TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

vendela Toivottavasti unirytmi palautuu vielä normaaliks :hug: Meillä tyttö on kova "puhumaan", muttei taida vielä kauheesti tavuja tulla. gää-gää ym. epämääräinen porina ja sitte kauheen kovat kiljahdukset ja huuto on nyt in :D

Täällä on nyt myös hokattu, että talossa asustaa koira :) Sitä on kiva katsella ja välillä vähän kiljuakin sille :D

HM Teillä kyllä poika kasvanu ihan hirmuseen tahtiin :p Kyllä se sieltä vielä liikkumaan rupee :) Nauramisesta: Meillä on naurettu jo hirmu pitkään, tänään oikein mietinki, että ensimmäisen kerran nauro ääneen 2kk:n iässä. Sitte se jäi hetkeks ja nyt 3kk:n iästä ylöspäin on naurellu päivittäin. Se nauru on oikein sellasta, että itekin saa nauraa maha kippurassa ku toinen hekottelee. :) Kyllä se Eetu vielä sieltä kunnon naurun remahduksen päästää :)

kääntyilystä Meillä tosiaan on tyttö on kääntyilly siitä 4kk:n iästä, nyt on oppinu tekeen painonsiirron, että saa käden pois vatsan alta ihan itsekin =) Meillä tyllerö ei oo hetkeekään paikallaan, aivan pitää olla kääntymässä ympäri. enempi tykkää vasemman kyljen kautta kääntyä, oikeeta käyttää vielä tosi vähän.

ulb niinhän nuo lapset on erilaisia. Meillä oltu täysimetyksellä ja silti tyttö sairastanu 2 flunssaa, joten eipä tuo takaa mitään. SAmoin saattaa olla allergioita, joten se siitä imetyksen "tärkeydestä". Kyllä nuo hommat on niiin yksilöllisiä, ettei kaikki päde kaikkiin :) Samoin siis järkeilen minäkin ;)

äitiliini kyllä meilel koulussa painotettiin nimenomaa tuota symmetriaa ihan vuavasta asti. Jos puolierot pieniä, niin niitä vain tarkkaillaan ja koitetaan ärsyttää sitä "heikompaa" puolta enemmän. Jos puoli erot radikaalimpia, niin sitten yksilölliset harjoitteet kehiin. Teillä puoliero ilmeisesti suht pieni, todennäköisesti menee jossain vaiheessa ohi, kun alkaa esim. ryömimään/konttaamaan, missä on molempia käsiä pakko käyttää. Mutta seuraile ja kysele neuvolasta, jos häiritsee.

Nyt bataattia alettu maisteleen, mut ei se syöminen vieläkään mitään kumosta ole :D Ruoka tulee suusta ulos melkeen joka lusikallisella...
 
ALM Meillä on just toi pussi rattaissa ja kaukalossa tämmönen Lastentarvike Baby Style Oy - Heitmann-Felle Kaukalolämpöpussi, harmaa/musta Noi on edullisia ja tosi lämpösiä. Kuminauhalla tuon pääaukon saa kiristettyä aika pieneksi, niin ei talvellakaan kylmä pääse niin helposti sinne pussin sisään.
Äp:n toppahaalarilla ja makuupussilla pärjää talven ihan loistavasti. Meillä vaan on noi phil&tedsit, niin toi lämpöpussi on vähän kätevämpi niiden kanssa.

Benjamin ei myöskään vielä naura kunnolla. Semmosta pientä hehehe-naurua vaan :)

Banaania ollaan nyt syöty kahtena iltana ja jonkun verran se aiheuttaa vatsankipristelyä. Keittelin tossa juuri pari porkkanaa, eli sitä nyt sit maistellaan muutama päivä. Meillä on sauvasekoitin mennyt näköjään rikki :/ Terä pyörii tosi hitaasti. Saa sillä soseutettua, mutta ei kovin hyvin. No onhan toi melkein 15 vuotta jo palvellut, että kai se on aikakin jo uusi ostaa.

Pari päivää sitten lauloin Benjaminille Mc koppakuoriaista ja poikahan innostui siitä ihan täysillä :D Joten sitä täällä nyt laulellaan. En edes tiedä mistä se tulikin mun mieleen :confused:
 
Iltaa mammat :)

2. turvaistuimista Meillä kans Brio ja aika painava paketti kanniskella sitä jo, vaikk aukko siihen kylä mahtuu vielä ihan. Esikolla käytössä Be safe, sen saa selkä meno suuntaan ja kallistusta pystyy säätämään ( vaikkei minusta paljoa ) . Eli täytyy tutustua noihin Cybex ja Kiddy.. istuimiin seuraavaksi.
Just manasin et on tääki ku mun lapsuudessa ei ollu takapenkilä edes turvavöitä ja nyt pitää ostaa vajaan vuoden välein uus kallis istuin, grrr!! :stick: :rolleyes:

ALM Kyllä äp toppiksella pärjää hyvin koko talven. Meillä ainaskii pärjättiin viime talvi vaiks oli tosi kovat pakkaset ja pitkään. Sitten vaan alle enemmän ja makuupussin päälle vilttiä jne... Kahdet unet typy nukkui silti ulkona päivittäin paitti jos oli enempi ku -20 c. Ja jos noin paljo ni sit huopa viel vaunujen päällekkin. Niin ja vaunuissa on meillä kans lämpöpussi tai sellanen puolikova..mikskä ne ny niitä sanookaan, Gessleinit ku ovat.

marjutti Meitin pikku ukko ei pahemin pelkää muuta kuin isosiskon kiljumisia korvan juuressa ja etenkin väsyneenä se saa itkut aikaan. Isosisko on hokannu sen ja välillä ihan tahalleen kiukkuaa ja kiljahtelee toisen korvan juuressa. :|

KH Toivottavasti onni suosii. Jos se eukko oli muuten vaan tuppisuu, elämäänsä kyllästyny! :D

Kääntymisestä Juuri kun kirjoittelin et laiska on..ni nythän poitsu kääntyy miltei samantein ku laittaa selälleen ja kädenkin saa jo hienosti alta pois. Mutta hetken kun on ollut niin itku tulee että niskat väsyy ja pitää kääntää takas. Toivon hartaasti ettei hän ala kääntyilemään yöllä :p

Huudellaan, kiljahdellaan ja nauretaan meillä jo paljon. Muutenkin on valloittava hymypoika, niin leveä hymy ja nauravat silmätkin =) Tänään olivat toiset kummit just kylässä sitten kastajaisten. poika sai kutsun yökylään kummeilleen. No ehkä otamme sen vastaan sitten joskus 1v tai jotain... Esikoinen ei ole ollut vieläkään yökylässä muuta kuin äipän kanssa kyllä paljonkin. Valehtelenpa!! Olipas ku mentiin naimisiin, hänhän oli silloin puoli vuotias ja meni niin hienosti. Ei siis sillä ettenkö luottais et pärjää, mutta eipä vaan ole tarvetta, tuskin ne näitä kahta kuitenkaan ottaisivat..

Ohhoh, onpas kello paljon, nyt nukkumaan ja toivotaan ettei huomenna sada koko päivää että päästän vähän uloskin :)

Hyvää yötä!

HM ja poika pian 5kk, typy > 1v 8kk
 
Aivan loistavaa perjantaiaamua ja viikonlopun alkua kaikille! :)

Ah, pakko tulla tuulettamaan, olo on mitä mahtavin, kun oon saanut nukkua jo kahtena yönä 4-5h unipätkän! Just kun kerkesin manailla sitä unirytmiä, niinpä siinä sit kävi että se Sannin eka hammas puhkesi toissapäivänä! (ja toinen tuntuu jo kans olevan lähellä) Eli ei ne soseet tainnu sitä unien katkonaisuutta aiheuttaa! :attn:

Ja nyt tosiaan kolme yötä tyttö nukkunut taas hyvin, jopa paremmin ku koskaan ennen! Ensin hän nukkui 6h ekan pätkän, sit aamulla huomasin hampaan, sitten seuraavana yönä 8h pätkän, ja nyt viime yönä 7h :D Kai hän nyt ottaa vähän univelkoja takasin kun kolme viikkoa nukuttiin koko porukka tosi huonosti. Mut toivottavasti tämä jatkuisi! Harmi vaan ku ei osaa ennustaa noita unia, niin ei osaa itse mennä ajoissa nukkumaan, kerkesi jo niin tottua että unipätkät oli itsellä 2-3h.

Nauru meillä on hyvin ajoittaista hekottelua, ei sellaista pitkää naurukäkätyspätkää ole tullut sitten 3kk iän - silloin isin karkinsyönti paperipussista oli äärimmäisen huvittavaa ja Sannia nauratti. Onneksi sillon ehdin ottaa pienen pätkän videokuvaa ja ääntä siitä käkätyksestä talteen :)

Vaunuissa nukkumisesta, itse ajattelin kyllä kans että sillä toppiksella, makuupussilla ja vilteillä/huovilla pärjätään niin vaunuissa kuin kaukalossakin normipakkasilla, paukkupakkasilla pysytään sisällä. En ajatellu hankkia mitään erillistä lämpöpussia.

Mut nyt äänimerkki kuuluu, mentävä on... :)
 
Heissan!

Neuvolassa käyty ja tässäpä siitä.

Täti kirjoitti korttiin näin: Henri on hymypoika :) Liikkeelle lähdön valmiudet löytyvät.
Syö hyvin ja laajalla ruokavaliolla.
Seuraavaksi kala ja kananmuna.

Paino: 9530g. (8860g)
Pituus: 70cm. (68cm)
Pipo: 42,9cm. (41,8cm)
Suluissa 4kk. mitat.

Sit saatiin rotaa viimeinen annos ja rokote ja Henkka vaan nauroi ku täti pisti.
Meillä ei vielä ole ihan sellasta kunnollista naurua,kuin sitten jos kutittelee poikaa.

Mut nyt mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Sitä vielä,et meillä on emman lämpöpussi vaunuihin,mut en oo vielä laittanut. Laitan sit talvella kun vielä tarkenee äitiyspakkauksen makuupussilla ja toppapuvulla.

baby dream ja Henkka
 
Viimeksi muokattu:
Baby Dream: Komeen kokonen jätkä teilläkin :)

Lämpöpussista, mä en oo sellasta hankkimassa.. Varmasti selvitään tuolla makuupussilla ja toppahaalarilla ja kun vaunujen mukana tuli suojapussi, niin pahimmalta viimalta suojaa! :)

Mä täällä olen väsännyt kakkua, onneks oli TOSI helppo eikä tarvinnut uunia. :)
in living colours: Valkosuklaa-nougatmoussekakku tuollasta siis tarjoilen huomenna, kun pidän Meandi-lastenvaatekutsut. Jos viel illalla jaksaa, ni ajattelin jotain muutakin tehä. En vaa keksi mitää helppoo.

Tää on ollut ihan hyvä päivä, ite vaa jotenki väsynyt - kuuhullu kun olen. Eikka ollut hyvän tuulinen ja pirtsakka :) <3
 
Löytyhän tää sivu lopulta. Mie oon niin onneton näitten 2+- sivujen kaa. et en löyvvä täältä ikinä mittää keskusteluja, jos en oo laittanu niitä kirjanmerkkeihin. (Ennen katsoin aina jonkun nimimerkin takaa sen viimeiset keskustelut, mutta tämän palstauudistuksen jälkeen en löyvvä sitäkään kautta.)
Syyskuun pinon lopussa ei ollut linkkiä tänne lokakuuhun ja meni aika pitkään, että tämän pinon löysin.
Voisitteko tämän jälkeen laittaa uuden pinon linkin vanhan loppuun.

Tähän ehtimisseen tuhraantu niin pitkä aika, et en nyt kerkee lukemaan teijjän kirjotuksia, mutta meillä on kaikki menny tosi hyvin. Neiti täytti jo 5kk ja täysimetyksellä aattelin puolivuotiaaksi (eihän tässä ole ennää kuin 3 viikkoo).
Yöt nukutaan parilla syömisellä iltakuudesta noin aamu 7-8 ja päivällä muutamia lyhkäsempiä päikkäreitä.

Kirjottelenpa enemmän sitten, kun oon paremmin kahtonu noita teijjän juttuja.

Nappula& Iida 5kk
 
Pikaseen vaan, uudesta kuukausipinosta, eli mulla kävi sellanen mielessä (tuli tosta Nappulan kirjotuksesta mieleen), et mitäs jos pidettäis tää sama pino, eikä avattaisi joka kuukausi enää uutta? Nyt kun tekstiäkin tulee paaaaaljon vähemmän kuin odotusaikana.. Mitäs mieltä ootte? Löytäisi harvemmin käyvätkin paremmin perille ;)

Iltasella lisää, nyt tulee vieraita :wave:
 
Noniin, täällä relannut ALM.. En muista kerroinko täällä jo, että meillä tämä viikko mennyt valvoskellessa. Tyttö herätellyt koko alkuyön n. kahteen asti tunnin välein, herää huutamaan mutta rauhoittuu kun nostaa syliin ja jatkaa samantien unia. Hampaita?? Pahin yö oli kun sitä itkua kesti neljään asti, sain ehkä 1,5h unta ja olin kyllä tosi poikki kun koko viikko mennyt samaa rataa. Niimpä tehtiin radikaali temppu, eli mä lähdin äitille yöksi ja tyttö jäi isänsä kanssa. Eihän tuossa normaalisti mitään, mutta kun sitä pulloa tyttö huolinut viimeksi n. viikon ikäisenä.. Hyvin oli mennyt, tyttö ei syönyt kertaakaan yöllä ja aamulla oli maistunut velli PULLOSTA. Eli kyllä se kelpaa kun nälkä tulee eikä tissiä ole. Tulinkin melko aamusta kotiin ja imetin sitten, nou hätä! Mulla siis eka irtiotto vauva-arjesta oli nukkumaan meno :D Ja teki kyllä hyvää kun oli sen ~puoli vuotta valvonut.... Nyt tehdäänkin niin että ensi yön nukun vierashuoneessa että jaksan taas viikolla valvoa, isukki nukkukoon viikolla sitten :D Ja mä alan suunnitella viihteelle lähtöä :cool:

Mutta, nyt niin iloinen alm painelee teeveen ääreen (anteeksi omanapa) :wave:
 
Oho olipas tullu paljon tekstiä lyhyessä ajassa, hyvä vain :)

Meillä neiti päätti sitten viime viikolla sairastella, kuume sahas 38-39 asteen väliä, kuumelääkkeillä sai laskemaan lämmön, mutta 3 kertaa pvässä täyty antaa. Käytiin sitten 5 kuumeisen päivän jälkee tk:ssa, josta saatiin lähete lastentautien päivystykseen, kun tk:n lekurin mielestä neidillä henkeä ahdisteli. Siellä sitten vietettiin reilut 5 tuntia, saamatta diagnoosia. Eivät ottaneet vakavasti, kun neiti jakso naureskella yms 39asteen kuumeessa. Sai annoksen ventolinea, ja ottivat labrat. Aamuvuoron lekurin mielestä oik. korva vähän punoitti, iltavuorolekurin mielestä kyseessä vois olla virtsatietulehdus. No lähettii sitten kotia, tyhjin käsin. Siinä sitten kuumeiltiin vuorokausi lisää, ja mulla alko hermot loppua, kun vaan pohdiskelin mikä toista vaivaa.. Mentiin sitten yksityiselle, jossa lääkäri soitteli meille labratulokset sieltä sairaalasta, ja totes että vasen korva punoittaa, et vois olla alkava korvatulehdus. Antibiootti viikon kuurina. 2vrkn sisällä antibiootin alottamisesta kuume laski, eikä ole noussut sen jälkeen. Ja tänään loppui kuuri, ja tyttö vaikuttas terveeltä. 3vkon päästä pitäs sitten käydä kontrollissa, tsekkaa korvat.
Käytiin myös neuvolassa lääkärillä tällä viikolla, tiedustelemas hänen mielipidettään tuosta päänmuodosta. Noh sano että ei huolta, varmasti muokkaantuu kun lähtee liikkeelle. Mutta aikoo silti konsultoida lastenlääkäriä.. Yhtä jahkaamista koko viikko ollu lääkäreiden parissa.. :headwall:
Ja saatiin ens ma uus aika neuvolaan, antavat vikan rotan ja piikin, ko eivät uskaltaneet tällä vkolla viel laittaa..

Kääntyilystä oli ollu ainakin puhetta, meillähän neiti kääntyy mahalta selälleen, mutta ei toistepäin.

Ääntely, meillä kiljutaan, mumistaan, muristaan ja päristään. Ja jokeltelee/pälättää välillä myös kaksitavuisesti, ja muuten vaa pälättää,hymyilee,pälättää ja naureskelee jatkuvaan. Meillä ei hirveesti ole hiljaista, on joskus jopa pälättänyt neiti unissaankin :D

Ihanan hyvin kaikki toukokuiset kasvaa ja kehittyy :heart:

Hiustenlähtö mulla on kans kamalasti, lähtee päivittäin hiuksia reilusti, lähteny viimosen 1,5kk sisään. Onneks on nii paksu tucca, et on varaa lähteäkkin! :D

Syöminen Meil syödään aamupalaks puuroa tai velliä, lounaaks lihaa ja kasviksia/juureksia, välipalaks marjasosetta tai velliä, päivälliseks hedelmäsosetta tai kasviksia ja iltapalaks puuroa. Ja useasti viel iltavelli just ennen yöunia. Ja kaikilla ruuilla korvikemaitoa menee 60-100ml. Ja aamulla joskus herää 6-7 pintaan juomaan maitoa 100ml. Eli 6-7 ateriaa pvässä(lasken pelkän maidon/vellinjuonnin myös ateriaksi tähän mukaan).
Liha alotettiin alkuviikosta ja tänään alotin antaa pehmeetä moniviljaleipää muruina, ai että neiti tykkäs maiskutella niitä murusia! Muutenkin näyttää tykkäävän hieman karkeammasta ruuasta. Puolukka on meillä herkkua, etenkin puolukkaruispuuro (ruisjauhoista tehty). Ja kaurapuuro ei mee alas sitten ollenkaan.
Maissinaksuja meillä tykätään myös nakertaa ja kovasti pohdin että jahka kohta uskaltaisin antaa sormiruokana jtn hedelmää tai juureksia, tai vaikka kurkkua?

ulb Mä puen sisävaatteiden päälle fleecehaalarin, villasukat, kaulurin, pipon ja lapaset. Sekä laitan lämpöpussiin puoliks ja vähän peitettä päälle kun mennään ulkoilemaan. Sitten kun alkaa olee -5 päälle pakkasta niin aletaan siirtyy tohon paksumpaan haalariin.

KH jaksuja sinne sairastelun keskelle! Sekä muille tarvitsijoille jaksu:hug:

Huomenna mennään mun isää moikkaamaan, ja lupas laittaa nastat alle jotta ei tarvis liukastella, kun olivat tosi huonoa keliä lupailleet tänne alkuviikkoon..

Miikulainen ja Tirppa 5kk 1,5vkoa :heart:
 
Oli pakko tulla pikaisesti tuulettamaan tänne kun meidän pikkupoika on ensimmäistä kertaa yökylässä mummulassa! Kohta ollaan lähdössä hakemaan hänet kotiin, mutta kaikki on mennyt hyvin ja miehen kanssa saatiin viettää ihana ilta aivan kahdestaan. Nukkumaankin ehdittiin, heräsin vasta 12 tänään! Iiiihanaa.
Kääntyminen osataan meilläkin vain selältään, joskus vahingossa pyörähtää ympäri kun on mahallaan ja pää nousee liian korkealle.
Ryömimään meillä opittiin eilen! On tosi hankalan näköistä ja todella hidasta mutta eteenpäin mennään kuitenkin. Laitoin eilen lelun n. metrin päähän lattialle ja eipä aikaakaan kun pikkumies pääsi aivan itse lelun luo.
Hampaita meillä tehtiin myös yöllä, mutta sen jälkeen kun puhkesivat loppui kitinäkin. Parina yönä annoin 3ml Panadolia että saatiin edes vähän nukuttua, mikä auttoikin ja seuraavana iltana oli taas paljon helpompi kuunnella sitä huutoa kun oli itse levännyt. Suosittelen.
Pukemisesta sen verran että meillä on "vain" fleecehaalari ja mummun kutomat villasukat ja myssy, lisäksi vielä äp:n tossut ja tumput. Meidän vaunuissa on lämpöpussi ja se on todella lämmin. Pikkumies on kuin toukka kotelossaan vaunuissa, ja hiki tulee todella helposti. Sitten kun alkaa olla pakkasta ajattelin vaihtaa äp:n haalariin ja ostaa siihen jonkun ohuen fleecehaalarin alle.
Hiusten lähdöstä olen jo aivan kauhuissani, se mikä ei harjatessa lähde itsestään lähtee varmasti kun pikkumies riippuu tukassa. On todella ällöttävää kun lapsella on kädet kokoajan täynnä hiuksia, mutta vaikka miten laitan hiukset kiinni se saa napattua jostain ja revittyä tukon tukkaa multa päästä :( Liekö jää mitään jäljelle tätä menoa.
 
Tervehdys pitkästäaikaa :wave:

Meillä seuraava neuvola vasta ensikuun alkupuolella. Ei jaksais taas odotella sinne saakka kuinka paljon on poitsu taas kasvanut :whistle:

Meillä poika vetää jo jalkoja vatsanalle ja nostaa itseään ylöspäin... Heijailee siinä sitten vähän aikaa ja käy takas vatsalleen. Olin ihan yllättynyt että nyt jo alkaa hakemaan konttausasentoa vaikka ikää nyt sen 5kk. Joko teidän muiden muksut hakee konttausasentoa?

Soseet syödään yhä pullon kautta maitoon sotkettuna. Lusikalla kun antaa niin ei tajua nielaista vaan hamstrataan kaikki poskiin ja purskautetaan sitten kaikki ulos kun kumpaakaan poskeen ei enää mahdu :LOL: Saa nähdä koska hokasee lusikka ruuan tarkoituksen?

Tämä mamma aloitti tupperware tuotteiden myynnin harrastepohjalta. Ihan kivaa hommaa tuntuu olevan ja uusia ystäviä tullut sen mukana. Mukavaa vaihtelua kun välillä pääsee 2-3 tunniksi pois kotoa, vaikka sitten puhumaan astioista :cool: Ja kokouksiin pääsee näkemään kauempana olevia myyjiä ja sieltä saa paljon kannustusta omaan työhön.

Ja ihan kivasti on työtä saanut, vaikka ensin luulin ettei kukaan halua järjestää kutsuja... Ei kyllä ole kaduttanut että mukaan lähdin... :stick:

Nyt alkaa joku hermostumaan rattaissa... täytynee taas poistua :wave:
 
Hellurei..

Huh, tääl on taudit sivutettu! Ite vedin viel parin päivän mahataudin lopuks.. : /

sormiruokaa meil jo mussutellaan. Kurkusta ja porkkanasta saa pötköjä jota imeskelee, maissinaksut on herkkua. Myös parsakaalia on kokeiltu mut se ei ollu hyvää :D Mandariiniä Eetu kans imeskeli pikkasen kun annoin, se tuntu olevan hyvvee :p Varmaan vois kovettunutta ruisleipää antaa jyystää kans!? Mut meil vaan imeskellään kaikkea, taikka ikeniin hinkataan kun ei oo niit hampeja viel näkyny.

Mulle iski paniikki noista lämpöpusseista, mut ajattelin ettei me tarvita. Vaunuissa on hyvä "kansi" ja löytyyhän noit peittoja ja makuupussi :)

Vaunut vietiin hoitoon, tai käytiin kertoon viat ja myyjä tuumas et se soittaa ku viedään ne. Oli niin paljon vikaa, joka paikka vääntyny taikka katkennu. Viiminen niitti vaunujen kahtomiseen oli se kun ei selkänoja pysyny istuma-asennossa vaan rumpsahti aina makuulleen.. Syy oli se et kaikki ihan mutkalla selkänojassa.. :mad:

Jokos teillä istutaan ilman tukea? Meil äijä pysyy sen 20min. itekeseen lattialla istumas ja leikkimäs :) Ja kylhän meillä käänytään kummallakin tavalla ja lattialla on mahallaa nii pyörii koko ajan ympyrää. Hieman pääsee eteenpäin, mutta ei oo ite viel hoksannu sitä.

Huoh, tääl odotellaan viel vuokra-asunnosta tietoa, mut oon 98,9% varma ettei sitä saaja :kieh:

Jahas, nyt kuuluu kutsuhuuto!

:wave:
 
A-L-M: Ihanaa että sait levättyä! No, miten muuten on nyt yöt menny?

Täällä kanssa niin kamalia öitä ollut nyt pari viikkoa ja ne vaan pahenee! Alan itse olla aivan lopussa. Itku on koko ajan herkässä ja pinna kireällä. Viimekin yönä pieni mies heräili jatkuvasti, itkeskeli, potkiutui ja mylläsi pitkin sänkyä! Maximissaan tunnin sain nukkua kerrallaan, mutta sittenpä meni itsellä aikaa nukahtamiseen kun mietin vain mikä pojalla on, tai mitä teen väärin... Apua! Tuntuu että kaikki keinot olen jo kokeillut että saisin pikkusen nukkumaan paremmin, mutta mikään ei auta! Taidan joutua ottamaan kohta linja-auton jonnekkin laitokseen lepäämään. :x

Ei meillä ole vielä hampaita tullut, ikenet ei ole turvoksissa ollenkaan mutta muuten kyllä "oireita" olisi hampaista. Muuten poika on erittäin touhukas, hetkeäkään ei pysy paikallaan! :D

Täällä ei vielä itse istuta kovin pitkään, mutta itse menee istuma-asentoon. Heti täytyy mennä taakse istumaan tai laittaa taakse jotain pehmeää ettei pää kopsahda laatta lattiaan...

Ronsutar: Joo, täällä ollaan menty jo pitkään konttaus asentoon, mutta vielä ei olla liikkeelle lähdetty. Sen verran vikkelään pääsee ryömimällä niin ei onneksi ole mikään kiire! :)

KyyneltenHymy: Täällä pidetään peukkuja että saisitte asunnon! :) :wave:

Hmm... Kohtahan tuo olisi jo joulukin tulossa ja joululahjojen ostoon pitäisi ruveta... :xmas: Kaikki on kyselleet mitä ostaa pienelle ukolle joululahjaksi, mutta minulla pää raksuttaa vaan tyhjäää : /
Mitä te muut olette ajatelleet muilta pyytää jos kysyvät mitä tarvitsette?! :)
 
Huomenta..

Miks pitää olla niin tyhmä, että valvoo myöhään vaik tietää aamulla joutuvan aikaseen nousta :confused:

Noista joululahjoista tulin kommentoimaan :) Me ostetaan ite auto jota voi potkia eteenpäin ja sit siin on se kävely tanko (mikskä sitä sanotaan). Niit isoja legoja ollaan toivottu ja lastentarvikkeesta yhtä karhua, en vaan tiä onko sen aika menny. Nii ja jos nyt jouluna äijä sais vaikka ihan oman auton :D Mut saapi nähä mitä joulupukki tuo tullessaan..
 
NAJ
Nopsaan pika kommentit, sitten keskimmäinen tarhaan.

Jaksuja valvojille, toivottavasti kaikkien yöt alkavat sujua:hug:

Joululahjoista: Mä varmaan pyydän aika pljon vaatteita, niitä kun aina tarvitaan, leluista ei vielä haisuakaan, näkee vähän lähempänä että mikä kiinnostaa. Pitäis ihan mennä johonkin kauppaan kattelemaan, että mitä on tarjolla. Ehkä jotain kirjoja pyydän?

Mainostan vielä että huomenna pk-seutulaisten tapaaminen, kaikki halukkaat mukaan, lisätiedot fb:stä.

Myy ei mene konttausasentoon, kierii vaan, torstaina tuleekin vasta 5kk ikää, eikä istu vielä ollenkaan, heijasteita ei ole, joten en kyllä odota että ihan vielä istuisikaan. Meidän esikko oli 5kk iässä konttausasnnossa heilumassa, lähti 7kk iässä konttaamaan ja nousi samantien seisomaan. Saas nähdä miten neitokaisen kanssa menee.

Ja juu, hiukset tippuu päästä =( Kai se sitten joskus helpottaa

Nyt gotta go

NAJ+Myy 4kk
 
Puksu Tuskin sussa mitään vikaa on.. :hug: Mä luulen et tää on vaan joku vaihe minkä vauvat käy lävitte, meillä ei ole nukuttu kunnolla puoleentoista kuukauteen ja vaikka mä olin tänä aamuna taas valmis kuristaa jonkun, tähänkin tottuu...Mä olen vienyt pojan hoitoon kun käy ylivoimaseks, ei oo vaihtoehtoja, pakko välillä saada edes yks yö nukuttua että jaksaa.. :( Ja meillä on nyt alkanu pahenemaan noi yöt, aikasemmin se oli vaan sitä että sai tuttia käydä laittaa suuhun miljoona kertaa tunnissa, nyt meillekkin on tullu lisäks vielä tää sängyssä ees taas hiissaaminen ja sen takia huutaminen yms yms...Mä viime yönä mm. kävin kääntää tyypin kun oli mahalteen ja pinniksen päädyssä jumissa...Valehtelematta taas jäi unet johkin pariin tuntiin...

Mä toivon vaan kaikkien puolesta et tää helpottais pikkuhiljaa, ei kukaa jaksa tällästä koko ajan..Koittakaa te jaksella siellä.. :hug:

Eli kuten edeltä saatto lukea, meillä liikutaan niin paljon että sitä tehään öisinkin... :rolleyes:

Hampaita ei ole edelleenkää näkyny, niitä odotellessa...Mutta nyt mun on pakko alkaa juomaan kahvia, pää on niin jäässä ettei mitää rajaa... :kieh:
 
Puksu mennäänkö samalla kyydillä?? Pää hajoaa täälläkin. Eli yöt on _kamalia_.

Tunnin välein (joskus useimminkin) heräillään, koko alkuyö ainakin kahteen, kolmeen asti. Nukupa siinä välissä sitten kun koskaan ei tiedä koska se viimenen kiekasu on. Makaan hereillä ja "odotan" seuraavaa hyssytyskertaa :( Kokeilen ensi yöksi särkylääkettä, vaikka ei toi ehkä kipuitkua ole.. No, kokeilemalla selviää. Tätä on nyt reilu viikko kestänyt näin pahana, aiemminkin oli samaa mutta ehkä kerran kaksi koko yön aikana. Silmätulehdukseen haettiin eilen resepti, terkka vaan mainitsi että jos on kovin nuhainen niin saattaa olla korvissakin jotain :attn: Toisaalta, mikä kipu se sellanen olisi joka lakkaa, kun kuitenkin aamuyöstä alkaa sitten nukkuakin ja nukkuu aamuun asti. Ja muahan valvottaa siinä vaiheessa enää kääntyily ja hillitön peukunsyönti.. Ei ole perhepeti mua varten. Päivät on onneksi ihania, tyttö on maailman aurinkoisin ja ihanin pieni ihminen :heart: Päiväunet nukutaan hyvin.

Jopas kesti tämän tekstin kirjottaminen kun välillä syötiin ja mentiin ekoille unille.. Taidan käyttää tilaisuuden hyväksi ja katella digiboksin tallenteita :popcorn: Palaan myöhemmin
 
Täällä kans on ollu levottomia öitä.. Viime yö jo meni _vähän_ paremmin. Tänään on ainakin syönnit sujunu hienosti. Elättelen edelleen toivoa kunnon yöunista.

Vkolopun jäljiltä taas ihan tööt. Lauantaina oli mun kutsut, no ihan kaikki YKSI vieras saapui. Pari varmaa tulijaa ei edes ilmoittaneet etteivät tulekaan. Mutta eipä kai siinä sitte. :D Vähän otin itteeni, mut jaksa tommost kauaa murehtii. On niitä parempiakin kavereita :) onneks!!!

:xmas: Joululahjoja oon ite jo hommannut Eikan sylikummille ja kummienolle.. kahdelle muulle vielä jotain, mun äidin äidille on lahja. Mun vanhemmille jotain myös hommaan. Tietty myös kummipojalleni. Lopuille teen itse konvehteja ja joulusinappia.
Me ollaan jo vastattu, että seuraavaan istuimeen rahallista tukea. Mutta kai sieltä vaatetta ja lelujakin tulee. Kuulemma on sovittu, että ei muuten mitää lahjoja ostella kuin vain Eikalle. :D Melkee jo pelottaa jos kauheesti jotain turhaa rojua :O Kun tilaa on rajallisesti :D

Kohta kaadun sänkyyn ja toivon että saan unta ennen kuin ensimmäinen kutsuhuuto käy. Toivottavasti useampi tunti siihen menisi. Jaksuja muillekin valvojille :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Joululahjoista, toivotaan leluja ("kehittäviä" & äänileluja) sekä rahallista tukea vauvauintiin ja seuraavaan istuimeen kun kaukaloistuin alkaa pieneks jäämään pian.

ALM meillä oli ilmeisesti joku alkava korvatulehdus, lääkäri selitti meille että korvatulehdusta on vaikea määrittää monesti. Että voisihan teillä hyvinkin olla esim. korvatulehdus tai hampaatkin? Voihan se olla että väsymys vie toisella voiton, niin että nukkuu siksi aamuyöstä aamuun. Meillä tyttö jakso touhuta, naureskella ja hymyillä vaikka kuume oli 39asteessa. Mä meinasin sillo pähkäillä itteni hulluks, joten oon todennu että vien toisen lääkäriin herkästikin, eipähän tartte pähkäillä. Minusta on parempi olla hieman ylihuolehtivainen. :) Toivotaan että särkylääke antais teille molemmille paremman yön :hug:

Huomenna vihdoin ja viimein käydään tekee autokaupat, löydettiin peugeotin farkku ihankohtuu hintaan. Isännän auto siis ollu tovin jo myynnissä/vaihdossa isompaan, no nyt sit farkku ostetaan ja kiireesti yritetään saada vanha auto myytyä. Kyl siin vaa oli niin houkuttelevan iso takakontti, pääseepähän lähtee pidemmälle reissuun, niin että saa vaunut mukaan otettua.

Mutta nyt telkun pariin !:popcorn:

Miikulainen ja Tirppa 5kk ja 2vkoa :heart:
 
heluna mukaan vaan! Alisa84 on pinon päivittäjä, hän varmaan sut listoille lisäilee kun kerkiää :D

Miikulainen päädyttiin sitten eilen olla antamatta lääkettä ja kas kummaa, viime yö jo nukuttiin. Toivottavasti jatkuu näin.

joulusta ootte jutelleet... Ei olla lahjatoiveita vielä mietitty. Tässähän tuli jo hyviä vinkkejä, mm. sen kävelykärryn tahtoisin... Ja eiköhän meilläkin mene lahjat tätä nykyä tyttöselle, ehkä jotain pientä miehelle voisi keksiä. Rahakin kas kummaa rajoittaa, kun äippärahalla pitää pärjätä.

Äkkiä ottaan pannari uunista ennenkun se palaa :p
 
Iltaa!
Meilläkin tuli eilen 5kk täyteen. Ensi viikolla on neuvola ja siten saadaan mittoja. Tuntuu ainakin ihan hyvin kasvaneen, kun nyt on jo 68 vaatteet käytössä ja 62 oon pikkuhiljaa laitellut syrjään.
Kiinteitä ollaan nyt maisteltu banaania, porkkanaa ja perunaa. Kaikista on tullut vatsan väänteitä ja purkkiruokaakin ollaan kokeiltu. Valmis peruna-porkkana sose lehautti posket punaiseksi. Porkkanasta sitä ei ainakaan aiheuttanut, että olisko sitten peruna tai joku ihan muu. Salatiedettä välillä tämä vauvojen hoito :confused:

Joululahjatoiveena on meillä vaatetta tai sitten jotain yhteistä kehittävää lelua pikkupojille. Mä inhoan kaikkea krääsää ja tavarapaljoutta joten Benjaminille en erikseen toivo mitään leluja.

Täällä kanssa yksi ihan täysin valmis tapaus :ashamed: Jonnekin lataamoon voisi siis minutkin kiikuttaa tai siltä välillä tuntuu. Yöt onneksi saan nukuttua, mutta päivät molempien pienten kanssa on tosi rankkoja tällä hetkellä. Oon miettinyt, että voisko olla jotain masennusta tässä myös...
Viime lauantaina mies pakotti mut leffaan ja käytiin esikoisen kanssa katsomassa Social network. Teki kyllä hyvää olla muutama tunti ihan vaan itsekseen. Tämä oli ensimmäinen kerta kun olin näin kauan poissa vauvan luota. Korviketta Benjamin ei suostunut syömään, joten ei vielä paljoa kauempaa pystykään olemaan poissa. Tästä kuitenkin rohkaistuneena päätin, että ensi kuussa taatusti menen katsomaan Due daten :)

Tervetuloa Heluna mukaan kirjoittelemaan :wave:

Väsynyt zizilisko+ihana Benjamin :heart:
 
NAJ
Meillä tulikin eilen 5kk täyteen ja tänään käytiin neuvolassa painoa oli 5,9 kg ja pituutta 63 cm, terkkarin mukaan voidaan jatkaa täysimetystä, mutta jos haluan voin alkaa maistattamaan eri makuja, tarvetta siihen ei kyllä ole, joten jatkamme täysimetyksellä sinne 6kk ikään. Tyttö on nyt kaksi yötä nukkunut tosi hyvin 22-06 ja 22-05, joten senkään puoliin en näe tarvetta soseille. Kaksi roketetta tuli rotavirus ja toista en huomannut kysyä. Tosi nätisti pikkutyttö otti rotan, terkkari kehui kovasti.

Täällä on kovin väsyneitä äitejä, jaksuja tasapuolisesti kaikille toivotaan että pikkuisten unet paranevat.

Heluna tervetuloa mukaan!

Istuminen, vielä ei olla istutettu, nyt terkkari sanoi että selkä alkaa olla suora, mutta ei saa vielä istuttaa. Valmiuksia ei kunnolla vielä ole, mutta ovat tulossa. Hampaitakaan ei ole, mutta terkkarin mielestä kohta voi alkaa tapahtumaan. Elämme siis jännittäviä aikoja =)

Nyt taidan pakata tytön perhekerhoa varten, mukavaa viikonloppua kaikille

NAJ+Myy 5kk
 

Yhteistyössä