:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Suzyanne, toivottavasti ei olisi koliikkia! Hyvinkin voi tosin olla kuumuudesta johtuvaa, meillähän Oliver kiljui täyttä kurkkua koko eilisen päivän melkeimpä ilman että mikään auttoi.. :( Toivottavasti tilanne olisi nyt jo rauhoittunut. :hug: Jaksamista myös Pianissimolle! Mulla kans sama juttu, en yhtään jaksa vieraita / vierailla missään jos koko päivä on yhtä huutamista ja kitisemistä, hermostun itse siitä sen verran ja ärsyttää kaiken maailman ohjeet! Meidän äiti on paraskin neuvoja.. koko ajan just tota että 6 viikkoon ei pitäs mihinkään liikahtaa kotoa vauvan kanssa jne. blaa blaa.. Jos kuulemma laittaa harson tuulensuojaksi vaunuihin niin vauva tukehtuu... Kaikkeen löytyy kyllä neuvoja meidän äidiltä!

Onkohan muuten kuumuus syynä siihen etten meinaa saada Oliveria millään unille? 2 tuntia on kitissyt väsymystä ja hetkeksi nukahtanut kunnes on taas herännyt uudelleen.. nytkin alkoi taas se kitinä....

Töihin menosta: en usko että on kovin montaa kuukautta varaa olla hoitovapaalla kun on asunto ja autolainat.. veronpalautuksia saan 650 euroa joten niillä vois ehkä pärjätä 2kk kodinhoidon tuen lisäksi. Lisäksi mies haluaa pitää isäkuukauden ja mulla on vielä 9 vkoa lomia pitämättä. Eli kyllä me saadaan Oliver varmaan ainakin vuoden ikäiseksi ennen kuin on vietävä hoitoon. Tosin en usko että itsekään haluaisin olla pidempään kotona, tykkään työstäni ja opiskelutkin on vielä kesken. Voi olla tietysti mahdollista että tekisin esim. 3-päiväistä ja 4-päiväistä viikkoa töissä ja opiskelisin muut päivät. Osan opinnoistahan voi tehdä etänä, joten Oliverin ei olisi pakko olla kokopäivähoidossa. Lisäksi miehellä usein viikolla vapaapäiviä ja iltavuoroja, jolloin pojalle tulee hoidossa lyhyitä päiviä. Täytyy nyt katsoa miten asiat järjestyy. Gradua pitäisi jokatapauksessa alkaa vääntää ensi vuonna, olin töissä tai en. Tietääkö joku muuten missä vaiheessa Espoossa pitää alkaa hakea päivähoitopaikkoja ja otetaanko alle 1-vuotiaita hoitoon kaikissa paikoissa??

Huh, nyt ehkä pikku-ukko nukahti 2 h kiukuttelun jälkeen, toivotaan niin! :)

RockMummy & Oliver 3 vkoa 1 pv :heart:
 
huomenta
piti kertomani että tuossa pari yötä sitten kirppu nukkui 8h putkeen,oli kyllä pieni ihmetys aamulla että mites häntä nyt noin väsytti eikä nälkä ollenkaan,no mutta sitten taas tankattiin urakalla :)
töihin paluusta oon ajatellut että jossain vaiheessa ensi keväänä menen aina välillä muutamaksi tunniksi töihin niin että mies hoitaa silloin,etttei tarvitse hoitoon vielä laittaa..siinä kuitenkin säästää hoitomaksut ja esikoisen ip-kerhon koulun jälkeen plus että saa kotihoidontuen kun lapset kuitenkin hoidetaan kotona..katsotaan nyt sitten miten saadaan onnistumaan :)
eipä sitten vieläkään ole ristiäiskutsuja tästä kaupungista löytynyt,onneksi mies meni täksi viikoksi töihin niin saa alkaa tulta pk-seudulta etsimään :) olin eilen ensimmäisen kerran koko päivän yksin näiden kolmen kanssa,oli kyllä hulinaa eikä tarvinnut pahemmin istuskella ja sitten vielä ekana päivänä mies joutu jäämään pariksi tunniksi ylitöihin..nukahdin kyllä saman tien illalla kun laitoin pään tyynyyn..mutta nyt kirpulla alko huutokonsertti täytyy taas mennä..palaillaan :)
luppa- ja kirppu 1kk 1,5vko
 
moikka

elossa ollaan mut järjissään...ehkä just ja just. Eilen oli ihan P*ska päivä ihan kirjaimellisesti.
Mulla on ollu pitkään paksua limaa nielussa/nenässä tms. ja muutamaan otteeseen kevään aikana tullu nielemisvaikeuksia. Eilen sitte raahauduin lääkäriin ja olen ilmeisesti vaan niin "kuiva ämmä" että nieleminen ei onnistu ilman juotavaa. Sanoi että limakalvot on varmaan liian kuivat ja raskausajan hormoonitasapaino jotenki muuttanut sitä. Mulla oli raskausaikana alapäässä niin kuivat limakalvot että se oli haavaumilla ja pahimmillaa vereslihalla. Kävin ostaa sellasen nenäkannun ja huuhtelin illalla nenää.Aivan ällöttävän tuntuista. Nyt aamulla mulla onki poskiontelot kipeet jne.

Olen jotenki tosi väsynyt.Mitään en jaksais tehdä.Ruuan teko on urheilusuoritus. Eilen tein kaksi kakkua kahdella eri täytteellä.Harjoittelin ristiäisiä varten.Siis oikeesti KAIKKI mahdollinen meni pieleen. Toinen täyte oli liian löysä,kakku pohjat jotka tein kääretortusta ei irronneet leivinpapareista. Pursotin kermaa ni se pursotin laite hajos ja kaikki kermat lävähti siihen kakun päälle josta sitte käsin levitin ne ympäriinsä.Tuli tosi kauniit kakut.Mieskin sanoi,että kai sä laitat nyt kakuista kuvat netiin ja kehut että katsokaa millaiset kakut tein.

Hetkeä myöhemmin imetin Ceciliaa olohuoneessa ni 1v10kk tuli olohuoneesee,oli riisunut vaipan ja sillä oli tullu kakka.Jaloissa vähän.Joo great,olivat huoneessaan sängyssä katsomassa pikku kakkosta. Mies lähti suihkuun pesee pikku neitiä kakaksta. Sofia tuli olohuoneeseen ja kysyin minne tidän huoneeseen Lucia kakkasi.Ei tiennyt ja kääntyi ympäri,että menee katsomaan missä ne kakat on....ni oikeesti tässä vaiheessa en enää tienny itkenkö vai nauranko....ne kakat nimittäin löytyi...Sofia selästä. :eek: :$ :LOL: Eikä neiti ollu huomannu mitään.No äkkiä neiti sinne suihkuun pestäväksi. Uskomatonta sitä kakkaa ei ollu sängyssä ollenkaan. :eek: :LOL: Kyllä nyt jo naurattaa mutta eilen ei.

Tänäänki ollu niin huono päivä ja äiti ihan poikki.Tää loputon siivoominen mua ottaa päähän-ja noi kaks apinaa teki tuhojaan pihalla. Isä laitto aamulla pikku uima-altaan lapsille ni sillä aikaa ku vein pyykit narulle sinne oli riisuttu vaatteet ja ne lillu siellä vedessä,johon oli kannettu hiekkalaatikosta hiekkaa. Ja uima-altaasta oli kannettu vedet liukumäen alla olevaan hiekalla täytettyyn kuoppaan joka oli ihanan näköinen.Siellä oltiin sitte pyöriskelty joten lapset pääsi suihkuun.
Voi kääks....apua.Nyt ei ole mun päivä.
Kiitos ku sain purkaa tän johonki.

jos nyt menis syömään aamupalaa ja vähä suklaata päälle.Jos vaikka helpottais ja pääsisin palaamaan parempien kuulumisien kanssa.
 
On nikunakulla ollut päivä (tai päivät, jos tänäänkin jatkuu)!! :hug:

Lupalla on myös hyväuninen pieni, meidän unelias vauva nukkui kai yhdeksän tuntia viime yönä, ei vaan voi uskoo että niin kauan voi kukaan nukkua!!!! Ennen kuutta heräsi aamulla syömään, ja kyllä oli muuten ennen yhdeksää kun vein sänkyyn nukkumaan illalla! Nyt hän nukkuu taas, äippä ehti syödä aamupalan, lukee lehden ja tulla nyt nettiinkin!

Kesäflunssa iskenyt... Kurkku on kipee ja nenä vuotaa. :( Katotaan jos helpottaisi jo, eikä enää pahenisi. Tänään mulla on jälkitarkastuksen terveydenhoitajan aika, huomenna lääkäri.

miida + Iiro 7vk + 4pv
 
Nikunakulla ollut kyllä kirjaimellisen p*ska päivä! Tsemppiä!

Mä jatkan Niklaksen tuttiharjoittelua. Eilen huoli jo taas niin hyvin, mutta tänään ei ei millään. Kait se on kohta nakattava noi tutit lopullisesti mäkeen. Varsinkin kun mä olen päättänyt et yli puolivuotiaana ei tutitella enää. Lopetusikä tulee vastaan ennen kuin tutti saadaan kunnolla edes pysymään suussa.

Päivät ollaan oltu rannalla, koska Tampereella helle jatkuu. Kolmevuotias isosisko ei saa aikaansa kotona kulumaan ja leikkipuistot on aivan liian kuumia, joten toi rantsulla elo on ollut aikalailla ainut vaihtoehto. Ja siellä onkin ollut vähän viileempää kun tuulee pikkasen ja Niklaskin on ollut siellä tyytyväinen. Nyt me ollaan lähdössä keskustaan ja siis koko aamu pönötetty kotona ja Niklas huutaa ja natisee koko ajan ja Pinja hyppii seinille... :whistle:

Ristiäiset on 11.7. Aikalailla kaikki tarjottavat pitäs tehdä itse. Kaikki on tietty tekemättä ja suunnittelemattakin. Mitä kaikkea te muut olette tarjonneet/tarjoamassa?
 
nyt jo helpottaa.kiitos siivous puuskan ja lapset leikkii nätisti duploilla ja junilla.Pyykkikone pyörii jo tokaa kolmatta koneellista. :eek: Eilen pesin keittiön ja eteisen lattiat ja nyt jo näyttää siltä ettei niitä olis pestykään. :LOL: ei kai tässä voi ku vaan nauraa.

Ristiäistarjoiluja mäkin olen kovasti miettinyt.Eilisen jälkeen kyllä päätin että taidetaan hakea kakut leipomosta. :LOL: Meillä tulee ihmisiä pitemmältä ja juhlitaan samalla tyttöjen synttäreitä. Ollaan meinattu aluksi tarjota ruokaa,mutta ku kaste onki jo klo11.30 ni taitaa olla vähän liian vaikea siinä aamusella valmistella n.50-60heng ruokaa.
Ajattelin jos tekis ison satsin Kreikkalaista salaattia+patonkia+tuorejuustoa, pari broilerpiirakkaa ja pari kinkkupiirakkaa, karjalanpiirakoita+ munavoita. Ehkä mahdollisesti joku kylmä makaronipohjainen salaatti. Illemmalla sitte grillataan koko porukalle makkaraa ku järkätään illemmalla tanssit siinä pihassa sijaitsevalla katetulla pikku tanssi lavalla.
Makeaa:ehkä pari juustokakkua ja ne täytekakut leipomosta.Jotain muuta makeaa,varmaan keksi paketteja kaupasta ja pullaa tms. Täytyy varmaan pyytää anoppia leipomaan jotain sinne ku en millään varmaan kaikkea jaksa tehdä. Jonku pitää varmaan pe tulla auttamaan lastenhoidossa että saadaan edes kaikki tehtyä. Onnks sinne juhlapaikalle pääsee jo perjantaina joten illalla viedään kaikki sinne mitä voidaan viedä. Kaste meillä on Sastamalan kirkossa ja se on ihan eri suunnalla juhlapaikan kanssa.Oli tosi vaikee saada pappia ja kirkkoa.Tuokin saatiin sillai,että just ehditään pitää kaste ku on häät ja papilla on kiire seuraavaan kirkkoon vihkimään joten kaste aikaa piti vähän siirtää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Sastamalan_kirkko_sisalta.JPG
toi kirkko on kyllä niin ihana sisältä.Vanha ku mikä.Just mun makuun. Meidät vihittiin siellä viime kesänä.
http://www.autoveteraanit.fi/2008%20kes%C3%A4retki/kes%C3%A4%202008%20060.jpg
tossa kuvassa oikealla edess näkyy vanha kivinen kastemalja.Kirkkoherranvirastossa ne ei osannu vastaa siihen käytetäänkö sitä kastemaljana.Itse toivoisin niin.

Nyt viemään pyykkejä pihalle.
Kyllä tää helpottaa jo kummasti. =) Ihanaa ku nää sivut taas toimii,pari kolme päivää ollu ihan jumissa.

ai niin käytiin perjantaina yllättäen autokaupoilla ja uusittiin mun auto tila-autoksi.Nyt mahtuu kaikki lapset kyytiin.
 
Ihana kirkko Nikunaku ja jaksamista kaikkien hommien kanssa :hug: Kyllä yhden lapsen kanssa on vielä helppoa, vaikka se ei aina siltä tunnukaan :D

Meillä ristiäisissä on tarjoiluina täytekakkuna mansikka-kermakakku, tiikerikakku, kinkkupiirakka, ruotsin parhaan tyylinen piirakka vaaleanpunaisella kuorrutuksella (ja ehkä mun tekemät marsipaaniruusut koristeena), lusikkaleipiä, ässiä ja karjalanpiirakoita+munavoi. Kaikki vieraat tulee lyhyeltä matkalta, niin ei sen ruokaisampaa tarvita.
 
ei voi olla totta!!!!! :'( P*ska päivä meni aina vaan huonommaksi. Vein pyykkejä kuivuu ja toin kuivat sisälle.Sofia vajaa 5 v vei Lucian uima-altaassa uitetun pupun kuivumaan pyykkinarulle.Jäi kiipeilemään siihen maton tappaustelineen puolelle.Hetken päästä naapuri toi itkevän Sofian sisään.Oli kaatunut pahasti ja sisäreidessä aivan järkyttävä haava.Näytti ihan AVOMURTUMALLE.Mä menin ihan paniikkiin ja niin naapurikin kun näki sen haavan. Onneks ei ollu avomurtuma tai murtuma siis pelkkä syvä haava.Mut se ei ollu viilto haava vaan sellanen pikemminki kraateri tai pikku räjähdys ja sieltä sisältä tuli jotain valkoista rasvakudosta tms.Se näytti ensisilmäykselllä luulta.
Reipas 5 v itki ja tärisi ku pelotti niin paljon.Lääkäri puudutti ja ompeli,mutta silti Sofiaa sattui niin paljon että huusi koko tikkauksen ajan.Lääkäri ei laskenu tikkejä,hoitsu arvioi,että niit' tuli 5-6.
Ehdin jo paniikissa soittaa miehen Tampereelta kotiin ku naapuri jäi muiden lasten kanssa kotiin. Me oltiinki jo kotona takaisin ku mies oli tullu kotiin.Sofia hoidettiin ensimmäisenä.
Nyt mies sitte lähtee takaisin töihin.
Mä olisin kyllä sitä mieltä,että voisi jäädä kotiin koska äiti on vieläkin ihan paniikissa ja kamalassa morkkiksessa. :'( :ashamed:

mitä vielä tänään tulee tapahtumaan?!?
 
nikunaku: :hug: Aika karmivalta kuulostaa sun päivä. Mutta ainahan lapsille sattuu jotain, ei niitä voi pumpulissa pitää. Ja toisekseen yksi ihminen ei yksinkertaisesti voi ehtiä joka paikkaan ja selässä ei ole silmiä... Onneksi oli naapuri paikalla. Inhottava vaan iso haava näin kesäkuumalla, mutta lapsilla naarmut ja vekit paranee yleensä nopeasti. :)

Ristiäistarjoiluina
meillä Kreikkalainen salaatti (tosin fetat, sipulit ja oliivit eri kulhoissa, niin voivat lapsivieraatkin syödä), pastasalaatti, patonkia, savustettua lohta, graavilohta, pieniä lihapullia, patonkia ja pari levitettä sen kanssa. Juomina kotikalja, vesi ja mehu. Jälkkäriksi kahvin/teen kera on sitten mansikkakakkua, pullaa, pipareita ja tuulihattuja. Vinkkinä muuten muillekin; pakastealtaasta löytyy ihan älyttömän hyviä kermatäytteisiä tuulihattuja ja ne maksaa noin 2?/20kpl. Päädyttiin noihin tarjoiluihin kellonajan (klo 15.00, ihmiset on tottuneet syömään jotain vähän "vahvempaa", kun pelkkää kakkua...) ja sen takia, että osa vieraista tulee kauempaa. Minä ja Pepin tulevan sylikummi väännämme pöperöita ja onneksi äitini tekee kakun ja lihapullat :D Siivouksista en aio ottaa mitään kummempaa stressiä, kaikki on kuitenkin tuttuja ihmisiä. Kutsuttiin ristiäisiin molempien sisarukset perheineen, vanhemmat ja kummit. Vieraita tulee arviolta 20.

Kävin eilen parturissakin, kyllä oli kiva saada vähän uutta ilmettä itsellekin. Piristää kummasti mieltä, kun kotona kulkee vaan rönttäverkkareissa ja peilistä katsoo jotain, mikä ei niin kovin hvältä näytä. Aikamoinen muutos, kun töissä ollessa piti aina meikata vähän ja vaatteiden olla jokseenkin siistit (farkut ja trikoopaita/paitapusero) kun asiakkaiden kanssa oli oman porukan lisäksi tekemisissä. Nyt aamutoimet rajoittuvat lähinnä hampaiden pesuun ja hiusten kampaamiseen... :whistle: Töihin olisi tarkoitus palata ensi keväänä. Laskeskeltiin, että minä kun pidän tämän ja ensi vuoden lomat ja mies isäkuukauden ja vähän lomia, niin Peppi olisi yli vuoden ennenkun hoitoon menee. Onneksi mies on vuorotyössä ja minä pystyn aika hyvin säätelemään omia työaikoja, kunhan viikkotunnit täyttyvät. Lisäksi minun vanhempani ovat luvanneet auttaa tarvittaessa lastenhoidossa niin ei tarvitse joka päivä päikkäriin viedä. Ainoastaan miehen ollessa aamuvuorossa. Toisaalta ajatuksena oli että toinen lapsi saa tulla heti kun on tullakseen, joten jos hyvin käy niin en mene muutaman kuukauden takia töihin ollenkaan. Aika näyttää...

Tulpas romaani :whistle: Lähdenkin tästä katsomaan noita minun rakkaita, jotka tuhisevat tuolla makkarissa :heart:

Snowball & Peppi 5vk+ 4pv
 
työhön paluusta ..mulla loppui työsopimus juuri ennen Saran syntymää, joten ei ole edes paikkaa jonne palata. :snotty: no..jotain meinaan etsiä sitten kun tarve vaatii tai oma nuppi ei enää jaksa kotona oloa. kotosalla meinaan kuitenkin tyttelin kanssa olla niin kauan kuin mahdollista.

tässä ekaa kertaa kantoliinaa kokeilen kun tyttö ei ole tänään rauhoittunut nukkumaan kuumuuden takia. torkkunut vaan.. :| ..nyt vetää onneksi sikeitä ! :wave:

kissinminttu & sara
 
Nikunakulle iso voima hali :hug:
Äitini sanoi minulle kun Olli syntyi että muista että lasten kanssa ei sitten tylsää päivää tule. Taisi vihjata minun ja pikkuveljen tempauksita koska niitä oli ja paljon. Oltiin varmasti ihan vakio asiakkaita paikallisella terveysasemalla.
Kauhulla odotankin jos Olli on perinyt äitinsä rämäpäisyyden ja isänsä kiinnostusen vauhdikkaisiin urheilulajeihin. :kieh:
Töhin paluusta No aikaisintaan ensi syyskuussa, siihen asti on sijaisellani työsopimus. Tosin ajattalin kyllä jäädä hoitovapaalle. Taloudellisesti siihen on ainakin nyt mahdollisuus vaikka meillä onkin tuota asuntolainaa. Meillä kaupunki maksaa omaa lisää kelan kodinhoidon lisäksi kaille niille jotka hoitavat alle 3-vuotiasta lasta kotona. Tuki on aika hyvä tänä n.190 euroa kuussa.
Sitäpaitsi kun mies tekee vuorotyötä ja itse joutuisin menemään aamulla joko 6.00 tai 7.00 töihin joten Olli pitäsi päästä ympärivuorokautiseen tarhaan tai perhepäivä hoitajille.
Tarhapaikkoja on todella rajatusti ainakin tällä hetkellä ja perhepäivä hoitajalle pääsystä voi kuulemma vain haaveilla. Kaupunki meinaan hakee 4 perhepäivä hoitajaa.
Ja tosiasisa minulla ei ole mikään kiire töihin. Olen kuitenkin tehnyt oman alani töitä opiskeluajan ja heti valmistumisesta asti.
Ristiäs tarjoiluista Täytekakkun, marenkileivokset, pullaa ja voilepäkakkua ja katkarapupiirakkaa. kakun, leivokset ja piirakan teen itse. Voileipäkakun tekee isäni joka on aivan mestari tekemään voilepäkakkuja. Anoppi lupasi leipoa karjalan piirakoita jos työvuoro antaa myöten.
Kakkupohjan leivoin eilen jo valmiiksi pakkaseen koska torstaina lähdemme reissuun melken 2viikoksi ja palaamme sillä viikolla kun ristiäiset ovat.
Suolaseen tarjontaan meinaa panostaa kun ristiäiset ovat jo 12.30. Melkein kaikki vieraat tulevat tästä lähi alueelta.
Siivouksesta en aijo ottaa mitään sterssiä. Ikkunat ovat meilläkin toukokuussa pesty tosin männyn siitepölyssä ulkoa mutta olkoon. Ei niihin ikkunoihin kukaan kiinnitä mitää huomiota.
(.) Täytyy tässä pikkuhiljaa alkaa katselemaan mitä kaikkea täytyy pakata mukaan. On vähän eri juttu lähteä reissuun nyt kun aikaisemmin.

Tytti ja Olli 5vk 2pv
 
Suzyanne
Nikunakulla ollut rankka päivä! :hug: Meilläkin sotkettiin kakalla tänään. Laitoin itselleni aamupalaa, ja Vili oli parin metrin päässä siinä meidän tärisevässä sitterissä. Yhtäkkiä Vili alkoi itkeä surkeasti, ja kakka alkoi haista. Ressukan vaippa oli jotenkin fuskannut, ja sitä oli joka paikassa, nilkkoja ja selkää myöten.:x Olin kyllä omasta mielestäni laittanut vaipan ihan kunnolla kiinni, en tiedä miten siinä noin kävi. Noh, rapatessa roiskuu.. :D

Huomenna menen hakemaan tällaisen koliikkikeinun Järvenpäästä, yksityiseltä, läes uudenveroinen kuulemma. http://www.vauva.fi/image/ads/1877/full/P5230023.JPG?6378661
Olen aika varma että tuo keinu tulee olemaan tosi paljon Vilin mieleen. Vääränvärinenhän se on , kun on punainen, mutta menköön nyt tämän kerran. Mies naureskelee minulle, kun kaikki tavarat pitää minusta Vilillä olla "poikien" värisiä. :whistle: B)

Snowball ai kun olisikin ihana päästä kampaajalle, täälläkin yksi seinästä revästyn näköinen äippä kamalinen juurikasvuineen ja ikuisine velour-lököhousuineen. :whistle: Virossa menenkin sitten kampaajalle, hierojalle, ripsien ja kulmien värjäykseen ja ihan kaikkea mahdollista, kun ne ei siellä liikoja maksa.

Ai muidenkaan vaavit ei tykkää helteestä. Tänään taas kitinää ja rätinää koko päivä, sekä korkeintaan puolen tunnin nokosia, ja sitten taas lisää kitinää. Mulla on hartiat ihan jumissa, kun tissin lisäksi ainut paikka jossa ei kitissyt , oli mun olkapäällä. Siinäkin se tosin alkaa kitistä jos maisemat käy liian tylsiksi, mieluiten pitäisi liikkua koko ajan. Kuudelta vihdoin nukahti sikeään uneen ekaa kertaa tänään, sama oli eilen. Onneksi viikonloppua kohti ilmat vähän viilenevät, ei tätä hellettä jaksaisikaan enää, ainakaan me Vilin kanssa.

Suzyanne ja Vili, 7 vk 5 pv
 
Meillä Maisa oli eilisen kränänen ja ei nukkunut juurikaan koko päivänä. Tänään on sitten nukkunut melkein koko päivän..

Neuvola ja lääkärintarkastus oli tänään. Itselle alakerta kondiksessa :D Lekurilla meni hetki ennenkuin löysi jäljet taisteluvammoista. Cerazettet sain nyt kokeiluun, saa nähdä mitä siitäkin tulee. En ole kovin paljoa hyvää kuullut minipillereistä. Rintatulehdusta pukkaa, aamupäivällä oli lämpöä ja rintaa särkee, sekä siinä on punainen läikkä ihossa. Onneks oli lääkäri, niin sain ongelmitta reseptin kefexin-kuuriin.

Maisa painoi nyt 4910 g (3.6 painoi 3870 g) ja pituutta oli 54,2. Lääkäri sanoi, että aukile tuntuu aika suurelta, ei osannut sanoa, että onko sillä mitään merkitystä. Lääkäri ei ollut muutenkaan ilmeisesti paljon tehnyt neuvolatyötä, tuntui kuitenkin muuten ammattitaitoiselta. Sanoi, että täytyy vaan seurailla sitä aukiletta.

Nikunakulle myötätuntoa :hug: Itsellä kun esikoinen ja jo nyt tuntuu tosi pahalta, jos Maisalla on pienikin naarmu, niin kyllä varmasti harmittaa isommat haverit. Onneksi lapset paranevat hyvin ja nopeasti se harmi unohtuu. Viikon päästä haavaa esitellään jo varmasti vähän ylpeänä.. Näillä kuumilla ilmoilla täytyy vaan muistaa seurata haava-aluetta, ettei pääse tulehtumaan.

Kerttu ja Maisa 6 vk 1 pv
 
Täällä on otiuduttu mökiltä Rasmuksen kanssa. Lähdettiin eilen minun mummoni möikille käymään kahdestaan Rasmuksen kanssa. Itse saikin levätä koko ajan kun mummo on niin innokas hoitaja.. Ja vähän liian innokas antamaan kaiken maailman neuvoja. Ei sitä montaa päivää jaksaisi kuunnella.

Täällä myöskään ei tykätä helteistä.. Päivisin otetaa 2 min torkkuja ja sitten ollaan pirteitä. Ollaan muutama tunnin uni päivän mittaan otettu. Yöllä kyllä on nukuttu sitten tosi hyvin jos makuuhuone on viilee. Eilen Rasmus nukahti ysiltä ja heräsi kymmeneltä syömään koska ei syönyt oiken ennen nukahtamista ja sitten herttiinkin vasta 15 yli 4. Aamulla heräsinkin puoli 8 kun mummo vaihto vaatteita pojalle. Olivat jo käyneet aamu pesulla ym :)

Meillä ristiäisissä oli kinkku ja kala voileipäkakut, karjalanpiirakoita, pullaa, keksejä, mansikka ja mustikka kakut..

Töihin paluusta Mulla loppuu työ sopimus ensikuun lopulla. Eli ei ole työ paikkaa myöskään. Toivottavasti pystyisin olla kotona mahdollisimman kauan. Itsellä olis haaveena olla kotona niin kauan että jos toinen lapsi vaikka tulisi tähän melkein heti perään. Mutta saa nähdä. Muuten ensi syksynä on varmaan pakko viimeistään.

Toivottavasti ensi yö menisi yhtä hyvin kuin viime yö!

Rasmus huomenna 8 vk!! voi ku on jo iso poika :)
 
:wave:

Ristiäiset vietetty, kyllä on NIIIIN paljon kevyempi olo, nyt sen oikein tajuaa kuinka kova homma ne oli järjestää ja viettää ja kuinka valtava stressi oli päällä!
Vietettiin hääjuhlaamme samalla. Ja tarjottavina Leevin ristiäiskakkuna mansikakakku ja hääkakkuna kinuskikakku. Lusikkaleipiä sekä sitruunakuivakakku. Suolaisina kinkku- ja kalavoileipäkakku sekä pikkupizzoja.
Hyvin sujuin juhlat, Leevi sai ihania lahjoja, ja mekin muutama :D
Mä hermoilin sitäkin että poika huutaa koko kasteen ajan kun oli vieläpä kuumin päivä koko viikkoon, mutta on kai turtunut jo jotenkin tähän helteeseen kun nykyään torkkuu läpi päivän, syö vaan välissä ja hetken silloin tällöin seurustelee ja oli siis nytkin tyyni mies! Meni siis yli odotusten kaikin puolin! Äitinihän oli täällä melkein viikon verran auttelemassa juhlien laitossa ja olin kyllä jo lähes hänen kurkussaan kiinni juhlia edeltävänä iltana, niin otti kaikki asiat hermoon! Mutta ohi on ja hyvät muistot jäi. :heart:

Jos ollaan uskaltauduttu pidemmäksi ajaksi kaupungille pojan kanssa niin olen kyllä ottanut vettä pulloon mukaan. On syönyt aina hirveen määrän maitoa ennen lähtöä mutta tuo kuumuus saa varmaan huutamaan niin railakkaasti että se veden tarjoaminen rauhoittaa. Neuvolassakin kysyi että onko vettä mukana näin kuumalla... no eihän mulla ollut, nyt on :ashamed:

Meilläkin roikkuu vaunuissa se liberolaukusta tullut aurinko, Leevi tykkää siitä tosi paljon ja voi jutella sille itsekseen pitkätkin pätkät. :)
Toinen suosikkilelu joka ei nyt vaunuihin sen kummemmin liity on Vau-kirjalta tullut käsinukke. Aamuisin lojutaan sängyssä ja käsinuken heiluttelu ja höpöttely on kyllä loputon ilon ja riemun tuoja, minulla väsyy käsi ja jututkin alkaa kiertää samaa rataa mutta lopettaa ei saisi millään! :D

Jeps, miehellä alkoi taas työt kahden viikon kesäloman jälkeen yövuorolla joten nukutaan Leevin kanssa alakerrassa. Kohta on luovuttava äp-laatikosta sillä joko pää tai varpaat osuvat laatikon reunaan, niin on poitsu venynyt kokoa! Eli muutetaan nukkumaan isojen poikien pinnikseen, oi!

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti!

Jasmin ja Leevi Elias 2kk 1pv :heart:
 
heippa kaikille taas pitkästä aikaa! on ollut remontin ja pihan kanssa niin paljon hommaa, etten ole tuntenut olevan aikaa palstailla.
meilläkin on Puten ristiäiset tulevana sunnuntaina. tarjoamme kinkku-piparjuuri voileipäkakkua ja kreikkalaista voileipäkakkua, karjalanpiirakoita ja munavoita. mansikka-sitruuna-täytekakkua, lakka-britakakkua, raparperi-muffinsseja, kuivakakkua ja sinisiä sydänpikkuleipiä. vieraita tulee n. 20 ja kaste suoritetaan kirkossa ja kahvitilaisuus seurakuntatalolla. mun äiti tekee kaikki tarjottavat, paitsi muffinssit. menen kyllä lauantaina auttamaan.

meillä oli tänään neuvolalääkäri, ikää Putella nyt seitsemän viikkoa ja yksi päivä. painoa 6040g (2815g) ja pituutta 58,1 cm (48cm). hurjasti on kasvanut! kaikki oli lääkärin mukaan ok, pieni napatyrä on, mutta ei kuulemma huolestuta siitä.
mulla oli jälkitarkastus ja kaikki on kunnossa, lantionpohjan lihaksetkin! menkat mulla alkoi lauantaina :headwall: ... sain reseptin minipillereihin ja nuvaringiin ja lähetteen papaan.

nukkuuko muilla vauvat vaunuissa niiden ollessa paikallaan? Putte nukkuu niin kauan kun liikutaan, mutta herää heti kohta kun pysähdytään... sama juttu on autoilussa. kurjaa. vaunulenkille kun lähdetään, niin unet jä aina vähän liian lyhyiksi, mamma kun ei jaksa tuntitolkulla kävellä, varsinkaan näillä helteillä....

yellow+Putte 7 vkoa+1päivä
 
masuvaivoja..! :headwall: |O :kieh:

Sara huus ja kitisi koko eilis illan. Hamus maitoa ja ei viihtynyt missään. Puoli yhdeltätoista illalla sitten selvis että masu vaivasi pahemman kerran, yleensähän on turautellut kakkaa ihan normaalisti, niinkuin aiemmin päivälläkin. Jostain syystä illalla olikin sitten ihan toinen tilanne ja masuhieronta tuntui vaan pahentavan tytön parkumista. Oli ihan kamalaa kattella.. :ashamed:
Lopulta tajusin sitten ottaa kuumemittarikikan käyttöön ja sieltähän sitä sinappia sitten törisi! Tytön olo helpottui niin paljon että simahti yliväsymyksestä saman tien kun vaippa saatiin jalkaan ja uinui sikeesti aamukuuteen asti! :whistle: :heart:

Nyt torkutaan taas sitterissä ja pian tehdään lähtöä Saran tädin luo, josta valikoidaan vauvaleluja mukaan ja noudetaan samalla kantoreppu. :)

kissinminttu & Sara 5vkoa 4pvää
 
Tytti Onpas teillä hvvin tuo kuntalisä :heart: 190 ? on aika paljon kuukaudessa =)

Yellow Meillä Nuppu nukkuu vaunuissa vaihtelevasti. Välillä 30 min ja välillä 2,5 h =) Tosin nyt kuumilla ilmoilla on ollut sellaista 1-1,5 h luokkaa ja välillä saa hyssytellä uudestaan uneen. Parhaimmillaan nukkui vaunuissa kaikenkaikkiaan melkein 4 h, josta ekat 2 h vaunut oli liikkeellä :heart:

Varasin meille ajan vauvahierontaan, että päästäisiin noista masuvaivoista. Päästään ekan kerran jo huomenna :heart:

Kissinminttu Mikä on kuumemittarikikka? :ashamed:
 
Suzyanne
:wave: Täällä myös ollaan kärttyisiä kolmatta päivää. Tänään sain ekan kerran Vilin kunnolla rauhoittumaan kantoliinaan, tossa se on nukkunut liinassa jo puoli tuntia, vaikka sitä ennen oli itkenyt aamusta asti, teki mitä hyvänsä. Tätä ennen Vilin pisin aika huutamatta liinassa on ollut 15 min.

Kohta mun jälkitarkastukseen, ja sitten hakemaan koliikkikeinua tuolta 30 km päästä, onneksi isäni lähtee mukaan kartturiksi.
 
täytyy vähän purkaa,huh huh..
kolmatta päivää yksin kotona ja oon ihan poikki.. meidän tytöt kakkaavat vain puhtaaseen vaippaan joten kun molemmat kakkaa ainakin pari kertaa päivässä niin saan juosta yläkerrassa vaipan vaihdossa hyvin monta kertaa.. eli kun olen toiselta vaihtanut,vaihdan toiselta ja sitten taas ensimmäiseltä ja taas toiselta..eipähän pääse lihoomaan,päinvastoin kun noita portaita ravailen :)
ja sitten huomasin tuossa että ompahan kirpulla sitten samanlaisia oireita kuin 1v:lläkin tuli nannista,eli pitäisi tässä sitten päästä lääkäriin mutta normaali aikoija ei oikein tahdo saada kun on lomakuukausi..niin mun tuuria :)
Onneksi mies tulee kohta kotiin,taidan lähteä ruokakauppaan ja ihan yksin :) luksusta
näkemisiin
 
sompio kuumemittarikikka eli mittari peppuun ja vähän sitä liikuttelee sivusuunnassa niin auttaa kakantuloa jos tiukassa. Sitä käyttivät osastollakin. Eilen eka töräys tuli ihan räjähdyksellä, eli kannattaa siihenkin varautua :D
 
Suzyanne
Täytyy tulla hehkuttamaan- se koliikkikeinu todellakin TOIMII! Vili oli taas huutanut/kitissyt enemmän tai vähemmän koko päivän, ja kun laitoin keinuun, huuto lakkasi kuin veitsellä leikaten. Sen jälkeen sama on toistunut kaksi kertaa. Ihanaa! =) Suosittelen lämpimästi muillekin itkuisille vauvoille!

Tänään aamulla Vili muuten jokelteli ensimmäistä kertaa. :heart: Aiemmin on tullut vain ihan jotain lyhyttä ääntelyä, mutta nyt tuli ihan kunnolla jotain tyyliin önnöö-guu-äggyy. :D :heart: Myös muita uusia juttuja olen tänään huomannut, Vili on alkanut imeksiä nyrkkejään, sekä kuolata. Olen lukenut jo netistä että ihan normijuttuja ovat, ja noin kaksikuisena alkavat. Ihana seurata kun pikkuinen oppii koko ajan uutta!

Voimia ja jaksamista lupalle! Minä olen ollut 6 pv kahdestaan Vilin kanssa, ja voin vain kuvitella millaista on olla kahden tai useamman pienen kanssa. Hattua nostan kaikille useamman lapsen äidille! :hug:

Itkuisten ja masuvaivaisten vaavien äideille myös voimia! :hug:

Jälkitarkastus oli tänään, ja kaikki oli Ok. Paino oli enää 3 kg enemmän kuin ennen raskautta. Sen kun vielä saisi pois, niin mahtuisi entiset farkut kunnolla. Nyt on pitänyt hankkia uusia housuja, kun ei entiset ihan vielä mene kunnolla kiinni, kauheeta taistelua. :whistle: B)

Suzyanne ja Vili, 7 vk 6 pv
 
Voi kurjuus, luppa! :hug: Todella ikävää vaikka asialle ei mitään mahda. Voimia teille!

Suzyanne Meilläkin tuo koliikkikeinu ja mulla on joskus ihan syyllinen olo kun poika tuntuu joskus viihtyvän siinä paremmin kuin sylissä! Eipä meillä kovasti enää kitistä, mutta esim iltaisin laitan Leevin kiikkumaan kun käyn netissä tai teen jonkun muun homman. Keinussa on mobile ja Leevi jutustelee sille kiikkuessaan. :)

nikunaku Kiitokset piposta, mä istuksin täällä se päässä! Kuivuu mukavasti hiukset ilman kuivaajaa kun kävin suihkussa! :D
 

Yhteistyössä