Toukokuun toukat 2013 *toukokuussa* MEIDÄN KUU!

Paljon onnea valjakka ja perhe pojasta :heart:

Onnittelut Nuppunapille ja perheelle tytöstä :heart:

Piti tulla kurkkimaan kuulumisia, vaikka oisin jo ihan valmis nukkumaan. Aamupäivällä kävin ihastelemassa uunituoreita kuvia naapureiden lapsenlapsesta :heart: Vähän lisäili omaa kärvistelyä :D

Paljon suppareita petronellalle, arminille ja mamsenille! Ja kaikille muillekin :) Mäkin tuskastuisin odotteluun, jos muut vauvat ois tulleet suunnilleen samoilla viikoilla. Mutta tosiaan, esikko syntyi vasta rv 42, joten miksipä ei tämäkin sinne asti venyisi, varsinkin kun ei viimeisellä lääkärikäynnillä ollut mitään kypsymistä tapahtunut. Mites muilla, jotka vielä odottelee ja joilla ei ole eka raskaus, onko mennyt pidempään kuin edellinen?

Armin
, mullakin tulee ilokaasusta alussa sellainen tukehtumisfiilis, kun vetää ekat hengenvedot. Ekalla kokeilukerralla iski lähes pakokauhu ja teki mieli vaan ottaa se maski pois. Mutta sit kun jatkaa pitkillä hengenvedoilla rauhassa, se menee ohi ja seuraavat henkäilyt ei enää tunnu siltä.

Sanzu, luulenpa että mäkin olen täällä vielä kesäkuussa... :D

Petronellalle
tsempit synttärivalmistelujen kanssa! Toivottavasti kevätjuhla meni mukavasti :)
Meillä ois ensi viikolla pojan koulun "toiminnallinen kevätjuhla", en oikein tiedä mitä pitää sisällään. Sinne piti ilmoittaa osallistujien lukumäärä, laitoin sitten, että on epävarmaa montako tulee, kun laskettu aika on samalla viikolla.

Neuvolareissu meni hitaasti vaappuen, kuulumiset lyhyesti:
painonmuutos -175g alkaa olla samat vaakalukemat, kuin toukokuun alussa
verenpaine ja pissa ok
vauvan syke 125-145
sf-mitta 34cm!!!

Hui kauhea, pomppasi keskikäyrän yli! Muiden vauvojen aikaan ei ole ollut noin iso sf-mitta, tän on pakko olla ihan armottoman kokoinen jättiläinen. Ja vauva on tosiaan laskeutunut viime viikosta, terkka sanoi ensimmäiseksi, että näkyy miten on alempana. Ja nyt on neljän sormen verran laskenut, viime viikolla oli kolmen. Silti sf-mitta oli kasvanut viime viikosta, vauva siellä ottaa kasvuspurttia.

Neuvolassa muuten joku rouva kysyi, odotanko yhtä vai kahta :LOL: Juu onhan tämä masu iso... Ja sit tuli se perinteinen kysymys: ensimmäinenkö on tulossa? :D

Cherrie_ ja möhköfantti 38+6
 
Huomenta.Kuulumisia tulin kurkkimaan=)

Cherrie: Kevätjuhla meni mukavasti,oli satamatta juhlan ajan ja mikä parasta meidän tyttö oli joulusta rohkaistunut niin,että uskalsi mennä eteen toisten ryhmäläistensä kanssa esiintymään:heart:Vielä jouluna ei halunnut mennä edes muiden luokse juhlassa,vaan istui meidän vanhempien vieressä.

Eilen sain siivottua ja vaihdettua lakanat,sekä pestyä ja kuivatettuakin ne ulkona,kun oli tuulinen ilma,että kuivui ihan hetkessä:DTäytekakun täyttäminen ja koristelu olisi huomenna,kaikki muu tarjottava on ostettu kaupasta valmiina.Oon nyt asennoitunut siihen,että ne synttärijuhlat saatas pidettyä huomenna,hetkeksi jotain muuta ajateltavaa kun synnytys=)

Sitten vähän kurjempaa asiaa,minulle iski kai taas hiivatulehdus,kauhee kutina.Soitettava neuvolaan,että voiko vielä hoitaa puikoilla,kun se kohdunsuu kuitenkin jo sen 2cm auki: /Oli muutama viikko sitten viimeksi hiivatulehdus,ei olis taas sitäkään jaksanut|O

petronella ja toukotoukka 39+2:heart:
 
Huomenta ja onnea Nuppunappi tytöstä :heart:

Tänään ois sitten laskettu aika :D Ja vave tuli tosiaan eilen 2 viikon ikäiseksi, nopeesti tää menee...

Ite oon palautunu koko hommasta onneks niin hyvin, että ihan ku en ois raskaana ollutkaan. Vaaka kertoo, että pari kiloa ois vielä jäljellä ja tänään vetäsin piiiitkästä aikaa tavalliset farkut jalkaan =)

Eilen käytiin lastentarvikeliikkeessä hakemassa vähän vaunuvarusteita, kuten aika oleellinen sadesuoja ja hyttysverkko :LOL: Mies sitten innostu tekemään ihan puskista heräteostoksen; matkarattaat,joihin toi kaukalo naksahtaa kiinni. Lähti vaan ykskaks kyselee myyjältä, että millasiin rattaisiin toi meijän kaukalo sopii ja sit totes samantien että tehdään kaupat :whistle:

Että nyt on sitten vaunut ja kahet matkarattaat :ashamed: No, pitää myydä noi toiset matkikset pois :xmas:

Supistuksia toivon kaikille niitä kaipaaville ja muutenkin hurjasti tsemppiä kärvistelijöille ja jaksamiset niiden "eikö vieläkään-jokojokojoko"-kyselijöiden kanssa :hug:

KeepGoing ja vave 2vkoa ja 1pvä :heart:
 
Onnea nuppunapille tytöstä ja valjakalle pojasta! :flower:

KeepGoing, aika kadehdittavaa tuo entisiin mittoihin palaaminen :)

Mua on alkanut vihdoinkin jännittää tuleva synnytys....tähän mennessä olen ollut lähes huolettomalla mielellä, mutta nyt onkin alkanut vähän pelottaa se kaikki :/ Ehkä ihan hyväkin siinä mielessä että voin mielessäni valmistautua paremmin etukäteen, ja viime kerrallakin huomasin kuitenkin pärjääväni ja selviäväni tilanteesta.

Eilen aamulla oli neuvola, kaikki kunnossa paitsi turvotus on tainnut vihdoin tulla tännekin kun painoa oli viikossa tullut 1,6 kiloa...:O Verenpaine ja pissa kuitenkin ok. Ja sf-mitta on 36 eli yläkäyrälle pompattiin...Cherrie: täällä siis samat mietteet :D Saa nähdä mahtuuko nuo pikkuvaatteet sit ollenkaan tulokkaan päälle, kun taitaa olla vähän isompi keijukainen tulossa :heart: Ei ihme että olo on alkanut tuntua raskaalta :kieh:

Jos saisin päättää niin synnyttäisin viikonloppuna, olisi esikoisen hoitokin helpointa järjestää...Eiliset sukujuhlat ja ulkoilut tuntuivat loppuillasta melkoisena väsymyksenä ja alavatsan jomotuksena supistusten kera, mutta yön nukuin makeasti. Tänään on sitten suunnitelmissa kesäkukkien ostoa ja iltapäivällä grillausta. Jos vielä jaksan niin voisin leipoa jotakin pakkaseen ristiäisiä odottamaan.

Kovasti tsemppiä kaikille!

Olgamaria ja "pikku"Nuppu 39+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Nuppunapille tytöstä!

Mulla oli sf-mitta 34 cm jo viikolla 34, että tiedä minkälainen jättiläinen täällä sitten on. Ja nyt en oo ihan varma, oonko nähnyt unta vai mitattiinko mulle synnärillä käydessä 40 cm. Tosin on kyllä niin mittaajasta kiinni, että en nyt noista ihan kauheasti perusta. Tuntuu, että täällä kauhean mielellään mittaavat saman senttimitan kun on viikkoja, kun sitten voivat tyytyväisenä todeta, että tällai nämä menevät. Maha on kyllä iso, mutta ei se mun mielestä enää pariin viime viikkoon ole hirveästi kasvanut. Oma painokin on pysynyt samassa varmaan 3-4 viikkoa (tosin mulla ei oo digimittaria), vaikkakin tuo turvotuksen määrä kyllä vaihtelee.

Tosiaankin kadehdittavaa tuo omien housujen käyttäminen. Mä täällä mietin, että ilkeänkö lähteä kaupungille, kun ei taida mennä muut kengät jalkaan kuin lenkkarit. Ihana yhdistelmä kalsarien kanssa...

Mulla ei tietoakaan synnytyksestä. Nyt ei ole oikein edes supistellut. Saas nähdä mennäänkö peräti kesäkuulle. Mä kyllä oon kovasti toivonut toukovauvaa, mutta toisaalta ihan sama, kunhan syntyis ongelmitta.

Inkeri rv 40+3
 
Tsemppiä petronellalle hiivaan kanssa ja toisaalta varmaan hyvä jos saatte nyt ne synttärit vietettyä, ei tarvi sitten heti pienen vauvan kanssa alkaa järjestää juhlia. Meillä olis kuopuksella synttärit ens kuun puolessa välissä ja myös sillä toivoin että tää syntyis aiemmin, ei olis vauva sitten hirmu pieni kun tulee vieraita synttäreille. Nyt sille ei sitten toki voi mitään, vauva on pieni ja sillä selvä.

Mulla kävi sf-mitta 35 pari viikkoa sitten, neuvolantäti lohdutti että kun vauva on niin korkealla niin siitä johtuu tuo mitta, kyllä silti hieman mietityttää että mahtuuko noi kaikista pienimmät vaatteet ollenkaan päälle..

Mulla on Olgamaria vähän samanlainen fiilis synnytyksestä, ajatus jo hermostuttaa jotenkin. Vaikka kuinka tietää että kun synnytys käynnistyy niin kaikki tollaset turhat ajatukset, kuten että se sattuu, unohtuu ja sitä vaan elää sitä synnytystä.
Mun on kans pitänyt leipoa jotain pakkaseen, mutta jotenkin en oo siihen voimaantunut, ostin taannoin pakastepullaa pakkaseen kun en vaan saa aikaseks leipoa pullia :ashamed:.

Täällä näyttäis taas siltä että vois sataa, jos sitä äkkiä menis vielä istuttaan muutaman kukan ja hieman trampoliiniin, huomenna olis hyvä päivä synnyttää :saint:.

Armin 41 poks
 
Mainiolta kuulostaa tosiaan KeepGoingin omiin farkkuihin mahtuminen pari viikkoa synnytyksen jälkeen!
En muista yhtään, missä vaiheessa itse olen mahtunut edellisten synnytysten jälkeen. Nopea palautuminen kelpaisi mullekin, kesän lopulla oltaisiin häihin menossa, ja ois kiva mahtua ihanaiseen fiftari-kellomekkoon, minkä ostin viime kesänä :heart:

Mua alkoi jännittää synnytys ihan kauheasti eilisen neuvolan jälkeen. Kyllähän se muuten menee, mutta ponnistusvaihe, jos on joku julmettu jättivauva.

Yksilöllisiähän noi sf-mitat on, tosiaan riippuu mittaajasta, äidin kropan mallista ja vauvan sijainnista. Mun +4kg vauvat on olleet isoimmillaan 32 ja 33cm, kasvaneet vähän keskikäyrän alapuolella. Tämä kiri kasvun keskikäyrän tuntumaan muutama viikko sitten ja nyt just ja just yli. Sillä ajattelen, että vauvan on pakko olla isompi kuin edelliset. Ja isompi masu mulla on, kun ei meinaa mitkään mammavaatteet enää mennä päälle, ja edellisissä raskauksissa ne on istuneet hyvin loppuun asti. Vauva on kuitenkin alhaalla, pää oli uponnut häpyluun taakse. Mites Olgamarialla edelliseen raskauteen verrattuna?

Kengistä, mä olen käyttänyt viime aikoina vaan crocseja :)

Toivotaan, että Arminin trampoliini tuottaa tulosta :) Missäs vaiheessa siellä päin aletaan hätyytellä käynnistyksellä? Ottavatko käynnistykseen heti yliaikaiskontrollin yhteydessä vai miten?
Mulla oli esikon aikaan kaksi yliaikaiskontrollia, tokasta (41+6) oisvat ottaneet osastolle, mutta kieltäydyin, kun oli sellainen olo, että tulee itsestään. Ja tulihan se sitten.

Mäkin aamulla bongailin, näkyykö missään toukokuisten synnyttäneiden ketjua, ei taida olla vielä sellaista? Eiköhän laiteta sellainen pystyyn, jos on useampi innokas jatkaja täällä plussan puolella :)

Täälläkin on harmaan kalsea sää, mutta eipä se mitään, mulla onkin ohjelmassa maton pesua, kun kuopus unohti äsken mennä potalle...
 
Meidän poikamme syntyi eilen aamulla klo 7.10. Mitat 3525 g ja 50 cm. 10 pisteen poika. Synnytys oli aikas huikea. Vedet menivät siis silloin 23.15 keskiviikkona. Yöllä 1.15 alkoi supistella kipeästi. Sinnittelin kotona ja 5.30 herätettiin esikoinen, vietiin hoitoon ja kohti laitosta vauhdilla, koska supistukset olivat yllättäen 3 minuutin välein tulevia ja todella kipeitä. Sairaalassa 6.15, olin 5 cm auki. Halusin epiduraalin tai spinaalin, alettiin valmistella. Valmistelut otti aikansa ja supistukset voimistui vaan. Juuri kun kätilö oli pessyt selkääni puudutusta varten, tuli todella voimakkaita supistuksia ja alkoi työnnättää. Huusin että se syntyy nyt! Ja näin kävi. 2 minuutin ponnistus ja vauva oli maailmassa klo 7.10. Luomusynnytys siis. Yllätys, ei tikin tikkiä tarvittu. Juuri tultiin kotiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: ReVe
Hetamille oikein paljon onnea pojasta :flower: Mukavan kuuloinen synnytys :).

Cherrie ei tunnu tuottavan tulosta, pitäisiköhän siinä oikein ruveta hyppimään :LOL:.. Mä en oikein tiedä tosta käynnistyksestä, neuvolassa epäili että saattaisi jo tälle päivälle tulla kontrolliaika ja alkuviikosta sitten käynnistettäis, mutta ei vielä ainakaan mitään postia tullut, joten voi sit olla että käynnistää samalla sen sitten. Tuolla Vammalassa ei päästetä 42 viikolle asti.

Mä ainakin voisin kuvitella jatkavani kirjoittelua, en ehkä ihan näin useasti mutta silloin tällöin kuitenkin.

Mun on nyt varmaan pakko mennä siivoamaan, jos oikein urakalla imurois, pesis lattioita ja sellasta niin saiskohan tän syntymään?? Siinä olis tietty se hyvä puoli vaikkei lapsi syntyiskään että ainakin olis siistiä :)

Armin kera vauvan joka ei tahdo tulla ulos!
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!

Aika menee niin nopeesti, meiän pieni on jo 2 viikkoa ja 3 päivää vanha! Ja niin ihana :heart:

Mulla synnytyksessä autto ilokaasu tosi paljon avautumisvaiheessa, vei sen pahimman kivun pois ja sai aikaseksi melko höperön ja hassun olon. Sillä selvisinkin melkein koko avautumisvaiheen kun epiduraalia pyysin liian myöhään eikä se ehtinyt vaikuttaa.

Palautumisesta, mulla vähän päälle viikon jälkeen meni omat farkut jalkaan ja kymmenestä raskauskilosta oli jäljellä 3. Tällä hetkellä vielä 1 ylimääräinen kilo roikkuu matkassa mukana mutta se ei haittaa, oon niin yllättyny tästä palautumisesta, en todellakaan näytä siltä että oon pari viikkoa sitten synnyttänyt! Helppoa kun ei tarvitse uusia vaatteita kesäksi hankkia kun kaikki vanhat menee päälle.

Tsemppiä vielä kaikille kärvistelijöille!
 
Onnittelut Hetamille pojasta! :)

Siivous ei ainakaan mulla ole mitään tehnyt. Oon siivonnut nyt lomalla kerran viikkoon. Enemmän kyllä sillä ajatuksella, että haluan, että täällä on siistiä, kun tullaan sitten vauvan kanssa kotiin. Ja kun mulla on nyt tätä aikaa, niin oon ihan mielelläni hoitanut siivouksen yksikseni. Meillä on tosin pieni asunto, että eipä tässä ehkä ole riittävästi hommaa.

Mua masentaa jo etukäteen ajatus tuosta palautumisesta ja pukeutumisesta, koska ei varmasti lähde noin vauhdilla. Yritän nyt vaan olla ajattelematta asiaa etukäteen ja keskittyä olennaiseen, meinasin nimittäin jo rakentaa siitä aikamoisen mörön itselleni.
 
Onnea hetamille pojasta:heart:

Me käytiin lähimmässä kaupungissa ostamassa esikoiselle kevätjuhla vaatteet ja kuopukselle synttärilahjaksi polkutraktori,tuolla se nyt ajelee traktorilla ympäri taloa:D
Automatkailu sai aikaan muutamia epämukavia/kipeitä supistuksia.

Kylläpä se arminin vauva antaa odottaa itseään:hug:
 
Terkkuja naistenklinikalla:)
Meille syntyi pikkuinen prinsessa kiireellisellä sektiolla 22.5. Klo. 05.53:)
Tytöllä pituutta 45cm ja painoa 2585. Viikkoja oli kuitenkin jo 39+2 niin pieni koko johtui raskausmyrkytyksestäni.
Äiti voi jo ihan hyvin ja pieni myös. Vielä on tarkkailussa sokereiden ja tukehdusarvojem takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Myy_76 ja ReVe
Vihdoinkin synnytysterveisiä Jorvista!

Meille syntyi tänään eli 24.5. klo 13.57 tyttö. Paino 3275g ja 50 cm. :heart:

Tyttö on aivan ihana!!!

Sanotaanko lyhyesti synnytyksestä niin, että siitä kun vedet meni ja tyttö oli ulkona meni 2,5 vuorokautta eli oon aika puhki! Nukuttua on tullut siinä ajassa n. 6 tuntia...Mutta enemmän synnytyskertomusta myöhemmin.

Farkkutyttö ja Ihanuli 6,5 h
 
  • Tykkää
Reactions: ReVe ja Myy_76
Oikein paljon onnea Viivimamma ja Farkkutyttö tytöistä :flower:

Piti jo aiemmin kysyä että onko niin ettei spinaalia voi antaa kun kerran? Mulla on aina toiminut toi epiduraali joten ei oo ollut tarvetta koittaa muuta, mutta jos sitä tällä kerralla edes harkittis jotain muuta (edellyttäen että tää ymmärtää syntyä jonain päivänä..).
 
Paljon onnea vauvautuneille!

(.) eilen aamulla oli äitipolin kontrollikäynti,jossa lääkäriultrasi ja teki sisätutkimuksen ja totesi ettei muutosta synnytyksen edistymiseksi ole tapahtunut. Tästä hivenen masentuneena takaisin kotiin ja kaupungille asioita hoitamaan. Noo puhe tosiaan lääkärin kanssa oli että 31.5 menen sitten synnärille yliaika kontrolliin. Noo mitään sen kummemmin ennakko varoituksia kahdeksan maissa illalla sohvalta noustessa tuntui housuihin lumpsahtavan jotain märkää jota alkuun luulin lapsivedeksi. Valtaisa limatulppahan se vaan olikin :/ no ei siinä sen kummempaa vaatteet pesukoneeseen ja saunomaan. Lauteilla istuskellessa tuntui vuodon jatkuvan. Varmuuden vuoksi laitoin siteen. Ei mennyt pitkänkään kun tuntui uusi kosteusvaurio housuissa. Tälläkertaa neste oli paljon nestemäisempää ja punertavaa. Soitinpa siinä sitten kaverille (joka 2 lasta vasta synnyttäneenä ollut henkinen puhelin tuki) että mitäs nyt :D Eipä siinä sitten muuta kuin puhelin kouraan ja synnärille soittamaan. Pyysivät tulla näytille.

Laukku varmuuden vuoksi mukaan ja menoksi! Osastolla pistivät käyrille. Ei kipeitä supistuksia ja vaavelikin oli innostautunut iltajumppaa tekemään. Siinä sitten aikanimakoiltua tarkistettiin siteeseen kertynyt neste joka oli lapsivettä. Streptokokki testin jälkedn tuli lähtö osastolle, jossa ei tällähetkellä ole muita. Parintunnin välein tuskaliasta kyljen kääntöä kovalla pedillä (ehkä kotona tottunut liian hyvälle sängyn suhteen) :D

Tässä nyt sitten odotellaan luonnollista käynnistymistä. Riippuen tuosta streptokokki näytteen tuloksesta yritetään käynnistää ehkä tänään tai huomenna. Saas nähdä miten ajan saa täällä kulumaan h-hetkeen asti!

JeVi13 rv. 40+4
 
Onnea hetamille, farkkutytölle ja Viivimammalle! ! :flower: Viivimammalla ja vauvalla onneksi vointi kohentunut!

JeVillä ja Petronellallakin jännä päivä, tsemppiä!!

Täällä makeasti nukutun yön jälkeen koitti laskettu aika :) Kaunis ilma ja (vielä) pirteä olo, jotain täytyy taas keksiä. Siivousta olis ainakin...

Cherrie, on tämä maha isompi kuin eka raskaudessa...äitiyskortista en ole muistanut tarkistaa mikä mahan koko silloin oli mittojen mukaan, mutta vaatteista sen huomaa ainakin. No, pian se totuus paljastuu...Ja jännittää juuri se ponnistusvaihe kun se oli se tuskallisin vaihe esikoista synnyttäessä, ja kesti lähemmäs tunnin.

Mä voisin myös tulla mukaan synnyttäneiden ketjuun, jos sellainen perustetaan.

Mukavaa viikonloppua!

Olgamaria ja Nuppuliini 40+0 =)
 
Huomenta!

Täällähän on ehtinyt tapahtua vaikka mitä tälle aamulle :D

Paljon onnea matkaan JeVille, toivotaan paljon kunnon luomusuppareita tälle päivälle :)

Petronellallakin alkaa kuulostaa tosi lupaavalle, jospa ois lähdön merkkejä! Toivottavasti ehditte synttärit juhlia ennen kuin tulee kiire ;)

Spinaali on tosiaan kertapistos, selkään ei laiteta sitä katetria, minkä kautta lääkeainetta voisi lisätä. Yhtä tehokkaita ne ainakin mulla oli, vei supistuskivut kokonaan. Edellisessä synnytyksessä ei ollut aikaa laittaa epiduraalia, siinä vaiheessa kun en enää kipua kestänyt. Spinaaliakin sai suunnilleen rukoilla, että suostuivat laittamaan. Ja viime tingassa se sit tuli, kun samantien alkoi ponnistuttaa, kun alkoi taas tajuamaan, mitä ympärillä tapahtuu. Tosi hyvällä ajoituksella taisin sen saada, kun ei ponnistusvaihe tai tikkaaminenkaan tuntunut.

Onnea Olgamarialle la:n saavuttamisesta :flower:

Omaan napaan ei uutta, eilen oli ihan vetämätön olo, kun oli harmaa päivä. Oisin voinut mennä päiväunille kuopuksen kanssa. Laitoin illalla miehelle reissuun masukuvan, hänkin kauhistui, miten on viikossa humpsahtanut eri näköiseksi. Muissa raskauksissa ei ole erottunut yhtä selvästi masun laskeutuminen. Oiskohan vauva sitten paremmissa valmiusasemissa tällä kertaa, viime viikolla särki sitä häntäluutakin ihan kauheasti, mitä ei ole muissa raskauksissa ollut. Nyt ei ole tainnut pariin päivään vaivata.

Aurinkoista viikonloppua :cool:
Supistusrikkaita päiviä kaikille, jotka on vielä yhtenä kappaleena :)

Cherrie_ 39+1
 
Onnea Lakka87 tytöstä :flower:

JeVille jaksamista sairaalaan ja toivottavasti on kohta nyytti kainalossa.

Kuinkahan Petronellalle kävi, ehdittiinkö siellä juhlat juhlia vai tuliko lähtö?

Elikkä spinaali on hyvä vaihtoehto jos on toiveita siitä että vauva syntyy pian. Luulen siis päätyväni epiduraaliin, viimeksi sain sitä myös toisen kerran synnytyksen aikana, mulla kun synnytykset ei hirveen nopeita oo ollut.

Mua kans heti ottaa päähän kun puhelin soi, ennen kun edes nään kuka soittaa. Ilmeiseti tullut liikaa niitä, no eikö se nyt vieläkään?? Juu ei, ja mua se itteenikin ahdistaa joten olis kiva kun ei kyseltäis |O.
Toinen tosi ärsyttävä on kun näkee ihmisiä jotka ihan pokalla kysyy että onko sieltä varmasti vaan yksi tulossa. Mun maha nyt ei ihan kauheen suuri oo, ja enpä oo kuullut yksistäkään kaksosista että olisivat syntyneet käynnistettyinä yliaikaisuuden takia. Voihan räyh taas kun edes moisia ajattelee. Onneksi ulkona kuitenkin paistaa aurinko ja on lämmin :heart:

Armin ja takiainen 41+1
 
Paljon onnea pienestä tytöstä Lakka87 ja perhe :heart:

Höh, miksihän mulle ei lisätty ekan synnytyksen jälkeen epiduraalin kautta puudutetta tikkien ompelua varten! Tökittiin kasa niitä hitsin paikallispuudutepiikkejä ja aika epämiellyttävä kokemus jäi. Sit vaan se kätilö tiuski, että pysy paikallasi, kun säpsähtelin.

Multa ei ole onneksi vielä kukaan kysynyt puhelimessa "Joko?". Edellisen raskauden lopulla meinasi välillä hermoja kiriä, kun mun puheluihin alettiin vastaamaan "joko"...

Ai en ole ainut, kenen on luultu kaksosia odottavan... :headwall:

Mäkin olen jännäillyt, kuuluuko petronellasta vielä tänä iltana :)

Tänne on iskenyt mieletön väsymys. Pistin eka harmaan päivän piikkiin, mutta tänä aamuna iski yllättäen myös. Pakko oli mennä sängylle lepäilemään ja torkuin siellä tunnin. Unessa en varsinaisesti käynyt, kun lasten touhuamisia kuulostelin. Sit yritin selviytyä vaunulenkille, jos ois vähän piristänyt, mutta ei tullut mitään. Kuopuksen päiväunien jälkeen vasta päästiin ovesta pihalle, ja oltiinkin siellä koko iltapäivä. Seitsemän maissa tultiin iltaruokaa laittelemaan. Nyt taas väsyttää ja tekisi mieli mennä nukkumaan... Taidanpa mennäkin, kunhan saan lapset sänkyihin :)
 

Yhteistyössä