ToukoVauvat 2011

Ilmoittaudun joukkoon! Ikää 29v, raskausviikkoja 11+4 eli LA siinä puolessavälissä toukokuuta 13.5. Tänään neuvolassa ja kuulin sydänäänet! Tuntuu mahtavalta, jotenkin todellisemmalta taas. :) Niin, ja tulevalle isosiskolle (2,5v) on jo vähän vihjattu, mutta tuskin vielä ihan ymmärtää, että sisko/veli siellä masussa kasvaa. <3
Pahoinvointi on onneksi mennyt ohi, eikä painoakaan ole vielä tullut. Sitä yritän nyt välttää, ensimmäisessä tuli ihan liikaa, ja kilojen karistamiseen menikin koko ensimmäinen vuosi.
TAYSiin mennään synnyttämään.
 
Täällä yksi lisää la 15.15 näillä näkymis eka ultra to niin sitten varmaan selkeempi päivä tiedossa.:)
Pahoinvointi on kamalaa ja sillä ei loppua näy. viikko tehty töitä raskaaksi tulemisen jälkeen.saapa nähdä mitä jatkossa....minulla siis toinen lapsi tulossa. 1 kappale poikia löytyy Luukas 3v.
täällä siis sama LA 15.5 :)
mulla ollu ihan alusta asti kans pahoinvointia ja viikko oli taukoa ja taas jatkuu :S
 
Täällä myös tänään käyty np-ultrassa! Turvotus oli alhaisin mahdollinen ja yksi terve sikiö masussa kasvaa. Katsoi myös verivirtauksia ja saatiin kuunnella sydänääniä ekaa kertaa :heart: Laskettuaika siirtyi viikolla eteenpäin (itse vähän myös ajattelin noiden menkkojen takia...) ja LA olisi nyt sitten 13.5.2011 :)

Rakenneultraa odotellessa... Siihen 2kk vielä!

Ja pahoinvointi jatkuu :kieh:

tipsu 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Ilmoittaudun myös mukaan. Odotan esikoistamme ja olen 28 vuotias. Raskausviikkoja on nyt 10+7, laskettuaika 20.5., tosin se taitaa varsin todennäköisesti vielä muuttua myöhemmäksi.
Todella epätodellinen olo, kun pahoinvointiakaan ei ole ollut juuri nimeksikään. Vasymystä, vatsakipuja ym. kylläkin. Eiköhän ensi viikon utrassa selviää, onko siellä joku vai ei.
 
Heipä Hei! :) liityn joukkoonne! :) Olen 24v ja odotamme kolmatta pienokaistamme! (vanhemmat lapset ovat siis molemmat poikia reilut 4 ja 2v) :) La 9.5 ja synnäri on K-SKS. Nyt siis ollaan menossa 13+2.
Alussa meinasi olla hankaluuksia, kohdusta vuoti vähän, mutta selvisimme säikähdyksellä. Silti siitä jäi pelote ja edelleen takaraivossa pieni pelko aina on.. :( (aiemmissa raskauksissa kun ei moista ollut).
Niskapoimu-ultrassa käytiin viikko sitten ja ihanaa oli nähdä pikkuinen <3 nyt odotellaan ensikuun nlaa ja rakenneultraa! :) pieniä muljahteluja on alkanut tuntua samoilla kohin muutamina päivinä, eikä ole ollut samanlaista kuin suoliston "poksuminen" :D nyt odottelen et vahvistuuko ne siinä jolloin ne ois pienimmän liikkeitä! myös turvotusta vatsasta löytyy enempi tai vähempi, jota myöskään ei ole aiemmissa ollut mutta sama väsymys kyllä seuraa edelleen.. :) ohhoh, tulipas taas tekstiä kerrakseen.. :D
 
Hieman kuulumisia myös: Niskapoimu-ultrassa käyty maanantaina, ja kaikki on pienellä kunnossa. Hassua miten sitä huomaa yhtäläisyyksiä edellisen raskauden ultraan. Pikkuinen piti käsiään ihan samalla tavalla ylhäällä kuin isosisko aikoinaan. Ehkäpä silti kaikki vauvat tekevät niin, vaikea sanoa kun ei ole vertailukohtia. :D
Tipsun kanssa jaetaan sama LA. :)
 
Täällä ei mitään ihmeitä ole tapahtunu, mutta kaippa sitä jotain voisi tännekin ajan kuluksi raapustella :D

Perjantaina olisi 13 viikkoa täynnä! Mietin vain että onko pahoinvointia vielä heillä jotka ovat ylittäneet tuon 13 viikkoa? Ei millään malta odottaa että pääsee olemaan taas "normaalisti" :)

Mitä te pahoinvoivat pystytte syömään? Kaipaan nyt vähän vaihtelua kun monikaan ruoka-aine ei alas tahdo mennä.. Hedelmiä menee toisinaan alas, juuri tehty ruoka on ok - myöhemmin sitä ei pysty enää syömään. Herkkuja ei tee mieli, muutaman kerran viikossa saatan palan suklaata ottaa. Eilen söin yhden suolakurkun! Ennen en niistä ole oikein välittänyt :D
Painokin tuntuu olevan aika laskusuunnalla..

rouses: meillä onkin sama synnäri. laskettuaika eroaa 4 päivällä, ehkä päästään samoihin aikoihin siellä olemaan :D

tipsu 12+5
 
tipsu-: Wau, kiva kuulla! tiedä vaikka tosiaan ollaan yhtäaikaa siellä! minä olen varautunut menemään sinne sillon 9pvä :D ensimmäinen tuli päivää ennen laskettua aikaa ja toinen meni pari h yli la:n , eli odotan että tämäkin tulee aika tarkalleen, tiedä vaikka osuisi sitten sille 9 päivälle! :) tulee vaan esikoisen kanssa lähekkäin synttärit, kun hällä on huhtikuun lopussa.

Pahoinvointi on menny muuten onneksi ohi, mutta jos en syö pariin tuntiin niin kyllä on huono-olo. Eli pakko syödä jotain vähän väliä, että välttää sen pahoinvoinnin! Aamusta varsinkii, vaikkei olis nälkä niin jotain on popsittava nassuun! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tulee täyteen 13viikkoa sunnuntaina, ja pahaolo on jtn ihan hirveetä. Ainoot mitkä uppoo on salaatti ja hedelmät. Normiruuasta menee alas esim vaan peruna, mut kaikki ruoka mis on jtn lihaa saa aikaan kauhea pahanolon :S toiv tosiaan alkais jo hellittää. Ensim. kohdalla kun tällaista ei ollut ollenkaan, niin on tähän ollut tottuminen.
Ostin muuten kotidopplerinkin, sillä ollaan paljon jo pikkuista kuunneltu. On se kyllä ihana laite :) helpottaa kummasti ku kuulee, et kaikki hyvin.

nyt menossa 12+4 <3
 
Huomenta kaikille! Esikoistani odotan ja alan hiljakseen toipua järkyttävästä pahoinvoinnista, jota on kestänyt yli kaksi kuukautta. Nyt on viikkoja 12+2. NP-ultrassa turvotusta oli 1,9, ja yhdistettynä veriseulan tuloksiin riskiluvuksi tuli 1:13000. Mahtavaa, kun pystyy jo iloitsemaan raskaudesta eikä kaikki voimat mene pahoinvoinnin kanssa taistelemiseen. Nyt ajattelin jo uskaltaa kertoakin tästä muutamille ystäville. :)
 
Heips kaikille!
Voisin ilmoittautua joukkoonne. LA 24.5, ainakin ennen ultraa. Esikoinen nyt vähän reilu kaksi vuotta. Ja itseasiassa tätä kirjoittaessani soittivat päiväkodista, että esikko kipeenä, joten joudun pinkaisemaan nyt häntä hakemaan. Kuulumisia lisää myöhemmin.
Garol ja masukki 12 viikkoa, noin =)
 
No niin, nyt on vähän enempi aikaa laittaa kuulumisia. Eli itse olen 27-vuotias, asun turussa, aviomiehen ja vähän reilu kaksi vuotiaan vili viikarin kanssa. Esikoisemme on siis poika. =) Esikko on vähän pipi, hitusen kuumetta, mutta ei se meidän jätkää paljon tunnu haittaavan.
Raskaudesta....viikkoja tarkasti 11+4 ja maanantaina olis NP ultra. Pahaa oloa ei juurikaan ole ollut, mutta ei ollut ekastakaan. Ainoa ero on tämä käsittämättömän kokonen maha nyt jo. Omiin housuihin en oo voinu survoitua enää pitkään aikaan, suosiolla olen siirtynyt äitiyspöksyihin. =) Meillä masukin sydänäänet kuului jo ekalla neuvolakerralla, pari viikkoa sitten, oli se vaan ihana ääni. <3
niin ja siis Tyksissä synnytän, kun kerran turussa asutaan.
 
No niin, nyt on vähän enempi aikaa laittaa kuulumisia. Eli itse olen 27-vuotias, asun turussa, aviomiehen ja vähän reilu kaksi vuotiaan vili viikarin kanssa. Esikoisemme on siis poika. =) Esikko on vähän pipi, hitusen kuumetta, mutta ei se meidän jätkää paljon tunnu haittaavan.
Raskaudesta....viikkoja tarkasti 11+4 ja maanantaina olis NP ultra. Pahaa oloa ei juurikaan ole ollut, mutta ei ollut ekastakaan. Ainoa ero on tämä käsittämättömän kokonen maha nyt jo. Omiin housuihin en oo voinu survoitua enää pitkään aikaan, suosiolla olen siirtynyt äitiyspöksyihin. =) Meillä masukin sydänäänet kuului jo ekalla neuvolakerralla, pari viikkoa sitten, oli se vaan ihana ääni. <3
niin ja siis Tyksissä synnytän, kun kerran turussa asutaan.
ihan mielenkiinnosta, missäs päin turkua asustelette?
mulla kans jo rv5 alkaen piti kaivaa äippähousut varastosta ku kauhee turvotus. Ja nyt vatta tosiaan paljon isompi mitä oli ensimmäisessä raskaudessa :D mut raskauskin ollu aivan erilainen :)
 
Tuosta andalium:in viestistä tuli mieleeni, että te jotka toista odotatte; onko raskaus ollut jotenkin erilainen kuin aiempi?
Itsellä on ollut huomattavasti huonompi olo ja kovempi väsymys. Ensimmäisestä tuli kiloja heti, nyt 13+2 eikä vielä yhtään. Kaikki omat vaatteet vieläkin käytössä.
Mahtaisikohan synnytyskin sujua edellistä sutjakammin, vai onkohan odotettavissa kovempi ponnistus?? =)
 
Asutaan haritussa, eli ihan Kaarinan rajalla.
Mulla ei kauheesti oo raskaudet, ainakaan vielä, eronnu toisistaan. Väsymys on kovempi, mutta ehkä sekin johtuu siitä, että nykyään ei voi noita päikkäreitä ottaa, eikä vaan möllöttää telkkaria, kun pitää tuon esikon kanssa jaksaa touhuta. =)
Toivottavasti synnytys sujuu sutjakammin kuin edellinen, sen verran karu kokemus oli.
 
mulla esikosta oli aivan helppo raskaus kun ei olut mitään vaivoja, nyt ollut jo tokasta raskausviikosta aivan tolkuttoman väsynyt ja pahoinvoiva. Nyt pahoinvointia on onneksi enää aamuisin. Päiväpahoinvointi loppui kuin seinään rv12+4 :) esikon synnytys taas oli muuten helppo mutta kesti 27h, ja supisti 35h putkeen n.5-10min välein, niin oli rankkaa sen puolesta kun piti olla hereillä pe-su..vauva-aika taas oli tosi helppoa, niin nyt ei taida sitten olla... o_O
 
emmyli: mulla tää toisen odottaminen on tavallaan ollut helpompaa kun esikoista odottaessa.
Sillon oli paljon pahempaa pahoinvointia, mikään ei tahtonut pysyä sisällä. Nyt en oo sit taas oksentanu kertaakaan, mutta pahoinvointia on kyllä ollu. Nyt on myös ollu vähemmän väsymystä vaikka tuo esikko onkin pyörimässä täällä :D Ja esikoista odottaessa pelot oli pahemmat (keskenmenosta, synnytyksestä yms).
Synnytys oli melko helppo, supistuksista noin 9h niin vauva oli jo sylissä. :)
Toivottavasti nyt olisi yhtä helppo..

tipsu 13+3 :heart:
 
onko muilla ollu pelkoja vauvan voinnin suhteen..?
Mulla on ihan järkyttävä pelko että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin, perjantaina olis np-ultra ja pelkään sitä aivan älyttömästi. sain viime viikolla rajun migreeni kohtauksenkin tämän stressaamisen vuoksi ja jouduin yöllä päivystykseen.. tuntuu vaan että en voi olla onnellinen tästä ollenkaan ennenkö on varmaa että kaikki on hyvin. Ensimmäinen neuvolakin oli sellainen että en oikein nauvolan tädistä ottanut selvää oliko kaikki hyvin vai ei,sikiötä ei edes mitattu. Osittain tämä pelkoni perustuu siihen kun 14 vuotiaana minulta leikatiin ensi kertaa kasvain ja puoli vuotta siitä se yks kaks vain uusiutui ja aloitettiin vuoden kestävät sytostaatti hoidot,jonka takia minun ei lapsia välttämättä koskaan tulisi saada. Mutta tästä jäi niin kauhea pelko kun luulin että kaikki on hyvin niin sitten elämä menikin aivan toisin päin.. mutta toivotaan parasta..

Tästähän tuli oikein kunnon vuodatus. :/
 
Jemilia88: Ite oon huomannu sen, että esikoistaan odottavilla noi pelot on pahempia kuin toistaan/kolmattaan jne. odottavilla. Ite esikoisen aikaan pohdin joka päivä että onko kaikki hyvin, lyökö sydän.. Tuo tuskailu ei loppunut edes silloin kun liikkeet alko tuntumaan, silloin huolestui jos ei liikkeitä hetkeen tuntunu. Oli pakko hiukan töniä masua että vauva ilmottais itestään :)
Sulla on vielä hiukan erilainen tilanne kun on ollu noita hoitoja. Kuitenkaan se stressaaminen ja miettiminen ei auta asiaa yhtään : / Onneks sulla on tohon ultraan enää kaks päivää, saat sitten tietää miten sikiö voi.
Onko sulla ollu minkäänlaisia oireita? Pahoinvointia tms.?
Kun ite olin ekaa kertaa raskaana niin ei ollut yhtään mitään oireita. Sikiöö ei lopulta edes masussa ollu, tuulimunaksi todettiin. Tämä vasta 3kk odottamisen jälkeen. Ja nyt kun toista odotan, pahoinvointia molemmilla kerroilla ollut.
Toivotaan että siellä kohdussa elämää olisi! Jaksamisia tuon pelon suhteen! :hug:

tipsu 13+5
 
Täällä on np-ultrassa käyty viime maanantaina. Kaikki hyvin, asukki oli vaan liikkuvaisella päällä, ettei meinannut lääkäri saada hyviä kuvia ollenkaan. Siellä se kroolasi ympäriinsä. =) Niskaturvotusta ei ollut ja ei ainakaan vielä ole puhelin soinut verikoevastauksista.
Mulla on iskeny päälle ihan hirveä flunssa, onneksi ei kuumetta, mutta muuten tosi kurja olo. Tän päivän lepäilen kotona, kun huomenna on pakko mennä töihin. Toivottavasti olo tästä paranee. Uskaltaako mitään nenäsumutteita käyttää raskaana ollessa? Olisi vaan kiva saada henki edes vähän pihisemään.
Mulla on seuraava neuvola vasta se seuraava ultra, eli joskus tammikuun puolivälissä ja ite neuvolatätin nään vasta helmikuun alussa. Älyttömästi neuvolakerrat vähentyny kun vertaa ekaan raskauteen.
Nyt meen taas nukkumaan vähäksi aikaa.
garol 12+2
 

Yhteistyössä