Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

Kiva, että jaksoit Blommor tulla jakamaan kuulumisia! Ei olisi enää pitkä matka huhtikuuhun, toivottavasti tyttönen saavuttaa leikkaukseen tarvittavan painon pian :)

Supistuksista, on ihan uskomatonta, miten pienestä kuormituksesta ne voi iskeä. Yhtä huonetta ei voi (keskilattiaa) imuroida ilman, että alkaa supistaa. Uloslähtöpukemiset pistää supistamaan. Alkaa välillä olla turhautunut olo, kun ei tiedä, miten varovasti noitten kanssa olisi. En ihan ole lääkärin ohjetta noudattanut, koska täällä ei elämä pyörisi, jos aina supistuksien iskiessä menisin lepäämään. Säännölliset on pysyneet poissa, ja se on mulle pääasia. Toivottavasti saan istukkakontrolliin ajan viimeistään ensi viikolle! Jos istukka on siirtynyt, aion huokaista helpotuksesta. Ei ole tarvetta ihan niin varovasti hissutella ja miettiä, laukaiseeko supparit vuodon.

Tsemppiä Kristiinille!

Kiva, että petronellan issiasvaivat on välillä helpottaneet :)

Tosiaan, välillä on ihan mukava olla yksinkin. Nyt raskausaikana olen kyllä enemmän kaivannut miehen seuraa, mutta ennen raskautta todella nautin rauhallisista koti-illoista, kun olin saanut lapset unille. Meillä ei loppua näy reissutöille, ensi viikoksi mies on menossa yli 550km:n päähän. Tulee kyllä sitten pääsiäisen viettoon kotiin :) ...toivottavasti ei ole siellä asti töissä synnytyksen aikoihin...!

Eipä sunkaan sitten ole turhan helppo huilia supistuksien kanssa Armin, kun miehesi on myös töitten vuoksi poissa.

Mäkin olen tykännyt synnytyksen jälkeen lepäilystä sairalassa, kun voi keskittyä vain vauvaan ja nukkua pitkin päivää aina, kun siltä tuntuu. Muuten on rasittavaa se ylimääräinen hyöriminen, kun käydään kyselemässä yölläkin, onko vauva syönyt ja pissannut hyvin yms.

Tsempit kaikille, kenellä on liitos- ja muita kipuja, supistuksia ja pahoinvointia! :hug:

Cherrie_ 29+4
 
Blommorille voimia lähettelen minäkin. Ja kasvamista ja jaksamista pienelle tytölle :heart:

Tsempitykset myös Kristiinille!

Mulla alkais tänään viimeinen piiiitkä yöputki, 7 yövuoroa! Jos noista selviän, niin sit oon jo voittaja :D Sen jälkeen 5 vapaata ja kaikkiaan ehkä 8 työvuoroa jäljellä ennen ä-lomaa. Huhhuh! Neuvolassa toki taas muistutteli sairasloman mahdollisuudesta, pidetään mielessä. En ois itekkää uskonu paahtavani yövuoroja vielä näinkin loppuvaiheessa :O Saas nähdä kuin meitin käy...

Neuvolassa muuten puhuin, että en tiedä itsekään mistä oon kehittäny pelon isosta vauvasta. Aiemmat siis ei mitään jättejä oo olleet (3280g ja 3790g) mutta silti. Th oli ihana ja lupasi, että jos yhtään tuntuu, että tää ois oikeesti iso, niin mut otetaan tosissaan ja pääsen ä-polille asiaa seuraamaan. Se jo itsessään rauhoitti mieltä ja toki th itse käsikopelolla eilen arvioi, että vave vastaa hyvin näitä viikkoja eikä tunnu mitenkään erityisen suurelta. Rauhassa saa kuulemma ainakin pari kuukautta kasvaa :D Kaikkea sitä voi ihminen pienessä päässään kehitellä.

Nyt vois hilpasta lenkille, ihana ilma tuolla :heart:

KeepGoing ja vave 30+4
 
32+0 :) Kauhia työpäivä takana ja taas ihan poikki. Onneks on enää 10 työvuoroa jäljellä :)

Aqua-rakkuloita ei mulle enää ikinä! Kolmannessa synnytyksessä yksi kätilö taivutteli ottamaan ja oli koko synnytyksen inhottavin osio =D Spinaalin haluan, en muuta.

Mä oon vakaasti päättänyt synnyttää 5 viikon päästä ja mä oon aika itepäinen :)
 
Kaikille supistusten kanssa tuskaileville! Mulla huomattiin aika sattumalta tulehdus, joten kannattaa pyytää neuvolasta lähete tsekkauttamaan labraan virtsatietulehduksen tai emätintulehduksen varalta.. Mulla nimittäin väheni todella paljon supistukset kun sain lääkkeet. Ja oireita ei kyllä pahemmin tavallisista raskausoireista erottanut. Tsemppiä :)
 
samaa kuin Nomma
Vti voi raskaana ollessa olla myös oireeton, eikä välttämättä näy neuvolan tikussa. Mulla edellisessä raskaudessa oli vti:eek:on estolääkitys. Tästä ollu alussa kaksi oireetonta tulehusta, mutta ei sillon vielä alotettu estokuuria. Kuukauden välein vien labraan näytteen (neuvolan tikut monesti kohallani pettäneet).
 
Moi mammat!

Virtsatietulehduksesta ja suppareista: Mulla kans menossa jo toinen lääkekuuri virtsatietulehdukseen. Tulehdus ei mullakaan näkynyt neuvolan testeissä, ainoastaan labraan vietävässä näytteessä. Muita oireita ei ollut paitsi nuo supistukset, jotka ovat vähentyneet lääkekuurin aloittamisen jälkeen. Eli kannattaa tosiaan poissulkea tulehduksen mahollisuus, jos supistelut riesana.

Väsyttääkö teitä muita? Mää voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua! Varmasti osaltaan vaikuttaa nuo pätkäunten siivittämät yötkin ja yhdet päikkärit on pakko ottaa aina iltapäivisin. Mutta silti vaan väsyttää :whistle:

Loppuviikoksi onkin tulossa vieraita, eilinen ilta meni leipoessa. Ihanaa saada vieraita taloon, niin ei tarvi yksin pyöriä täällä päivisin :D

Aurinkoista viikon jatkoa!

Amon & piskuinen 33+5
 
Heippa!

Poksumis- ja neuvolapäivä: 30+0 JIPPII!!! :heart:

Neuvolassa kaikki kunnossa:
rv 30+0
paino +400g/vk eli yhteensä nyt tullut 6,5 kg....huiiiii
pissa puhdas
RR 137/78 eli yläpaine on korkealla mutta on ollut oikeastaan koko ajan
sykkeet 133-153, Ihanuli nukkui ensin ja sitten alkoikin kova jumppaaminen kun kuunneltiin sykkeitä
RT, toivottavasti pysyykin
liikkeet ++ :)

Mulla ei ole nyt onneksi väsymystä, sitä issiaskipua vaan. Joka tosin on ihan tarpeeksi pelkästäänkin.

Iän voisi muuten päivittää, unohdin omat synttärinikin ihan eli olen nyt 29 v.

Eilen varasin tutustumiskäynnin Jorviin eli sinne mennään sitten heti äitiysloman alkaessa. Mieskin pääsee onneksi mukaan ettei tarvitse sitten kertoa kaikkea kotona. Siitä seuraavalla viikolla onkin sitten sen synnytystapaultra ja lääkäri. Neuvolassa tänään sovitiin että voin skipata sen neuvolan vikan lääkärin koska siellä Jorvissa tehdään samat + paljon muita tutkimuksia ja viikot olis aika samat kuitenkin. Kelpaa mulle, sillä se sisätutkimus ei ole mikään herkuin juttu kuitenkaan.

Seuraava neuvola kolmen viikon päästä.

Mukavaa loppupäivää...taidanpas lähteä tästä kotia kohden ja alkaa suunnitteleen masukuvausta tälle illalle.

Farkkutyttö ja Ihanuli 30+0 (vihdoinkin)
 
Jospa nyt jotain kirjottaisin.

Joku kyseli aquarakkuloista,en suosittele,eskoisen synnytyksessä sain selkään niitä kolme,se laittaminen tuntui todella inhottavalta poltteelta ja kipu siirtyi vaan mahan puolelle,eli minulle ei ainakaan ollut niistä apua:(

Mukavaa Blommor,kun jaksat päivittää teidän kuulumisia:)Edelleen kovasti jaksamista koko perheelleenne ja voimia pikkuiselle:hug:

Onko muilla jo mahan kanssa kömpelö olo? Itse olen nyt muutamana päivänä huomannut,että mahaa kiristää ja tuntuu ettei enää niin ketterästi kumarrellakaan mahan kanssa...Lisäksi hengästyttää ja tulee välillä ylimääräisiä sydämen tykytyksiä: /

Koulussa ja päiväkodissa mahatautia liikkeellä,saa nähdä koska tulee meille:x

Joku kirjoitti,että vauva voisi tulla jo ennen laskettua aikaa,sitä täälläkin odotellaan,esikoinen syntyi 37+3 ja kaksi muuta 39+,joten toivossa on hyvä elää,että tämäkin tulisi ennen laskettua:DMitään muuta syytä ei itsellä ole toivoa näin,kun vauvan suuri koko.

Täällä ainakin väsyttää,varmaan vaikuttaa sekin,kun kolme lasta ennestään,eikä huilaaminen kauheasti ole mahdollista,hb viimeksi 118.Yöt on katkonaisia,joten se yksi syy minulla myös,miksi väsyttää: /
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia:

painoa tullut +603g/vk
RR 119/71
pissa puhdas
hemppa 112
sf-mitta 26
vauveli oli poikittain
sykkeet ja liikkeet +, syke 145-150 muistaakseni

Vaakalukemat tyrmistytti, näytti nimittäin yli kilon enemmän, kuin mitä kotona! Tähän mennessä on ollut suunnilleen samat lukemat. Sf-mitta ei taida olla kovin vertailukelpoinen poikkitilasta johtuen, ylhäällä ja alhaalla oli lähinnä tyhjää. Käyrällä tuli keskitason yläpuolelta pudotus keskitason alapuolelle. Hemppakin yllätti, aiemmissa raskauksissa nuo rautatabut on tehonneet hyvin. Nyt sitten 2 tbl/pv, Retaferia edelleen. Istukkakontrollin sain vasta parin viikon päähän, pöh. Meinaa olla joinain päivinä piinaavaa tämä odottelu ja jännäily. Alunperin kontrollin piti olla rv 28, mutta onkin nyt vasta 31+6, kun siellä neuvolalääkärissä ei ollut istukka lähtenyt nousemaan. Eli huhtikuun alussa on se aika, silloin tulee jo 3kk jännäilyä...

Kömpelöstä olosta, onhan tässä välillä olo kuin plussapallolla, kun vauva on niin ylhäällä masussa. Pää oli tänään tosiaan tuossa lantioluiden yläpuolella vasemmalla. Kumartumiset tekee välillä vähän tiukkaa. Ja tällä viikolla huomasin, että mulla alkaa tehdä yksien mammahousujen kanssa tosissaan tiukkaa. Aiemmissa raskauksissa ne on sopineet loppuun asti :O Kävely on siinä mielessä kevyen tuntuista, kun vauvan pää ei paina lantiossa. Mulla on muuten myös sydän läpätellyt kummallisesti muutaman viikon, ottaa sellaista epätasaista laukkaa ihan yllättäen. Harmi, kun en neuvolassa muistanut mainita.

Meilläkin päin on oksutautia liikkeellä, yksi pojan kaveri oli tänään oksentanut kesken päivän. Hyh! :x

Väsymystä on täälläkin ilmassa, tosin olen kyllä flunssassakin. Tai kurkku on mielettömän kipeä ja pää on ärsyttävän tuntuinen. Ei ole päänsärkyä, mutta sellainen "kipeä olo" päässä. Nuhaa tms ei varsinaisesti ole. Yöt on levottomia, heräilen pitkin yötä, enkä oikein tiedä miksi.

Cherrie_ 29+5
 
Joo, maha tiellä täälläkin. Koko ajan kumarrun jotenkin liian innokkaasti ja törmäänkin mahaani. Ähisen ja puhisen kuin joku mummo. Tunnen empatiaa ylipainoisia ja vanhuksia kohtaan, kauheen raskasta tää ylimääräisen painon ja mahan kantaminen ja muutenkin huono liikkuvuus. Vauva on nyt myös pitkäselkäisyydestäni huolimatta saavuttanut kylkiluuni, aika jännä fiilis kun tuntuu, ettei aina ihan mahduta samaan ruumiiseen vauvan kanssa, kun vauva oikein venyttää itseään. Ja vielä pitäisi monta viikkoa tsempata! Vaikka eikös se niin mene, että jossain vaiheessa maha ei enää kauheesti kasva, vaan laskeutuu ja muuttaa muotoaan?

Yksi yö myös heräsin ekaa kertaa elämässäni jalkakramppiin. Ihan kauhea kipu, en osannut tehdä muuta kuin huutaa hädissäni täysillä "APUA, APUA!", mikä oli tietty kauheen kiva herätys miehelle. Onneksi tuo tokeni heti auttamaan ja venyttämään jalkaa niin, että kramppi laukesi. Mutta huhhuh, ei tarvis toistua tuon.

Ruumiillisista epämukavuuksista huolimatta jotenkin tosi kivat fiilikset. Ootan jo vähän malttamattomana, että pääsen tapaamaan vauvatyypin. Ei enää kauheen kauaa.

Ja jospa nyt painaisin "lähetä", enkä "peruuta", niinku eilen, voi kirosana sentään...

33+3
 
Nostellaanpas ketjua. Aika hiljaista täällä, vilkastuisko sitten kun useampi jää mammalomalle...? Toivottavasti kaikki ei ole paenneet sinne fb:iin.

Onnea Farkkutytölle synttäreistä! :flower:

TODELLAKIN on kömpelö olo mahan kanssa, ja VÄSYTTÄÄ!|O Kuten Amon ja Petronella kyseli. Voisin vaan nukkua, nukkua, nukkua......Eikä mitään saa oikein tehtyä kun tuo jalkapallo tuossa edessä. Eikä asiaa auta, että joka päivä huolehdittava kuitenkin kahdesta isommasta lapsesta ja heidän tarpeistaan. Ja leikkiä jne. Väsymys ei mullakaan johdu hb:sta kyllä, kun viimeksi oli muistaakseni 124. Enemmänkin valvotuista öistä, joita jo viikon verran takana :kieh:

Mahatauti noro sairastettiin jo joulun aikaan, pitäisi olla siltä suojaa tämä kevät. Toivottavasti ei tule uutta tautia!!

Täällä pari pvää rauhallisempaa, mutta päivittäin supistelee aika kovastikin. Oon kuitenkin jo niin tottunut niihin. Välillä kipeemmät yllättää. Mutta synnärille ei ole tarvinnut lähteä. Varmaan tässä menee vielä yli lasketun ajan.

Kristiin ja masu 36+0 *poks*
 
Neuvolakuulumisia:

RV 31+6

painoa tullut +1,153 (kröhöm ei olis eilen pitäny vetää niitä arnoldsin donitseja)

verenpaine 135/84 (mulle normaali)
pissa puhdas
hemppa 120
sf-mitta 30 (reilu pari viikkoo sitten 27)
vauva oli rt ja vissiin pää niin syvällä että joutu painaan et tunsi
liikkeet ++ ja
syke oli 140, pari viikkoo sitten oli 145 ja sitä ennen ollu melkein aina sen 155-150, kuuluuko sykkeen laskee tällain loppuraskaudessa? ei hoitaja kyllä mitään kommentoinu muuta kun että hyvä napakka syke...
Anto neuvola aikoja kauheen kasan ja siltikin niitä on tossa lapussa enään kolme ja viimenen oli 2.5 kun laskettu on 17.5, aikaisti sitä viikolla kun kehuin et jos sukuuni tulen niin poksahdan aikasemmin ;)

Tänään on illemmalla synnytysvalmennus eli sitä odotellessa...
viime yö meni tosi huonosti... viilteli nivusta ja muutenkaan ei vaan nukkumisesta tullu mitään... kovin on raskas hengittää nappulan peppu on niin tossa ylhäällä...
 
Kiitos Kristiin onnitteluista!

Sol1, muistan jostain lukeneeni, että vauvan sykkeet laskee matalammiksi sitä mukaan kun synnytys lähenee eli vauva kasvaa. Ja tietystihän siihen vaikuttaa todella paljon se, että nukkuuko vauva vai onko potkuharjoittelut menossa :) Meillä eilen neuvolassa oli aluksi todella matalat sykkeet ja neuvolantäti pääsi juuri toteamasta, että vauva varmaan nukkuun ja samalla alkoi kova potkiminen ja möyryäminen ja sykkeet nousi heti.

Teen tänään ja huomenna kotona töitä koska alkuviikkona on sattunut ihan tosi paljon noi issiaskivut ja onneksi nyt loppuviikko on vain sellaista työtä, että voin hyvin tehdä rauhassa kotona ja liikkua juuri siihen tahtiin kuin itseäni huvittaa. Alkuviikko menikin taas paikasta toiseen juostessa ja kun kivut on kovat niin ei ole kivaa. Työt kun muuten on kivoja niin kipujen kanssa vaan pitää kestää, vielä 4 viikkoa.

Maha ei minusta vielä tunnu olevan tiellä, tietysti jos kumartelee ja laittaa kenkiä jalkaan niin se on vähän tiellä kuten venytellessäkin mutta eniten haittaa kivut. Masu on vaan mun mielestä ehkä liiankin kiva :)

Laitoin kahden viikon sokerarvot diabeteshoitajalle ja sain hyvää palautetta! JEE! Kaikki arvot olivat pysyneet aisoissa, joten nyt sitten saan mittailla harvemmin. Ensi viikolla vain yksi päivä mittailua ja sitten seuraavalla viikolla pistokokeenomaisesti eli joku päivä esim. lounas, joku päivä aamupala jne. Sitten lähettelen taas arvoja Jorviin uudestaan tsekkaukseen. Itselläkin alkaa olla ihan hyvä mieli noiden sokerijuttujen kanssa, kun arvot on olleet hyvät.

Eilen otettiin ihania masukuvia. Mies oikein innostui ja kokeiltiin vaikka mitä :) Täytyykin laittaa kuvat koneelle ja alkaa vähän säätään niin jos sais teetettyäkin niitä muistoksi vauvakirjan väliin.

Tsemppiä kaikille kivuista ja supistuksista kärsiville ja voimia jo syntyneille toukotoukille!

Farkkutyttö ja Ihanuli :heart:
 
Heissan!

kauhian nopiasti tuntuu aika menevän näin loppuraskaudesta. rv kertynyt 31+2 maanataina neuvolaan 3vk kuulumisia kertomaan. Viikonloppunan verenpaineet säikäytti sen verran että kävimme päivystyksessä. Tarkistivat ettei ole raskausmyrkytystä kun vähän turhan rajuja arvoja heitellyt. No kaikki hyvin toistaiseksi. Lepoa meinasi lääkäri mutta ei kuitenkaan sitten saikulle pistänyt.

Maha asukkikin välillä töissä ollessa villintynyt ihan totaalisesti :heart: Maha kasvanut oikeaa tahtia en nyt sitten vaan tiedä tämän 3vk muutosta. Ihmeellisiä kramppeja itsellänikin ollut ei mielestäni ole supistuksia vaan semmosia nopeita vihlaisuja (kasvukipuja?) ja ah niin ihania ninja potkuja :D

Paljon onnea pienokaisten vanhemmille ja Blommorille paljon voimia kevääseen :hug:

Päivittelen maanantaina uusimmat neuvola kuulumiset! =)
 
Tulin juuri koiran kanssa kävelyltä, siellä on mitä mahtavin ulkoiluilma :). Tuntuu hyvältä kävellä tolleen rauhaksiltaan, koiran voi pitää vapaana niin ei vedä hihnaa, silloin ei myöskään juuri satu tollanen hissukseen kulkeminen :).
Supistukset on aika kivasti pysynyt poissa kun en oo töissä ollut. Välillä sitä mietin että olis vaan pitänyt koittaa töissä olla, mutta toisaalta nyt on olo kohentunut niin että en voi kun olla iloinen kotona olemisesta.

Väsymystä myös täällä havaittavissa, vaikka oonkin taas saanut yöni nukuttua niin silti nukun päivällä päikkärit, voi tätä yksin kotona olemisen riemua =). Mulla on isommat lapset päivisin päiväkodissa, ovat sitten toukokuulta vaan osa-aikaisesti hoidossa.

Kiitos aqua-rakkula kokemuksista, vaikka se jotenkin ajatuksena tuntuikin kivalta niin taidan jättää ne ottamatta, sen verran oli negatiivisia kokemuksia. Taidan sitten tyytyä tälläkin kerralla epiduraaliin, se ainakin helpottaa kipua.
Täällä moni olisi valmis ottamaan nyytin jo aiemmin, minä myös, josko tämä vaikka syntyisi jo heti toukokuun alussa. Luultavasti vaan kun odotan että vauva syntyisi ajoissa, niin se joudutaan käynnistämään 42 viikolla yliaikaisena :headwall:.

Armin ja pikkutoukka 31+6

Vielä pieni lisäys: mulle sano kanssa neuvolantäti että sykkeet monesti hidastuu loppua kohden. Ihmettelin noita sykkeitä kanssa koska meillä ne oli tippunut johonkin 130-135 paikkeille, ja mun mielestä ne kuulosti jotenkin hitailta.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin kiva ulkoiluilma :cool: Käytiin äsken kävelemässä. Tuuli tosin on pureva, puhaltaa järveltä. Eilen tuntui, että jäätyy pystyyn, kun kävelin neuvolasta kotiin.

Masun kasvusta, mulla on aiemmissa raskauksissa rv35 kieppeillä hidastunut kohdunpohjan korkeuden kasvu. Viimeisillä mittauskerroilla on ollut sf-mitta 32-33cm ja se on siis ollut korkein mittaustulos mulla.

Vauvan sykkeistä
ei ole havaintoa, mulla ei ole koskaan merkitty niitä neuvolakortteihin. En siis osaa sanoa laskeeko loppuraskautta kohti, mutta ihan normaaleja noi sun vauvan sykkeet on, Sol1 :) Suunnilleen samoja lukemia on mulla ollut tässä raskaudessa.

Kyllä mustakin masu on kiva, vaikka istuminenkin tekee välillä tiukkaa, kun vauva kiilaa itsensä lonkan ja vastapuolen kylkiluun väliin. Takakenossa saa aika paljon istuskella. Mutta joka aamu makailen hetken sängyssä ihan rauhassa (jostain syystä herään melkein joka aamu viimeistään 6.30, vaikka vähän pidempäänkin voisi nukkua) ja silittelen vauvaa. Samoin joka ilta varaan hetken sohvalla loikoiluun ja vauvan touhuilun katseluun :heart: Eilen tyyppi riehui itsensä ihan läkähdyksiin, on ollut koko aamupäivän vaisu. Nyt vasta tuntuu ensimmäiset potkut, kun hörppäsin äsken pari kuppia kahvia.

Hienoa, että sulla Farkkutyttö on pysynyt sokeriarvot aisoissa :)

Toivottavasti JeVillä lähtee paineet laskuun, eikä ala raskausmyrkytystä kehitellä.

Hyviä vointeja kaikille :)

Cherrie_ 29+6
 
Heippa!

Olen käynyt taas lähes päivittäin muitten kuulumisia lukemassa, mutta se oma kirjautuminen tuntuu niin ylivoimaisen hankalalta että jäänyt kirjoittelut välistä.
Mikä laiskuri. :stick:

Monella oli jo ollut kömpelö olo jo vatsan kanssa, ja samaan kerhoon saan liittyä minäkin.. Nyt viimeviikon aikana on tuntunut sohvalta noustessa, sängystä noustessa, kenkiä laittaessa ja milloin missäkin siltä, että mahan kanssa ei vaan yksinkertaisesti pääse. Kaunis ähinä ja puhina siis toimii säestyksenä. Ja jääkaapin ovi pamahtaa AINA mahaa vasten kun sitä kiinni laitan, jotenkin liian hankala hahmottaa, että on tuo etureppu tuossa. :LOL:

Liitoskivutkin on rantautuneet, häpyluu on aivan tulessa hetken kävelyn jälkeen ja välillä tuntuu kuin puukolla tökkäisi jonnekkin tuonne alakertaan, onneksi se ei kestä kuin muutaman sekunnin..

Kauheeta valitusta näköjään tämä teksti tällä kertaa. Alkaa vaan olla jo nyt kypsä näihin kipuihin, tsemppiä vaan niille jotka ovat kärsineet jo pidempään!


Tämän aamun neuvolakuulumisia sitten,

RV 34+1

Paino ei ollut noussut edelliskerrasta yhtään.
rr 121/72
pissa puhdas
SF 33cm!! (kahessa viikossa on pompannut keskikäyrältä yläkäyrälle, toivottavasti ei enteile mitään älytöntä kasvuspurttia!)
Lapsivettä normaali määrä
Raivotarjonta
Sykkeet 150-160, pikkainen alotti jumppatuokion kun terkka nappasi dopplerin mahalle :)


Tänään olikin erilainen käynti, kun th ei ollut varma käsikopelolla kumminpäin vauva on, niin käytiin sitten lääkärin huoneessa ultralla tarkastamassa tilanne.
Sen tarkemmin ei kyllä katsottu mittoja tai muuta, mutta sen sanoi että vauvalla alkaa pää olla melko syvällä lantiossa, ei kuitenkaan kiinnittynyt vielä.
Mukava oli kuitenkin nähdä pieni siellä :heart:

Kohtahan sen saakin jo syliin hellittäväksi.
Aion kyllä aloittaa aktiivisen häätämisen kun täysiaikaisuus on saavutettu, jos ei nämä lantiotuskat ala helpottaa pikkuhiljaa..


Oliko muilla aiemmissa raskauksissa tehnyt tuo SF tuollaista pomppausta?
Jos on, niin onko se sitten enteillyt kovaakin kasvuspurttia? Mulla on mittaajakin kokoajan ollut sama, niin ei voi siitäkään johtua.. :eek:


Synnytys- ja perhevalmennuksen aikataulun sain tänään, saas nähdä miten niissä enää jaksaa enää käydä, vai onko pieni jo maailmassa ennenkuin tapaamiset alkaa. :headwall:
Ensimmäinen käynti on 16.4 ja itsellä laskettu kuitenkin jo 1.5. Synnytyssalilla vierailukin oli vasta 23.4.

Meillä on tosiaan synnäri 100km päässä, että sitä matkaa ei huvita välttämättä enää lopussa huvinvuoksi ajella. Pitänee siis soitella sinne ja kysyä josko pääsisin jonkun muun ryhmän mukana vähän aiemmin.. Itse ainakin koen tuon synnytyssaliin tutustumisen tärkeimmäksi, siellä kun käydään kuitenkin myös kivunlievitykset ym läpi.


Onko kellään muulla muuten muotopuoli-mahaa?
Oma vaavi köllöttelee käytännössä aina tuossa ihan oikealla puolella, näkee ihan vatsan päältä, että missä kohti on majapaikka.
Vasen puoli mahasta on siis ihan "tyhjä" ja oikea pullottaa kovana.
Ei ole tasaisen kaunis tämä raskausmaha sitten millään.
Raskausarpiakin on jokunen siunaantunut jo viikkoja sitten, nekin pelkästään oikealle puolelle alavatsaa.
 
Hiita, teillä on sit kans oikeistolaisvauva, hahaa! Mulla siis 95 % ajasta vauva hengaa oikealla. Jotenkin pystyasennossa maha näyttää silti sopusuhtaiselta, vain maatessa on aivan toispuoleinen. Ehkä mun sisäelimet majailee sit siellä vasemmalla ja tasapainottaa tilannetta..?
 
  • Tykkää
Reactions: hiita ja Uutukainen
Heippa.Missä sairaaloissa pääsee tutustumaan synnytyssaliin? Itse synnyttänyt kaikki lapset TAYS:ssa ja itse en koskaan käynyt siellä tutustumassa etukäteen,mutta kun sukulainen kävi,niin siellä pääsi vaan kurkkaamaan synnytysvastaanottoon,ei mihinkään saleihin,saati olis nähnyt kivunlievitys vaihtoehtoja:O

Tänään tuli ulkoiltua lasten kanssa ja millään ei meinannut jaksaa seistä paikallaan,niin kolotti jalkoihin yms...: /Muutenkin on aika kömpelöä tuo liikkuminen ulkokamppeissa,sais jo alkaa lämpiämään ilmat,ettei tarvis pukea itselle niin kauheesti vaatetta:ashamed:

Viime yö oli tosi huono,kun heräsin vessaan,niin ei meinannut uni tulla millään ja sitten nuorin lapsi heräsikin jo kuuden maissa,tuli sitten otettua pienet päivänokoset ja ihan tokkura olo ollut loppu päivän: /

Kävin läpi tuossa toisten lasten vanhoja vauvaleluja ja täytys pestä valmiiksi muutamia niistä=)

petronella ja toukotoukka 30+1:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin on hieman väsymystä. Toisina päivinä ei tarvitse päikkäreitä jos vain riittää tarpeeksi tekemistä, mutta jos ei ole niin voisi nukkua koko päivän.

Maha ei tunnu vielä kovinkaan kömpelöltä, varsinkaan jos vertaa esikoiseen. Poika on syntynyt kesäkuun lopulla, mutta silloin oli jo tässä vaiheessa todella vaikea tehdä mitään, maha oli aina tiellä. Nyt ainoastaan kenkien laittaminen on hankalaa eikä onnistukkaan pitkävartisten kenkien jalkoihin laitto kuin istuviltaan.

Itse toivon, että vauva syntyisi jo kuukauden päästä. Pelkään kyllä ettei koska esikoinen syntynyt 38+, toinen 40 tasan ja kolmas 40+. Tietysti esikoinen on poika ja muut tyttöjä, että voisi myös miettiä josko tämän perheen pojat haluaisi tulla vähän aikaisemmin ja tytöt olisi täsmällisiä.

Itselläkin ollut noita jalkakramppeja muutaman kerran. Tuntuu todella ikäviltä. Ne on vaan minulla tullut aamulla kun olen sängyssä venytellyt.

Täälläkin odottaa vauvalelut pesuun pääsyä.

Kyllä se kunnon flunssa tuli sitten tännekin. Miehellä keuhkoputken tulehdus ja sai siihen antibioottia ja nyt on vanhin tyttö päivystyksessä kun ei kuume laske millään. Tai kyllä se laskee, mutta nousee entistäkin korkeammalle todella nopeasti. Vanhin meillä on ainakin tähän asti säästynyt. Hän säästyi kyllä oksennustaudilta ja monelta muultakin. Nuorimmainen selvisi lievällä lämmöllä. Itsellä heittelee lämmöt koko päivän muttei ole vielä kertaakaan kaikki lähtenyt pois.

Tiivi-Taavi & Hemuli 33+0 POKS :heart: (ei enää kauaa!)
 
Viimeksi muokattu:
petronella, ainakin KAKSilla on käytäntönä esitellä perhevalmennuksessa synnytysosasto. Kätilö pitää siellä paikanpäällä kuitenkin sen synnytysvalmennuksen, jossa kertoo sitten kivunlievitykset yms. En kyllä tiedä miten muualla on tapana, että pidetäänkö ne sitten neuvolassa, tai pidetäänkö ollenkaan..


Onnea Uutukainen yritykseen, toivottavasti sulla onnistuu ja saat vauvan kiusattua itsekseen RT:hen! :)
Itse olen kyllä aina nukkunut vasemmalle kyljellä, mutta silti tuo on itsensä tuonne oikeaan laitaan ängennyt. Mulla kyllä alkoi kohtukin aluksi kasvaa oikealle puolelle kieroon, liekkö mulla joku sisäinen kehitysvamma. :LOL:


Paranemisia flunssaisille, toivottavasti menee äkkiä tauti ohi!
 
  • Tykkää
Reactions: Uutukainen

Yhteistyössä