** Toukotenavat 2017 **

Täällä on korkattu pahoinvointi. Koko viikon ollut huono olo ja tänään tuli ylös. Ihan jees kokea tällaista ekaa kertaa elämässä.

Myös hajut käy vahvasti nenään ja saa aikaan huonoa oloa. Väsymys on hirmuinen ja nivusia kiristää.

Tein tänään viimeisen testin eli testi nro 20. Tänään 6+1. En silti jaksa iloita liikoja ennen nt-ultraa. Odotellaan ensin nyt varhaisultra, johon on 4 yötä aikaa. Neuvolaa en ole vielä varannut.
 
  • Tykkää
Reactions: NancyC ja forester
Tervetuloa uusille!
Toivottavasti kaikilla joilla on ollut vuotoja on kaikki hyvin.
Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville. Ei varmasti pidemmän päälle ole mukavaa, vaikka välillä sitä itselleni toivoisinkin...:rolleyes:

On se niin hassua että näihin aikoihin alkaa alkion sydän lyömään. Voi kun olisi joku kamera millä voisi nähdä tuonne mahaan :love:. Latasin juuri yhden raskaussovelluksen puhelimeen, millä voi seurata kulkua. Jaahas esikko heräsi.

Sulkava_ ja masukki 5+5 :love:
 
Täällä on korkattu pahoinvointi. Koko viikon ollut huono olo ja tänään tuli ylös. Ihan jees kokea tällaista ekaa kertaa elämässä.

Myös hajut käy vahvasti nenään ja saa aikaan huonoa oloa. Väsymys on hirmuinen ja nivusia kiristää.

Tein tänään viimeisen testin eli testi nro 20. Tänään 6+1. En silti jaksa iloita liikoja ennen nt-ultraa. Odotellaan ensin nyt varhaisultra, johon on 4 yötä aikaa. Neuvolaa en ole vielä varannut.
Ihanaa VV! Nauti nyt täysillä! Hui miten lähellä siulla on jo v-ultra, mie jänskään siun kanssa.
 
Täällä on kanssa nyt 6+0 ja pahoinvointi alkanut! Oksentaa ei vielä oo tarvinnut, mutta olo on aivan kamala lähes koko päivän. Syöminen on hankalaa kun mikään ei mee alas ja hajut yököttää. Kiva jos tää on tätä tai pahenevaa seuraavat pari kuukautta! :sick::mad:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Omppu, onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! Meillä esikoista yritettiin 1,5 vuotta joten itsekin olin vähän henkisesti jo valmistautunut siihen että toisessakin kestäisi kauan - jos ylipäänsä tulisi ollenkaan. Ei siis käyty ikinä missään testeissä, joten ehkä se olo vain huonoa tuuria ettei tärpännyt, en tiedä. Mutta tää seuraava tupsahtikin sitten 3kk yrityksen jälkeen :love:
 
yäh! Tää pahoinvointi on niin karseta,mutta niin rauhoittavaa. Ultraa kyllä mietin meneväni kunhan tämä flunssa on selätetty. Hirveän kiva kun oma räkä saa yökkimään :LOL: Anteeksi mutta tosi kiva kun muillakin on huono olo :)

Täällä imetetään myöskin. Ekoilla viikoilla tuli menkkakipuja imettäessä. Oireettoman pätkän aikana nekin jäi pois ja nyt on vain nännit ihan esterin kipeät:confused: Onneksi alun jälkeen helpottaa. Varmaan turtuu. Maito tuntuu olevan paljon tiukemmassa ruuan kulutuksen lisääntymisestä päätellen.

Nancy & Nappi 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja Omppu_
Mullakin tuntuu välillä imetys aiheuttavan jotain epämiellyttäviä tuntemuksia alamasussa. Eilen tuli myös veristä vuotoa, joka omalta osaltaan säikäytti. Neuvolassa kuitenkin vakuuttivat ekalla käynnillä että ei ole mitään syytä vielä lopettaa imetystä vaan ehdottomasti kannattaa jatkaa jos se ei itsestä tunnu epämiellyttävältä. Kysyin tänään myös Imetyksen Tuesta, niin sanoivat että nyrkkisääntö on se, että niin kauan kun seksiä ja orgasmeja ei ole kielletty, on imetyskin turvallista.

Täällä on ihan selkeesti ollut maito myös tosi piukassa! Niinköhän se jo loppuu kohta :( en halua! Mutta herumisen alkaminen kestää joku kymmenen kertaa normaalia kauemmin, ja samaten maidontulo tuntuu ikään kuin loppuvan kesken kaiken. Jos tavallisesti meillä on vaikka kuuluvin nielasuäänein juotu sitä maitoa neljä minuuttia, nyt sitä niellään minuutti ja loppuaika tuntuu kuin ei saisi siitä mitään irti :(
 
Eipä mitään! :)

Tänään tuntuu olevan maito vieläkin enemmän kiven alla, voi surku :( pelkään et miten taaperon kasvun käy kun on niin suppea ruokavalio eikä erikoiskorvikkeetkaan oo tähän asti kelvannut. Mulla ei oo ikinä ennen ollut maidon riittävyyden kanssa ongelmia vaan päinvastoin, niin tää on ihan uutta. Toki tiesin että näin voi käydä mutta että näin pian :(
 
Kiva että tulee uusia, tervetuloa!

Ja voi että miten onnelliseksi tulin lukiessani teidän ennen pitkään yrittäneiden tulleen nyt nopeasti raskaaksi. Ihanaa, onnea :love:. Ihan vetistelen täällä (hotmoonit :ROFLMAO:).

No mutta eipä ihmeitä täällä. Paha olo vaivaa lievänä välillä, tai sitten vaan kuvittelen. Ja illalla kun oli vähän aikuisten kivaa niin huomasi kyllä vanhan tutun raskausoireen; on sitä muuallakin limakalvot kuivat kuin suussa :cautious::rolleyes:. Sori jos nyt tuli liikaa informaatiota, mutta olin tästäkin oireesta innoissani :D.

Ja mä lopetin esikoisen imettämisen just sattumalta niinä päivinä kun tämä tärppäsi. Hyvä niin, koska mulla on tosi supistusherkkä kohtu etten olisi kauaa raskausaikana uskaltanut jatkaa. Jäin viime raskaudessa niiden takia saikulle jo vähän puolenvälin jälkeen... Mutta nämä on tietysti yksilöllisiä.

Voi että mitä pikkuisia vauvanvaatteita hipelöin tänään kirpparilla :love:. Teki niiiin mieli sortua ja ostaa, mutta ei vielä viitsi pitkään aikaan.

Mutta en halua koko ajan pelätä ja varoa innostumasta liikaa tästä asiasta. Mä olen raskaana kunnes toisin todistetaan ja aion kyllä nauttia joka hetkestä :love:.

Sulkava_ ja masukki 5+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Eevee en itseasiassa tiedä. Täytyy varmaan lisätä sitä juomista reippaasti. Juon varmaan yhtä paljon kuin ennen raskautta.. Ja ruokapuoli, no, nyt on vähän haasteellista kun aika moni ruoka alkaa syödessä iljettää, mut kyllä mä silti syön säännöllisesti. Tosin enpä oo ruokaakaan varmaan määrällisesti lisännyt. Täytyy varmaan alkaa syödä sitten useammin, kun nykyisiä annoskokoja ei kyllä pysty kasvattaa kun sit tulee paha olo :( kiitos vinkistä, jotenkin aattelin ettei noita näin alussa tarvitsis lisätä.
 
Heip! Mulla oli niitä vuotoja tuossa toissapäivänä, mut onneks tais jäädä sinne! Aika paljon rauhallisempi olo nyt! Tänää vähä ollu etova olo illasta, et eiköhän siellä pieni kasva!
Muuten, onko teillä halut ihan hukassa? Mua jo melkein säälittää toi mies kun mua ei oo kiinnostanu moneen viikkoon minkäänlainen toiminta makkarissa, paitsi nukkuminen! Voi apua mikä väsymys ajoittain ja pitäs ton taaperon kaa jaksaa touhuta! Mut onneks on hyvä syy olla haluton ja väsynyt!
 
Täällä tehty tänään positiivinen testi :) 20.5 näyttäisi oleva laskettuaika.
Olen siis 28 vuotias ja esikoinen on nyt 1v7kk. Tämä tärppäs nyt toisesta yrityskerrasta. Vähän yllätyin kun tein nopeasti aamulla testin (menkkojen kuuluisi alkaa tänään) että voinko ottaa illalla ravintolassa ruoan kanssa viiniä. Tuloksen näki samantien kun väri levisi testiin että ei voi kyllä erehtyä.

On tää kyllä taas niin jännittävää!
 
Tervehdys.
Tulisin tänne mukaan.. laskurin mukaan LA 24.5.2017.. tänään tein testin ja plussahan sieltä tuli vaan niin aavistinkin kun oli kesto äklö olo ja vilu, tissit kipeet, menkkajomotukset ja paineen tunne. Mie oon 33v pari kk ja sitte tulis vuosi lisää. Meillä odotetaan 8.lasta. :love:
Jos faceryhmä niin siihen tulisin mukaan:).
24.5./Hookoo82/33/8lapsi/KYS
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin seurailen keskustelua ja ehkäpä ultran jälkeen uskaltaudun myös facebook ryhmään. Esikoinen tulossa ja ensimmäisestä kierrosta nappasi heti plussan. Oireina rintojen arkuus, vatsakivut alkoi jo ennen plussaa, hajut voimistuneet, mutta vielä ei oo ollut pahoinvointia.. Väsymys ja palelu tulleet myös kuvioihin! Jännittää kovasti, onko kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja Sulkava_
Uusia on tullut, tervetuloa! (y)

Seksihalut, vois kysyy että mitä ne on.. mua vaan enemmän innostaa nukkuminen kun tuo sekstailu.. jotenkin ihan halut pois.

Oireet väsyttää ja etoo.. tissit kipeet ja mahaa juilii. Tää väsymys on kyl hirveää. Silmät painuu väkisin kii, oonkin nukkunut nyt kun mies on kotona niin 2-3h päikkäreitä. :oops:

Tänään viikkoja kasassa 5+3, ja eka ultra sijainnin tarkistamiseksi on reilun viikon päästä! Iiks!
 
Ihanaa, pajon uusia plussia!! :love:
Huh mikä päivä! Tänää heräsin ni särki kyynärpäätä, mut pikkuhiljaa se alko vetreytyy. Sit ku se alko olla ok alko kädet kutisee, erityisesti sormet, se helpotti mut välil varsinkin kun säikähtää (esikoinen vaik kaatuu) tuntuu et käsiä pitkin oikein sävähtää ja pienillä neuloilla pistellään hetki sormia. Lisäks ne on vähän punertavat ja turvoksissa. Sit nyt illalla alko särkee lonkkiin! Ja siis viikkoja ehkä se 5...(n) onko muilla ollu tällasta? mulle ihan uusia alkuraskauden oireita! Mut vissii ne hormoonit oikeesti aiheuttaa vaikka ja mitä! Ja jospa se olis nyt tyttö, kun sitähän sanotaan et tytöt koettelee äitiä alusta saakka! :LOL:
 

Yhteistyössä