puuroja heräs yleensä 2 kertaa. Lihojen aloitus saa vielä odottaa jonkin aikaa.

ALM: Lämpimät onnittelut!

Hyviä vointeja kaikille!

-emv ja sade 6kk 5pvää :heart:
 
Kiitoksia onnitteluista! Ei ollut suuret häät, ihan vaan vanhemmat ja sisarukset oli paikalla. Heh, mikähän se miehen vihille saannin salaisuus sitten oli, tiiä häntä... Ei vaan, tulipahan toteutettua viimein, kun meillä päin oli sellanen "yhteisvihkiminen", niitä oli monessa paikkaa 101010 :heart: Isoin hommahan tässä on tuo nimenmuutos, argh. Tarvinee lähteä tänään hoitamaan korttiasioita kuntoon....

Sellaista kysyisin noista kiinteistä, että kun meillä tosiaan mentiin 4 ateriaa rytmillä, annoin syödä niin paljon kun tahtoi, mutta kävikin sitten muutamana päivänä niin, että tyttö ei huolinut tissiä enää kuin pari hörppyä. Eli oon ruuan päälle aina koittanut imettää, aiemmin tämä toiminut. Eikä yhtään ekstratissittelyä ollut päivällä, illalla sitten vasta alkoi tankata. Iltapuuron päälle imetys ja siitä vielä n. tunnin päästä toinen. Niin se kysymys :D ELi olisko mun syytä pienentää ruoka-annoksia vielä? Eilen sitä kokeilin, annoin n. puolet pienempiä määriä ja sitten tissikin maistui, mutta yö oli taas katkonainen (3 syöttöä, 2-3h välein). Nyt oli monta yötä että eka syöttö oli kahden kolmen aikaan ja toka siinä kuuden seittemän pintaan. Eikä muita heräilyjä.. Voihan olla sattumaakin, mutta mä oon pihalla että mitä pitäis tehä. Neuvolaan en edes viitsi soittaa kun taas tulee "omien tuntemusten mukaan".

Siis hitto tätä, ei kerkee taaskaan kommentoimaan....
 
Heihoi, pikaisesti kuulumisia!

ALM onnea rouvaantumisesta!! :flower: Ja jos siltä susta tuntuu ja haluat sitä tissiä vielä antaa niin mikäs siinä.. Eihän tuossa mitään pääsääntöä ole, mun mielestä. Ja mä oon ihan lapsen mukaan ja omien tuntemusten pohjalta kyllä edenny näis syömisasioissa. Joskaan en ole imettänyt mutta kuitenkin. :)

Haavemamma73 joillekin aluksi siinä 3-6kk aikana voi tulla enemmän fnnejä mutta ei pitäs olla pysyvä haitta! :)

Tänään oli 5kk neuvola (29.9. 4kk nla):
pituus 69,2cm (68cm) paino 8,880kg (8,680kg) pipo 43,5cm (42,8cm).
Seuraavat maistiaiset kala ja kananmuna.
Piikki tuli huudon kera ja rotarokotteen viiminen annos!
Kehuja tuli kehityksestä ja iloisuudesta ! <3
Eikka alkoi eilen peruuttaa ja on jonkun aikaa jo navan ympäri pyörinyt. Noh se tiesi taas sitä, että yöt levottomampia kun tulee uusia taitoja.
Saa nähä nouseeko kuume, kuten 3kk piikistä.. Ainakin ruoka maistui ja nyt on ihan pirteenä tuossa lattialla touhottamassa. :)

Itseäni häiritsee aivan hirvittävä hiustenlähtö.. Koska tää tasaantuu?? :D Kiva harjata ja pestä tukkaa, olo on kun syöpäpotilaalla. (En tarkoita loukata tällä kommentillani, siltä musta vaan tuntuu) Jostain luin, et hiustenlähdön vähenemistä kannattaa odotta REILUSTI YLI 6kk. Voi kääk. Kokoajan saa Eikaltaki sormista irrottaa ku mistä lie saanut, jos ei oo repinyt mun hiuksia. Pläh.
Muuten alkaa kroppa pikkuhiljaa tuntua omalta ja zumbassakaan en oo niin hukassa, tasapainokin taas löytyy :)

nyt pitää jatkaa siivoilua kun kummipoika 1v tulee tänne nn ei sitte revi kaikkea alas :D

:wave:
 
Viimeksi muokattu:
NAJ
ALM:ille pikaiseen, anna maitoa ennen kiinteitä ja maidon jälkeen sitten kiinteätä niin paljon kuin maistuu.

Juu Myy nukahti juurikin unille ja minun on pakko siivota, äiti tulee yökylään tänään. Eilinen ilta meni pipariksi, kun tyttö nukkui kahdet megaunet (2,5 h ja 3,5 h) joten ajattelin ääliönä, ettei iltaunia tarvita (kestävät yleensä noin 1/2h) laitoin aivan umpiväsyneen tytön nukkumaan 20.30 ja tasan puolen tunnin kuluttua Myy kiekui riemusta sängyssään, siinä sitten imettelin ja koitin viihdyttää kiukkuista vauvaa ja yöunille meni 22.30. Samaa virhettä en aio tehdä, eli megaunienkin jälkeen iltatorkut on paikallaan. Myy kyllä oli vähän väsy, mutta ajattelin että menee sitten kerralla nukkumaan. Juu ei tehnyt niin.

Mukavat viikonloput kaikille

NAJ ja Myy 4kk
 
Huomenia!

Mukavasti ovat muksut kasvaneet kohta joillain menee jo 10 rikki.

Nyt sit OMAA NAPAA. Mä räjähdän kohta :mad: ukko tekee tosi pitkää päivää 14h joskus ylikin ja nytkin on töissä :kieh: sit ku siitä sanoin,ni vastaus oli no pitää sit lopettaa työnteko, just joo ne miehet. No onneks on huominen sillä vapaa ellei nyt sit keksi mitään. Sit ku ei oo ketään kuka kattos vähän aikaa noita pienempiä,et vois hoitaa omia asioitaan. Poikien kummisetä kyl kattoo,mut nyt ei voi nostella mitään ku oli selkäleikkauksessa. Onneks nyt noista isommista on vähän apua. Mun pitäs mennä kampaajallekkin,mut eihän ne yöllä ole auki |O
Esikoisella on ens kuussa kutsunnat ja armeija koittas sit ens vuonna. Ja kohta silläkin ajokortti taskussa apua mite äkkiä se aika menee.

Mut nyt pyykin pesuun ym... ja sit viemään tota 11v. kaverinsa synttäreille.
Mut mukavaa viikonloppua teille kanssa sisaret :wave:

Väsynyt ja äkäinen baby dream
 
ruokailut kannattaa varmasti alottaa se yks uus juttu aina kerrallaan ja sitä maistella ainakin se pari päivää, näin mä olen pyrkiny tekemään.
meillä ei oo semmosta ruokailurytmiä et joka päivä menis samalla tavalla.. eihän nuo unetkaan mee niin hankalaahan se ois.
uutena juttuna meillä on nyt puuro ja lihasoseet. tällä hetkellä maistissa Muksun kaurapuuro ( se pahvitötsä jossa puurojauhetta )
ja piltin peruna - naudanlihasose.

puuro on ollu vähän epäsuosiossa, vaati totuttelua siis ku ei ole semmosta sileää mitä tyttö on tottunu syömään, tänään tosin meni jo aivan hyvin!
lihasose tuntuu olevan suurta herkkua! on jopa suuttunu ku en anna sitä viel kovin paljon.

aamulla yleensä maitoa, aamupäivällä ekojen päikkyjen jälkeen ja ennen toisia joko puuroa tai sosetta, pitempien tokien päikkyjen jälkeen ( tähän aikaan ne menossa.. ) sose tai velli. alkuillasta yleensä sit maitoa ja ennen yöunia velliä..

tänään olis vapaa ilta tiedossa äitillä ja isillä, pikkuneiti menossa mummolaan yökylään.. vähän jännittää :D tästä pitää kyl nauttia, melkovarmasti vähän pyörähdetään kaupungilla :)
 
Iltoja!

Ruokailusta mä oon antanu pojalle sen verran aina ruokaa minkä on jaksanut syödä. Nyt vetää sillei,et aamulla 8-9 maissa aamupuuro tai velli puolenpäivän maissa lihasosetta menee piltti purkillinen ja jälkkäriks piltti purkillinen hedelmäsosetta tai sit piltin hedelmä/jugurtti sosetta,sit iltaruoka 4-5 välillä kasvis-sosetta purkillinen ja purkillinen hedelmäsosetta ja illalla 8-9 aikoihin puuro tai velli. Ja maitoo ottaa sit aina ennen ku menee päikkäreille. Ja noi kellon ajatkin on noin aikoja,riippuu ihan mite nukkuu tai mikä on päivänohjelma.

Ihanaa ukolla tää ja huominen vapaa :D sainkin tänään käydä rauhassa kiertää kirppareita ja hyviä löytöjä teinkin ;)

Mut nyt illan jatkot.

baby dream ja Henkka huomenna 5kk.
 
Viimeksi muokattu:
hellurei..

Tääl poika on paranemas eterosta, korvatulehuksesta ja angiinasta. No hiphei, mulla ja miehellä nousee nyt kuume.. Näppyjä odotellessa :mad:

Mut hei, me mennään tiistaina kahtoon vuokrakämppää jos pääsis tästä läävästä pois! Vaik pihalla on kylmä ja aurinko paistaa, meillä on sisällä kuitenki 30lämmintä..

mitäkäs baby dream löysi kirppikseltä?

ulB3 tääl kans lähti karvat päästä, nyt on ehkä tasaantunu. Tai sit en enään huomioi asiaa :D

Joopajoo, nyt alan sairasteleen koko perheen kesken.. Mutta eka teen turkinpippuri pirtelöä :p
 
Aurinkoista päivää kaikille :wave:

Juuri sain poitsun nukkumaan päikkäreitä pihalle. Nyt saakin touhuilla kaikessa rauhassa ainakin 4 tuntia :whistle: mitähän alkais tekee... :confused: Tekemistä kyllä riittää, tietäis vaan mistä alkaa...

Meillä pyöritään ympäri lattiaa, milloin löytyy poika mistäkin. Eilen ihmeteltiin minne oli mennyt kun ei näkynyt lattialla... herra oli pyörinyt sohvan taakse. Siis meillä ei ole sohva seinän vieressä, vaan toimii ikäänkuin tilanjakajana olohuoneen ja ruokailutilan välissä.

Muuten meillä ei ole mitään uutta, soseita maistellaan vaikka ei oikein olla hokkastu että ne pitäis myös nielaista eikä jemmata poskeen...:LOL: Pärinät on meillä ihan in... yölläkin pitää hereillä ollessa laskea kunnon pärinät... yritä siinä sitten itse nukkua:stick: Paitsi että onhan meillä jotain uuttakin... Meille puhkesi eilen jo 4 hammas... :O Aikaisemmilla ei ollut kun pari hammasta tuossa iässä :rolleyes:

Muuten meillä jaksellaan ihan hyvin ja masussakin voidaan hyvin=) Kunnan työntekijä tulee taas huomenna auttelemaan ja pääsee tämä äiti yksin neuvola käynnille :heart:

Ainiin... joku oli purjehtinut avioliiton satamaan.. Isot onnittelut :flower: kera teille!

Eipä tässä oikein muuta tälläkertaa, täytynee alkaa tekemään jotain hyödyllistäkin. :wave::wave:
 
Moi vaan kaikille pitkästä aikaa! :)

Jotenkin tuntuu ettei jaksa tai kerkeä käydä täällä enää kun silloin tällöin. :/

En oo jaksanu ukea noita edellisiä juttuja kun on niin paljon uutta. enkä edes muista mitä oon ite viimeksi kirjottanu. :D

Ella kasvaa kohinalla, joka päivä tulee jotain uutta. :)

Painaa sen reilu 7kg nyt ja on joku 63cm pitkä.
Kääntyi ekan kerran viime kuun alussa ja nyt pyörii selältä vatsalleen ja toisin päin. Kovasti yrittää liikkeelle jo ja istumaankin pitäisi jo päästä. :D
Eka hammas tuli viime viikolla, eikä oo mitään kummempia kitinöitä ollut, yötkin nukkuu edelleen sen 9-12 tuntia putkeen. :)
Jokeltelu on muuttunut tosi monipuoliseksi, uusi juttu on sylkeminen ja kiljuminen. :D Lelutkin kiinnostaa tosi paljon ja viihtyy leikkimatollakin pitkään lelujen kanssa. :)

Meillä syödään myös jo kaksi ateriaa päivässä. N. 12 aikaan lämmin ruoka ja maito ja vettä päälle. sitten n. 6 hedelmäsose ja maito. meillä ehkä 5 syöttöä päivässä niin loput syötöt on sitten maitoa. Puuroa aion alkaa antaa kun 5kk tulee täyteen eli tän viikon torstaina. Ekana yritän tuoda mukaan aamupuuron ja siitä sitten aletaan opettelemaan. :) Meillä tosi hyvällä mallilla nuo syömiset, neuvolassakin sanoivat siitä. Ella tykkää kaikesta eika vierasta mitään makuja. Porkkana on aiheuttanut semmoisia pieniä näppyjä, joten sitä en oo antanut enää. Kokeilen myöhemmin taaas uudestaan. :)

Jep, mutta nyt pitää mennä kattomaan ettei lasagne pala uuniin. :)

Riikka ja Ella torstaina 5kk
 
Enpäs oo hetkeen kerenny kirjoitella. Täällä ollu puhetta mm. ruuista. Meillä edelleen mennään täysimetyksellä. Perunaa ja porkkanaa kokeiltiin, mutta ei tyttö osoittanut vielä merkkejä, että olisi valmis syömään "oikeaa" ruokaa, joten jätettiin maistelut hetkeksi sikseen. Tänään aloitetaan kokeilemalla bataatti, josko tyttö pikkuhiljaa oppisi/ymmärtäisi miten se ruoka kuuluu nielaista :D

ALM oi, ihnaaa!! Onnea ja rakkautta ihan hurjasti! :heart:

tirpunen jopas siellä on sairasteltu :( Täälläkin tyttö jo toistamiseen flunssassa :/

NAj Täällä sama, että tyttö on loppukuun vauva, niin saadaan vielä pari viikkoa ootella 5kk neuvolaa :) Muakin mietityttää, että joko päästään lähelle 7kg, ainakin tyttö tuntuu painavan, kun yhdellä kädellä kantelen. Meidän tyttö on samanlainen, ettei oo ikinä öisin itkeny nälkäänsä, ähisee ja kitisee vain.

ulb Mulla alkanu hiustenlähtö vasta nyt, mut voi että voi olla ärsyttävää :kieh:

KH Voimia ja paranemisia sinne! :hug:

Kauheesti kaikkien pikkuiset on jo kasvanu ja suurin osa taitaa syödä jo ihan kunnon ruokaa pitkin päivää :) niin ne pikkuiset vain kasvaa :heart:

Täällä neiti on kova syömään omia varpaitaan :D Lelun vaihto onnistuu oikeasta kädestä vasempaan, kääntyilee kovasti ja välillä vatsallaan työntää itseään jo suorille käsille. :) Meidän pitäs malttaa vajaa kaks viikkoa ootella, että saadaan tietää onko unelma tontti meidän.. Malttamattomana haluisin sen tietää nyt heti!! ;)

baby dream määki kiinnostuin mitä löysit kirppikseltä? Ite tykkään niitä koluta ja viimeks pe tein ihania löytöjä mm. sellaset vanhanajan tinaset kynttilänjalat :)

Alisa & Tyttö 4,5kk
 
Moi! Aika kuluu turhan nopsaan täälläkin, ei ole kerennyt kirjoitella, vaikka olen kyllä käynyt lueskelemassa harva se päivä. Meidän poitsu on nyt 4,5kk. Vielä viikko sitten kääntyili mahalta selälleen, mutta unohti sen taidon kun oltiin viikonloppu mummolassa! Sen jälkeen pyörähtänyt vaan kerran koko viime viikon aikana.

Onko kaikkien vauvat jo kääntyneet vatsalleen? Tämä herra on kyllä syntynyt loppukuusta, enkä ole mitenkään huolissani, mutta hän vaan tykkää ilmeisesti köllötellä selällään ja vatsallaan, miten päin nyt satutaan laittamaan lattialle. Ei vielä ole niin osoittanut kiinnostusta pyöriskelyyn, hiljaa hyvä tulee :)

4kk neuvolassa oltiin 61,5cm ja 6790g. Jatkamme täysimetyksellä ainakin 5kk neuvolaan asti. Maito tuntuu riittävän hyvin, öisin syömme pari kertaa ja päivisin ehkä n. 5 kertaa.

Ensi viikonloppuna mennään ekaa kertaa vauvauintiin, apua! Jännittää miten poika viihtyy, kun se on niin kamalan aikasinki ja tämä pikkumies ei ole niitä aamuvirkuimpia. Toivottavasti tykkäis eikä järjestäs mitään huutokonserttia ensimmäiseks kun altaalle päästään!

Enempää en nyt ehdikään, ens viikolla olis 5kk neuvola, piikkiä tiedossa.

Mukavaa viikkoa!
 
Maanantainen tervehdys, pitkästä aikaa taas päässy tänne vähän lueskelemaan/kommentoimaan!

Samoin täältä suunnalta iiiiso kiitos kaikille ruokavinkeistä! Ja ALM onnittelut rouviintumisesta! :flower:

Ronya, meillä tyttö ei ole vielä itsestään kääntynyt mahalleen tai siitä takaisin. Ilmeisesti ei ole vielä kiire, viihtyy kans selällään vielä. Varpaat löytyivät tosin reilu viikko sitten, joten ehkä se käännähdys meilläkin kohta tulee kunhan saa vauhtia tarpeeksi! :D

Sit kyssäri: joko teillä kellään "jutellaan" ja tavataan sanoja? Meillä Sanni aloitti 3 päivää sitten ihan yhenäkin tavaamaan "däät-dää", "vääv-vää", "gääggää" ja "yngää" jne. :cool: Hauskaa, kun nyt ei enää nälkää tms. "itke" niinkuin ennen, vaan valittaa just tolleen puhumalla :) Naurattaa ku yöllä herää sellaseen höpöttämiseen!

Ja sit omaa napaa.. meillä tuli tytölle eilen 5kk täyteen, mut neuvola on vasta reilun viikon päästä. Ärsyttää ku joutuu oottelemaan niin kauan uusia mittoja! Soseita on nyt maisteltu muutaman viikon ajan (edelleen vain yksi ateria päivällä), ja sanotaanko suoraan, että vituttaa! että edes aloitin ku ihan hyvin ois maitoo ollu jatkaa 6kk imetyksellä... :'( Unirytmit mäni tytöllä ihan muniks, mä oon ihan ylirasittunu ja päivät tuntuu välillä tosi raskailta. En tiedä, voi olla että nyt alkaa hampaatkin olla jo lähellä ku ikenet on tosi kovat ja tyttö yrittää ja hankaa kaikella mahdollsella niitä ikeniä nyt. ja on muutenkin ihme ärtsynä ollu. Masuvaivoja ei ole, eikä allergisia reaktioita, joten niiden puolesta ajattelin että maisteluja vois jatkaa ku on tyttö hyvin hoksannu sen lusikasta syömisen. Toisaalta tekis mieli pitää vaikka viikon tauko, jos ne unirytmit parantuis. Aiemmin nukuttiin 5-6h yöunipätkiä, nyt ihan max 4h kerralla, normaalisti 3h :( ..että rupee nyppimään... ja päivälläkin hyvin vaihtelevasti niitä unia 30min-2h pituisia, ja välillä selvästi näkee että on ihan väsyny mut ei vaan rupee nukkumaan! Huhhuh... sori vuodatus. :ashamed:

Ihan pelottaa se ens neuvola ku tulee taas piikkiä ja viimenen rota-annos, ku on ollu nää yöt ja päivät jo ihan helvettiä välillä... oma moka, mut minkäs teet... :(
 
NAJ
Olipas kivan paljon tullut juttuja =)

Vendela: Meidän keskimmäisen kanssa kävin niin että meni unet ihan munilleen kiinteiden takia, jätettiin ne sitten hetkeksi pois, poika ei kyllä niistä yhtään tykännyt, kakoi ja kiljui vaan kun koitti syöttää. Toivottavasti teillä unet rauhoittuisi. Hauskaa vauvauintia, eiköhän poika siellä viihdy

Alisa: Ei meidänkään tytöllä vielä tunnu olevan oikein valmiuksia syödä soseita, joten jatkan vaan imetystä. Nyt on muutaman päivän alkanut tuijottaa meitä kun syödään, joten sieltä ne valmiudet alkavat tulla pikkuhiljaa. Mä en Myyn kasvusta osaa oikein sanoa, vaatteet ei ainakaan jää pieneksi eikä tuo vielä kovin painavalta tunnu. Veikkaisin että kuitenkin vajaa sen 6 kg 5kk neuvolassa, en tiedä.

Myy ei vielä juttele muuten kuin pikkuvauvan lailla. Eikä tuo kauheasti itke, on enemmän valittavaa sorttia, sitten jos ei valitus auta, tulee huuto.

Käänytyminen: Tyttö kääntyy mahalleen ja siitä selälleen, ja on oppinut kierimisen jalon taidon. Johonkin kun hetkeksi jättää on tyty kierinyt muualle. Silloin kun oppi kääntymään, niin piti jonkun aikaa taukoa kääntymisestä, käsittääkseni ihan normaalia että uusi taito unohtuu kun sen on oppinut.

Varpaita imetään täälläkin kovasti ja nyt on tyttö keksinyt leluilla huitomisen, siitä vasta hauska ääni tulee =) Muut lapset ja vauvat alkavat kiinnostaa tosi paljon, veli kun tulee koulusta on riemu rajaton.

Me ostettiin Myylle sellainen sitteriin/rattaisiin laitettava härveli, kun tyty ei oikein viihdy rattaissa pitkiä matkoja (paitsi jos on paljon puita) no laitettiin se ja löysihän se tyttö mieluisan "lelun" siitä, nimittäin pesulapun =0 SItä hiplaa onnellisena, roikkuvat ja värikkäät lelut ei ole ollenkaan niin pop :LOL:

KH:lle paranemisia

Varmaan pitäisi pikkuhiljaa siirtyä untenmaille.

NAJ+Myy 4kk
 

Yhteistyössä