Toukotenavat 2017 <3 Helmikuu

Wow täällähän on tosi vilkasta (y) ihan mahtavaa. Pienirintainen lypsylehmä täälläkin. Muistan totaalisen äimistykseni, kun suihkusta tullessani meni eka kertaa sprinklerit päälle äkkiarvaamatta :LOL:. En ollut osannut moista odottaa. Tosiaan maidonkerääjät ehdoton hankinta - kiitos muistutuksesta.
Zalandolta ostin tänään imetysmekon, pari toppia ja t-paidan jos näillä selviäis ainakin alun pakolliset vierailut ja liikkumiset. Ostin myös huutiksesta ruskovillan rinnanlämmittimet, pelkään rintatulehdusta kun ruttoa joten parempi alussa varoa :eek:.
Noroa pelätään täälläkin, kun jo yksi raju oksennustauti takana ja menin kyllä tosi heikkoon kuntoon.
Joku kyseli ollaanko naikkareissa - täällä ei olla, mutta menossa ollaan huhtikuussa. Ei mitään hienostelua tässä vaiheessa vaan maistraatti ja kirkkohäät myöhemmin.
Nimiasiat vähän huolestuttaa, kun ei tahdo löytyä mieleistä ehdokasta sitten mitenkään. Mitens muilla?
Ironmom + pikkuninja 27+
 
  • Tykkää
Reactions: Pallomahatar
On niitä topattujakin imetysliivejä mutta liivinsuojatkin ajaa saman asian! Paras ettei varsinkaan alussa tule painetta rintoihin mistään kaarituista ja kovista toppauksista ym. ettei pääse tulemaan tukoksia ja rintatulehduksia. Mulla oli rintatulehdus esikoisen syntymän jälkeen ja ai että se on kipeä olotila!
Hyvä kun löytyy nänniä :D
Kiitos tiedosta. Ja juu löytyy kyllä mistä ottaa kiinni, valmiiksi jo sattuu pelkkä ajatuskin kun vauvalle tulee hampaita :eek::D

Katselinpas netistä liivejä ja onhan niitä vaikka millaisia. Mitenköhän sitä osaa tilata oikean kokoiset? Oon käyttänyt vuosia Changen liivejä eikä ole hajuakaan, mikä koko on normaaleissa liiveissä.

Entä liivinsuojat, onko sellaiset pestävät ok? Tuntuu törsäykseltä käyttää kertiksiä. Ja apua joku maidonkerääjäkin. Mää aattelin tuottaa maitoa just sopivasti, eikös se ollut valintatehtävä.

Mutta siis, yhdet-kahdet liivit alkuun? Yöksi ja päiväksi omat? Ja sitten tilaa lisää jos imetys lähtee käyntiin? Mutta pitäähän sitä olla päiväksi alkuunkin kahdet ja myös yöksi kun toiset on pesussa?

Luulisi tällaiset asiat tietävän jo tässä iässä...
 
Viimeksi muokattu:
Heissuli vei:)

Mulla viime raskaudesta ja imetyksestä imetysliivit ja paidat tallella joten ei tarvii hommata kun niitä tissiläppiä ja ne ostan kertakäyttösenä:)
Meillä menossa kauhee lenssu ja mä oon nyt 4 tai 5 päivää äänetön:censored: ja todella kovalla kurkki kivulla höystettynä:( tänään pitäisi suunnata lääkäriin jos nieluviljelyn ottasivat, mietin angiinaa..
Tilasin juuri vadelmanlehti teetä saa sitä ruveta loppuraskauteen hörppimään:X3: oon paljon lukenut facessa muilta odottajilta siitä niin kokeilen sitten minäkin:LOL:

Meilläkin vauvan nimi vielä lopullisesti hakusessa mutta jotain pientä mutusteltu jos vauva näyttää nimeltään niin se siitä tehdään ja loput nimet otetaan mieheni suvun miehiltä, vanhemmille lapsille jo minun suvun miesten nimet.

Eilen poksu viikotkin ♡

HooKoo82 & poitsu 27+1 ♡♡
 
Täälläkin bravadon liivit tuolta enklanninmaalta tilattu, kiva kuulla että ne on hyvät! :)

Mulla ne työt vaan jo loppui ja nyt 5 viikon kesäloma, ihanaa!! Aion vaan olla, liikkua vointini mukaan, levätä ja tehdä paljon asioita jotka saa mut iloseksi ja onnelliseksi, paljon kaikkia ihania juttuja tulossa :D

Meillä pienen nimi on päätetty ja kun miehikkeen kanssa kahdestaan ollaan niin sitä nimeä jo käytetään, muutama kuukausi enää ja pääsee näkemään miltä se meidän tyyppinen näyttää <3

Täällä meillä ei enää ultria ole eikä ilman lääketieteellistä syytä enää tulekaan. Se mikä vähän harmittaa on kun ei olla kun alkuraskauden uä:ssä nähty meidän pienen kasvot kunnolla kun sen verran ujo on hän ollut että pää on aina ollut syvällä lantiossa. Rakenneuä:ssä huuli kun näkyi vatsan päältä ultraamalla ja loppuosa päästä näkyi alakautta niin ei viittitty sitten enää 4D ultraan lähteä kun ei se pää ole tuolta lantiosta pois noussut ollenkaan, lähtövalmiuksissa on toinen :) Ois ollu kiva että ois päässy näkemään toista vielä ultralla ennen syntymää mutta mitään lääketieteellistä syytä en tietty toivo..

Hyvää viikonloppua kaikki :)
Sandelinos + Minion 29+0
 
8YW
@Sulkava_ kiitos. Herkistyn itsekin, kun kerron tarinaa, miten sain raskaudesta tietää ja kuinka kerroin miehelle. Lähes 10 vuoden odotus on tie, jonka puolivälissä on vain pakko luovuttaa säilyttääkseen mielenterveyden. Ja sitten yhtäkkiä... olet raskaana. Lähivuosien suunnitelmat meni täysin uusiksi, mutta syyhän on mitä parhain :love:

Tietoni olisi about näin
La 23.5., 3. lapsi , oma ikä 35v. pahoinvoinnista päätellen poikaa odotellaan :confused:

Kiitos liivivinkeistä kanssamahailijat. Laitetaan tilaukseen :)
 
@Sulkava_ kiitos. Herkistyn itsekin, kun kerron tarinaa, miten sain raskaudesta tietää ja kuinka kerroin miehelle. Lähes 10 vuoden odotus on tie, jonka puolivälissä on vain pakko luovuttaa säilyttääkseen mielenterveyden. Ja sitten yhtäkkiä... olet raskaana. Lähivuosien suunnitelmat meni täysin uusiksi, mutta syyhän on mitä parhain :love:

Tietoni olisi about näin
La 23.5., 3. lapsi , oma ikä 35v. pahoinvoinnista päätellen poikaa odotellaan :confused:

Kiitos liivivinkeistä kanssamahailijat. Laitetaan tilaukseen :)
10 vuotta, huh! :cry::cry::love::love::love:
 
Kertokaas mullekin tosta vadelmanlehtiteestä :) En viime raskaudessa sitä juonut mutta jospa nyt kokeilisi. Milloin saa/kannattaa aloittaa?

Meillä on vauvalle kans jo nimi valmiina ja se on täydellinen :love: Miehen kanssa puhutaan jo vauvasta sillä nimellä (tosin yllättävän sitkeästi on jäänyt myös tuo Pottu käyttöön :p) mutta muille ei vielä olla kerrottu. Eikä kerrotakaan ennen nimiäisiä, paitsi ehkä omille vanhemmille. Onneks esikoinen on vielä niin pieni ettei sekään sitä varmaan osaa kenellekään möläyttää :D

Pupumama ja Pottu 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Jes, kiitti liivilinkistä Babies, laitetaanpa tilaukseen! Mulle on ihan sama, paljon sitä maitoa suihkuaa ja mihin suuntaan, mutta sitä vaan toivon, että sitä suihkuaa. Mä ostin kans jo parit ruskovillan kestosuojat ja rinnanlämmittäjiä kans myyjä kovasti mainosti. Vielä en niitä raskinut ostaa, mutta rintatulehduksesta oon kyllä kuullut niin hurjia juttuja just alkukesän mammoilla sitä on ollut, joten enköhän mä nekin viel osta. Ja sähkökäyttöisen rintapumpun.

Eilen sain hankittua nettikirppislöytönä hoitoalustan ja puuhamaton, joten hupsista vaan, alkaa kyllä yllättäen olla paikat täynnä jos jonkinmoista vauvatavaraa. Ja isoimmat eli vaunut, kaukalot ja matkarattaat sekä pinnis yhä hankkimatta. Sitterin hankin jo viime kevään raskauden aikana, mutta keskenmenon jälkeen tungin sen jonnekin komeroiden perimpään nurkkaan odottamaan parempia aikoja ja siellä se on vieläkin.

Nimiasiaa. Täällä on tavallaan nimi olemassa, mutta ei ihan lukkoon lyöty, toisia nimiä vasta palloteltu ilmaan. Ehkä odotan, että näkee, että se nyt ihan varmasti on tyttö ja että miltä se näyttää, ennen kun nimi alkaa tuntuu luontevalta.

Ootteko nähneet hurjia unia? Mä oon nyt parina yönä nähnyt että synnytän jo ja sit on jäänyt aina joku juttu harmittaa, mitä en oo ehtinyt tehdä (tyyliin ostaa puuhamattoa ja muuta todella oleellista). Sit viime yönä näin unta, että oltiin neuvolassa, jossa neuvolantäti kuunteli sykettä jollain 50-luvun laitteella eikä saanut sykettä kuuluviin. Heräsin ( kello oli kolme yöllä) ja olin ihan paniikissa kun vauvakaan ei millään meinannut herätä liikkumaan. Onneksi siinä puolen tunnin sisään alkoi sekin kukkumaan, joten rauhoituin ja ah, miten hyvältä ne liikkeet tuntuikaan. Yöllä jotenkin kaikki huolet ja murheet on niin paljon isompia. Niin isoja, että en sitten saanut koko yönä enää unta, joten tää päivä meni kyllä töissä jossain ihan ihme koomassa. Onneksi on viikonloppu ja luvassa pelkkää kotoilua. Takkaan tuli ja irtokarkkipussi kouraan, siitä on mun perjantai nyt tehty. Kreisiä!
 
8YW
Täällä on muuten sellainen rintatulehduskonkari, ettei tosikaan. Esikon aikana 8x ja kakkosen kanssa 7. Opettelin melkoisen määrän eri niksejä, mutta niin vaan on kova maidontuotanto, että pakkasi silti ja tulehtuu niiiiiiin herkästi. Oma helpotukseni oli rahka. Kerron jo nyt, jos joku tämän vihulaisen saa. Kun rinta alkoi pakkaamaan ja alkoi punoittaa, levitin heti rahkaa ja lämpimään veteen kastetun harson. 30 minuuttia haudoin ja sitten lypsy tyhjäksi. Itsellä se tarkoitti n. 7dl siinä vaiheessa. Toisto parin tunnin välein. Kakkosen aikana tällä jipolla vältettiin antibiootit :love: lääkärit niitä aina määräsi, mutta en vaan käyttänyt kun päivässä sai näilläkin keinoin tulehduspesäkkeen tyhjennettyä.

Kiva lukea nimimietteitä. Miten nimeätte lapsia? Meneekö jonkun sukuperinteen mukaan, suu-korvatuntumalla vai mahdollisimman erikoisella nimellä?
 
Kertokaas mullekin tosta vadelmanlehtiteestä :) En viime raskaudessa sitä juonut mutta jospa nyt kokeilisi. Milloin saa/kannattaa aloittaa?

Meillä on vauvalle kans jo nimi valmiina ja se on täydellinen :love: Miehen kanssa puhutaan jo vauvasta sillä nimellä (tosin yllättävän sitkeästi on jäänyt myös tuo Pottu käyttöön :p) mutta muille ei vielä olla kerrottu. Eikä kerrotakaan ennen nimiäisiä, paitsi ehkä omille vanhemmille. Onneks esikoinen on vielä niin pieni ettei sekään sitä varmaan osaa kenellekään möläyttää :D

Pupumama ja Pottu 29+4
Netissä luki että ei alkuraskaudessa saa juoda, mutta oletan että 28+ eteen päin voi rueta lipittämään 2-3 kuppia päivässä. Mä kyllä alottelen heti kun vaa saapuu postiin ja saan kotiin :)
 
Tervetuloa @8YW mukaan keskuteluun! Miten ihana tarina teillä, vihdoinkin pieni tulossa.. :love:
Mie lueskelen kyllä kaikki kirjoitukset, mutta puhelimella hankala kirjotella, enkä sit muista mitä kukakin on kirjottanu niin jää vastailut vähemmälle.. Mutta tuohon nimiasiaan, tykkään vanhoista ja ei-niin-yleisistä nimistä. Isosiskoista toinen on saanut nimensä miehen mummon äidin mukaan, ja pienempi isosisko samalla kirjaimella alkavan, myös aika vanhan ja ei kauhean yleisen. Tälle tulokkaalle ei ole nimestä vielä haisuakaan, yritin jossain vaiheessa miettiä sopivia, mutta ei oikein tahtonyt löytyä semmosta oikein mieleistä ja iskevää (n) Joten odotellaanpa vauvan syntymää ja katotaan kumpi hän on ja jos sitten paremmin sais nimiäkin mietittyä. :rolleyes:
Tänään jo rv 30+1, niiin ihanaa aikaa tämä. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: 8YW
30+0 :love::love::love:

Eikä haittaisi vaikka ei enää ihan seuraavaa kymppiä tarvitsisi poksua ;)

Mun pää ei toimi, en oikein osaa nyt kommentoida mitään... Iho kutisee taas ja jotenkin alavireinen ollut taas tämä päivä (n)Jospa tämä tästä. Onko muuten ajatusta milloin perustettaisiin se pieni fb-ryhmä? :rolleyes:
Mukavaa viikonloppua!

Sulkava_ ja masukki 30+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: 8YW
Vadelmanlehtiteestä siis sanotaan että vahvistaisi kohtua ja auttaisi tai nopeuttaisi synnytystä :) Tilaanpa itsekin ja alan lipittää :p Tai ehkä käyn kattoo vielä eka Life-myymälästä niin säästyis postikuluilta jos sieltä löytyy.

Fb-ryhmä, hmm.. ei ole mulle väliä milloin, ihan millon vaan :D muita mielipiteitä?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rai-da
Meillä oli synnärilääkärikäynti eilen. Tyyppi oli jo raivotarjonnassa asemissa odottelemassa, toivottavasti siellä pysyykin :) . Mitat vastasi viikkoja muuten paitsi vartalomitta oli vähän alakanttiin. Tää on kyllä jumpannut siihen malliin et ei ihme.. Paitsi viime päivinä ei liikkeet ole tuntuneet enää niin isoilta, alkaa varmaan ahdasta olla kohta. Painoarvio oli 1500 g. Kohdunsuu oli vähän pehmennyt ja kaulaa mittasi kolme senttiä mutta ei muuta seurantaa nyt määrännyt, jos supisteluja tms oireita tulee niin sit näytille ja rauhallisesti ohjeisti olemaan.. Ei siis hankirämpimisiä enää. Mie TOTTAKAI vähän sit hätäännyin että nytkö jo hetikohta joudutaan tositoimiin aliravitun keskosen kanssa, kertoo jotain täänhetkisestä herkkyyskynnyksestä :D . Mie niin kaipaan niitä vanhoja lehmänhermoja. Etunimestä ei vielä tiedetä, toinen nimi on sentään selvillä. Tää saattaa jäädä Tyypiksi. Voikaa paksusti, f ja hikotteleva ipana 30+0 (!)
 
Ei ole mullekaan väliä milloin perustetaan se meidän fb-ryhmä, liityn sinne sit joka tapauksessa kun se tulee :p Ehkä jonkun aikaa voisi vielä odotella? Luulisin että ainakin omalta osaltani hiljennyn sitten täällä palstan puolella jos/kun melkein kaikki sitten kuitenkin siirtyy sinne salaiseen ryhmään :)

Onko muille tullut pahoinvointi takaisin tässä viimeisellä kolmanneksella? :sick: mulla on jatkuvasti vähän sellainen huono ja etova olo, vähän niin kuin alkuraskaudessa mutta sentään vähän lievempänä. Oisko mahassa jo niin ahdasta että kaikki elimetkin puristuu kasaan ja aiheuttaa huonon olon :p Ja oon huomannut myös että mulle on iskenyt nyt myös sellainen erakoitumis- ja kotona pesimisvaihde päälle. Ei oikein jaksaisi tavata ihmisiä ja olla sosiaalinen, haluaisi vain olla perheen kanssa ja laittaa kotia kuntoon. Vaikkei meillä edes ole sillain paljon laitettavaa ja vauvaakin varten melkein kaikki valmiina :rolleyes: Mieli on myös jotenkin helposti alavireinen, varsinkin silloin kun mies on töissä, kaipaisin vaan kainaloa ja läheisyyttä. Muistelisin, että viime raskaudessakin oli loppuvaiheessa tällaista. Tosin nyt tää alkoi aika aikaisin, toivottavasti mieliala tästä vielä kohenee kun viikkoja on kumminkin jokunen jäljellä... :rolleyes:

Pupumama ja Pottu 29+5
 
Mulla on myös erakoituminen käynnissä. Viihdyn muutenkin hyvin kotona hiljaisuudessa ja rauhassa. Työ on kyllä niin raskasta ja sosiaalista, että se voi vaikuttaa asiaan.

Meillä ei ole vielä tietoa nimistä, kummeista yms. Niitä ehtii miettiä syntymän jälkeen. Tässä ei ole vielä varmaan kunnolla sisäistänyt että vauva oikeasti tulee.

Tänään vauva on ollut hiljainen. Paineet ja sokerit oli koholla ja mietin jo polilla käyntiä mutta onneksi ne laski. Huomaa kyllä selvästi kun liikkeet vähenee, on ollut niin kova liikkuja.

Forester meidän vauva painoi ton verran 28+0. Isoa odotetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: 8YW
Mie oon kanssa ihan epäsosiaalinen, haluis vaan keskittyä tähän olennaiseen ja vähentää kaiken "epäolennaisen". Miulla on myös tuota pahoinvointia, pakko syödä vähän mutta usein. Ja nyt mie myös tiedän mitä nuo sukkapuikkokivut on, tänään iltasella vihlaisi muutaman kerran.. Arvelin pysyä täällä turisemassa, tää on ihan riittävä foorumi miulle, toivottavasti ei kaikki häviä fb:iin. Niin VV, työ saitte hirmusen kokoarvion jos en väärin muista.. Mie oon ihan varma että tää ei täysiaikaiseksi malta pysyä kyydissä vaikka meillä minä ja sisarukset ollaan yliaikaisena ja yli nelikiloisina synnytty.
 
Mie oon kanssa ihan epäsosiaalinen, haluis vaan keskittyä tähän olennaiseen ja vähentää kaiken "epäolennaisen". Miulla on myös tuota pahoinvointia, pakko syödä vähän mutta usein. Ja nyt mie myös tiedän mitä nuo sukkapuikkokivut on, tänään iltasella vihlaisi muutaman kerran.. Arvelin pysyä täällä turisemassa, tää on ihan riittävä foorumi miulle, toivottavasti ei kaikki häviä fb:iin. Niin VV, työ saitte hirmusen kokoarvion jos en väärin muista.. Mie oon ihan varma että tää ei täysiaikaiseksi malta pysyä kyydissä vaikka meillä minä ja sisarukset ollaan yliaikaisena ja yli nelikiloisina synnytty.
Mää pysyn täällä turisemassa.

Mulla on varmaan kanssa jotain sukkapuikkokipuja tai jotain. Niitä tulee jonnekin alapään sisälle, en osaa kuvailla mihin. Ääneen tulee valitettua kun niin sattuu ja sen hetkinen toiminta pysähtyy.

Mulla on myös jatkuva nälkä koko ajan. Hiilareita lasken ja syön 2-3 h välein. Huolettaa kun vauva liikkuu niin vähän tällä hetkellä, mutta jos on jokin kasvuvaihe meneillään.
 
Vauvan liikkeiden ja liikkumattomuuden seuraaminen on kyl tosi stressaavaa. Sitä aina jossain vaiheessa iltapäivää havahtuu siihen, että eipä ole muuten aikoihin mitään tuntenut. Rauhoitun sohvalle kyljelleen ja ikuisuuden saa odotella, että jotain tapahtuu. Musta tuntuu, että vauva on nyt kierähtänyt asemiin, joista liikkeet ei niin selkeästi tunnu tai tuntuvat enempi tuolla syvällä sisällä, eivätkä esim kädelle asti. On vielä tilaa leikkiä piilosta. Potkisi mun puolesta vaan tarmolla ja taukoomatta ympäri vuorokauden niin tietäs, että hengissä ollaan. Luottamus - miten se välillä meinaakin kadota. Ja heti kun vauva liikkuu, maailmani pelastuu. Millaisia hiljaisia jaksoja muilla on?
 
Vauvan liikkeiden ja liikkumattomuuden seuraaminen on kyl tosi stressaavaa. Sitä aina jossain vaiheessa iltapäivää havahtuu siihen, että eipä ole muuten aikoihin mitään tuntenut. Rauhoitun sohvalle kyljelleen ja ikuisuuden saa odotella, että jotain tapahtuu. Musta tuntuu, että vauva on nyt kierähtänyt asemiin, joista liikkeet ei niin selkeästi tunnu tai tuntuvat enempi tuolla syvällä sisällä, eivätkä esim kädelle asti. On vielä tilaa leikkiä piilosta. Potkisi mun puolesta vaan tarmolla ja taukoomatta ympäri vuorokauden niin tietäs, että hengissä ollaan. Luottamus - miten se välillä meinaakin kadota. Ja heti kun vauva liikkuu, maailmani pelastuu. Millaisia hiljaisia jaksoja muilla on?
Meillähän on ollut välissä aina parin päivän hiljaisempi kausi, liikkeitä tuntuu harvakseltaan vaimeana eikä kunnon mylläköitä tule. Sen jälkeen jaksetaan taas uudella innolla riekkua muutama päivä. Mutta kyllä aina huolestuu ja monta kertaa päivässä pitää pysähtyä kuulostelemaan.
 
Eipä sillä fb-ryhmällä kiirettä ole, ajattelin vaan ettei unohdu (y). Ja kyllä täälläkin lupaan turista sitten jatkossakin. Vaikka en yleensä noihin ryhmiin kajoa, niin vaikutatte sen verran ihanilta ihmisiltä että olisi kyllä kiva jutella vähän lähemmin näin tuttujen kesken ;).

Täällä vauva on liikkeistä päätellen tuolla vinottain; voisin veikata että oikealla ylhäällä on pää ja vasemmalla alhaalla jalat. Tiedä sitten... Esikoinen oli kanssa pitkään väärin päin ainakin terkkarin käsikopelon mukaan. Mutta kunhan tämäkin lopuksi asettuisi raivotarjontaan :rolleyes: En kyllä tiedä päätyisinkö sektioon jos jäisi perätilaan (n). Luultavasti. Ainakin jos tämäkin olisi silloin joku 4 kiloa... Mitä ajatuksia muilla tästä? Muuten kyllä jyskyttää tuolla ihan kivasti, vaikka selkeästi vähemmän kuin esikoinen. No eipä tee ainakaan niin kipeää. Lähinnä muljuaa niinkuin joku jättikala :D

Täällä kanssa erakoitumista pahasti. Sanoin juuri eilen miehelle että tekisi mieli sulkea puhelin ensi viikoksi. En vaan yhtään jaksa kun kaverit alkaa kysellä koska nähtäisiin :ninja:. Muutenkaan en ole ihan hirmu sosiaalinen. Mutta kai se on vähän niinkuin mies sanoi, ettei niitä vähäisiä yhteyksiä kannata katkaista. Ja yleensä sitten on ihan mukavaa kuitenkin kun joku tulee kylään tai lähtee ihmisten ilmoille. Tänäänkin pitäisi siskon perheineen tulla käymään, se tuntuu kyllä ihan kivalta kun on pitkästä aikaa parempi päivä tällä saralla :rolleyes:.

Nimiä on mietitty jonkin verran. Pojalle on toinen nimi jo aika varma, mutta muuten on vielä aika epäselvää. Tuo toinen nimi on
meidän molempien edesmenneiden pappojen toinen nimi :love: On meillä jotain ihan kivoja mielessä, mutta saa sitten nähdä minkä yhdistelmän niistä keksii. Kunhan näkee nyt ensin kumman sukupuolen edustaja sieltä saapuu:geek: :barefoot::love:. Mies kyllä jo tyrmäsi kaikki mun lempparit etunimistä :whistle::cautious:

Kivaa laskiaissunnuntaita! Täällä maataan sohvalla kun on haarukset kipeinä :LOL:

Sulkava_ ja masukki 30+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Heippa kaikille! Mulla on vähän ahdistus päällä, tuntuu että kaikki menee nyt ihan pieleen ja ei ehdi yhtään keskittyyn vauvaan ja sen tuloon! Kaikki on hankkimatta, vaatteet, vaunut, vaatekaappi, hoitopöytä... Ilmeisesti nyt tarvis vielä imetysvaatteita ja -liivejäkin. Niitä en ollu ees miettiny. Supistusten takia olin pari päivää vuodelevossa ja nyt sen jälkeen iski kauhee kurkkukipu ja flunssa mikä on nyt kestäny viikon, hemoglobiinitkin laskenu ihan tosi alas. Opinnot painaa päälle ja ahdistaa nekin, millä mä ehdin saada kaiken valmiiks muutamassa viikossa!!!! Anteeks tää vuodatus ja tunnelman pilaaminen.... :cry:
 

Yhteistyössä