:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Iltaa kaikille! Mahtaisinkohan mahtua joukkoonne mukaan..
Olen ollut tuolla toisessa ketjussa mutta tyttäreni ennenaikaisen syntymän vuoksi tämä ketju olisi "ajankohtaisempi".. :flower:
Tyttö siis syntyi 17.5. (laskettu aika olisi ollut 25.7.) :heart:
 
Neuvolakuulumisia meillä Poika nyt 5335(2205) ja 54cm (45) Kyynelkanavat niin ahtaat että taas silmätippa kuuri ,silmä rähmii ja on ummessa :ashamed: kamala olo vaikka noin "pieni"vaiva

Suveon :attn: Tervetuloa mukaan ,meillähän myös pikkumies syntyi aikasemmin ..
 
Äitiys ja Onni meillä oli sama vaiva, eikä koskaan saatu siihen mitään silmätippoja, vaikka neuvolalääkärille vaivasta sanottiin. Useamman kerran sai silmää pestä, kun oli ihan muurautunut umpeen rähmästä. Mutta viime viikolla sitten rähmiminen loppui kuin seinään. Ja nyt näyttää taas silmät ihanilta. Eli nyt kai sitten aukesi kyynelkanava itsestään.
 
Moi pitkästä aikaa!

Meillä oli muutto ja ongelmia nettiyhteyden kanssa + vaikka mitä muuta kesämenoa, joten en ole ikuisuuksiin täällä käynyt. En vielä jaksanut kauheasti lukea kuulumisia, mutta Sompio taisi kysellä sormuksista. Mulla sormien turvotus laski synnytyksen jälkeen parissa viikossa.

Meillä on elämä mennyt ihan mukavasti neidin kanssa, josta tuli Maisa. Ainoa suuri murheenaihe on ollut se, että neiti meni tissilakkoon vajaan kuuden viikon ikäisenä ja nyt syödään vaan pullosta. Omaa maitoa kyllä riittää ihan hyvin, mutta onhan se epäkäytännöllistä pumpata ja syöttää pullosta, kun olisi nämä luonnon omatkin säiliöt matkassa.

Onko muilla alkanut menkat? Minulla alkoi sunnuntaina ja se jotenkin hämmentää. En tiedä onko neuvolasta saaduilla Cerazette- pillereillä osuutta asiaan. Joka tapauksessa pumppaan maitoa 5- 7 krt/vrk, mutta näköjään se ei riittänyt pitämään mekkoja poissa. No, ei kai tämä mitään erikoista ole.

Seksielämää on täällä viritelty pikkuhiljaa. Eka kerta oli aika tuskallinen, mutta pari viimeisintä kertaa ovat olleet jo ihan mahtavia. Pitää vaan muistaa käyttää tarpeeksi liukkaria.

Oma paino on laskenut mukavasti, enää pari extrakiloa. Toki ennen raskautta olin paljon lihaksikkaampi kuin nyt ja lihashan painaa enemmän kuin läski. Täytyy aloittaa ihan kunnolla urheilu viimeistään syksyllä. Siis en ole bikinikunnossa, kauhea taikinamaha ja muutenkin löllöolemus. Ostin kesäkuussa kauniin ja aika arvokkaan uimapuvun, mutta sitäkään ei ole tullut käytettyä...

Maisa on tosiaan ihana hymyileväinen neiti. Sylikissa tietysti ja mielelläni pidänkin, kun ei sitä imetyksen läheisyyttä enää päästä kokemaan. Paljon olen kantanut myös liinassa, joten olen innostunut käyttämään. Manducahan meillä on myös, mutta jotenkin pienen kanssa liina on tuntunut paremmalta. Ostin Tricot Slenin alennusmyynnistä, oli halvempi kuin huuto.netissä...

Oletteko muuten osallistuneet/osallistumassa pneumokokkirokotetutkimukseen? Me osallistutaan, ensikäynti on tämän viikon perjantaina. Mielenkiintoista.

Yritän päästä kärryille teidän tilanteista lukemmalla taaksepäin, sieltä varmaan löytyy vastauksiakin näihin mun kysymyksiin.

Suzyanne
me aiotaan ainakin mennä vauvauintiin. Olin kerran kaverin ja kummipojan mukana siellä, oli tosi mukavaa puuhaa.

PilkkuPantteri & Maisa 9 vko + 1 pvä
 
Moi! Meillä oli ensimmäinen neuvolakäynti tänään sitten sairaalasta pääsyn..Painoa on "jo" 2370g,syntymäpaino oli kuitenkin vaan 880g.Ja pituuttakin jo 46cm..Meidän neitihän tuli (leikattiin) maailmaan pahan raskausmyrkytyksen vuoksi jo rv30+1..
:flower:
 
PilkkuPantteri Ei ole menkat alkaneet ja toivottavasti ei alakaan vielä moneen kuukauteen.

Vauvauintia täälläkin on harkittu, mutta täytyisi selvittää että missä olisi lähin. Meidän omalla paikkakunnalla ei ainakaan ole ja hirveän kauaksi ei viitsi kulkea.

Suzyanne Ei Vili tuossa kuvassa liian pullukka ole =) Ihan normaalin näköinen vauva mielestäni. Tosin katselen päivät pitkät meidän pullukkaa, joten en osaa sanoa miltä hoikka vauva näyttää :D Paljonko Vilin mitat olivat 2 kk:n neuvolassa? Meillä oli tänään neuvola ja Nuppu painoi reilut 6300 g ja oli 57,5 cm pitkä. Tarkkaa painoa en muista ja niitä ei jostain syystä neuvolakorttiin ole muistettu kirjata ylös. Soitan huomenna neuvolaan ja kysäisen.

Suveon Onpas teillä ollut pikkuinen neiti. Onko tuo paino nyt normaali, eli onko kasvanut hyvin? Itse en tiedä keskosvauvoista mitään :ashamed:

Tänään olisi syntymästä tasan 8 viikkoa, mutta päivämäärien mukaan 2 kk tulee täyteen 2.8.
 
Tervetuloa mukaan Suveon :wave: :flower:
Teidän pikku neiti on kasvanut hyvin :heart:
Kuukautisia ei olle viellä tullut, eikä kyllä tarvitsekkaan viellä. Ei ole ikävä B)
Suzyanne ja Sompio meillä on täällä kanssa yksi pulloposki :wave: Eikä mitään "pyyhkeitä" olla painosta neuvolasta saatu. Olli oli suurin piirtein saman kokoinen 2kk neuvolassa kuin Sompion Nuppu muutaman gramman erolla ja Olli oli 1cm pitempi.
Vauvaunitiin ollaan mekin menossa täällä alkaa ilmeisesti syyskuussa. Mikä sopii meille koska Olli täyttää elokuun lopulla 3 kuukautta.
(.) Meillä Olli on ollut aamusin ihan ihmeessä kun ei pääse isänsä kainaloon köllöttelemään. Mies kun aloitti työt maanantaina isyysloman ja kesäloman jälkeen. Pojuhan on tähän astisessa elämässään aina isänsä vieressä aamuisin köllinyt. Aamuisin imetyksen jälkeen katselee silmät pyöreinä isänsä puolelle sänkyä. Ihmettelee pikkuinne varmasti että misäs iskä. No ensi viikolla mies on iltavuorossa niin pääsevät pojat köllimään yhdessä aamuisin
:heart:

Tytti ja Olli 9vk 2pv
 
Vieläköhän tänne mahtuisi mukaan höpisemään..? Poika on nyt reilun kahden kuukauden ikäinen ja kaikenlaista puitavaa olisi kasvavan pojan suhteen muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, joten tämä vaikuttaisi oikealta ketjulta siihen tarkoitukseen :)
 
Tervetuloa Jeppunen :wave: Kiva saada uusia mukaan :heart:

Tytti Ei meillekään painosta ole sanottu mitään poikkipuolista. Neuvolantäti sanoi, että täydellinen tyttö :heart:

Tänään olin vadelmia keräämässä ja Nuppu oli isin kanssa. Meillä oli päivällä 5 tunnin syöttöväli kun tyttö veteli pienet päiväunet :heart: Olin pumpannut maitoa valmiiksi, mutta eihän sitä tarvittu, kun tyttö ei herännyt koko aikana kun äiti oli pois :D
 
Heipsan!
En oo käynny pitkää aikaa.. kesäkesäkesä.. :D Poitsu kasvaa hirmusta vauhtia 16.6 oli 2kk neuvola painoa oli 6330g (4680g) ja pituutta 59cm (54cm) pää oli 41cm (38cm).. :heart:

Rotavirus Lääke otettii ja toinen annos tulee nyt 17.7 3kk neuvolassa.. Mitään sivuvaikutuksia ei tullut poitsulle!

Menkat alkoi kuukausi sitten,mutta en kyllä imetäkään enää, niin varmasti sen takia!

Maissivelliä oon ruvennu antamaan koska poika on kauhea syömäri niin on hieman pidentänyt syömävälejä.. ja yöunet on nykyää 7-8 tuntia,kun pelkällä maidolla ne oli 2-3 tuntia..

Meillä hymyillää ja nauretaan jo paljon, mikä on niin ihanaa katseltavaa! :heart:

Toukotytsy+Jami 2kk 2vko
 
Me käytiin Maisan kanssa eilen ekalla pneumokokkikäynnillä. Sai ensimmäisen rokotteen ja rotarixin. Oli eilen ehkä vähän normaalia kränäisempi, mutta vaan tosi vähän. Ja nukkui illalla pitkät unet, joista jouduin herättämään ja sitten nukahti yöunille vasta kahdentoista aikaan. Yö oli vähän risainen, Maisa ähis ja puhis aika paljon.

Painoa oli nyt 5570 g, kun kuusiviikkoisena oli about 4900 g. Pituutta eivät mitanneet, mutta Maisa on sellainen aika kompakti, sopusuhtainen paketti. Huomattiin eilen miehen kanssa aamulla, et Maisa oli raapaissut itseään takaraivosta niin, että siellä on ihan kunnon 5 cm pitkä haava, ei mikään naarmu. Vaikka kuinka leikkaa niitä kynsiä, niin kyllä se aina saa jonkun naarmun aikaan.

Tervetuloa Suveon! Sinun vauvasi on vielä niin pikkuinen, vaikka painoa on tullut hurjan hyvin syntymästä. Voi että kuinka pieni se on ollut syntyessään. Missä vaiheessa sait vauvan kotiin?

Tervetuloa myös Jeppunen!

Kerttu ja Maisa 10 vk ja rapiat
 
Jeppunen kumartaa ja kiittää, kiva kun mahduin vielä mukaan :).

Meillä oli tänään pirpanaisen kanssa 2kk neuvolakäynti ja poika olikin tehnyt hyvän painopyrähdyksen. Hoikasta pienestä oli kehkeytynyt melkoinen pallero (5680g, 59cm). Vaikka eipä tuo poika vieläkään mikään kovin pulska ole :). Pitkänsalskea paremminkin.

Toukotytsy, minkä ikäisenä olet suunnilleen aloitellut tuon maissivellin? Itsekin olen sitä mietiskellyt, kun tuntuu välillä, että pieni nukkuu kovin lyhyitä pätkiä, mutta en ole ihan vielä tohtinut kokeilla. Meillä tosin ongelma näyttää olevan ennemminkin se, että poika ei malta syödä aina kunnolla, kun on niin innoissaan tuijottelemassa kaikenlaisia virikkeitä ympäristössään :heart:

Sormuksista sen verran, että hyvin ovat mahtuneet koko ajan, kun suureksi yllätyksekseni ei raskausaikana ollut lähes ollenkaan turvotusta. Nyt puolestani olen sättinyt itseäni aivan urakalla, kun olen jollain ihmeen keinolla hankkinut sen turvotuksen nyt ja laitokselle jääneet kilot ovat nyt sitten hakeutuneet napakasti takaisin ympäri kehoa :headwall: :ashamed: :LOL:
 
Terve tännekin vaihteeksi! Hirveetä hulinaa ollut koko kesa muuton ja häävalmistelujen takia. Nytkin vielä loppukiri edessä, sitten saa vähän hengähtää.

Pojan kanssa menee kyllä tosi hyvin onneksi. Ja tosi hyvin kasvaakin edelleen, ensi viikolla 3kk neuvola eli sitten selviää tarkemmin mitenkä hyvin. 2kk oli 6110g(3550) ja 61cm(52cm). Täällä myös kääntyillään kyljeltä mahalle tai selälle mutta tuntuu ettei edes yritä sen pitemmälle päästä. Poika keskittyy eteenpäin pyrkimiseen, ja aika lupaavalta se jo ajoittain näyttääkin. Yöt nukutaan järjestään n. 8 tuntia putkeen, muutaman kerran jo yli 10 tuntia. Eihän tässä uskalla toista vauvaa ikinä hankkia kun ei meille näin hyvä tuuri toiste voi käydä :).

Vauvauintiin on ilmottauduttu. Meillä alkaa 6.9. juuri kun päästään lomalta takaisin. Aika kallista lystiä, melkein 15e kerta, mutta toivottavasti sen arvoista. Ajattelin myös kokeilla vauvajumppaa syksyllä.

Bikinikunnossa olen päättänyt olevani. Tai no olen tyynesti pyörinyt biksuissa jo kesäkuusta. Paino on alle lähtöpainon, mikä on vähän liian vähän mun makuun, mutta minkäs teet kun poika vie kaikki kalorit. Linea negra on vielä näkyvissä mutta tosi haalea onneksi, eikä arvetkaan liian pahoja ole. Se yleinen lihaksettomuus josta täällä jo mainittiinkin häiritsee eniten, mutta kun ei ole vaan millään ehtinyt treenaamaan.

Se iengeeli jota vauvoille maailmalla annetaan on nimeltään Bonjela ainakin Briteissa, Jenkeissa ja Ausseissa. On hyvää tavaraa, suosittelen. Heti helpottaa itseäkin jos vaikka aftasta kärsii tai puree vahingossa kieleen tms.

Mulla on kihlasormus aika tiukka. Ja tosiaan paino jo alle lahtöpainon eikä turvotusta kovin paljoa tullut edes. Kummalista. Ja rasittavaa, pitää vissiin suurentaa se.

Nyt pitää mennä siirtämään tuo tuhisija omaan sänkyynsä...en kyllä tiedä mitenkä hyvin se heräämättä onnistuu...

Ai niin ja tervetuloa taas uusillekin! :)

Maya ja poika 12 viikkoa ja jotain
 
Täällä tehdään kohta lähtöä ekalle rokotetutkimuskäynnille. Tässä välissä piti vain kysellä onko kellään muulla tässä porukassa hoikkaa ja suht hitaasti kasvavaa vauvaa? Meillä Maisa on tosi hoikka, vaikka saa kyllä ruokaa ihan toiveidensa mukaisesti eikä turhia vikise. Nukkuu hyvin ja on hymyileväinen hereillä, paitsi jos vatsaa kipristelee. Painaa siis nyt 2- kuisena 4350 g (synt 3250 g, sairaalasta lähtiessä 3110 g) ja on 58 cm pitkä. Neuvolassa eivät ole olleet huolissaan ihan alun jälkeen, ovat vain todenneet, että vauvoja on joka lähtöön ja Maisa on nyt tällainen. Mutta nyt kun olen lueskellut muiden vauvojen mittoja, niin alkaahan tämä jo vähän ihmetyttää.

 
Minulla on taas masennuspäivä tuon imetyksen kanssa :ashamed: Meillä kun onnistuu imetys vain rintakumin kanssa ja näin on ollut koko ajan. Tai alussa onnistui ilman ja lähti hyvin käyntiin. Mutta melkein heti kotona ollessa joutui ottamaan rintakumin käyttöön ja ilman sitä ei onnistu. Ja on meillä rintakuminkin kanssa ongelmia, kun se falskaa ja aina ollaan maidossa, sekä minä että tyttö :ashamed:

Olen yrittänyt lukea ja etsiä tietoa, että mikä auttaisi. Ja soittanut imetystukipuhelimeen ja kerran imetystukihenkilö käynyt kotonakin.

Ja nyt tyytyisin siihenkin, että rintakumilla mennään, mutta saisi tuon sotkemisen pois. Meillä on varmaan imuotteessa vikaa koska kumi yleensä pysyy hyvin paikallaan, mutta maitoa valuu Nupun suupielistä. Toki joskus raivotessaan lentää koko kumi ja maidot myös.

Hyvin Nuppu kyllä kasvaa ja maitoa saa kun on yleensä tyytyväinen. Tuo on vaan niin rasittavaa. Puklaaminen on vähentynyt, mutta sitten vaihdellaan vaatteita sen takia kun imetyksessä sotketaan :ashamed:

En halua lopettaa imetystäkään, mutta masentaa tuo kumien kanssa sählääminen :ashamed:
 
Sompio , voih, tiedän kyllä tuon imetysmasennuksen tunteen :/ . Mutta mietihän, että sinä kuitenkin imetät :). Minulla tuo maidontulo lopahti aivan minimiin jo ensimmäisen kuukauden jälkeen ja nousi aina imetysten välillä niin hitaasti, ettei riittänyt enää pojalle, ei sitten millään. Monet itkuthan siinä pääsi.

Ja sotkunhan voi aina siivota, eikös ;). Ja kuten minua neuvolassa lohdutettiin, kun surin imettämättömyyttäni, että kohtahan sitä imetysaikaa ei enää muistakaan :).

Tiedän etten osaa tässä antaa mitään oikeita neuvoja, sinä kun olet varmasti itse jo kokeillut kaikkea mahdollista, kunhan yritän lohduttaa . :hug:
 
Pilkkupantteri Meidän kaimavauva Maisa on nyt viisi ja puoli kiloa ja olen kanssa itse katsellut monen muiden vauvojen painoja että ohhoh ja miettinyt Maisan painoa myös. Teidän Maisa on vielä vähän pienempi, mutta en usko, että on syytä huoleen. Mun mielestä noiden lasten painon suhteen on tärkeää se, ettei painokäyrä lähde kauheasti notkahtamaan. Eli siis lapsi pysyy omalla käyrällään, eikä haittaa vaikka lapsi olisikin pienempää tai suurempaa sorttia. Ja mikäli lapsi on muutenkin terve ja "onnellinen", niin syytä huoleen tuskin on.

Kerttu ja Maisa n. 2,5 kk
 
ristiäiset on huomenna ja hommaa kamalasti.Kuka jätti kaiken viime tinkaan. :ashamed: :whistle: Pidin pienen tauon ja imetyksen lomassa luin kuulumiset.

Pakko mennä jatkamaan kun hommia on miljoona ja pitäis vielä ruokakin taikoa perheelle.

Suzyanne: Mulla on virosta ostettua iengeelia nimellä Kamistad N. Siinä on suun kuva jossa hampaat ja punaiset huulet. :D Mun äiti on ostanut Viron reissulta noita ja niitä on ollut muutamaan eri merkkiä.Ja ihan suomen kielellä on kysynyt ien geeliä tai geelia hampaiden tuloon.

Mutta pakko mennä jatkaa hommia! Uusille tervetuloa. :flower: :wave:

NN ja Cecilia
 
Kerttu taitaa nämä Maisat sitten olla vaan tällaisia simpsakoita mimmejä :D Kiitos tuesta, kai sitä vasta sitten pitää huolestua, kun neuvolassa huolestuvat.

Sompio tsemppiä imetykseen! Meillähän se ilo loppui 5,5 viikon iässä. Ensin sain puoliunisena huijattua kumin kanssa tissille, mutta kun siitä virkosi, niin kumi ja tissi saivat kyytiä. Jonkun aikaa jaksoin yrittää, mutta nyt vaan pumppaan ja syötän pullosta. Lisäksi menee n. 1 prk Tuttelia päivässä. Monet itkut itkin ja pettymys oli kova, mutta eipä siinä muu auttanut.

Tutkimuslääkäri arveli Maisalla olevan myös kurkunpään rakennevian (http://fi.wikipedia.org/wiki/Laryngomalasia), kun innostuessaan hengittää työläästi, samoin välillä nukkuessaan. Täytyy toivoa, että tilanne korjaantuu itsestään. Voihan se olla, että silläkin oli osansa imetyksen epäonnistumisessa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

- l

 
Luin jutut ja pikaisesti kommentoin vaan ennen kaupungille shoppaileen lähtöä.

Nikunakulle
tsemppiä huomiselle :flower: ja tervetuloa uusille :flower:

Meillä Nooan mitat 3kk neuvolassa 6,535g(3595) ja 62,5cm(52). Ollaan kans käyty rokotetutkimuksessa ja sivuoireita ei tullut.

Sompiolle jaksamista kumien kanssa sähläilyyn


t. Ellen ja Nooa 3kk ja 4pv
 
Tervetuloa mukaan Jeppunen :wave:
Tsemppiä Sompiolle imetyksen kanssa :hug: Meilläkin välillä syödään niin että äiti ja poika ollaan maidossa. Kun kerran Olli on tyytyväinen ja kasvaa niin mikäs siinä. Itse laita rinnan alle harson niin ei olla ihan maidossa.
Mitenkäs tuo iengeeli vaikuttaa? Helpottaako se ikenien kutinaa vai miten?

Tytti ja Olli 9vk 4pv
 

Yhteistyössä