Toukokuun toukat 2013 *JOULUKUU*

HaaveissaToinen, Voi kurjuus, että on tullut ikäviä uutisia. Toivottavasti eivät haittaa vauvaa/raskautta sen enempää, vaan saavat sitten myöhemmin asian korjattua ellei korjaannu ihan itsestään. Ja onnittelut tyttölupauksesta :)

Minäkin poksun tänään eli 22+0 mittarissa! Tänään oli myös neuvola. Nää arvot on nyt sitten ulkomuistista, kun mä en oo millään lailla hyvä säilyttämään tärkeitä papereita tai sitten oon siinä liian hyvä, kun laitan niin varmaan talteen etten löydä sitten itsekään ;)

Neuvola kuulumisia:
Paino noussut 1,3 kiloa (sitten 18+0 eli yhteensä tähän mennessä noin 3,5kg)
RR: jotain 130/80 luokkaa, tarkkoja en nyt muista, mutta kuitenkin normaalien ylärajoissa.
U-Prot: norm.
U-Gluk: +
Hb: 114 (Pudonnut edellisestä sen verta et sain rautakuurisuosituksen)
Kohdun pohjan korkeus: 23cm
Syke: 150
Liikkeet: ++

Masussa liikkuu nykyään tosi paljon, tuntuu päällepäin ja jos makaan selälläni sängyllä, niin nään pienen hytkymisen myös päällepäin, kun potkaisee siihen kohtaan, mihin on osannut liikettä odottaa.

Mahakin alkaa olla jo sen kokoinen, että jos tarvitsisi piilottaa, niin ei olisikaan enää niin helppoa ku mitä oli puoliväliin asti :D

Maanantaina on jo jouluaatto! Eli minä tapani mukaan ajoissa ostamassa viimeset joululahjat tällä viikolla. Mikä joulustressi?

Terkuin Simppu ja pötkis 22+0
 
Esikoisella oli tänään koulun joulujuhla kirkossa :xmas: Oli vaan niin paljon porukkaa, ettei nähty juuri mitään, kun ainoat jäljellä olevat paikat oli sivussa takana. Miehellä alkoi joululoma, kotiutui sopivasti juhlaan :)

Pukeutumisesta, en piilottele masua :) Silloin alussa vaan, kun oli sellainen paisunut pulla, yritin vähän vaatteilla piilotella. Mutta nyt saa näkyä, kun on oikea masu eikä turvotusta. Eipä tuo kumpare jätä mitään arvailujen varaan, vaikka olisi millainen paita päällä.

HaaveissaToinen, tsemppihalit! :hug: Onneksi pääsette noin nopeasti arvioon, olisi ollut inhottavaa, jos tuollainen olisi jäänyt joulun yli roikkumaan ja mietityttämään. Toivottavasti olisi jotain sellaista, mikä korjaantuu itsestään, tai muuten ei mitään kovin vakavaa. Oliko kuitenkin toinen munuainen ja virtsarakko normaalit?

Nibsu, mullakin on eri pituiset jalat, ja kyllä se tosiaan vaivaa lonkkaa raskausaikana helpommin, kuin muuten. Mulla on myös selkärangassa pari mutkaa, ja selkää on alkanut särkeä, jos on koko päivän menossa.

Cherrie_ ja masussa poukkoileva pikkuinen 16+5
 
Poks 19+0<3

pukeutumisesta itse en peittele vatsaani enään millään lailla, annan sen näkyä:)

Toivottavasti pääsette nopeasti arvioon HaaveissaToinen Todella paljon tsemppiä
teille:hug:

Huomenna olisi kauan odotettu neuvola, ilmottelen sieltä kuulumisia huomenna:)

Nyt nukkumaan:)
 
Neuvolassa kävin tiistaina ja siellä oli kaikki hyvin :) Vauva potki kovasti anturia kun kuunneltiin sydänääniä. Pissa puhdas - hemoglobiinia ei tällä kertaa mitattu. Sf-mitta mitattiin ensimmäisen kerran ja se oli 17cm. Painoa on kertynyt lähtöpainoon 5kg - aika samoissa mennään kun esikoista odottaessa eli varmaan suunnilleen saman verran tulee painoa tälläkin kertaa (14kg). Sain mukaan kela-lappuset ja kävinkin jo täyttämässä hakemukset Kelan sivuilla - päätettiin että ei oteta tällä kertaa äitiyspakkausta kun esikoisen jäljiltä on kaikki olennainen tallessa ja talvihaalarikin on täysin käyttämätön kun oli liian iso viime talvena esikolle. Kävin myös ipana-järjestelmässä täyttämässä tiedot ja toiveet synnytyssairaalaa varten - huh alkaa tuntua koko ajan todellisemmalta tämä pikkuveljen saapuminen maailmaan :heart:

Pukeutumisesta - pukeudun mielelläni tyköistuviin vaatteisiin, jotka korostavat mahaa. Löysissä vaatteissa tuntuu että näytän vain muodottomalta möykyltä :D

Olo on muuten hyvä, mutta nyt on alkanut olla välillä ärsyttävää hengenahdistusta. Muistan samanlaista olleen esikoisen odotusaikana, mutta paljon myöhemmillä viikoilla. Jos alkaa vaivaamaan enemmän niin täytyy soitella neuvolaan.

Joulujärjestelyt ovat ihan hyvällä mallilla. Lahjat ostettu ja suurin osa myös paketoitu. Siivoukset hoidetaan loppuun tänään. Kuusi viety aamulla pesuhuoneeseen sulamaan ja illalla koristellaan se sekä koko koti. Joulukarkkeja väsäilen vielä lahjoiksi viikonloppuna - ruokia ei paljon tarvitse miettiä kun syödään kaikki pyhät valmiissa pöydissä :)

Tuiku & Kirppu 22+5
 
Taas pitkästä aikaa kirjottelemaan. Kovasti on palsta hiljentynyt, liekö joulupuuhia kaikilla.

HaaveissaToinen Kurjia uutisia olitte saaneet, mutta onneksi pääsette jo huomenna kontrolliin :) Sanoivatko vielä mitään, mistä tuo voisi johtua ja miten vauvaan vaikuttaa?

Pukeutumisesta tykkään käyttää tyköistuvia vaatteita, inhoan lähes kaikkia äitiysvaatteita, koska ovat hirveitä telttoja! Pidän valtavasti jo selvästi vauvamasulta näyttävästä kummustani, joten en sitä halua teltan alle piillottaa :)

Jouluvalmistelut on täällä jo melkein tehty. Kinkku paistetaan lauantaina ja laatikot teen vasta aattona. Lahjat on vielä paketoimatta, jos vaikka tänään sen tekisi. Viikonloppuna täytyy käydä tonttuilemassa ja toimittaa paketit perille. Rakastan joulua! Saa olla rauhassa perheen keskellä, katsella lasten riemua, syödä hyvin, rentoutua, saunoa, pelata lautapelejä ja taas vähän syödä eikä kenellekään ole kiire minnekään :heart:

Rakenneultrassa käytiin. Muuten oli kaikki kohdallaan, mutta istukan alla oli jotain, mitä ultran tehnyt kätilö ei oikein osannut selittää, mutta vakuutti ettei vaikuta istukan toimintaan eikä ole vauvalle vaaraksi. Siihen tyydyttiin, mutta tietysti sitten kotona alkoi miettimään, että mikä se oikein oli. Neuvolakorttiin kätilö sen kirjoitti, mutta käsialasta ei saa mitään selvää! Uuden vuoden jälkeen on neuvola niin pääsee sitten kysymään.

Liikkeitä ja vatsan päälle tuntuvia potkujakin on jo mukavasti pitkin päivää. Voi, miten ihanalta ne taas tuntuu :heart:

jonna ja pikkunen 20+6
 
Heipä hei kaikille ja mukavaa joulunodotusta!

Rakenneultra oli tuossa tiistaina 18.12. Muuten kaikki näytti normaalilta, mutta se lääkäri ei nähnyt tarpeeksi yksityiskohtaisesti sydämen rakenteita ja syyksi sanoi, että sikiö on kuitenkin vielä sen verran pieni. Kahden viikon päästä pääsen sitten uudestaan, meinaan uudenvuodenaattona! :) Pikkunen liikku vilkaasti koko ultrauksen ajan ja varovainen poikalupauskin saatiin.
Eiköhän sekin vielä varmistu sitten noin kahden viikon kuluttua. :)

Masu se vaan kasvaa ja onkin jo aikamoisen kokoinen, ei kyllä pystyis piilottelemaan :D Sekä pikkusen liikkeetkin voimistuvat koko ajan. :)

Halauksia huonoja uutisia saaneille ja toivotaan, ettei niitä enään tulisikaan!!

Mukavaa joulua kaikille!

Meejj & D 19+5
 
2 viikkoa käynnistä :eek:

Huomenna poksuu 20+0!!
Ihanaa, pikkuinenkin vahvistuu koko-ajan. Rakenne-ultra on 2 viikon päästä :) Eilen oltiin ultrassa hyvin siellä voidaan, kasvaa hyvin ja kaikki on ok. Rautaa täytyy alkaa syömään, hb oli 105, verenpaine 109/69. Kaikki okei ja liikkuu vilkkaasti ja IHANAA tuntea LIIKKEET!

Viime Lauantaina minustakin tuli sitte aviopuoliso :)
Häät meni loistavasti ja kaikki oli ihanasti! Puku istu tosi hyvin ja kaikki oli jees.
Ollaan nyt sitte sunnuntai aamusta ja eiliseen aamuun tallinnassa kylpylässä ja shoppailemassa! Lapset olivat mummulla, saimme vain nauttia. Piti lähteä USAAN mutta en uskaltanut lähteä. Katsotaan sitte vuoden tai jtn päästä. Tallinnasta sai joululahjojakin vähän jtn muutakin.

Pukeutuminen
Nyt olen alkanut taas käyttämään istuvia vaatteira. Eli ihan trikoopaitoja ja farkkuleggareja. Takkia olen tässä haeskellut. Menin justiinsa viime vuonna myymään äippävaatteet.

Joulu joulu
Tulee uhkaavasti :D mennään miehen vanhemmille aatoksi ja mun vanhemmille lähdetään aatto iltana ja ollaan joulupäivä. Tapaninpäivänä on miehen suvun joulupäivä"

Mutta kaikile isoja haleja

Blommor ja Mini B
 
Heippa taas!

paljon haleja :hug: kaikille jotka joutuvat epävarmuudessa olemaan!

Vaatteista en ole niin tarkka onko kuinka istuvia, välillä on vähän löysempää ja välillä vähän tiukempaa. Omat farkut mahtuu vielä, ehkä joulun jälkeen katselen noita äippä housuja. Kyllä aikalailla kaikista paidoista jo hyvin sen masun huomaa.

Enää muutama yö jouluun! Viikonloppuna siivoillaan ja leivotaan kakkuja. Tänään käytiin ostamassa jouluruokia ja lahjapapereita. Oli kyllä mukavaa käydä kunnolla ostoksilla varsinkin kun rakenne ultrassa saatiin aamulla niin selkeä poikalupaus ettei ole ennen nähty! Aivan ihanaa! Isommat lapsetkin innostui kun kuulivat saavansa veljen! Kaikki taisi veljeä toivoakin. Ultrassa muutenkin kaikki oli hyvin ja vaikka itselläni paino on tippunut hieman niin pieni hemuli kasvaa hyvin ja vastasi viikkoja 20+4. Seuraavan kerran näkeekin pienen vasta kun hän syntyy. Ellei neuvola halua ultraan laittaa.

Liikkeet on alkanut tuntua joka päivä ja ovat aika napakoita. Ei varmaan mene kauaa kun ne voi jo tuntea mahan päältä.

Ihanaa joulun odotusta ja jouluvalmisteluita kaikille!

Tiivi-Taavi & Hemuli 20+0 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Blommor naimisiinmenosta!

HaaveissaToinen, onneksi pääsette jo huomenna tsekkaamaan tilanteen. Toivottavasti kaik on hyvin!

Meitsi täällä taas perus viime tingassa paahtaa joulujuttuja, sunnuntaiaamuna lähden vanhemmille ja kaiken pitää olla siihen mennessä valmista. (Vietämme nyt viimeistä kertaa tällaista erillisjoulua miehen kanssa, ollaan aina oltu omilla vanhemmillamme aatto ja sitten vasta yleensä tapanina nähty. Ensi jouluna sitten vauvan kanssa joku uusi kuvio!) Tänään jouluostoksilla alkoi häntäluu kipeytyä jotenkin ihan vammaisesti, tosi ankeeta oli käveleminen.

Nyt pitäisi saada kummitytön kettukaulurille vielä silmät ja maustesuolaseokset purkkeihin, niin sit olis ihan hyvin pullat uunissa. Vähän sattuu käsi kymmenen sitruunan ja appelsiinin kuoren raastamisen jälkeen.

Jouluaskaretsemppiä kaikille mattimyöhäisille!

20+4
 
Mulle voisi päivittää poikalupauksen!

4D-ultrassa siis käyty, ei kyllä saatu yhtään 4D-kuvaa kun ei saatu tarpeeksi vettä kohdunseinän ja vauvan naaman väliin.. Pienehkö yllätys kuitenkin tuo 100%:n varma POIKALUPAUS oli :D Ei mennyt ihan sitten se edellisen ultraajan tyttöveikkaus oikein, mutta puolustukseksi sanottakoon että kuva oli tosiaan huono vanhoilla laitteilla ja vehkeet kyllä hyvin sievästi piilossa kun ei mitään näkynyt vaikka kuinka käänteli. Nyt ei ollut kyllä epäselvyyttä, sen verran hyvin näkyi omaankin silmään ;)
Pojan nimiä siis miettimään, tytöllehän olisi ollut nimi käytännössä valmiina..
Muutenkin oli kaikki oikein hyvin ja rakenteet kunnossa :)

rv 20+0 POKS myös tänään!
 
Poks vaan täältä yövuorosta :D Kohta pääsee kotiin, tai oikeastaan muksujen koulun joulujuhlaan ja sitten nukkumaan. Ja jouluvalmistelut; mies on onneksi hienosti hoitanut kun ite oon nukkunu työvuorojen välillä... Ens yö on vika, sit vapaille :)

KeepGoing 18+0 :heart:
 
Oma napainen päivitys pikaseen:

Täälläkin puoliväli tavoitettu! Viikon olen jo kärsinyt kurkkukivusta ja viime yönä ja tänä aamuna tuntu että pahenee vaan. Eilen luulin jo että olen paranemassa ja kieltäydyin sairaslomasta! Noh-oli vissiin virhe. Ei ois tehny pahaa levätä viel huominen sängyn pohjalla. Mutta kaippa se on töihin mentävä kun ei jaksa päivystykseen lähtee yhtä päivää hakemaan vaikka olis kuinka tukossa. Täällä on aika tasainen puoliväli menossa raskaudessa.

Vähä jaksanu kotona leipoa juustokaurasämpylöitä (miehen lemppareita) sekä tekaisin eilen vielä unelmakääretortun miehen onneksi :) Ja tietenkin tein iiiison kakkupohjan esikoisen synttäreille valmiiksi. Ei sitte tarvi kuin täyttää enää.

Tänään Otetaan nyt rennosti ja yritetään levätä vaikka tekis mieli mennä tekemään uus satsi niitä sämpylöitä :) Hain siirappiakin eilen joten vois tulla viel parempia ja jouluisempia... :p

ONKO MUILLA KOVASTI OLLUT FLUNSSAA? Ootteko ottanu yskänlääkettä yms.?

Elikkäs 20+0 POKS!
 
Täällä ilmoittautuisi uusi odottaja:

LA 24.5.
VuokkoPumpuli/30v/2./Kos

Olen lueskellut syyskuusta saakka, nyt alkaa liikkeiden myötä tuntua raskaus. todelta ja uskallan liittuä joukkoon mukaan.
Olot on nyt hyvät ja tasaiset, kahden viikon päästä rakenneultra!

Oliko täällä Fb-ryhmä ja miten voi liittyä?

VuokkoPumpuli 18+0
 
18+0 Poks! :heart:
Ei ois enää montaa kuukautta kun pääsee mammalomalle, jes! :LOL: Työmotivaatio hivenen laskusuunnassa.. Nyt on ollut mukavat kolmen päivän vapaat ja on saanut tehdä joulusiivousta rauhassa. Aaton olen vapaalla, muuten töissä meneepi tämä joulu.

Fb-ryhmä on, laita vaikka Jasmin12 linkki sun face profiilista, hän laittaa sulle kaveripyynnön jonka hyväksyt ja sitä kautta liittää fb ryhmään. Sen jälkeen automaattisesti poistaa sinut kavereistaan :) Tervetuloa! :)

MariArvo ja pikku-c 18+0
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :)

Meilläkin oli torstaina rakenneultra, ja siellä selvisi että poika olisi tulossa. Ultran tehnyt kätilö oli todella mukava, kertoi koko ajan mitä näytöllä näkyi.

Seuraava neuvola ensi kuun alussa, sitten "odotellaankin" sokerirasituskoetta, yhhyh..
 
No niin, huojentuneena täällä kirjoittelen Tyks-kuulumisia. Eli vasen munuainen tosiaan multikystinen. Lääkäri sanoi, että munuainen lakkaa luultavasti raskauden edetessä toimimasta, mutta siitä ei ole mitään haittaa raskauden tai lapsen elämän suhteen. Toinen munuainen ja virtsarakko normaalit, lapsivettä normaalisti. Kaikki muut elimet normaalit. Jatketaan toki seurantaa Tyksissä, seuraava ultra 18.1. ja sitten jatkossa saadaan jutella lasten kirurgin kanssa syntymän jälkeisistä tutkimuksista ja mahdollisista hoidoista. Lääkäri sanoi myös, että nykyään ei enää automaattisesti leikata noita toimimattomia munuaisia pois. Tyttöä tuollakin veikkailivat ja sainpa 4D-kuvan kasvoista :heart: Eli kaiken kaikkiaan nyt on helpottunut olo ja joulun viettoon voi lähteä rauhallisin mielin :)

Taidanpa minäkin vihdoin liittyä tuonne fb-ryhmään, siellä kun tulee pyörittyä enemmän :)

HaaveissaToinen ja sitkeä luomuihme 21+2 :heart:
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille kirjoittajille ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille =)

Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki oli vallan hienosti! Saatiin myös poikalupaus, aikas selkeästi se olikin nähtävissä :heart: Ultraaja oli tosi mukava ja kertoi koko ajan, mitä näytöllä näkyy. Tosin mies sanoi ultrauksen jälkeen, ettei hän oikein tajunnut että mitä siellä näytöllä pitäisi näkyä ja mitä pitäisi osata katsoa.. Pienokainen piti koko ajan käsiä kasvojensa edessä, joten ei saatu tällä kertaa kunnon 4d-kasvokuvaa, np-ultrassa näkyi silloin paremmin..

Mutta tämä oli aivan ihana uutinen näin joulun alla.. parempaa joululahjaa ei voisi saadakaan :heart:

Nyt jouluaskareiden kimppuun, juuri sain siivouksen tehtyä ja nyt olisi edessä laatikoiden valmistus.

Tunnelmallista joulun aikaa kaikille ja kasvatelkaahan masuja herkuilla ja hyvällä ruoalla!!

Amon & piksuinen 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Onnea kaikille lupauksen saaneille, olipa muuten monta poikalupausta :) Itse mietin vieläkin, kysytäänkö sukupuolta vai ei...

Ja onnea Blommorille :flower:

HaaveissaToinen, ihanaa ettei ollut mistään kovin vakavasta kyse!

Rautalisästä
, nyt ei ole tarvinnut aloittaa, mutta aiemmissa raskauksissa olen syönyt Retaferia. Vetää vatsan löysäksi mulla :x

Masuasukki on innokas potkuttelemaan, tänään tunsin ensimmäistä kertaa käteen potkun, kun rummutti pitkään samalle kohti kesken iltaruoan :heart: Voi alkaa odottelemaan, milloin isi ja sisaruksetkin pääsee tunnustelemaan :)

Jouluvalmistelut alkaa olla loppusuoralla, siivousta riittää vielä huomisellekin ja vähän koristeluja. Tämä ilta menee mukavasti lahjoja paketoiden.

Rauhallista joulun aikaa kaikille ja hyviä vointeja! :kiss:

Cherrie_ 17+1

 
Kivaa, että HaaveissaToinen saitte huojentavia uutisia!

Poikia tosiaan syntyy paljon, mun lähipiirissäkin poikia on valtavasti enemmän. Jännä juttu. Mut kuitenkin maailmassa suhde pysyy tasaisena, eli joissain kaveripiireissä sit on pakko syntyä lähinnä tyttöjä.

Me ollaan aloittelemassa miehen kanssa yhteisjouluiltaamme (kun huomenna karkaamme siis vanhemmillemme), syödään hyvin ja jaetaan lahjamme. Katoan netistä varmaan melkein viikoksi, joten:

Hurjan hyvää joulua, äititoverit! Toivottavasti on juuri itselle mieluinen joulu. Voikaa hyvin!

20+6
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Heippa. Kiirettä on pitänyt,nyt alkaa helpottaa,vielä olisi kuusen koristelu ohjelmassa:D
Aatto ollaan kotosalla,joulupäivänä mennään minun vanhemmille,ehkä tapanina miehen vanhemmille,lapset odottaa jo joulua,niin että hyppivät melkein seinille;)


Rakenneultraan
pääsen ilmeisesti uudenvuoden aaton jälkeen,2.1:heart:

Pikkuinen liikuskelee välillä kovasti,kova möyriminen kävi esikoisen joulujuhlassa,kun oli kova hälinä:heart:Viime päivinä ei ole ehtinyt paljoa lepäilemään ja migreenihän sitten eilen illalla iski:|Onneksi jo alkaa olo helpottaa.

Oikein ihanaa joulua kaikille :xmas:

petronella ja toukotoukka(eipä enää ole niin kovin salainen;)) 17+4:heart:
 
Heissan täältäkin :)

Mekin käytiin rakenne-ultrassa, ja tyttöhän siellä potkiskeli niinkuin olen uumoillutkin koko raskauden <3 Istukka on edessä ja kohdunsuun päällä, ja tuo vähän harmittaa mutta jospa se vielä siirtyisi pois edestä.

Kaikki oli mallillaan, muutaman päivän oli mitat jäljessä mutta yksilöllistähän tuo kasvu alkaa tässä vaiheessa jo olemaan joten ei syytä huoleen.

Aivan ihanaa, nyt on niin helpottunut ja ONNELLINEN olo! Ihan itkettää kun on asiat niin hyvin... käytiin tänään heti ostaan hoitopöytä ja mummun kanssa villiinnyttiin vauvanvaateosastolla ihan totaalisesti :D mutta nyt mä uskallan jo luottaa siihen että vauva on todellakin tulossa meille..!

Kaikille oikein ihanaa JOULUA! Koitetaan rauhoittua ja nauttia oloistamme, ens jouluna jo meidän toukovauvelit pitää kovastikin kiireisinä :)

Bindi ja Tara 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Bindille onnittelut tyttölupauksesta! Mariloulle, Amonille ja Muronalle onnittelut sitten vastaavasti poikalupauksista :) Varmaan nyt jäi joku mainitsematta..

Rautalisästä oli puhetta, mulla on vaikeuksia niellä tabletteja (yhä ja edelleen). Onneksi oon suht perusterve ihminen, päänsärkyynkin otan lääkkeen ehkä kerran kahdessa vuodessa. Farmaseutin kanssa sitten juteltiin, että mun on ihan turha yrittääkään neuvolassa suositeltua Obsidania vaan otin ensisijaisesti kokeiluun nestemäisen Compironin. Ei maistu miltään herkulta, mutta sitä on nyt muutamana päivänä tullut nappailtua. Toivotaan, että vaikuttaa :) Eikä onneksi ollut kalliskaan, 7,70e oli tuo.

Hyvää joulua kaikille tuleville toukomammoille ja masuasukeille!:xmas:

terkuin, Simppu + pötkis 22+4
 
En ihan ehtinyt kun eilen poksui yli puolivälin! Eilen siis rv 21+0 :)

Rakenneultra oli tällä viikolla ja vauva siellä oli hyvin kasvanut ja viikkoihin nähden taasen vähän isompi. Viikkoja oli 20+4, ultran mukaan 21+3. Laskettua aikaa ei kuitenkaan ole missään vaiheessa muutettu.

Sukupuolta ei selvitetty. Itse en ole vielä missään vaiheessa halunnut tietää sukupuolta, mutta mies halusi kysyä ja olin jo valmis sen kuulemaan. Ultraustilanteessa mies yllättäen ilmoitti, että onkin muuttanut mielensä eikä haluakaan tietää muuta kuin että vauvalla on kaikki kunnossa. Kätilö kyllä ehdotti, että voisi laittaa tiedon kuoreen varmuuden vuoksi mukaan, mutta ei sitten otettu tietoa edes kuoressa mukaan. Joten tänään ei selvinnyt meille kumpi on tulossa Tosin kätilökin sanoi, että hänellä on kyllä käsitys kumpi on, mutta ei ihan 100% varma, kun vauva oli niin huonossa ja kippuraisessa asennossa koko tutkimuksen ajan.

Sydänäänet ovat olleet 164, 145, 148, 144, en tiedä voiko näin aikaisin noista mitään päätellä sukupuolesta. Itsellä ei ole vieläkään kumpikaan olo.

Sairausloma jatkuu vielä selkäkipujen, liitoskipujen ja supisteluherkkyyden vuoksi vielä kuukauden. Neuvolalääkäri arveli, että supistelu voi johtua selkäkivuista, jotka provosoi supistuksia sekä minulla todetusta streptococcus agalactiae-bakteerista eli b-streptokokista. Minulla oli sama bakteeri myös ensimmäisessä raskaudessa, mutta sitä ei mitenkään hoidettu raskauden aikana eikä nytkään. Silloin ei kyllä edes supistellut näin. Synnytyksessä kuitenkin annettiin antibioottiprofylaksi ja annetaan myös tässä tulevassa. Onko muilla todettu streptococcus agalactiae?

Seuraava neuvola on 8.1.2013 ja ylimääräinen neuvolalääkäri sairausloman takia tammikuun lopulla. Myös ylimääräinen kontrolliultra tulossa rv 30 26.2.2013 istukan paikan takia. Takaseinässä istukka muuten, mutta vähän sitä on kohdunsuun puolellakin. Pitäisi siirtyä siitä pois ja se halutaan kontrolloida, että näin tapahtuu.

Mukavaa Joulua kaikille! :)
 

Yhteistyössä