TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Nara Jopas taas ohjeet vaihtelee, meillä terkkari luki suoraan siitä ohje-lapusta mikä heille oli tullut, että kaikki ne odottajat joille sokerirasitus tehdään, laitetaan jo nyt aikaisessa vaiheessa testiin. Ei mullakaan ollut raskausdiabetesta esikoista odottaessa, kävin testissä silloinkin mutta kaikki arvot oli tosi hyvät. Ja meillä uuteen testiin joutuu myös kaikki vaikkei ekassa mitään olisikaan ja neuvolatestissä sokerit ok. Ehkä sitten ottavat ohjeet täällä jotenkin "kirjaimellisemmin" kun on niin vähän kuitenkin synnyttäjiä per vuosi. Helsingissä meininki varmaankin ihan toinen ;)

Pauzi En minäkään osaa tarkkaan sanoa, missä se kohdunpohjan korkeus on. Terkkari viimeksi neuvolakäynnillä sanoi että on jo melkein navan kohdalla, ja kyllähän tuo masu näkyy ja tuntuu jo, mutta en mä ole koskaan sen kummemmin tuosta kohdunpohjan korkeudesta osannut sanoa itse :snotty:
Ja luulen että viikolla 17+0 ei vielä "tarvitsekaan" tuntea kaikkia liikkeitä, vaikka olisi jo useampi odotus takana :hug: Vauva on kuitenkin vielä niin pieni ja tilaa liikkua hyvin. Ja eikö siihen liikkeiden tuntemiseen vaikuta sekin jos vaikka istukka edessä niin ei niin hyvin tuntuisi?

Niisku-Rouva Huh, varmasti tuo vuo säikäyttänyt! Onneksi pääsit tarkistuttamaan että kaikki vauvalla hyvin :hug:

Niiksu Sukupuolen näkeminen/selville saaminen rakenneultrassa riippuu monesta asiasta. Kaikki ultraajat eivät sitä edes suostu kertomaan vaikka sen näkisikin. Välillä taas vauva peittää sen kohdan itsestään niin hyvin, ettei sukupuolta pysty näkemään. Toisethan sanoo että pojat levittelee jalkojaan antaumuksella kun taas tytöt pitää siveästi jalat supussa :D
Riippuu paljon varmasti myös laitteista sekä siitä miten kokenut ultraaja on. Jos tehdään 3D- tai 4D-ultra niin näkyvyys on ihan eri mitä esim. meidän sairaalassa jossa sellaiset vanhat tavalliset laitteet. Mutta ainakin esikoista odottaessa sukupuoli silti näkyi, sanoi että 99% varmasti poika ja sen ultran teki vasta erikoistuva lääkäri, jolla ei ollut paljon ultraus-kokemusta. Sen jälkeen ultrasi toinen kokenut lääkäri, ja näki saman asian että poika olisi tulossa. Silti en uskaltanut luottaa siihen satavarmasti, mutta meidät lähetettiin sydämen tutkimisen takia yliopistolliseen 4D-ultraan niin siinä ei sitten enää voinutkaan erehtyä :)

Se myös, että höpläyttääkö lääkäri tuon sukupuoli-asian kysymättä ensin, riippuu varmasti myös paljon lääkäristä! Olen muutamalta tutulta kuullut että lääkäri paljasti sukupuolen eikä vanhemmat olisi sitä halunneet tietää, mutta eivät olleet tajunneet sitä sanoa että älä kerro vaikka näet. Eihän se paljon vaadi kun sanoo mennessään haluaako vaiko ei tietää, niin ei sitten ainakaan käy ikävää yllätystä jos lääkäri ei kysy ensin haluatteko tietää :)

Eemelin äiti Millaiset vaunut hankitte, jos saa udella? Olikos teillä kuopus muuten minkä ikäinen, eli tarvitsetteko hankkia kolmosten rattaat?
 
|O huomenta |O

Meille tulee tänään viikonloppuvieraita joten heräsin puoli neljältä siivoamaan :p Siivosin tosin jo eilen enimmät että tänä aamuna piti vaan viimeistellä, mutta eipä nukuttanut joten sama se kai on huitoa siivoamassa. :D

Eilinen shoppailureissu oli antoisa, sain kaikki joulahjat kokoon ja paketoitua ja itsellekin kaikkea kivaa. Kyllä kunnon ostostelu silloin tällöin on mukavaa!

Huoh.. taidan pikkuhiljaa kömpiä takaisin sänkyyn odottelemaan miestä yövuorosta kotiin
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille. Taitaa Jonz sitten ensi maanantaina aloittaa rakenneultran kuulumiset, jännää!

Jasmin ja aarre 19+2 :heart:
 
Heips!

jasmin84: ootpas aamuvirkku :eek: mua ei sais kukaan tai mikään vapaaehtoisesti nouseen tohon aikaan ja vielä SIIVOOMAAN =) ihailtavaa! Kiitos viestistä!! vastailen sulle kun ehdin, viimeistään ens viikolla!! :)

voi sentään pian tosiaan jo alkaa ekat pääseen rakenne ultraan :) vähä hienoo!! itsellä ei edes aikaa vielä sinne mut tiistaina neuvola ja siellä sitten varmaan sen saan.. jonnekin uuden vuoden tienoille menee.. ehkä ensi vuoteen..

neiti81:n tuloksia täällä kans odotellaan ja jännätään!! toivotaan parasta :hug:

sukupuolesta: täälläpäin on ainakin niin huonot ultravehkeet että mitä todennäköisemmin sukupuolta ei näe! lääkäri kyllä viime raskaudessa olisi ollut valmis katsomaan, mutta ei tosiaan nähty ja se kuva on sen verran huono et en yhtään ihmetelly ettei nähty!! nyt en toivo siis turhia kun ei varmastikkaan selviä! mutta pääasiahan on se että kaikki olis muuten kunnossa!!

omassa olossa ei mitään, ei sitten mitään sanottavaa! ihan hyvä siis vaan!! ihan ku ei olis raskaana ollenkaan :) väsyttää kyllä enemmän ja välillä jotain pikkuvaivaa, mut siinä kaikki..

Hyvää itsenäisyys päivää kaikille!!! itse vietän taas kerran koko viikonlopun töissä :( mutta mies lupasi laittaa linnan juhlat nauhalle :)

Höpöliini ja Piipero 15+2
 
Pauzi Ei mulla ainakaan ole mitään hajuakaan missä kohdunpohja on menossa :LOL: Maha kyllä näkyy ja omasta mielestäni olen tuntenut liikkeitäkin jo kauan, mutta masun koko johtunee ihan siitä, että asukkeja on kaks ja liikkeet olen aikaisemmissakin raskauksissa tuntenut todella aikaisin ja kohtu on ihan tuossa edessä, istukat taaempana ja masunpeitteitä ei juurikaan ole.

Minusta liikkeitä ei tarvitsekaan tuntea vielä, joten älä turhaan huolestu.

- Narttu rv 16+6 -
 
Heip!

Tänään oli taas neuvola. Neuvolatäti sanoi että mulla on kohdunpohja tosi ylhäällä viikkoihin nähden ja oon poikkeuksellisen aikasin tuntenut liikkeitä ensisynnyttäjäksi. Viime kerralla sydänäänet oli viikkoihin nähden poikkeuksellisen voimakkaat. Tuntuu että koko raskaus on yhtä poikkeusta...

Ei oikein osaa iloita kun huolettaa, että onko kaikki hyvin. Rakenneultra on onneksi 16.12. Saa jouluksi toivottavasti mielenrauhan.

Mies lohdutti ja sanoi että meille tulee jättivauva kun maha on iso =)

sukupuolesta. Onko kellään käynyt niin, että ultrassa kerrottu sukupuoli olisikin ollut väärä?


 
Meillä tuolla olkkarissa katsoo Muumeja rakenneultran mukaan 80% poika, joka kylläkin on niin neitimäinen 2v. tyttö kuin vain olla voi :D Silloin ultrannut kätilö sanoi, että tämä on kyllä nyt ihan selvä poika ;) Noh, synnytyssalissa meinasi sitten vähän hikikarpalot nousta pintaan kun mietti kaikkia poikavaatteita mitkä kotona odotti.

Joten minä en ainakaan osaa enää luottaa rakenneultran sukupuolen määritykseen. Meillä rakenneultra on tammikuun puolella. Aiotaan vielä mennä kyllä yksityiselle 4d-ultraankin, ehkä sen tulos on luotettavampi. 4d:hen haluan sen takia, että siellä selvitetään kaikki niin perusteellisesti ja olen kuullut monesta vauvasta, joiden esim. sydänviat olisi voitu määrittää 4d:ssä jo etukäteen, mutta sitten onkin synnytyksen jälkeen alettu ihmetteleen kun vauva on huonovointinen.. Mun kauhukuva kun on se, että vauva joudutaan kiidättämään suoraan synnytyksestä johonkin tehohoitoon. :|

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!


 
HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!

Täällä jo iltaa odotellaan, että pääsee linnanjuhlia seuraamaan =)

Meillä on sukupuoli selvinnyt rakenneultrassa ainoastaan tuon nelosen kanssa. Tai ekan ja tokan kohdalla sitä ei kyllä ees kysyttykään ja kolmonen ei suostunut näyttämään vehkeitään. Nelosen kohdalla sukupuoli näkyi melko varmasti jo np-ultrassa ja rakenneultrassa sitten varmistui ja kätilö oli 100% varma siitä ja niinhän tuo paikkansa pitikin.

Jep, mutta nyt pikkumies päiväunille ja meen itekin hetkeks loikomaan =)

villahousu & Sulo 17+2
 
Oikein mukavaa itsenäisyyspäivää täältäkin!

Onkin mennyt ulkoilun merkeissä. Ensin koiran kanssa käytiin koirapuistoilemassa ja kävelemässä ja sitten kaverin mukana tallilla. Kyllä sitä vaan niin varoo, että hädintuskin uskalsin mennä hevosen lähelle rapsuttamaan. Oli vielä nuori varsa, niin syystäkin vähän varoi.

Aika ovela juttu sattui, kun sitten siellä hevospaikassa minulle ennestään täysin tuntematon hevosisäntä kahvipöydässä kysyä täräytti, että millonkas minä teen vauvan. Oltiin aiemmin puhuttu vauvoista ja yhtäkkiä tällainen kysymys :eek: Minä karahdin aivan punaiseksi ja pakko oli kysyä, että oliko kaverini sanonut aiemmin asiasta vai näkeekö sen tosiaan niin päälle päin. Kuulemma kasvoista :LOL: Äitin kotitalon naapurissa oli aikoinaan asunut poikamies, joka oli tiennyt naisten raskaudet, melkein ennenkuin äidit itsekään tienneet. Jotkut ne vaan tietää.. :)

 
Sauna lämpenemässä kahden pienen siskonpojan hellimisen jälkeen. :) sit onkin kiva käpertyä sohvalle kattomaan linnanjuhlia miehen kainaloon.

Mä haaveilen kans siitä 4D ultrasta, kouvolassa sellaseen pääsis. Millä viikoilla sinne yleensä kannattais sit mennä? :whistle:
Rakenneultraan olis aikaa enää 4vkoa ja pari päivää. Enää ei oo tyttöfiilistä, vaan ihan kumpi vaan vois olla tulossa. Toivottavasti selviäis tarkemmin jo rakenneultrassa, kun mieli on niin malttamaton. Pitäköön sit paikkansa tai ei. :snotty:

Täällä suunnitellaan jo lastenhuoneen sisustusta samalla kun toisen makuuhuoneen remontti edistyy. Kovasti hipoo vauva masussa. Eipä mitään sen ihmeellisempiä. :) Alles Gut. :heart:

kissinminttu & papu 16+3
 
Onpas taas ollut huono-olo koko viikonlopun. Miksei tää jo lopu :snotty:

Jännä että vielä nykysilläkin laiteilla erehtyvät sukupuolen suhteen. Yleensähän ne sanoo että pojat on varmoja mutta tytöt voi osoittautua sit pojiksi ..ei se mikään pidä noissakaan paikkaansa. :p paitsi 4D ja punktioissa.

Huomenna taas töihin..viikonloppunakaan saa levätä kun kokoajan joku vinkuu jotakin.. :/
Noh kohta tulee joulu ja uudet lelut pelit ja vehkeet.. =)

Nara ja himppu 17+6
 
SUKUPUOLESTA: niin, onhan se ihan totta että aika epätarkkoja LOPPUJEN LOPUKSI nuo ultrat on.. kun miettii. On ne vehkeet kuitenkin niin helposti kätkettävissä. Mulla kanssa käsitys et pojat yleensä tiedetään oikein, jos se pippeli siellä näkyy, tytöt voivatkin osoittautua vain sievisteleviksi pojiksi :D

(.)
masu kasvaa
:eek: :eek:
hankala selittää likoille
--->
alkaa olla jo ihan näkyvä kuitenkin.. :eek: :D
Kivasti napakoru taas kukkulan päällä :D
Se on kyl kestänyt aikaisemmatkin raskaudet hyvin, on ollu vuodesta -97 mulla :D

huomenna punktiotulosten pitäisi tulla.. :$ :eek:
Aamusta asti hätkähtelen puhelinta taas.

T:neiti, rv 17+1
 
Huomenta.
Tunnin päästä ajelemaan rakenneultraan. Hui kun jännittää. :heart:
En osannu nukkuakkaan kunnolla, heräilin koko yön vähän väliä sen jälkeen kun ensin edes sain unta. Huoh. Mä oon jo niin täpinöissäni täällä. :D

Pitänee syödä aamupalaa.

Neiti-81 : Onnea aamun koitoksiin. :hug:

Jonz&Tessu

 
Toivottavasti saat Neiti-81 toivoa ja iloa herättäviä tuloksia. Kunpa odotuksen onni sinunkin kohdallasi jatkuisi!


Täällä taas heräilty aikaisin viikon alkuun... neljän jälkeen kömmin vessaan ja sitten olinkin pirteä kuin peipponen! kyllä ketutti kun tänään täytyy muutenkin aikaisin lähteä liikenteeseen..

Höpöliini Tosi masentavaa jos sitä sukupuolta nyt onkin sitten mahdotonta sanoa siellä rakenneultrassa! Ystäväperhe tuossa viikonloppuna tavatessamme jutteli että täällä olisi otettu sellainen kanta että sukupuolta ei kerrota kun ne samat lääkärit pitää yksityisvastaanottoa jonne ihmiset sitten maksaa että saisi sukupuolet selville :eek: En sitten tiedä... mutta aika surkeaa... pakko kai sitten sinne 4D:hen mennä...

Miten sujui itsenäisyyspäivä?
Me olimme miehen veljen luona syömässä viiden ruokalajin päivällisen johon kuului kyllä niin paljon kaikkea ihanaa että oksat pois! Enpä ole tätä ennen sienikeitostakaan suuremmin välittänyt. Muut jatkoivat iltaa viinin ja oluen parissa, minä seurasin linnan juhlia wichylasi kädessä :)

Päänsäryt vaivaavat edelleen. Mikähän tuohon auttaisi.. :(

Mukavaa maanantaita! :wave:

Jasmin ja aarre 19+5 :heart:
 
Ensiksi [/b]Niiksu-rouva mitä kuuluu? Toivottavasti kaikki hyvin. :hug:

Jonzille Rutkasti onnea rakenne ultraan! :flower:

Sitten
Neidille voimia! :hug:

Pistänpä pientä galluppia kun huomasin eilen että tihkuu "maitoa" rinnoista.
Elikkäs:
Gallup Kuinka moni on huomannut saman ilmiön?

Kohta hommattava liivinsuojuksia. Muuten menee ihan ok, mielialat on mitä on mutta ei voi mitään.

Therean&vaavi 17+1 (olis sitten 5 kuukausi..)
 
Moikka

Kotona ollaan ja koko viikonloppu meni siivotessa.Pikkaisen uudelleen järjesteltiin paikkoja ja sitä tehtiin taas kerran lelu inventaario ja turhia pois lahjoitukseen.

Tiedän,että mun sokeriarvot ovat toistaiseksi hyviä.Olen vain onnellinen ettei se mittailu homma ala jo nyt vaikka se olisi edessä siloin rv 25-27 uusittavan sokerirasituksen jälkeen.

Höpöliini ja Jasmin-84 te taisitte olla VAS:in alueelta jos oikeen muistan. Koska se olisi muuttunut ettei sukupuolta kerrota? Jasmin-84 koska ystäväsi on sanut lapsen? Meille kerrottiin sukupuoli VAS:issa kun odotin v 2007.

Neiti-81 peukut pystyssä tulosten suhteen! :heart:

Oma olo on tällä hetkellä niin hyvä ettei muista olevansa raskaana. Iskias ei vaivaa ( kop kop) se mieletön väsymys on poissa.Meinaa väkisin iskeä huoli onko vauvalla kaikki hyvin. Iltaisin kun menen sänkyyn makaamaan olen mielestäni liikkeitä tuntenut,mutta silti mietin onko se vain toiveajattelua että ne olisi liikkeitä.

Voi vitsit ku muut on jo niin pitkällä.Rakenne ultra kuulumiset sitte alkaa nyt. Mulla on seuraava neuvola 5.1 ja silloin vasta se tekee lähetteen sinne ultraan.Eli menee tammikuun puoliväliin-loppuun.
Maha on kasvanut,mutta edelleen se näyttää sellaiselta ylä ja alamaha,lihonneelta läskiltä.Mun maha on aina ollu sellanen 2 osainen isonakin,napa ei ole koskaan pullistunut ulos.

mut jos lähtis hommiin.Peuskonetta päälle,puhtaita pyykkejä kaappeihin jne.

NN rv 14+3 ( 15+4)
 
Toivottavasti Neiti- 81 saa hyviä tuloksia puhelimessa!

Meillä rakenneultrassa käytetään 3D- laitteita. Voikohan niistä saatuun sukupuoliarvioon luottaa? Varmaan parasta pitäytyä suht sukupuolineutraaleissa hankinnoissa - neuvolan seinällä oli kaupan vaaleanpunaiset vaunut, kun prinsessa olikin osoittautunut prinssiksi :) Vielä pari viikkoa ultraan.

Aamulla oli neuvola. Kaikki hyvin: paino oli noussut vain 100 g/vko tässä välissä, vauvan syke 140 paikkeilla ja hb laskenut jonkin verran. Myös paineet oli kohdallaan. Oma neuvolatäti oli sairastunut, mutat sijainenkin oli ihan mukava ja superreipas mamma.

Mukavaa viikkoa kaikille!

PilkkuPantteri ja Jyvä 17+6
 
Heippan!
Oon käyny lueskelemassa teidän kuulumisia mutta itse en ole kerinnyt kirjottelemaan...
Therean laittoikin osuvan Gallupin kun oon tässä nyt viikon varrella havahtunu moneen kertaa kun on paita rinnan kohdalta märkä (viimeks äsken kun olin viel sängyssä. "Maitoa" tulee siis täällä..

Itsenäisyyspäivä meni niinkuin muutkin päivät.. Oltii kovasti lähdössä shoppailemaan vaaville vaunuja, siirtykin sunnuntaille ja silloinkin kaikki lastentarvikeliikkeet oli kiinne! :D
Tänää sitten katsomaan josko löytyis...
Tilailin jo mamma housutkin kun alkaa kaikki omat jäädä pieneksi,nappia saa enää kiinne ja puristaa niin perkuleesti! :D

Neidille :hug: ja Jonzille onnea ultraan! :)

Itsekkin jo odottelen rakenneultraa innolla joka on vasta 30.12, ylihuomenna olis neuvola jälleen! :)

T:toukotytsy+masukki 18+1
 
Heipsan pitkästä aikaa tännekin! :wave:

Jokohan neiti-81 on saanut tuloksia... Varmasti ihan kauhean voimia raastavaa tuollainen tiedon odotus...Toivotaan kuitenkin hyviä uutisia!! :heart:

Täällä masu kasvaa, ja tuntuu, että viikot vaihtuu ihan kauhaa vauhtia. Pikkuisen liikehdintää tuntuu lähes päivittäin. Mitään rehellisiä potkuja en niinkään vielä tunne, mutta sellaista "hiiren vipellystä" kylläkin! :D
Nyt on alkaneet ihan kauheat liitoskivut kiusaamaan. Välillä koskee ihan niin kovasti, että ei kärsi kunnolla kävellä... No, sehän kuuluu asiaan...
Alkaa olla hirmuinen stressi, kun mammaloma alkaa olla lopuillaan ja kohtapuoleen pitäisi alkaa kammeta takaisin töihin. Mitenköhän siellä taas jaksaa yksin vuorossa ison masun kanssa. Kun ei ollut esikonkaan kohdalla mitään helppoa... :whistle:
Ensiviikolla olisi alkuviikosta neuvola, ja loppuviikosta olisi RAKENNEULTRA!!!! :D :D
Hih, ja ihan kohtahan alkaa jo joulukin olla ovella! =)
Yritän tulla paremmalla ajalla syventymään enempi teidän juttuihin, kun tällä hetkellä pitää tuo esikoinen äidin aika kiireisenä! ;)

Jaksamisia kaikille!!
Oliko joku jo muuten käynyt rakenneultrassa??. Höm, pitänee ihan todella käydä lukemaan tätä uutta pinoa!! Kun ei ole taas yhtään asioista perillä... :whistle:

nasu ja nipsu 18+4
 
Terveisiä ultrasta! :heart:
Kaikki oli hyvin ja Tessu siellä istuskeli perätilassa. :) Kokonsa puolesta muutaman päivän pienempi kuin viikot mutta niin oli ensimmäisessäkin ultrassa joten sopivasti kasvaa. :)
Lääkäri oli sitten yli tunnin myöhässä, meinattiin miehen kanssa nukahtaa tuoleihin odotustilassa kun kesti. Mutta sitte oli kyllä tosi kiva täti utraajana kun pääsi vihdoin paikalle. =)

Tessusta on nyt sitten kaksi kuvaa, toisessa näkyy naama ja toisessa jalkoja ja haarusaluetta. Sukupuolta en minä ton kuvan perusteella osais sanoa mutta sillon ultraus tilanteessa kysäisin ja lääkäri esitti vasta kysymyksen että miltäs tuo teistä näyttäis ja sanoin heti että pojaltahan se ja niin oli lääkärikin varma että poika siellä taas on. Joten pikkuveikkaa odotellaan. :D





Eipä tänne sitten sen kummempia. Vieläkin olen ihan täpinöissäni ja totuttelen ajatukseen että keväällä mulla on toivottavasti kaksi pientä poikaa. :heart: Ihanaa. :)

Jonz&Tessu

 
Heippa!

Eipä taas ole aikoihin tullut kirjoiteltua.Sori. Tuntuu vaan, että aika menee esikoisen kanssa touhutessa ja mies tekee raksalla 12 tuntisia päiviä 7 päivää viikossa, niin ei jää oikein aikaa.

Olin äsken rakenneultrassa. Rakenteet oli kunnossa, sukupuolta ern kysyny, eikä lääkäri ottanut puheeksi. Vauva oli vaan pieni viikkoihin nähden ja se tietty huolettaa, vaikka lääkärin mukaan ei ole syytä huoleen, kun rakenteet oli ok. Vauva siis vastasi viikkoja 18+0, vaikka nyt on 20+0. Kohdunkaula oli kiinni ja 4 cm pitkä. Lääkäri sano, että on tosi pitkä, kun 2,5cm riittäis. No, ei siitä kuulemma haittaa oo.

Mitään syytä ei esikoisen perätilaan selvinnyt eli siis kohtuni ei ole mitenkään erityisen muotoinen eikä siellä ole mitään väliseiniä. Nyt vaan toivotaan, että vauva olisi oikein päin eikä syntyisi ennenaikaisesti. Esikoinen siis syntyi yllätysperätilassa rv 35+3 ja oli kaksi viikkoa tehohoidossa :(

Neidille oikein paljon tsemppiä!Toivottavasti uutiset ovat hyviä. Iso halaus!

Maitoa tulee täälläkin, tosin ei siis mitenkään silleen kunnolla, mutta huomaa,että sitä on nänneissä. Oiskohan se joku uudelleensynnyttäjien juttu, en muista että esikoisesta sitä olis ollu..Muutenki kaikki unohtuu, vaikka esikoinen täytti eilen vasta 2-vuotta:)

Nyt päiväunille!hauskaa viikonalkua kaikille!

T.beija rv 20+0
 

Yhteistyössä