tukivyö

tin
töissä käytän kun hoitoalalla paljon nosteltavaa. aivan ihana on. ihan kun maha katoais ku sen laittaa! mut jos pitää hirmu pitkään niin alkaa ahdistaan.... mutta suosittelut siltiki jos selkäkivuista kärsit! mulla nyt viikkoja 27
 
Käytän yöllä ja jos tiedossa pidempi kävelyreissu. Yöllä ei esim. kyljen käännökset satu niin paljon kun massu ei "roiku" ja tuu jälkijunassa. Kokoaikaa ei jaksa pitää, mutta oikein hyvä edm.tilanteissa. Omani ostin Bebesistä 41e, en tiedä mikä on yleinen hintahaarukka ja ylipäätään hinta/laatusuhde.
 
tuo Bebesistä on ilmeisesti se Anita-vyö, joku oli kommentoinut että siinä kumihauha (tarranauhaosa??) oli mennyt usealle taitokselle eikä enää suoristunut, käyköhän helposti?
Googlella löytyi myös tuollainen Carriwellin, saumaton putkilotuki, vain n.13e, onko kellään kokemuksia tukeeko sitten taas lainkaan? Siinä näyttäisi olevan kyllä ainakin kangasta leveämmälti selän puolella, tiedä niistä tuista sitten. Sitä ei kai pääse missään kokeilemaan tai ainakaan en löytänyt kuin tilaustuotteena. Joku vyö on hankintalistalla, olisi kiva kuulla vähän etukäteen kokemuksia eri vöistä, kiitos siis teille jotka jo laitoittekin!
 
Juu, tarkistisn asian, niin Anita vyö on. Ei ole mulla mennyt mitenkään taitoksille. Nyt ollut käytössä kyllä vasta n.6vkoa ja uutena ostin. En tiedä noista putkilovöistä yhtään. Tämä Anita on siis sellainen, että saa laittaa omien mittojen mukaan ja laitetaan aika tiukallekin. Siinä on n.10cm paksu resoori joka siis toimii tukijana ja masulle sitten ihan rintojen alapuolelle ulottuva kangas, jota voi pitää siis alhaalla tai vetää ylös. Toimii siis vähän peitteenäkin jos käyttää lyhyempiä paitoja.

Jää minulta tämä tukivyö 4-6vkon sisään käytöstä kun vaavi syntyy, joten voin myös myydä sitten pois vaikkas puoleenhintaan, jos joku haluaa. Koko on L ( olen itse 175cm ja suht isokokoinen, tuo L koko menee vielä isommallekin, joten ovat aika reiluja kokoja)

Pilke rv 36
 
Joe80: laitoinkin yv:ä, luulen että päädyn Anitaan, kiitos tarjouksesta! Sen verran olisin kuitenkin vielä kysynyt carriwellista, kun taas aloin asiaa pohtimaan, että minkälaiset tuet siinä on ja missä? Kuinka leveä selkäosuus?

Pilkettä: olen Anitassa kokoa XS... Kiitos selostuksesta, kuvasta kun ei oikein saa selvää.
 
Juu, Anita on varmaan hyvä valinta, ainakin itse olen ollut tyytvänen, vaikka ensin vähän skeptinen olinkin tällaisiin tukivöihin. Jossain vaiheessa kuiten kipuilu oli sellaista että olin valmis kokeilemaan mitä vaan.. :/
Tarjous on voimassa siis vähän isommalle naiselle muutaman viikon päässä :D
 
Minä ostin rv 23 kun alkoi olla tarve. On kyllä ehdottoman hyvä ollut ja jos vähänkin enemmän kävelee niin ehkäisee kipuja ja supistelua. Mulla tuo Anita ja olen huomannut että tarraosan rullautuminen on vähentynyt kun olen tarkasti mallannut vyön ja kiinnityksen kohdalleen. Ne vyöt ovat reilun kokoisia ja kokeilematta ainakaan en ostaisi.
 
Valittelin neuvolassa välillä todella ikäväksi äityviä selkäkipuja, ja laittoivat lähetteen jonnekin apuväline-puolelle. Sitä kautta pääsen sovitukseen ja saan juuri itselle mitoitetun tukivyön. Oletan että kun vielä kunnallisesta puolesta on kysymys niin ei kovinkaan paljoa maksa, jos mitään.
 
on minusta ollu erittäin hyvä. Selän takia olen ennen raskautta joutunu käyttää välillä aika "järeitäki" tukivöitä (siis paljon luita ja kuminauhakiristyksiä ) Ja epäilin tuota putkiloa ensin turhan kevyeksi mutta tukeva se on.

edellisessä raskaudessa käytin siitä ku maha alkoi näkyä ihan loppumetreille asti ja ilman ei ois osannu olla.

 
Meillä ainakin perhevalmennuksen fysioterapeutin pitämässä osiossa esiteltiin vyö ja tarvittaessa oli mahdollisuus saada lainaan sellainen, niitä oli kahta eri mallia. Kannattaa varmaankin kysellä omasta neuvolasta, onhan se kiva kokeilla ennen kuin tekee oman ostopäätöksen. Itse harkitsin vyötä, mutta sitten pahimmat kivut helpottivat parinkymmenen viikon tienoilla.
 
Kävin tänään ostamassa Bebesistä tuon Anita tukivyön ja tuntuu heti paremmalta. Itse en kärsi selkäkivuista vaan vaivana on äärettömän painava masu, jolloin jo pelkkä kävely tekee vaikeaa ja vihloo.
Hintaa oli aika paljon, 41?, mutta luulen että on sen arvoinen.
Normaalisti olisin kokoa L sen taulukon mukaan, mutta myyjän kanssa ihan kokeiltiin ja ostin koon M eli mahtuu isommallekin.

Suosittelen jo yhden päivän käytön jälkeen!
 

Yhteistyössä