:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Snowball YV luettu :D laitoin sulle sähköpostia. ..Tuosta nukahtamisjutusta vielä, että meilläkin toisinaan tyttö väsyttää itsensä yliväsyneeksi ja nukahtaminen on sitten vaivalloisempaa. Tutti, lisämaito ja lyhyt kanniskelu on vuoroin olleet apuna.

Tytti Meilläkin tuo nukahtamis-ähinä loppui heti kun tuttia oppi syömään. :wave: ..niin ja myös öisin tulee tuota maitoa ihan yli äyräitten täälläkin. Päivällä sitten vähemmän kun on tiheemmät ruokailuvälit. Mut vielä ainakaan en oo aatellut pumppua ostaa, katotaan nyt.

Tähän asti neiti on nukkunut yöt äippälaatikossa meidän sängyn vieressä, mutta nyt aletaan vähän kerrassaan totuttaa pinnikseen. Viimeistään siihen tähdätään kun mies lähtee takas töihin heinäkuussa..vuorotyötä kun tekee. :) ..Pinnis siis eri makkarissa kuin tähän asti ollaan nukuttu.
Muutaman kerran olen nyt viimeisen aamuyösyötön aikana ottanut tytön kainaloon ja nukuttanut siinä, sitten ollaan aamulla herätty yhdessä.

Hymyjä meidänkin tyttö alkaa jo vähitellen meille suomaan. :heart:

kissinminttu & Nuppunen ylihuomenna 1kk :heart:
 
Ostettiin nyt sitten se Baby Bjornin sitteri ja ihan taivaan lahjahan tuo on! Saa mm. aamupalan syotya (ja netissa roikuttua... :ashamed: ) rauhassa kun pistaa vaan vauvelin siihen ja keinuttaa tassa samalla toisella jalalla. Viela ei osaa itse keinuttaa sita tarpeeksi hurjalla vauhdilla, pitaa ihan paan heilua edes takaisin etta kelpaa :). Huusin viela netista siihen sen lelukaaren, jos sitten viihtyisi paremmin siina ihan itsekseenkin. (Mun ensimmainen huuto.net -huuto...opettelen Suomen tavoille :)).

Vaipoista: Meilla kaytossa Pampersin koko 2 ja hyvin istuu vila vaikka poika oli viikko sitten jo 5,3kg. On niin pitka poika, etta varmaan siksi. Kakkoskokoa neuvoin aidinkin pojalle viela ostamaan kun mennaan sen hoteisiin nyt asumaan ennen kuin kamppa vapautuu reilun viikon paasta. Kokeiltiin myos paikallisia halpisvaippoja (punnan paketti kun pampersit on 5!) ja olivat ihan ok mutta nyt nuo merkkivaipat kaytossa kun miehen aiti osti. Kestot ei vaan tunnu pitavan ollenkaan tarpeeksi, aina on kakat vaatteilla. Aion kuitenkin niita kayttaa ainakin paivasaikaan kunhan paasen tasta muuttamaan, nyt en ole viitsinyt kun on niin kamalasti muuta tehtavaa etta lisapyykkia ei kertakaikkiaan pysty tahan enaa ottamaan. Ja helpommin sujui kun sain vaipatkin kaikki eilen pestya ja pakattua jo laatikkoon odottamaan muuttoa. Kukakohan se oli joka kysyikin etta koska meilla muutto?Lennetaan tosiaan vauvan kanssa jo huomenna Suomeen ja mies tulee muuttokuorman kanssa perassa, perilla torstaina aamulla. Kummallinen olo kylla, johan ma 6 vuotta eli koko aikuisikani olen taalla Lontoossa asunut ja nyt yhtakkia takaisin. Harmi etta menee ristiin, oltaisiin voitu nayttaa paikkoja!

Peittojen heiluttelu: taalla alkaa jo melkein paniikki nousta kun kiva olisi paasta jo heiluttelemaan ja varsinkin kun ei taas tieda koska seuraava mahdollisuus kun koko kesa on niin sekava ja mies on jatkuvasti taalla tai sitten ollaan porukalla landella sukumokilla jne missa ei rauhaa kylla saa. Mutta kun ei tuo vauva anna rauhaa! Monesti on yritetty ja heti alkaa huuto. Sitten yolla kun vauva nukkuu ollaa molemmat jo niin vasyneita etta ei pysty. Vaikka ensi yona on sitten varmaan "pakko" :). Fyysisesti tuntuu etta ihan kunnossa on paikat, ja onhan synnytyksesta jo 7 viikkoa aikaa.

Jalkivuoto: Kesti nelisen viikkoa taallakin. Ainoastaan 2 paivaa oli runsasta, sitten vaheni niin etta pikkuhousunsuojilla meni loppuaika. Mahan olin jo ihan huolissani etta vuoto ei paase ulos tms. kun olin varautunut Niagaran putoukseen sellaisilla jattimegahypersuojilla...

Kakka: Taalla vaipassa tavaraa pari kertaa paivassa.

Nukkuminen: Taalla tykataan nukkua mahallaan. Taalla ohjeistettiin sairaalasta etta aina selallaan ehdottomasti, mutta julmaahan se olisi toista pitaa hereilla kun ei kerran siina asennossa viihdy. Tuohan nukkuu nykyaan tosiaan sen 8h putken ja sen aina mahallaan ja sitten on toinen silma ihan turvoksissa raukalla aamulla... Nukkuu meidan sangyssa, kun se omassa hammockissa ei pysty mahallaan nukkumaan :(. Eli jos sinne laittaa niin heraa 3h valein. Nyt en ole viitsinyt opettaakaan omaan sankyyn kun siella aidin luona nukkuu sitten kuitenkin mun vieressa kun en sinne mitaan sankya jaksa raahata ja parivuodesohvassahan on tilaa. Paivaunet nukkuu ihan siella mihin sattuu nukahtamaan, en viitsi riskeerata etta heraa jos siirran. Eli sitterissa, sohvalla, vaunuissa tai kantorepussa yleensa. Harvoin nukkuukaan puolta tuntia kauempaa paivisin.

Vakuutus: Olen ajatellut kylla ottaa, juurikin niiden Helsingin jonojen takia. Pitaisi marssia johonkin vakuutusyhtioon ensi viikolla ja yrittaa puhua joku hyva diili, kun tosiaan ihan kaikki vakuutukset pitaisi ottaa samalla kertaa.

Nappylat: Meilla oli iho tosi pahan nakoinen ja taynna pienta nappya melkein syntymasta asti. Aina valilla parempia paivia ja sitten taas kukki. Sitten yhtakkia kirjaimellisesti yhden yon yli 6- viikkoisena tapahtui muutos ja nyt on ihan silea ja kuulas iho ja kestanyt nyt ainakin sen viikon jo.

No nyt tuli sellainen porahdys, etta vaipanvaihtoon taisi kutsu kayda.

Maya ja poika 6vk 6vrk
 
Meillä on tullut nyt ihme itkuisuutta pojalle. Alkuhan meni tosi leppoisasti! Nukkui ja söi, ja aina nukahti helposti kun sänkyyn kannettiin. Nyt on itkukohtauksia, ja illalla on hankala saada unenpäästä kiinni. Joku muukin taisi siitä sanoa (sori en muista kuka :snotty: ) että vauva on selkeesti tosi väsynyt mutta ei vaan "malta" nukahtaa!! Tuota meillä on aika paljon, ja nyt jotain muutakin vaivaa varmaan kun itkut on lisääntynyt.. Kitinää ja levottomuutta on ollut enemmän ja enemmän. Kaiken lisäksi nyt pojalla on nenäkin tukkoinen :( Sekin itkettää varmasti.

Me ei olla makuuhuoneen puolella muuta kun nukuttu :LOL: :LOL:
Alkaisi olla jo hetket käsillä, mutta ei oo vielä mitään tapahtunut. Ehkä jotenkin aristelen vielä, kun aika kipeet paikat oli pitkän aikaa. Halut ei kyllä oo kadonnut mihinkään :kieh:

Meidän iso köllikkä on ollut lähes koko ajan pienimmissä vaipoissa, esim pamperssin 1! Isommat tuntui vaan NIIN isoilta, ja tavara ei pysynyt niissä sisällä!! :) Nyt oon alkanut kakkos-kokoa käyttämään, ja poika kuitenkin pitkälti yli 5kiloinen!

Miida ja Iiro 6vk++
 
Näppyjä on täälläkin ympäri naamaa ilmaantunut. Toivottavasti häviävät itsekseen kun emme tiedä, pitäisikö niitä rasvata tai mitään :ashamed: Torstaina on neuvola niin pitää siellä sitten asiaan kysyä. Onko muilla näpyt vain kasvoissa vai onko ympäri kehoa? Meillä tosiaan vain kasvoissa ja leuan alla.

Peittojen heiluttelua ei olla täällä edes harkittu :ashamed: Tikit taitaa olla kyllä sulaneet, mutta muuten ei kummallakaan asian suhteen ole kiinnostusta. Tosin jälkivuotoakin on vielä jonkun verran.

Ihanaa kun aurinko on taas paistanut ja ollut hieman lämpimämpää :heart: Tosin tuli sadekuuro heti kun vein pyykit pihalle kuivumaan :(

Sompio ja Nuppu (2 vkoa ja 5 pvää )
 
:wave:

Kylläpäs se nyt jaksaa paistaa ja on lämmin kun juhannukset on värjötelty vesisateessa :D

Toukotytsyllä ja Pijellä oli kans edessä ristiäiset 28.6, samoin meillä! Just tässä mietiskelin että pitäskös alkaa valmisteluita tehdä muutenkin kuin vain ajatuksissa ja suunnitteluasteella :whistle: Ikävä viimesenä iltana todeta että jaahas, puuttuu sitä sun tätä.. Ja kun me siinä samalla juhlitaan vähän häitämmekin niin haluaisin että olisi loppuun asti kaikki järjestyksessä ja valmiina.. No hääkakun ja ristiäiskakun koristeet me käytin jo ostamassa, edistystä! :saint:

Korviketta kuluu paljon mutta ei aiheuta meillä mahavaivoja. Vaikuttaa varmaan kun poika syö probiootteja siinä sivussa niin pysyy suolisto kunnossa. Varmaan niillä Rela-tipoilla sama mahaa rauhoitava vaikutus ettei sit tuo korvike tee pahojaan. Ja kakka on ihan normaalia löysää ryynikakkaa.

Naran vesseli taitaa seuraavaksi lähteä konttaamalla maailmalle kun jo nyt noin etevä kääntyilijä! :D Meilläkin kovasti huidotaan ja äherretään joka suuntaan ja moni onkin sitä mieltä ettei kauan tarvitse odotella kehitystä liikkumiseen kun poika on niin tomerasti pungertamassa itseään liikkeelle. Ei malta luovuttaa itse ajoissa ja sitten saa itkuraivarit kun väsyy kannattelemaan päätä ja potkimaan jaloilla itseään eteenpäin. Täytyy ottaa syliin ja rauhoittaa tilanne :)

Niisku-rouvalle jaksamisia, pelottavan kuuloista tuollaiset kohtaukset, hyvä kun saitte avun ja toivotaan ettei tarvitse sairaalahoitoa saman tilanteen tiimoilta enää vaan kotioloissa pärjäisi ja tervehtyisi. Astmaakin pitää sellaisena vaarattomana yleistyneenä kansantautina vaikka monille se on todellinen ongelma ja hengenvaarallinen :|

Viikuna Voimia itkuiikan kanssa, täytyy vaan ajatella että jonain päivänä parempi kun ei muuta oikein voi tehdä, hiljaisia ja rauhallisia hetkiä sinne teille lähettelen! :hug:

Höpöliini Mä elän kyllä nykyään niin tarkkaan kellon mukaan, aina tulee vilkaistua että mihin aikaan poika nukahtaa aamupäiväunille, onko syönyt sitä ennen miten eli milloin suunnilleen herää jne. Jos siis heräilee kitisemään ennen aikojaan niin en nosta syliin vaan koitan rauhoitella vauvan takaisin uneen. Näin nukkuu yli puolen päivän jonka jälkeen syödään ja seurustellaan. Neljän jälkeen pyrin taas rauhoittamaan vauvan iltapäiväunille että herää sitten ajoissa vielä kukkumaan muutaman tunnin ennen yöunia. Näin siis menee melko täsmällisesti kymmenen aikaan nukkumaan mikä on tosi hyvä. Kannattaa iltaisin vaikka pitää jumppatuokio tai muuta energiaa vievää että vauva väsyy ja nukahtaa aiemmin. Meillä on tehokasta kun esim. laittaa viltille masulleen leluja ihmettelemään, nostelee päätään ja huitoo itsensä kyllä väsyksiin huomaamattaan. Myös kannattaa kertoa vauvalle että nyt tulee yö ja nukutaan. Eli valot pois tai hämäriksi, äänet vaihtuvat kuiskutteluksi ja mahdollisimman virikkeetön ympäristö muutenkin. Vauva tylsistyy ja tylsistynyt vauva usein nukahtaa. Joo, no näin meillä toimitaan ja tehoaa hyvin mutta yksilöitähän nuo ovat, jos toinen on päättänyt tosissaan valvoa niin vaikea siinä harata vastaan =)
Pääasia että vauva jotenkin ymmärtää yön ja päivän eron, ja senkin nuo hoksaavat kai omaan tahtiinsa.

Leevi on alkanut juttelemaan ja hymyilemään ihan jatkuvasti! Ihana huomata kuinka vauva alkaa ottamaan osaa vastavuoroisesti puheeseen ja ilmeisiin ja ääniin. Kaikki asiat eivät miellytä, jotkin saisivat nauramaan ääneen jos osaisi, nyt mennään vielä hangon keksi-hymyllä, mutta tiedä kuinka kauan! :heart:

Vakuutus ehdottomasti otetaan, mulla sama kuin suzyannella etten saanut vakuutusta ennen vauvan syntymää sairauksien vuoksi. Mutta ensi ke tuo on jo 2kk joten silloin siis!



Jasmin ja Leevi 7vk4pv :heart:
 
jasmin heh jooh en tiedä mitä temppuja tuo välillä tekee ei oo kyllä enää kääntynyt kuin kyljelleen. Sillä se käänty ku jännitti itseään vaan ja varmaan pään paino edes auttaa tms...kyllähän nuo oikeat kääntymiset tulee sitten vasta vähän isompana heh...sittenhän ne muuta teekkään kun ne jonkun tempun oppii...itse kyllä huomaa että tuo että poika on tosi virkeä eikä nuku tunti kausia varmaan vaikuttaa että alko tosi aikaseen naureskelee ja jutteleen vastavuoroisesti tulee äggyy ja guu odottaa että minä sanon saman :LOL: ja toistaa perässä...vuoronperään.
Onneks yöt menee nykysin hyvin ollaan nytkin nukuttu 3 peräkkäistä yötä kellon ympäri tietty välillä syö ja aamusta olla n.3Omin hereillä sitten taas jatketaan unia. Pari ekaa viikkoa oli kyllä semmosta shokkihoitoa heh..

Täälläkin on jonkun verran hormooninäppyä kasvoissa se hirveä hilseily on onneksi loppu. Karstaakaan ei ole nyt ainakaan harjaan joka päivä pään ja joku aika sitten tehtiin öljyhoidot ja varovasti pehmeellä harjalla harjailtiin karstat tai ne ihon rikaleet veke voi olla että karstaa ei vielä ehtinyt tullaakkaan oli vaan sitä kuollutta ihoa mikä hilseili koko kropan alueella.

peittoja on kertaalleen heiluteltu ... mä oon aina nukkumassa ku mies tulee töistä kotiin eikä tosiaan sillo kiinnosta. Hommatkoon sitä vapaata katellaan sitten uudestaan heh..oon häätänyt sen muualle nukkumaankin. Me nukutaan vauvan kanssa kaksin .. tärkein mulle on nyt omat unet jos minä en nuku kaikki kärsii..

hyi hittolainen mulla on ens viikolla se sokerirasitus TAAS kiinnostaa ihan hjelvetisti..pitäs muka mennä syksyllä ravitsemusterapeutille en varmaan mene :p

Pitäskö sitä lähtä vauvan kanssa iltakylpyyn..

Nara ja poika 6vko ja pari päivää..
 
Just kirjotin äsken, että ei ole sänkyhommat kiinnostaneet ja heti mies oli kimpussa :p
Halittiin sängyllä ja mieli olisi tehnyt enemmänkin. Mutta en ole varma onko kaikki tikit jo sulaneet ja jälkivuotoa nyt ainakin on. Eli homma pistettiin jäihin :kieh:

Jasmin on saanut mukavankuuloisen rytmin Leevin kanssa :heart:
 
Meillä on alettu peittoja heiluttelemaan ihan urakalla. No raskaus aikana peittoja heiluteltiinkin aika harvakseltaan.
MayaSx Minun äiti sanoi että minä ja pikkuveljeni nukuttii 2viikkoisesta asti mahallaan. Ja 80-luvun alussa oli laitoksella kätilökin sanonut että mahallaan saa nukuttaa. Ja nykyään suositellaan kylellään nukuttamista. Tosin minulle laitoksella kätilö sanoi että jos on oikein paljon vatsa vaivoja vauvalla niin mahallaan olo helpottaa.
Nukuttamisen suhteen meillä toimitaan Jasmin samalla lailla. Äitini neuvosta, hän oli niin saanut minulle ja veljelleni "opettua" päivä rytmin.

Tytti ja Olli 3vk 6pv
 
Nonii juhannus ohi...

Kirjoittelin viime viikolla Rasmuksen näppylöistä naamalla. Onneksi torstaina kävin neuvolassa näyttämässä sitä josta päästiin lääkärille suoraan. Näppylät naamasta oli tulehtunut. Eli saatiin antibioottirasva siihen. Nyt naama onkin jo paljon parempi. Hieman kuiva enään. Tänään kyllä tuli takaraivoon taas läiskiä mutta ei niin pahasti. Meillä on keskiviikkona lääkäri ja jos näppylät ei ole kadonneet katsotaa minulle maidoton ruokavalio.

Kuva Rasmuksen naamasta. Kuvassa naama on vielä hyvässä kunnossa.


Sänkypuuhissa ei täällä ole loppuun asti päästy. Mulla oli raskausaikana liitoskipuja jotka jatkuvat vieläkin eli alapää on kipeä siis hieman..

Täällä on nukuttu nyt sellaisia 4-5 tunnin yö uni pätkiä.. :) Ihanaa saada nukkua kun oli jo pitkään silleen että heräiltiin koko ajan tai sitten vain ähistiin kun mahasta väänsi.

Vakuutuksen meinaan ottaa kun Rasmus on sen 2 kuukautta. En muistanut :ashamed: ottaa sitä ajoissa raskaus aikana..

Kakka täällä vaipassa joka kerta. Yöllä ei enään ole kakannut eli ei tarvitse silloin vaippaa vaihtaa. Ennen heräsikin aina kun vaihdoin syötön yhteydessä kakat pois.

Meillä ei ole korviketta annettu ollenkaan.

Meidän pikku hurmuri :)



Pikku prinssi ja Rasmus 6 vk ja 5 pv
 
Jospa pitkästä aikaa joutaisi vähän kirjoittelemaankin. Lukemassa olen kyllä yrittänyt käydä, sen verran kun tytöt ovat vapaa-aikaa antaneet. Esikoinen kun lähti muutama viikko sitten käppäilemään, niin vilskettä on riittänyt! :)

Knockoutilla on ollut hankala alku... Mutta toivottavasti nyt jo kaikki on hyvin? Pikku kaveri kyllä näyttää ainakin todella reippaalta ja valppaalta. Jouduitko olemaan osastolla normaalissa huoneessa? Kun meidän esikko syntyi viime talvena, niin itse jouduin menemään osastolle ilman vauvaa. Minut kyllä laitettiin kahden hengen huoneeseen, jossa olin lähes koko ajan yksin. Juuri siksi, että olisi epäinhimillistä joutua kuuntelemaan/katselemaan muiden pienokaisten itkua ja touhuja... Itse en silloin päässyt edes vauvaa katsomaan, kun makasin sängyn pohjassa 8vrk, jonka jälkeen kotiuduttiin. Meillä ei ollut asiat noin kurjasti, mutta silti tiedän miten pahalta tuntuu olla ilman pienokaistaan... :ashamed:

Aivan syötävän suloisia pikkuisia kaikilla!! :) On niin ihana katsella noita vauva kuvia!

Meillä on käytössä vekovit. Esikoiselle teki devitol niin kovat itkut, että tälle neidille ei edes niitä kokeiltu. Aika vähäisillä itkuilla ollaan päästykin. Lusikkaan laitetaan d-tipat ja relatipat ja suuhun vaan, hyvin ovat alas menneet.

Meillä otatellaan kanssa miehen kanssa tasisesti. Tosin syyt ovat todella tyhmiä. Väsymys tekee osuutensa, ja pinna on molemmilla välillä tiukalla. Tosin mitään isompaa riitaa ei ole ollut, eikä meillä riidellä lasten tai kodinhoidosta, vaan kaikesta muusta...

Yöt menee aika hienosti. Typy nukahtaa illalla vaihdellen 21-23 ja sitten kerran herätään aamuyöllä syömään. Aamulla heräilee sitten joskus 06-09. Ei turhia itkeskele tai kiukkua. Eli todella helpolla ollaan päästy. Kovasti jo vaatii seuraa ja viihdytystä. Lelukaaren alla on niin kivaa! Hymyjä satelee ja juttua riittää. Nyt on alkanut jo vastaamaan hymyyn hymyllä! :D Päivällä ei ole oikein rytmiä. Toisinaan nukkuu enemmän ja toisinaan vähemmän. Silti yöt kyllä menevät aika samalla kaavalla. Meillä on kanssa näppjä ja patteja. kasvot, niska ja rinta ovat ihan täynnä. Välillä ovat aika pahankin näköisiä, mutta keskiviikkona olisi lääkärineuvola, niin pitänee sieltä kysyä. Vaavin koosta ei ole tietoa, kun viimeksi on neiti punnittu 3vkon iässä nyt ikää on jo kohta 7vkoa! Pitkä neiti kuitenkin on, kun käytössä olevisa 62cm vaatteista osan olen jo joutunut laittamaan pois!! Mihin se vauva-aika oikein katoaa!???
Neito on todella kova puklaamaan! Mites muilla??
Korviketta ei ole vielä tarvinnut antaa. Maitoa onneksi on riittänyt. Mutta kyllä huomaa, että jos jonain päivänä syö/juo vähemmän, niin eipä sitten kuulu maitoakaan.
Isyyskin käytiin jo aikaa sitten tunnustamassa. Oli todella töykeä vanha nainen, ja tuntui, että ihan kuin olisi koko ajan kytännyt, että miten ollaan lasten kanssa. Oli ihan hankala olo. Kolme kysymystä hänellä oli; kuinka kauan olette olleet yhdessä? kuinka kauan olette asuneet yhdessä? kuinka kauan olette olleet kihloissa? Ihan oli kyllä erilainen reissu kun edellinen isyyden tunnustus. Mutta onpahan nyt tehty sekin...
Ristiäisiä odotellessa, ovat vasta 5.7. vauvan nimi on kovassa käytössä ja pelottaakin, että lipsauttaa vielä jonkun kuullen... :whistle:



tässä meidän neito...
mutta, neidot kutsuu. Pitää tulla uudelleen paremmalla ajalla.
Jaksamisia kaikille!! :hug:

nasu ja tytöt 1v3kk ja kohta 7vko :heart:
 
Meidän tyttö on alkanut myös puklaamaan ihan tosi paljon, mutta peilaa kaiketi siihen kun syökin isompia määriä eikä malttiakaan hirveesti syödessä enää ole. :D

Vakuutus otetaan täälläkin kun tyttö on 2kk. Ei mekään muistettu ajoissa sitä odotusaikana ottaa.. :whistle:

Rintapumpun hommasin sitten kuitenkin.. :snotty: se on nyt käynyt selväksi ettei meidän pikku pipana jaksa illalla enää keskittyä tissille. Vääntyilyksi ja rimpuiluksi menee jostain syystä, sitten taas yöllä ja päivällä imee ihan nätisti.

Tässä meidän tyllerö kommunikoi videolle eilen illalla: :heart:
 
Heipat kaikille!

Pitkästä aikaa täällä käymässä =). Onnea kaikille :flower:

Täällä pojat kasvaneet, eilen neuvola ja painoa kummallakin n.4,5kg. Juttelua yrittää toinen poika tapailla :heart:
Pojat sai nimet pari viikkoa sitten Toni ja Luukas.

Ei meilläkään vielä olla sängyssä mitään tehty. Viime viikolla oli jälkitarkistus.

Jaksamisia kaikille ja hyvää kesää =)

Eemelin äiti ja pojat7vko
 
Suzyanne
Ihania vauvakuvia ja kissinmintun tytöstä video! :heart:

Itsekin voisin taas laittaa kuvan, ihan herkistyin ja tuli ihan tippa linssiin kun mun rakkaat otti yhtenä päivänä sohvalla nokosia:

:heart: :heart:

Neuvolakuulumisia, Vili painaa 6 vk 5 pv ikäisenä huimat 6025 g (syntymäpaino 3778 g) ja on 59 cm pitkä, (51 cm) eli maito riittää mainiosti, vähän liiankin hyvin näköjään. =) Mutta vauvat saa ollakin vähän pullukoita. :heart:

Eemelin äidin pojilla kivat nimet! :flower:

Nyt lähdetään Vilin kanssa vaunuilemaan, lisää sitten myöhemmin!
 
Terkkari kävi taas kotikäynnillä ( täällä ei vissiin tarvii liikahtaa kotoa mihinkään...). Hyvin oli Eeli taas viikossa kasvanu -> paino tänään 3800g eli 410g oli tullu lisää viime maanantaista :) Muutenkin on virkeä lapsi jne..

Tänään on ollu vähän turhankin virkeä. Aamulla ysiltä herättiin ja puol kaks nukahti vasta... Tai nukahti pari kertaa syliin, mutta heti kun siirti vaunuihin (päiväunipaikka) niin johan ol taas silmät auki. Ja muuallahan tuo ei viihdy kun sylissä.. No mutta sain syyn kokeilla kantoliinaa ekaa kertaa ja meillä ainakin viihtyy tosi hyvin. Sinnekin nukahti aika nopeesti. Kietaisuristi 2 sidonta toimii meillä :wave: Nyt onneks nukkuu tuolla :heart: Sais nyt nukkuakin vaikka ees pari tuntia.

Meillä on iho ainakin vielä pysyny hyvänä. Ihan satunnaista näppyä naamassa ja nekin häviää yleensä päivässä. Iho ei myöskään ole enää kuiva ja tää terkka sano, että saa kylvettää vaikka joka päivä. Siitä iltarutiinia.

Puklaamisesta, viime viikolla oli pari päivää jollon puklas todella paljon, mutta nyt on pysyny aika maltillisena. Paitsi hei... tänäänhän lens taas yks lasti kaaressa :D Nooo, vaan yks.

Kakka tulee meillä useesti päivässä ja viime yönä ikävä kyllä kahdesti... Se aiheutti kahen tunnin valvomisen, kun oli pakko pestä pois |O

Meillä taitaa ristiäiset olla vasta elokuun alussa.

Öisin nukkuu omassa sängyssään. Nukahtaa tissille ja siitä sit siirrän omaan sänkyyn. Yleensä onnistuu mutkattomasti.

Hitsi ku ei muista, että mitä on jo kommentoinu ja mitä ei...

No mutta nyt jotain muuta tekemään ->

Ansku ja Eeli 2 vk 4 vrk

Tässä vielä kuva eiliseltä

isin sylissä seurustelua :heart:
 
neuvolakuulumisia
En meinnannut millään uskoa kun vaaka näytti kirpulla 4810g..huh huh,on ainakin syöty :) 3viikkoa sitten oli 3960g..no oli kyllä pituuttakin tullut syntymästä 5cm.. kun vertaa siskoonsa joka syntyi ennenaikasesti niin ei tuo paino noin paljoa noussut niin jotenkin hassua ;)
käyrillä mennään kuitenkin ihan normilla.
 
Nikunaku, laitoin sulle yksäriä! :wave:

Musta ei ole vähään aikaan kuulunut kun mies sai kun saikin tahtonsa läpi ja lähdettiin mökille juhannuksen viettoon viime keskiviikkona ja palattiin vasta eilen. Ajomatka meni aivan loistavasti, Oliver nukkui koko matkan! Oli pakko herätellä puolivälissä kun nostettiin ylös turvaistuimesta "jaloittelemaan" ettei pienen selkä mene ihan mutkalle. Eli tosiaan menomatka yli 500km mentiin yhdellä pysähdyksellä! Kerralla siis joutui pieni istumaan turvaistuimessa kolmisen tuntia, mutta en usko että siitä tuolleen kertaluontoisesti on kovasti haittaa vauvan selälle. Ainakaan kun meillä on se Römerin Baby Safe istuin jossa on se selkätyyny tukemassa vastasyntyneen alaselkää, eli on melko makuuasennossa tuolissa. Itse mökillä meinasi käydä aika pitkäksi kun ei itse vielä uskaltautunut saunaan ja uimaan tulehduksien pelossa. Ja ulkona oli niin paljon itikoita ja muita pörriäisiä että vauvan kanssa pystyi menemään ulos vaan vaunuilla joissa oli ötökkäverkko. Mutta olen iloinen että reissu tuli tehtyä, kyllä meillä olis miehen kanssa mennyt hermot toisiimme täällä pienessä kaksiossa 24/7 yhdessä.. :D

Tänään oli neuvola ja hyvin on poika kasvanut, painoi jo 4685g ja pituutta oli 56,3cm (syntymäpaino 3970g ja pituus 52cm)!

Huomenna mies palaa töihin, ihan kiva juttu, ei tällaista jatkuvaa yhdessäoloa näin pienessä kämpässä jaksaisi hullukaan! :LOL: Nyt saadaan alkaa opetella pojan kanssa omia rutiineja ihan rauhassa ja makoilla vaikka koko päivä sängyssä imetyspuuhissa jo siltä tuntuu!

Helpottavaa lukea että muillakin on palanut hermo ukkojensa kanssa.. Mulla myös.. Mies ei tunnu kestävän vauvan itkua ollenkaan, ainakaan 5 minuuttia pidempään! Sitten alkaa jo hermostua ja tuhahtaa vauvalle että "ota nyt v***u se tutti suuhun ja ole hiljaa" tms.. Mä olen jotenkin niin herkillä että alkaa itkettää joka kerta kun hermoaa vauvalle tuolleen vaikka tiedän että hän ei ikinä satuttaisi vauvaa.. Ehkäpä (toivottavasti) miehenkin hermot kasvavat ajan myötä kun opitaan tuntemaan vauvaa paremmin. Hän on aina vihannut vauvojen itkua yli kaiken, luulin jotenkin että oma vauva olisi eri juttu mutta ei kai sitten. Muuten on ihana isi, vaihtaa vaippaa, seurustelee vauvan kanssa, syöttää tuttipullosta, siivoaa, nukuttelee vauvaa, kokkaa mammalle, laulaa vauvalle jne jne.

Neuvolasta saatiin tänään vinkkejä maidonnousuun, ehdotti että yritän nyt jonkin aikaa sitkeästi vaan syöttää pelkkää tissimaitoa, vaikka sitten senkin uhalla että vauva söisi aivan jatkuvasti. No nyt on tämän päivää sitä tehty ja ollaan pärjätty vaikkakin parit tissiraivarit on jo jouduttu kestämään. Sitkeesti olen vaan aina rauhoitellut ensin vauvaa ja sitten vaihtanut toiselle rinnalle. Katotaan katkeeko pinna yöllä ja annetaan lisämaitoa! :) Tosin varmaan muutenkin valvoskellaan kun on pojalla meneillään jo toiset pitkät päikkärin tänä iltana.. huoh.. Neuvolan täti oli sitä mieltä että vielä tämän ikäisen rytmejä ei saa alkaa muuttamaan koska muuten voi mennä totaalisesti rytmit sekaisin vauvalla. Kuulemma parin kuukauden iässä on helpompi alkaa muuttamaan rytmejä pikkuhiljaa. Sitä odotellessa! Mökillä vauva nukkui paremmin kun täällä jostain syystä, yhtenäkin yönä 7 tuntia vaan yhdellä syötöllä ja jatkoi siitä unia vielä monta monta tuntia! Kotona taas heräilee tunnin parin välein ja mä olen aivan silmät ristissä!

Ihania kuvia olitte vauvoistanne laittaneet! :heart:

Tuli taas vähän paljon omaa napaa kun en muista yhtään mitä piti kommentoida.. :ashamed: Ehkä luen teidän viestit vielä uudelleen niin jos vaikka muistaisin mitä piti sanoa! :)

RockMummy & Oliver 2 vk 2 pv
 
RockMummy Me kokeiltiin eilenillalla kepillä jäätä ja herätettiin Nuppu kesken päikkäreiden. Nukkui illalla klo 16-19.30 välisen ajan. Tai siis olisi nukkunut vaikka kuinka pitkään, mutta varovaisesti herättelin vaipanvaihdolla ja sitten tissille. Nukahtikin kyllä yöunille joskus kymmenen aikaan, mutta pari tuntia oli sellaista kitinää, että piti sängyssä käydä silittelemässä. Sairaalassa kun herätettiin syömään pari kertaa niin veti sellaiset raivarit monta tuntia sen jälkeen, että ajateltiin kanssa, että suuremmin ei rytmiä tässä vaiheessa aleta muuttelemaan.

Voiko ristiäisissä olla kastepöydässä vaaleanpunainen kynttilä vai pitääkö olla valkoinen
? :attn:

Sompio ja Nuppu 3 viikkoa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:

Voiko ristiäisissä olla kastepöydässä vaaleanpunainen kynttilä vai pitääkö olla valkoinen
? :attn:
Muistaakseni kastepöydässä pitää olla valkea, niin ainakin meille pappi sanoi esikoisen ristiäisiä ennen. Nyt pidettiin kaste kirkossa niin ei ollut varsinaista kastepöytää, eikä tarvinnut edes kukkiakaan muuta kuin sitten kahvipöytään asetelma.

 
Pikanen moi...

sitte aamupalalle ja cecilialle hakemaan passia. Toivottavasti passikuvat onnistuu. Viime vuonna meidän vajaa 1 v:stä piti käydä ottaa kolme kertaa passikuva kunnes poliisi hyväksyi sen.

RockMummy: Yv:hen vastattu ja pipo lähtee postiin tänään. :)

Oho mies on tehnyt mulle aamupalan. :eek:

gotta go... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:

Voiko ristiäisissä olla kastepöydässä vaaleanpunainen kynttilä vai pitääkö olla valkoinen
? :attn:
Muistaakseni kastepöydässä pitää olla valkea, niin ainakin meille pappi sanoi esikoisen ristiäisiä ennen. Nyt pidettiin kaste kirkossa niin ei ollut varsinaista kastepöytää, eikä tarvinnut edes kukkiakaan muuta kuin sitten kahvipöytään asetelma.


Meillä oli vimeksi vaaleanpunainen ja niin olen nytkin viikonlopuksi asettanut esillle vaaleanpunaisen. Ei ole tullut mieleekään ettei saa olla???
 
kiva kuulla pitkästä aikaa Eemelin äidin kuulumisia :heart:
Ihania kuvia olette taas laittaneet :heart:
Hauska kuulla RockMummy että teidän mökkireisu meni hyvin. Me lähdetään ensiviikolla reissuun myöskin.
(.) Meillä Olli on ollu pari päivää ihmeen virkeä päivisin, ei ole paljoa malttanut nukkua. Tyytyväisenä ihmettelee maailmaa. :heart: Tosin äiti vaan ei saa paljon mitään aikaseksi kun menee pojan kanssa seurustellen. No ei ne kotityöt niin tärketä ole B)
Illalla poju sitten simahtaa jo 8-9 aikaan ja aamulla herää 6-7.
Nyt kyllä nukkuu vaunuissa pihalla. Toivottavasti maltaa nukkua edes 2 tuntia.

Tytti ja Olli (Joka on huomenna jo kuukauden vanha)
 
Onko teidän kaikkien muiden vauvoilla jo neuvolakortit? Me käytiin vauvan kanssa eilen neuvolassa jo toiseen kertaan (tai eka oli kyl kotikäynti) ja vieläkään ei korttia saatu. Seuraava käynti on sitten elokuun puolella ja lääkärikäynti, saa nähdä saadaanko sittenkään. Meillä nämä käynnit on nyt vähän hasusti, kun heinäkuussa neuvola on kiinni, niin käytiin nyt vähän ennakkoon ja neuvolalääkäri käy vain kerran kuussa, niin seuraava käynti on siis silloin kun lääkäri on paikalla. Jälkitarkastus on mulla myös samalla reissulla. Vauva on nyt 1kk ja 4 päivän ikäinen.

Tänään alkoi mun "loma", kun mies lähti lappiin 3 keskimmäisen lapsen kanssa. Mä jäin tänne vauvan ja esikoisen (joka on vielä toipilaana sen leikkauksen jälkeen) kanssa. Tässä oon jo pari päivää pessyt urakalla pyykkiä ja pakkaillut reissuun menneille ja tänään jatkan pyykinpesua ja pitäisi laittaa paikat kuntoon, jotta itse voimme lähteä pienemmälle reissulle mun vanhempien luo sekä mökille. 9 koneellista olen pessyt jo 2 päivässä edellisen reissun jälkeen ja sellaiset 5 koneellista jäi vielä tälle päivälle. Mistä kummasta tuota pyykkiä oikein kertyy :/

Meidän vauvan on nyt reissanut varmaan vähän liikaakin, kun on jo 1kk ikäisenä nukkunutkin yönsä 4 eri paikassa. Muutenkin elämämme on mennyt kaikkien muiden ehdoilla ja vauva on vain kulkenut mukana. Mitä luulette millainen meidän vauvasta tulee eli tuleeko sopeutuvainen vai sellainen joka ei tunne missään olevan turvassa? Vai onko vauvalle tärkeintä vain, että saa olla äitinsä (ja muiden perheen jäsenten) lähellä?
 
Otatteko teidän vauvoille rotavirus-rokotteen?
Ihan kiva 160e maksava virusturva kun kela ei korvaa mitään... No, eilen sai poika imeskellä neuvolassa ensimmäisen satsin ja seuraavalla kerralla toinen osa.

Kyllä meille toi neuvolatäti kotikäynnin yhteydessä neuvolakortin ja kolme käyntiä sinne on jo kirjattu. Outoa kun piinan vauveli ei sitä vielä ole saanut.. no, kai sen ehtii, kai niillä jossain koneellakin on vauvan tiedot eikä pelkästään paperilla? Öh, en tiedä.

Mun äitiä lähdetään kohta hakemaan bussiasemalta, jää ristiäisiin asti meille asumaan ja hösäämään... kauanko mahtaa mulla hermo kestää, varsinkin näin lämpimillä säillä kun poika kitisee ja on levoton ja äiti syytää kasvatusneuvoja! :whistle:

Jasmin ja Leevi tänään 2kk jo!! :heart:
 

Yhteistyössä