toukokuussa 3v täyttävälle pojalle

kevääksi haalari vai takki ja housut?Mä oon miettinyt jos löytäis haalarin missä alaosa "kurahaalarimaista" ainetta mutta eipä osu silmään..Tosin takin ja housujen pukeminen voisi olla helpompaa..Vielä helpompaa olisi kun viitsisi pukea itse kun vapun maissa La niin kyykkiminen alkaa tekee tiukkaa:kieh:
 
Haalarin pukeminen on joskus helppoa mutta yleensä tuo menee ihan löysäksi ja hilaa itseään pitkin lattiaa,potkii ja huitoo|O Äiti on aina todella rentoutunut kun on aika lähteä ulos:D
Tuttu tunne. Meillä kyllä heittäydytään totaalisen jäykäksi ensin, ei muuten taivu jalat eikä kädet. Sitten vängätään sylistä pois. Juu on rento olo ulos lähtiessä. Enkä ole edes raskaana :D
 
"vieras"
No itse suosit talvivaatteina haalaria sinne eskari-ikään saakka, mutta välikausivaatteissa lopetettiin haalarin käyttö jo 2-vuotiaana. Takki ja housut on helppo pukea ja monikäyttöisemmät kun kuitenkaan tarvii meittiä et meneekö lunta selästä tai mahasta sisään. Lisäksi välikausihaalari on "isommalla" lapsella jotenkin tyhmän näkönenkin :)
 
Talvella haalari on tuon ikäisellä vielä ihan ok, mutta keväällä takki ja housut ovat sen puoleenkin monikäyttöisemmät, että ilmojen lämmetessä voi laittaa joko pelkästään takin tai sitten jos kesken leikkien tulee kuuma niin ottaa takin pois ja olla housuilla jos nyt maassa mylvii.
 
"pepe"
Meillä oli nyt tammikuussa 3v. täyttävällä pojalla vielä syksyllä keväällä ostettu välikausihaalari pääasiassa käytössä, rinnalla takki+housut, joista lähinnä takkia tuli käytettyä farkkujen kanssa kauppa ym. reissuilla. Ensi kevääksi ostetaan takki+housut pelkästään. Suosittelen POPin 2-osaisia välikausiasuja, henkselihousut pysyy hyvin jalassa ja on ihan helppo lapsen itsekin pukea.
 
Meillä on talvella 2 haalaria, joista toinen ohut ja vanha ns rymy haalari ja toinen uusi ja paksu ykköspuku. Näiden lusäksi kauppapuvuksi kaksuosainen.

Kevääksi/syksyksi on yksi haalari ja kaksi kaks osaista, toinen päiväkotiin rymyttäväks ja toinen siistimpään menoon.

Tyttö 3,5v.
 
"miima"
Meillä on 3½-vuotialla pojalla vk-varustuksena

haalari
kurapuku (housut ja takki)
kevyt sadepuku (housut ja takki)
verkkapuku
sitten huppareita ja farkkuja kauppakäyttöön

fleecevuorellisen kurapuvun vielä mieluusti hommaisin, jäi pieneksi tuo edellinen...
 

Yhteistyössä