Toukokuussa tiukentuvat

Tönt
Tuotakin vois yrittää, tosin oon aika laiska laittaa mitään ylös.
Oon yrittäny lisätä vedenjuontia, aina ku käyn keittiössä niin otan lasillisen.
mä osaa juoda lasista. mulla on aina puolen litran limupullo mihin laitan sitä vettä. se on ainoo tapa saada juotua tarpeeks. kesällä varsinkin on kätevää kun voi pitää niitä pulloja jääkaapissa ja aina täyttää ja laittaa kaappiin ja ottaa toinen tilalle kun on juonut tyhjäksi. meillä on nää lapset jotka riehuu niin aina joku kaataa niitä laseja, tai pesee kädet niissä. tai sitten ei tiiä onko kissat käynyt juomassa. juon pullosta niin tiedän ettei kukaan muu oo koskenut siihen. :D olen myöskin jättänyt kaikki muut juomat, mehut ja limut. juon vettä ja vihreetä teetä. kahvia n. pari kuppia eikä edes joka päivä. mua on hirveesti auttanut toi etten syö sokeria enkä makeutusaineita. ostin myös erilaisia siemeniä naposteluun.

mulla tää stressi vaikuttaa myös syömisiin, joko alan mässää tai sitten katoaa ruokahalu. tällä kertaa meni siis ruokahalu. no, stressi vähentynyt ja ruokahalu tuli takas mutta onneks syömiset pysyneet ok.
 
IhanaValo
Itekin oon joskus käyttäny pulloa, mut lapset sit helposti ottaa sen itelleen, etenkin nyt kun on ilmat lämminny niin meijän neidit menee partsille ihmettelemään ja sinne on pakko ottaa vettä mukaan :)
Meil on kans kissoja niin pidän lasini tyhjänä muulloin ettei kukaan pääse juomaan välistä..
Huomaan kans kun tulee välillä semmoinen olo, kun syöpötyttää koko ajan, liittyy stressiin ja muuhun ärsyynnykseen.: / Kumpa miultakin häviäis ees joskus ruokahalu, mut kun ei :(
 
Tönt
Itekin oon joskus käyttäny pulloa, mut lapset sit helposti ottaa sen itelleen, etenkin nyt kun on ilmat lämminny niin meijän neidit menee partsille ihmettelemään ja sinne on pakko ottaa vettä mukaan :)
Meil on kans kissoja niin pidän lasini tyhjänä muulloin ettei kukaan pääse juomaan välistä..
Huomaan kans kun tulee välillä semmoinen olo, kun syöpötyttää koko ajan, liittyy stressiin ja muuhun ärsyynnykseen.: / Kumpa miultakin häviäis ees joskus ruokahalu, mut kun ei :(
siinäkin on omat haittapuolensa. jos ensin syö liian vähän ja sitten palaa normaaliin niin äkkiä ne kilot tulee takas, korkojen kera. tarkkana saa olla! :kieh:
 
"Dee"
Töntille onnea työpaikan johdosta! :)

Aamupaino tänään 62,5! Wihii! Vy 69. Poikakaveri haisteli eilen mun hengitystä ja kysyi, että " haisetko sä taas samalta kuin paastolla, niiltä ketoaineilta?" Olin ihan ihmeissäni, en tajunnut että näin "isoilla" hiilareilla voisi olla ketoosissa. Hiilarit on olleet viimeisen viikon 30-50 grammaa, päivänä parina vähän enemmänkin. En sitten tiedä, mutta hengitys ainakin haisee. :D Toivottavasti johtuu ketoosista. ;)

Sen suuntaista turvotusta on taas havaittavissa, että menkat lienee alkamassa. Toivottavasti, ne on nyt yli viikon myöhässä. :O Johtuu varmaan noista uusista minipillereistä, nehän saattaa häiritä kuukautiskiertoa aika paljonkin. Mutta kyllä silti vähän stressaa. Mitä jos menkat loppuu kokonaan noiden vuoksi, pitääkö mun tehdä joka kuukausi raskaustesti varmuuden vuoksi? :D
 
jenkkamuori
Tönt ja MaMa: Mun liikkuminen on tällä hetkellä todella vähäistä; Aivan hillitön työmäärä tietokoneella ja kotonakin muuttohommat käynnistymässä. Lupaan itselleni, että viimeistään muuton jälkeen lisään liikuntaa.
Ajattelin ottaa tähän dieetin alkuun tämmösen 'rutistuksen' syömisten suhteen. Jos vaikka viikon tai kaksi söisin näitä määriä ja sitten alkaisin lisäilemään ruokaa. Kuulostaako ihan hullulta? Haluan päästä näistä kiloista eroon mahd. nopeasti. (No, olipa yllätys..)

Harkitsin muuten ensin sitä cambridgen dieettiä, mutta totesin, että en pysty elämään niin vähällä vatsantäytteellä. Jos vaan osaisin, niin laskisi ruoasta saadut kalorit samalle tasolle kuin siinä dieetissä.
 
Huomenia :cool:

Eilen tuli vedettyä kunnon lenkki. Sain miehelle raivarin siinä vaiheessa, kun matkaa olis ollut kotiin jäljellä 2km, käännyin ympäri raivopäissäni ja jouduin kiertään vielä reilun 5km, että pääsin kotiin. Jeesus sentään, että olin pahalla päällä. |O |O |O En edes muista syytä enää tähän kiukunpuuskaan, mutta hermot meni. Kun tulin kotiin, niin olin taas ihan hyvällä tuulella, mutta ihan poikki. Eilen siis lenkkeilin yhteensä ehkä 20-22km.

Paino oli edelleen pudonnut, tänään 60.8kg (alkuviikosta oli 62.8kg). Oon päässy taas liikkumisen iloon :) JEE!!!

Ihana Valo: mä käytän kalorilaskuria, se ei oo vaivalloista parin ensimmäisen päivän jälkeen :)

Onko teillä mitään syömisperiaatteita? Mun on se, että syön kasviksia vähintään puoli kiloa päivässä, herkuiksi riittää hedelmät ja ruoanlaadusta en aio tinkiä. Koitin jossain vaiheessa karpata ja se ei todellakaan sopinut mulle. Maha oli kipee koko ajan, ihan semmonen ylitäys ja tunkkainen olo koko aika, yök. Mitään en oikein jaksanut tehdä, ihan löysälläkin lenkillä koirien kanssa tuli huono olo, että jalat menee alta ja liikkuminen oli jotenkin työlästä. Lisäksi karppaus ei vieny multa makeanhimoa pois, enkä tainnu grammaakaan laihtua koko aikana. Koko homman kruunas yksi ilta, kun mieli teki ihan törkeästi tuoretta ananasta, mutta päädyin syömään makkaran :x ettei päivän hiilarisaldo mene yli sallitun. Siinä vaiheessa lopetin koko älyttömyyden. Uskon että toisille karppaus sopii, mutta mulle ei sopinut :)
 
Tönt
Onko teillä mitään syömisperiaatteita? Mun on se, että syön kasviksia vähintään puoli kiloa päivässä, herkuiksi riittää hedelmät ja ruoanlaadusta en aio tinkiä. Koitin jossain vaiheessa karpata ja se ei todellakaan sopinut mulle. Maha oli kipee koko ajan, ihan semmonen ylitäys ja tunkkainen olo koko aika, yök. Mitään en oikein jaksanut tehdä, ihan löysälläkin lenkillä koirien kanssa tuli huono olo, että jalat menee alta ja liikkuminen oli jotenkin työlästä. Lisäksi karppaus ei vieny multa makeanhimoa pois, enkä tainnu grammaakaan laihtua koko aikana. Koko homman kruunas yksi ilta, kun mieli teki ihan törkeästi tuoretta ananasta, mutta päädyin syömään makkaran :x ettei päivän hiilarisaldo mene yli sallitun. Siinä vaiheessa lopetin koko älyttömyyden. Uskon että toisille karppaus sopii, mutta mulle ei sopinut :)
ei sovi mullekaan karppaus koska en haluu luopua hedelmistä enkä ruisleivästä. enkä saa millään syötyä niin paljon rasvaa kuin pitäisi. :x

mulla ei oo muuta periaatteita kuin että herkkuja en syö arkisin (ellei oo jotain spesiaalitilannetta), vettä ja vihreetä teetä juon paljon, en syö enää kuuden-seittämän jälkeen (ellei oo taas joku spesiaalitilanne), niin ja en syö tällä hetkellä mitään turhaa mättöö (eli ei kaloreita ilman hyötyä). oisko ne siinä...? tottakai sallin itselleni poikkeuksia esim. lauantaina aion syödä hyvin ja hyvin paljon seittemän jälkeenkin. :D

IIKS ja JAIKS! varasin ajan inssiin tänään. voin kertoa että jännittää!! |O :snotty:
 
Tervetuloa jenkkamuori! Ja onnea painon pudotukseen :)

Mulla ei oikeastaan ole mitään syömisperiaatteita muuta, kuin että kuutena päivänä viikossa pyrin syömään vähemmän kaloreita kuin kulutan, mutta niihin kaloreihin kuuluu vaihdellen kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Jos herkututtaa, vähennän sitten jostain muusta. Mutta mun herkuttelut on 3-4 palaa suklaata päivässä, tai pari keksiä, kourallinen sipsejä jne. Tosin voihan olla että siksi paino putoaakin hitaasti. Joten älkää minusta ottako mallia --> :popcorn: Kerran viikossa syön yli kulutuksen.
Ruokaa syön pienempiä annoksia kuin ennen ja liikun suht paljon.
 
Heippa! Passaako uuden hypätä mukaan? Pitäisi saada herkuttelut ja kilot kuriin :) .
Ja heti tuli kaikkea muuta, joten jatkan nyt :

Ikä 31v
168cm
85kg (aloitus päivänä maanantaina 21.5)

Aloitin ostamalla nutrilett 3pvä pakkauksen ja totesin et tehokas tapa laihduttaa, kun ovat niin pahoja ettei niitä saata syödä :D . mut sen 3 päivää sinnittelin ja sit siirryin vaan pienentämään annoskokoa ja lisäämällä salaattia paljon lautaselle. Aloitin myös vuosin jälkeen jumpassa käynnin, 1 tunti vasta takana, mut jos edes sen kerta viikkoon pääsisin käymään ni kaikki aina kotiinpäin. Lenkille (kävely) tulee välillä myös naapurin kanssa lähdettyä. Muuten liikkumiset olleet tosi vähäisiä ja herkuttelut runsaita.. Joten koitetaan keikauttaa ne toisin päin.
 
Viimeksi muokattu:
Bikini
Tervetuloa uusille! :)

Gloria kyseli syömisperiaatteista. Minulla tällä hetkellä toimii totaalilakko sokeriherkkuihin. Pääsin parissa viikossa sokeririippuvuudesta, ja loppu on ollut helppoa. Karppaustakin olen kokeillut, mutta siinä ruokavalio rajoitti liikaa elämää... kylässä ei voinut ottaa mitään tarjottavia, koko ajan suussa maistui pahalle ja se rasvamäärä alkoi etomaan. Nyt välttelen vain sokeria, ja valkoisia pullamössöleipiä ym. ja kasviksia olen lisännyt. Lisäksi syön aina lenkin jälkeen maustamatonta rahkaa. Muuten syön normiruokaa, kohtuu annoksia ja kevyttuotteita välttelen.

Tänään oli taas punnituspäivä, ja viikossa lähti tasan kilo, eli nyt aamupaino 68,3 :)
BMI on nyt 22,82, kun se aloittaessa oli 24,93... Tavoitteeseen taitaa olla enää 3,3 kg! Vyötäröstä oli taas parissa viikossa lähtenyt 2 cm ja reiden ympärys samoin -2 cm.
Minulla ei vain silmä meinaa pysyä mukana muutoksessa :D tuntuu että näytän samalta kuin alussa...? ehkäpä sitä tottuu.

Viikko meni taas herkuitta, mutta perjantaina tilattiin pizzaa :p jaksoin vain puolikkaan + salaattia, ja niistäkin osan kulutin illalla juoksulenkillä. Samoin sunnuntaina grillattiin, mutta kävin illalla pitkällä juoksulenkillä "kuittaamassa" syömisiä. Tavoitepaino oli 1.6 67 kg, enkä ihan siihen pääse, mutta hyvin on kuitenkin paino pudonnut. Täytyy palkita itseä kesäkuussa esim. shoppailemalla uusia vaatteita :)

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon! Kohta onkin jo kesäkuu :)
 
Tönt
kyllä, näin se on. kohta on kesäkuu. eli vielä ehtii puristaa viimeiset grammat pois tässä kuussa. tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!! :D

mä söin niin paljon ja suolaista viikonloppuna että ihan hirvittää mennä vaa'alle. :ashamed: en oo ihan joka päivä mennyt vaikka tuntui alussa siltä että näin on tehtävä. nyt en oo melkein viikkoon mennyt. eikä nappaakaan. katellaan mitä se näyttää kuun vikana päivänä. mun kk jäi vähän vajaaks kun hyppäsin mukaan kesken mutta kai jotain on lähtenyt. olo on ainakin ihan jees, lukuunottamatta tätä turvotusta.

poltin pari tupakkaakin viikonloppuna. ei ollut edes hyvää. mutta jäi siihen. jotain itsehillintää näköjään on kun ei seuraavana päivänäkään edes tehnyt mieli. :kieh:

kohta taas ajotunnille. ei niitä montaa enää ookkaan jäljellä. :p
 
Mulla on lähtenyt alkupainosta 100 grammaa. Ei mikään mahtisuoritus, mutta ainakaan se paino ei ole (vielä) noussut alkuperäisiin lukemiin. Aika paljon olen antanut itseni syödä ja juoda mitä haluan, pari päivää juhlin kavereitten kanssa ja krapulapäivinä oon syönyt jäätelöä ja kaikkea herkkua. :|

Jostain pitää kumminkin karsia, en vaan yhtään tiedä mistä. Juomiset toki nyt taas jää toivottavasti pitkäksi aikaa, ja ehkä sen myötä myös ne järjettömät mässäilyt.

Bussilinjat saa täällä tukea kaupungilta, mutta hinnat ei kumminkaan tipu eikä bussit kulje kamalan usein tai hyvin tai edes ajallaan, joten ehkä voisin vähentää lafkan tukemista ja kävellä enemmän paikasta toiseen. Siihen pitää kyllä varata paljon nykyistä enemmän aikaa.
 
"MaMa"
Mulle ei nyt mee ollenkaan hyvin! Homma repes käsistä reilu viikko sitten, kun oltiin kummipojan ristiäisissä. Viime viikolla sain itseni jotenkin kasattua, mutta sit perjantaina tuli niin iso pettymys eteen, että oon sit sen jälkeen antanut ruokailun mennä miten sattuu. Eli homma nyt taas se, että paino on samassa, missä se oli kun lähdin tähän superdieettikokeiluun mukaan. Nyt päätin sit, että menen ihan omilla linjoillani. Sen verran olen tuossa vielä mukana, että ohjeet tulostelen talteen ja jos vaikka sit syksyllä pääsis ihan sinne salillekin, niin sais kaiken tehon irti tuosta 6 viikkoisesta. Nyt on menty jo niin paljon metsään, että en kerkeä enää tulosta saamaan ennen juhannusta tuolla.

Ärsyttää ja suututtaa. Olen vihainen lähinnä itselleni, että annoin itseni taas lipsua. Mulla vissiin vaan ei oo minkäänlaista selkärankaa tähän hommaan. Ja yhtään ei helpota se, että miehen työ on niin stressaavaa ja just nyt tosi kiireistä, niin meillä on sit välit huonot sen takia. Kun mies ei siis ajattele mitään muuta taaskaan kuin itseään ja sitä työtään. Täällä on nyt moni eronnut ja valitettavasti se pyörii myös omassa mielessä. Yritän tsempata ja kestää tämän lasten takia, halauaisin, että molemmat saisi käydä ainakin ala-asteen tuossa kyläkoulussa, joten vielä 8 vuotta olisi tässä oltava. Jos ei sitä siinä ajassa olla mitään opittu, niin sitten voi olla parempi lähteä.
 
Paino 67,8 kg, eli ei enää ainakaan todella pudotusta, toisaalta onhan tuo pienempi numero kuin kuukauden alussa. Sentit ovat pienentyneet paljon siitä alusta, mutta ei nyt viime päivinä: vyötärö 76 cm lantio 104 cm. Salilla kävin viimeksi lauantaina, seuraava kerta näyttää menevän keskiviikkoon. Töihinpaluu oli huonoa jalalle, ja myös treenille, koska särky vei unet pariksi yöksi ja sitä myötä mielialakin laski. Lauantaina söin kassleria ja join olutta, ja sunnuntaina söin 2-vuotissynttärikakkua. Huominen näyttää kalenterissakin jo ihan hirveältä päivältä, huh huh. Mutta tänään onneksi pitkä kasvohoito - lahja mieheltä.

Hymyllä eteenpäin. Tervetuloa uusille ja isot tsempit sekä uusille että aiemmille tiukentujille. Halikaa itteenne, se on terveinen minulta!
 
"öttiäinen"
Hei! minäkin voisin tulla mukaan! Ikä: 24 Pituus: 176 Paino aloituspäivänä 24.5: 70kg tavoite paino on suurinpiirtein 58.. painoa pudotan lähinnä syömällä (ainakin aluksi) n. 1200-1400 kaloria ja hiilareita noin 50g ja yksi 1v mukula löytyy.. nyt paino on pudonnut 4 kiloa ja alkaa olla mukavan kevyt olo kun pahin turvotus on pois ja tuntuu ettei ole ollut aikoihin näin pirteä :)
 
Tervetuloa uusille!

Muutamalta päivältä dieetti jäänyt ja lauantaina pääsin karkaamaan kotoa bilettämään kaverin kanssa. Lapsenhoito oli järjestetty ja mukava vapaa fiilis. Meni siideriä ja kuoharia ja muutaman sikari:ashamed:

No mutta, tässä menee nyt nämä viimeiset toukokuun päivät omalla painollaan, vesirokkoista lasta hoitaessa ja tsemppaan sitten taas kesäkuussa;) En ehdi aloittaa seuraavaa ketjua, toivottavasti tästä ketjusta löytyy joku reipas joka aloittaa kesäkuun ketjun. Mukana olen kuitenkin:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Eka viikko takana ja paino on nyt 82.2kg, varmaan nestettä suurin osa, mut täytyy toivoa että suunta on tuo!

Vieläkin hyvä mieli ja olo, kun pääsi pitkästä aikaa jumpalle. Töihin tuli palattua ja heti pitää käyttää liikuntaetu hyväksi ja ostaa sillä jumppakortti. Sitkeesti olen ollut herkuttelematta ja tarjonnut viikonloppunakin jätskit vain lapsille. Saas nähdä kun ens viikolla juhlat tiedossa, et tuleeko takapakkia. Kokonaan en halua olla mitään syömättä/juomatta. Mut enpä murehdi sitä vielä etukäteen.
 
IhanaValo
Päivällä tuli syötyä reippaammin, yritän illan sit pärjäillä vähemmällä. Pari mukia oon vihreetä teetä ryyoiskelly, ei oo nälkä mut sit huonompi juttu jos iskee mässäyshimo.
 
Tänään pääsin punttikselle ja tunnin lenkille, nyt onkin aika puhkinainen olo. Tässä välissä ehti olla melkein viikko väliä liikunnassa ja mässäilyä sekä juhlimista, joten heti tuntuu että kunto on mennyt alaspäin. Näköjään ei hyvä kun pitää taukoa...

Päivitän torstaina kuukauden viimeisen aamupainon, kun se on nyt unohtunut monena päivänä ottaa.
 
Bikini
Eilen pidin vapaapäivän urheiluista, tänään sitten juoksemaan ja huomenna aamulla salille.
Tajusin juuri, että olen olut jo 7 viikkoa syömätää karkkia/suklaata!! En muista olenko ikinä pystynyt olemaan näin kauan karkkilakossa. Lisäksi olen syönyt todella vähän mitään sokeriherkkuja tänä aikana, viimeksi söin äitienpäivänä palan kakkua :) sitä edeltävä kerta oli huhtikuun puolessa välissä synttäreillä. Olin ennen pahasti koukussa makeaan, mutta onneksi pääsin siitä himosta muutamassa viikossa eroon. Kunnon ruokaa säännöllisesti + paljon liikuntaa = hyvä lopputulos! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Tönt
Päivällä tuli syötyä reippaammin, yritän illan sit pärjäillä vähemmällä. Pari mukia oon vihreetä teetä ryyoiskelly, ei oo nälkä mut sit huonompi juttu jos iskee mässäyshimo.
toi vihreä tee on muuten hyvä laihduttajalle kaikin tavoin. monet ei vaan tykkää sen mausta. sanoo että maistuu ruoholle. mä kyllä tykkään. juon yleensä ihan tavallista tai sitten vihreetä earl greytä. sitruunakin käy. enää kauheesti tykkää niistä missä on jotain marjoja.

Monipuolinen vihreä tee | KUNTO PLUS

oon ihan täysin hurahtanut tohon viime vuonna. ja vieläkin maistuu. :D
 
Tönt
Eka viikko takana ja paino on nyt 82.2kg, varmaan nestettä suurin osa, mut täytyy toivoa että suunta on tuo!

Vieläkin hyvä mieli ja olo, kun pääsi pitkästä aikaa jumpalle. Töihin tuli palattua ja heti pitää käyttää liikuntaetu hyväksi ja ostaa sillä jumppakortti. Sitkeesti olen ollut herkuttelematta ja tarjonnut viikonloppunakin jätskit vain lapsille. Saas nähdä kun ens viikolla juhlat tiedossa, et tuleeko takapakkia. Kokonaan en halua olla mitään syömättä/juomatta. Mut enpä murehdi sitä vielä etukäteen.
näinhän se on. eikä yks herkuttelu päivä kaada mitään. seuraavana päivänä jatkaa vaan sitä samaa hyvää linjaa. mä ainakin sallin itelleni silloin tällöin herkutellua. varsinkin jos on juhlat. sitten tulee noitakin hetkiä kun ei vaan maistu. :)
 

Yhteistyössä