Tukholman metro+vauva vaunuissa

  • Viestiketjun aloittaja ööh
  • Ensimmäinen viesti
mm
Minä en tiedä miten Helsingin metrossa homma menee, mutta meillä oli Tukholmassa Tukholma-kortti aikuisilla ja lapset matkusti mukana ilmaiseksi. Ja käsittääkseni siellä lapset tiettyyn ikään asti saa kulkea ilmaiseksi. Vaunuilla päästiin läpi sellaisesta isommasta portista. Ne on siinä tavallisten porttien yhteydessä reunassa. Porttien vieressä on koppi, josta henkilökunta aukaisee sen isomman portin.
 
minä
http://beta.stockholmtown.com/fi/Information/Osta-tilaa--lataa/TUKHOLMA-KORTTI/
Tukholma-kortin voi ostaa verkkomyymälästämme, Stockholm Tourist Centrestä, osoite Hamngatan 27, ja lisäksi noin 130 muusta myyntipisteestä Tukholman eri puolilta. Useat hotellit, retkeilymajat, matkailutoimistot ja Pressbyråkiosk-kioskit myyvät Tukholma-korttia.
 
Helpoiten saat metrolippuja laivan infopisteestä. ;)
Tunnelbana-asemilla on hissit. Liukuportaat on niin pitkiä ettei niihin kannata vaunujen kanssa mennä.
T-Centralenin hissisysteemi takaisin Ropstenin-juniin (eli niihin mitkä menee esim. Siljan terminaaliin) on vähän outo. Ensin mennään kerros alaspäin, sitten kävellään siellä n. 50m ja mennään toisella hissillä taas kerros alaspäin.
 
Kannattaa vaa sit huomioida, että ruuhka-aikaan ei pidä olla liikenteessä vaunujen kanssa :D Ainakin mulla sellanen kokemus, ettei sinne kunnon ruuhka-aikoina mahtunu vaikka ei edes ollu vaunuja mukana, oli kantoreppu...! Kesällä ei ollu niin paha, mutta nyt ku lomat loppuneet niin voi olla aika täyttä työmatkalaisten menossa töihin ja kotiin.

Kaikki hissit ei myöskään aina toimineet, useammin oli mun mielestä häikkää niissä ku Hgin metrossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kannattaa vaa sit huomioida, että ruuhka-aikaan ei pidä olla liikenteessä vaunujen kanssa :D Ainakin mulla sellanen kokemus, ettei sinne kunnon ruuhka-aikoina mahtunu vaikka ei edes ollu vaunuja mukana, oli kantoreppu...! Kesällä ei ollu niin paha, mutta nyt ku lomat loppuneet niin voi olla aika täyttä työmatkalaisten menossa töihin ja kotiin.

Kaikki hissit ei myöskään aina toimineet, useammin oli mun mielestä häikkää niissä ku Hgin metrossa.
en muist että olisi kertaakaan pitänyt jäädä vaunujen kanssa junasta, mutta ahdasta kyllä on toisinaan. Tietty helpottaa jos tietää missäpäin vaunua ruukaa olemaan väljempää. :D

Ja hissit tökkii tosi usein!
 
mm
Helpoiten päästiin T-Centralenissa vaunujen kanssa niin, että toinen meistä otti vauvan syliin ja toinen meni liukuportaissa vaunujen kanssa. Hisseille oli välillä pitkä jono ja ihmeellinen hissisysteemi siellä tosiaan. Lisäksi yksi hissi oli sellainen, että sinne mentiin kapeaa kuilua pitkin. Odotit hissiä siinä oven edessä kapeassa käytävässä, hissistä tuli ulos toiset vaunut, meidän piti peruuttaa jotain 5 metriä taaksepäin, että ne toisen vaunut pääsivät pois ja kun yritettiin takaisin hissille niin se oli jo mennyt. Näin tapahtui jotain kolme kertaa, sitten meni hermot ja mentiin liukuportaita :D
 
mm
Ai niin ja me ostettiin Tukholma-kortit hotellista. Niitä saa varmasti monesta eri paikasta. Tosi kätevät, sillä sai rajattomasti käyttää metroa, busseja jne ja pääsi museoihin, Junibackeniin jne ilmaiseksi. Säästettiin paljon rahaa.
 
me
Minäkin suosittelen sitä, että otatte vauvan syliin liukuportaissa ja toinen teistä menee rattaiden kanssa. Kerran ollaan hisseillä liikuttu Tukholman metroasemilla enkä kyllä toista kertaa tahdo sitä tehdä. Hissien paikat olivat ihan omituisia ja ne olivat todella törkyisessä kunnossa..
 
-
T-Centralenissa on myymälä, jossa myydään tukholmakortteja ja rempsoja. Hyvin ainakin itse olen päässyt kulkemaan vaunujen kanssa julkisilla tukholmassa. Ei mitään ongelmaa. Itselläni on tukholmakortti. T-Centralenissa ne hissit ei ole kaikkein parhaimpia aina, joten aika usein meen sitten johonkin lähipysäkille. Esim. Slusseniin tai Gamla Stadenista.
 

Yhteistyössä