Toukovaavit 2011

Nannaliinalle Jaksamisia sinne sairastupaan! Teillä menee kyllä nyt ihan mahdottomaksi!:hug: Meillä oli 2006 keväällä ensin rotavirus lapsilla ja sitten siihen perään yks toisensa jälkeen vesirokossa. kesti 6 viikkoa se rumba:O Seuraavana vuonna ei ollut mahatautia, eikä kait sitä seuraavana mutta 2009 meillä tuli aina joka kuussa tammikuusta toukokuuhun jostain ja siis lapsille molemmista päistä. Se alkoi olla jo huono vitsi meillä, kun olin vaikka koiran kanssa lenkillä niin mies soittaa: arvaa mitä...?! ;) Ei tarvinnut todeta kuin joku oksentaa?? Vissiin noro meillä silloin veivas muutamaan otteeseen, sehän saattaa tulla kolmekin kertaa. Mä en itse ole koskaan sairastanut oksennustautia, joten en ihan tiedä miten kamalaa se on. Mutta en pysty kovin hyvin siivoamaankaan kyseistä tuotosta oli lapsen tai kenen vaan:ashamed: yh, kamala tauti!

Aktiivista on ollut keskustelu mun osalta joo :D Poika kun seuraa silmä tarkkana tyttöjen touhuja ja osallistuu omalla tavalla leikkeihin niin mulla on sitten aikaa olla vaikka koneella. Jos otan puhelimen että soitan jollekin niin samantien tyttöjen leikit loppuu ja molemmat roikkuu puhumassa päälle. Koneella antavat olla edes hetken. :D Kai mä olen mökkihöperöitymässä kun joka puolella on ystävät perheineen sairaana. Eikä tännekään voi tulla kun mies kipeä, aivan varmasti oireiden perusteella influenssa. Edelleen me muut terveitä :)
Kävin lauantaina ensimmäisen kerran töissäkin ja oli oikein mukavaa pitkästä aikaa. Eilen olisin myös mennyt, kun soittivat mutta eipä tuosta miehestä ollut lasten hoitajaksi.

Sitten kun tuo poitsu alkaa nousemaan tukia vasten ja konttaamaan niin harvemmin varmaan kerkiää enää osallistumaan juttuihin? :)

:heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille :heart:

Meidän pikku neiti nousee jo tukea vasten seisomaan! Eilen otti muutaman askeleenkin tukea vasten, mutta se nyt on vasta ihan vain muutama. Nyt kun neiti on ruvennut konttaamaan, koko maailma on käsillä ja sen myötä sitten saa olla silmätkin selässä kun neiti on niin salamannopea :)

Meillä kans isoveli on pienen paras viihdyttäjä. Tosin usein kyllä veli tulee valittamaan, että pikkusisko sotkee leikit ja just tuossa äsken valitti kun sisko sotkee koko hänen huoneensa. No vielä on pientä vauvan sotkeminen kun herra itse saa aina hyvät kaaoksen huoneeseensa.

Kovasti on ollut juttua miten rankkoina ihmiset kokevat muksut. Minusta tuntuu, että minä ainakin olin ekan ja vielä toisenkin jälkeen sitä mieltä, että lasten kanssa on melko rankkaa vaikka ihania ovat. Kolmannen jälkeen sitä kai on oppinut relaamaan eri tavalla tai jotain. Syöhän se naista jos vauvelilla on ollut rikkonainen yö ja aamulla pitäsi herätä mukeloiden kanssa ja olla suht pirteä tai koko sakki sairastaa ja yleensä se olen minä joka puolikuntoisenakin pitää huushollia pystyssä. Kuitenkin minulla on se onni, ettei kukaan noista muksuista ole koskaan ollut koliikkivauva tai ei ole ollut mitään isompaa vaivaa tai sairautta. En kuitenkaan vähättele kenenkään tunteita, koska niin kun on todettu jokaisella on oikeus tuntea kuten tuntee.

Onpas paljon mukeloita nyt sairaana. Tuossa just pihalla puhuttiin, että tuo influenssa kaataa nyt porukkaa oikein urakalla. Siinä kun on vielä se paha juttu, että just kun luulet pääseväsi taudista eroon, tulee joku rankempi jälkitauti ja taas saa maata pedissä ja siihen menee viikko tolkulla aikaa. Tsemppiä kaikille sairastupalaisille :)

Mulla olis nyt eka kesälomapäivä. Keskimäiselle kun totesin aamulla, että äiti on nyt kesälomalla, poju katsoi mua kun vähä-älyistä ja totesi, että "äiti nyt on talvi!" Niinpä niin, mutta eilen loppui äippäloma ja nyt vietetään neljä viikkoa kesälomaa ja sitten viikko talvilomaa ja sitten työt kutsuvat. Voi hurja kun vuosi on mennyt niin nopeasti. Vielä vuosi sitten sitä vaan toivoi että muksu syntyis äkkiä ja nyt muutaman kuukauden päästä nuo ipanat täyttävät vuoden!!!
 
Hei! Hyvää Ystävänpäivää! Olen uusi palstailija ja meillä on toukok.2011 syntynyt pojanpallero ja masussa kasvaa uusi tulokas (syyskuulla syntyy). Jossain vaiheessa meillä siis riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita, kun meidän voimakaksikko pääsee valloilleen :) Esikoinen istuu hyvin, nousee oman sänkynsä laitaa vasten seisomaan ja melkein konttaa, on vauhdikas ryömijä. Sanoja on tullut alle 7-kuisesta. "äiti, anna, poppa, kakka" ne nyt ainakin osaa tällä hetkellä. Ihana hymypoika on tämä meidän päivänsäde. Esikoista yritettiin kaksi vuotta ja clomifen vauveli on tämä eka. Toinen muksu lähti alulle luomusti, yhdet menkat ehti olla ja olemme onnesta soikeina ja aivan ihmeissämme miten helposti toinen sitten onnisti! To:na ultra ja toivotaan, että kaikki on hyvin.

Esikoisen kanssa käymme muskarissa ja vauvakerhossa. Päikkäreitä hän nukkuu aika huonosti, mutta jos on ollut touhua enemmän niin sitten paremmin. Yöt nukkuu hyvin, mutta joskus pitää antaa tissiä, en ole kokenut sitä stressaavana. Kiinteitä syö reippaasti, eikä kranttuile. Kaksi hammasta napottaa alhaalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan keskustelemaan Lilyanna:)

Nannaliina: Voi, miten se oksutautikin teille nyt löysi:( Kovasti jaksuja koko poppoolle!

Eilisen päivän jäbä taas harjoitteli askeleiden ottamista. Isosisko laski, että kolme askelta oli ennätys:D Sitten aina tömähdetään lattiaan.. Onneks isommilta kolhuilta on vältytty=)

Sisarusten seura meilläkin on kaikista viihdyttävintä jäbälle. Ja voi kurjuus niitä iltoja, jos kummallakin isommalla lapsella on joku harrastus! Ja jos iskäkin sattuu olemaan sillon kuntosalilla!! Joutuu olemaan ihan koko illan äitin kans:kieh:

Meillä vissiin alkaa nuo aamu-unet jäädä pois. Tähän saakka jäbä on siis herännyt n.6.00 ja nukahtanut aamu-unille jo 8.30. Tällä viikolla ei ole nukkunut noita aamu-unia, ainoastaan maanantaina nukahti n. 15 minuutiksi.

-leena ja jäbä
 
Valvoin sitten viime yön ja mietein elämän tarkoitusta... Siskoni Porista soitti mulle eilen illalla ja kuulin järkyttäviä uutisia. Siellä asuvan perheen ainut lapsi, 1,5 v tyttö, oli kuollut kotipihallaan setänsä ajettua autolla päältä. Kaiken lisäksi tyttö oli kuukausi sitten aloittanut päivähoidon äitinsä päästyä opiskelemaan -hätäkeskuspäivystäjäksi. Isänsä oli palomies. Ensiaputaitoinen isä siis elvytti lastaan... Jotenkin niin kohtalon ivaakin tuossa. Pysähtyi kyllä tuon perheen elämä tähän paikkaan :(

Viime yön sitten mietein, että miksi mäkään turhista valitan, mulla on terveet lapset ja kaikki hyvin. Kaikki on kuitenkin niin pienestä kiinni, yksi sekunti kun jotain tapahtuu ja se onkin peruuttamatonta. Juuh, näissä tunnelmissa tänään. Palaan paremmalla mielellä seuraavan kerran...
 
Kamala juttu,nepula:( Kyllä tuollaiset tapahtumat saavat miettimään asioita aina ihan eri perspektiivistä.

Täällä ei ole onneksi kukaan muu vielä oksentanut. Mulla oli yöllä tosi paha olo mutta ei tarvinnut pyttyä halata.

Vauvan kanssa on silti mentävä tänään lääkäriin,se reppana on niin kipeä ja meinaa tukehtua yskäänsä että ihan hirvittää. Sitterissä nukkui taas pystyasennossa kun makuulla sai niin pahat yskänkohtaukset keskellä yötä että ei voitu laittaa enää makuulleen.
Pikkutytöt on sairastaneet jo 1,5vkoa ja 6v valittaa rintakehäänsä ja korviansa joten lääkäriin se on mentävä hänenkin.
 
Nepula::'( kamalaa!

Viime yö meni aikalailla valvoessa, pieni mies itki tosi paljon - hampaita tekee ja piti antaa panadolia kun itku meni ihan järkyksi..lääke auttoi ja saatiin loppuyö nukuttua. Tai no minä en oikein nukkunut kun raskaus aiheuttaa mulle unettomuutta muutenkin...Mutta se kuuluu nyt tähän elämänvaiheeseen ja kyllä sitä joskus saa nukuttua.
 
Sain sitten itsekin sen yrjötaudin,yö meni pyttyä haliessa.Nousi kuume ja flunssa on edelleen,kiva tuplasairastaa kahta eri tautia. Menen takaisin sänkyyn kunhan saan ensin pumpattua. Mies tosin oli sitä mieltä että mun on hoidettava lapsia että hän pääsee nukkumaan kun niin väsyttää. On se taas ääliö. Hyvä kun pystyssä pysyn.

Lapsilla ei ollut mitään,viruksen aiheuttama tämä flunssa ja menee ohi ajan kanssa. Yöt on hirveitä kun vauva yskii niin kuin olisi tukehtumaisillaan ja ei mene millään ohitse. Kurkku sillä on niin kipeä ettei ole syönyt mitään kiinteää moneen päivään.
 
Paranemisia sairastuneille!

Meilläkin on taas tauti talossa, johan viikko oltiinkin terveinä. 2 yötä taapero piti mut koko yön hereillä, itkeskeli vähän väliä, eilen vietiin päivystykseen ja kas, korva täys mätää. Ab:t sai korviin ja silmiin, kun silmätulehduskin on. Viime yön nukuin vihdoin koko yön, ihanaa!
 
Jaksamisia kaikkien sairastupien äideille ja paranemisia potilaille!:heart:

Täälläkin kaatuu yks toisensa jälkeen. Nyt on enää terveenä minä, poitsu ja kolmonen. Muilla kuume huitelee yli 38 ja nelosella ykäkin lensi kun kuume nousi korkealle ja laski äkkiä alas. Mies alkaa olla terve, mutta yskä on kamala. Eipä taida kuitenkaan tältä taudilta välttyä, vaikka näinkin pitkälle jopa päästiin. Ennen tyylin yksi aivastus ja kaikki olivat kipeinä. Ihmettelen kyllä ettei tuo pieni ole vieläkään sairastunut.
 
Jaa, nyt on sit koko ketju melkein kipeenä. : / Jaksamista kaikille kipeille! :hug:

Chira: Toivottavasti pikkuinen ei sairastukaan. :)

Mulla alkaa tauti pikkuhiljaa ehkä väistymään, tänä aamuna sai jo henkeä normaalisti herätessä. Poika nukkuu kauhean paljon normaaliin verrattuna, mut ei enää ihan niin paljoa kröhi. Miehellä tuli vasta nyt kunnolla, eli se on ihan kipeänä. :( Meillä ei oo nostanut kuumetta ollenkaan, muuta kuin pojalla ekana päivänä ja vähän päälle 38 nousi vain korkeimmillaan.

Kauhea vauhti pojalla on kyllä päällä. Nyt matkii sanoja ja äänteitä, ei tietenkään kuulosta täysin samalta, mutta yrittää kovasti saada oikeat äänteet. Kävelyä ei oo kauheasti koittanut, muutamia pikkuaskelia ottanut kyllä. Ilman tukea seisoo jo tosi hyvin, tasapaino on kovasti kehittynyt. Ihanaa kyllä, että poika on kipeänäkin ollut aktiivinen ja jaksanut touhuta. Ei ole huolestuttanut niin paljon. :heart:
 
Voi kun paljon kipeitä... Mä olen viimein parantunut, joten uutta kierrosta odotellessa... Ei käydä nyt ainakaan kuukauteen missään avoimissa tms., joissa taudit helpoimmin tarttuu. Muskariin kylläkin. Tsempit sairastaville!!

Hitsi, kun en saa poikaa nukkumaan sisällä sängyssään yli puolta tuntia pitempään. Sylissä kyllä jatkaa unia, mut ei millään pedissään. Sylissä vetelee usein vielä tunnin päälle, mutta mä en saa tietty tehtyä oikein mitään, ainakaan kodinhoitohommia. Ulkona onkin tänään sellainen myräkkä, että taitaa jäädä koko perheen pulkkaretki tekemättä. Kerrankin olis ehtinyt...

Meillä aloittaa lastenhoitaja ens viikolla, 2 päivänä viikossa 5-6h kerrallaan! Aluksi aloitetaan parista tunnista ja siitä hiljalleen eteenpäin. Saa nähdä kuinka sujuu! Mä teen itse töitä työhuoneessa, mut täytyy vaan laittaa kuulokkeet korville, ettei kuule jokaista inahdusta... Just nyt tuntuu käsittämättömältä ajatukselta, että mulla on kohta 6h vapaata aikaa putkeen!! Tai siis töitä kyllä, mut kuitenkin... Toivottavasti ei tule pojua ikävä heti... Käyn salaa aina halimassa ;) Koko kotihoidontuki tuohon menee, me kun ei lisäosaa saada. Tulot siis putoaa, enkä varmaan töillä saa ihan paikattua, koska hoitajan tarkoitus on nimen omaan vapauttaa mun illat ja viikonloput duunien painamiselta.

Heh, eilen vauvajumpassa poikanen nukahti kesken salsaosuuden... ;) Oli jo alkanut aiemmin nuokkua, ja just kun oli päiväuniaika, niin siihenhän se simahti. Vein sitten jumppapatjalle nukkumaan ja jatkoin ilman punttia. Tämä varmaan toistuu, koska jumpat on aina klo 11.15. Sit sain odotella tyhjässä salissa, että puntti herää...
 
MaiMei: Nukahtaako kantamiseen? Jos vaan jaksaisit, voisit nukuttaa manducaan. Siinä saa sit liikuttua kumminkin. Meillä mies on mun poisollessa nukuttanut neliöliinaan, kun ei muuten suostu nukkumaan, jos en oo kotona.
 
Huh,ollaanpas me kipeitä. Mä aloin eilen olemaan jo kunnossa ja sain yläkerran pestyä ja imuroitua ja yöllä alkoi taas laatta lentämään.
On kyllä ollut 5v surkea synttäripäivä,sekin alkoi yöllä oksentamaan.

Vauva alkaa olemaan jo vähän paremmassa kunnossa onneksi joten jospa tämä tästä. Mulla tuppaa nuo oksutaudit jäädä pyörimään viikoksi elimistöön eikä mene millään ohitse.
 
lyrae: juu, totta on kyllä, että nukkuisi Manducassa, mutta mä en taida sitten kuitenkaan jaksaa kävellä ja kannella yli tuntia... Tuppaa heräämään, jos istun repun kanssa. Muutenkin tulee Manducassa kannettua jonkun verran, kun pistän siihen kokatessa sivukantoon. Poju tykkää niin kovasti katsella keittiöpuuhia. Ollaan leivottu sämpylät ja surautettu kääretortut silviisii.

Isikin saa nukutettua sänkyyn, mutta se on aina se puol tuntia vaan. Sillai onnistuu joskus, että puolen tunnin jälkeen otan sängystä (on noussut siel seisomaan ja itkee) syliin tissille meidän petiin ja sitten lasken meidän sängylle jatkamaan unia. Mutta useimmiten haluaa vaan sylinukkua loput unet. Se sentään on edistystä, että ylipäänsä nukkuu yli puoli tuntia. Tässä oli jo kauhun hetket, kun siirryttyämme kaksiin päiväuniin olivat ne unet yhä puoli tuntia per. Mutta onneksi ovat nyt pidentyneet. Rattaissa yleensä aina vähintään tunti, jos jaksaa työnnellä (paikoillaan ollessa herää puolen tunnin kohdalla).

Öisin poika on nyt nukkunut tosi paljon meidän sängyssä. Välillä on levoton ja hutkii mua turpaan, mutta toissa yö oli ihana, ekan tisuttelun jälkeen (noin 02) jäi meidän sänkyyn ja heräsi syömään joskus 06 ja sitten koisasi vielä yhdeksään! Itse olin mennyt jo kymmeneltä nukkumaan, joten tuli melkoisen hyvät unet! Ja tänään aamulla sain vielä tunnin aamu-unirauhan, kun poitsu meni isin kanssa puurolle. Jee! Nyt jaksaa ensi viikon taas :)

Tänään on kiukuteltu etuhampaiden viereen puhjenneita hampaan alkuja ja hinkattu suussa kaikkea mahdollista, ja kiukkuisena muksittu päätä lattiaan ja vaikka mihin, ja kiukuteltu lisää... Huoh mikä päivä! Toivottavasti huomenna keli selkenee, aura-autot tekevät työnsä ja päästään uloskin.
 
MaiMei: Oletko kokeillut semmoista, että nukuttaa manducaan ja laskee siitä sängylle? En tiedä miten manducassa on säädöt, mutta liinassa oon nukuttanut selkään ja siitä laskenut joko kyljen kautta varovasti tai sitten niin, että nojaudun sängylle "selälleni", avaan solmun, lasken pojan alas asti varovasti ja nousen ylös. Vaatii vähän vatsalihaksia kyllä.

Paras apu nukuttamisessa ja no, oikeastaan kaikessa lastenhoidossa on ollut, kun on avoin kaikille ideoille, mitä mieleen juolahtaa ja kokeilee vähän kaikenlaista. Esim. jossain vaiheessa pojan ollessa pieni, pelkäsin, että tipahtaa unilta sängystä, kun olin menossa suihkuun. Keksin laittaa turhanpanttina pyörivän vaunukopan lattialle ja pojan siihen. Nukkui tyytyväisenä, eikä tarvinnut pelätä putoamista. :)
 
Mä tein joskus esikoisen aikaan silleen, että nukutin sylissä siten, että hänellä oli ohut peitto ympärillään. Sitten kun oli kunnolla unessa niin laskin sen peiton avulla hänet sänkyynsä. Yleensä sillä tavoin sain hänet edes tunnin nukkumaan:D Eli hätä keinot keksii.. Jos sitä peittoa ei ollut, niin heräs jo sänkyyn laittaessa.

Mä kans epäilen, että jäbällä on tonne ylös tulossa lisää hampaita. Sen verran levottomia öitä on muutama taas ollut. Ja lisäks koko ajan kaivaa suutansa jollakin.

Eilen meidän esikoistyttö täytti jo 11 vuotta!! Voi kamala miten tuo aika kuluukaan:O
Ihan äsken hän oli vauva.. Itse en kyllä ole vanhentunut ollenkaan;)

Toivottavasti tosiaan on aura-autot työnsä tehneet, kun pitäis ruokaostoksilla jäbän kanssa vaunuilla käydä. Mun auto on huollossa.. Ja muuten kyllä näyttäis olevankin tosi mahtava ulkoiluilma.

-leena ja jäbä
 
Kivan näköinen ilma juu! Se vois olla pulkkaretken paikka.

Hitsi, mies herätti pojan tänään IHAN TAHALLAAN klo 7.30, urputti kovaan ääneen, kuinka vauva oli jo 2h aiemmin kääntynyt sängyssä poikittain ja siinä potki häntä, ettei saanut nukuttua. Niin se olikin, mutta voihan sitä kääntää sen sitten takaisin suoraan. Ei ollut kuulemma raaskinut - mutta kyllä nyt sitten raaski näköjään herättää tuntia normaalia aiemmin! Perhepedin ihanuuksia... Nyt sitten ollaan ihan uudessa rytmissä tänään, mitenhän tästä selvitään...

Päiväunista vielä, että poika kyllä siis nukahtaa hyvin sänkyyn ensin, mutta AINA on melkein minuutilleen puolen tunnin kohdalla satavarma herääminen. Ja sen jälkeen hän ei itse enää saa unen päästä kiinni. Jos mä siinä vaiheessa alan laittaa Manducaan, niin herää kyllä varmastikin liikaa. Jos otan tissille, niin nukahtaa heti uudestaan, mutta tää kakkososa unta on jotenkin erilaista, havahtuu heti, kun yrittää laskea muualle. No, söpöläinenhän se siinä sylissä on, otan sitten tisun sen suusta ja annan siinä nukkua, mutta toivon silti, että unet pitenisivät joskus ilman väliturvatankkausta. Minkäs teet, kun tissitainnutukseen on kaveri tottunut. No unikoulun teet sitten joskus... Viimeistään silloin, kun imetys alkaa olla ohi. Vaikka imettäminen on ihanaa ja oon jo ihan haikea sen lopettamisajatuksesta, niin aion lopettaa sen kesään mennessä. Silloin poika on saanut äidinmaitoa vuoden ja kaksi kuukautta, saa riittää.
 
Nannaliinan perheelle parantumisia!:heart:

Lyrae: Kyllä vaan poitsu sairastui lopulta toissapäivänä. Ja eilen kävi kääntymässä sairaalassakin. Onneksi ei mitään hätää ollut. Kuume vaan nousi tosi nopeasti niin että siinä rytäkässä ihan oksu lensi. Jalat meni harmaiksi kuten kädetkin ja oli ihan kylmät.Ridet polviin asti ihan kirjavat. Mies sitten lähti samantien näyttää poikaa. Johtui vaan nopeasta kuumeen nousuta ja pikkuinen keho ei ihan ehtinyt mukaan sellaiseen lämpötila muutokseen. Kyllä taas tämä äiti säikähti.

Tänne ei mitään uutta kuin sairastelua. Minä ja kolmonen ollaan terveitä ja vanhin tyttö. Mut häntä ei lasketa kun tais sairastaa silloin ekana aikaa sitten.

Poitsu nosteli aika komiasti peffaa konttausasetoon kauheessa kuumeessa. Kaikki estot häviää vissiin kun on ihan pyörryksissä? :D Ei kuitenkaan liikkeelle lähtenyt konttaamalla vieläkään. Keksi myös yläkerrassa että on hauska heittää tavaroita rappusten kaiteiden välistä. Tavarat häviää ja lopuksi kuuluu kiva ääni;)

Parantumisia kaikille potilaille ja jaksuja äideille! :heart:
Näin se taas meidänkin hiihtis menee 4 seinän sisällä niinkuin taisi mennä viime vuonnakin. Ens vuonna pidän penskat pari viikkoa ennen hiihtolomaa kotona ja ilmoitan kouluun että me aiotaan olla nyt terveitä hiihtolomalla edes kerran joten ollaan karanteenissa :kieh: :D
 
Chira: Hui, varmasti säikäytti! Onneksi ei ollut pahempaa. Pikaista paranemista teille! :hug:

Meillä alkaa pikkuhiljaa väistymään flunssa, sitkeä yskä on vielä ja limaa paljon. Mut kyllä tän kanssa elää, kun ei ole enää ihan vetämätön olo.

MaiMei: Mä nukutan pojan päikkäreillekin perhepetiin. Siinä pääsee livahtamaan vierestä, ilman että poika herää. Toimiskohan teilläkin? Meillä tosin "madallettu" nyt sänky, eli poika pääsee itse turvallisesti alas.
 
Ompas ihanan aurinkoinen ilma:) Käytiin jäbän kans oikein kunnon vaunulenkillä ja vielä samalla reissulla ruokaostoksilla. Jäbä tosin torkahti kesken matkan..Nyt hieman venyy päikkärit, mutta mitäpä se haittaa.

Eilisestä päivästä vierähtikin suurin osa päivystyksessä. Meidän keskimmäiselle pojalle tuli jo sunnuntai-iltana migreeni. Nyt ei vaan millään kotikonsteilla saatu sitä loppumaan. Eilen aamulla olikin jo ihan itkuinen poika. Onneksi kunnon ketoriinipiiki kankkuun auttoi. Mulla oli tietenkin myös tuo pikku-jäbä mukana sillä lääkärireissulla, joten ohjelmaa riitti;) Kaikki hyllyt jne olis pitäny päästä tyhjentämään.. No, lopulta molemmat pojat nukahti sinne toimenpide huoneeseen:D Ihanat sairaanhoitajat antoivat meidän olla siellä huoneessa rauhassa, kun ei ruuhkaa ollu.

Mutta nyt täytyy mennä laittamaan pyykkejä kuivumaan..
-leena ja jäbä
 
Toivottavasti kaikki ovat jo parantumaan päin! Meil poju on yskinyt taas monta päivää, mutta ei muita oireita, kuivaa yskää vaan välillä. Viime yö oli tooooosi levoton, 02 mennessä oli ollut jo kaksi tisuttelua... Lopun yön nukkui meidän sängyssä ja pyöri vaan... Eilen syötiin ekan kerran "turkkipurkin" jogurttia, olisko ollut vähän tuhtia mahalle? Tai sit noi hampit pitää hereillä, kuudetta pukkaa juuri.

Seisominen ja liikkuminen tukea vasten alkaa olla jo aika tukevaa. Ei tarvi enää olla koko aikaa vieressä ottamassa kiinni. Vieläkään ei lelut oikein malta kiinnostaa, pitää vaan päästä ylös kuljeskelemaan :)

Mä oon vähän pulassa aterioiden kanssa... En osaa tehdä normaalia kotiruokaa... Oon itse kasvissyöjä ja meillä syödään aika paljon aasialaisia erikoisempia ruokia, joten en oikein osaa kokata pojalle mitään... Poitsu ei myöskään hirveästi tykkää perunasta, perunan rakenne tms. saa hieman kakomaan. Muusi menee suht ok. Reseptejä saa antaa..! En tosin tykkää tehdä lihasta mitään... Ja mies ei ehdi... Olisko kellään mitään hyviä kalareseptejä tämän ikäiselle? Itse en syö kalaakaan, joten en osaa siitä mitään kokatakaan, mutta teen sitä mieluummin kuin lihaa. Kananmunaa tuo syö ihan sormin, keitettyä.

Vähän on pojusella ongelmia haukkaamisen kanssa, valmiita paloja osaa syödä, mutta ei oikein haukata, iskee sitten kokonaisena suuhun, vaikkapa pehmeän leipäpalan. Maissinaksunkin syö mieluummin paloina, kokonaisella lähinnä leikkii ja pudottelee.
 

Yhteistyössä