tukiperhe asiaa

  • Viestiketjun aloittaja "heini"
  • Ensimmäinen viesti
"heini"
onko täällä ketään jolla on kokemusta tukiperheenä olemisesta? lehdessä toitotetaan miten tukiperheistä on huutava pula, ja meitä kiinnostaisi ehkä alkaa toimimaan tukiperheenä. meidän yhteinen lapsi on puolitoista vuotias ja mun miehellä on kolme vanhempaa lasta jotka viettää meillä lähinnä lomia ja viikonloppuja kun asuvat toisella paikkakunnalla. haaveilen myös toisesta omasta lapsesta, mutta raskaaksi tulo on onnen kauppaa koska munatorveni ovat vialliset. tuntuu että mulla olisi aikaa ja halua viettää aikaa jonkun toisenkin lapsen kanssa. yleisesti tukilapset ovat kuulemma kyläilemässä tukiperheessään yhden viikonlopun kuussa.
 
v
Mikäs ssiinä jos kiinnostusta löytyy, minä itse en viitsisi ruveta koska ovat aika pitkälle ongelmaperheistä, eli siellä varmaan esim. kielenkäyttö saattaa olla sellasta mitä omilleni en välitä saada tarttumaan.
 
Tukiperheen voi kyllä saada vaikka ei olisi mitään muita "ongelmia" kuin se verkoston puute.. Eli ihan tavallisten perheiden (yleensä yksihuoltajien ) lapsia.

Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon. Tukiperheistä on huutava pula, mutta kriteerit ovat myös tosi tiukat.
 
tukiperheenä
Taas porukka joka ei tiedä mitään.
Itse toimimme tukiperheenä. Tukiperheen voi saada monesta syystä. Esim jos lapsista huolehtii vain äiti,eivätkä lapset nää isäänsä ollenkaan. Toki on myös joitain ongelma perheitä. Ei aina tarvitse olla sen kummempia ongelmia,et on mahdollisuus saada tukiperhe.

Meillä tukilapsi käy kerran kuussa pe-su. Todella mukava lapsi. Omat lapset aina odottavat innolla kun tietävät että lapsi on meille tulossa.
Ota yhteyttä omaan sosiaalitoimeen.
 
"vieras"
[QUOTE="aikuinen";22310576]Ota faktoista selvää ennekuin jauhat p*skaa! Huomaa ettei sulla ole mitään hajua koko asiasta.[/QUOTE]

No, onhan tuossa vähän totuudensiementäkin... Meidän perhe ryhtyisi välittömästi tukiperheeksi, jos voisimme valita tukilapsen olevan vauva-taapero tai sitten yh-äidin lapsi, jolla ei kuitenkaan mitään isompaa ongelmaa perheessään. Mutta voiko sitäkään valita?? Mä en oikeasti kyllä haluaisi kiroilevaa, haistattelevaa ja näpistelevää esimurkkua meille. Hieman täytyy omiakin lapsia ajatella ja sitä, millaisia vaikutteita saavat. Ja voin kertoa, että tiedän yhdenkin tapauksen, jossa tukilapsi oli hyvin käyttäytyvä ja "normaalin" oloinen. Jossain vaiheessa jäi kuitenkin kiinni todella, todella kammottavasta teosta. Tuskin enää jatkoi tukilapsena sen jälkeen...
 
keva ja yh
Minulla on kehitysvammainen lapsi ja olen yh. Odotamme tukiperhettä, toivottavasti löytyisi lähiaikoina. Ei mitään ongelmia, mutta arki on todella raskasta ja kuluttavaa. Kiitän sydämestäni kaikkia tukiperheitä! Heidän ansiosta minun lapsellani voi jonain päivänä olla perhe jossa käydä.
 
"Nina"
Missä päin asustelet ja minkä ikäinen lapsi sulla on? Itse olisin kiinnostunut ja halukas ottamaan kehitysvammaisen lapsen kerta kuukauteen ja toimimaan tukiperheenä. Olen lapseton ja sinkku mutta olisko siitä haittaa? Olen toiminut aikuisten kehitysvammaisten kanssa joskus ja olin aivan myyty :)

Minulla on kehitysvammainen lapsi ja olen yh. Odotamme tukiperhettä, toivottavasti löytyisi lähiaikoina. Ei mitään ongelmia, mutta arki on todella raskasta ja kuluttavaa. Kiitän sydämestäni kaikkia tukiperheitä! Heidän ansiosta minun lapsellani voi jonain päivänä olla perhe jossa käydä.
 
[QUOTE="vieras";22310679]No, onhan tuossa vähän totuudensiementäkin... Meidän perhe ryhtyisi välittömästi tukiperheeksi, jos voisimme valita tukilapsen olevan vauva-taapero tai sitten yh-äidin lapsi, jolla ei kuitenkaan mitään isompaa ongelmaa perheessään. Mutta voiko sitäkään valita?? Mä en oikeasti kyllä haluaisi kiroilevaa, haistattelevaa ja näpistelevää esimurkkua meille. Hieman täytyy omiakin lapsia ajatella ja sitä, millaisia vaikutteita saavat. Ja voin kertoa, että tiedän yhdenkin tapauksen, jossa tukilapsi oli hyvin käyttäytyvä ja "normaalin" oloinen. Jossain vaiheessa jäi kuitenkin kiinni todella, todella kammottavasta teosta. Tuskin enää jatkoi tukilapsena sen jälkeen...[/QUOTE]

Tottakai voi valita. Perhe ottaa hoitoon sellaisen lapsen, jonka kanssa voi luvata että varmasti pärjää ja pystyy sitoutumaan esim vuodeksi. Jos koette että esim alle viisivuotiaan olisi teillä hyvä olla, niin sanotte sitten niin.

Lapsellekin ensiarvoisen tärkeää, että perhe haluaa oikeasti hänet hoitoon. Eikä vastentahtoisesti joku "haistatteleva murkku" ja kellään ei ole sitten kivaa.
 

Yhteistyössä