Toukokuun Tuhisijat tammikuussa <3 <3 <3

Siksakkia mukavan näköset vaunut ootte ottaneet, toivottavasti ovat hintansa väärtit!

Kiitos Suzyanne raskausvaivojen listasta, siinähän tosiaan todettiinkin samaa mitä äitini sanoi että painava kohtukin noita pukamia aiheuttaa. Eli nyt kuuntelen äidin neuvoja ja lähden tukivyö-ostoksille kun kerran muut mahdolliset aiheuttajan syyt ovat kunnossa! (eli mulla tosiaan takamuksessa sellanen litistyneen herneen kokonen peräpukama!! :$ )
Kiva kun jo tässä vaiheessa tuli eikä tietenkään katoa kuin vasta synnytyksen jälkeen.. :'(

Maariana83 Ikävää tosiaan kun tuollaista siellä ultrassa näkyi, mutta positiivisella asenteella ja rauhassa kannattaa ajatella että mikä lie kupla joka on kadonnut seuraavaan ultraan mennessä. Oliko jotain puhetta siitä mitä mahdollisesti tehtäisiin jos tuo kupla yhäkin siellä sitten näkyy? Voimia! :hug:

Heräsin ennen kuutta kun on epämiellyttävä tunne takapuolessa kun menin eilen rasvaamaan ja sorkkimaan sitä pukamaa! :kieh:

Mä en varmaan kantoliinaa aio edes kokeilla, jotenkin vaan istuu sitkeässä pelko siitä että vaikka kuinka oikeaoppisesti sen sitoisin niin vauva pääsee putoamaan. :/ Joten jonkinlainen kantoreppu pitäisi sitten hankkia..

Leppoisaa sunnuntaina, mies iltavuoroon joten tulee yksinäinen päivä. Täytyy kehitellä jotain!


Jasmin ja Herra Aarre 24+1 (24+4) :heart:
 

Therean siskollani on sama sairaus, ja hän on kahden lapsen yksinhuoltaja, lapset 11 ja 12-vuotiaat. Ei ole hänellä aina helppoa ollut, mutta on pärjännyt. Tukiverkosto on erittäin tärkeä, ja toivottavasti sinullakin on läheisiä jotka ovat tukenasi kun sitä tarvitset. Paljon jaksamista sinulle!
Joo ei alku ollut helppoa mutta nyt on tasaantunut ja kyllä on lähipiiri joka tukee sekä huolehtii. Nykyinen mies huolehtii etten stressaa liikaa kun olen sellainen luonteeltani.
Olin kanssa hetken Yh:na kahden tyttöni kanssa mutta tyttöjen isän kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä niin auttoi aina lasten kanssa.
Ja olen hyvin saanut apua masennuskausina virallisiltakin tahoilta. Toinen ääripää sairaudessa minulla ei ole onneksi paha, kärsin "korkeintaan" hypomaniasta silloin.
Toivottavasti sisaresi on kanssa päässyt suht tasapainoon sairauden kanssa. :hug:

Mulle tuli mieleen, että onko sinun tyttärellä Therean kirjekavereita? Jos tykkää kirjoitella niin sitä kautta voisi löytyä ainakin joku ystävä, vaikkei se tietysti korvaakaan sitä tuskaa joka on joka päivä koulussa kun jää aina yksin
Ei ikävä kyllä ole. :( Toisaalta meillä on muutto tulossa eteen kun meillä on liian pieni asunto että vauva tänne mahtuis niin vaihdetaan maisemaa ihan suosiolla. Toivotaan että uusi paikka antaisi uuden alun tytöllekin. Kovasti tyttö sitä haluaa kanssa kun täällä kaikki hänet tietää.

Tuosta puhumisesta...yhdenkin tytön äiti sanoo syyn olevan meidän tytössä joka kerta... Tuskin nyt on joka kerta tyttäreni syyllinen vaikka sinisilmäinen omani kohdalla en olekaan vaan pyrin selvittämään kaikki taustat.

Tästä tuli mieleen sen toisen pojan (joka alkoi härnäämään muita pienempiään taksissa, kun meidän tytön härnäämisen takia joutui puhutteluun ja lopetti sitten vain meidän tytön härnäämisen... ) vanhemmat. Tai äiti ainakin. Oltiin koko perhe kerran vähän sen puhuttelun jälkeen samassa kaupassa kuin se poika äitinsä kanssa. Niin se poika kuiskutteli äidilleen jotain ja katsoivat molemmat meitä, ja alkoivat hihitteleen meille! Siis se poika ja sen äiti! Itse pääteltiin miehen kanssa, että kai se liittyi siihen puhutteluun, jos poika oli heidän mielestään turhaan sinne joutunut...
Just! Siis todella hienoa opettaa lapsille tuollaista! On siinäkin äiti... Tosi aikuismaista... Tuosta sen huomaa että mistä on poika oppinsa saanut. :kieh:
 
Mariaana Toivotaan hartaasti että olisi hävinnyt pois eikä ollutkaan mitään vakavaa. :hug:

Enpä ole minäkään kuullut että masun silittelystä tulee supistuksia... :| Nännien näpräämisestä olen kuullut.

[/b]jasmin84 Auts... toivotaan että häviää nopeasti.. :/

Tuosta
laatuajasta puoliskon kanssa..se on ihanaa että pääsitte.:) Meillä on edessä ens viikonloppuna kun molempien lapset on toisella vanhemmallaan. :heart: Varmaan kanssa suunnistetaan leffaan. :heart:

Kantoliina olen miettinyt kanssa niin saisi vauva sylitellä tarpeeksi ja jäisi silti kädet vapaaksi.

Nyt päästän kuopuksen hetkeksi koneelle.:)

Therean&neiti 20+6
 
Ei niinkään liity kiusaamiseen, mutta niihin vanhempiin. Mun kerhossa oli pari vuotta sitten sellainen poika, joka puheli kaikkia alapään juttuja ja murhaamisjuttuja yms. ihan joka päivä. Soitin äidille, että tämä pitäisi saada loppumaan. Äitihän oli, että ei heidän poika mitään sellaisia puhu. Sitten parin päivän ajan laitoin paperille ylös mitä poika puhuu ja laitoin sen reissuvihossa kotiin. Sitten äiti tajusi, että poika latelee isältään oppimia juttuja. Se tuli siltä ihan spontaanisti puhelimessa, että taas se saakelin A... on puhunut pojalle tällaisia. Ei se kyllä kokonaan loppunut, mutta ainakin äiti muuttui kerhon suhteen yhteistyöhaluisemmaksi.

jasmin Mulla on sama pelko, että kantoliinasta pudottaisin vauvan :ashamed:
 
Pauzi
Ihan nopeesti pariin juttuun vastaan... Mulla on kiirusta vielä 2.5 viikkoa, mut helmikuun puolella olen ajatellut kunnolla aktivoitua kun jään lasten kanssa kotiin. Sillon on paremmin aikaa kirjotella...

Itse olen vähän tuollaisia Oran Jovi Air- yhdistelmiä miettinyt, pitäisi varmaan käydä ihan liikkeessä katselemassa.

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=38

Ainakin kuvan perusteella nuo näyttäisivät täyttävän kriiteerini, eli olisivat tukevat, muttei liian kömpelöt.
Me ostettiin tytölle pari vuotta sitten uudet Jovi Airit, ja mä olen tykännyt niistä ihan hirveesti!! Ne pyörät on niin hyvät et niillä pääsee ihan mistä vaan, ja kankaat tuntuu hyviltä ja paksuilta. Jos siinä jotain negatiivista on, niin se on se että runko on aika painava. Eli jos esim. autoon nostat ne, niin ne painaa aikalailla, mut kyllä musta normaali ihminen ne jaksaa helposti nostaa.

Sit joku oli noista kantoliinoista kysynyt. Huuto.netistä niitä saa ihan edullisesti, mutta kehotan katsomaan tarkasti ettet osta sitä liinaa mikä on tullut vauva-lehden tilaaja lahjaksi. Ne on usein sinisiä, ja siinä on ne sidontaohjeet mukana. Niitä liinoja mainostetaan siellä käyttämättöminä, tai vähän käytettyinä, ja hintakin on ihan naurettava. Melkein sanoisin että harvoin alle 30? saa hyvää liinaa. Sillä liinalla ei aloittelija tee oikeastaan yhtään mitään. Aikoinaan itsekin tilasin lehden sen liinan takia, ja kun kantoliinatukihenkilö opetti meitä eräässä kerhossa käyttämään niitä, niin hän sanoi että todella kokeneellakin liinailijalla on täysi työ saada sillä liinalla hyviä sidontoja tehtyä. Itse ostin huuto.netistä edullisen Tricotslen-liinan, ja sillä ainakin saa tehtyä ihanan helposti sidonnat, ja olen muutenkin tyytyväinen liinaan. Melkein suosittelen ostamaan ns. merkki-liinoja, esim Tricotslen, Hug a Bub, jne. Koska ne on oikeesti hyviä. Ja mun käsittääkseni se jälleenmyyntiarvokin säilyy kohtalaisen hyvänä. Tämä tietenkin vain minun mielipide, mutta jos vertaan omaa Tricotslenia tuohon Vauva-lehden liinaan, niin .... Meinasin ommella tyynynpäällisiä siitä Vauva-lehden kantoliinasta....
 
Therean: Tuota hevostelua just ajattelin. Meillä on hevonen ja poni. Minkälainen talli on kyseessä? Voisiko tyttö käydä siellä niin ettei näitä kiusaajia olisi yhtäaikaa?

Äsken piti hetken huilata ku kävin laittamas tallilla 8hepoo pihalle ja loimitin. Voimat meni ihan siihen.

Vauvat pitävät kovaa elämää masussa. Illalla pitkän aikaa potkivat.

Tervetuloa uusille. Jaksamisia teille joilla supistuksia ym
:hug:

21+4
 
Joo sitä vauvalehden tilaajalahjana tulluttu kantoliinaa ei kannata mennä ostamaan, siellä näyttää nytkin niitä olevan kaupan. Mulla itellä on se ja en sitä kyllä ostais, kyllähän sillä ny just ja just kantaa, mutta se on ensinnäkin turhan lyhyt ja toisekseen kovin jäykkä. Muuten en nyt osaa sanoa mitään vältetäävää merkkiä. Jos jonkun kiinnostavan liinan löytää niin kannattaa vaikka googlettaa sen merkki ja etsiä lisäinformaatiota ko. liinasta.

Mulla kyllä ihan selkeesti masun silittely aiheuttaa supistelua, ei mitään kovia, mutta maha kovettuu kyllä ihan kivikovaksi.

Siksakkia en oo vielä kyselly neuvolasta vinkkejä unikoulutukseen, mutta ajattelin sen tehdä nyt kun mulla ens perjantaina on käynti. Netistäkin tosiaan varmasti löytyis vinkkejä kun vaan alkais etsimään. Omaa vikaahan tää tilanne on kun tollai opetettu nukahtamaan, mutta nyt täytys kyllä alkaa tekee jotain. Meillä poika nukku 10kk perhepedissä, kunnes alkoi selkeästi kaipaamaan omaa rauhaa nukkumiseen, siirtyi sitten meidän sängyn viereen pinnasänkyyn nukkumaan ja samalla loppui yösyömiset. Vuoden vanhana sitten siirrettiin omaan huoneeseen, kun tehtiin noita huonejärjestelyitä ja me isännän kanssa muutettiin takka"huoneeseen". Ensimmäiset kolme kuukautta omassa huoneessa meni ihan jees, kun sai silloin vielä iltatissiä ja nukahti siihen, mutta vieroitti sitten 1v3kk:n iässä itse itsensä eikä tissi enää kelvannut. Siitä asti nukahtamiseen on mennyt vähintään se tunti. Ei se huuda eikä mellasta mitään, pyörii ja ährää vaan sängyssään ja mä makaan vieressä lattialla ja ootan malttamattomana että se jo nukahtais.

Therean, toivotaan todella, että muutto antaisi tyttärellesi uuden alun ja kiusaaminen ei jatkuisi enää uudessa paikassa!

Maariana83 toivottavasti tuo kupla katoaisi, eikä se olisi mitään sen kummempaa!

4D-ultra maksais tossa naapurikapungissa Hämeenlinnassa kaiketi jonku 130e kela-korvauksen jälkeen. Hinta sisältää myös dvd:n. Se lääkäri joka niitä siellä tekee suosittelee vaan siihen menoa vasta lähempänä 30 viikkoa, se vähän mietityttää että mahtuuko vauva enää kunnolla siihen ruudullekaan, että saako siitä itse mitään tolkkua kunnolla.

Jassoo, josko vähän alkais pistää kämppää kuosiin, päässyt taas vähän tässä viikonlopun aikana sekastumaan.

villahousu & Sulo 22+3
 
heiisan kaikille!!

Ootteko käyneet katsomassa tuolla 4family.fi sivustolla? aika halpoja yhdistelmävaunuja.Vähän harmitti kun ei tuplia ollut joten etsintä jatkuu kun ei meidän neiti varmaan vielä kävele kun tämä vaavi syntyy..loppupäivänjatkoja kaikille.Täytyy lähtee siivoomaan

Luppa- ja kirppu 21+2
 
Meillä trikooliinana hug a bub, joka oli mun mielestä huono. Kannoin sillä kuukauden, sitten se ei tuntunut enää tukevalta ja hyvältä ja vaihdoin kudottuun liinaan, jonka sain lehden tilaajalahjana 2006, jolla kannoin vielä yli vuotiastakin ja mun mielestä se liina oli hyvä. Tykkäsin enemmän kudotusta kuin trikoisesta, ehkä kun meidän tytär oli aika kookas syntyessään. Nykyään kannetaan taapero-patapumilla satunnaisesti (ja tyttö 2v10kk) sen minkä selkä kestää.
 
Kaveri kävi viime keväänä Hämeenlinnassa 4D:ssä, on huomattavasti paljon halvempi kuin käydä täällä Tampereella. Kävivät suositusten mukaan viikolla ~29 ja vauvan naamaa ei oikein saatu näkyviin koska mahassa jo sen verran ahdasta. Itse olen miettinyt 4d-käyntiä viikolle 27...
 
Ruuasta tuo mun huono olo johtuu. Mittasin just tunti ruuan jälkeen arvon pitäs olla alle 7.8 mulla oli 10.5. Ei hyvä. Kyllä tässä joutuu miettimään tosissaan mitä syö tai kohta ollaan insuliinillä kun tuossa rv 26 mahdollisesti vielä heikkenee insuliinintuotanto..vai miten se meni ..no kuitenkin. Hittolainen en mä turhaan ole valittanut tai kuvitellut oloani.
 
Suzyanne me tilattiin just noi Jovi airin vaunut ja tuli tossa viimeviikolla... Mies kasaili ne kokoon ja on kyllä tukusan tuntuset ja muutenkin näyttävät hyvältä! :) joku muukin niitä kehui hyviksi ja kestäviksi vaunuiksi! ja hintakin on halpa, verrattuna mitä me kävimme liikkeissä katsomassa...

Nikunaku on kyllä ihanat vaunut! =) jos rahaa vaan ois niin olisin kyllä halunnut juuri tuommoiset!

(.) Minun masua saa kyllä tulla silittelemään.. mutta ei mielellään ketkään tuntemattomat esim. jossain kaupan jonossa.. :whistle:

4D ultraan oltiin menossa ja mieli tekis ihan kauheesti, mutta päätettiin tuhlata nekin rahat johonkin vaavin tavaroihin..

T:tytsy+masukki tasan 23 :heart:
 
Therean: Voi toivottavasti muutto auttaa tyttäresi tilanteeseen :) Vaihtuuko myös koulu vai muutatteko johonkin ihan lähelle? Ja voihan sieltä uusista naapureistakin löytyä uusia kavereita. Jos kirjeystävän haluaa, niin onkohan vielä noissa heppalehdissä (Villivarsa, Hevoshullu) yms. kirjeenvaihto-palsta? Silloin kun itse olin heppa"hullu" ala-aste ikäisenä ja niitä lehtiä luin, niin monta kirjeystävää löysin sitä kautta.

Mäkin oon kuullut tuosta 4D-ultran ajankohdasta, että lähempänä 30 viikkoa vauva on jo niin iso ettei välttämättä kunnon kuvia enää saa. Eri ultraajilla varmasti eri suositukset, ja esim. rakenteiden tutkimiseen on kai aikaisemmat viikot paremmat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Knockout:
Kaveri kävi viime keväänä Hämeenlinnassa 4D:ssä, on huomattavasti paljon halvempi kuin käydä täällä Tampereella. Kävivät suositusten mukaan viikolla ~29 ja vauvan naamaa ei oikein saatu näkyviin koska mahassa jo sen verran ahdasta. Itse olen miettinyt 4d-käyntiä viikolle 27...
Joo no tota mä epäilinkin, että ei se mahda vauva enää oikein kunnolla näkyä tossa vaiheessa. Täytyy nyt kattoo kuin tehään sen ultran kaa, kun olis se sitten kiva nähdä vauveli kunnolla jos kuitenkin varsin huomattavan summan siitä lystistä maksaa.

 
Suzyanne
Siksakkia Sehän minuakin noissa vaunuissa mietityttää, kun ei pääse kokeilemaan etukäteen. Aika hassulta tuntuisi maksaa sekin 349+postikulut, vaikka edullinen hinta onkin, jos ei pääse kokeilemaan miltä vaunut tuntuu "käteen". Tosi hyvän näköiset nuo teidän osatamat rattaat!

Onhan tässä vielä aikaa vaununhankintaan, niin ehtii vertailla ja kokeilla. Ja voihan se olla että nuukuuskin vielä iskee, niin että päädyn käytettyihin. Mutta jokatapauksessa ne mitkä meillä on, miehen valitsemat ja ostamat retro-Emmaljungat, ne varmaan kuitenkin jätän vain parvekekäyttöön, vaikka muuten retro- ja kierrätyshenkinen ehdottomasti olenkin.

[/b]Luppa Kävin tuolla vaunusivustolla jonka linkitit, ja huh huh kun tosiaan oli halpoja, näistä varsinkin innostuin, onpa valtava määr lisävvarusteitakin tuohon hintaan 239 e!!

http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=126#

Itse olen hillitön jahkailija ja harkitsija kaikissa vähän suuremmissa hankinnoissa, että tämä vanuasia tulee olemaan kyllä vaikea päättää. Mutta on tässä tosiaan vielä aikaa.. :whistle:

Koulukiusaamisesta että itseäni on kiusattu koulussa enemmän tai vähemmän koko kouluajan, eri henkilöiden toimesta. Syitä ehkä, että olin arka enkä uskaltanut koskaan sanoa kellekään vastaan, se teki minusta hyvän uhrin. Lisäksi olin surkea matemaattisissa sekä lukuaineissa, mutta luova, ja hyvä kielissä ja taideaineissa. Olin ehkä vähän omituinen, ja erilainen kuin muut, kiinnostunut eri asioista. Olisin ehdottomasti kuulunut Steinerkouluun, jos sellainen olisi silloisella kotipaikkakunnallani ollut. Uskon että siellä itsetuntoni olisi kehittynyt vähän paremmaksi, koska minua olisi arvostettu enemmän sellaisena kuin olen, ainakin niin luulen. Mutta lapset osaavat olla ihan uskomattoman julmia toisilleen, ja siihen on usein aikuisten aika vaikea vaikuttaa. Tärkeintä on kuitenkin, ettei kiusauksen kohde vain vaikene, ja ala etsiä kiusaamisen syitä itsestään, niin että lopulta menettää itsetuntonsa, niinkuin minulle kävi. :( Onneksi tuo aiemminkin mainitsemani vuosikausien terapia 18-32-vuotiaana on auttanut todella paljon.

Kantoliinoista Meillä on jo hankittuna rintareppu, koska näin kokemattomana ajatus kantoliinan solmimisesta tuntuu hankalalta. Mutta voihan se olla että kokeilen, kun vauva on syntynyt.

Maariana83 Toivotaan että kupla häviäisi itsekseen! :hug:

Täällä kuume on jo helpottanut, kova nuha on vielä. Suppareita tulee heti jos vähänkin rasitan itseäni, esim. eilen niitä alkoi tulla kun vaihdoin lakanat meidän parisänkyyn, joka kesti noin 15 min.! :eek: Perjantaina pitäisi mennä töihin, mutta vahvasti kyllä epäilen ettei minusta töihin ole. :/

Sompio Minä olen lukenut, että myös tuolloin viikoilla 22-24 olisi 4D- ultralle paras ajankohta. Jossain nettijutussa sanottiin että ennen viikkoa 27 kannattaa mennä, vauvalla on silloin vielä tarpeeksi tilaa liikkua, ja se näkyy paremmin kuin myöhemmin. Mutta näköjään monessa paikassa sanotaan eri tavalla. Nyt näyttää siltä, etten ole menossa tuohon ultraan, koska nekin vähät rahat voisi hyvin laittaa vaunuihin.

Leppoisaa lepopäivää kaikille!

Suzyanne ja pikkukundi 23+4
 
moikka

Täällä ollaan vaan siivottu ja nyt yläkerran olohuone saa uuden järjestyksen. :whistle: onneks mieskin mukana vaihtamassa järkkää.

Mulla ellaroon kudottu liina ja tykänny siitä paljon.Helppo sitoa kun on ohut.

Nara: Voi harmi noita arvoja.Mitä sä söit ja kuinka paljon? Sillo ku viime raskaudessa mittailin ni opin,että piti oikeesti syödä kuin olis DIETILLÄ.Pieniä kevyitä annoksia ja vähän useammin välipalaksi tummaa leipää. Esim. mun lounas oli 2 kasvispihviä,kasviksia desi, täyjyväriisiä tai -makaronia1-1½dl.Tai 2 perunaa tai 1-1½dl pesunamuussia. Välillä pieni kananpihvi,tai lihapullia omatekoisia 4-5 kpl.
Mulla maito,jugurtti jopa juusto leivän päällä nosti arvot liian korkealle.Siis aamupalaksi söin 2 tummaa leipää jos päällä juustoa ja kurkkua oli arvo liian korkea.Mutta 2 tummaa leipää päällä kalkkunaleike ja kurkkua tai tomaattia ni arvot oli hyviä. Puuro aamiainen jäi heti koska siitä nousi arvot pilviin.

Niistä inglesina classic vaunuista.Uutena mulla ei ole varaa ostaa.Mulla oli kiikarissa käytetyt beige valkoiset 450 e mutta ne oli menny jo. Tummansiniset (siis kokonaan) löytyi keravalta 250 e.Mutta mä haluan mielummin noi kaks väriset.VINK VINK muille,jos haluaa.Varmasti saa helposti vauva iän jälkeen rahat takaisin tonnin vaunuista. Perhelehden nettisivulta löytyy ilmoitus.

No tyttö heräs päikkäreiltä.

Kun mulla on enemmän aikaa yritä kirjotella kommentteja tuohon kiusaamis juttuun.Mun esikoista on jonkin verran kiusattu ja oikeesti kehtas ne pikkuset lättättää mullekin...esim mun vaaleanpunaisista hai kumisaappaista. :eek:

NN rv 19+2 (20+3)
 
Suzyanne
No joo, tuli sitten mustattua melkein koko teksti, vaikka olin tekevinäni kaiken niinkuin ennenkin. En onnistunut edes korjaamaan jälkikäteen muokkaamalla, joten olkoon, koittakaa kestää... :whistle:
 


Nikunaku söin lihapullia ja ranskalaisia,,jotka varmaan nosti arvot pilviin..ranskalaiset siis vaikka en niitä paljoa syönyt. On vieläkin huono olo koska sain päänsäryn kaupanpäälle. Pitää varmaan laatia huomisen syömisistä etukäteen jo ruokalista ettei mene vahingossakaan napsimaan mitään ylimäärästä.
Pitää vielä opetella tota että syö pieniä määriä usein ...
 
Katsoin itsekkin noita Oran Jovi vaunuja, mutta en tykkää niistä ulkonäöllisesti miksi sen pussin pitää roikkua maata kohti?
Miten kesävauvaa edes pidetään lämpöpussillisissa vaunuissa ilman sitä lämpöpussia kaiketi eikai sitä kesällä tarvita ? Mietin, että ottaako vaunut sitten mieluummin kovalla kopalla..heh on se vaikeeta ei oo kesävauvoista kokemusta. :whistle:

jooja noista ultrista vielä mulle kans sanottiin että KOKONAIShinta 75e ja lopullinen oli 155e jiihaa heh....ei paljon naurattanut.
 
Mull taitaa olla ainut kokemus varhaisultran hinnasta, joka oli vähemmän kuin piti :D Muistaakseni sanottiin, että 120 ?, mutta siitä ei ollut vähennetty kelaa pois, joten me maksettiin reilusti alle satanen. Mutta en muista enään summia.

Onneksi me on vaunut ostettu ja ainakin vielä olen niihin tyytyväinen. Ei tarvitse enään niitä pähkätä ;) Kaikki muu onkin sitten vielä ostamatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Sehän minuakin noissa vaunuissa mietityttää, kun ei pääse kokeilemaan etukäteen. Aika hassulta tuntuisi maksaa sekin 349+postikulut, vaikka edullinen hinta onkin, jos ei pääse kokeilemaan miltä vaunut tuntuu "käteen".
Entä jos kävisit koeajamassa niitä vaunuja jossain liikkeessä siellä? Ja jos ne tuntuu omilta vaunuilta niin voihan ne sitten netistä tilata jos hintakin halvempi.
Helsingissä varmaan noita liikkeitä on kuitenkin niin paljon ja mallejakin ihan eritavalla esillä kuin täällä päin. Kahden lähimmän kaupungin neljästä liikkeestä kolmessa ei ollut niitä tuplia kuin tilaustavarana, sanottiin vaan että niitä menee niin vähän niin ei kannata pitää esillä.
Tuolla eilisessä liikkeessä mistä rattaat ostettiinkin myyjä ymmärsi asian ihan eri tavalla! Sanoi heti ettei he edes oleta että ihmiset tekee niin kalliita ja tärkeitä ostoksia näkemättä ja että heillä pidetään malleja kyllä nähtävillä liikkeessä ja paljon niitä meneekin. Sanoi että joistain Helsingin isoista liikkeistä saattaa jopa löytyä kaikki värivaihtoehdot heti liikkeestä, mutta tietenkään tuollaisilla pikku liikkeillä ei sellaiseen ole mahdollisuutta.

Googlettamalla varmaan löytyy mitkä liikkeet myyvät esim. just tuota Oraa.


Nara: Meillä esikoinen syntyi heinäkuussa ja vaunuosoksilla mietin ihan samaa, että eikö sellainen pehmeä kantokoppa ole ihan liian kuuma kesällä?! Halusin ehdottomasti kovan kantokopan ja valittiinkin sellainen malli missä kopassa on myös se ilmastointi. Oli kyllä tosi hyvä koppa niin kesällä kuin talvellakin, erittäin tyytyväisiä oltiin siihen!
Nyt pitäis joku koppa/pussi ostaa noihin tuplarattaisiin vauvalle kun eihän sitä voi siihen paljaaseen rattaaseen laittaa. Suositus oli että 6kk alkaen vasta eli sillä kantokopalla pitäis pärjätä vielä marras-joulukuun mahdollisilla pakkasillakin. Niissä oli ihan hirveesti kyllä eroja ja jätettiin vielä ostamatta se, pitää enemmän niihin vielä perehtyä ja valita mikä olis paras.

Toisissa kuin sai paljon pehmustetta irti että olis hyvä ja ei liian kuuma myös kesällä, mutta hintaakin oli sitten huimat 200?! Ja niissä halvemmissa pusseissa taas epäilen että vauvalle tulee liian kuuma kesällä. Äh, vaikeeta |O
 
Meidän vaunuissa on onneksi ilmastointi pohjassa kesää varten. Ja siitä kankaastakin saa osan pois ja jää sitten sellainen hyttysverkko. Meillä on kyllä onneksi takapihalla ihan hyvin varjoisiakin kohtia, että saa päiväunet varjoon laitettua nukkumaan.
 
Huh huh, olettepa olleet reippaita kirjoittajia! Omastakin puolesta uusille tervetuloa! Tämä on mitä mainioin paikka purkaa tuntojaan ja saada vertaistukea. Tosin paras ystäväni on kymmenisen viikkoa "perässä" ja voidaan yhdessäkin pähkäillä monia asioita. Se on ihanaa!

Kiusaamisesta
Olen itse ollut lapsena sekä kiusattu että kiusaaja. :ashamed: Monestihan nämä roolit vaihtelevatkin. Itse jouduin vanhemman tyttöporukan silmätikuksi, pyörääni sabotoitiin, koulun vessojen seinät olivat täynnä huorittelua jne. Taisin sitten purkaa nämä ongelmat itse vain eteenpäin. Onneksi kuitenkin asiat selvitettiin vanhempiemme avulla ja minusta ja kiusaamistani tytöistä tuli vielä hyviä ystäviä. Minua kiusanneiden kanssa asiat selvisivät vasta, kun he siirtyvät kouluputkessä eteenpäin. En siis itse uskaltanut/osannut kertoa vanhemmilleni, että minua kiusattiin ja koulussa oli kamalaa. Olin itse ns. kiltti tyttö, enkä varmaan halunnut aiheuttaa vanhemmilleni huolia. Kiusaaminen on kamalaa, tiedän sen. Ja toivottavasti pystyn suojelemaan omaa lastani kiusaamiselta ja kiusaamasta. Se on kuitenkin viime kädessä meidän vanhempien käsissä.

Mahan taputtelusta Koen sen ehkä vähän tunkeilevana, enkä varsinkaan halua ventovieraiden sitä koskettelevan. Ystävät ovat kovasti innoissaan mahastani ja silittelevät ja halaavatkin sitä ja sen pystyn sulattamaan, vaikka se mielestäni hassua onkin.

(.) Valittelin viime viikolla työuupumuksesta ja otin asian sitten pomonkin kanssa puheeksi. Työtaakkani on nyt luvattu keventää ja tärkeintä on se, että toimistollamme ollaan nyt tietoisia asiasta. Pomo tosin alkoi heti maalailla kuukausien sairaslomaa (oli itse sellaisella viime vuonna..), mutta kyllä itse mielummin haluaisin ensin kokeilla uusia työjärjestelyjä ja vaikka vajaata työviikkoa. Sairaslomalla olo se vasta ahdistaisikin, kun tietää, että hommat kaatuvat työkaveriden harteille ja kohta siellä on koko porukka ihan tööt. Onneksi kuun lopussa tulee tiimiin mukaan yksi uusi tyttö. Eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa ala helpottaa. Ja jos ei, niin sittenhän ei auta muu kuin sairasloma.

Huomenna on vapaapäivä. Aamulla neuvolaan ja koiran kanssa kunnon lenkille. Sitten menen vauvakirppikselle vaanimaan josko bongaamani sitteri vielä siellä olisi. Ja tietysti jotain muuta pientä kivaa :) Ja kestovaippojakin pitäisi alkaa haalia.

PilkkuPantteri ja Jyvä 22+5
 
Pauzi
Katsoin itsekkin noita Oran Jovi vaunuja, mutta en tykkää niistä ulkonäöllisesti miksi sen pussin pitää roikkua maata kohti?
Miten kesävauvaa edes pidetään lämpöpussillisissa vaunuissa ilman sitä lämpöpussia kaiketi eikai sitä kesällä tarvita ? Mietin, että ottaako vaunut sitten mieluummin kovalla kopalla..heh on se vaikeeta ei oo kesävauvoista kokemusta. :whistle:
Mä en nyt hoksannut et mistä pussista puhut.. Tarkoitatko siis tota jalkapeitettä? Sehän vain laitetaan esim. kylmillä ilmoilla tohon päälle suojaamaan. En edes tiedä miltä noi näyttää pehmeällä kantokassilla. Meillä ainakin kova koppa on/oli ihan ehdoton...

 

Yhteistyössä