Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Vielä 2 viikkoa nt-ultraan ja todella alkaa hermot mennä. Hieman on taas kiukkuinen mielialakin. Jotenkin kun on jo niin kiintynyt pieneen, niin pelkään hullun lailla, että hän ei enää tuossa nt-ultrassa olikaan hengissä. Mies on taas aivan varma, että kyllä pieni on hengissä ja voi oikein hyvin. Sitäkin kyllä tässä mietin, että toivottavasti nt-ultra onnistuu, kun sain sen niin aikaisin, kuin mahdollista eli 9.11 on tuo aika ja silloin viikkoja on rv. 11+1.

Monetkin täällä "kehuvat", että miten massut ovat jo kasvamassa. Minusta tuntuu, että eipä pahemmin itsellä ole. Toisinaan voi olla pyöreämpi turvotuksen takia, mutta aika pieneltä se ilman turvotusta näyttää. Tuntuu myös, että ei alamaha vieläkään ala olla kiinteä pallo, vaan edelleen sellaista normaalia pehmeää pullataikinaa, miksi mahani jäi ekasta lapsesta.

Mitä noihin tyttö / poikaoloihin tulee, niin en tiedä. Toki järjellä ajateltunahan se menee niin, kun eka on meillä poika, niin luultavasti tämä toinenkin on poika. Monellahan se menee noin, että mitä eka on, sitä on tokakin.

Mutta toisaalta tämä on ollut kuitekin erilaisempi oireiltaan (väsymystä, palelua, etovaa olotilaa, vatsa ei toimi aina kunnolla, ei tee mieli rasvaisia ruokia, kevyet syömiset maistuvat) mitä ekaa odotin näin alkumetreillä. Että välillä häivähtää mielessä haave, että jospa tämä olisikin tyttö. Tosin ekastakin kovin toivoin tyttöä ja kun hän olikin poika, niin ikävä myöntää, olin hieman harmissani asiasta jonkin aikaa. Mutta asian sitten hyväksyi ja poikakin on aivan ihana juttu. Hän on toki vikkeläkinttuinen ja toisinaan hyvin äänekäs tapaus, mutta silti on hän hyvin suloinenkin ja hänellä on ihanat omat juttunsa.

Tupasvilla ja mutukka rv.9+1
 
Tänään käyty ultrassa, ja siellähän köllötteli rauhallinen vauvanalku :) Oli niin rauhallinen, että jouduin kysymään onko se edes hengissä :D On nimittäin kaikki muut lapset heittäneet volttia ja potkineet vimmatusti, niin että on vaikea ollut mittailla. Niin tämä välillä rauhallisesti venytteli. Mä toivon sydämeni pohjasta, että se tarkoittaa sitä, että synnyttyäänkin on rauhallinen tapaus. Mikä olisi enemmän kuin tervetullutta, sen verran vilkas katras tässä kiipeilee pitkin seiniä jo nyt ;)
Istukka oli tässäkin raskaudessa etuseinässä, liikkeitä saa siis odotella aika pitkään, niin kuin viime raskaudessakin.
Toisessa raskaudessa muistan varmaksi, että 14+jotain tuntui liikkeet jo mahan päälle.


Laskettu aika siirtyi vähän aiemmaksi, voi siis päivittää listaan LA 13.5


kakaravaara joka tänään aikoi poksua, mutta saikin hypätä suoraan viikkoihin 11+4 :)
 
Itsellä ei ollut kummempaa tunnetta ensimmäisessä raskaudessa vauvan sukupuolesta, mutta mun äidillä oli :D Olen kuullut muualtakin kuin äidiltäni, että mulla oli "poikamaha" (ja esikoinen on poika...) kun takaapäin katsottuna raskaus ei näkynyt ollenkaan ja tytön odottajalla taasen maha voisi kasvaa myös "sivulle" :p
Äitini odottaessa minua hänellä kuulemma oli tuo ns. poikamaha, mutta kovasti nainen kuitenkin olen :D

Rapunen ja Pt. 2 11+1
 
Huomenta.

tyttö/poikaolo oireita:

Kaksi ensimmäistä tyttöä:
- iho huonossa kunnossa
-Pahaa oloa
-karkit maistui ja muutenkin makeat
-Mahaan tumma viiva,linea negra
- sykkeet korkeat
-Maha ehkä aavistuksen verran levisi sivuille

Kolmas raskaus poika
- Pahaa oloa
-Närästystä jo heti alussa
-Linea negra
-Selvästi matalammat sykkeet
- Maha ei niin levinnyt sivulle

Tämä raskaus(poika olo?)

- Pahaa oloa
-Jatkuvaa närästystä
-Iho ei niin huonossa kunnossa tällä hetkellä

Täällä pakkasta - 11,kylläpä tuntuu kylmältä:|

petronella ja toukosalaisuus 9+3:heart:
 
Hei kaikki! Tällä tuntuu että olisi vähän pahoinvointi hellittänyt :) Kaikki teidän viestit olen lukenut, mutta kirjoittamiseen ei ole aikaa jäänyt.

Ensimmäistä odotan joten en tiedä onko tyttö- vai poikaolo, mutta tässä oireita.

- Turvotusta
- pahoinvointia
- himot vaihtelevat suolaisesta makeaan
- jalkojen pakotusta
- mielialavaihteluita
- Väsymystä
- Finnejä ei ole tullut kuin pari

nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen :)

Eleonoora86 ja masuasukki 10+0 POKS! :)
 
Täällä poikaolo siks ku on erilaiset oireet kuin ensimmäisessä raskaudessa josta syntyi meidän neiti :) Oireita ei silloin juurikaan ollut muutakun aaltoileva pahoinvointi. Silloin myös muistaakseni karkit maistui kun taas nyt ei maistu lainkaan.

Oireena tässä raskaudessa:

- Aaltoileva jatkuva pahoinvointi (vähän jo helpottanut)
- kitkerä maku suussa
- mikään makea ei maistu (ja karkkia normaalisti ja kaikkea makeaa muutenki syön USEIN)
- jatkuva kauhea NÄRÄSTYS (mitä ei ollu ekassa raskaudessa kun vasta lopussa)
- Turvotus
- kauheat mielialan vaihtelut siis ihan järkyt
- Hirveesti mielitekoja mitä ei ollut oikeestaan lainkaan viime raskaudessa
- rinnat kipeät (mutta eivät yhtä kipeät kuin viime raskaudessa)

semmosta :D millähän sitä jaksais odottaa ultraa vielä ensi perjantaihiiinnn!!

Emily rv.9+1
 
Ihanaa viikonlopun alkua toukokuiset!

Täälläkin pakkasta riittää, -4 tänä aamuna, eilen oli -9 mun vanhempieni luona. Asuvat 8km:n päässä meiltä. Lunta ei ole satanut minkään vertaa, pöh. Saisi tulla jo kunnon talvi. Rentouttava syysloma alkaa olla takana, ollaan melkein joka päivä tehty pitkiä kävelyjä koko perheen kanssa ja yhtenä päivänä oli kummityttöni meillä touhuamassa.

Mulla on ensi viikolla ylimääräinen verikoe, kun olivat labrassa tumpeloineet sen näytteen kanssa. Maanantaina siis verikokeeseen ja keskiviikkona lääkärineuvola ja eka kohtuun kurkistus :heart: En malttaisi millään enää odottaa!

Ensi viikolla olisi taas talonäyttö tiedossa, toivottavasti nyt tärppäisi, niin ehtisi muuttaa ja tehdä pientä remonttia ennen kevättä. Esikoista odottaessa muutettiin kaksi päivää ennen laskettua aikaa...!
Onnea Hanttuliini84:lle uudesta kodista! :flower:

Mielihaluista, mun tekisi mieli roskaruokaa, varsinkin hampurilaisia. Leipää menee sitten kauheat kasat, ei oikein maistu mikään kevyempi. Jospa muutaman viikon päästä helpottaisi tuon pahoinvoinnin kanssa.

Mulla oli huijaus-D-vitamiinit käytössä :mad: Tosin, nyt raskausaikaan en ole niitä ottanut, vaan raskaus-multivitaa. Käytän siis D-vitamiinia ympäri vuoden, kun en kalaa voi syödä. Otin niitä onneksi tupla-annoksen melkein joka päivä, eli tuli se 10 mikrogrammaa ja vähän ylikin.

Vartalon muutoksista, mulla oli tässä raskaudessa muutama lähtökilo enemmän, kuin aiemmissa ja en ihan kauhean innoissani ole siitä, miltä vatsa nyt näyttää. Aiemmin on näyttänyt tältä n. puolivälissä raskautta...! Sitten varmaan on mukavampi, kun oikeasti tulee masu näkyviin, ja tämä turvotus TOIVOTTAVASTI häviää... Musta kunnon vauvamasu on ihana :heart: Raskausarvet ei häiritse, joskin ovat pirun kipeitä, jos uusia repeää taas. Kuppikoko mulla on aiemmissa raskauksissa kasvanut C75-F75... Ehkä vähän vähempikin riittäisi! En tajua niitä naisia, jotka ottaa poskettomat silikonit, kyllä mulle riittää n. vuosi tuollaisella rintavarustuksella. Olo on aika tukala ja tielläkin ovat. Imetyksen jälkeen ne sitten hupenee tyhjiksi patalapuiksi :LOL:

Aika hurja tuo Norjan nostorajoitus raskaana oleville! Kyllä mulla on punttitangossa aika paljon enemmän kuormaa, kuin 12kg. Ja kuopustakin kantelen päivittäin, on yli 12kg. Ehkä tärkeämpää on kuitenkin oikea nostotekniikka... Yhdellä tutulla meni raskaus kesken, kun nosti väärällä tekniikalla painavaa kuormaa töissä :(

Mulla on vähän poika-olo, en osaa selittää miksi. Jos nimiä miettii, niin tulee lähinnä poikanimiä mieleen. Kaikki raskaudet on olleet niin erilaisia, ettei oireista voi päätellä oikein mitään... Ja mulla on siis 2 poikaa ja tyttö. Tyttöä pikkuisen enemmän toivoisin, niin olisi meidän neidille kaveri. Hän on kovasti pikkusiskoa toivonut. Mutta en halua tuota oloa listaan päivitettäväksi vielä.

Petronella09, meidänkin 2v. kuopuksella oli keväällä inhottava tapa purra isompiansa. Kerran sitten isosisko puri kunnolla takaisin ja siihen taisi loppua. Nyt ei ainakaan ole moneen kuukauteen kukaan purrut. Meillä oli rangaistuksena puremisesta eri huoneeseen siirtäminen ja toruminen, mutta ei ne kovin hyvää tulosta tuottaneet. Nyt kuopus on muutaman kerran uhmaraivareissaan sylkenyt ympäri lattioita, toivottavasti ei tule tavaksi!

Nuppunapille kovasti voimia pahoinvoinnin kanssa :hug:

Kuinkas janlindin ultra meni? :)

Onnea taas ultrakuulumisista ja hyvistä seulatuloksista kaikille :heart:

Cherrie_ 9+2
 
Tässä lista minun oloista, ei ole yhtään haisua kumpi sieltä voisi olla tulossa (esikoinen):

-väsymys
-vähäinen pahoinvointi, tosi lievää
-turvotus
-närästys
-ummetus
-suolainen ja makea maistuu vuorotellen, etenkin herkut :) Välillä liian rasvainen ruoka ällöttää

9+5
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin eilen ystäviltä saatuja äitiysvaatteita. Sain kolmet erikokoiset H&M:n farkut. 36-koosta ajattelin, etten saa niitä edes nilkasta ylöspäin, mutta ne olivatkin ihan hyvät. Tosin jaloista ei saa lihoa senttiäkään... Koot 38 ja 40 sen sijaan olivat aivan liian piukat jo nyt! Näköjään koot on keksitty aivan päästä, pitää siis mennä sovittelemaan kauppaan niitä sitten kun tarve tulee. (En siis normaalioloissa ole mahtunut kokoon 36 varmaan ala-asteen jälkeen.)

Tänään sitten vanhemmille, huomenna kerron uutisen ystävälleni, josta jo aiemmin mainitsin, joka siis tulee järkyttymään pahanpäiväisesti - jännittää hulluna. Mut sit se on tehty, ja ystävä saa aikaa sulatella asiaa.

Ihanaa viikonloppua, hyviä vointeja ja meininkejä!

12+6
 
Viimeksi muokattu:
A83
Heippa kaikille,

luen päivittäin tätä ketjua, mutta en ole ehtinyt hirveästi kirjoittelemaan. Ke oli np-ultra. Kaikki oli hyvin :) Siellä se beibi venytteli aamu-unisena jalkojaan. Liikuttava hetki, mieskin oli ihan hiljaa :) Niskaturvotus oli normaali, odottelen vielä tuloksia verikokeesta. Ihana oli lukea muidenkin ultrakuulumisia <3 Mulle voi lasketuksi ajaksi muuttaa 11.5. :)

Olo on edelleen tosi hyvä, pahoinvointia ei ole vieläkään ollut ja tuskin enää tuleekaan. Ei haittaa! :)

Koska teillä np-ultrassa käyneillä on rakenneultra? Mulla 27.12. vaikka niin toivoin, että olisi ennen joulua.. Olisi ollut kiva ettei tarttisi koko joulua jännätä onko kaikki hyvin. Ja tietty olisi ihana tietää kumpi sieltä tulee.

Kävin äsken salilla ja nyt pakko alkaa ruuanlaittoon kun on niin hirvee nälkä :) Ihanaa viikonloppua kaikille!

A83 + beibi 12+0 poks
 
  • Tykkää
Reactions: Tiiti*
Tulin nyt pikaisesti kirjoittamaan tänne, kun olen lähdössä lenkille ihanaan lumiseen ulkoilmaan!
Tekisi jo mieli lähteä joululahjaostoksille, mutta pakko se on malttaa odottaa vielä vähän aikaa.

Miten hassua onkaan, tänne on tullut jo heinäkuisia odottajia :) Niin se aika vaan menee nopeasti.
Vasta me kerrottiin toisille, kun testissä näkyi kaksi viivaa ja oli ensimmäinen neuvola yms. :)

ON: koko ajan pitäisi olla syömässä jotain pientä ettei olisi huono olo, mutta hankalaa tekee kun kaikki ruoat kuvottavat. Pitää oikeen tarkkaan miettiä mitä pystyy suuhun laittamaan. Pahoinvointi sen kuin jatkuu, toivottavasti ei koko raskauden ajan..

No minäpäs hipsin lenkille.. Mukavan lumista loppuviikkoa kaikille!:)

rv 11+3:heart:
 
Täällä toivuttu monta päivää kestäneestä flunssasta ai olo alkaa olla melko normaali..
Enää 5 päivää ultraan ja muistaakseni verikokeet otettiin siis samana päivänä, neuvolas tuli niin paljo tietoa et osa jo meni toisesta korvasta ulos, mut eiks se niin tääl Hesas oo et samana päivänä voi mennä ultraan ja vaik sen jälkeen heti sinne labraan...?

Niin ja testing testing....

 
Moikka kaikille!

En ole hirveästi jaksanut kirjoitella mitään väsymyksen takia, mutta päivittäin lukenut uudet viestinne! :)

(.)
Väsymys alkaa vähitellen helpottamaan, mutta ällötysoloja tulee vielä päivä mittaan useita kertoja.
1.11 elikkäs ensiviikolla olisi taas neuvola missä varmaan ultrailevat..jännittää hirveästi , että onko siellä kaikki hyvin. 9.11 olisikin jo sitten np-ultra tiedosssa (=.
Kauheata turvotusta pukkaa varsinkin iltaisin mut omat farkut menee vielä kun käyttää masutuubia niin , että saa olla nappi ja vetoketju auki :D
Parisuhteesta sen verran kerrottava et huonosti menee ja näillä näkymin muutan oman asuntoon rauhottaakseni tilannetta joka on kärjistynyt tähän pisteeseen. Pelottaa tuleva jos jäänkin yksin vauvan kanssa ,että pärjäänkö,jaksanko..apua?
Oma luonne on onneksi sen verran vahva et ainahan sitä pärjätään, mutta tämä kaikki on niin uutta ja suurta niin pistää vähän mietityttämään. Onneksi on paljon kavereita ja hyvä tukiverkosto jos asiat päättyvät siihen, että tulen olemaan lapsen kanssa yksin.

Mutta kaikesta huolimatta kaikille oikein hyvää viikonloppua!

(anteeksi vähän sekava teksti tuli, koittakaa saada selvää)

Juuliaaa ja 11+?
 
Iltaa!

Mielenkiintoista lueskella noita tyttö- ja poikaoloja :) Yritin noista vetää johtopäätöksiä omaan olooni, mutta enmä niistä oikeen mitään saanu :D Tyttöä kovasti toivoisin, ehkä siksi että mulla on tytölle jo monta nimivaihtoehtoa valmiina. Pojalle en ole keksinyt mitään sellaista ahaa-elämyksen tuottavaa nimiehdokkia.. vielä ainakaan. Mutta siis, ihanpa sama loppupeleissä kumpi sieltä tulee, kunhan vaan on terve lapsonen :heart:

Mulla on rakenneultra 21.12. eli ihanasti juuri ennen joulua. Ja np-ultra oli siis reilu viikko sitten.

Amon & piskuinen 13+1
 
Nyt pitää poksua, kun alkaa toinen raskauskolmannes eli rv 13+0 :heart:

Pahoinvointi on viikon aikana lieventynyt, mutta väsymystä on edelleen. Muutoin odottelen jo kovasti seuraavaa neuvolaa marraskuussa ja joulukuun rakenneultraa :)
 
Heippa kaikille!
En ole taas vähään aikaan kirjoitellu mutta lueskellut olet kun on ollut vähän hankalaa tässä mutta kaippa se tästä alkaa taas menemään parempaan suuntaan :) huomenna olisi siis np ultra jota odotan todella paljon.... Se ois sitten semmoinen piste että alkaa uskoo että vauva olisi tulossa ja siellä olisi kaikki hyvin... Jännittää kyllä kun viime kerralla olin samoilla viikoilla ja sain huonoja uutisia mutta eiköhän se edellinen ultra kertonut että kaikki siel oli hyvin... Eiku jännäilee maanantaita :) viikkoja olisi nyt 11+3.. Toivottelen hyvät ens viikot kaikille!
 
ATTOL: ei tarvi kirjautua :) Ota vaan ylös sitten se tikkerin osoite niin voit lisätä sen aina kun haluat viestin loppuun, eikä aina tarvi tehdä sitä uudestaan.

Onpa kylmä ulkona, nyt äkkiä takkaan tuli ettei jäädytä. Pitäis lähtä puitakin joku viikonloppu tekeen että pärjätään talvi! Kun on takka ja puu-sauna niin menee älyttömästi kyllä puuta. Vaan kyllä tuo näkyy sähkölaskussakin ettei pelkästään sähköllä lämmitetä, se kun on niin turkasen kallista touhua.

No niin, mukeloille aamupalaa tekemään :)

Bindi ja Tara 13+2

 
Me saadaan ihana joululahja.:heart: Meillä on rakenneultra 19.12. Just ennen joulua. Aivan ihanaa. Sitten jo tietää jouluna onko kaikki hyvin ja kumpaa sitä tässä odotellaan. =)

Nimistä sen verran, et pojalle mulla ois nimi jo valmiina. Tai no melkein valmiina. Mulla ois kaks nimee mistä tykkään hirveesti ja kumpikin ois ihania etunimenäkin. Tytölle on jotenkin vaikeempi keksiä nimee. Lähipiirissä, kun ovat "vieneet" hyvät nimet nenän edestä. Mä itse tykkään suht perinteisistä nimistä.

Tiiti* 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: attol-
Tyttö/Poikaolosta: Mulla on poikaolo koska tää menee samalla kaavalla kun kaikki edellisetkin jotka on siis poikia. Hirveenä pahoinvointia ja närästystä. Mahan mallista en osaa vielä sanoa mut epäilen että kasvaa samalla tavoin kun aikaisemmatkin sitten joskus ja on keskellä edessä sellainen puikula että suoraan edestä tai takaa ei näy yhtään mutta sivuprofiili paljastaa :D

Mä sain perjantaina tippaa taas sairaalassa, sit sanoin niille et on pakko lähtee laittaan lapset nukkumaan. Pyysivät vielä pissanäytteen ja soittivat sit keskellä yötä perään että nyt heti takaisin liikaa ketoaineita pissassa ja kun se natriumihommakin oli pielessä. No sanoin että en mä saa lapsia mihinkään että en voi tulla ja en nyt sit oo menny sinne.. Soitan kyllä maanantaina neuvolaan ja koitin googlailla että tuskin mä nyt tässä viikonlopun aikana kuolen vaikken mä sinne osastolle voikkaan mennä. Ja eilenkään en oksentanut kun neljästi, tosin en kyllä paljon mitään syönytkään kun ei pystynyt. Sormet on ihan mummonlihalla ja naama valkoinen. Pienintä piti käydä tänään liimauttamassa taas ensiavussa kun isoveli tönäs alas tuolilta ja vähän pelkäsin että en pääse sieltä ollenkaan pois kun kerta ne silloin toissayönä soitteli et haluavat mut sinne heti takaisin. Mahdan saada neuvolassa maananataina sapiskaa mutta enhän mä mihinkään osastolle voi mennä makaamaan kun ei mulla oo ketään kuka vois noita lapsia hoitaa :(
 
Jospas sitä nyt uskaltautuisi itsekin tänne mukaan.. Lähes alusta saakka ketjua seurannut päivittäin ja odotellut vaan että viikot menisi eteenpäin ja uskaltaa jo avoimesti puhua tulevasta. :) Niin monta ikävää uutista täälläkin ollut :(

Eli ensimmäistä odotellaan, laskettu aika jossain toukokuun lopulla, tarkentuu varmasti reilun kahden viikon päästä niskaturvotus-ultrassa. Ikää itselläni 26v ja erittäin suunniteltu tämä raskaus. Jostain syystä mulla on supervahva tunne siitä että tämä masuvaavi on poika, vaikkei ole mitään mihin verrata :D Joten meillä kotona jo pyöritellään poikien nimiä ja aviomies innoissaan tutkii erilaisia vaunuja ;)

Ensimmäisten viikkojen tajuton väsymys ja järkyttävääkin järkyttävämpi paha olo ja oksentelut on lähes poissa ja alan tuntemaan itseni jo melkein normaaliksi. Melkein vois luulla ettei masussa mitään olekaan, mutta ultra noin viikko sitten todisti toisin, ja siellähän kölli aivan mieletön vauvelin alku, ja sydänäänet sai sekä tulevan äidin että iskän herkistymään. Nyt vaan siis tosiaan jokunen viikko jännättävä sitä niskaturvotus-ultraa ja jos siellä on kaikki kunnossa niin annan itselleni luvan ostella vähän tulokkaalle söpöjä pieniä vaatteita. :)

citrus86 & vielänimetön 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12 ja Tiiti*
citrus86 tervetuloa mukaan ja onnea ihanista ultra kuulumisista! :flower:

Todella tympiää aikaa tämä, heti kun kerkeää olla iloinen että on ollut yksi oireeton päivä (ilman pahoinvointia) niin seuraavana päivänä se tulee takaisin pahempana. Nyt on alkanut jo ne ihanat yöpahoinvoinnit..
No nyt lomalla on ollut aikaa pahoinvoinnille, mutta taas huomenna paluu opiskelun pariin.

Kiva kun en yhtään tiedä milloin on se rakenneultra, neuvolassa se nainen ei puhunut siitä juurikaan mitään.. Toivottavasti se olisikin ennen joulua!

Kohta alkaa olla monella jo toinen raskauskolmannes menossa , aika menee kyllä nopeaa!<3

Milloin saa suunnilleen alkaa laittamaan äitiyspakkauksen hakemusta?:D Oon vähän pihalla näistä asioista ensikertalaisena :D

rv 11+4:heart:
 

Yhteistyössä