:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Keisha Meillä on nyt Römerin babysafe-plus isofix-kiinnityksellä. Ja se on kyllä ihana :heart: On niin helppo laittaa autoon vaan naks ja menoksi. Mutta seuraavaa istuinta ei tosiaan enään kanniskele sillain mukana, että kai se sitten on kiinteästi autossa. Tai voi olla, että silti pidetään istuinta sisällä, koska me aika harvoin autolla enään liikutaan Nupun kanssa kun isi menee töihin takaisin.
Muistaakseni tuossa istuimessa oli jonkun tutkimuksen mukaan oli isofixillä turvallisuus erinomainen ja turvavyökiinnityksellä hyvä/kiitettävä. Eli kyllä se isofix on myös turvallinen helppokäyttöisyyden lisäksi.
Mutta nyt en ole varma saadaanko hyvää istuinta tuohon samaan isofixiin vai joutuuko ostamaan uuden :headwall:
Kiitos, ymmärsin laskutapasi kyllä :heart:
Meillä kanssa lakkoillaan ja raivotaan rinnalla nykyään iltaisin. Ja sitten menee yliväsymisen puolella ja siinähän se ilta kuluu rattoisasti :/

RockMummy Meillä tuntuu, että päikkärit on pidentyneet :LOL: Eilen just sanoin miehelle, että Nuppu nukkuu enemmän nyt kuin ihan pikkuvauvana. Eilen oli aamulla tunnin hereillä ja sen jälkeen nukuttiin ja syötiin vuorotellen. Vaihdoin neljältä päivävaatteet :D
Eilen ei mennyt vaunuihin kun en viitsinyt sateeseen mennä nukuttamaan ja ensimmäisen kerran nukkui sisällä hyvät päikkärit. Vaunuissa nukkuu yleensä 2-5 h ja sitten sisällä muutamat n. tunnin päikkärit.

Pianissimo Mä olen kanssa miettinyt, että pitäisikö sitä väkisin rytmiä yrittää. Vaunuihin mennään päikkäreille yleensä suurinpiirtein samaan aikaan ja iltatoimet aloitetaan samoihin aikoihin. Muuten mennään kyllä niin lapsentahtisesti, että miten näyttää nälkäiseltä tai väsyneeltä. Tai ei se iltatoimien aloittaminen takaa sitä, että Nuppu samoihin aikoihin nukahtaisi. Välillä nukutetaan 15 min ja välillä 3 h :eek:
Aika hurjaa tuo Kiinan liikenne ilman turvaistuinpakkoa :/
Onko Kiinassa muuten vielä yhden lapsen politiikka? Kun jostain luin, että sitä oltaisiin väljentämässä. Koskeeko se myös ulkomaalaisia? Jos siis olette suomen kansalaisia.

Meilläkin kuolataan ja nyrkki menee suuhun jatkuvasti. Eilen katselin ikeniä, mutta ei siellä ole hampaista tietoakaan. Eikä vielä tarvi tullakaan :saint: Ostin kyllä viime viikolla jo sen viilentävän purulelun valmiiksi.

Täällä ei kääntymisestä ole tietoakaan. Ja mahallaan ei viihdy minuuttia kauempaa. Luulisi pian oppivan mahaltaan selälleen kääntymään, niin saisi itse aina kääntyä pois kun tyhmä äiti väkisin laittaa pari kertaa päivässä mahalleen :LOL:
 
Pianissimo ja Sompio, minäkin miettinyt tuota rytmiä, mutta neuvolassa ainakin sanottiin että parempi mennä vielä lapsentahtisesti ja vasta puolen ikävuoden jälkeen alkaa pikkuhiljaa muokata rytmiä. Nyt siis päivät menee ihan miten sattuu, jokainen päivä on erilainen.. Päikkärit on tosin ärsyttävän lyhyitä, olisi kiva kun olis edes yksi min. 2 h pätkä koska monesti lyhyiden päikkäreiden jälkeen on pahalla päällä.. sitten kun on nukkunut hyvin niin on kuin naantalin aurinko ja nukkuu yöunetkin paremmin! :)

Niin ja nukuttamisesta: meillä on vihdoin pitkän totuttamisen tuloksena Oliver oppinut nukahtamaan tutti suussa sänkyyn sekä päivä- että yöunille. Eli kun alkaa näyttää väsyneeltä ja rimpuilee sylissäkin, niin kannan hänet rauhallisesti sänkyyn kun on vielä hereillä, laitan tutin suuhun ja vedän peiton päälle. Sinne se rauhoittuu vaikka on vielä silmät auki kun lähden huoneesta pois. Ei rauhoitu jos jään viereen koska ei malta olla seurustelematta. Joskus jos tutti tippuu suusta niin saattaa vielä inistä, jolloin käyn nostamassa tutin suuhun ja lähden huoneesta taas pois. Ihanaa kun vihdoin kokee oman sängyn turvalliseksi paikaksi jonne voi hyvillä mielin nukahtaa! On se työtä vaatinutkin.. kun alettiin opettelemaan tuota sänkyyn nukahtamista niin parhaimmillaan saattoi mennä kolmekin tuntia ja välillä piti käydä nostamassa syliin että tuntee olonsa turvalliseksi jne. Aina se ei todellakaan onnistunut. Mutta nyt kuukauden sitkeän harjoittelun jälkeen ei oikeastaan väsyneenä rauhoitukaan muualle kuin sänkyyn! :) Isänsä oli jo luovuttamassa kun ei meinannut millään onnistua tuo omaan sänkyyn opettaminen mutta onneksi pidin pintani! Ollaan selkeästi pidetty sänky nukkumapaikkana jossa ei leikitä. Leikit on sitten leikkimatolla, sitterissä tai sylissä. Joskus meinaa nukahtaa sitteriin itsekseen, mutta kannan sen siitä aina sänkyyn ennen kuin nukahtaa.

Minkälaisia nukutuskeinoja muilla on?

RockMummy & Oliver 2,5kk
 
RockMummy Meillä nukahtaa mihin sattuu :saint: Päiväunille on nukahtanut muutaman kerran sitteriin tai leikkimatolle. Leikkimatolta kerran nostin vaunuihin, kun nukkui niin pitkään. Muuten nukahtaa tissille tai syliin. Ja vaunuihin nukahtaa yleensä helposti. Sylistä nakkaan omaan sänkyynsä ja joskus herää ja silittelen uudelleen uneen. Meidän sänkyyn kun tissille nukahtaa niin annan nukkua siinä. Illalla sitten nostetaan omaan sänkyyn, jos yöunille nukahti meidän sänkyyn. Illalla kun nukutetaan, niin toinen meistä on meidän sängyllä vieressä. Jos on rauhallinen, niin saatetaan lukea itse tms. Muuten sitten silitellään uneen. Ja tutti on yleensä suussa. Yksin ei juurikaan nukahda. Tai muutaman kerran on kyllä nukuttaja nukahtanut ensin ja tyttö sitten joskus omia aikojaan :/
Taisi olla aika sekava selitys :p
 
kääntyilyistä Meidän sirppana tyttönen kohottaa masulla ollessaan päätä niin ylös, että jo pään paino väärässä kulmassa kellauttaa usein neidin selälleen. :) :D ..tänään tyttö ekan kerran melkein onnistui kääntymään selältä mahalleen. Ja kahdesti! Oli todella pienestä kii ettei onnistunut. Äitin pikku ylpeys :D :heart: :p

kissinminttu & sara tulevana sunnuntaina 3kk :)
 
Moikka!
Meillä oli maanantaina 3kk neuvola:

Pituus 63,5cm (59cm)
Paino 7825g (6330g)
Pipo 42,5cm (41cm)

Neuvolan täti kehotti alottelemaan peruna-porkkana soseen antamista kun poitsu vetää niin paljon maitoa ja sitähän me eilen maisteltii ja kyllä tykkäs.. ensviikolla kokeillaa jotain uutta makua jne. :) Pelkäsin et sanoo siitä jotain ku oon jo velliä antanu mutta ei ihme!!

Nyt mentävä antaa maitoa.. kuuluu ininää sitteristä! :wave:

Tytsy+poitsu 3kk 4pvä
 
Moi!
Meillä käännytään myös jo selältä vatsalle. Ei välillä meinaa selällään pysyäkään kun innostuu:) Kovin pitkään ei mahallaan sitten viihdytä. Ei tyttö vielä jaksa kovin pitkään pitää päätä ylhäällä ja sitten ollaan naama kiinni lattiassa.
Meillä ollaan syöty perunaporkkanavelliä ja maissivelliä jo reilu kuukauden. Tyttö taitaa tykätä enemmän perunaporkkanavellistä kun maissivellistä. Menee niin nopeasti ja mukisematta mutta maissivellin kanssa on välillä pientä kitinää.
Soseet aloteltiin viime viikolla. Vähän irvisteli kun pottua annettiin. Tällä viikolla lisätään porkkanaa mukaan.

erica ja Helmi 3kk 2vk
 
Pysyykö teillä tukka pääsä? Mulla se alkoi muutama päivä sitten, tukan lähtö meinaan. Harjatessa jää aina tuppo harjaan kiinni :x

Entä miten pikkuiset viihtyvät vaunuissa? Meillä on isommat vauvoina viihtyneet vaunuisa ja nukahtaneet niihin helposti. Mutta ei Hilla, hän ei tahdo nukahtaa niihin ei lenkillä eikä kaupilla. Aina saan niska kipeänä kanniskella sylissä.. Pitäisi opetella liinan käyttö ja sitoa liina jo aamulla päälle ja illalla riisua pois... nyt kun on jo vähän viileämpi niin onnistuisikin.
 
Mulla on parin viiko ajan lähtenyt hiuksia tosi paljon, vielä kun on tälläinen tumma puolipitkä reuhka, niin näkyy kans kun lähtee. Maisassa on jatkuvasti niitä mun irronneita hiuksia, milloin kaulapoimuissa ja milloin nyrkeissä. Toinen hormonivaiva on se, että alakerran limakalvot on tosi herkät, mikä myöskin aika ärsyttävää.

Maisalla oli 3 kk neuvola tänään, painoa on 6060g ja pituutta 59,3 cm. Rokotteesta irvisti vain vähän, taitaa olla tuo rokote sellaista ainetta, joka ei liiemmin kirvele. Muuten kaikki oli ok. Keskusteltiin kiinteiden aloittamisesta ja ajattelin, et ehkä joskus kuukauden parin päästä vois alkaa kokeilemaan.

Maisa ei tykkää olla sylissä sellaisessa kehtoasennossa kuin ihan väsyneenä ja vääntää aina itsensä istuma-asentoon. Sillä on kohta varmasti aika rautaiset vatsalihakset. Tykkää kovasti katsella ympärilleen ja vielä ei ainakaan vierasta.

Mä oon niin LAISKA, mitenköhän enää ikinä pärjään työelämässä.. Pitäis siivota ja tehdä sitä ja tätä, mut ei oikein irtoa. Mieskin lentää koko ajan jossain, lätkätreeneissä ja muissa harrastuksissa. Välillä kyllä on sellaisia päiviä, et viittii touhuta paljon, mut niitä on kyllä kovin kovin harvoin. Mut mä aina kutsun ihmisiä kylään, niin sitten on pakko siivota :D Ja saapi samalla seuraakin tänne seiniä tuijottelemaan.

Kerttu ja Maisa 3 kk
 
Kerttu Meillä Nupulla sama, kehtoasennossa ollaan vain jos aikoo nukahtaa syliin :D
Laiska äiti täälläkin :wave:

Nuppu vierastaa. Katselee äidin sylistä kyllä vieraita ihmisiä ja peitonkin päällä hymyilee. Mutta ei mene muiden syliin tai alkaa hirmuinen huuto. Eikä meinaa isinkinkään syli sitten kelvata, äiti on paras silloin :)

Limakalvot alakerrassa täälläkin kuivat ja hiuksia lähtee :|

G: Mihin kerhoihin olette liittyneet? Kun postista tulee jatkuvasti milloin minkin kerhon liittymistarjouksia ja en ole kaikkia edes ajatuksen kanssa lukenut.
 
Tänään käytiin 3kk neuvolassa. Rokotuksesta tuli itku, mutta onneksi äitin syli ja silittely rauhoitti toisen äkkiä. Painokäyrä on ollut koko ajan laskussa ja on vielä normaalin rajoissa, mutta neuvolatäti suositteli vellin antoa, niin aloitimme äsken maissivellillä. Annoin 30ml velliä johon olin sekoittanut 20ml maitoa ja tissittelyt siihen päälle. Hyvin maistui :) Parin viikon päästä aletaan varmaan maistella sitten vähän perunaa. Neidin vatsalleen kääntyminen on ihan siinä hilkulla. Kerran pyörähti vahingossa, mutta yleensä jää käsi jumiin ja yritys jää sitten siihen.

Mittoja:

syntymä 1kk 2kk 3kk
4160 4690 5330 6020 (paino, g)
50 54,5 58,6 62,0 (pituus, cm)
37 38,2 39,0 41,0 (päänympärys, cm)

G:
Peppi on liittynyt hippo-klubiin kun tili avattiin muttei muihin, olen niin laiska liittymään kaikkiin tuommoisiin...

Piina: Mie en ole huomannut mitään hiustenlähtöä. Tosin mulla on lyhyet ja vaaleat hiukset joten sitä ei niin helposti huomaakaan... Eikä mun mielestä limakalvot mitenkään niin älyttömän kuivat ole.

-Snowball ja neiti (parin päivän päästä 3kk)
 
G: Mä just tänään mietin noita kerhoja ja oon varmaan liittyny kaikkeen maholliseen, missä vaan saa jotain liittymislahjoja :D :ashamed: Kohta niitä sitten tuskaillaan, ku ei muista perua mitään yms. Kaikki ilmanen kiinnostaa näköjään...

Mulla ei onneks vielä oo tukka alkanu lähtee ja limakalvotkin on ihan normaalit. Toivottavasti pysyykin näin.

Täälläkin on yks superlaiska :wave: Kahtoo nyt, että muuttuuko, kun arki tasottuu. Tuskin.. Eikä nyt jaksa täällä oikein siivoilla tai mitän, kun viim. seuraavana viikonloppuna ois muutto edessä. Pitäsköhän pikkuhiljaa alkaa pakkailla.. :whistle: Ei olla tehty asian eteen yhtään mitään. Tuskahan siitä vielä tulee.

Viime yönä Eeli nukku melkein kuus tuntia putkeen! Olin ihan että vau ja jee :) Sitä ei oo nimittäin tapahtunu aikasemmin. Muutenki on tänään nukkunu tosi paljon. Ja eilenki oikeestaan... Toivottavasti kaikki on kunnossa. Hyvä, että heti käy epäilemään ku lapsi nukkuu hyvin :D

Ansku ja Eeli
 
G: Ollan liitytty vau`kirjakerhoon. Ei tosin olla vielä tilattu mitään.. :whistle:

Hiuksia ei lähde ihme kyllä. Aiempien raskauksien jälkeen on lähtenyt. Muuten on paikat jumissa, selkä varsinkin :kieh:

Mira on nukkunut tosi hyvin ihan vauvasta asti yöt mutta päiväunia nukkuu tosi pienissä pätkissä ja silloinkin vain jos vaunut liikkuu :LOL:

Laiskuus on tännekin iskenyt :ashamed: jospa sitä tästä vielä innostuis siivoileenkin. Mies on kyllä tosi hyvin osallistunut kodin laitteluun ja nyt sitten lähti vielä mustikoita poimimaan, joillakin on vaan virtaa.. :heart:

Nooh, jospa tässä lähtis iltapalan kautta koisimaan |O

Keisha ja Mira 3kk 11 pvää
 
:wave:

Jaa että nyt sitten kuuluisi hiusten pudota päästä? :eek: En ole moisesta kuullutkaan! Onneksi mulla on aina olut niin paksut hiukset että on varaa muutama tiputtaakkin :D

Viikon päästä Leevi on 4kk ja sitten ruvetaan perunoita keittelemään :hug:

Maidon määrää syömisisä olen pohdiskellut nyt kun ollaan vellit aloitettu ja kohta soseitakin, että onko jokin vähimmäismäärä paljonko maitoa kuuluisi päivässä saada? Iän karttuessahan se vähenee hiljalleen mutta nyt? Voiko olla tilanne että saa liian vähän maitoa? Ihme kysymys, toivottavasti ymmärsitte pointin.
Nyt Leevi on saanu aika ilta/yöpainotteisesti velliä maidon seassa ja päivisin lähinnä maitoa.


Seuraavaa turvakaukaloa on täälläkin pohdittu. Leevin serkku syntyy just silleen että ehtii meidän poika täyttää sen 6kk ja siirtyä isompaan kun sitten täytyy palauttaa tuo lainassa oleva takaisin seuraavalle käyttäjälle :) Mutta valikoimaa on tosiaan runsaasti, täytyy rauhassa niihin alkaa tutustumaan.

Huomenna matkaan Leevin kanssa pohjoiseen mun omaa mummoa katsomaan, enkä ole edes pakannut vielä mitään! Mihin se aika menee, koko viikon oon aikonut pakata valmiiksi.. No, pakko keretä huomenna vielä..ja muistaa kaikki mahdollinen ottaa mukaan.. :whistle:

Jasmin ja Leevi viikkoa vajaa 4kk :heart:
 
Suzyanne
Täällä ei ole vielä hiukset ainakaan vielä alkaneet lähteä, mutta selvästi huomasin että ne paksunivat puolella raskausaikana. Mulla kun on aina ollut todella ohuet hiukset, en ole oikein voinut suorana, puolipitkänä ja auki pitää ennen raskautta niinkuin nyt olen pitänyt, kun ne on näyttäneet kamalalta hiirenhännältä ennen. Mutta ilmeisesti se aika on vielä tulossa.:/ Tässä aiheeseen liittyvä linkki jonka löysin.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=165

Turvaistuimesta, meillä on miehen autotallin varastossa ihan siisti istuin, jonka mies on joskus vuosia sitten jostain halvalla saanut (hänellähän tosiaan oli paljon vauvatavaraa hankittuna jo ennen kuin tapasimme, hehe) tosiaan . Käytetty mutta siisti, Brio-merkkinen, ja ihankuin olisin kaukalosta joskus lukenut, että käy 9-kiloisesta lähtien. Täytyykin pyytää miestä kaivamaan istuin esille, ja katsoa millainen se on, kelpuutanko vai en. :D Meidän Kiddy Protect-kaukalo käy 1-vuotiaaseen asti ohjeiden mukaan, mutta ei kyllä meillä. Hyvä jos pari kolme kk menee, varsinkin kun toppavaatteet on sitten päällä.

Limakalvot on täälläkin kuivat kuin Saharan autiomaa. :|

Vaunuissa ei täällä viihdytty hereillä ollenkaan, oli aika riskaabelia lähteä Vili nukkuvana vaunuissa vaikka johonkin kaupoille, kun alkoi samantien huutaa täysiä jos heräsi. Luovuin sitten kokonaan vaunuista. Nyt on käytössä rattaat, selkänoja vaakatasossa, ja Brion pehmeä kantopussi suojaa antamassa. Lämpimällä olen pitänyt sitä auki, niin että laidat ovat kuitenkin turvana. Tuo oli hyvä juttu, ei huuda hereilläkään ainakaan heti, kun näkee paremmin ympärilleen. Lisäksi rattaiden kanssa on tuhat kertaa näppärämpi liikkua kuin isojen ja kömpelöiden vaunujen.

Täällä Vili on nyt toista päivää jollain tavalla kipeä. Ei ole kuumetta eikä tule hampaitakaan. Maidottomalla dieetillä olen myös ollut nyt toista viikkoa. Mutta Vili ei ole nyt kahteen päivään nukkunut päiväunia kuin 5 min. torkkuja kerrallaan, sitten herää itkemään. Eikä oikein halua syödä päivällä, onneksi yöllä söi monta kertaa. Päivällä on kääntänyt vain pään pois. Sylistä ei voi laskea sekunniksikaan, koska alkaa heti huutaa. Sylissäkin pitää koko ajan pientä kitinää. Juuri tässä mietitään viedäänkö ihan yksityiselle, kun meillä terveyskeskuksen omalääkäri ei ole kovinkaan pätevä tapaus. Voi pientä, kun osaisi kertoa mihin sattuu. :(

Suzyanne ja itkuinen Vili, 3,5 kk.
 
Suzyanne
Vielä kirjoitan, tilasin juuri ajan kuitenkin terveyskeskukseen, vaikken lääkäristä tykkää, pääseehän sinne yksityiselle sitten. Ajanvarauksessa meinasi että kuulostaa korvatulehdukselta. Saa nähdä. Joku Vilillä kuitenkin on. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Vielä kirjoitan, tilasin juuri ajan kuitenkin terveyskeskukseen, vaikken lääkäristä tykkää, pääseehän sinne yksityiselle sitten. Ajanvarauksessa meinasi että kuulostaa korvatulehdukselta. Saa nähdä. Joku Vilillä kuitenkin on. :(
joo eikös korvatulehduksen merkki ole noi yhtäkkiset ja jatkuvat itkut joihin herää myös kesken unen? tsemppiä, toivottavast selviää :)
:hug:
 
Jasmin Toisessa pinossa oli juuri tästä asiasta puhe ja kopsaan sinne laitetun taulukon. En tiedä mistä se on otettu ja mihin tietoihin perustuu (kuinka on siis paikkaansapitävä ;) )

0 - 1 kk 500 - 600 ml
1 - 2 kk 600 - 800 ml
2 - 3 kk 700 - 1000 ml
3 - 5 kk 700 - 1200 ml
5 - 6 kk 700 - 1000 ml
6 - 8 kk 600 - 800 ml
8 - 10 kk 600 ml
10 - 12 kk 600 ml

Suzyanne Voi, toivottavasti lääkäri osaa asiansa ja Vili paranisi pian :hug: Me otettiin Nupulle vakuutus ja viedään sitten ihan huoletta yksityiselle, jos tarvii. Tosin kesäsijainen oli tosi kiva meidän terveyskeskuksessa, parempi kuin vakkarilääkäri :/
 
Ai niin Suzyannelle vielä :wave: Jotkuthan suosittelee turvaistuimia että jonkun tietyn vuoden (eli esim. 5 vuotta) vanhoja istuimia saa käyttää. Joissakin kuulemma muoviosat voi hapertua tms. ja turvallisuus siten kärsiä. Varsinkin jos on säilytetty sellaisessa paikassa missä lämpötila vaihtelee. Me ollaan ajateltu ostaa ne aina uutena ja käytettynä sitten muita. Mutta että saadaan varmasti turvallinen istuin.
 
Moikka

olen meinannu unohtaa tän.Naamakirja on vieny mukanaan.Nyt Sompio sinne kanssa.Laitoin sulle yksityisviestiä.:)

Olenko muuten muistanu kertoa,että kastepappi piti osan toimituksesta englanniksi. :eek: =) Se oli aikamoinen yllätys. Meidän yksi kummeista on Englannista. Oli tosi huomaavaista.

Mies on taas Hesassa työreissussa.Eilen lähti ja tänään on tulossa kotiin. Luetteli tosi monta päivää jolloin on taas Hesassa töissä.Yksi viikon pituinen koulutuskin.Taas saan olla pitkiä pätkiä yh:na. Jenkkeihinki on lähdössä isänsä kanssa loka-marraskuussa reiluksi viikoksi. Nukuttaminen oli eilen vaikeaa. Kolme isompaa karkasi sängystään ja juoksi keittiössä ympyrää.Cecilia heräs joka kerta ku oli just nukahtanut.

Vauva sylissä on hankala kirjoittaa.

nn ja cc


 
Suzyanne
Kiitos tsempeistä!!:hug: :flower:

Terveyskeskuksessa käytiin kuitenkin. Hoitokuluvakuutuspaperit on odottamassa, että saa takaisin jos käyttää yksityisellä, mutta en ole vielä saanut täytettyä ja lähetettyä niitä.. :whistle: Korvatulehdusta ei kuitenkaanole. Ainoastaan kurkku oli ärtyneen oloinen, mutta voi kuulemma olla ihan huutamisestakin. Ei osannut sanoa mikä on, mutta meinasi että koliikkiakin se voi vielä olla, ei se aina välttämättä lopu kun lapsi on 3 kk. Vaikea sanoa. Mutta neuvoi antamaan suppoja 3 krt/ pv kolmen päivän ajan, että jos on jotain muuta kuin koliikkia. Vili sai onneksi otettua kunnon päikkärit, 4,5 h tänään, ja nyt sen jälkeen ei ole vielä itkeskellyt. Mutta useinmiten sen alkaakin vasta tuossa vähän illemmalla. Saisi kyllä olla ohi jo.

Sompio, kysyin mieheltä kuinka kauan turvaistuinta on säilytetty, ja miten, niin 3 vuotta pimeässä kellarissa. Mutta tosiaankin, mistäs sitä tietää kuinka vanha se on, kun on sen käytettynä saanut. Eli siis hankimme uutena, ei tuollaisissa turvallisuusjutuissa kande oikein säästellä. Jaahas, minkähän sitä sitten hankkisi..



 
Miten Vilillä ja suzyannella meni lääkärissä? Toivottavasti saitte apua Vilin itkuisuuteen.
Mekin viikko sitten mentiin ihan samasta syystä ja epäiltiin korvatulehdusta mutta ei löytynyt vikaa lapsukaisesta. (silmätulehdukseen sai tipat kyllä. )

Tulin just nikunaku lenkiltä ja pohdin että onko isäntä jo tullut et jos jaksaisit lähteä mukaan mutta nythän tuosta luin ettei ole vielä tullut.
Sä oot kyllä sellainen arjen sankari kun jaksat (pakostakin) paimentaa sitä lapsikatrasta yksin, minä kun joskus olen uupua jo tämän yhden kanssa! ja harvoin joutuu enempää kuin sen 8h miehen työpäivän olemaan itsekseen.

juup, muutaman tunnin päästä olis lähtö. leevi saa matkustaa yöpuvussa niin ei tarvii perillä vaihdella väsyneelle matkalaiselle.

kiitos sompio taulukosta!
 
Hiuksia ei hirveästi lähde, mutta limakalvot on kun saharan autiomaa :/
Noista kerhoista me ollaan liitytty Hippo kerhoon ja Pirkan napero klubiin.

Suzyanne toivottavasti Vilin itkuisuus helpottaa, oli syy mikä tahansa :hug: Toivottavasti koliikki on kuitenkin jo taakse jäännyttä elämää.

Sompio ja Kerttu Ei meilläkään kehtoasennossa viihdytä kun väsyneenä.

(.) Joten hirveän väsyttäviä nämä miehen iltavuoro viikot. |O Olli kun käy nukkumaan siinä 20.00-20.30 niin en tietenkään malta käydä itse nukkumaan vaan odottelen miestä kotiin. Enkä tietenkään käy heti nukkumaan kun mies tulee 22.00 jälkeen, koska meillä on yhteistä aika illalla. Joten yleensä maltan käydä nukkumaan vasta puolen yön aikaan. Ja Ollihan herää aamulla viimeistään 8.30.
Tietenkään minun ei pitäisi valittaa koska Olli ei herää kun keran yössä syömään jos sitäkään :ashamed:
Jaa nyt alkaa Ollin ilta "tankkaus"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Vili sai onneksi otettua kunnon päikkärit, 4,5 h tänään, ja nyt sen jälkeen ei ole vielä itkeskellyt. Mutta useinmiten sen alkaakin vasta tuossa vähän illemmalla. Saisi kyllä olla ohi jo.
Miten saatte vauvan nukkumaan noin pitkiä päikkäreitä?! Tahtoo kans. :D
Meillä tyttö nukkuu yleensä 45 min kerrallaan. Tänään nukkui 3 x 45 min ja 2 x 30 min päikkäreitä... puuuuuh. :snotty: Olis NIIIIIN kiva et nukkuis vähän pidempiä... syö kyl tuttia mut ei se vaan jää sinne vaik tutin laittaa suuhun ku on heränny kerran. :/
 

Yhteistyössä