Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

Moikka, mullakin ollut taukoa täällä käymisessä, varsinkin kirjottamisessa.

Seuolonnan tulokset, KOKSissa menee niin, että samalla keikalla kun käy np-ultrassa, käydään labrassa verikokeessa. Jos ei oo mitään ylläreitä, niin ei kuulu puhelinsoittoa ja jos on, niin parin viikon sisällä soittaa. Periaatteessa minusta tylsä systeemi, kun joutuu odottelemaan, mutta enpä ole tällä kertaa päätäni vaivannut asialla yhtään. Pitää oikein miettiä, onko se 2 vkoa jo mennyt... turvotus oli tyypillä vain 0,6 joten senkään takia en varmaan oo asialle ajatuksia uhrannut. Vaikka tietty mitä vain voi eteen tulla milloin vain.

Mullakin laskettu aika muuttui, no peräti päivällä, mutta on siis 10.5. Ja rakenneultraan mä pääsen juuri sopivasti joululahjaksi, se on maanantaina 23.12. heti aamulla :)

Mahan kasvu, voi hyvänen aika. Huutonauruhan siitä tuli, kun luin pädilleni lataamasta pampersin appsista, että voi olla, että maha on alkanut kasvaa, mutta vielä on varmasti aivan liian aikaista äitiysvaatteille, voi morjens... Töissä tietää kaikki, tänään oli pokkaa yhdellä ysiluokalla oikein varmistaa, että olenhan raskaana, että niin hyvin on piilossa! En tajua minkä mallinen olen tai mitä ihmettä, en ole erityisen hoikka enkä ylipainoinen, tasan tavallinen, vähän lyhyt ihminen :) Mutta näkykööt, aivan sama, huvittaa vain, kun teinit muka huomaamattomasti supisee ja osottaa "tosi huomaamattomasti" mun mahaa ja kuiskaa jotain kaverille. Tahallani en oo sanonu niille mitään. Ja oudointa mun mielestä on, että vaikka vyötärö on kasvanut miten sattuu, painoa ei ollut neuvolan mukaan tullut edes kiloa lisää. Rakas miehenihän sanoi, että kato kaikki paino sulla on lähenyt lihaksista, niin siks vaaka sanoo noin. Thänks vain.

Neuvolassa kävin, kaikki sinänsä ok, hemoglobiini sekä verenpaine jatkaa laskuaan, mikä tuntuu vähän kurjana olona. Laattaamatta olen ollut jo reilun viikon yhteen putkeen, luulen, että se olikin sitten siinä! Ja jos ei ollut, niin olen kiitollinen näistä päivistä :)

Tulipahan tekstiä, pitäisikö käydä useammin, jottei tule koko sivua kirjoitettua kerralla...? Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Hei! Mahtuuko mukaan vielä? Olen seuraillut juttujanne alusta asti, nyt vasta itse uskaltaudun mukaan, kun nt-ultra takana. Siellä kaikki oli hyvin :) Odotan ensimmäistä lasta, enkä millään meinannut uskoa, että raskaus on totta. Tulin raskaaksi heti, kun lopetin pillerit melkein 15 vuoden käytön jälkeen. Olin varautunut tosi pitkään yritykseen, mutta mukava että kävi näin. Toivottavasti pieni pysyy mukana toukokuuhun asti! Mukavaa viikonloppua kaikille, itsellä se sujuu muuttopuuhissa.

LA 5.5.2014
Marjuska_/31/1.lapsi/Oys
 
  • Tykkää
Reactions: avantasia
Jos nyt pitkäst aikaa kirjoittelis tänne.
Pakko tuulettaa nyt koko viime viikon pystyin olee töissä, huonot olot on siis poistunnut vihdoin ja viimein. Kyl tätä on odotettukin. Mitä nyt viel aamulla joskus joutuu yökkäilemään mut ei muuta ja mikä parasta mun ruoka halu on tullut takas jonka seurauksena on iskennyt älytön himo kaalilaatikkoon ja puolukkahilloa :D


Nyt on kerrottu kaikille perheen jäsenille raskaudesta. Hienosti asian ottivat ja onnitelivat kovasti. Hieman olivat "Pettyneitä" mun porukat kun näin myöhää ilmoitettii enkä heti plussanneena mut ymmärsivät kuitenkin et varmoja haluttii olla.
Lapsetkin ottivat todella hienosti asian. Kovasti odottavat jo et vauva syntyis :)
Päiväkodissa ja koulussa hienosti informoitu jo asiasta et koko kaupunki tietää jo :D

Verikokeesaa käyty keskiviikkona ja ultra olis ensi viikolla. Miehen haluisin ja tulisikin oikein mielellään mukaan mutta sillä oma lääkäri samaa aikaa et meni ajat päällekkäin, mutta samassa talossa silti ollaa. Mies ollut jokaisessa alkuraskaus ultrassa (3 lasta ennestää)
mukana vaikka emättimen kautta katottu eikä ole ollut mitenkää epämielyttävä kokemus tms. Pää puolella on pysytty äitin seurana.

Mitä viel tohon työkkärin juttuu niin esikoisen ollessaan reilu vuoden ikänen ilmottauduin työkkärin työnhakijaksi vaikka olin silloin alkumetreillä raskaana keskimmäisestä lapsesta. Sanoin suoraa silloin et raskaana olen ja laskettu aika silloin ja silloin. Täti kirjas ylös ja koskaa ei mitää työtarjouksia tullut eikä patistannut mihinkää. Kotona oltii työttömänä ja kelan rahan sain karenssia ei tullut ollenkaan. Tästä siis jo reilu 6v aikaa et voi olla et muuttunnut sit jotenkin :)

Petram- ja rv 11+1

ps. Mikä se facebook sivu on ?
 
Viimeksi muokattu:
KääK huomenna nt-ultra ja mua jännittää, pelottaa ja melkein itkettää! Onneks on aika aamulla niin ei tarvii koko päivää kituuttaa. On ihan eka kerta kun yksiöön pääsen kurkkimaan...Oon niin kateellinen teille jotka on saaneet käydä varhaisultrassa :D

Istukka mulla oli esikoisesta edessä ja liikkeet tuntui vasta lähempänä rv20. Mulla oli tossa navan kohdalla oikealla puolella. Sen huomas vasta myöhemmillä viikoilla,kun oli ainoa kohta missä ei potkuja tuntunut tai sitten tosi vaimeasti. Jotenkin veikkaan että olis nytkin edessä, jos tuol masus on ketään!

Seulat Labrassa kävin kaks viikkoa aikaisemmin. Nt-ultrassa sit saa kuulla sen niskaturvotuksen. Labratuloksia en ainakaan esikoista koskaan kuullut tai nähnyt. Mitänyt veriryhmän ja sen ettei ole HIViä.

Mie vietän nyt vapaapäivää ja lähden ulos syömään. Hyvää sunnuntain jatkoa teille!:)

Tintti. ja masuasukki 12+1
 
Tervetuloa joukkoon, Marjuska_ :wave:!

Maha ei ole kasvanut täällä vielä mainittavasti. Sen sijaan olen huvittuneena naureskellut partaani, kun muutamat ovat kehuneet hoikistunutta olemustani... että kohta on vain mennyt muisto tuo kymmenen kilon pudotus viime syksystä. Mutta mulla tosiaan taaksepäin kallistunut kohtu, joten saattaa sekin vaikuttaa mahan näkymiseen.

Sählykisoista selvitty hengissä, juuri ja juuri. Kyllä meinaan hengästyminen oli sitä luokkaa, että tuntui ettei mihinkään jaksa juosta. Vaihtopelaajiakin meillä oli aika vähänlaisesti. Kultaa ja kunniaa ei tullut, mutta ihan kivasti meni silti eli ei oltu likikään heikoin joukkue :). Väsymys vain on nyt aivan armoton: alla 9 peliä kahden päivän aikana + ihan tyngät yöunet = huono yhtälö. Tähän kun vielä lisätään huomenna alkava työviikko kaikkine rästihommineen (joita olen lykännyt väsymyksen takia jo pari viikkoa) niin tuloksena saattaa olla yksi toooosi väsynyt ja kiukkuinen ämmä |O.

Hyäkkäysvaunu, tiiä, vaikka satuttaiskiin samaan aikaan sairaalaan... minunkin kakarat on syntyneet yli lasketun ajan molemmat (tosin ei yli viikkoa yli, mutta kuitenkin).

Nyt menen sohvalle koomailemaan hetkeksi, kun nuorempi gagara katsoo Myyrää ja vanhempi on naapurissa leikkimässä. Toivottavasti en nukahda liian sikeästi. Hyvät sunnuntainjatkot kaikille :)!

väpä ja jaakko kolmonen 12 + 6
 
Toista päivää migreenissä. eilen oksensin kaiken pihalle sappinesteitä myöten.
Päivystyksestä käskettiin ottaa panadolia (olin ottanu jo 3g), 12h jälkeen luovutin ja otin kunnon lääkkeen jolla nukuin 11h yön yli ja nyt jatkuu taas kipu. Kohta soitan neuvolaan ja kysyn tulenko lääkärin vastaanotolle vai varaanko suoraan ajan yksityiselle neurolle.
Nyt nukkumaan.

hyäkkis 12+6
 
POKS 12+0!

3 päivää ultraan, 2 päivää neuvolaan.... Ja isänpäivänä ois sitten tarkoitus tulla kaapista.

Armoton väsymys, voisin vaan nukkua koko ajan - ja semmonen kestokrapulan maku suussa. ääyh. ei ole viikonlopun aikana oksettanut ollenkaan, mutta tää maku on hirvee.

muoks. tästähän alkaa tulla tapa, aina poksumisen kunniaksi täytyy käydä halailemassa posliiniystävää :x
 
Viimeksi muokattu:
Pahoinvoinnit tuntuisi jääneen taakse ja ummetus myös. Väsymystäkään ei ole enää niin lamaannuttavasti. Olot siis kaikin puolin normaalit. :)

Töissä tulin kaapista ulos, vaikka eihän ne aluksi meinanneet uskoa, että tosissani olen. Iloisia olivat tottakai.

Mahan kasvu on plussauksen jälkeen ollut ensin turvotusta, jota jatkuva (normaalia epäterveellisempi) syöminen ja alun ummetus tukivat mukavasti. Painoa tullut plussauksesta nyt 2kg (esikoisesta ei tainnu tulla tähän mennessä yhtään), mutta omat napakat housut ei oo mahtuneet enää aikoihin puristamatta. Siispä mekoissa jä äitiyshousuissa on menty ihan vain mukavuuden nimissä. Kuvia oon mahasta ottanut, mutta ei siinä kyllä mitään merkittävää muutosta ole vielä tapahtunut.

Neuvolaan tänään ja jos vaikka kuulisi sydänäänet ekaa kertaa. Mitään kotilaitteita en ole hankkinut, kun en koe tarpeelliseksi ja ekalla neuvolakerralla eivät kuunnelleet. Olisiko niitä vielä silloin saanut kuulumaankaan?

Tästä on hyvä jatkaa..

Skaardie + Pottu 14+1
 
Hei pitkästä aikaa!

Ei näytä tuo pahoinvointi vielä päästävän otteestaan. On se onneksi helpottanut pahimmista ajoista, mutta eilen tuli takapakkia ja koko päivän oli kuvottava olo ja mikään ei meinannut maistua : /

Huomenna on jännä päivä. Aamusella on nimittäin nt-ultra. Kyllä se vaan meinaa vähän aina huolettaa, että onhan kaikki kunnossa. Pari kertaa olen onneksi jo päässyt näkemään asukkaan :wave: Isänpäivänä on sitten tarkoitus aloittaa kaapista ulos tuleminen...

Myyliini 12+3
 
Minut voisi lisätä tuonne etusivulle, taisin näitä joskus jo huudella mutta mennyt kai ohi.
Eli Liriel/32/1. lapsi/?

Meillekin tuli jo seuloista tulokset ja kaikki kunnossa. Seuraava neuvola-aika on 20. päivä ja toinen ultra joulukuussa myöskin 20. päivä.
 
Heippa!

Vieläkö mahtuu mukaan yksi huhtikuun odottaja. Oon seurannu teidän kirjotuksia ja nyt viimein saan itsekin jotain rustattua.
Viikoilla 13+2 mennään ja paha olo alkaa väistyä. Toista odotan ja tämä on ollut erilaista kuin esikoisen kohalla..ehkä sieltä on tulossa sitten toista sukupuolta tämä uusi tulokas ;)
Vähän tunteet myllertää ja oonkin raivosiivonnu välillä hullunlailla :D Ehkä ne tästä tasaantuu pikkuhiljaa.
Rakenneultra on 19.12

LA 10.5
betty80/ 33 / 2. Lapsi / KOS
 
hyökkis joo, nyt on kyllä vauvabuumi menossa. 3 mun kaveria odottaa myös kevätvauvaa - maalis, huhti- ja toukovauvat tulossa. Kaverin toukovauvalla on viikko eroa lasketussa vrt. me. Ja lisäksi tiedän ainakin 3 paria jotka yrittävät :) Oishan se kivaa, paljon samanikäisiä leikkikavereita omilla kavereilla ja saa kasvatella masujakin yhdessä :)
 
Wihii, me käytiin tänä aamuna ekassa ultrassa ja ihan siellä oli ihmislapsen näköinen kaveri, ilman häntää ja sarvia!

Sydän sykitti nopsaan, mutta sillä laitteella ei ääniä kuultu. Pikkukaverilla oli lepohetki menossa, mutta kun täti tökki ja minä yskin, niin se välillä liikahteli ja mitat olivat hyvät. Hikkakin sille tuli :)

Nyt on kyllä niin helpottunut olo! Ja laskettu aika pitää yhä kutinsa, tänään oli menkkojen mukaan 12+0 ja mittojen mukaan 11+6 :)


Ja rakenneultra on 23.12.
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa tai siis yötä :-D

Onnittelut hyvistä uutisista!! Ihanaa! Ja tervetuloa uudet :).

MIGREENISTÄ,voimia hyökkis <3 itselläni on ollut myös migreeniä ja viikonloppuna oli kans jatkuva päänsärky ja oli kyllä kahden vaiheilla että kääntyykö migreenin puolelle mikä lie ollut sitten syynä mutta jostain luin että se olis näin alku taipaleella yleistä.

VAUVABUUMIa ei ole vielä täällä tullut esille mutta tiedäm pari jotka saa muksun tammikuussa.

Omaa napaa..

Kuuntelin äsken Dobblerilla sykkeet ja voi mitä potkuja tirriäinen potki. 150-156 välillä vaihteli syke. Jos sykkeisiin on uskominen niin tyttö olis tuloss :) saa nähdä kuinka käy ;-)
Nyt kun pahoinvointi rupeaa olemaan hallinnassa niin en saa lopetettua tuolla jääkaapilla juoksemista :-/ ja kiloja paukkuu saa nähdä meneekö 80 rikki tässä raskaudessa.
Laitoinki tuossa aiemmin tuosta pään särystä ja en tiedä saiko se vauhdin tuosta exästä, sain sille sanottua perjantaina että ei ole meitä että on vain sinä ja minä. Sehän tietysti suuttui silmittömästi ja huusi puhelimessa että hän ei aio lähteä pois minun elämästä ennen kuin tällä tulevalla on nimi että jos vielä silloin olen samaa mieltä niin hän luovuttaa:'( en oikein tiedä mitä pitäis ajatella tai tehdä kun jotenkin tuli uhattu olo.. Kun se sitten tuli hakemaan sovitusti tuota nuorimmaista tapaamiselle niin se toi carenan tupla rattaat erillisellä vaunukopalla jotka on osina pahvilaatikoissa,ihana ajatus mutta aavistuksen läpinäkyvää :-/ kiitollinen olen olihan se 450e säästöä minun budjetissa mutta silti kaivertaa mieltä.
No mutta sellaista täällä, sateen loppumista odotellen..

Saspa ja tirriäinen 13+5
 
Täällä käyty ultrassa la 19.5 rakenneultra 2.1. Oli kaikki niinkuin pitikin, oikein eläväinen vilpertti:heart: jasykkeet 146 eli edelleen oon varma että poika siellä mönkii. Istukka oli osittain edessä ja kohdunpohjassa. Liikkeiden tuntemiseen saattaa vaikuttaa.
Avantasia ja nömpiäinen rv 12+1
 
Eilen oli siis neuvola ja vähän huonot fiilikset jäi näin jälkikäteen ajateltuna koko reissusta.

Neuvolatätinä huseerasi tyyppi, joka ilmoitti olevansa uusi noissa hommissa ja siksipä sovitut ajatkin oli myöhässä reilusti. Se oli mulle kuitenkin ihan ok, kun oli ilta-aika muutenkin, eikä lapsen hakua tarhasta tmv. mulla sillä kertaa.

Mutta niitä sydänääniä tämä terkka ei saanut kuulumaan. Ei sen puoleen saanut minun omaa sykettäkään kuin kahteen otteeseen kiinni. Koska olot on ollut hyvät, kipuja tai vuotoja ei ole ollut jne. niin mieli on aika luottavainen (eihän noita laitteita ole ennen aikoinakaan ollut ja ihan on lapsia syntynyt), mutta silti jäi kyllä askarruttamaan. Jälkeen päin ajateltuna huomasin, että tää täti yritti kuunnella noita ääniä tosi ylhäältä (melkein navan kohdalta, jotenkin muistin sitten että esikoisesta olisi kuunneltu tosi alhaalta??) ja olisiko siinä ollut mahdollista kutsua kokeneempi kaveri avuksi??

Uuden ajan neuvolaan sain joulukuun puolelle välille. Silti ajattelin soitella, että josko olisi vaikkapa ensi viikolla tai aiemminkin mahdollisuus kipaista uudestaan jonkun toisen terkkarin tykönä koittamassa kuuntelua uudestaan. En minä nyt seinille hypi (luotan siihen, että luonto tietää mitä tekee), mutta olisihan se kiva saada varmistus, kun ei siinä montaa minuuttia edes menisi.

Että tällaista täällä.

Skaardie + Pottu 14+2
 
Skaardie tunnusteliko ensin miten korkeella kohtu on? Minä tunnen itsekin kun lähden varovasti painelemaan tosta häpyluulta ylöspäin, 3-4cm luun yläpuolella muuttuu hieman pehmeemmäksi vatsa. en mitenkään voi uskoa että navan luota kuuluisi yhtään mitään, kun kohtu on vielä alhaalla - mutta onhan se yksilöllistä miten kasvaa ja kun en neuvolatäti ole itsekään niin paha mennä sanomaan
 

Yhteistyössä