Tuetulle lomalle kylpylään? Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja viiieras
  • Ensimmäinen viesti
viiieras
Miten menee ruokailut yms. kun monissahan on täysihoito, pitääkö aina ilmoittautua johonkin, että "ollaan niitä tuetulla lomalla olevia"? :D Oletteko tykänneet, missä kävitte ja millä perusteilla saitte loman? :)
 
hyi helv
Toivon ja rukoilen että kylpylöissä ei tuetuilla lomilla olevia ja muita pummeja päästetä ainakaan samaan altaaseen tai saunatiloihin omat lomansa itse maksavien kunnon ihmisten kanssa.
 
humaani
Olen ollut monessakin kylpylässä, vaikka en tuetulla lomalla. Ei niissä mitään erotteluja tehdä itse maksaneiden ja tuella olevien välillä. Samaa kansaa kaikki. Eikä siellä mitään lappuja tarvitse antaa ruokailun yhteydessä. Respaan kun ilmoittautuu tullessa niin kuin muutkin, niin asia on selvä koko loman ajaksi. Jossain kysytään vaan huoneen numeroa, ja sekin kaikilta.
 
tuetulla lomalla ollut
Ei se mitenkään siellä oikeestaan näy. Alkuinfossa kerrotaan viikon ohjelma ja annetaan täysihoidosta sellainen kortti jota ravintolan ovella vilauttamalla pääset syömään ihan niinkuin kaikki muutkin lomailijat. Meidän perhe oli lapsen sairauden takia, silloin siellä oli perheitä joissa oli samaa sairautta sairastava lapsi. Olimme Rauhalahdessa Kuopissa ja todella mahtavaa oli. Lapsille oli järjestettyä ohjelmaa ja vanhemmille myös :) Mutta missään ei tarvitse käydä, ei ole pakkoa, voit vaikka lillua altaassa päivät, nukkua tai kuljeskella katselemassa paikkoja jos menet sellaisella paikkakunnalle missä et ole käynyt. Kannattaa hakea :)
 
dddd
Oltiin juuri jouluna rauhalahdessa. Huonekortit näytettiin mennessä syömään,samoin tekivät kaikki muutkin kylpylän asiakkaat.Oli todella hyvä reissu.Paljon oli tekemistä,mutta mikään ei ollut pakollista.
Meillä 2 erityislasta+mies työkyvyttömyyseläkkeellä.
 
että näin
Toivon ja rukoilen että kylpylöissä ei tuetuilla lomilla olevia ja muita pummeja päästetä ainakaan samaan altaaseen tai saunatiloihin omat lomansa itse maksavien kunnon ihmisten kanssa.
Eipä pitäisi tarttua tähän provoon,mutta tuetut lomat ovat kaikille joilla on sellainen elämäntilanne että sen myönnetään,myös työssäkäyville.Tosin senhän kaikki normaalit ihmiset tietävät.
 
birts
Siellä missä me oltiin, kukaan ei kysellyt mitään, käveltiin vaan suoraan seisovaan pöytään. Tosin meidän tapauksessa lapsella oli niin hankalat ruokarajoitteet (sairaus liittyikin tuohon lomalle menoon), että piti aina erikseen käydä pyytämässä sopivat ruoat ja yleensä henkilökunta jo meidän huomatessaan tuli kysymään mitä lapsi haluaisi syödä. Oli uskomattoman ihanaa, kun kerrankin löytyi aina lapselle syötävää, se ei ollut hirveä ongelma, pystyi luottamaan sopivan ruoan löytymiseen ja lapselle oli jopa vaihtoehtoja tarjolla!
 
matkaan vaan
Karjalohjalla Päiväkummun kylpylässä olin kahden lapseni kanssa tuetulla lomalla. Olen yksinhuoltaja, käyn töissä, ei ole erikoislapsia, mutta raha ei riitä mihinkään kylpylälomiin joten on todella mahtavaa että tälläisiä tuettuja lomia voi anoa. Mitenkään et erotu muista lomailijoista. Täysihoito on merkitty korttiin ja sitä näyttämällä ruokailet ja kortti on samanlainen kuin kaikilla muillakin on. Paljon on ohjelmaa ja yhteistä tekemistä. Pakkoa ei ole tehdä mitään. Tykkäsimme ja paljon! :)
 
"eeva"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;29677851:
Eipä pitäisi tarttua tähän provoon,mutta tuetut lomat ovat kaikille joilla on sellainen elämäntilanne että sen myönnetään,myös työssäkäyville.Tosin senhän kaikki normaalit ihmiset tietävät.
Sossutapauksia ovat silti riippumatta ovatko "töissä" tai ei. Olisi kyllä reilua että kypylöissä olisi eri tilat sossun asiakkaille.
 
"sami"
Hei,olen lueskellut tätä palstaa mutta en ole koskaan pahemmin mitään kirjoitellut.
Olen siis 42 vuotias mies.En tiedä miten tämän aloittaisi no yritetään.
Olimme 4kk sitten vaimon ja vastasyntyneen tyttäreni kanssa "liitonlomalla" Kylpylässä ikaalisissa.No illemmalla vaimo meni viemään tytön nukkumaan kun itse olin aulassa parilla "iltamyssyllä".Kunnes siihen ilmestyi noin 20 vuotias blondi tytteli juttelemaan.
Hän vaikutti tosi fiksulta,jotenkin aidommalta ja mites sen nyt sanoisi "tuoreemmalta" kuin vaimoni.No siinä tarjosin tyttelille drinksuja ja juteltiin vaan ihan syvällisiä.Ja en tiedä miten asiamme siirtyi suuteluun ja tietenkin vaimoni näki kaiken.No vaimokehan oli heti kurkussa kiinni ja haukkui tytön huoraksi yms.Kunnes meitä pyydettiin lähtemään,no ulkona alkoi ärsyttämään vaimon käytös ja kun olen jotenkin "loukussa" hänen kanssaan.(tiedän kuulostaa lapselliselta,mutta en halunnut oikeastaan lasta)Lähdin sitten tytön mukaan taksilla johkin kämpille.Pantiin sitte siellä ja meillä synkkas seuraavana aamunakin ihan hyvin.Olin tosi onnellinen tilattiin pitsaa ja naitiin lisää.
No lähetin sitten vaimolle viestin että meidän jutusta ei tule mitään että hän ansaitsee parempaa yms.paras kaverini haki minun tavarat kämpästämme ja muutin tytölle asumaan.No sitä kesti se muutama kuukausi niin tyttö jäi kiinni toisen miehen kanssa?Nyt olen viikon yrittänyt saada vaimoani takaisin mutta hän on niin loukkaantunut.Millä voisin lepytellä hänet,meillä on kuitenkin yhteinen lapsi.ja pliis älkää tuomitko,elämään kuuluu virheet. Tollanen löyty
 
aaapee
Kiitos vastaajille :) Mietin vielä mihin hakisin, varmaan haen useamman järjestön kautta jos vaikka hyvin kävisi. Perusteet on hyvät kyllä, että toivottavasti saadaan loma! :)
 
Vierass
[QUOTE="sami";29677981]Hei,olen lueskellut tätä palstaa mutta en ole koskaan pahemmin mitään kirjoitellut.
Olen siis 42 vuotias mies.En tiedä miten tämän aloittaisi no yritetään.
Olimme 4kk sitten vaimon ja vastasyntyneen tyttäreni kanssa "liitonlomalla" Kylpylässä ikaalisissa.No illemmalla vaimo meni viemään tytön nukkumaan kun itse olin aulassa parilla "iltamyssyllä".Kunnes siihen ilmestyi noin 20 vuotias blondi tytteli juttelemaan.
Hän vaikutti tosi fiksulta,jotenkin aidommalta ja mites sen nyt sanoisi "tuoreemmalta" kuin vaimoni.No siinä tarjosin tyttelille drinksuja ja juteltiin vaan ihan syvällisiä.Ja en tiedä miten asiamme siirtyi suuteluun ja tietenkin vaimoni näki kaiken.No vaimokehan oli heti kurkussa kiinni ja haukkui tytön huoraksi yms.Kunnes meitä pyydettiin lähtemään,no ulkona alkoi ärsyttämään vaimon käytös ja kun olen jotenkin "loukussa" hänen kanssaan.(tiedän kuulostaa lapselliselta,mutta en halunnut oikeastaan lasta)Lähdin sitten tytön mukaan taksilla johkin kämpille.Pantiin sitte siellä ja meillä synkkas seuraavana aamunakin ihan hyvin.Olin tosi onnellinen tilattiin pitsaa ja naitiin lisää.
No lähetin sitten vaimolle viestin että meidän jutusta ei tule mitään että hän ansaitsee parempaa yms.paras kaverini haki minun tavarat kämpästämme ja muutin tytölle asumaan.No sitä kesti se muutama kuukausi niin tyttö jäi kiinni toisen miehen kanssa?Nyt olen viikon yrittänyt saada vaimoani takaisin mutta hän on niin loukkaantunut.Millä voisin lepytellä hänet,meillä on kuitenkin yhteinen lapsi.ja pliis älkää tuomitko,elämään kuuluu virheet. Tollanen löyty[/QUOTE]

Voi himputti mikä kohtalo. Kerro sit miten kävi. Aika tiukkapipo rouva, jollei ymmärrä, että kaikilla on tarpeensa ja kaikki tekee virheitä.
 
waldemad
[QUOTE="sami";29677981]Hei,olen lueskellut tätä palstaa mutta en ole koskaan pahemmin mitään kirjoitellut.
Olen siis 42 vuotias mies.En tiedä miten tämän aloittaisi no yritetään.
Olimme 4kk sitten vaimon ja vastasyntyneen tyttäreni kanssa "liitonlomalla" Kylpylässä ikaalisissa.No illemmalla vaimo meni viemään tytön nukkumaan kun itse olin aulassa parilla "iltamyssyllä".Kunnes siihen ilmestyi noin 20 vuotias blondi tytteli juttelemaan.
Hän vaikutti tosi fiksulta,jotenkin aidommalta ja mites sen nyt sanoisi "tuoreemmalta" kuin vaimoni.No siinä tarjosin tyttelille drinksuja ja juteltiin vaan ihan syvällisiä.Ja en tiedä miten asiamme siirtyi suuteluun ja tietenkin vaimoni näki kaiken.No vaimokehan oli heti kurkussa kiinni ja haukkui tytön huoraksi yms.Kunnes meitä pyydettiin lähtemään,no ulkona alkoi ärsyttämään vaimon käytös ja kun olen jotenkin "loukussa" hänen kanssaan.(tiedän kuulostaa lapselliselta,mutta en halunnut oikeastaan lasta)Lähdin sitten tytön mukaan taksilla johkin kämpille.Pantiin sitte siellä ja meillä synkkas seuraavana aamunakin ihan hyvin.Olin tosi onnellinen tilattiin pitsaa ja naitiin lisää.
No lähetin sitten vaimolle viestin että meidän jutusta ei tule mitään että hän ansaitsee parempaa yms.paras kaverini haki minun tavarat kämpästämme ja muutin tytölle asumaan.No sitä kesti se muutama kuukausi niin tyttö jäi kiinni toisen miehen kanssa?Nyt olen viikon yrittänyt saada vaimoani takaisin mutta hän on niin loukkaantunut.Millä voisin lepytellä hänet,meillä on kuitenkin yhteinen lapsi.ja pliis älkää tuomitko,elämään kuuluu virheet. Tollanen löyty[/QUOTE]
Toisessa jutussa nimesi oli Markus, ihmeellisesti ihan vastaava stoori ja Sami ehti Ville Valonkin rakastajaksi yhdessä muussa palstan jutussa. Aika ehtiväinen kaveri olet.
 

Yhteistyössä