Toukokuussa tiukentuvat

Mä nyt soudan ja huopaan itseni kanssa tulenko mukaan...ja päätin nyt sitten tulla.
Mä jo kerran tein päätöksen tuossa vuosi pari aikaa, että mä en enää ikinä laihduta, mä alan keskittyä elämään, mutta jotenkin nyt vaan toi peilikuva ei oo mun kuva :(.
Mä sain jonnekkin 25-30 vuotiaaksi syödä kaiken mitä tuli vastaan eikä tarvinnu harrastaa liikuntaa ja nyt on ollu vaikea tajuta, että ikä tekee sen, että pitäs alkaa hoitaa itseään! 4 vuodessa on hiipiny 15 kiloa jostain!
Mutta siis joo, vaaka näytti tänään aamulla 79 kiloa ja pituutta on 162 senttiä.
Mä nyt otan ensin tavoitteeksi vaan että paino alle 70 kiloon, niin tuntuu helpommalta -kai.
Tarkoitus olis vaan järkeistää syömistä ja lisätä liikuntaa. Syömisen järkeistämisellä lähinnä tarkoitan närppimisen lopettamista ja ruoka-aikojen käyttöön ottamista ja kasvisten lisäämistä.
Noin, nyt mä olen kertonu julkisesti, että haluan tehdä itselleni jotain, niin ehkä ei ole yhtä helppoa keksiä selityksiä miksi ei nyt just eikä tänään :D!
 
"bbb"
Anteeksi, ihan ohi aiheen. Luin otsikon moneen otteeseen "Toukokuussa tukehtuvat" :ashamed:
:D :D

Vaaka näytti aamulla 60,9 kg :) Tästä se lähtee! Olen saanut viimeisten kuukausien aikana tippumaan n. 4-5 kg, mutta jotenkin painon pudotus on tyssännyt parin viime viikon aikana. Herkkuja tekee mieli koko ajan. Eilen illalla makean himossani tein kaurapuuroa johon laitoin järkyttävän määrän hilloa.. Makeaa oli vain pakko saada.

Itsehillintä ei minulla oikein toimi herkkujen suhteen, siksi kaapeista ei juurikaan mitään makeaa löydy. Pystyn olemaan syömättä hyvää jos sitä ei kotona ole :D

Liikuntaa en sinällään "ehd" harrastamaa, mutta yritän kuluttaa kaloreita hyötyliikunnan avulla. Leikin ja liikun lasten kanssa ja hoitelen tuota pihamaatani.

Tsemppiä kaikille pudotukseen!
 
Bikini
[QUOTE="bbb";26196319]


Itsehillintä ei minulla oikein toimi herkkujen suhteen, siksi kaapeista ei juurikaan mitään makeaa löydy. Pystyn olemaan syömättä hyvää jos sitä ei kotona ole :D

[/QUOTE]

Minulla toimii sama keino: ei herkkuja kaapissa --> ei mielitekoja! Lisäksi menen kauppaan vasta ruoan jälkeen. Ja aikalailla herkkujen suhteen toimii kaikki-tai-ei-mitään -taktiikka. Kun kerran siitä sokerikoukusta pääsee, on helpompi olla syömättä makeaa :)
 
"bbb"
Minulla toimii sama keino: ei herkkuja kaapissa --> ei mielitekoja! Lisäksi menen kauppaan vasta ruoan jälkeen. Ja aikalailla herkkujen suhteen toimii kaikki-tai-ei-mitään -taktiikka. Kun kerran siitä sokerikoukusta pääsee, on helpompi olla syömättä makeaa :)
Totta. mitä enemmän syö sitä enemmän tekee mieli. Kun on ollut viikon, kaksi ilman sokeria ei sitä niin paljon edes kaipaa. Nyt pitäisi vaan päästä siihen tilaan...
 
"hippo"
Mulla oli eilen aivan hervoton hiilarimässypäivä. En vieläkään käsitä, mitä ihmettä tapahtui. Napsin kuitenkin leipää, karkkeja, munkkeja, keksejä, lisää kaikkia edellämainittuja, makaronilaatikkoa ja taas munkkia. Järki katosi kokonaan. Tiesin koko ajan, ettei mun pitäisi syödä eikä ole nälkä, mutta söin silti. Lopulta päätin, että nyt riittää ja otin lehden käteen. Sieltä silmiini osuivat sanat "hallitsematon lohtusyöminen" ja varmaan viisi sekuntia myöhemmin mulla olikin taas ruokaa suu täynnä. Melkein mikä tahansa ärsyke laukaisi mässäilyn.

Sain illaksi ja yöksi sen verran kamalat vatsakivut, kun vhh-valioon tottunut vatsani ilmoitti kantansa moiseen rääkkiin, että tänään en ole uskaltanut jääkaapille ollenkaan. Toinen asia on sitten, että tänään mulla oli labrat ja siinä mitattiin myös paastosokeri, saa nähdä, mitä sen tulos tulee olemaan sen porsastelun jälkeen. Olin kyllä sen 12h syömättä, mutta... No, se nähdään maanantaina.
 
"teajohanna"
Vielä, kun kerran tämä on tiukentumisketju, laitan mittani (uu kauheat, viimeksi varmaan 30 vuotta sitten mittailtu...), joista siis haluan tiukentua:

vyötärö tänään 81 cm, lantio 105 cm. Vyötärö kapeimmasta kohdasta, puristamatta, lantio leveimmästä... En tiedä onko oikeaoppisesti mitattu, luultavasti ei, mutta koska näin mun on itseni helpompi mitata se myöhemminkin, saa käydä tähän tarkoitukseen nyt.

Ja se sali tuli käytyä...
 
Tervetuloa kaikille uusille, lisäsin teidät listaan:flower:

teajohanna: ollaan tosi samoissa mitoissa, siis ihan sentilleen:D Hassua. Mä vaan painan 2-3 kiloa enemmän, ja olen vähän lyhyempi. Ollaan varmaan aika saman mallisia;)

Juu, eilen tuli syötyä herkkuja ja otettua pitkästä aikaa sidukkaa, no ei ole morkkista onneksi asiasta. Taas tässä alkaa tsemppi, ja paino oli aamulla ihan ok 71,3 kg.

Tsemppiä toukokuulle kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: teajohanna
Lex
Mä oon rötvännyt ihan törkeesti, tuntuut ettei enää vaa'alle uskalla taipua...:O

Eilen sentään sporttikärpänen puraisi ja tehtiin kympin lenkki, jonka jälkeen lysähdin sohvalle kaljan ja piirakkapalan kanssa =)

Tänäänkin on juhlat, mutta josko "uusi elämä" alkaisi taas maanantaista...
 
Ja tänäänkin olin tunnin salilla...

Huom. mun ikä on siis 49... tai vähän vajaa tuo. Tässä iässä saa todella miettiä mitä suuhunsa uskaltaa pistää...huoh.

Merkittävin repsahdusaie tänään: tölkillinen inkivääriolutta. Yksi. Lauantaipäivän kunniaksi.
 
Mä niin fiilistelen tota maanantaina alkavaa Superdieettiä. Tänään kävin ostamassa lisäravinteet ja ison osan tulevan viikon ruuista. Lihat punnitsin ja pussitin pakkaseen josta on sitten helppoa napsia paketti aina sulamaan. Mä niin toivon, että ton ruokavalion ja sali/kotijumppaohjelman myötä saisin tätä rasvakudosta itseltäni pienemmäksi...nähtäväksi jää, mutta ainakin kaikki näyttää paperilla hyvältä.
 
"MaMa"
Heips vaan kaikille! :) Nyt on sit juhlat juhlittu hetkeksi aikaa. Huomenna alkaa superdietti, oon odottanut sitä kuin kuuta nousevaa torstaista lähtien, kun sillon julkaistiin ne ruokavaliot! Kaikki ainekset on hankittu valmiiksi, nyt puuttuu enää vain se startti. Aloittaisin jo tänään, mutta kun en oo kotona koko päivää, niin helpompi startata vasta huomenna. :)
 
IhanaValo
Anteeksi, ihan ohi aiheen. Luin otsikon moneen otteeseen "Toukokuussa tukehtuvat" :ashamed:
Toivottavasti ei kuitenkaan näin :)

Sama homma meilläkin, mitä ootte kirjotelleet herkuista kaapissa. Yleensä ei mitään ostella kun ne ei säily kuitenkaan, ja sit jos on tulossa vieraita niin ostetaan (yritetään) vaan sen verran että ne menee siinä kahvilla eikä jää yli.

Päätin (taas kerran) että yritän tosissaan olla nyt viikon herkuitta. Lähinnä makeasta nyt yritän eroon. Jotenkin, kun käyn kaupassa niin jokin suklaa tms. tulee aina otettua matkaan vaikka miten päättäisin etukäteen etten herkkuja osta.

Alkaa tosissaan ottaa päähän oma peilikuva, löllöä joka puolella. Vaan kun ei saa sille mitään tehtyä niin onko pakko tyytyä sit tähän :(
 
Ja taas täältä takavasemmalta kurvaa ketjuun myös rontto :D
Mä olen harjoitellut tuota juoksemista tuolla ulkona *hui kamalaa* ja nyt menee kolmenkilsan lenkki silleen että juoksen 2/3 siitä. Aika hyvin mun mielestä. Kuun alusta aloittelin tätä uutta juttua.

En ole mitannut mittanauhalla enkä suotu vaakaan menemään ennenkuin kuun lopussa. (koittaa olla tosi topakkana tän kanssa) Ja sitten katson mitä on kropassa tapahtunut vai onko tapahtunut mitään :whistle: Siis kuun alussa otin mitat nauhalla ja vaa´lla.....

Ruokavaliota piti kanssa rukata vielä hiukan. Mutta jos sitä nyt näillä koittas mennä tän toukokuun ;)
 
Toivottavasti ei kuitenkaan näin :)

Sama homma meilläkin, mitä ootte kirjotelleet herkuista kaapissa. Yleensä ei mitään ostella kun ne ei säily kuitenkaan, ja sit jos on tulossa vieraita niin ostetaan (yritetään) vaan sen verran että ne menee siinä kahvilla eikä jää yli.

Päätin (taas kerran) että yritän tosissaan olla nyt viikon herkuitta. Lähinnä makeasta nyt yritän eroon. Jotenkin, kun käyn kaupassa niin jokin suklaa tms. tulee aina otettua matkaan vaikka miten päättäisin etukäteen etten herkkuja osta.

Alkaa tosissaan ottaa päähän oma peilikuva, löllöä joka puolella. Vaan kun ei saa sille mitään tehtyä niin onko pakko tyytyä sit tähän :(
Mä pääsin siitä järkystä makeen himosta eroon kromitapleteilla. En edes koko purkki syönyt ja nyt ei tee mieli enään makeaa. Samalla jäi kaupasta ne heräte herkut ja suklaat. Ja tällähetkellä tuon makea korvaa tuore ananas :p Jääkaappikylmänä *ihanaa*
 
"teajohanna"
Salit jää tältä päivältä väliin.

Tytär tuo vävykandin syömään!!! Eka kertaa!!

Yritän vähän hermoilla, että kuluisi siinäkin joku kalori... Vähän menee kyllä teeskentelyksi, kun oikeesti ei kovin paljo hermostuta.
 
"hippo"
12 kiloa on sulanut tänä vuonna. :) En mä millään pääse kolmessa viikossa alle 70 kilon, enkä todennäköisesti 70,x kiloonkaan, mutta saan painoindeksin silti hilattua alle 25. Se vaatii enää alle kilon tipauttamista. 72,2 kilon painolla bmi olisi 24,98 ja tänään mä painoin 72,9kg. 700g enää!

Tuo kolmen viikon aikataulu tulee siis siitä, että mulla on ne 30v synttärit tuolloin. Alkuperäinen painonpudotussuunnitelma (se tammikuussa laadittu) oli maltillisempi, mutta jossain vaiheessa ajattelin koettaa, josko pääsisin synttäreihin mennessä 70-kiloiseksi. Jos olisin tiukistellut, olisin onnistunutkin, mutta sujuu tämä näinkin.

70 kilon etappi on yhä suunnitelmissa, mutta aika näyttää, milloin saavutan sen. Sitten enää hienosäätöä ja alle 65 kilon en aio lainkaan. Lopullinen painoni on siis jossain 3-8 kilon päässä.
 
Hienoa hippo, sinähän olet jo ihan hyvässä kuosissa :) Karppaamalla saa syödäkin mukavasti. Mulla on ollut tänään koko ajan nälkä ja olen vetänyt öljyssä paistettua pihviä ja lihakeittoa. Mutta ajattelen, että silloin on syötävä kun on nälkä ja toisaalta, en aio elää loppuelämääni liian pienillä kaloreilla...tiedän aiemmasta kokemuksesta, että jos nyt tekisin niin, kilot tulisivat kaksinverroin takaisin kun alkaisin syömään ns. "normaalisti". Joten koitan ruokkia itseäni ihan hyvin tässä painoa pudotellessakin, kunhan en nyt sentään enää päivittäin vedä suklaata ja sipsejä...

Saa nähdä kuinka paljon vaaka sitten huomenna näyttää, varsinkin jos ei vatsa toimi ennen sitä. Liha oli sen verran tuhtia:p
 
Bikini
Huomenna taas punnituspäivä, ja vähän jännittä paljonko viikossa on lähtenyt (toivotavasti on). Eilen kävin juoksemassa, tänään en juurikaan ole liikkunut, mutta herkkuihin en ole sortunut :)
 

Yhteistyössä