Tuksu menee vankilaan, huhuh

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No jo olis maailmankirjat lopullisesti sekaisin, jos pahoinpitelystä joutus suoraan lusimaan! Pääsee ne pahemmatkin rikolliset pelkällä ehdollisella. Tuo koeaika ei vaan ole menny mulle jakeluun... Miks se loppuu vasta reilun vuoden päästä, jos ehdollinen kuitenkin on vain 4kk? Vai mikä tuon koeajan tarkoitus on??
 
Venakko Milanna
Ketä hän muuten löi? Voi vitsi nyt mä oikeasti uskon mun työntekiöillekin että se oli väkivaltainen, potkuja sai joka paikasta ja myös on varastanut tavaroita
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";21953704]No jo olis maailmankirjat lopullisesti sekaisin, jos pahoinpitelystä joutus suoraan lusimaan! Pääsee ne pahemmatkin rikolliset pelkällä ehdollisella. Tuo koeaika ei vaan ole menny mulle jakeluun... Miks se loppuu vasta reilun vuoden päästä, jos ehdollinen kuitenkin on vain 4kk? Vai mikä tuon koeajan tarkoitus on??[/QUOTE]

Ehdollisen aikana tekee jonkun kuprun -> joutuu istumaan lopun tuomiota linnassa.

Koeaikana tekee jonkun kuprun -> saa kovemman tuomion kuin sellainen jota ei ole tuomittu.
 
"piki"
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti;21953781:
Muista kunnianloukkaus, ei kannata heitellä ilmaan jotain mitä ei pysty todistamaan, eikös tämä nainen aika hanakasti ole kunniaansa puolustamassa.
Jos tosta syytteen saisi nin nauraisin itseni kuoliaaksi.
 
Niinpäti
[QUOTE="piki";21953801]Jos tosta syytteen saisi nin nauraisin itseni kuoliaaksi.[/QUOTE]

Kunhan nyt heitän huulta, tekee mieli vinoilla en tiedä mistä johtuu, jotenkin sellainen ilkikurinen fiilis päällä :)
 
HerraRyyni
Kyllä sen herpeshuulen pitäis joutua linnaan jollain tekosyyllä, vaik sit metsien tuhoomisesta, kun syö niinpaljon palstatilaa törkylehdistä.

Hirvee kottarainen. Laitetaanko kolehti pystyyn, että herpes-tuksu voi muuttaa pois suomesta? Jos vaik jokainen pistäis euron pottiin.
 
[QUOTE="vieras";21953755]Ehdollisen aikana tekee jonkun kuprun -> joutuu istumaan lopun tuomiota linnassa.

Koeaikana tekee jonkun kuprun -> saa kovemman tuomion kuin sellainen jota ei ole tuomittu.[/QUOTE]

ei näin. vaan. jos koeaikana ei tee uutta rikosta, rangaistusta ei panna täytäntöön. mutta jos tekee uuden rikoksen, tuomioistuin rangaistusta määrätessään harkitsee, onko myös entinen ehdollinen pantava täytäntöön. eli jos tekee uuden rikoksen, mistä saisi vankeutta vaikka puoli vuotta, niin siihen lisättäisiin se (tässä tapauksessa 4 kk) aiempi ehdoton vankeus, eli yht. vuosi, jonka joutuisi istumaan.
 

Yhteistyössä