Tuleeko tästä nyt oikeasti musta joulu?=/

Mä oon niin halunnut uskoa, että jouluna on lunta. Mutt... *vilkaisee ikkunasta* :'(

Ja mä olen onnistunut ensimmäisen kerran sitten lapsuuden luomaan kotiin oikean joulun: ehkä tää talo vaikuttaa, tai siis kun lapsuus joulut vietettiin aina mummolassa. Oli liinat ja enkelikellot ja kaikki. Niin nyt on samanlaista meillä kotona, kerrostaloon en ikinä kyennyt luomaan sellaista joulutunnelmaa.

Mutt missä, missä on meidän lumi????? :/
 
vieras
Kaikkea ei voi rahalla saada ;)

Totta puhuen, oishan se lumi aivan ihana jouluntuoja. Siihen on vaan jo tottunut että meillä päin se on harvinaista herkkua. Meilläkään ei vielä oikeen joulutunnelmaa ole, mutta se ei johdu siitä, että asutaan kerrostalossa. Mies vaan ei ole kotona, tulee jouluksi, eikä ole kuustakaan. Uskon, että kun molemmat saadaan päästään fiilareihin :)
 
Perhoinen84
Meillä poika oli ihan kauhuissaan että ei voida viettää Joulua olleskaan jos ei ole lunta.Se melkein itkua väänsi asian kanssa.
Mutta taitaa olla niin että ei sitä lunta tule :ashamed:
 
Kyllä se osan joulutunnelmasta vie kun lunta ei ole..tai onhan sitä nyt vielä vähän mutta tätä tahtia ei ole sitä vähääkään! Aatoks lupas n.-7 astetta pakkasta. Mut pitäis tulla lunta lisää ennen sitä ni puut ois kauniita jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Kyllä se osan joulutunnelmasta vie kun lunta ei ole..tai onhan sitä nyt vielä vähän mutta tätä tahtia ei ole sitä vähääkään! Aatoks lupas n.-7 astetta pakkasta. Mut pitäis tulla lunta lisää ennen sitä ni puut ois kauniita jne.
Joo, vähän pitäis saada. Sen verran että ois sopivan huurteisen näköistä, ellei nyt ihan hankikantosille päästä. :saint: :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Kyllä se osan joulutunnelmasta vie kun lunta ei ole..tai onhan sitä nyt vielä vähän mutta tätä tahtia ei ole sitä vähääkään! Aatoks lupas n.-7 astetta pakkasta. Mut pitäis tulla lunta lisää ennen sitä ni puut ois kauniita jne.
Joo, vähän pitäis saada. Sen verran että ois sopivan huurteisen näköistä, ellei nyt ihan hankikantosille päästä. :saint: :D

Missä päin Suomea asut?
 
kiki
Täällä meillä on lunta jonkin verran ollu jo pidemmän aikaa, mut nyt on taas vaihteeks aika märkä keli ja pirun liukasta, toivottavasti ei sulattais lumia kokonaan.
pari päivää täällä oli tosi ihanan näköset puut, kun niissä oli sellanen jääkerros, tuumasin jo lapsille et ois pitäny joulu viettää viikko etuajassa.

mut eikös ne lupaillu et mahdollisuus vielä valkeaan jouluun on
 
huh huh
Siis onko jonkun ihmisen joulumieli todella jostain lumesta kiinni?? Säälittävää...

Meidän perheessä ainakin iloitaan yhdessäolosta ja joulun tunnelmasta ulkoisista tekijöistä riippumatta. Ei siihen lunta tarvita (onneksi).
 
.
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&station=02947&param=T&kunta=Lappeenranta

katsokaa täältä mitä omalle paiikakunnalle ennustetaan.

tai täältä 10 päivän ennuste
 
Lumi tekisi kyllä maiseman kauniiksi. Ja antaisi VALOA tähän pimeään ilmaan sekä tekemistä taas lapsille... Vaikka kyllähän tässä voi itseään viihdyttää pihaa haravoimalla ja suppiloita keräämällä :D
 

Yhteistyössä